Reklama

.

.

středa 5. července 2017

Pravý vlastenec není zbabělec!

Adam Mikulášek  
5.7.2017  blog autora

Zbil ženu, táhl ji přes půl Brna a nikdo jí nepomohl. Ono je hezké „dělat hrdinu“ nadáváním lidem do „nácků“ či „hrou na schovku“ s policajty. Ale pomoct zbité ženě před násilníkem, na to už si tito „hrdinové“ netroufnou.


Podle mě je na vině všeobecný morální úpadek, ztráta úcty k odkazu a hodnotám našich předků, a hlavně ztráta pocitu sounáležitosti s ostatními. Vlastenectví totiž není o nenávisti k jiným kulturám, jak nám nalhávají neomarxisté, ale o ochotě obětovat se za celek, resp. Za ostatní. Typický je příklad z doby ohrožení kolem tzv. mnichovské dohody z roku 1938. Tehdy se nevolalo po vyhánění československých Němců, neříkalo se – Němec jako Němec, ale říkalo se – dejte nám zbraně, dali jsme si na ně. Ale nikoli na páchání nějaké etnické čistky, ale na boj proti Hitlerovu nacistickému režimu, který nás ohrožoval.

A jak to souvisí? Jednoduše: kdo je ochoten položit život za svou zem, je-li ohrožena, je z pravidla ochoten i pomoci např. obtěžované či zbité ženě, starému či zdravotně postiženému člověku. A je připraven riskovat i nějakou tu „ránu přes hubu“. Ovšem člověk rozmazlený, morálně upadlý a konzumně smýšlející, který možná tak nějak nejasně podvědomě tuší, že „něco není v pořádku...“, si svou zbabělost kompenzuje falešným „hrdinstvím“ ve „válkách“ na internetových diskuzích, svou morální malost si vynahrazuje vysmívání se starým, povětšinou konzervativněji smýšlejícím lidem, protože tak získá falešnou iluzi, že on, byť zatím mladý a ne příliš zkušený, je „něco víc“ než nějací „zaprdění dědkové a báby“, on přece bojuje za ty „správné hodnoty“, ve stylu – větší „zábava“ je bojovat proti „sexistickým“ reklamám se spoře oděnými ženami, psát petice, udávat „xenofoby“, než „jít s kůží na trh“ a pomoct třeba těhotné ženě, kterou v autobuse obtěžuje nějaký opilec. Přece jen..., riskovat, že „koupíte“ nějakou tu ránu do zubů nebo skončíte s přeraženým nosem..., to už je „jiné kafe“ než riskovat, že si pár hodin posedíte na policejní stanici, protože jste na nějaké „antináckovské demošce“ v čas neuposlechly výzvu ochránců pořádku k rozchodu.

Právě zkušenosti s těmito falešnými „geroji“ mě dovedly k přesvědčení, jak jsou tradice a pocit sounáležitosti s ostatními důležité a nezbytné pro zdravý vývoj společnosti. Neomarxizmus*), alias „sluníčkářství“, v podstatě hlásají – musíte pomáhat, ale vy, ne já, já jsem „morální elita“, já budu nadávat těm, kdo nechtějí „pomáhat“ podle mých představ. Ale skutečný vlastenec má solidaritu k ostatním „v krvi“, což vychází z prastaré lidské, resp. ještě předlidské zkušenosti, že je vzájemně výhodné, když rodina, tlupa, rod, klan či národ „drží při sobě“, protože „stále nesvítí sluníčko“, a většina z vás jistě zažila ten zoufalý pocit, být ponechán v pořádném průšvihu sám, bez pomoci a bez útěchy. Proto jestli se nějaký sobecký zbabělec, bojící se pomoct napadenému slabšímu člověku, není-li sám příliš fyzicky slabý na zvládnutí agresora..., prohlašuje za „vlastence“ či „národovce“, tak je to obyčejný lhář, nic jiného.

Mimochodem, mám rovněž zkušenost, že lidé ukotvení ve svých kořenech navazují trvalejší přátelství a pevnější vztahy obecně, za to lidé neukotvení jsou ve vztazích často velmi velmi povrchní, dokážou na vše pěkné, co s někým prožili, rychle zapomenout, třeba proto, že se „nepohodnou“ ohledně imigrace nebo toho či onoho prezidenta, příp. protože jeden si „dovolí tu drzost“ tomu druhému něco vyčíst. Dnes je přece „v módě“ být asertivní, sebevědomý a suverénní, a takovíto lidé jen stěží umějí přijmout odlišný názor, či dokonce kritiku vůči jejich přebujelému egu.

Tak vítejte do „tekuté“ postmoderní doby falešné solidarity, pomíjivých vztahů, virtuální reality a nevirtuálních „vlastních písečků“.

Než ženu znásilnil, táhl ji zbitou přes půl Brna. Nikdo jí nepomohl




*) neomarxismus je zmateční pojem, jehož obsah s marxismem nemá zhola nic společného - pozn.red.v.d.)

22 komentářů :

  1. Adame, můžu tykat? Podle fotky bych mohl být Tvůj táta. Ten článek mě s prominutím ,,odboural." Jsem bývalý voják a mám něco za sebou. Myslím, že bych to nenapsal lépe. Já se už párkrát serval za neprávem napadenou, či napadeného , když ostatní jen koukali a policajti měli strach zasáhnout, jen aby nebyli třeba obviněni z rasismu.
    Přeji pěkný den.

    Pepo Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lidé mají dosud v živé paměti rozsudek proti zpěváku M:Maxovi.Ten se bité ženy zastal a byl rád,že ho nezavřeli.Obraťte se na onu soudkyni,která rozhodla o pomoci budoucí pro ostatní.

      Vymazat
    2. Fotky násilníka - přítele poškozené a jeji by nebyly?

      Vymazat
    3. 16:18 - asi tak! Vypadá to přesně na ně:) Do toho bych se nikdy nemotal! Už se stalo že chlápek si takto naběh s pomocí pro uzenku a dostal po tlamě, ale né od něj, od ní! Prej: "Co jéééé, byla hlavooo, co se sereš mi do muža!" :) Ale taky to nemusela bejt manželka, mohlo jít o pasáka a neposlušnou kurvu - voba Balkánce, ani tam bych se do toho zrovna moc nesral. Voni si to vyříděj mezi sebou, ona ho příležitostně někde pycne, jinej kolega jí pak podřízne a zakope v garážích a hnedle máme vo dva poločmoudy míň:) Tohle všecko je důsledek rasový degenerace. Pojem "vlastenec" je prázný, tím může bejt kde kdo, třeba "naturalizovaný" negr, co má rád svůj evropský "Region":) Smysl má jen rastenctví. tedy kde je má rasa, tam je i Vlast! Lhostjeno zda je to Jižní Afrika, Austrálie či Island! A naopak - pokud je kterákoliv taková země zamořena cizí rasou, Vlastí být automaticky přestává ... vo tom to je!

      Vymazat
  2. Ovšem to je jen začátek. To je to co děsí většinu obyvatel ale v současné době se většina slušných lidí bojí navečer vycházet ven a mladí jsou odkojený degenerovanou kultůrou. Mohl bych být Vašim dědečkem a jsem rád, že mezi mladými existují takto smýšlející. Přeji Vám ať se Vám daří a jste zdráv.

    OdpovědětVymazat
  3. Já tomu vůbec nerozumím... Kdyby to byl protest nebo pochod homosexuálů, rómů, migrantů.... tak na každém rohu policista, sluníčkář, obránce demokracie... a když se táhne přes půl Brna žena, tak nic ???? Kde byli všichni ochránci pořádku a demokracie? Žádná kamera nic nazachytila? Všichni kolem hluší, slepí? Nikdo neměl kredit?
    A jinak pane Adame, klobouk dolů :)
    Více mladých, kteří začínají používat mozek a nejsou jen loutkami...

    OdpovědětVymazat
  4. Nějaký člověk zastřelil legálně drženou zbraní chlápka, který najížděl autem do lidí a několika tím zachránil životy. JISTĚ VITE, JAK DOPADL!

    Tak moralizujte dál, nezkušený mladíku...

    OdpovědětVymazat
  5. Ti autorem vzývaní "lidé ukotvení ve svých kořenech" - jakkoli "vznešeně" taková fráze může znít, jsou pouhou zbožnou fikcí.

    Jedná se o "virtuální fantóm bezpečného přístavu".
    "...nacionalismus ve všech případech nabízí ve velkém to, čeho lidé užívali v minulosti v mnohem skromnějším provedení a po čem se jim nejednou v nových poměrech stýská. Je to však nabídka, která přichází zoufale po sezóně. Čím méně jsou virtuální dary nacionalismu prakticky využitelné, tím úzkostlivěji se je snaží jejich producenti balit do přitažlivého obalu, který prostě nelze odmítnout. Je to obal zhotovený z posvátného. ... Nacionalismu pranic nevadí, že vyvolávat ducha přátelství a bratrství v moderní společnosti, která je spolehlivě koordinována velkými byrokraciemi, je asi tak stejně rozumné jako dovolávat se bezplatné sousedské výpomoci ve světě ovládaném kalkulem peněžní ekonomiky." - To není Kellerův útok proti vlastenectví, ale střízlivý pohled na společenskou realitu.

    Jan Keller: https://legacy.blisty.cz/art/10343.html

    Národovci takový pohled pochopitelně nemohou akceptovat, protože by se rozpadla jejich zbožňovaná vize "naši" kontra "cizí".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať tak či vonak, to popisovaný jednání vypadá na ty pololidi umouněný pro který je jednání blízké lidoopům charaktristické! A kdyby se i jednalo o nějaký míšence či ubohou bílou chátru, stejně není moc důvodů se do toho montovat! Páč jak říkávaly naše moudrý babičky "jakej šel, takovou našel" - a platí to i vopačně ...

      Vymazat
    2. Pan Kopecký 16:54, je to mnohem prostší. Nerad se nechám vyrušovat mimo své, pořád ještě většinové místní, vlastně české zvyklosti. Například: Charakterističtí cikáni, pardon Romové, mi nevadí jen potud, pokud nehlučí 24 hodin denně pod okny, nesviní prostředí, nejsou vlezlí, nepřivlastňují si cokoli a nežijí v přesvědčení, že „bílí“ jim zlomyslně, neprávem, ruší životní styl, aniž by je současně ekonomicky zabezpečili. V takovém povědomí žijí jejich komunity. Ať, ale mimo můj doslech a jejich dosah, na jejich náklady, za jejich vlastní práci. Tu samozřejmě, i za cenu nízké efektivnosti umožňovat stejně jako vzdělání. Nemusím snad popisovat jiné potencionální komunity, které by tak nebo jinak „rušili“ zažité. Připomenu zkušenost svých předků ze „soužití“ s Němci v české menšině, vlastní rannou zkušenost z doby Protektorátu. Stručně, národnostně homogénní společnost je stále lepším řešením společenské stability i uspokojivého stylu života, než fantasmagorie multikulturalistů či popletených humanistů. Ano, spravedlivější svět, spravedlivější rozdělení bohatství, ale nelépe, každý ve svém nedotknutelném obydlí, zhruba – pokud možno, v hranicích národního státu. Ono „naše“, „cizí“ je zástupné a hloupé obvinění ze zcela přirozené lidské potřeby stability, tedy jistot. Tak to vidím, natolik jsem jednoduchý. Zdravím

      Vymazat
  6. S názorem autora článku nejde nesouhlasit.
    Ještě aby se ale pokusil analyzovat příčiny, proč je dnes mladší generace tak odcizena. Od své vlasti, své místní komunity ..
    Proč k ní nemá vztah, jaký měla generace našich předků v těžkých 30. letech min. stol. A třeba i v té době ohrožení ze strany hitlerovského Německa.
    ---
    Domnívám se, že jednou z příčin bude chybné pojetí (osobních) svobod a jejich projekce do života. Jejich obecný nesoulad s osobní odpovědností k celku (tj. i vlasti/republice). Zcela záměrně pěstované systémem dnešního vzdělávání, (mainstreamové) propagandy, zpravodajství, reklamy, kultury.
    Tedy také i nesouladem odpovědnosti celku k jednotlivci.
    ---
    A redaktorovi (red.v.d.) děkuji za tu poznámku o (neo)marxismu.
    Jednou z ústředních idejí marxismu je sociální spravedlnost, zatímco místní i zahraniční dobroseři (mající se za sluníčkáře) usilují o něco zcela jiného. Totiž, o harmonické soužití uměle importovaných migrantů s majoritní původní evr. populací, aby v důsledku dosáhli opaku. Mezikulturní (socio-kulturní) nenávisti, která spolehlivě zaplaší jakékoliv úvahy o sociální spravedlnosti, viz zkušenosti ze západních zemí EU. A povede k vymazání (evrop.) národů s jejich jedinečnou kulturou a tradicemi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. > František Opluštil

      Jak jste přišel na to, že je "dnes mladší generace odcizena od své vlasti, své místní komunity"? Jak se to projevuje? Není to - s prominutím - tak trochu stařecké láteření?

      A jak jste dospěl k představě, že by příčiny tohoto Vámi tvrzeného odcizení dokázal analyzovat zrovna autor článku? Protom, že mluví o pravém vlastenectví?

      Vymazat
    2. Re (Jan Kopecký):
      Jakže? No žiji mezi lidem obecným, mám i oči, uši. Vidím, slyším, uvažuji.
      A pokud se týče vlasti, pokusil jsem se odpovědět si na hypotetickou otázku, zda-li by i dnes byla mladá generace ochotna svou vlast bránit v míře (a spontánní ochotě), v jaké toho byla schopna ta předválečná.
      A moje odpověď byla skeptickou. Inu stařeckou ...
      A na to druhé odcizení (od vlastní komunity) ukazuje již sám autorův odkaz na nedávnou událost z Brna. Podle mého to není ojedinělý exces, ale obecný projev dnešní lidské nevšímavosti a zapouzdřenosti (odcizenosti).
      Tak to ale také přece nebývalo! Alespoň zde v Brně.
      Začalo to pozvolně. Příkladů mnoho, jeden za ně: třeba neúctou ke starším v MHD, kdy staří postávali nad sedícími mladými, a ostatní dělali jakože to nevidí. Netýkalo se jich to ...
      Stejně jako se jich netýkala ta včerejší brněnská násilnost za bílého dne. Která je i tak jednou z tisíců.
      Autora bych nepodceňoval, prostě jsem si dovolil poznámku o svých očekáváních, a přidal i kousek svého vysvětlení. Třeba i nesprávného, ale pokusil jsem se o něj.

      Vymazat
    3. František Opluštil

      Ano, nejste jediný, kdo má takové zkušenosti - leč jsou i opačné, to přece nebudeme popírat?

      Ve Vídni (jsem tu 35 let) je spíše výjimkou, když mládež ve školním věku starším přenechá místo k sezení (odhaduji tak max. 20%, kupodivu u mladých "barevných" je ochota výrazně vyšší - vysvětlení pro to nemám a nepídím se po něm).

      Vojenskou povinnost (6 měsíců) tu naštěstí nezrušili. Absolvovat (o něco delší) náhradní civilní službu je ovšem relativně snadné.
      Zda jsou případně ochotni bránit vlast, to netuším.

      Co se týče agresivity, jsou tu na prvních místech Čečenci, Afgánci a Albánci (zhruba v tomto pořadí - převážně ovšem první dvě skupiny mezi sebou; připomíná to navenek rvačky mezi "Baníkovci" a "Sparťany", s tím rozdlem, že vždycky jde o nějakou "ČEST".).

      Co se týče majetkové kriminality drží si přední posty Rumuni a Bulhaři. V denním tisku se o tom běžně píše, v rozhlase se o tom bez přikrašlování (ale ne štvavě) informuje.

      Momentálně běží v médiích prakticky denně debata o muslimských mateřských školkách, kterých je hodně. (Před 30-ti lety takový problém neexistoval.)

      Rozumím dobře obavám a znechucení lidí, kteří žijí v Ústí n.L. nebo Duchcově (byl jsem tam), méně už štvaní těch, kdo si z toho udělali krédo či politický byznys. (Okamura, zdá se, své výpady ohledně Cikánů už delší čas trochu utlumil?)

      Já ale psal z jiného pohledu (viz moje citace z Kellera nahoře - 16:54).

      Vymazat
  7. Jan Kopecký-Jak jste přišel na to,že naše mladá
    generace není odcizena své vlasti a své mateřské
    řeči?Poslouchejte jejich mluvu,která je plná
    cizojazyčných termínů a je zatlačována angličtinou
    a podobnýmy výrazy.Tím je dán začátek odcizení,
    které Vy,jakožto asi příslušník mladé generace
    nevidíte a ani vidět nechcete.I názor mladých,že
    není třeba se učit češtinu,že se stejně bude dál
    mluvit anglicky.To není podle Vás odcizení se
    vlasti a národu?Tak co to je?
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
  8. Základem onoho stavu je nedůvěra.
    Pokud se celý život setkávate s podvody, lží a jste odkázán na sebe můžete se stát buď stejný idiot, jaké kolem sebe vidíte (přizpůsobivý přihlížející, na mobil točící, smějící se debil), nebo nedůvěřivý k ničemu a nikomu, protože víte (máte pocit), že podobné odvážné jednání je dnes spíše odsuzováno. Nebo bude přímo zneužito vůči vám.
    Žijeme ve velmi podivné, morálně převrácené realitě. Podobné události vás pokaždé pouze utvrzejí v nedůvěře. A zde je to uvědomění samotného vlastního pohledu.
    Dnes není důležitý obsah, ale to, kdo ten obsah vynesl. Jakýkoli, který popisuje realitu.

    Někdy (a to jsem zažil do "morku kostí"), má odvaha šplechnout někomu pouze pravdu, pouze poukázat na důsledky, lépe řečeno dopady jejich jednání i velmi těžké následky. Tam pro svoji záchranu, krytí vlastní neschopnosti jsou různí exoti (a na vysokých postech), schopní čehokoli.
    Dalších, i papírových lží, perzekucích až k ohrožení žívota.
    Pokusy o dehonestaci, jen pro žádané "ticho", absolutně neberou ohled na těžká fakta a dopady na konkrétního člověka.

    Někdy musíte být schopní hájit i sám sebe, jinak z vás udělají vola, kriminalizují, jednoduše zničí.

    Co asi dopsat k tomuto:
    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Velky-podvod-Vita-Klusaka-a-CT-Pravda-o-dokumentu-o-nackovi-Daliborkovi-zacina-vyplouvat-na-povrch-494923
    je to opravdu "podivná" záležitost".
    Zdá se, že se ČR skutečně produkuje velmi podivné "osobnosti". Přitom v řadě různých oborech, ale vždy připravené jednat poměrně vážným zásahem do života lidí.

    OdpovědětVymazat
  9. Souhlasím s článkem.

    OdpovědětVymazat
  10. Jakmile někdo bezhlavě a hloupě použije slovo "neomarxismus", článek dál nečtu, neb je jasné, že autor v problematice 'plave'.

    OdpovědětVymazat
  11. Je vyzkoušeno, že soudce hrdinného pomahače vždycky pošle do vězení. (leda že byste byli velcí bossové v ČEZu, umělcové a tak)
    --------------
    Tož se ukažte vy mladí hrdinové, sokolíci jasní...

    OdpovědětVymazat
  12. Označení neomarxismus je pomstou za marxismus a výraz žárlivosti ke všemu, v čemž má nebo měl marxismus pravdu. Marxák nepatřil k mým oblíbeným předmětům. Až teď vidím, že to zase taková blbost nebyla.

    Ve válce ideologií doporučuji používat stejnou zbraň. Mělo by se psát o současných poměrech jako o neodemokracii a neosvobodě. K čemu jsou třeba volby, když nemohou nic změnit? Právo nahradilo spravedlnost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:41

      Zatím je frekventovaný termín "postdemokracie" (Colin Crouch). Ten samozřejmě nevysvěluje podstatu problému o nic lépe než Vámi navrhovaná "neodemokracie".
      ("Neosvoboda" je nesmysl. Ale to je na obšírné vysvětlování... Liberalismus zná jen svobodu vlastnit a podnikat /"vytvářet" zisk/; od toho vše odvozuje, protože je individualistický a druzí lidé jsou pro něj koneckonců jen PROSTŘEDKY k jeho svobodě. Tedy přesně OPAČNĚ než jak to žádal Immanuel Kant.)

      Když už zmiňujete "marxák", možná si vzpomenete na poučku, že "právo je vůle vládnoucí třídy povýšená na zákon." - K tomu není moc co dodat.

      "Právo nahradilo spravedlnost." - To je, myslím, nepodařená formulace; navozuje totiž představu, jakoby tu byla (kdy? kde?) jakási spravedlnost, kterou pak právo "nahradilo".

      Nelze odmítat právo za to, že nenastoluje spravedlnost. To NIKDY nebyla jeho úloha. Právo vždycky sloužilo jiným cílům (viz marxistická poučka nahoře). A na tom se nic nezmění. S tím není v rozporu ani naše běžná zkušenost, že někdy je např. rozsudek nebo úřední rozhodnutí spravedlivý, jindy evidentně nespravedlivý.

      Právník mluví nanejvýš o "HLEDÁNÍ práva" (kdežto laik často tíhne k přesvědčení, že VÍ, co právo a spravedlnost jsou.)

      Vymazat

Reklama