Reklama

.

.

úterý 18. července 2017

Ni zisk ni slávu!


Zdeněk Hrabica
17. 7. 2017
V pořadu Českého rozhlasu „Plus“ a stejně tak i nejednou v oblíbeném televizním pořadu „Retro“ si někdy připadám jako člověk s velmi poškozeným mozkem, s trvalou ztrátou nebo s poškozením paměti; ve dvou letních dnech za sebou mi jeho autoři a interpreti vtiskují do paměti - v jaké to strašné době jsme skoro celý život žili, když ještě nebyl 17.listopad 1989 a kdy ještě neexistoval a nerozhodoval tenkrát a skoro i dnes nedotknutelný věrozvěst Václav Havel. Beze vší hany – tak to velmi často v našem životě bývá, jakoby strůjci zcela zapomněli, že ještě žijí lidé, kteří pamatují.
O co jde?


I chudé děti prý měli za první Československé republiky možnost navštěvovat bezplatně tělovýchovné a sportovní spolky, bezplatně používat cvičební nářadí. Nad námi všemi tehdy vládla vznešená myšlenka Tyrše a Fügnera: „ Ni zisk, ni slávu!“

Idea velmi vznešená. I docela pravdivá.

Ještě po druhé světové válce jsme cvičili a chodili cvičit do Sokola. Neměl jsem rád při slavnostech žákovské lněné kalhoty, rudou košili a černý „kastrol“ na hlavě. Smáli se nám účastníci při župních hromadných cvičeních se jménem plukovníka Švece. Daleko lépe nám slušel skautský kroj, khaki košile, domovenky, odborky, odznaky za odborné zkoušky, slibový odznak, žlutý šátek nebo skautský klobouk - vedoucího Míly Pelecha.

Leccos dobrého přešlo i do pionýrských let; nestydím se za svou činnost v dětské organizaci. A když jsme trochu rozumu nabrali, rozletěli jsme se každý jinam. Sám jsem tancoval v Horáckém souboru písní a tanců, moji nejbližší absolvovali výsadkářský výcvik nebo brázdili nebe v plachtařském sportu. Otužilost jsme nabrali v letních táborech, jedněm se dokonce říkalo jednu dobu budovatelské tábory, konaly se nedaleko československo - rakouské hranice. V nich jsme dopoledne sbírali borůvky, z jejich prodeje na trhu jsme po celý měsíc dobře žili a radovali se. Postupně se lecos zdokonalovalo i deformovalo; nic však za to ani ti nejchudší neplatili. Organizátoři ani jejich svěřenci se nikdy příliš neptali: kolik zaplatíme nebo kolik dostaneme. Dokonce jsme i levně pracovali na Stavbách mládeže a v zemědělství na Brigádách mládeže v pohraničí. Žíly se nám nekrátily.

O tomhle všem se dneska na povel skoro mlčí; musí se mlčet, bodejť by se o tom ještě mluvilo a psalo. Vyvolávalo by to otázky, kam se to všechno najednou podělo. Vždyť to všechno bylo už jenom a jenom v dobách komunistických zločinů, tragických poprav, a ve srovnání s dneškem to bylo jenom v časech nejhlubšího ponížení.

Pokud to ještě někomu trochu myslí, pomalu mu jasnozřivě dochází, že na celé čáře zvítězila a vítězí pustá lež nad pravdou. O pravdě a o lásce se už raději ani moc nemluví, málokdo si dovolí na pracovištích i v hospodě o tomto poznání mluvit. Má strach z vyobcování ze stáda.

To je to nejhorší – co člověka může postihnout.

O Tyršovi, Fügnerovi, o odkazu T. G. Masaryka a Edvarda Beneše k ideálům Sokola, ani konečně o Svojsíkovi, o skautech, sokolech, orlech, o Dělnické tělovýchovné jednotě a FDTJ , o pionýrech ani o svazácích – což nebyli vždy dojednoho režimní debilové na okraji společnosti, o sletech, natož o spartakiádách, jamboree, ani o světových festivalech mládeže a studentstva dohromady, se raději mlčí. Nebo se řekne slovo jenom občas. Někdy se objeví skautka se skautem v kroji v Památníku osvobození na Vítkově, na lidické pláni, nebo v Malé pevnosti Terezín či před budovou Českého rozhlasu při pietním aktu.

Jinak v podstatě již spadla klec.

A pokud jde o televizní pořady „Repro“ a o donekonečna reprizovaný televizní seriál „Vyprávěj“, který se rovněž těší značné oblibě, to bych si nechal zase napříště.

To že přímým svědkům líčené doby padají vlasy z hlavy, na skutečnosti nic nemění. Ještě žijí!

Hereckým interpretům režimních scénářů to vůbec nevadí, peníze ani jim zase nesmrdí.

Joseph Goebels měl přece pravdu.

137 komentářů :

  1. Milos Havel zahodil jedinou kopii hry Karla Capka, takze se nam hra nechovala, kulturni barbarstvi Havlu
    Horni Dolni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro ty zastánce kapitalistů je nutno uvést , že za vychvalované 1. republiky bylo zastřeleno četníky při demonstracích proti hladu 199 demonstrantů a asi 500 těžce zraněno , včetně dětí !!

      Vymazat
  2. Na vyprávěj a zdivočelou zemi jsem se díval jednou antikomunistická propaganda hadr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oba pořady vyvolají nadšení u lidí odsouzených za rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví. Pro tyto charaktery byli komunisté hrozbou.

      Vymazat
    2. ANO ANO - obě "oblíbené" série jsem také viděl jen jediným dílem a už mi to napořád stačilo...

      Vymazat
    3. Co je k nevížře, ýe tomu věří i lidé střední generace. Má dcera, která za komumnistů mohla studovat a jezdila se mnou za rodinou na Západ, je dnes k nepřesvědčení, že seriál Výprávěj je ulhaná agitka. Přesto, že by si mojhla a měla pamatovat, jakl to bylo, tak si pamatovat nechce.

      Vymazat
    4. Určitě jste chtěl říct, že..." komunistická propaganda hadr!"

      Vymazat
    5. Bohužel vaše dcera se dobře ve škole učila.Ne všechno bylo za realného socialismu OK ale dnešní politické dění se "blíží" padesátým létům 20 století,zatím...

      Vymazat
    6. 18,04 : No já jsem zase studovat nesměl a to ani střední školu (údajně nebylo dost míst, takže vysvědčení s vyznamenáním k ničemu, ale velmi masivní masáž do Ostravy do dolů a hutí, podobně moje sestra kromě těch hutí, tak šup do nekvalifikované práce, já s bídou do učení. A cestování bylo možné jenom do lido-demo, ani Jugoška ne. Nic jsme neprovedli ani nebyli z kulacké rodiny nebo živnostnické takže jsme asi žili v různých státech, A jenom na okraj - donucovací praxe do výroby dopadla tak, že ze skupiny 14 vyučenců díky uvolnění za Dubčeka byli 3 inženýři, 3 kantoři a 3 ekonomky, jeden se zabil na vojně a v té slavné výrobě v nejmenované fabrice zůstal jeden.

      Vymazat
  3. Pane Hrabica je to v tom, že místo aby se měnilo co je špatné a co funguje vylepšovalo, tak začaly úřadovat paraziti a k tomu ještě hloupý. Z každého udělaly parazita a v Čechách jsme jako roupy. Držíme se konečníku velkého parazita a bojíme se aby nás někdo nespláchl. Jsem na konci života a jsem fascinován možnostmi současné generace, která ve většině nemá k ničemu úctu. Měl jsem to štěstí, že jsem prožil nádherný život plný zajímavé práce se zajímavými lidmi na pracovištích po Evropě a Asii. Nejsem skeptický, jenom nevidím sílu která by to srovnala. SÉM.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evropa je smrtici past, utecte
      Horni Dolni

      Vymazat
    2. 22:08-Nesvádějte to na druhé.Tím hlavním
      viníkem jsou nejen cinkalové,ale všichni
      okolo,že jsme nezabránili těm zmrdům,aby
      si uzurpovali moc.Místo toho,aby se znovu
      vyšlo do ulic,tak celý národ debilně zíral
      na svoje okrádání a výprodej svého majetku.
      Stát ten majetek nevytvořil a neměl právo
      s ním manipulovat.Národ mlčel a tak se mu
      dostalo toho,co ho likviduje.A opět mlčí!
      Petr Majevský

      Vymazat
  4. Tak vážení demokracie podle eu:

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Sok-Vaclav-Klaus-si-dovolil-kritizovat-Evropskou-komisi-a-v-Nemecku-ho-okamzite-umlceli-496544

    OdpovědětVymazat
  5. K současnému režimu nelze říct nic chytrého. Je to jako s hovnem, ať už ho vemete do čehokoli, vždycky se umažete.

    OdpovědětVymazat
  6. Často vzpomínám s nostalgii , kdy jsem nastoupil do učilíště SPZ./státní pracovní zálohy/ Je neuvěřitelné, že pobyt i výuka byla zdarma. Nikdo neuvěří, že v roce 1956 jsme měli v internátě v Nové Pace: Fotokroužek vybavený zvětšovákem osvětlením a příslušnými chemikáliemi pro černobílé foto, zdarma kurz pro bezmotorové létání, radio kroužek, dále sportovní vybavení pro všechny ,lyže, boxerské rukavice míče, sítě na volejbal, kopanou ,stolní tenis hudební nástroje, harmoniku, soupravu bubnů a ve škole naprosto dokonale vybavený sklad pro turistiku od kotlíků, stanové dílce, mapy atd. to vše zadarmo a pro všechny. Přál bych to i dnešním učňům, nebo žákům technických škol, ty možnosti které jsem měl před 60 lety a to zadarmo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:31 - Souhlas! A to byly léta výstavby základů socialismu. A v roce 1964 byl vyhlášen začátek doby vyspělého socialismu. A později všechny ty výdobytky socialismu zničil a zlikvidoval opilec a nedouk Havel.

      Vymazat
    2. Ne, ne - zničili ho normalizační papaláši KSČ svou neschopností samostatně myslet, odpíráním demokratického rozhodování a výběru kádrů. Cinkání klíči byl jen důsledek. Leo

      Vymazat
  7. Pořady jako Retro, Zašlapané projekty, seriál Vyprávěj a Zdivočelá země, to vše je jednostranně zaměřené na lež o tom jak se tady žilo před rokem 1989. Dnes po 27 letech budování kapitalistického ráje můžeme srovnávat a začíná jasně převládat u lidí názor, že tak jak jsme se měli před listopadem 1989, tak se již nikdy nebudeme mít, protože kapitalisti nás úplně zničí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, nezačíná převládat názor. Komouši mají stále pouze 12% voličů jako měli těsně po revoluci. Tak si tu přestaň vymýšlet nesmysly, zoufalče.

      Vymazat
    2. Neznamená, že když " komouši" mají 12 procent, že je vše v pořádku. Zoufalec seš ty, protože nespokojeni nejsou jen voliči "komoušů" chápeš?

      Vymazat
    3. Jak smýšlejí ti, co k volbách nechodí, toho sis ty falešný demokrate nevšiml. Prohráli jste všechno.

      Vymazat
    4. 0:08
      Vše v pořádku jistě není. Ale jen idiot si může myslet, že když je někdo "nespokojený", tak touží po minulém totalitním režimu.

      0:09
      To je jejich problém, že k volbám nechodí. A váš, že je nedokážete přesvědčit aby k nim šli a volili ty vaše skvělé strany.
      Vše jste prohráli vy. Po 30 letech je nejvyšší čas si to přiznat.

      Vymazat
    5. Az to rupne tak se poserete, vy cesti volici nevolici
      Horni Dolni

      Vymazat
    6. 23:56 Lichváři, co bys za to dal, mít těch dvanáct procent u kalousků.

      Vymazat
  8. No, Hrabico, je tu ale jedna potíž. Musíte o těch svých blábolech jak to prej bylo za socíku skvělé a dnes jak je to prej hrozné, přesvědčit i voliče. Drtivá většina z nich si totiž prokazatelně myslí pravý opak. Proto se taky preference komoušů pohybují neustále jen okolo 12% voličů. Navíc povětšinou nekvalifikovaných zoufalců.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Volby ignoruje jako zbytečné 30 až 40 procent voličů. Kolem poloviny voličů na tento režim sere, někteří volí komunisty, zbytek nevěří ničemu.

      Vymazat
    2. 0:06

      Ignorují je protože jsou jen líní obětovat čas a námahu a k těm volbám jít. A je jen a jen jejich problém. A také váš, že je nedokážete přesvědčit o svých pravdách.
      Pokud si ale myslíte, že těch 40% jsou v jádru všichni komunisti a obdivovatelé minulého režimu, tak jste idiot. Sorry.

      Vymazat
    3. Nevěřím, že jsou líní. Jsou pragmatičtí. Vědí, že nic nezmění a je to jen ztráta času a za tu dobu strávenou cestou k volbám, třeba natřou okap na chatě.

      Vymazat
    4. Az to padne tak se budes divit, uz ted jen naivky se opiraji o shnily zapad
      Horni Dolni

      Vymazat
    5. 0:02 to nic nemění na skutečnosti, že předchozí režim byl ze samé své podstaty pro většinu příznivější, samozřejmě v mezích možností doby a dalších okolností. Pro rozumné netřeba rozvádět. Je jasné, že současný režim, společenský systém, se ocitnul na sestupné dráze, parazituje na lidsví, chudobě, přírodě... takže nutně se zhroutí. Otázkou je, zda lidstvo to tentokrát přežije. Záludná, prolhaná, úplatná propaganda to nezachrání. Její autoři a producenti, styďte se!

      Vymazat
    6. 0:02 Lichváři proč nemůžeš usnout ? Nemůžeš se dopočítat kolik jsi ojebal lidí. Samozřejmě spokojených s tvým režimem ? A tak znova. Uznej, že mít těch 12% by byla pro tebe výhra.

      Vymazat
    7. Samozřejmě, že komouši mají jen 12% protože je to důsledek výměny generace.Po roce 89 se začala učit jiná historie ve školách takže co bylo kdysi bílé dnes je už černé.Tomu se nedá ubránít.Nezoufejte až vám bude 70 let také budete se dívit jaká změna bude kolem vás-pokud dožijete.

      Vymazat
  9. Pořady Vyprávěj a Retro jsou odporné sračky. Divím se hercům a moderátorům, že se nechají najmout do těchto pořadů, aby se do smrti umazali špínou.

    OdpovědětVymazat
  10. Naprosto názorově s článkem souhlasím. Je mi 52 let a dnes mi cpou horem dolem do hlavy, jak špatně se mi žilo. Někdy si připadám, že jsem v těch letech socialismu tady asi vůbec nebyl. A mám spoustu argumentů. Naše rodina patřila asi do té horší skladby společnosti. Táta, syn kulaka, v 68 vyhozen ze strany. Teta v 68 emigrovala do NSR, matně si pamatuji ty pány z STB, jak k nám domů chodili něco sepisovat. Máma byla hodně nemocná s játry po žloutence. 13 let plný invalidní důchod. Kolik potřebovala lékařské péče a lázní. Dnes by toto normální rodinu zlikvidovalo. Byl jsem v letech 79-83 na internátě. Ubytování a strava po čtyři roky zdarma a navrch kvalitní technické vzdělání a výuční list s maturitou.
    Mám plné zuby těch, kteří dnes vaří jen z antikomunistické propagandy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z niceho jineho varit nemuzou, nic jineho nez vylhany antikomunismus nemaj
      Horni Dolni

      Vymazat
    2. Horní Dolní, někdy dáš pravdivou pravdu! Gratuluji!
      Moudrý Brouk Pytlík - ochránce Kamene mudrců

      Vymazat
  11. 4:09..Tak proc lezl do KSC, kdyz byl synem kulaka ?

    Komunisticka strana byla plna oportunistu, kteri se zrali vzajemne a demostrovali svoji politickou spolehlivost tim, ze hledali stale tridniho neprite, ktereho TYRANIZOVALI i kdyz nepritelem nebyl.

    Zivot pod vladou Komunistu byla neustale, NEBETYCNA BUZERACE a strach, aby si nekdo nevedomky neuprdnul na vychod. (Na zapad to bylo povolene.)
    Komousi stali totalne za hovno a ja se narodil v den, kdy jsem se dostal illegalne pres hranice.

    Po 89 roce zase vsichni komousi prevlekly kabaty a byli z nich sebedestruktivni "kapitaliste", kteri kapitalismu dodnes nerozumi.

    Komunisticka strana nicila talenty a individualitu v lidech a kdyz se cesti technici a inzenyri dostali napr. do JAR, tak patrili k nejuspesnejsim managerum.

    Komuniste urcovali, kdo kde bude pracovat a neslo uteci bez razitka v obcance ! Tisice lidi nepustili studovat kvuli puvodu. Pas na cestovani jsem nikdy v zivote nevidel.
    Jako kluk jsem nikdy nemohl mit kolo, bylo moc drahe a v roce 1972 v kapitalistickem Johannesburgu jsem si sel koupit prvniho noveho Mercedesa.

    Zatim co Komuniste me nepustili do zahranici na vylet, tak z Jizni Afriky jsem pojezdil vsechny svetove atrakce a toulal se napr. po San Francisku kvuli hloupe pisnicce.

    Zivot byl 100 x lepsi v Kapitalismu, nez v tom bordelu socialismu , nebo jak se to jmenovalo.

    Za komunistu byla cenzura a znasilnovani mozku. V Americe si kazdy cte co chce. Kdyz budu chtit jet zitra kamkoliv tak mi staci spakovat kufr a koupit si letenku.
    Za komunistu neslo NIC.

    Komunisticka vlada mi dala akorat buzeraci. Kapitalisticka vlada v Pretori mi kvuli praci dala terenni auta a Cessnu
    Skymaster.

    V Americe jsem si vzpomel, ze jsem v Cesku nemohl mit kolo, tak jsem si jich koupil nekolik.
    Je dobre na svete a je dobre v nasem Kapitalismu.

    Akorat nevim jak zastavit cas a jsem prekvapen , ze uz to bude 50 let, co prisel Breznev do Prahy. Na kole uz nejezdim, rozdal jsem je mladym studentum zdarma.

    A slova teto melodicke pisne jsou pro vas panove, kdyz realita je jina nez vase snahy a sny - coz v kapitalismu je pouze docasne.
    V socialismu je to na stalo - permanentne.

    BZN - Waltzing Maria na youtube.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak buďte rád, že jste zvolil takovou životní cestu. Víte, lidé jsou od přírody různí. Někdo neměl dost inteligence nebo odvahy pro emigraci. K jednotlivým bodům ve vašem článku bych měl výhrady, ale nemám čas se rozepisovat. Jen si dovolím poznamenat, proč jste v socialismu nemohl mít kolo ???

      Vymazat
    2. To vše je pravda, Nicku, ale jen půlka pravdy. Zapomněl jsi dodat,že Češi se chytali v emigraci velice dobře a rychle, a patřili k nejkvalitnější imigraci, hlavně díky kvalitnímu vzdělávacímu systému. Ten byl v době, kdy se kanadské školství propadalo do úrovně amerického a produkovalo pologramoty, dáván za příklad kvalitního školství ve světě. Když jsme jim povídali o tom, že např. v základkách a na středních školách byly lyžařské výcviky - zadarmo, tak přímo žasli. Jo, a na zmínku o tradičních tanečních jen čuměli jako na drát.

      Co se týká svobody projevu, tehdy to bylo dáno: nic proti komunistům, žádné obdivování Západu. Ale taky žádná politická korektnost, atd. Taky ředitel mohl (a dodnes může) požádat sekretářku o kávu - to by si nikdo v US nedovolil, se zlou by se potázal.

      Jinak, materiálně byl život na Západě úplně o něčem jiném, to, že by si někdo mohl za 3 výplaty koupit nový auťák byl, se v socíku mohlo jednomu jen zdát. Nebo, že by si jen tak udělal dovču na Hawai na 2 týdny taky. Ale i za komunistů byly dobré věci, a hlavně pro lidi. To se popřít nedá.

      Proto taky, když se řízeně demontoval komunismus, nedařilo se mu "hroutit" v Jugoslávii, tam to bylo jiné. Proto musela nastoupit nucená "demokratizace", za pomoci "twisting arms".
      Kanak

      Vymazat
    3. Hovno lulu. Nepiš "komunisté", správný výraz je "U komunisté". Jako ty "ukapitalista". Kapitalista ti "dal" kolo, auto a dokonce letadlo. Jenže on nic nedává. Jen přebytky z nakradeného a zase jen menším zlodějům. Nebo snad chceš říct, že jsi na to co údajně všechno máš, jsi vydělal skutečnou prací ?
      Jdi se vysrat, provokatére.

      Vymazat
    4. 5:59 - Hovnolulacku, ty muj milovany sousede, jako? Jak se dari? Jeste stale jsi hajzldedek a delas Trumpetovi sraci prkynko? Je to zahul, vid! Nuz co, penize, které jsi ukrad, jsi rozfrcal na devky a chlast, a ted musis tvrde makat! Tak zatim, Hovnolulacku, stretneme se na krchove.
      Tvuj soused a kamos

      Vymazat
    5. Honolulu, asi jsem žil oněch 40 let ve snu, když takové ty hrůzy co popisuješ, ať dělám co dělám, nepamatuju. Když mi něco přišlo moc, tak jsem se bránil. Pomohlo to. Zřejmě proto, že jsem toho dost a doteď umím. Šplhouni, nemehla a poserové i extravaganti, netáhla, si problémy nadělali. Mezi které patříš, Honolulu? Asi nic z toho, co tě hnalo z vlasti ven, tam sis' už nemohl dovolit, že? Teď machruješ.

      Vymazat
  12. Viděl jsem to monstrum,Báru Štěpánovou v PL na videu.Uráží zde Zemana a Babiše,je to skutečně nechutné a ohavné,že na video člověk se slabším žaludkem nemůže koukat.Je neuvěřitelné,když člověk téměř s absencí šedé kůry mozkové,naprostý ignorant ohledně většiny věd,které musí prezident nebo vícepremier mít v malíku,si dovolí takto kritizovat dva nejvyšší představitele státu.Navíc dále hrubě uráží prezidenta kvůli jeho vzhledu,je odporny že se na něho nemůže ani podívat(ať se podívá sama někdy do zrcadla a neusne).Tak tato rádobyelitářka si dovoluje vystupovat jménem občanů naší země.Já říkím ta může vystupovat jen jménem jí podobným neználků z jejího absurdního a zcela uzavřeného světa umělců její kategorie. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Monstrum Bára Štěpánová"- Jak si můžete dovolit vyjadřovati se tak neuctivě o člověku, jenž rozhodoval o tom, kdo k audienci u Boha Pravdylásky bude připuštěn?!!!

      Vymazat
  13. to 5:59
    O více než 50ti% toho co tady plkáte, bych úspěšně pochyboval. A možná i ve 100% bylo u vás vše jinak. Každý vůl co by anonym zde může (ve většině to také dělá)naplácat plný kybl hloupostí a výmyslů a platí to jak pro pravo tak levo.
    Ale jinak to máte v hlavě trochu pomotané a o tom kapitalistické Johanesburgu a nejnovějším Mercedesu nám napište brzy další pohádku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V roce 1972 byl v JAR už 4 roky, celou dobu měl dobře placený job. Není o čem pochybovat, tak to bylo. Nová Honda Civic r.v. 1980 cena 5400 kan. dolarů, plat 2000 dolarů měsíčně (a to nebyl nijak moc velký plat). Nové auto za 5 měsíců po přichodu do Kanady. Tečka. Jo, ještě bonbonek, benzín 17 centů za litr, spotřeba 5 litrů/100km.
      Kanak

      Vymazat
    2. Ha ha ha. Tomu se musím jenom smát. To je vidět jaký máte pohled na život. Pro vás jsou nejdůležitější materiální věci např. auto. Nebo mít moc a buzerovat lidi. Tedy věci absolutně nedůležité. Co takhle klidný život bez stresu? Co takhle empatie, tolerance a láska k nezničené přírodě a dobrým lidem? Co takhle udělat něco pro druhé bez očekávané odměny?

      Vymazat
  14. Je neuvěřitelné, že Hrabica a jemu podobní dokáží minulou dobu nostalgicky zredukovat na nadšené práce na Stavbách mládeže (kam jistě všichni nadšeně jezdili budovat socialismus) a na plně vybavené učebny učňovského školství (kam se chodila učit spousta nezvladatelných spratků s nezájmem o vzdělání). O masírování propagandou a soudružské buzeraci už nemluví.Zdevastovaná krajina, přeoraná města, ztráta historické paměti v pohraničí. Co se nám to zase neobolševici snaží namluvit - že před 89 bylo dobře? Jen díky této době si, vážení soudruzi, můžete říkat, co chcete. Za vaší vlády to možné nebylo. A to, že jsme si žili dobře, je jen vaše idylka, kterou jste si vymysleli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš to v hlavě dokonale ovrácené....anebo si žil někde jinde a nevíš o tom.Spíš si případ pro Chocholouška......

      Vymazat
    2. Takhle se vyjadřuje bývalý dělnický kádr Olšer, který si po 89 našel svou "specifickou" názorovou cestu. Díky za názor, Ferdyši.

      Vymazat
    3. 11,31
      A takhle dnešní bezpáteřní násoska a potomek zrzavý flašky:-D

      Vymazat
    4. 8:04, nevím kolik ti je, mentálně nějakých patnáct, co do pravdivých informací z historie, žádné. Důležité: Bylo po zničující, národ ohrožující druhé světové válce. Nedostatek potravin, textilu, bydlení, rozvrácená doprava, rozkolísaný právní systém i státní aparát, stupňování konfliktní mezistátně konfliktní situace, vznik znepřátelených bloků v linii výsledků války. Nic ti to neříká, že?
      Jsem z těch, kteří se kvalitně a zdarma vyučili v Odborném učilišti státních pracovních záloh. Žádní nezvladatelní spratkové, ty sprosté, urážející hovado! Pondělí – středa, škola 8 vyučovacích jednotek 08:00 – 16:00. Čtvrtek – sobota, dílny 06:00 -14:00. Vše známkováno, o konečné rozhoduje průměr!
      Režim: Pohyb ve tvaru, vesměs velí zvolený! předseda třídy. „po zástupech zprava, do jídelny, poklusem v klus“ (tam jsem k snídani sežral 20 loupáků nebo půl vánočky a vypil konvici kakaa, svačina, oběd, večeře, podobně), „vztyk, pozor, soudruhu učiteli přítomni všichni kromě…“ a tak dál. Na internátu dozorčí služba, rajóny, rozcvička, ranní rozvod do zaměstnání, organizované volno, večerní prověrka, čepobití… Mezitím týdenní lyžařský výcvik, Čedok hotel Špindl. Plavecký výcvik, autobusem každý druhý čtvrtek odpoledne 40 m krytý bazén. Taneční, tři měsíce koncem školního roku jednou týdně autobusem 18:30- 21:30, tříhvězdičkový hotel v okresním městě. Kdo provozoval sport, měl přístup do místních oddílů, sám jsem ve stolním tenisu a sjezd. lyžování, plně vybaven, s úhradou všech nákladů ve Sportovních hrách mládeže postoupil až do celostátního finále. Jenže, utíkal jsem nebo se vyhnul návštěvám sovětských filmů, na víkendy utíkal domů bez dovolenky (nárok jednou za tři měsíce bezkonfliktním, to jsem nebyl). Závěrečné zkoušky – písemky o připuštění, řemeslná práce z oboru na celý pracovní týden (shoda s výkresy, použití nářadí a strojů, plnění normy ...), teorie před komisí za účasti veřejnosti na podiu v místním hotelu. Odborné předměty, čeština. Podle celoročního prospěchu potvrzeného závěrečnou zkouškou byla přiznávána kvalifikační třída „vysvědčením na odchodnou“. Za tři z chování mi neohrozilo tu nejvyšší možnou D6, když v praxi nejvyšší možnou byla D7! K umístění nám byly nabídnuty 4 možnosti, žádné jiné, se závazkem na čtyři roky proti poměrné úhradě 24800 Kčs. Vybíralo se v pořadí podle prospěchu, vybral jsem si nadmíru dobře. Než se zprivatizovaný „titanik“ začal potápět, proměníl v ponton montovny čínského superkoncernu. Jako důchodce, na manažerskou smlouvu, jsem si v těch poměrech montovny užil čtyři roky. To mám prožito, pracovní režim OUSPZ i vojenská základní služba, i tak jak jsem se vzpíral, mi prospěli. „Svou“ (to podtrhuji!) fabriku a lidi kolem jsem měl rád. Současný systém považuji z principu za neskonale horší, nemravný a protilidský. Nemám to od Putina, ale z prožitého. Zdevastovaná krajino s konsignařními sklady na orné půdě ...

      Vymazat
  15. 8,04
    A co po falešný revoluci a dosazení udavače flašky Venci je podle tebe tak skvělý????!!!!!
    Nezvladatelný smradi se množí geometrickou řadou,okupanti z USSA strkají podělanej rypák všude po světě a vnucujou všem tu jejich debilokracii,byty jsou jen pro bohatý,školství,zdravotnictví a kultura jsou v prdeli a díky předělávačům historie z řad vlastizrádců a havlobanderovskejch kolaborantů velebící Landsmdanšaft a banderovce jsme s vlastníma dějinama v prdeli!!!!!
    Takže zase hurá pro instrukce k JandoPutnovi,ty teplomilná rostlino!!!!!:-D

    OdpovědětVymazat
  16. Koukám na tu diskusi... Ti místní ,,antikomunisti" No dobrá. V něčem jsme žili. Byl jsem v pionýru, byl jsem vojákem NATO. (CIMIC) Ale ať bylo jak bylo, přece si nenechám vzít , nebo zapřít půlku života.

    Pepo Milan

    OdpovědětVymazat
  17. Pořady Retro a další zde zmíněné nelze jednoznačně zavrhovat, protože slouží jako skvělý příklad toho, jak pracuje propaganda.

    Vezměte si třeba pořad o hrdinných převáděčích, kteří dostávali bývalé letce RAF přes hranice. V něm jste se dozvěděli, že to měli těžké, protože se do jejich řad snažila proniknout zločinecká Stb. To byla jedna část příběhu. Posluchač se ale dozvěděl, o čem se nikdy nemluvilo, že ti letci emigrovali proto, aby vytvořili jednotku, která bude proti komunistům (tedy i ve vlastní zemi) bojovat až konečně vypukne 3. světová válka.

    Asi před měsícem dostal v Praze 6 let mladík, který chtěl opustit republiku, aby kdesi bojoval za ideály, které mu přišly přitažlivé.

    V novinách si můžete přečíst, že zpěvák Richard Adam trpěl za komunistů, protože ho podezřívali ze spolupráce s CIA. V roce 2017 řekl, že to byla pravda.

    To, co se dozvídáme o minulosti, je třeba brát jako Radio Jerevan. V zásadě to je pravda, s tím rozdílem, že to všechno bylo trochu nebo úplně jinak.

    Pan Hrabica to ví a proto svoje vzpomínky publikuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A proč jsi emigroval na západ ty, ty rudý hajzlíku? Vyslali tě tam komouši jako agenta?

      Vymazat
    2. 9,07
      A ty seš blbej normálně,že jsi ještě neutekl za udavačem ho hrobu...měl bys ve Fuckingtownu bustu jako ten alkoholik!!!!!.-D

      Vymazat
    3. 9,23
      Pokud vím,tak v USSA SE POPRAVUJE DODNES I NEVINNÍ,A TO MAJÍ PLNOU DRŽKU DEMOKRACIEI!!!!!!
      Jo a střílení Mexičanů na hranicí jako lovnou zvěř je TAKY V RÁMCI DEMOKRACIE???!!!!!
      Sračkovatí ti bezmozek a tvrdnou játra,teplomilná roslinko z JandoPutnovo zahrádky!!!!!!

      Vymazat
    4. 9:33
      Ty budeš asi dost vymatlaný kokůtek když nechápeš rozdíl mezi ochranu hranic před nelegálními imigranty snažícími se dostat dovnitř a střílením vlastních občanů snažících se dostat z koncentráku ven.

      Vymazat
    5. 9,40
      Ty seš vymatlanej kokot!!!!!!
      Vždyť jsou ussácký agresoři vzorem debilokracie,tak proč ty lidi JEDNODUŠE NEPOŠLOU ZPÁTKY,PROČ JE STŘÍLÍ??!!!!
      Tak se pochlub lejnohavlovská senkrovno!!!!!!

      Vymazat
  18. Každý by měl hodnotit předrevoluční dobu podle toho, jak ji sám prožil. Jsem přesvědčen o tom, že těm největším kritikům se tenkrát až tak moc nedělo. M.Radikowski

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesvědčen ty rudý hajzlíku můžeš být o čem chceš. Statistiky popravených, zavražděných na hranicích při pokusu utéct z tohoto lágru, zemřelých vězňů v různých Jáchymovech atd atd, mluví jasně.

      Máš to ale společné s nácky. Ti byli a dodnes jsou také přesvědčeni, že se jejich kritikům vlastně moc nedělo, koncentráky neexistovaly a když byl nekd náhodou někdo zabit tak právem.

      Vymazat
    2. M.Radikowski 9:07

      K tomu ale patří i otázka, máme-li mluvit o době předrevoluční nebo předkontrarevoluční.
      Pokud jste výraz "předrevoluční" jen mechanicky nepřejal, vyjadřujete tím svůj názor.
      (Jinak ovšem PŮVODNÍ význam slova "revoluce" je, že se nebeské těleso po oběžné dráze opakovaně vrací na stejné místo: Koperník - "De revolutionibus orbium coelestium")

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    4. Re (09:23):
      Používáte dost noblesní výrazivo. Takové neotřelé, takřka havloidní! Urážení vám jde, jakoby jste ho i vystudoval ...
      Ano, těch mrtvých být u nás (v těch 50.) nemělo, protože pro přesvědčení se lidi perzekvovat nemají!
      Popravených (či zabitých na hranicích) u nás mohlo být řádově stovky až nízké tisíce, vězněných desetkrát tolik (plus/mínus).
      To ovšem jen ve dvou světových 20. stol., které rozpoutal světový kapitalismus (či imperialismus) bylo po světě vyvražděno či zabito na vysoké desítky milionů lidí (50-60?), vč. těch v koncentrácích. To pro mocenské cíle elit tehdejších halené do šovinismů, nacismů, rasismů. Nenávisti ...
      A v tom je i ten (vele)jemný rozdíl, anonyme.
      M. Radikowski to, co tak ostře připomínáte, jistě i ví, jen to v diskusi nenapsal, stejně jako i vám řeč došla u těch popravených a pozavíraných u nás za komunistů, a dál (jakoby) nic ...
      U nás přece komunisté po válce nenabrali sílu jen tak pro nic za nic! Lidi až tak rychle nezapomněli na těžkou hospodářskou krizi předmnichovské rep. (v letech 34-36), hanebnost zvanou Mnichov a válečné běsnění Němců, které jen náš národ stálo na 300 tis. obětí. A pokud by nebyl osvobozen, už jsme zde ani česky nemuseli snášet své názory.
      Tož tak ...

      Vymazat
    5. František Opluštil 9:55

      Než jste sem napsal své odhady, mohl jste se podívat na skutečná čísla:

      - v letech 1948–1953 (Gottwald) bylo popraveno 237 lidí, z toho 190 (stodevadesát) pro "politické" zločiny.
      - za vlády prezidenta Antonína Zápotockého (1953–1957) bylo popraveno 94 lidí;
      - za vlády Antonína Novotného (1957–1968)
      87 lidí;
      - za vlády Gustáva Husáka (1975–1989)
      38 lidí.

      (Srovnávat je sice vždycky ošemetné, ale podívejme se na USA, nebo - pokud jde o politicky motivované poravy - na Pinochetovo Chile nebo vládu argentinské junty.)

      Vymazat
    6. Opluštile, zase blábolíte hlouposti, ostatně tak jako vždy.
      Tak "světový kapitalismus" rozpoutal války? Jak jste na tu blbost došel? Co jste měl z dějepisu?

      A proč vůbec srovnáváte války dávno skončené před 70 až 100 lety a nesrovnáváte normální poválečnou dobu?
      Můžete jmenovat západní země ve kterých po válce ve velkém popravovali a zavírali do lágrů vlastí občany? Včetně třeba válečných hrdinů?

      Váš pokus o komunismus zvaný socialismus to se západními zeměmi za 40 let projel na celé čáře a to ve všech oblastech. Svobodami počínaje, bohatstvím a životní úrovní konče. A to jsme navíc byli Švýcarskem socialistického bloku ostatní země socbloku na tom byly ještě mnohem hůř.

      Vymazat
    7. 10:06

      A proč se jako máme podívat na USA a jakousi diktaturu?

      Vymazat
    8. Re (10:06):
      To máte pravdu, podívat jsem se i mohl. Je ale ten můj odhad ujetý? Vlastně jen potvrzujete, že ne.
      A pokud se týče počtů popravených či vězněných u nás, pak diskuse, viz shora, je vedena o těch z politických důvodů (pro politický názor), nikoliv pro "obyčejný kriminální čin.
      Takže, od doby prezidentování A. Zápotockého (ale i před ní) se u nás za přesvědčení nepopravovalo. Těch 219, které uvádíte pro léta 57-89, jsou sice dobré pro mé poučení, ale mimo téma.

      Vymazat
    9. Re (10:13):
      No comment ..
      Redaktor NR, pan Dvořák, to odtušil dobře, že s tupci, hulváty a ignoranty raději ne.

      Vymazat
    10. 10:37
      Tak nediskutuj, soudruhu. Můžete se tady se spolusoudruhy jen souhlasně poplácávat po zádech a navzájem se přesvědčovat a utvrzovat ve vašich "pravdách".

      Ale marná snaha. Není vám to nic platné. K vaší smůle, lidí kteří považují minulý režim a dobu lepší než ten současný je pouze 12% (voliči KSČM) a lepší už to nikdy nebude.

      Vymazat
    11. Poprava je pitomost už přinejmenším proto, že se maří možnost opravy rozsudku, když vyjdou najevo nové důkazy. Popravovat kvůli politickému přesvědčení je pitomost na druhou, zvláště od těch, kteří se zaklínají dialektikou. To, že je nutno trestat jak za kriminální zločny, tak za přípravu a pokusy nedemokratických převratů, je jasné, ale otázka je jak. Kolik let, jaké vězení atd. To Gottwald a spol. podělali a poškodili levici už natrvalo. Ohledně poprav za kriminální zločiny je to už na Novotném, ale hlavně Svobodovi a Husákovi, resp. tehdejších vedeních strany a státu. Tehdy trend va světě už byl zřejmější či jasný, ale dá se pochopit, že voják a lidé prošlí válkou k drsným trestům nemají takový odpor.
      Bylo by ovšem záhodno zjistit data ze západních zemí včetně jejich kolonií. To už by rádobydemokratům padla čelist, protože vraždění odpůrců ze strany Britů, Francouzů, Belgičanů, Portugalců a Španělů bylo ve 40., 50. a 60. letech daleko drsnější a masovější, než politické vraždění v lido-demo. Tam už nešlo o stovky, ale desetitisíce lidí a mučení daleko krvavější než v lido-demo. A dále je třeba připomenout teror v Evropě v 60. a 70. letech, zejména v Itálii, dirigovaný západním "demokraty", a masový teror ve střední a Jižní Americe v 70. a 80. letech pod taktovkou USA.
      Takže, když účet - tak celý.
      K tomu můžeme připočítat tisíce lidí odprásknutých ročně policisty v USA - bez obvinění, bez soudu. Odpovídalo by tomu asi 80 až 100 lidí zabitých našimi policisty - a to se zřejmě neděje. Takže státní moc v USA a západoevropských státech je proti státní moci lido-demo vraždící mašina. Rozinkou pak jsou soukromé armády, zločinecké a firemní gangy, které tamní státní moc připustila, toleruje, či není s to (nebo neni ochotna) postihnout a jsou součástí komplexu násilí vůči obyvatelstvu, občanům, občanským aktivistům.
      Konečný efekt - "občane, drž hubu" proti politikům, podnikatelům, manažerům, kteří devastují tvoji zemi, tebe, tvé spoluobčany, vaše zdraví, majetky a práva, vykořisťují tě - je vlastně tentýž.
      KR

      (pokr.)

      Vymazat
    12. (dok.)
      Pamětníci by ka každému Retro, Vyprávěj, Zašlapanému projektu apod. měli natočit besedu, aby osvětlili kontext, dodali další fakta a objektivizovali, "zpravdili" jednotlivé události. Ono by se pak ukázalo, co byla ideologická zaslepenost, co chyby, omyly, jiné priority, nedostatek peněz, osobní střety. Ne vše lze připsat na účet "komunismu", ideologie. O projektech se diskutovalo, jednalo, shromažďovaly se "pro" a "proti" a lidé ve fabrikách, jak dělníci, konstruktéři, tak vedení, hledali cesty, jak vyrobit více a lepší. Naráželo se na limity personální, surovinové, materiálové, subdodavatelské, odběratelské a nejvíce na praštěný systém ukazetele hrubé výroby a dalších hodnotících kritérií. Hrubá výroba - parametr vyhovující za poválečné obnovy - začal brzdit ekonomiku někdy v polovině 50. let a straničtí a plánovací dogmatici jej neopustili do konce režimu. To je zodpovědnost od Zápotockého, Novotného, Šika, Komárka až po Husáka, Štrougala, Lenárta, Léra, Ehrenbergera, Tomana a další ekonomické ministry a zejména předsedy Státní plánovací komise, což byli místopředsedové vlády. Někteří se snažili drtivý tlak "hrubé výroby" snížit, ale to se dačilo jen málo a režim dojel z nemalé míry na inovační zaostávání, na převahu extenzivního rozvoje nad intenzivním. (Ač ekologové si rvali vlasy nad tzv. intenzifikací zemědělské výroby, která ovšem spočívala v extenzi hnojiv, nikoli v lepším využití získaných surovin, v úsporách, ve snížení výrobních ztrát, v efektivnější spotřebě potravin atp.).

      Problém lido-demo nelze scvrknout na procesy, cestování, svobodu projevu, ale třeba hodnotit daleko více rovin a kromě hodnocení absolutních čísel třeba dodat poměrná porovnání s jinými státy, a to nejen SRN, USA, Švýcarskem, ale také Alžírskem, Mexikem, Angolou, JAR a dalšími státy, které tvořily a tvoří kořenový systém pro výslednou výlohu v New Yorku, Londýně, Berlíně, Paříži...

      Existuje sociologický průzkum jedné z velkých agentur (cca 5 let nazpátek) ohledně toho, které desetiletí obyvatelé ČR považují za nejlepší. Nejlepší byla zlatá šedesátá, pak to bylo jedno polistopadoé a pak, myslím, 80. léta a za nimi 70. léta, pak další polistopadové. To, koho občané volí, kolik dostane KSČM hlasů, s tím souvisí velmi, ale velmi volně. Ale vysvětlujte hlupákům a demagogům. Ti první za to nemohou, ale je šance jim to vysvětlit, ti druzí nechtějí vidět a také to nikdy nepřiznají protože jsou to hajzlové. (Platí to obecně, ať je demagog napravo či nalevo.)
      KR

      Vymazat
    13. 9.23 Můžete mi po pravdě říci, co jste vy dělal za komunistů? Jak jste byl stíhán nebo perzekuován? Na tomto základě je můj příspěvek založen. Je hezké odvolávat se na jiné, kteří trpěli, ale co vy, vaše rodina? Rudý hajzlík M.Radikowski.

      Vymazat
    14. KR

      Hlupáku, proč tady plácáte cosi o Mexiku nebo Asii? Srovnávejte srovnatelné.

      Srovnávejte třeba ČSSR a Rakousko, 2 sousední země, velikostí, počtem obyvatel a i kulturně velmi podobné, po 2. sv. válce přibližně na stejné startovací čáře.
      A teď vy hlupáku napište, kolik v Rakousku za těch 40 let po válce popravili spoluobčanů, kolik jich zavřeli do lágrů, kolik jich zastřelili na hranicích.
      Dále o kolik déle se dožívali, srovnejte životní úroveň a vyspělost ekonomik v roce 1989.

      Podobně vy hlupáku srovnejte třeba Severní a Jižní Koreu, NDR a NSR apod.

      Co mohl ten váš přiblblý režim nabídnout lepšího než bylo v Rakousku??? Vůbec nic, jen příslib jakýchsi pseudojistot pro jednodušší občany. Přičemž každý člověk jen trochu znalý světa ví, že na tomto světě žádná jistota krom smrti neexistuje.

      Vymazat
    15. Pro (13:47)
      Hlupákem a demagogem Jste Vy. Klidně vytáhněte poválečné Rakousko, které bylo pod správou SSSR do r. 1955, ale Británii, Francii, Belgii, Španělsko, Portugalsko posuzujte jako celek, protože jejich metropole by bez jejich kolonii byly něco úplně jiného. Musíte pohlédnut na celou síť a nevybírat si jen pár uzlíků. Do té sítě musíte započítat i USA, které měly a mají v západní Evropě významný ekonomický vliv a zvážit jeho velikost. Pro lido-demo zase vzít do úvahy vliv SSSR. Neutrální země přitom nestojí mimo, opět jsou ekonomicky svázány s jinými. Copak Německo a jiné státy nemělo Marshalův plán válkou neponičených USA? Copak švýcarské banky financují jen Švýcary? Celkový účet by měl porovnat východní blok s ostatním světem od USA přes Brazílii či Kongo po Dahome. Tzv. třetí svět nebyl lido-demo, pár států laškovalo politicky s východním blokem, ale nikdy to ani u nich neznamenalo překlopení jejich kapitalistické ekonomiky do socialistické a zpřetrhání ekonomických vazeb se Západem, zejména s metropolemi. Takže blahobyt Západu stál a stojí na bídě Jižní Ameriky, Afriky a poloviny Asie. Takže ty úžasné délky dožití v SRN, Rakousku atd. obohaťte délkami dožití v Indii, Středoafrické republice, Namibii, Kongu, Tanzanii, Hondurasu... Tam odtud proudilo a proudí na Západ obrovské bohatství, suroviny a polotovary za babku získávané na zločinných pracovních podmínek. Kdyby je měli obyvatelé Západu sami vydolovat, vypěstovat, tak by to s nimi vypadalo jinak. To lido-demo udělat nemohlo, takže do jejich ekonomické a sociální úrovně se promítl celý produkční řetězec, zatímco Západ vykazoval jen část, bez té velmi pracovně a ekologicky náročné první části (resp. jen s jejím zlomkem ze svých zemí, ale už nikoli rudné, uhelné, diamantové doly v Africe, středo a jihoamerické a africké plantáže, plundrované lesy Amazonie a Afriky, těžce vykořisťované pracovníky plantáží v Indonesii, na Filipínách, v Indočíně, plundrované pobřežní vody kolonii a neokolonií. Lido-demo se k bohatství tunelovanému z těchto zemí do "civilizace" obšas dostávalo také, když nemělo vlastní zdroje, ale vesměs až přes západní překupníky a distributory, takže na tom Západ určitě netratil.
      Nerozumíte společenským dějům, ekonomice a sociální sféře, Jste divák prodejních výloh netušící co se děje, než se zboží dostane na pult. Vzhledem k tomu, že toto zákulisí je známo a solidně mapováno už přes půl století, tak Jste hlupák a demagog dohromady.
      KR

      Vymazat
    16. Že nerozumím společenským dějům? Rozumím naprosto přesně tomu společenskému ději, že jste vlastní spoluobčany drželi v této zemi jako v koncentráku. Jinak by se vám polovina obyvatel, tedy ta mladší a schopnější polovina, z vašeho socialistického "ráje" rozprchla do celého světa. Vlastně ne do celého, ale jen do toho západního.
      Nedali jste občanům nikdy žádnou možnost vyjádřit svůj názor kam má naše země směřovat. neumožnili jste jim svobodné volby a pluralitu názorů. Uzurpovali jste si moc kterou jste násilím vnucovali většině.
      Jakým právem jste to dělali? A jakým právem si toto svinstvo dovolujete dnes ještě obhajovat? Jste neuvěřitelně drzí.

      Blahobyt západu stojí na pracovitosti a schopnostech západních lidí.

      Na jedné straně tu máme zcela neschopné Afričany a na druhé země které spolupráce se západem dokázali na rozdíl od nich beze zbytku využít. Jmenujme ultrabohaté země arabského poloostrova, dnes už i Čínu atd. Chudoba Afričanů, některých Arabů kteří nemají ropu, některých asiatů, spočívá především v jejich neschopnosti, lenosti, absenci jakýchkoli ideí a jejich nositelů. A množení se geometrickou řadou díky větší dostupnosti západních léků a potravin.

      Vaše žvanění mi připomíná sebemrskačské bláboly různých západních zelených aktivistů kteří si tím zdůvodňují nutnost postarat se o chudáky migranty. Jděte s tím do hajzlu.

      Vymazat
    17. Pro (14:59)
      Samozřejmě, že nerozumíte společenským dějům, protože o nich víte starou belu. Na Západ a mimo lido-demo jezdili ročně tisíce a desetitisíce lidí na zájezdy. 95 % se jich vrátilo, takže žádná polovina, natož koncentrák. Omíláte propagandistické lži a nesmysly.
      Jakým právem drancoval Západ koloniální země a držel je v područí? Jakým právem jim zabraňoval v osvobození, samostatnosti a suverenitě?
      Ano, v lido-demo neprobíhaly zrovna vzorové volby a ostatně otěže moci držela KSČ. Ovšem v KSČ byla asi osmina až desetina dospělé populace, takže obrovské množství lidí mělo možnost ovlivňovat politiku každý měsíc, nikoli jendou za 4 roky. Další miliony byly členy ROH, SSM a desítek menších společenských organizací, které mohly své požadavky a představy tlačit přes Národní frontu. Členové menších politických stran měli výrazně vyšší šanci se stát členy parlamentu a národních výborů, než členové KSČ. V případě lidovců a členství v NS, resp. FS ta mažnost byla asi čtyřnásobná. Ano, straniční pupíci dovedli své krajské a okresní orgány a členy dobře manipulovat a neutralizovat, ale nikoli stoprocentně. Na úrovni fabrik a škol se vedl velmi otevřený dialog a i sami nejvyší pupíci občas dostali silnou kávu na besedách s pracujícími, na setkáních s mládeží atp., které - na rozdíl od současných mocných - byly stabilní a častou součástí jejich stranického života a pracovních cest.
      Na rozdíl od Vás jsem se podílel na prosazovaní tajných voleb a voleb z více kandidátů, takže ten systém, nadkritické množství jeho určujících kádrů, dospěl k poznání, že se musí reformovat. Už to nestihl.
      Pokud máte odvahu, tak se jděte "flákat" na rovníkové plantáže, do afrických a jihoamerických dolů. Ve své hlouposti asi neznáte jména J. Hanzelka a M. Zikmund, ale třeba se najde někdo ve Vašem okolí, tak nechť Vám povypráví o Africe snů a skutečnosti, zavítejte s nimi do Kordiller, projeďte pod obráceným půlměsícem do ráje bez andělů. Tam se dočtete o pracovních podmínkách a buržoazní politice v desítkách zemí. Během těch 55 až bezmála 70 let se sice podmínky hodně změnily, posunuly k lepšímu, ale rozdíl mezi úrovní podmínek Severu a Jihu se už tak nezměnil a Sever nadále vykořisťuje Jih. Najděte si na internetu videa, jak se dnes těží a zpracovávají rudy v rozvojových zemích, jak tam americké a evropské korporace platí, jaké pracovní podmínky poskytují, jak likvidují odbory a odboráře, jak korumpují vlády, jaké vypečené smlouvy uzavírají, jak obcházejí daně, jak vyvádějí zisky. Víte prd o skutečné ekonomice, o skutečné politice, o zastrašování a kupování kádrů, o odlivu mozků. Chápu, to je záležitost, která se Vám dotknout nemůže.
      O Vašem intelektuálním a charakterovém profilu hovoří poslední odstavec. Na jednu stranu blahoslavíte migraci z lido-demo a na druhou z ní máte pupínky, když chtějí přijít lidé - Severem vykořisťovaní a utlačovaní - sem.
      Jste ubohý egoista, vidíte pouze sebe, a proto nevidíte a nechápete ostatní svět. Největší plus Vaší existence je v tom, že na Vás lze ostatním lidem velmi výmluvně dokumentovat lidskou blbost, aby viděli, čemu se vyhnout.
      KR

      Vymazat
    18. Komunistický žvanile KR,
      v prvních svobodných porevolučních volbách jste získali pouhých 13% hlasů. To byl reálný výsledek vaší podpory mezi obyvatelstvem který se nezměnil dodnes. Těch 87% obyvatel jste vy, malá 13% skupina komoušských hajzlů utlačovala, nařizovala jim jak mají a nesmí žít.
      Naprosto neuvěřitelná drzost toto vaše svinstvo dnes obhajovat.

      S tou údajnou (ne)emigrací si už vyloženě děláte prdel. Proč jste teda vy komunističtí hajzlové a vrazi spustili železnou oponu, obehnali jste republiku elektrickým drátem a vraždili jste ty stovky lidí kteří chtěli z vašeho koncentráku uprchnout?
      V průběhu 40 let vaší hrůzovlády i přesto z vašeho koncentráku uprchlo v různých vlnách 1/4 milionu obyvatel.
      Více to nebylo jen proto, že jste se vy hajzlové následně mstili na jejich rodinách, ukradli jste jim celé jejich majetky který tu museli zanechat.

      Máte na rukou krev a zničené osudy statisíců vlastních spoluobčanů a vyjadřujete falešnou lítost na jakýmisi Afričany? Dejte aspoň 5 z nich dobře placenou práci ať je vidět, že vaše žvanění myslíte upřímně.

      Je mi z lidí jako jste vy blivno. Tím se špínou jako jste vy končím.

      Vymazat
    19. A ještě abych nezapomněl. Při vaší hlouposti evidentně netušíte, že ve 40. letech za cest Zikmunda a Hanzelky byla Afrika z poloviny ještě stále pod koloniální nadvládou a a ve druhé polovině kolonialismus ještě dozníval.
      Afrika tehdy měla pouze 200 milionu obyvatel, všude byl klid a mír a relativní prosperita, spousta volné zvěře. Cestovatelé projížděli kam se jim zachtělo bez jakýchkoli zábran.

      Dnes, kdy je celá slavná Afrika už dávno nezávislá, všechny tamní země mají vlastní nezávislé vlády, je Afričanů už 1.2 miliardy (do 20 let jich budou už 2 miliardy!!!), všude zuří občanské války a navzájem si řežou hlavy a topí se ve vlastních výkalech. Dnešní JAR je toho "krásným" dokladem. Ale tak hlavně že nemají zlé západní kolonizátory, blbe!

      Vymazat
    20. 18:08
      Tak mi vyjmenuj klady udavačovo převratu v roce 1989 ty neomylnej havlotrotle?!!
      Takový podporovatelé ussackejch agresorů v čele s TOPLESskou nedá dohromady ani těch 12% havlobanderovskejch demokratůr!!!!!!

      Vymazat
    21. Moc děkuji panu KR za fundované odpovědi tomu propagandistickému trotlovi (trollovi?), který si ve své omezené hlouposti ani nevšiml, že používá jen propagandistické floskule a mele páté přes deváté o "krvi na rukou", "vrazích", "koncentrácích", aniž by si všiml, jak se bývalý režim měnil, demokratizoval, přecházel od kasárenského válečného "socialismu" podle Sovětského svazu k jiné vlídnější podobě. Normalizační dogmatikové tomu bránili, až se jim podařilo nasrat lidi dokonale a ti nad tím vším zlomili hůl. Otevřeli tak cestu kontrarevoluci (plyšák), v které si onen nadávající idiot tak libuje. Důsledkem převratu zpět je zničení struktury českého resp. československého průmyslu, který tu byl budován před 200 let, zničení společného trhu, návrat moci protinárodní církve, pokles státu na úroveň ekonomické a politické kolonie atd. Nová republika by k tomu měla udělat panel odborníků a pak vydat publikaci. Demagogové a lháři musí dostávat dnes a denně po těch jejich nevymáchaných, ulhaných a sprosťáren plných držek. Leo

      Vymazat
    22. 21:32

      A ty bys tomu "panelu odborníků" mohl předsedat, debile.
      S tím "zničením 200 let budovaného průmyslu" z rypáku komunisty bys mohl obrážet silvestrovské večírky. Měl bys zaručený úspěch.

      Vymazat
    23. Pro trotla (18:08, 18:30)
      Vy Jste fakt ukázka hloupého demagoga 1. třídy.
      Jak se asi ty desítky tisíc emigrantů dostali z republiky? To si fakt myslíte, že lezli přes dráty, plavali přes Dyji, Moravu nebo Dunaj? Valná část z nich k tomu využila právě zájezdy Čedoku, CKM ap. Část jela mimo zájezdy, někteří tam zůstali během služebních cest. Západ nebyl tak neprodyšně odstaven, jak blábolíte.
      Add Hanzelka a Zikmund.
      Od Vás náznak myšlení - konečně Jste si všiml, že existovali nějaké kolonie a nějaké metropole. Tak je jenom spojte, však také patřily k sobě, a sčítejte úžasné parametry metropolí a poněkud méně úžasnými parametry kolonií. Jedno patří ke druhému. Metropole by se neměly tak báječně, kdyby neměly kolonie a neokolonie, a kolonie a neokolonie by na tom nebyly tak špatně, kdyby nemusely krmit nenažrané metropole.
      Zkuste zablýskat rozumem ještě jednou a uvědomit si rozdíl mezi volebními výsledky, hodnocením minulých dekád a vztahem k předlistopadovému režimu. KSČM, což asi při své neinformovanosti netušíte a při své blbosti si ani neumíte představit, neslibuje návrat k předlistopadovým poměrům. A stejně tak asi netušíte, kolik voličů ČSSD očekává od této strany, že bude budovat socialismus, který je proklamovaným dlouhodobým cílem evropských socialistických stran.
      Add Afrika. Vůbec netušíte, kdo tam kudy a proč maloval hranice, kdo tam koho a proč v politice a ekonomice koupil, kdo tam které žoldnéřské bandy vyzbrojuje a financuje a proč. Nebojte, i Afričané si dostatečně uvědomí, že jejich problémy, bídnou životní úroveň většiny, války a nemoci má na svědomí třídně rozdělená společnost, že s nadnárodními korporacemi drancujícími jejich země pečou místní potentáti, že příčinou zla není, zda je někdo černý nebo bílý, ale zda chce vykořisťovat jiné lidi, nebo zda chce férové vztahy.
      Je tragédií české pravice, že za ní na veřejnosti bojují takové duševní torza, jako Vy. Trosky, které nejsou s to pochopit hloubku diskuse a papouškují propagandistické polopravdy, lži a výmysly. Měl Jste se ve škole lépe učit, sledovat dospělé, jak se myslí, měl byste více číst, a to rozmanitou literaturu, abyste už konečně vyrostl z infantilních představ.
      KR

      Vymazat
    24. Děkuji pane Leo (21:32) za podporu a omlouvám se, že musíte číst v mých textech slova poněkud brožovaná, ale vůči oponentům tak žalostné a navíc agresivní úrovně se někdy neudržím.
      K panelu o minulosti. Určitě by byl třeba. Nejen ale kvůli připomínce kladů, nýbrž hlavně kvůli zkoumání negativ, chyb a omylů, jednotlivých a systémových vad, aby se příští generace měly z čeho poučit a neopakovaly průšvihy svých předků. Aby věděly, jak zabraňovat zformalizování demokracie, jak se vyhnout nejen vykořisťování soukromým vlastníkem, ale i státní blbostí, jak neurážet a oceňovat jednotlivce a týmy, jak omezovat moc jedinců a skupin, jak udržet nezávislost soudů, prokuratury, policie a dalších úřadů na stranických rozmarech, jak reagovat na proměny světa a vědomí lidí, jak rozvíjet a kultivovat spravedlnost, solidaritu, práva a svobody atd. Je toho spousta, co třeba předat dalším generacím, aby kriticky, ale optimisticky hleděly na svět a na sebe a měnily ho efektivněji dle svých potřeb a zájmů (a potřeb života na Zemi vůbec), přičemž naše zkušenosti a poznatky jim mohou usnadnit cestu a pomoci se vyhnout starým karambolům.
      KR

      Vymazat
    25. Většina emigrantů se dostala za hranice při chvilkovém uvolnění poměrů v letech 1948 a 1968.

      Jo, těch cca 300 našich spoluobčanů které jste zavraždili na hranicích zastřelením, elektrikou v plotu, roztrháním psy, apod. se zřejmě jen nudili a chtěli ušetřit, zájezd s čedokem a ztratili se při cestě na volně prostupný přechod.

      Člověče, vy jste taková drzá, prolhaná, bezpáteřní svině, že to už překračuje všechny meze. Až tak, že vás dostat do ruky tak se asi neovládnu.

      Já jsem se učil dobře a mám se dobře. Nemusím tak jako vy kňučet na netu jak je prej tady zle. Troska jste vy. Zkrachovalý komouš který ještě ani po 30 letech není schopen vydýchat, že ho lidé kopli do zadku a nejste schopen přiznat si fakt, že o ty vaše komoušské bláboly nikdo nestojí a stát nebude. Skončil jste. Zavřete a zhasněte za sebou.

      Vymazat
    26. 0:04

      Když nemusíš kňučet - proč teda kňučíš, chudáčku?

      Vymazat
    27. 0:12

      Já že kňučím? Kde?
      Běž už si raději lehnout, bylo toho dnes už na tebe zřejmě moc, komunisto.
      A přeji hezké sny. Třeba jak střílí Aurora a ty běžíš s rudým praporem vstříc revoluci, blbečku.

      Vymazat
    28. 0:24

      Chodíš sem onanovat, ufňukánku. Asi to potřebuješ.

      Vymazat
    29. Pro (0:04)
      Když docházejí argumenty, tak se sahá k násilí. Dost Jste se odkopal.
      Cloumají s Vámi emoce - chápu, že mne můžete označit jako drzou a prolhanou svini, ale nechápu Váš duševní pochod, když mne nazýváte i bezpáteřním a současně mi vytýkáte, že jsem se za 30 let nezměnil. Evidentně nechápate, co znamená bezpáteřní, pak je otázka, co chápete pod slovy drzý a prolhaný.

      Chcete popírat, že zájezdy na Západ nebyly, že tam lidé vůbec nejezdili? Pokud si vzpomínám, devizový limit byl asi 8 dolarů na den, max. asi 180 USD, později se to zvedlo (patrně kvůli inflaci) na 10 USD. Ano, musel jste žádat o devizový příslib a ten řada lidí, kupř. statisíce vyškrtnutých z KSČ, ztěží dostávali. Byla to neskutečná, mstivá pitomost soudruhů Vašeho rozhledu a vzorce myšlení, jedna z největších, na které tehdejší režim dojel.

      Ohledně emigrace rovněž dokazujete svoji neznalost historie. V r. 1948 nešlo o žádné chvilkové uvolnění, protože hraniční poměry byly nastaveny po válce, takže nikdo nic neuvolňoval, ale naopak pár měsíců po únoru 1948 došlo k uzavírání hranic, ke změně poměrů, které fungovaly tři roky.
      Většina lidí z ČSSR emigrovala mimo Vámi zmíněné dvé období (1948 - 40 00 lidí, 1968/69 - 80 tis.) - v l. 1969-89 to bylo 140-150 tis., možná i více lidí.

      Dovolím si ještě jeden exkurz do Vaší hlavy. Zdejší příspívatelé kupodivu neodmítli mé "bláboly", takže není pravde, že "nikdo na ně není zvědavý". Zdá se, že pokud existuje někdo, kdo na ně není zvědavý, tak Vy - z čehož vyplývá, že sám sebe označujete za nicku.

      Nebuďte na sebe tak přísný, dá se to napravit. Již jsem Vám napsal, abyste četl i něco jiné, než propagandistické kydy Vašich chlebodárců a Vašich ideologických ikon. Pokud Jste se učil (netuším kdy a co) a dobře (jak tvrdíte), pak (viz důkazy výše) asi trpíte špatnou pamětí. Tudíž se vraťte do školy, buď do lavic, nebo ať Vám vrátí školné. Odhoďte předsudky, Jste otrokem své kognitivní disonance, a hltejte fakta a názory a naučte se o nich rozmýšlet.
      KR

      Vymazat
    30. Opět musím poděkovat KR za fundované a klidné odpovědi. Mordor havlismu dostal opět jednu od zubů. Leo

      Vymazat
  19. 9:23
    Vzteklý Pepku Vyskoči,tady se diskutuje o tom, co bylo za komoušů dobré. To ty ve svém vzteku a nenávisti starého přemřely očividně nechápeš. A to, že i za toho režimu byly věci dobré nelze popřít. Stejně jako ty špatné, což taky nelze popřít. Komunismus je za námi, a to, co máme dnes, k určitému zklamání mnohých, samozřejmě kromě Jandova pornokomanda a přažské havloidní teplárenské, ke které se těmi tvými přiblblými, žlučovitými výlevy a nadávkami starého přemřely tady hrdě hlásíš, ti říká 8:29. Proto ale nutně není rudý, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jóó i za nacismu toho bylo hodně dobrého. Plná zaměstnanost, rychlý hospodářský růst všude pořádek, lidé hrdí na svoji zem a národ... To nelze popřít. Ty to ve svém vzteku nechápeš. Nacismus měl sice i nějaké drobné mouchy, ale to taktně přejdeme.
      Aneb uvažování komoušského blbečka.

      Vymazat
    2. 10,21
      Co to meleŠ ty bezpohlavní mamrde????
      Jen proto,že tvoji příbuzní(stejna jako u Venci udavače) kolaborovali s Frickama a dostali Svatováclavskou orlici,tak tady budeš tu dobu vychvalovat????
      No ty seš VRCHOL CHRCHLOVO SRAČEK!!!!!!

      Vymazat
  20. To přepisování (či naopak, lakování) historie ale není až originální.
    Uchylují se k tomu popřevratoví přepisovači všech politických barev a vyznání. Aby z vědomí lidu obecného vytlačili i to, co se z minula pro porovnání nehodí.
    A dělá to tak i tato normalizační TV.
    I mezi jejími činovníky jistě sedí mnoho z těch, kteří místo aby se od G. Orwella použili, berou si z jeho odsudků metodologický mustr, aparát.
    Viz třeba Orwellovy dva známé, které ten bystrý Orwell napsal na adresu normalizárorů snad již před víc jak půl stoletím.
    a) „Minulost byla vymazána, vymazání bylo zapomenuto, lež se stala pravdou.“
    b) „Kdo ovládá minulost, ovládá budoucnost. Kdo ovládá přítomnost, ovládá minulost.“
    ---
    Ano, kdosi by rád opět ovládal přítomnost i budoucnost. A zřejmě to neumí jinak než tím ovládáním minulosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. František Opluštil

      Ano, přepisování dějin (např. v Německu po nástupu Helmuta Kohla - "Historikerstreit") byla vždycky oblíbená zábava ideologů. A tak to bude vždycky.

      Hezký příklad je např. vymyšlené tvrzení (které už šířila i nacistická propaganda), že Hitler přepadl SSSR preventivně a vlastně pouze "předběhl" Stalina. To na základě dokumentů jednoznačně vyvrátili jak němečtí tak ruští historici. Kniha propagátora tohoto mýtu Viktora Suvorova (Rezuna) ale byla přeložena do češtiny a je ve veřejných knihovnách. Knihy zmíněných solidních historiků Ueberschär, Bezymenskij...) naproti tomu do češtiny "kupodivu" přeloženy nebyly.

      Dalším poměrně čerstvým příkladem "přebarvování" historie jsou např. "Krvavé země" Timothy Snydera.

      Facit: Kde je poptávka - tam je nabídka!

      Vymazat
    2. Popravovalo se, za názor se zavíralo. Ve velkém.
      V roce 1989 jsme umírali v průměru o 4 roky dřív než Rakušani a Němci.
      V obchodech nebylo krom základních potravin nik k dostání, v roce 1989 jsme byli ekonomicky cca 20 let za západem.

      A někteří blbci by tohle chtěli zpátky, protože prej měli jakési "jistoty". Je to normální?

      Vymazat
    3. 10:32 Typický vývrh mladého blba, narozeného už za hadry. Nic neví, jen to že svět začal po flaškovi.

      Vymazat
    4. 10:32 - Drahý TUPANE. Je nad tvoje síly, aby jsi pochopil o čem je tento článek. Otevři si raději nějakou obrázkovou knížku a rozjímej.

      Vymazat
    5. 13:13

      I idiotovi snad musí být jasné, že ve vlákně pod Opluštilem reaguji na Opluštila a ne na článek.

      Největší legrace je, že ti největší frustráti s holými zadky kteří nic neumí, nic nedokázali, na volném trhu schopností a znalostí nemají vůbec co nabídnout a umí jen kňučet a nadávat, jako jsi ty, si myslí jak jsou děsně chápaví a chytří a ti ostatní spokojení lidé jsou úplní pitomci :-D

      Vymazat
    6. 13:28
      A copak,krom zkrachovalý firmy na prcgumy jsi dokázal ty,hulibrku????
      S nesvéprávnou sestřenicí zplodit podobnýho kreténa jakýmsi je kníže Poserplína a jeho TOPLESsky????!!!!!
      To je fakticky výkon!!!!:-DDD

      Vymazat
    7. 13:28 Dobrý, beru zpět, ale na tom TUPANOVI se snad shodnem, že. Díky.

      Vymazat
  21. 10,32
    Ty budeš zcela jistě vystudovanej doktor PLZEŇSKÝCH PRÁV????
    NA TY HOVADINY DOKOLA OPAKOVANÝ BY SIS MĚL TY BEZMOZKU VYŘÍDIT U JANDOPUTNY A JEHO HOVNOT PATENT!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zapnutým CapsLockem a hromadou vykřičníků fakta nepřebiješ, rudý demente.

      Vymazat
  22. 10,47
    Jaký fakta ty vybrakovaná filcko?????
    Ty blemci si vyčetl ve Fuckingtown post nebo v Blicích listech????
    To jsou skutečně fundovaný medicínský časopisy!!!!:-DDD

    OdpovědětVymazat
  23. Je vidět, že na komunistický příspěvek reagují především proletáři. Poznáme je podle nedostatečného vzdělání, vulgarit, přidušených výkřiků bez souvislosti a sprostých útoků na cokoliv. Není divu, že třída proletářů vždycky potřebovala komunistickou stranu jako inteligentnější předvoj. Dobytku je vždy třeba říct, co a jak má dělat, sami toho nejsou schopni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11,40
      O inteligenci havlobanderovskejch bezmozků z TOPLess a jim podobných genitálních skupin a stran není třeba pochybovat.....je třeba jim po vzoru USSA na vše dávat návod,takže i na nočník je ho potřeba!!!!:-D
      Sláva takovým vzdělancům:-DDDD

      Vymazat
    2. KR je vystudovaný vysokoškolák s dvěma tituly, a to z doby, kdy na VŠ brali jen nejlepší a kdy se na VŠ muselo samostatně makat a bádat. Vsadím se, že sprostý blábolil, která oponuje demagogií a nadávkami, nemá dokončené ani střední vzdělání. Leo

      Vymazat
  24. Každý nový režim by nejraději pamětníky za úsvitu zastřelil a zasypal vápnem.
    Těm mladým "nepamětníkům" pak mohou noví páni namluvit cokoliv.
    My starší víme, co jsme zažili, a taky můžeme nad úúúžasnými nápady nového panstva hlavou pokývat a říci:"To už tu bylo..."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čech, Čechu... Pamětníky není třeba střílet, je jich stále hodně. A drtivá většina si pamatuje něco úplně jiného než ty a je šťastná, že je ten svinský režim nenávratnou minulostí.

      Vymazat
    2. Bať, bať, dnes jsou šťastní, že mají nízké platy, zisky z firem mizí v zahraničí, že ani voda není jejich, že jsou kolonií a že perspektivou je, že nastupující generace se bude mít hůř, než ta dnešní. Že podporujeme imperiální války, fandíme a pomáháme fašistů, že vládnou mafie, které si kupují své loutky do parlamentu. Hlavně, že jsou všude banány a že si mohu sednou na lavičku Václava Havla. Bať, bať...

      Vymazat
  25. Za mně pane Hrabico jednička za pěkný výstižný, přiměřeně dlouhý článek.Souhlasím s Vámi,, pěkný příspěvek i výše od pana Čecha 11:51.
    Děkuji všem slušným diskutérům za slušnost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také přidávám svůj naprostý souhlas se vším co je zde napsané.

      Vymazat
  26. Co je to za nesmysly, že někdo chce něco zpátky. Nevkročíš dvakrát do téže řeky. Jde o to, že za současných technických a jiných vymožeností by mohl život vypadat lépe. Špatné je potřeba změnit a dobré zlepšit. Jsem starý a tak nějak nemohu pochopit co je smyslem života lidí pod čtyřicet let, jaké mají ideály. SÉM.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co je smyslem života mladých? Co to je za hloupou otázku?
      Každý si dnes může vybrat smysl života jaký mu konvenuje. Vše záleží jenom na každém jednotlivci. Může podnikat, budovat kariéru, cestovat a poznávat, sportovat a věnovat se jakýmkoli koníčkům, umělecky tvořit, může odjet do Indie meditovat, do New Yorku si užívat, do Londýna studovat, na Jižní Moravu farmařit, do Ruska za Putinem, na Kubu za Castrem,....., možností je nekonečně mnoho.
      Za komoušů byl smysl života ve 20 se oženit, udělat 2 děcka, vrcholným smyslem života bylo postavit si dům u kterého by stála Š120. A tím veškeré možnosti končily.

      Vymazat
    2. 13:18- a napadlo Vás někdy, že část lidí to může vnímat jinak?Co je na tom špatného se ve 20 ti oženit?Jasně že to nemá být mustr, ale pokud je člověk vyspělý intelektuálně má ve 20ti děti, a pokud ty budou postupovat podobně, tak třeba v 45 bude muž i dědečkem.To je zhruba můj současný věk, a řeknu Vám, že i když se mi sex stále líbí, těšil bych se víc na vnoučka než na syna.Ono slyšel jsem názor že Amerika je dobrá jen na něco a zuby si nechat vyspravit se vyplatí zaletět si zpátky do vlasti..píšete to hezky opravdu, ano máme možnost to zkusit tam či onde, často nás ale drží právě rodina, kořeny(dům, rodiče), nejde jen o jednotlivce a v vo tom to je- nechovat se sobecky, to víte že by se mi líbilo sjet si bajkalskoamurskou magistrálu- ale nemůžu si dovolit vzít v práci takto dlouhé volno, navíc co má rodina?Platí to i na cesty po jiných kontinentech jistě chápete..a že by stála u domu 120tka? No pokud bych neměl na krku exekutora, měl zdravotnictví zdarma a další věci- např. kvalitní potraviny, co by mi chybělo? Doly by byly státní, lesy by nebyly církevní, stačilo zkusit to v tom socíku začít kriticky zlepšovat- samo že nebylo všechno dokonalé ale to co je teď, nezlobte se- je to bordel.

      Vymazat
  27. Pro 13,18. Moudrý člověk hledí omezovat své potřeby a hlupák nemá nikdy dost. Kolik lidí si myslíte že má Vaše schopnosti. Myslíte si že je normální takové zadlužení lidí a státu. Pokud nebude základem státu rodina a normální život pro většinu , pak skutečně nás něco převálcuje. Podle Vašeho výkladu nemá stát smysl. SÉM.

    OdpovědětVymazat
  28. 11:49... me poradil abych se sel vysrat, ze provokuji.

    Tak vam musim rict jeste dalsi provokaci ! Po padu Rhodesie, ceskou emigraci v JAR zachvatila panika a vsechni emigranti zacali znovu "emigrovat" !

    Museli se zbavit majetku a nejak propasovat a prevest penize (Randy) do jine zeme, pro kterou se rozhodli.
    (Canada, Australie, zap. Nemecko, Amerika, atd.)

    Opustit Jizni Afriku bylo pro mnoho z nich daleko tezsi nez opustit CSSR v letech 68-69 ! Africa nas UDELALA tim cim jsme se stali v Canade, Australii a v Americe.

    Diky hloupe komunisticke propagande, kterou jsou jeste dnes mnozi z vas prolezli se lide Ameriky bali !

    Skutecnost pro me byla vsak takova, ze jsem se v Americe daleko MENE napracoval, nez v Jizni Africe a 80-ta leta v Americe byla nekonecna sranda - tancovacky, a toulani z rohu do rohu Ameriky a cestovani po svete. Amerika byla JINA, nez Jizni Afrika a ja hledal, kde najdu neco podobneho, jako byl muj zlaty Johannesburg. Nikdy jsem to vsak nenasel, ale nektere ulice v New Yorku a v Torontu v Canade byly podobne.

    Neprijemnost na pracovnim trhu v Americe, byla v tom, lide musi jit do mist, kde jsou zadani, coz znamena se stehovat ze statu do statu. Pro prumernou rodinu pracovnika t.j. 8x (rikaji statistiky).

    Po strance HRACEK - (auta, motorky, lodicky, letadla) - Amerika je nejlepsi zeme na svete a moje hracky v Americe byly daleko lepsi nez Mercedes koupeny JHB a prodany v JHB, pred utekem z Afriky. (Ne jen Mercedes.)

    Pro mlade lidi jsou hracky dulezite a OBOHACOVANI DUSE, zabavou je to nejlesi co mladi mohou mit.

    Jenze to vsechno odnesl cas a s vekem se meni hodnoty a touhy. My starneme vsichni a ja vim, ze unava tela neni tak velky pruser jako unava duse !
    Vsichni ti telesne a dusevne unaveni Americane, konci svoje poskakovani zivotem v nekterych oblibenych statech a Florida je jednim z nich.

    Prejdi Jordan zpivala blondynka v Praze a my ho presli a nase duse byly obohaceny.

    Cesko a emigranti ? To je poradny pruser, protoze emigranti mysli jinym zpusobem nez Cesi a lide v Cesku to poznaji hned.

    Proto doporucuji vsem emigrantum jet do Ceska a sezrat tam Cechum kybl knedliku a utect, nez vas tam pokousaji a sezerou vas.
    nick honolulu - ktery presel Jordan.

    OdpovědětVymazat
  29. Duvod proc jsem zacal psat na ceske diskuze vsak nikdy nebyl kvuli emigraci, ale kvuli tomu, jak silna, bohata a prosperujici zeme - jako byla JAR, muze snadno byt TOTALNE ZNICENA a obyvatelstvo masakrovano ZABIJENO po tisicich v ramci falesnych duvodu - ZDUVODNUJICICH ukradeni bohatstvi zeme jinou skupinou.

    Je jedno co si myslite o emigraci, ale poslouchejte jejich varovani , aby vase Praha a Brno jednou nedopadla jako muj Hillbrow v Johannesburgu, nebo Durban, atd.

    Hodne Americanu si to uvedomilo a proto je v Americe politicke napeti a mezi lidmi ODHODLANI se porvat, jako v letech civilni valky (1861-1865).

    Ahoj jdu se vysrat, jak mi prikazal 11:49 pan feldkurat Katz
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "silna, bohata a prosperujici zeme" - ČSSR - byla už zničena. Místo ní jsou dvě zadlužené kolonie a na jejich horních palubách tančí zločinci, cizinci a flanďáci.

      Vymazat
  30. Hovnoluláčku, ty můj milovaný sousede, jako? Jak se dari? Jeste stale jsi hajzldedek a delas Trumpetovi sraci prkynko? Je to zahul, vid! Nuz co, penize, které jsi rozfrcal na devky a chlast, a ted musis tvrde makat! Tak zatim, Hovnolulacku, potkame se na krchove.
    Tvuj soused

    OdpovědětVymazat
  31. 15:58 - NEMUZEM se potkat na krchove ! Ja jsem Katolik ty smradulo chlupata a muj velebny, pan by to nikdy nedovolil.
    A jak ti chutnaji DINGLEBERRIES ze zadnice Berniho Sanderse ? Hmmm ?
    Nez se vratim z "prace", tak to zde poreferuj !
    Aha, uz vim proc mi zde cela ulice smrdi pizmem, kdyz se zmeni vitr. To je kvuli tobe ty "sousede" Baboone.
    nick HONOLULU
    (Kdyz 100 x urazim Brouka Pytlika, tak on si znovu prijde pro dalsi !)

    OdpovědětVymazat
  32. Joseph Göbels měl nejen pravdu, ale má jistě i převelikou radost z českých medializátorů, kteří si říkají - nevím proč - novináři a kteří se jako propagandisté ukázali a ukazují jeko převýteční jeho žáci. Zato Havlíček, K. Čapek... pláčí nad ubohostí těch meloucích ústních pantů v televizi, rozhlase, či těch klofajících sedmilhářů do počítačů. Tolik lži se asi v historii českého státu snad nikdy nesešlo a i Václav Hanka byl vysoce solidní. A že tyto lži o všem, nejen o minulosti - ale stejně o současnosti zaštiťují třeba Havlem? No, ten byl ze stejného soudku, to nebyl žádný TGM a jeho "Pravda vítězí", to nebyl žádný Hus a jeho "cti pravdu". To byl jen druh Emanuela Moravce - novější doby.

    OdpovědětVymazat
  33. Honolulu a jak je možné, že jste se v tak vyspělé, bohaté, demokratické zemi nedokázaly ubránit emigrantům. Zajímalo by mě co státnímu aparátu v tom bránilo, snad EU? Můj otec byl politický vězeň, když se vrátil tak pracoval v JZD, první kolo Favorit s výbavou i na dnešní poměry jsem dostal v 58, maturoval v 62, auto jsem si koupil v 74 a rodinný domek v Praze v 76. Nikdy jsem se do politiky nezapojil a zcestoval kromě skandinávských států celou Evropu, SSSR a Čínu. Do dnešních dnů se těším výbornému zdraví, mám dobrou velikou rodinu. Přišel převrat a hned jsem celou rodinu a známé upozornil o co půjde. Stále podnikám a zaměstnávám 6 lidí, kteří mají vyšší příjem jak je průměr. Jsem jen průměrem toho špatného totalitního školství a systému.

    OdpovědětVymazat
  34. Honolulu podívejte se na AE News, je tam zajímavý článek o na téma New Age. Přispějte do diskuze.

    OdpovědětVymazat
  35. 18:30..Henry Kissinger k nam prijel v roce 1976 a
    na objednavku nekterych kruhu v Americe, vydiral B.J. Vorstera a docilil rozkolu mezi Rhodesii a JAR.

    Oni nam vsichni vycitali Apartheid, ktery je tisice let stary a existuje dodnes, ale my jsme byli uznani vinnimi a odsuzovani. Invaze do JAR pres Caprivi strip byla zesilena a zacala dalsi valka po valce o portugalske deditstvi ! Tak jak vy mate Merkerovou, tak my jsme meli Helen Suzman. (Obe ze stejneho etnika.)

    Rozkol demoralizoval armadu a policii a po padu Rhodesie jsme vedeli, ze je KONEC.

    Vy dopadnete take spatne, protoze se proti vam pouziva stejna taktika. (Invaze, lidska prava, atd.) Vy mate mezi sebou takove zradce vasich ceskych zajmu, jako jsme meli my.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  36. V Africe zije 11 druhu prudce jedovatych hadu a tito agenti pekla pouzivaji podobnou taktiku, jako maji vase protinarodni media.
    Oni uhranou obet a nez si obet uvedomi, co se stalo, tak je zasazena jedem.
    Pouze ti co maji zkusenost se dokazi branit.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  37. 18:38... Nevim ktery clanek mate na mysly, ale je-li to ten, ze jsme vsichni jedna rodina ? NEVERTE TOMU !
    Masaryk, ani Benes, nikdy nebyli v Zaire ! (Dnesni Congo.)

    Takovych prihlouplych ideologii bylo v dejinach mnoho a jsou vyrabeny temi, kteri planuji Conquest.

    Na Iran je svadeno neco co, si preji Globaliste a napr. Neocons, coz jsou deti Trockeho a my budeme masirovani proti Iranu !
    Iran se samozrejme porve s arabskym svetem ! Oni to delaji od nepameti a uspesne.

    Co to zn. pro nas - Krestany ? Dobrou naladu a pobaveni !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  38. ..bláboly pořadů "Vyprávěj" a pod. nesleduji,..je mě 70let a tak už toho pamatuju dost..komunisty jsem rád neměl ale dobré věci z té doby..zdravotnictví, školství, levné bydlení jsem pokládal za samozřejmost a tou žil po neomezeném cestování po světě...dnes, když musím zaplatit půl důchodu za bydlení, zbytek za léky a potraviny..tak je mě možnost cestování přestala zajímat...komunisti udělali velikou chybu...měli mládež povinně posílat na západ, pracovat, platit tamější činže, kauce a když onemocní tak ne honem se vrátit do Čech ale hezky se vykurýrovat v tamějších nemocnicích a taky si to zaplatit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj blbe. Nikdo nikoho nikam posílat nemusí, v zahraničí žije zcela dobrovolně a rádo 2.5 milionu Čechů. A tím zahraničím je myšlen "překvapivě" Západ a ne Rusko o o kterém tu pořád blábolíte jako o zemi snů, ale nikdo z vás tam nejde.

      http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/v-cizine-uz-zije-kazdy-sesty-cech-nejcasteji-v-usa-1327855

      Musíš platit za léky? Ó, jaká hrůza. Za komoušů by jsi dostal místo drahých, kvalitních, západních léků od doktora leda pěstí do nosu. Proto se dnes také dožíváme už o bezmála 8!!! let déle než za toho "skvělého" komunistického zdravotnictví.

      Vymazat
    2. 21:12 - Vytrvalý blábolitel, už mele z posledního:

      "Za komoušů by jsi dostal místo drahých, kvalitních, západních léků od doktora leda pěstí do nosu."

      To asi myslí vážně, blbeček. On fakt to IQ nemá.

      Vymazat
    3. 21:55
      Průměrná délka dožití v roce 1970:
      Německo, Rakousko i ČSSR, všichni shodně 70 let

      Průměrná délka dožití v roce 1989:
      Německo a Rakousko už 75 let
      ČSSR pouze 71 let.

      https://goo.gl/6EyATM

      Pokus se vysvětlit tento rozdíl, demente. S tvým IQ to jistě dáš.

      Vymazat
    4. Moudrý Brouk Pytlík20. července 2017 11:54

      21:55 - Tak se nauč počítat do 100, ty demente! Rozdíl je 4 (slovy čtyři). protože 75 - 71 = 4. Rozumíš, ty hlavo dementní?!
      Moudrý Brouk Pytlík - ochránce kamene mudrců

      Vymazat
    5. Moudrý Brouk Pytlík20. července 2017 11:56

      Oprava:
      Ne pro 21:55, ale pro dementa 23:36

      Vymazat
    6. 4. Správně ty dementní šuline. Ale kdybys uměl česky a nebyl idiot, tak by jsi věděl o čem jsem psal v 23:36 a o čem 21:18.
      Průměrná doba dožití Čechů v roce 1989 71 let, dnes 80 let.

      Vymazat
  39. 21:12
    Ale,ale místní DR.VOŠTEP se nám probudil z vopice nebo jsi byl s Oldou Kaiserem v nemocnici na záchytce????
    Určitě ti tam personál dal prvotřídní SKOCKÝ STŘIKY,doktore Mundi!;-D

    OdpovědětVymazat
  40. POUZE NA POBAVENI....
    Neco na zamani o "ZLYCH KAPITALISTECH" !
    Ja pracoval v Africe v bushi s theodolitem , ktery se jmenoval DAHL 42 a jeho cena byla 2600 Randu v roce 1968-69.
    T.zn., ze to bylo US $ 7358 a Cadillac de Ville stal v Americe $ 12 500 ! Strasny penize v te dobe !
    Ja se o ten Theodolit velmi bal, kdyz byl premistovan z pozice na pozici.

    Tak jsem sel za sefem a rikam mu : "Potrebuji NOSITKA, ktere maji 4 rukojeti, aby se tomu Theodolitu neco nestalo ! Aby to nosili 4 cernosi a ne jen jeden" !

    Sef prisel k zaveru, ze je to hloupy napad a poslal me do Pretorie do Depa, pro maly nakladak na vsechny ty kramy, co jsem tahal pri praci v bushi.

    Ja si v Pretorii vybral DATSUN PICKUP rocnik 69. Oni to napsali na moje jmeno a uhradu vlade.

    O rok pozdej prisla inspekce za mnou do buse a muj sef videl pickup a pta se. "Kde se zde vzal - ten strasnej vehikl" ?

    Rikam mu ! "Pane sef, to je prece vase, to patri vam !"
    Sef se velmi rozlobil: "Ze by si do toho vubec ani nesedl" !

    Tak jsem mel Datsuna zdarma. Ted se to jmenuje Nissan.
    (Datsun vsak zahynul v bushi.)

    Moje letenka z Frankurtu do Johannesburgu mela byt splacena po castech z moji vyplaty. Pri prvni splatce me sekretarka vyhodila : "At pana sefa NEOTRAVUJI BLBINAMI."
    (On byl zase vozralej, jak legionar.)

    Muj prvni byt v Johannesburgu nemel nabytek a ja spal ve spacim pytlu na zemi. Firma mi "pujcila" na nabytek, ktery vybrala pani sekretarka a pri prvni splatce me zase vyhodila a rekla, ze vsichni ti "jugoslavci" , tim myslela me, jsou strasne hloupy !

    Oni se se mnou o nicem nechteli bavit nez o MINERALECH a vodnich studiich.

    Moje "kecani" o tom, kolik stoji nejaka operace, nebo vyprava na Okavango je vubec nezajimala.

    Kdyz vsak dochazelo zradlo pro cernochy zvane MILIPAP, tak se veskere operace zastavily a ja to zradlo musel sehnat z nejake farmi, casto velmi daleko.
    Oni byli ti kapitaliste v JAR velkodusni a utracivi a jako osli s klapkami na ocich zamereni pouze na svuj cil.

    Hlasali stejne heslo jako americti millionari.
    "Kdyz mas problem, nahazej na nej Green Bucks (penize)"

    Vse co jsme postavili, doly, ktere jsme otevreli a vodni studie, tak dulezite pro rozvoj Afriky - vsechno bylo zniceno, novym rezimem !

    Nikdy na vsechny ty lidi nezapomenu. byli velkorysi, slechetni, nadneseni nad penezi, cestni a totalni blazni a meli velky uspech, az do sve smrti. Dnes uz zde neni ani jeden z nich, stejne jako uz nezije nikdo z tech, ktere jsme znal v Cesku.
    To bylo pouze na pobaveni.
    nick honolulu




    OdpovědětVymazat