Reklama

.

.

sobota 15. července 2017

Britský novinář: Aha, takže osvobození Mosulu, ale genocida v Aleppu!


Úplně zničený Mosul
- kou -
15.7.2017   PrvníZprávy

Syrská města Aleppo a Mosul byla osvobozena od islámských militantů s odstupem několika měsíců, ale jedna z operací byla tvrdě odsouzena západními médii, zatímco druhá byla jimi pouze chválena.




Takový rozdíl při pokrytí těchto dvou vojenských akcí je názorným příkladem propagandy takzvaného „svobodného světa“, napsal britský novinář Neil Clark v komentáři pro RT.

Osvobození Mosulu předkládají západní média jako velké vítězství, což nepochybně i je, zdůrazňuje Clark. Nicméně udeří do očí, jak se vysoká cena tohoto osvobození retušuje.

Podle nezávislé monitorovací skupiny Airwars v důsledku leteckých úderů a dělostřeleckého ostřelování koaličními silami vedenými Spojenými státy bylo během osmi měsíců v bitvě o Mosul zabito 900 až 1200 civilistů. Podle OSN je více než 5000 budov ve městě poškozeno a západní část Mosulu je zničena z 80%!

Oběti mají zranění od šrapnelů, střelných ran do hlavy, poté, co je vykopávají z trosek, dokonce s krví tekoucí z očí, ztratily celou rodinu - a často přicházejí příliš pozdě, aby mohly být zachráněni.

Nicméně, všechny tyto údaje Bílý dům ve svém prohlášení obešel mlčením. Media rovněž věnovala negativním důsledkům operace malou pozornost .

To vše je v rozporu s tím, jak Západ popsal události koncem roku 2016 ohledně bojů o Aleppo. Když syrská armáda s podporou Ruska osvobodila východní část města od povstalců, v médiích tuto operaci jednoznačně odsoudili. Například televizní kanál Sky News události 14.října podal materiálu s titulkem „Aleppo, smrt města“.

Nepotvrzená tvrzení protivládních skupin, jako jsou takzvané „bílé přilby“, že syrské a ruské síly útočí na civilní cíle, byla naopak široce publikována západním tiskem a televizemi

Média, která se odvážila mluvit o „osvobození“ Aleppa, byla okamžitě kritizována ve stylu McCarthyho, připomíná Clark.

Ve skutečnosti to, k čemu došlo v Aleppu, bylo osvobození od fanatických teroristů. Žádný „holokaust“, který média omílala 24 hodin denně, neexistoval. Naopak, po návratu do města pod kontrolu syrských úřadů vyšli obyvatelé do ulic, aby to oslavili. Úřad Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky v červnu oznámil, že 500 tisíc Syřanů se v roce 2017 vrátilo do svých domovů, poukázal Clark.

Bitva o Aleppo byla pokryta tak negativním tónem proto, že město bylo osvobozeno „oficiálním nepřítelem“, zdůrazňuje autor. A pro západní média jsou „oficiální“ nepřátelé - Sýrie, Rusko, libyjské vládní síly v letech 2011 a jugoslávská armáda v roce 1999 - jakoby nikdy nebojovali s teroristy, nikdy neosvobozovali města od militantů.

„A když už to udělala, pak to bylo vždy označováno jako „genocida“ nebo „holocaust“, neboť si (tito nepřátelé) vědomě zvolili za cíl civilisty a bombardovali nemocnice pro zábavu,“ uvedl znechuceně Neil Clark.

Když jsou civilisté zabíjení rukami těch, které podporuje Západ - například v případě bombardování Jemenu Saúdskou Arábií - média to odůvodňují tím, že je prohlásí jakési „vedlejší škody“ nebo „chybu“. Stejní lidé, kteří byli bez sebe kvůli mrtvým civilistům v Sýrii, se nijak neznepokojují stejnými obětmi v Iráku, uzavírá rozhořčeně Clark.

Neil Clark je novinář, spisovatel, vysílatel a blogger. Psal pro řadu novin a časopisů ve Velké Británii a dalších zemích, jako The Guardian, Morning Star, Daily a Sunday Express, Sunday Mail, Daily Mail, Daily Telegraph, New Statesman, The Spectator, The Week a The American Conservative.  


(kou, prvnizpravy.cz, rt.com, foto: arch.)

 - - -


Související článek:
TRT: Američané zabíjejí v Sýrii a Iráku pětkrát více civilistů, než Rusové!

30 komentářů :

  1. Počty mrtvých civilistů, jdoucí na vrub války v Iráku, kterou vyvolali Američané, dosáhl již více jak 1 a půl miliionů lidí. Jistě, pro národ, který má v genech genoicidu milionů Indiánů z doby kolonizace Ameriky, milionů Afričanů z dob otrokářství, který snad skoro s rozmarem povraždil miliony civilistů za 2. světové války kobercovým bombardováním měst - také Prahy a Brna, bez jediného škrábance na něčem, co mělo společného s válkou, takový národ snad ani nevnímá cenu člověka, pokud to není Amík. Nedivme se počínání amíků v Srbsku, Afghanistánu, Libyi, Sýrii, pokud by jim v tom někdo bránil, řvou, že je jim brána jejich nejmilejěší hra - na lidská jatka. Oni masové zabíjení lidí vnímají, podobně jako Havel, za humanitární čin. Podobně jako vnímali nacisté třeba Osvětim. Jen si vzpomerňtě, kolik lidí zaplatilo svým řivotem za zabitého Heydricha. Podobně kalkuluýjí i Amíci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "...který snad skoro s rozmarem povraždil miliony civilistů za 2. světové války kobercovým bombardováním měst - také Prahy a Brna..."

      Tohle je nádherný důkaz toho jaká jsi pitomý zmrdeček. Dál číst ty tvoje bláboly netřeba.

      Vymazat
    2. jasně že jo, ten člověk má pravdu už jak bylo jasný že budeme patřit do sovětský sféry vlivu američané bombardovali všechny města kde byly fabriky aby se do rukou rusů nedostalo něco nového, a podívejte se na Hamburg, dráždany, proto že to to bylo východní německo. jenom v praze za jediný den lehlo popelem asi 30 fabrik a k tomu bylo zničeno nebo těžce poškozeno stovky bytových domů za jeden jediný den 25 března
      tady máte mapku ze statistického úřadu o zničených domech v Praze náletu se účastnilo cca 700 letadel.
      https://cdn.i0.cz/public-data/cd/17/4e17062638e5aa7c5b058d878d20_w1115_h939_gd6fabb6ed23711e4bc74002590604f2e.jpg?hash=bae3ee2ff5a6f7184d99e669b8c50add

      Vymazat
    3. Ty blbečku Liško, jasného nebylo nic. Jasné je vše jen takovým "generálům po bitvě" jakým jsi ty. České fabriky byli hlavní zbrojovkou Německa, např. ve Škodovce se vyráběly nacistické tanky apod.
      Krom toho, při náletech Sovětů na konci války zahynulo cca 1300 Čechů (Mladá Boleslav, Hrotovice atd atd), tak se prober, ty moulo.

      Vymazat
    4. ndávkami místo argumentů, jak anonymní a sladké

      Vymazat
    5. jestli o tom nevíš, hranice kam může vstoupit sovětská armáda a američani byly dány dávno před koncem války, jedinej kdo to neví jsi byl ty, asi koule z dějepisu co?

      Vymazat
    6. Argumenty jsem ti ty hňupe dal. Kouli máš ty na krku.
      1) Bombardované české fabriky byly německými zbrojovkami
      2) Že byl ČSR po válce nabídnut Marshallův plán ty blbe zřejmě vůbec netušíš.
      3) Bombardování Sovětů na konci války zabilo 1300 Čechů

      Vymazat
    7. 20:22-teď zkuste ještě porovnat oběti vojenské na obou stranách.

      Vymazat
    8. 20:42
      Co to meleš ty pablbe?
      1) Rusáci byli až do svého nečekaného napadení v roce 1941 největšími kámoši nácků.
      2) Nejmíň polovina sovětských obětí padá na vrub Stalinově neschopnosti, jeho čistkám v důstojnických sborech, v důvěře k Hitlerovi atd
      3) USA na rozdíl od SSSR nebyly Německem napadeny a do války v Evropě nemusely vůbec vstupovat a za Evropu umírat ty hlupáku

      Vymazat
    9. 20:51-pablb jsi sám, řeč je o "Protektorátu"! Ještě můžeš "rozvést" vojenskou hodnotu bombardování Plzně a Prahy, ať se zasměji.

      Vymazat
    10. Již jsme pro blbečka 20:51 psal: Stalin uzavřel mírovu smlouvu s Hitlerem až po neúspěchu jednání s Anglií a Francií o totéž, prostě nic jiného mu nezbylo. To není žádné kámošení, idiote! Oddálil tím začátek války o rok a půl, blbečku.

      Polovina obětí sovětů padá na neschopnost velitelského sboru a na Stalinovu neústupnost, která se v druhé polovině války ukázala jako přednost, blbe.Mezi civilním obyvatelstvem, které představuje nepočetnější oběti války, šířili smrt nacističtí okupanti, jejich teror a jimi prováděná genocida slovanského obyvatelstva, zasraný hlupče.

      USA - resp. její mocenské a průmyslové špičky fandily nacistům. Veřejným vyznavačem nacizmu byl např. Ford (automobilka), bankéři a mezi diplomaty a pracháči např. Kennedy sn., otec budoucího prezidenta USA. Banky úvěrovaly Hitlerovi válku. Do války vstoupily, aby se nestala Evropa rudou a aby z ní vytřískaly prachy a udělaly z ní svou kolonii. To se pak také skutečně stalo, imbecile.

      Ještě něco, ty jedno jelito nevzdělaný a nevychovaný?

      Vymazat
    11. Pro pitomečka 20:22 - na konci války, měsíc před jejím definitivním koncem bombardovat fabriky a města kolem nich nebylo nic jiného, než poškození poválečné české společnosti a příprava koloniální závislosti, tupče tupá, nevzdělaná, nevychovaná.

      USA musely vstoupit do války, idiote, protože jim tu válku vyhlásil sám Hitler v prosinci 1941, už chápeš, ty troubo?!

      Vymazat
    12. Pro 20.22 : 24.dubna , kdy Američani bombardovali Škodovku , se už nevyrábělo a ani nefungovala doprava !!

      Vymazat
    13. Bezesporu zajímavé je, že více náletů v průběhu války nezpůsobilo takové škody, jako americké nálety na naše podniky poté, co je Jaltská konference přiřkla sovětské sféře vlivu. Samozřejmě již v době, kdy nebyly schopny dodat cokoliv před příchodem fronty i kdyby výroba nebyla sabotována. Pro USA typické jsou také "omyly" s ničením civilních cílů opakované i doposud třeba v Iráku.
      V souhrnu USA zabily několikrát více našich občanů, než kolik jejich vojáků padlo při našem osvobozování. Nejspíše proto, že často přicházeli do sebeosvobozených měst zavést pouze svůj válečný režim.
      Při našem osvobozování padlo zhruba tisíckrát více sovětských vojáků, než američanů. Není divu, vždyť celkové ztráty USA na všech světových frontách II.sv.v. jsou blízké lidským ztrátám malého Československa.

      Vymazat
    14. Proč je v perexu článku Mosul co Syrské město? Trapas,opravit!

      Vymazat
    15. Tak jak se 19:42 opakuje, zopakuju: neví kdy, za jakých okolností, nerozpozná nutně podrobně plánovanou akci s náročnou logistikou při účasti té nejvyšší vojenské kvalifikace přímo v akci, od běžné, taktické frontové operace, řízené individuálním, zcela operativním rozhodnutím a ústním rozkazem. Samozřejmě, v tom znalostním bezvědomí nemůže rozpoznat ani důsledky, ani kde jsou víc nebo méně pravděpodobné omyly, nebo již strategické úmysly. Kdyby 19:42 dosahoval alespoň střední hodnoty intelektu, nejspíš by mlčel nebo něco sestudoval a při své ideové orientaci by právě do tohoto lejna nešťoural. Ono tím pádem o to víc smrdí... Navíc, údaj o 1300 civilních obětech sovětského frontového letectva žádný seriózní pramen neuvádí ani nepotvrzuje!

      Vymazat
    16. 0:33- pozor na "cévku", ať nejdete prvý!

      Vymazat
    17. Pocet mrtvych bezbrannych civilistu zen a deti a starcu...v Syrii ...
      Snad by mel nekdo zjistit neco o
      'OVLIVNOVANI VOLEB V SYRII !1%&*(*^$#$@#1, bombardovanim, valkou a masakry nemocnic, skol, skolek uz konecne..

      Vymazat
  2. Nech si uz pisu co chcu, nikto im uz neveri..

    OdpovědětVymazat
  3. Poslední války zažehnuly USA,proč to je na dlouho.Ale za vším hledej prachy,ale ne pro stát,jen pro jejich elity.Vznik ISIS je jen důsledek napadení Iráku i Sýrie.Důvod byl jeden,odstranění vládnoucí moci v těchto zemích.Pak se to ovšem vymknulo kontrole a USA opět volaly EU,potažmo NATO na pomoc.Nakonec byly rády,že proti ISIS zasáhlo i Rusko.
    Aleppo bylo obsazené islamisty od ISIS,AL Kaidu.An Nusru(odnož AL K.)po umírněné radikály,které s nimi víceméně spolupracovali.Když od nich Asad osvobozoval město,tak Merkel dle jejich slov chodila spát sklíčená(sjezd CDU) a zřejmě hořce plakala nad utrpením tamních lidí.Při osvobozování Mosulu v Iráku,již sklíčená spát nechodila,asi si zvykla nebo prostý lid Aleppa jí byl bližší než Mosulský.Anebo zdejší bomby USA byly více humanitární,čert ví.Ostatně to je jedno,přeci víme,která bije.Ta,co se zrovna teď nám hodí do krámu.
    Dnes jsem mluvil s několika sluníčky i jedním představitelem pražské kavárny,ti neví a nezajímá je zhola nic a jsou to voliči.To nemůže dobře dopadnout.A potom budou první co budou plakat a ptát se proč,když my jsme přeci nic neudělali. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
  4. Pro (19:07.19:42) Nadávat umíš, ale s myšlením je to už horší. V.J.Horák

    OdpovědětVymazat
  5. 20.51 Nerozumím tomu, proč se pod článkem o demagogii pomocí zamlčování faktů, znovu pokoušíte o demagogii pomocí zamlčování faktů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože idioti a lidská prasata jsou mdlého rozumu, nepoučitelná.

      Vymazat
    2. Pokusím se poučit - nelze srovnávat dva přístupy a jeden vyhlašovat za lepší s pomocí toho, že čísla, která se nehodí zamlčujete.

      Vymazat
  6. Mosul? Dvoumiliónové město osvobodila západní koalice vybombardováním do základů. Blahopřejeme, to se mírové holubici opravdu povedlo! To by nedokázal ani ten nenáviděný (alespoň Mírovou holubicí) jistý Saddám Husajn.

    OdpovědětVymazat
  7. Západní šmejdi jse snaží škodit RF všemi prostředky jenomže v době informačních technologii je mainstream nahraný. Lidi jse stejně pravdu dozví.

    OdpovědětVymazat
  8. To Anonymní 15. července 2017 21:10

    Přes to, že s některými Vašimi argumenty souhlasím, tak Váš způsob jejich presentace je mi tak odporný, že Vás zde místo podpory pranýřuji. Vždy jsem preferoval obsah nad formou. Jenže co je platné, že obsah může být zlato, když se veze utopený v močůvce na hnojný káře. Málo kdo má chuť, zvědavost a odvahu zjistit, co se pod kopicí exkrementů skrývá!
    Zdá se, že zvolená forma zdařile dokumentuje charakter a psychiku autora.

    Mír s námi!
    Ferro

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plný souhlas 23:40. Problém ovšem je v tom, jak se udržet v takových případech na uzdě. Taky mě napadá, že v jiném balení, určitému typu lidí, informace na to nejméně poškozené místo mozku ani nepronikne.

      Vymazat
  9. Pro neználkovského hovnivála 19:07,19:42, 20:22, 20:51.
    Zalez někam hodně hluboko, tvoje rádobyargumenty jsou založeny jen na havloidní propagandě, která se skutečností nemá NIC společného. V Plzni se dávno nevyrábělo, něco stálo na nádraží, ovšem nemělo to kam jet, protože Sověti už odřízli přístupy k Berlínu a začínali s dobýváním města. Ve Škodovce se ŽÁDNÉ německé tanky nedělaly, idiote. Jediné, co se tady dělalo, byl malý stíhač tanků Hetzer, protože měl podvozek našeho Lt, který se dělal v Praze, a výroba kterého byla v háji, protože jinak by jím disponovali povstalci v květnu.
    Ty dva zbylé kusy, které ukořistili,
    neměly ani kanón, trotle.
    Američtí letci se chovali všude jako hovada, což potvrdili i naši Fajtlovi piloti už při SNP, kdy byli od nich napadáni, protože Amíci stříleli po všech, spojenec- nepřítel, na což doplatili nakonec doplatili nad Berlínem, kde se s nimi Sověti nemazali a bez milosti je sundávali.
    Marshallův plán byl přesně v intencích západního stylu, nejdříve rozmlátit, pak půjčka a máme vás v hrsti. Dobře, že jsme ho nepřijali, byli bychom kolonií už tehdy.
    Britové našim vojákům naúčtovali z války i obyčejné uniformy, ve kterých bránili jejich zasraný ostrov, tak drž zobák, zmrde! Američani nám ukradli část státního pokladu, kterou vrátili až po skoro 40 letech, po složitých vyjednáváních.
    Vědět, kdo jsi, roztřískám ti držku na maděru.
    Sověti nebyli s Němci žádní kamarádíčci. Jak někdo potvrdil výše, jejich smlouva byl jen dočasný pragmatismus, protože největší zrádci jsou tradičně Britové, hned vedle Frantíků, Sověti věděli, že válku s Němci jen oddalují. Kdybys věděl jen minimum, tak bys nepatlal nesmysly. Hitler vždy hlásal, že SSSR je jeho hlavní nepřítel. Britové i Frantíci byli po Německu a Polsku třetí zemí ve válce, ale pro Poláky nedělali NIC, stejně jako před tím pro nás.
    USA obětovaly Pearl Harbor, když k jeho napadení Japonce donutily, aby měly podporu svých domácích oveček ve vstupu do války, na které opět hlavně vydělaly, jako na té první.
    Zalez hluboko pod zem a zůstaň tam nebo až přijde čas, půjdeš mezi prvními......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen na doplnění k Japonsku a jeho vstupu do války. USA jim zablokovaly bankovní účty dva roky před vstupem do války. Tak to udělaly stejně s Afghánistánem, ale i Irákem a Íránem.

      Vymazat

Reklama