Reklama

.

.

pátek 7. července 2017

Jen napůl ironie, bohužel...


Jana Maříková
7. 7. 20017
V poslední době přibyla další perla do politické tvořivosti v oblasti školství – návrat nepedagogických odborníků do škol. Laicky řečeno - tam kde chybí matikáři, fyzikáři, učitelé přírodopisu či jazyků, nastoupí „odborníci“, kterým ředitel uzná pedagogickou způsobilost a kteří nahradí chybějící učitele, zejména ty, kteří z důvodů nízkých platů ze školství odcházejí. Jací odborníci to za ty peníze budou, si každý snadno domyslí. Autorem návrhu je poslanec Zlatuška z ANO.


Cituji z článku v Hospodářských novinách :

„Deset let trvalo, než se politikům podařilo prosadit nařízení, podle kterého musí mít každý kantor pedagogické vzdělání. Zákon začal platit v lednu 2015. Po dvou letech je ale zřejmé, že se po volbách jeho přísné kontury změní. Důvody jsou dva. Kvalifikovaných učitelů hlavně přírodovědných předmětů je stále větší nedostatek. Politici navíc volají po tom, aby se do vzdělávání žáků zapojili i odborníci z praxe, jako tomu je na vysokých školách."

Zrušit povinnost učitelů mít pedagogické vzdělání se už letos pokusil šéf školského výboru sněmovny Jiří Zlatuška, mimo jiné bývalý rektor Masarykovy univerzity. "Základní podmínkou by bylo, aby učitel měl magisterské vzdělání. Další znalosti, které by si musel doplnit v rámci kariér­ního růstu, by stanovoval ředitel dané školy," popsal Zlatuška. Návrh sněmovna sice nepodpořila, dá se ale čekat, že s ním ANO, favorit říjnových voleb, přijde znovu.

Vydatnou podporu má tato myšlenka i u neziskovky EDUin či šéfa Scio Šteffla - "Přestaňme řešit papíry a zabývejme se tím, co ti lidé opravdu umí nebo neumí," vyzývá Tomáš Feřtek z think-tanku EDUin. Zákon od začátku kritizuje i společnost Scio a její šéf Ondřej Šteffl. A právě tento názor má nyní podporu větší části politického spektra. "Nemáme matikáře, lidi na informatiku. A my lpíme na tom, že musí mít pedagogické vzdělání," říká senátor za TOP 09 a dlouholetý ředitel prestižního pražského Gymnázia Jana Keplera Jiří Růžička.“

Není divu, že pravicové strany jsou pro to, aby ve školách“učil každý, kdo chce a za stávajících podmínek nemůže“. Vyjde to totiž levněji, než přidat na platech učitelům tak, aby se vrátili ti, kteří odešli. Obzvláště v době, kdy se učitelstvo konečně vzpamatovalo a prostřednictví zatím jen iniciativy Pedagogická komora se začíná hlásit o svá práva. Současně probíhá kampaň - nadsazeno – špatní učitelé do škol nepatří, přičemž špatní jsou skoro všichni. Pan Šteffl je toho názoru, a není sám, že pedagogické fakulty připravují na povolání nekvalitně, k tomu mají ještě i nekvalitní „materiál“, podle téhož pana Šteffla, který zbohatl na Scio testech, vnucených formou vybírání výpalného (spolu s ministerstvem) snad do všech škol, totiž na „pedák“ chodí lidé, kteří k nalezení svého IQ by museli použít služeb kopáče.

Asi dva dny už na všech možných fórech diskutuju a obhajuju nutnost pedagogického vzdělání u pedagogů - jaká zpozdilost! Tak mě napadlo vzít to z druhé strany a stát se oblíbenkyní ministra financí. Protože JEDINĚ pedagogické falkulty a potažmo všechny učitelské obory na jakékoli fakultě připravují na povolání nekvalitně - vzhledem k tomu, že žádnou podobnou debatu, kde by lékaři obhajovali nutnost medicínského vzdělání pro výkon své profese, stejně tak právníci a inženýři, jsem nikde nezaznamenala - a dokonce jsou ty ostatní VŠ tak dobré, že jejich absolventi mohou nahradit kteréhokoli učitele od páté třídy výš - pojďme zrušit pedagogické fakulty a učitelské obory! Vždy´t i sami absolventi pedagogických fakult hojně na stránkách všech možných pedagogických periodik doznávají, že pobyt na nich jim byl v podstatě k ničemu! Ponechme jen střední pedagogické školy, na první stupeň by mohla stačit VOŠka. Výrazně se tím ušetří a okamžitě dojde k výraznému zlepšení vzdělávání, když budou ze škol definitivně - s odchodem do důchodu - mizet ti neschopní a zkostnatělí učitelé a zbydou jen samí odborníci, kteří se ani z pedagogiky ani z didaktiky nemusí nic učit, protože to mají tak nějak v krvi!

52 komentářů :

  1. Stačí pouze dočíst k místu, kdo je autorem návrhu, tedy poslanec Zlatuška, momentálně zástupce strany ANO a dál už je to naprostá ztráta času.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. fascinujou mi kecy, který se tady vedou.
      Ať o době před rokem 1989 nebo o současné polit. scéně, kavárenskou nevyjímaje.
      Proboha, jak může 99% přispivatelů popisovat dobu před čtyřiceti nebo šedesáti lety, když ji navíc vůbec nezažili a nepamatují si ani základní souvislosti. Ať politické, či společensko-ekonomické!!!
      Je to, jako bych vám chtěl vyprávět detaily z první světové války!
      Pošlete ty chytrolíny už jednou do tam kam patří!!! A vyjadřujte se k věcem, které jsou v "reálném" politickém čase. K figurám na naší současné polit. scéně, hlavně ve vztahu k jejich životopisům, začínajících někdy v roce 2005!
      Napište, co dělal Tupolánek, Íčko, nebo autista z ODS co Bohuš vykřikoval na náboženských procesích, kolik koz obskočil nejznámější prelát a jak kradl pytlák vod hajnýho z Vorlíku.
      To jsou směrodatný věci.
      A keci typu, kdo jaký nosil tričko, nechte PRAŽSKÉ KAVÁRNĚ.
      Stejně do jednoho skončí u Chocholouška v Bohnicích. První už je tam, soudr. šéfredaktor z BL.

      Vymazat
    2. "fascinujou mi kecy...".co je to za češtinu, ty ubožáku?

      Vymazat
    3. myšlénku pravopisem nenahradíš soudruhu

      Vymazat
    4. Sám vidíte, že jde o překlep. Anonym 20.57 uvedl správně slovo "kecy" v první větě, a v předposlední větě napsal stejný výraz špatně.Vaše kárání je ale pouze zástupný problém - nemám pravdu anonyme 21.45? On napsal totiž pravdu, která se vám nelíbí, proto se vám hodí omlátit mu o hlavu hrubou pravopisnou chybu. Ale kromě inkriminovaného slova "kecy" je všechno ostatní napsáno správně česky. Jeho fascinujou kecy - nebo kydy, chcete-li - které se tady vedou. Každý den, pomalu 24 hodiny denně, pořád stejné žvásty a žvatlání, většina diskutérů je zde z novinek, kde poslední dobou není nic výživného pro diskuze. Mně fascinujou taky. I poslední věta toho anonyma 20.57 je pravdivá - "stejně do jednoho skončí u Chocholouška..." a závisláci na internetu, facebooku, internetové takzvané publicistice, a na diskuzích, tam skončí dříve nebo později taky. Tento způsob života není normální - je to výstřednost jednadvacátého století. Dva tisíce let před tím a možná i déle -nikdy nebyli lidé závislí na elektronických hračkách, a žili přirozeně. I neandrtálci žili kvalitněji než dnes člověk vyspělý, a vzdělaný. Teď není ve světě normálního už nic - to snad vidíte sami - nebo se budete zase hádat a sprostě urážet?

      Vymazat
  2. Učitelé se vůbec nemají špatně, peněz mají celkem dost. Mají výbornou pracovní dobu a dovolenou mají obrovskou.Dovolená: 2 měsíce prázdnin (bez 1 týdne), jarní prázdniny, podzimní prázdniny, vánoční prázdniny a 1 týden ředitelského volna. Ostatní mají jen 5 týdnů dovolené a děcka jim v době učitelského volna nemá, kdo hlídat. Kdyby jim dali volno také jen 5 týdnů, tak, ať mají vyšší plat, ale jinak není důvod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:46 Je vidět, že jste od fochu. Kolik dní jste stál před tabulí? A pokud, nyní nebo v posledních dvou desítiletích, kdy je všechno jinak?

      Vymazat
    2. A mají děti pitomých rodičů jako jste Vy, které není nutno učit!

      Vymazat
    3. 15,57 - od fochu nejsem, pracuji ve zdravotnictví, tak si pojďte vyměnit profesi, dělat noční, víkendy a svátky a stále za průměrný plat, o prázdninách 3 týdny volna (další dovolená se musí nechat na zimu, kdy má škola opět další prázdniny a jeden týden zase na jarní prázdniny), děti nemá kdo hlídat a ještě jste permanentně ve stresu z nervozních a agresivních pacientů ... možná byste si k té tabuli ještě rád stoupl

      Vymazat
    4. To je svým způsobem pravda. (např. v porovnání s nástupními platy ostatních vysokoškoláků - (snad kromě právníků a informatiků). Nyní by spíče meli křičet na ony zákony, které jim svazují ruce a potenciálně (pokud začnou opravdu pedagogicky učit a vychovávat), dělají potenciální zločince a bezdomovce. Dnes jsou na tom v téhle oblasti skoro hůře, než vojáci bezhlavě vykonavající i sebepitomější rozkazy.

      Vymazat
    5. Jistě mluvíte z vlastní zkušenosti.....učitelé se vůbec nemají špatně, tak je třeba, aby se měli hůř....:D

      Vymazat
    6. Anonymní7. července 2017 18:06 - naprostá pravda kolego. Učitelé sice určitě nejsou přeplaceni, ale špatně se nemají. Jak píšete zdravotníci jsou na tom podstatně hůře. Rovněž tak policisté či hasiči. Ti pracují za almužnu a to pracují denní, noční, soboty, neděle a svátky. Jejich nástupní plat je cca=17000,-Kč hrubého. No a co se týká pracovního volna neboli (dovolené) tak to se s učiteli nedá srovnávat ani náhodou.

      Vymazat
    7. S tou dovolenou učitelů je to, vážený Anonyme 15:46, trochu jinak. Mají 8 týdnů dovolené, tečka. Do toho se počítají všechny prázdniny, nejen letní,a jiná školní volna. Dny, který jim nezbudou na celou dobu hlavních prázdnin, kdy je škola zavřená, si musí vzít jako neplacené volno. Tak to ve školách chodí v reálu, ať už v je zákoníku práce napsáno cokoliv.

      Vymazat
    8. Nástupní plat učitele je 17.260 Kč/měsíčně. Učitel je vysokoškolák. policista nebo hasič může být středoškolák. Učitel je u nás nejhůře placeným vysokoškolákem. Český čitel je v Evropě nejhůře placeným učitelem. Takhle si stát váží vzdělání. Učitel na rozdíl od policisty nebo hasiče nemá nárok ani na ubytovnu. Takže musí platit deregulované nájemné. V Praze 13.400,- čistého. Takže učitelský plat celý padne na nájem. Na jídlo už jaksi nezbývá. Nebo učitel musí na druhou směnu učit soukromě nebo mít druhou práci aby mohl jíst a koupit si oblečení. Za to jsou i 2 měsíce prázdnit fakt málo

      Vymazat
    9. Anonymní8. července 2017 21:14 - říkáš, že český učitel je nejméně placený v Evropě, co myslíš, jak je placený policista nebo hasič. V České republice jsou celkově platy na úrovni max 25% platů stejných profesí na západě. Ano hasič a policista mají sice nárok na ubytovnu, ale pouze jeden rok od nástupu k útvaru mimo bydliště, ale ani ta ubytovna není zadarmo a musí si ji platit. Policista nebo i hasič musí mít středoškolské vzdělání ukončené maturitou, ale to stačí pouze na tzv. práci na chodníku. Pokud by policista pomýšlel třeba na práci u kriminálky služby, tak již musí mít vysokou školu a to min. Bc. Poklud by chtěl na jakoukoliv funkci musí mít nejméně Mgr. Rovněž nástupní plat policisty nebo hasiče, třeba i s vysoukou školou, je přibližně stejný jako u učitele. Dovolené má hasič i policista šest týdnů a to ve službě pracuje ve dne, v noci , ve svátek, v sobotu i neděli a skoro vždy nastavuje krk, kdy riskuje minimálně poškození zdraví. Tak mi řekni v čem jsou učitelé tak bití.

      Vymazat
  3. Myslím si, že naši potentáti (a Zlatuška to je fakt dělo) již neví co dělají. Asi před rokem byla šílená akce - učitelé bez příslušného pedagogického vzdělání ven nebo urychleně dodělat vzdělání. Najednou čtu, že pan Zlatuška (bohužel to býval můj rektor na MU) vymyslí pravý opak. No, doufám, že jej Ano vykopne, protože jim udělal ostudy již dost. Ale ještě se vrátím k těm uřvaným učitelům. Fakt mne tato sorta zaměstnanců již docela štve. Sama jsme učila i když na VŠ, ale to co slyším, jak jsou na tom finančně špatně (téměř sociální kauzy), když vidím ty učitelské najády, jak si to valí domů po obědě, v létě jsou v celku 7 neděl doma a pak během roku další a další volna při každém svátečku ještě o dva dny déle než pracující. My jsme o prázdninách museli psát články, studijní opory, 15. srpna již nástup do školy pro repetenty. A když vidím učitele ze základky a střední školy, tak si to užívají po svém. Ale učitelů je zkrátka hodně, zajímavá volební skupina, tak se jim jde na ruku, ale nikdo se nepozastavuje, že děti jsou čím dále více hloupější, neumí si dělat na nic názor podložený fakty, ale jen co kdo napsal na facebooku. To je rovněž učitelská vizitka.
    Sims.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není nad závist - učit může každý, tož do toho!

      Vymazat
    2. Anonymní7. července 2017 16:02 -svatá pravda něti se ve školách nic nenaučí a mít vlastní názor na cokoliv se již dnes nenosí. Toto je z velké části vina našich poslanců a potom učitelů. Učitelé lijí do hlav žáků jeden nesmysl za druhým, ale aby jim něco vysvětlili to ne, protože sami vědí prd.

      Vymazat
  4. Možná, že učitelé mají malé platy. Ale nejsou v tom sami, aby se člověk nad nimi ustrnul. Těch nedoceněných oborů je více, to je třeba řešit všeobecně. Ti, kteří reálně pracují, nemůžou živořit na nějakých minimech a jejich manažeři na desetinásobcích. To je jeden z projevů, zcestnosti toho nekritizovatelného neoliberalismu.
    Nejsem pedagog, ale před lety, jsem mnoho let jsem studoval technické obory, takže jsem ke školství přičichl. Již tehdy, nás také učili odborníci z praxe, nepedagogové. Jejich přístup byl jiný. Vycházeli z toho, že tam jsme dobrovolně a že se chceme něco naučit. Byli více kolegiální.
    Kdežto školení pedagogové bazírovali na řádech a kompetencích, které se musí udržovat v daném vzdělávacím procesu.
    Nebylo by dobře, aby jedna z těchto skupin zmizela. Lidé z praxe, vedle odborných znalostí, dají studentům také poznat, jak to chodí v (odborném) životě, profesionální pedagogové, zase studentům vtlučou disciplínu, která je pro vzdělávání také potřebná.
    Proto jsem před roky nesouhlasil s tím, když byli ze škol odstraňováni praktici bez pedagogického papíru a naopak souhlasím s tím, když se tam opět vrací (každý ministr školství se chce něčím proslavit). Je na řediteli školy, aby posoudil, zda ten praktik má také nějaký pedagogický talent a je tedy použitelný. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. leká mne vaše makroekonomická genialita! VÁS VŠECH!
      když zvednete minimální mzdu, DO VOLEB!!! na 14000 Kč, a zavedete daň z příjmu pro právnické osoby na 25 % a daň z bankovních operací ve výši 1,5%, budete mít na penze, plné obchody, práci pro každého a ještě můžete založit jednotky civilní obrany Českého státu s 30000 muži ve službě!
      O ČEM SE CHCETE BAVIT? hochštapleři.
      jste nakrmeni tou chazarskou sběří z pražské kavárny

      Vymazat
    2. kdo nema malej plat i milouš s jeho bolševickou suitou si musel sam přidat jinak by těžko přežil o posrancich a sernatorech a k nim přidruženych piavicich nětreba diškuzie to jdete po ulici a na každem rohu je chudy dotor policaj či prestitut a o žebracke holi kdejaka herka či hérečka ovšemže ani cirkev svata staletimi utyrana nedostatkem jidla spanku a tisice let bez prace tu svoji chudobu vubec nezastira i proto je zapotřebi vovčanum utahnout opasky nejraději kolem krku ovšem pak by hrozilo že tito hromadně vymřou a co by si netahla počali

      Vymazat
    3. Anonymní7. července 2017 21:09
      Souhlasím s Vámi, jistě je to jedna z možností, jak napravit současný stav. P.K.

      Vymazat
  5. Zlatušku opravdu nemusím, ale v tomhle má vyjimečně pravdu. Např. v oboru IT je od určité úrovně "čistý pedagog" v podstatě k ničemu, protože aktuální praxi prostě nestačí. A podobně je to ve většině např. technických předmětů na středních a vysokých školách. Tam jsou praktici, kteří učí např. na částečný úvazek, k nezaplacení. Vím o čem píšu, několik takových jsem na průmce i ČVUT zažil.

    OdpovědětVymazat
  6. Řekl bych, že všichni mají pravdu i ten Zlatuška, kterého já doslova nesnáším. Jedno je jisté to pedagogické vzdělání ještě neznamená, že ten učitel bude umět naučit, znám mnoho odborně velmi zdatných učitelů matematiky a chemie, kteří ač před jménem i za jménem mají honosné tituly ale nedovedou svým žáků vysvětlit učivo a ti se pak učí nazpaměť vzorečky, poučky aniž ví co znamenají a jak se používají. Mě samého učili tři takoví profesoři a tak vím o čem mluvím.Takže učitel, vzdělaný pedagog bez schopnosti vysvětlit a tím pádem naučit je téměř k ničemu.Ale to už je o něčem jiném to už je o učitelském povolání a jeho adeptech, kde ti co nemají schopnost předávat vědomosti dětem, by raději takové studium neměli absolvovat a měli by se živit něčím jiným, vhodnějším.

    OdpovědětVymazat
  7. Kdyz nekoho oslovujete pani ucitele, nebo anti-ucitele, tak to laskave udelejte tak , aby bylo poznat komu je vase veta adresovana. To plati pro vas 16:56 !

    Ja jsem cizinec z jine konstelace a potrebuji se zde vyznat, nebot mi to pripada tady ZAJIMAVE !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  8. Pamětník ještě pamatuje, jak v té době prognostik Zeman (teď současný prezident) vykřikoval v XI/1989 na Letné, že naše soc. školství je na úrovni Nepalu. Takových a podobných "perliček" bylo více, jen aby se zviditelnil a přiložil své ruce k rozvratu socialismu. A teď je zticha a drží moč! Už chytrolínek zapomněl na ty své bonmoty?!

    OdpovědětVymazat
  9. Celkem se ale nelze návrhu Zlatušky divit, když bylo české školství díky soc. dem., ODS, TOP 09, lidovsů et al. dovedeno do stadia zkázy. Lépe negraduovaní ale znalí, než žádní. Co si myslíte, čeho že jsou "znalí ze speciální i obecné pedagogiky - tzv. asistenti", sedící v lavici s "všelijak" CNS postiženými. Nula je realitou. Ale i to je prý lepší, než výchova speciálním pedagogem ve speciálních školách. Tisíce zbytečných asistentů jen dále ukrajuje z platů učitelů, které jsou třeba ve srovnání se stejně kvalifikovanými soudci almužnou, navíc skromnou. Je pozoruhodné, jak se vládám po r. 1989 podařilo rozvrátit dva základní sociální pilíře v ČR: zdravotnictví a školství. Ale nedivme se, kapitalisté zaplatí svým dětem nóbl školy a ostatní ať se jdou pást. Tak nevím, který režim je zločinnější? A to jsem přestárlým antikomunistou, ale také nově antikapitalistou. Kdo by si pomyslel před 25 roky, jaký bude mít konec tzv. demokratizace? Že půjde o okradení většiny menšinou, o vykradení republiky, o koloniální stát diktatury kapitálu! "Aber, das sind die Koncen českého ťulpasa."

    OdpovědětVymazat
  10. Ozdravení školství? Zápotocký by si věděl rady: poslal by desetitisíce byrokratů ze školství do výroby a trochu znalé by vrátil za katedry do tříd. Mohly by se tak zdvojnásobit platy, ozdravilo by se ovzduší na školách, učitelé by se věnovali dětem a kontrole jejich úkolů, odpadlo by každodenní vyplňování nesmyslných dotazníků a vyrábění obživy pro tisíce darmošlapů na "školských úřadech". Ale víte, že je to ve zdravotnictví totéž? I tam se věnuje nemocnému přímo sotva polovina času, druhou musí lékaři a sestřičky věnovat ničeho znalým kontrolorům a "hodnotitelům kvality". Tak se pacienti nedivte, že jste až ti druzí, na které může lékař myslet, v první řadě je zaměstnán byrokraty ve zdravotnictví, Tady by si také Zápotocký pošmákl a výroba by netrpěla nedostatkem pracovníků - a i byrokrati by poznali, zač je té práce loket. (Poznámka pro mladší. Zápotocký jako prezident někdy kolem r. 1953 rozhodl, že půjde 300 tisíc zbytečných byrokratů do práce. Víte jak se lidem ulevilo a jak to prospělo státu? Pochopitelně ne těm byrokratům, ale i oni časem pochopili, že se člověk má živit prací a ne papírováním a už vůbec ne parazitováním!)

    OdpovědětVymazat
  11. Aby bylo na spravedlivé platy kvalifikovaných učitelů, je třeba odebrat státní dotace soukromým školám. Co je soukromé školství? Je to přece jen čistá forma cynického podnikatelského byznysu. Tváří se jako vznešené vzdělávání národa, přičemž je dotačně korupčně placené z peněz, vybraných povinnými daněmi od VŠECH obyvatel státu včetně důchodců. Je to čistý byznys financovaný nejen školným od dětí z nejbohatších vrstev obyvatelstva, ale i penězi státně dotačními od kamarádů politiků. Byznys, který je prováděn typickým způsobem privatizace zisků a socializace nákladů. Řečeno lidově, nepříliš nadaní a proto i potenciálně věční študenti bohatých rodičů jsou vzděláváni v mnoha naprosto nepoužitelných a nepotřebných humanitních a ekonomických oborech a tvoří se tak další vrstva kandidátů na mamahotely a sociální dávky, lidí v praxi nezaměstnatelných jinde, než ve službách pro stát nebo pro jeho parazitické a čistě ideologické, sociálně inženýrské tzv. nevládky a neziskovky, nevytvářející žádné přínosné hodnoty pro stát a pro jeho pracující občany řádně platící daně. Je to jednoduché. Je třeba zrušit dotace soukromým školám a hned se vrátí ti kvalifikovaní učitelé zpátky do veřejného státního školství.
    PPK

    OdpovědětVymazat
  12. Nastupni plat mladeho ucitele na prestizni skole v Americe je $ 37 000 rocne ! S poctem odpracovanych let jde plat stale nahoru.

    Rocni poplatek pro studenta na prestizni skole je
    $ 22 000 rocne.

    Vim to urcite, moje kamoska uci jazyky !

    Prof. na prestizni universite ma $ 200 000 rocne.
    Nastupni plat dr. mediciny je $ 80 000 rocne, ale ti co operuji srdce a mozky maji $ 450 000 rocne. Musi vsak platit vysoke pojisteni, protoze pravdepodobne nekoho poslou na hrbitov.

    Policajt , ktery ma policejni akademii (skolu) ma
    $ 60 000 rocne. Zdravotni sestra s titulem RN (Registred Nurse) ma 60-80 000, ale v tom je priplatek za to, ze je povazujeme za ANDELE !

    Nas oblibeny president Trump ma prijem z jeho investic
    $ million rocne a presidentskou vyplatu ma $ 1/2 millionu rocne.
    Cafe Espresso stoji u nas na Floride $2.07 a Gallon benzinu stoji $ 2.03 centy (dnes). Americky Gallon je 3.87 litru.
    Caffe Cappuccino stoji $ 3.68, ale v Palm Beach (tam bydli president) ho pod $ 5 nedostanete nikde.

    Protoze je na Floride nekolik socialnich skupin, tak jidlo se kupuje, bud v prestiznim baleni pro vysokou spolecenskou tridu, nebo je baleno hure pro plebejce.

    Auta jsou v cenne od $ 15 000 do $ 100 000 pro stredni tridu a kolem $ 200 000 - $ 400 000 pro smetanku v Palm beach.

    Letec co leta s Ameriky do Evropy s mnoha lidmi ma
    $ 180 000 - $ 250 000 rocne.

    Nejdrasi je bydleni ! 2 loznice apartment vas prijde na
    $ 1 200 mesicne + voda, elektika, pojisteni atd.

    Proto je dulezite vlastnit dum a nebo condo.

    Teplota je denne 34 stupnu Celsia a more je bohate na pochoutky , ktere jsou zdarma, kdyz si je chytite.
    V to stejne stoji $ 28 v restauraci,
    A nejlepsi rohliky stoji 0.45 jeden a moje oblibene fazolky z Mexica stoji 1/2 litra 0.83 .
    Panum ucitelum v Cesku je NEdoporucuji, nebo poserou tabuli.
    Cleba strycle stoji od $1.69 do $ 5.40 je jich mnoho druhu.

    Doutniky jsou zde nejlepsi na svete (Cuba, Dominikanska republika). Cigarety take. Rum je zde nejlepsi na svete a pivo z Ceska stoji $ 8 ve specializovanych obchodech.
    (6 malych Plzni.)

    Dobry ridic dokaze dojet z Floridy do Toronta za 2 dny.
    (Ja ne.) Takovy ridic potom ma zapareny vyfuk, tim nemyslim u auta.
    Z Key West na Cubu je 90 mil. Golfsky proud ma rychlost mezi Cubou a Amerikou 3 mile za hodinu.

    Musite uznat panove, ze muj GULAS informaci je pro vas hodnotny a nedejte se v Cesku sidit.
    nick honolulu - svetlonos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alespon neco poucneho
      Horni Dolni

      Vymazat
  13. - Rozkrádání neklesá, úroveň upadá.
    - Školství, zdravotnictví a některé další oblasti patří výlučně do ruk státu. Nikoliv soukromníků a cizích korporací.
    - Proto už nevolit žádnou zavedenou stranu ani ANO.
    Hledat rozumnější, doporučuji SPD, Děda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dedo, priliz malo, priliz pozde
      Bud defenestrace nebo pomala a divna smrt ceskeho naroda
      Nepoctivy Okamura to nevytrhne
      S uctou
      Horni Dolni

      Vymazat
    2. Ono je to asi tak, dědo. Nevím, jestli jde do školství peněz málo, nebo dost, ale jedno vím jistě. Značná část jich končí v účelově zřízených cecků na dojení peněz daňových poplatníků. Já neznám náklady na státní maturity, kdy témata vyhlašoval ministr školství v rádiu, ale jsem bytostně přesvědčený, že nestály tolik, kolik spolyká Cermat a jeho státně maturitní hybrid. Další téma je inkluze. Systém, kdy by měl mít téměř každý žák zvláštní školy svého asistenta, byť mizerně placeného, spolyká také hezkých pár milionů.
      Všechno, co se poslední roky děje, nemá vyřešit problém systému, ale naplnit konta zájmových skupin. A zdaleka se to netýká jenom školství. Někde jsem četl, že společnost se začne chovat racionálně až když vyčerpá všechny možnosti. Až budeme louskat šváby, až většina lidí pozná skutečný hlad a vrchnost už nám nebude mít co ukrást, dočká se možná osvíceného vládce.

      Vymazat
    3. Horni Dolni Okamuru nech napokoji je to větší vlastenec než všichni ostatní z parlamentních stran.

      Vymazat
    4. 21:44 ja ti ho neberu, ale tak vysvetli tu divnou vzpouru v jeho strane
      Horni Dolni

      Vymazat
  14. Myti hajzlu na Titaniku
    Horni Dolni

    OdpovědětVymazat
  15. 20:37 Za pár hodin se na "svobodne-radio.cz", v jeho archivu, objeví záznam jejich právě vysílaného pořadu.
    Ten přináší překvapující důkazy ....... o podivné smrti.
    A ... víte o někom poctivém? Děda

    OdpovědětVymazat
  16. No, to mne přivedlo k úplně jinému tématu. Babiš je jasným favoritem příštích voleb. Když vypukla migrační krize, byl pro přijímání migrantů. Když se ukázalo, že cca 80% Čechů je proti, už se ke kvótám nevyjadřuje. Ale koně z jeho stáda ano. A Zlatuška je jedním z nich. Myslím, že Babišovo voliče čeká krutá povolební kocovina. A Zlatuškovo bláboly týkající se "reformy" vykradeného školství se nám budou jevit, jako marginální.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vladimír hricák Souhlas po volbách babiš svým voličům navozí nové spoluobčany z itálie o vítačovi zlatuškovi nemá ani cenu psát.

      Vymazat
  17. Kolegovi 17:36: máte pravdu, soukromé školy dostávají, pokud inspekce nenajde závažné chyby, 90% dotací na žáka, 90% toho, co dostávají státní školy, ale ony ještě vybírají školné. Sice je určeno, které prostředky na co smí a nesmí plynout, ale víceméně těch prostředků mají víc, přitom nevykopnou nikoho, kdo se tam přihlásí, i kdyby to byl dement, s tím jsem se taky setkala. Mnohé vyrábějí budoucí nezaměstnané, a to platí o středních, VOŠkách i vysokých školách. Myslím, že stát by měl toto kočírovat přinejmenším tak, že odstupňuje dotace podle aktuální potřebnosti absolventů na trhu práce, když už zřejmě zrušit soukromé školy se už nepodaří. Samozřejmě počet škol vyžaduje mnoho kantorů, a ti často pendlují od jedné školy ke druhé, protože jsou to často odborníci z praxe zaměření na jeden nebo dva předměty, a to by neměli požadovaný počet hodin. Ale na druhou stranu se musím zastat trochu i těch odborníků z praxe - nás učili na zdravce doktoři a byli často velmi dobří, ne všichni, ale většina. A mě to potkalo také, jen to dělám při zaměstnání, a to už od r. 1992. Nemyslím si, že bych byla špatná, ale zároveň si uvědomuji, že malé dětičky bych učit nedokázala - chyběla by mi hlavně metodika. A mám ještě jednu zajímavou zkušenost: při přijímačkách na pedagogickou fakultu se většina škol řídí takovými těmi testy obecné inteligence a scio testy, jen fakulta v Hradci Králové má / nebo tedy před nějakým časem měla) ještě ústní, aby se přesvědčili o osobnosti uchazeče. Prostě si s tím dali práci, protože ty divné testy podle mě vypovídají o máločem. Já bych je tedy neudělala. A učitel musí mít talent, schopnost zaujmout, vysvětlit, trvat na svých požadavcích, ale i pobavit a žáky k sobě připoutat. To každý nedokáže, stejně jako každý vystudovaný doktor nemůže být třeba chirurgem. Pokud si fakulty nedokážou vybrat správné uchazeče a o přijetí rozhoduje nablblý test, pak jsou i výsledky nablblé. A žádné nařízení shora to nezachrání. Zdravím Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro paní Pavlu (7. července 2017 22:04): Pokud jde o roli odborníků z praxe, souhlasím. K otázce testů: Testy nevidím jako spravedlivý způsob zkoušení znalostí studentů a preferuji autentické klasické ústní a písemné zkoušení za přítomnosti (klidně i) dalších studentů a třebas i rodičů, je-li zájem. Proč? Protože testy, kde studenti zatrhávají jen možné správné odpovědi v předem vytvořených formulářích, mají tyto "vlastnosti": .... 1/ vedou pouze k nabiflování látky bez nutnosti jejího pochopení a k "dovednosti" vyplňování testů na čas, 2/ je tam prostor pro korupční podvody získáváním taháků nebo celých vyplněných testů se správnými "křížky" (už se stalo a bylo i v mediích a na netu), 3/ mají v sobě škodlivý potenciál alibismu učitelů proti protestům rodičů typu "já nic, vždyť se podívejte, jak je test vyplněn", 4/ líným učitelům vyhovují, protože k vyhodnocení testu stačí mít mřížku s vystřiženými okénky, přes která jsou ty správné křížky vidět. A jaký je důsledek? Formalismus zkoušky zvítězí nad spravedlností vyhodnocení POROZUMĚNÍ žáka dané studijní látce. A navíc: V přijímací "zkoušce" použitím testů se škola o uchazeči dozví jen to, jak vyplnil test. Jestli to bylo proto, že věci rozuměl, anebo ji jen měl nabiflovanou, o tom test nesdělí nic. Kde mi testy nevadí? Tam, kde je biflování nutné a povinné, např. pro právní předpisy, jazyky a slovíčka, v autoškole, u anatomie v medicíně, pro ekonomická, filosofická, ideologická a náboženská dogmata. Jsem proti testům v oborech přírodních a technických věd. Ale jinak, to ano, testy jsou dobrý byznys pro firmu, která ty testy vytváří. To je bez debat. Poznámka k odcházení absolventů z českých škol do zahraničí: Ano, ať odejdou klidně do ciziny, jestliže chtějí, ALE až po složení KAUCE, která české občanské společnosti zaručí uhradu výdajů českého státu (= peněz z daní občanů) na dotace pro absolventovo studium v případě, že ten absolvent zůstane trvale v cizině. K dotacím pro soukromé a církevní školy: Nedá-li jim stát dotační peníze, samy zaniknou ty, které existovaly jen jako čistý byznys pro byznys. A naopak - společensky potřebné soukromé školy budou dál bez problémů úspěšně prosperovat, protože se absolventům to studium potom v praxi kvalifikačně vyplatí, to mi věřte. Zdravím! PPK

      Vymazat
    2. Máte pravdu s těmi testy, já jsme na VŠ zažila 80% zkoušení ústní formou - testy se psaly na zápočty nebo průběžně zda je výuka zvládána (myslím si, že to potřebovali profesoři pro svoji orientaci, jak si studenti stojí). Když jsme učila na VŠ, tak jsem rovněž kombinovala obojí i když mi kolegové říkali, že tím ztrácím moc času, protože testem to mají odbyté a ústní zkoušky trvají i půl hodiny. Ale dělala bych to i nyní. Moc dobře jsem věděla co v každém studentovi je. No a není nad tahání si otázek z pytlíku nebo obrácených kartiček na stolku. No a co se týká soukromého školství - kromě školek do vzdělávací soustavy soukromé iniciativy nepatří. Vzdělávání má garantovat stát přes volené zákonodárce, aby to mohli lidé svou volbou případně nasměrovat. Vše soukromé je malá domů.

      Vymazat
    3. 13:10

      Jedno z možných vysvětlení je, že tak jak se destabilizuje sociální postavení a klesá politická váha středních vrstev (Keller říká poněkud nepřesně "střední třída"), upadá i školství (pochopitelně včetně prestiže učitelů).

      - Škola je (v novověku) instituce středostavovská (vzestup měšťanstva - Němci mluví o "Bildungsbürgertum"), a její kvalita má vliv na "otevřenost" společnosti, tedy vertikální sociální mobilitu. Jde o možnosti společenského vzestupu - ovšem ne jenom profesionálního, jak je na to dnes zjednodušeně kladen důraz ("pracovní trh"); vzdělání totiž NELZE oddělovat od výchovy.

      - S tím souvisí mj. i (před nedávnem tady nakousnuté téma) nedůvěra až nevraživost vůči vzdělání jako takovému.

      - S tím souvisejí i ti panem Jírovcem zmínění "frackové" - stávají se typickým charakterovým typem současnosti (nejen u nás). Aby nedošlo k omylu: to nemá nic společného s generačním nářkem starých nad mladými.

      Vymazat
  18. Říká se, že je lepší jednou vidět, než stokrát slyšet. Pokud by do škol přišli lidé z praxe a dokázali žákům názorně předvést, místo suchého výkladu, nic proti tomu.
    Jenom mi uniká smysl. Vystudovaní kantoři odcházejí, kvůli nízkým platům, do praxe, ze které by měli naopak přijít (pravděpodobně nalákáni nízkými platy) do škol za chybějící kantory.
    Pan Zlatuška by to měl trochu rozvést a vysvětlit, jak do těch škol chce dostat ony praktiky.

    OdpovědětVymazat
  19. No a vidíte, takový CEVRO Institut Íčka Langera zaměstnává samá "pedagogická esa" typu Svoboda, Sokol!, Šedivý, Vondra!! - no a vidíte jaké absolventy a na jaké úrovni produkuje! (To bych rád věděl, kde si ti jejich absolventi umisťují).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní8. července 2017 7:36
      Takovéto instituty, nejspíš dají absolventům dost vědomostí, jak založit neziskovou organizaci a kde hledat zdroje na její financování. Bohužel náš stát je asi jeden z hlavních zdrojů na jejich financování a navíc, EU státům „doporučuje“, aby neziskovkám předávaly kompetence.
      Další předností takových to institucí, budou „kontakty“ jejich funkcionářů, které umožní absolventům také získávat pozice ve státní správě.
      Jsou to elitářské instituce, po vzoru amerických prestižních škol, kde mládež z těch správných rodin, upevňuje sounáležitost a připravuje se na výkon prestižních funkcí. P.K.

      Vymazat
  20. Pro 6:32

    Nejde o náhradu špatně placených učitelů špatně placenými praktiky. Jde o záplatování systému prostřednictvím externích učitelů. Ti si rádi nějakou korunu přivydělají. Jde o návrat k dobám, kdy na průmyslovkách učili lidé z praxe.

    V Dobytí severního pólu je tato skvělá scéna: Varel Frištenský nechápe co to je drift (krajina neubíhá a necítí že by proráželi vítr). Náčelník Němec říká Poustkovi: "Ty, jako pomocný učitel, mu to budeš umět vysvětlit". Poustka mu odpoví: "Tady na dalekém severu se nemusíme pořád oslovovat plnými tituly, říkej mi prostě učitel", dodá.

    Pitomost zvaná kariérní řád zavádí pojem "začínající učitel". Pokud budou mít žáci smysl pro humor, budou svého učitele oslovovat plným titulem.

    Pohled na platové tabulky ( https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-564)
    naznačuje, že učitel s vysokoškolským vzděláním (bakalář nebo magistr) bude potřebovat 7 let aby se dočkal stejného platu jako současný pracovník v Lidlu.

    Z hlediska vzdělávání je zajímavé, že se nikdo nezbývá tím, že málokterý z pedagogů, který budoucí učitele vzdělává, kdy stál před spratky, kteří mají pocit, že mají právo, aby je daný předmět nezajímal.

    Stejné platí pro vysokoškolské učitele (od asistentů po profesory). Ty k učení nevychovává nikdo a podle toho to často vypadá.

    Pro ty, kteří vyčítají učitelům prázdniny, dodávám, že moje maminka měla jako středoškolská profesorka úvazek 12 hodin týdně a jednu schůzi (konferenci) za půl roku. Tato místa byla dobře placená a profesor šel do pense s plným platem. Učila na Slovensku v letech 1928-33. V Praze nemohla místo sehnat, protože se tenkrát nepřijímaly vdané ženy.

    V Kanadě jde mnoho absolventů vysokých škol na roční Teachers College, aby získali aprobaci pro učení na středních školách. O učení zájem nemají, ale učitelská místa jsou dobře placena (pokud jsou volná).

    OdpovědětVymazat
  21. Vše začíná v rodině. Pokud rodiče nevštěpí své ratolesti úctu k učiteli ještě před nástupem do školy, je žák ztracen a nic z něho nebude. Bohužel zde máme již druhou ztracenou generaci, která si školy neváží a před dětmi o učiteli mluví jako o někom, kdo je neschopný jeho děcko cokoliv naučit. Že může být problém v dítěti, které prostě nemá talent nebo aspoň buňky pro daný obor, si nikdo dnes nepřipustí. Ještě před r. 1989 si děti zdaleka nedovolily ve škole to, co teď a za první republiky už vůbec ne. Rodiče a škola musí táhnout za jeden provaz, ale chápu, že v době inkluze a soukromého školství, které je pouhým byznysem za státní peníze je to těžké. Podpořme tedy tu Unii pedagogů proti byrokracii a zvůli politiků!

    OdpovědětVymazat
  22. LIDÉ TVOŘÍ PARTAJE. JEDNEJTE TEDY s PARTAJEMA JAKO S LIDMA!
    člověk, který celý život lže, krade a podvádí, se nezmění a patří za katr.
    Partaje tvořené podvodníky, lháři a kriminálními živly se také nezmění, neboť nově příchozí by musili ty původní zločince ze své vlastní partaje pozavírat a rozvěšet po nárožích.
    Jediné řešení pro zločince ve všech partajích je, nevolit ani jednu zločineckou mafii, která se pohybovala posledních třicet let na politické scéně!
    Základním principem všech těchto politických mafií je, přisát se na zdroje státního rozpočtu a vysát z nich miliardy pro vlastní obohacení. Jedno, kolik to bude stát miliard, jedno kolik desítek miliard to vytvoří škody, jedo kolik milionů Čechů to zaplatí.
    Rozhodující je, zůstat u lyzu.
    K tomu slouží mafiánské struktury prorůstající ze státní správy, do zákonodárného sboru, vlády, justice prokuratury, policie, tzv. neziskovek, zkorumpovaných státem financovaných médií, až po tzv. nezávyslé kulturní s "vědecké" kruhy, samozřejmě placené z našich peněz a hájících zločince ve všech patrech společnosti.
    Je čas jim zakroutit krkem!
    Ve volbách odstavit všechny politické zločince a jejich partaje, kteří rozkradli naši vlast, do zákonodárných sborů volit jen České a Moravské, nekatolické poslance, jež budou skýtat alespoň částečnězáruku, že příští vláda nebude v rukách šmejdů a zlodějů. PLATÍ TO PRO VŠECHNY PARTAJE.
    Jejich prvořadou úlohou bude nastolení právního státu, potrestání justiční mafie, obnova PČR, zákonné ustanovení nepromlčitelnosti hospodářských trestných činů, a trestní stíhání všech politických špiček, které se podílí až dosud na genocidě Českého národa.
    Náhrada škody, způsobená kriminální politickou mafií bude přenesena na všechny jejich přímé příbuzné až do uhrazení celkové škody.
    Je potřeba skoncovat s mafiemiv České republice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:10

      Tak se ale rozhodněte!
      Pozavírat - rozvěšet - uhradit - nebo zakroutit?

      Už jste s tím začal - nebo jen tak hulákáte?

      A proč tu svou sračku kopírujete pod různé články? Čekáte autorský honorář?

      Vymazat