Reklama

.

.

pondělí 31. července 2017

Rozhovor s Alexandrem Rahrem: Svět vidí příznaky pádu USA


Aršalujs Mgděsjan
31. 7. 2017   zdroj
Vztahy mezi USA a Ruskem se prudce zhoršují. Nový balíček amerických sankcí a protiopatření Ruska ještě více přiblížily vztahy mezi oběma jadernými mocnostmi na pokraj propasti. USA a Rusko přestaly hrát na pokraji faulu, lze říci, že jej již překročili. To ohrožuje celý svět. Není divu, že první proti nové "dávce" amerických sankcí vůči Rusku vystoupila Evropské unie. Nejsilněji zvedlo hlas proti Německo, protože německé společnosti budou čelit značným problémům při podnikání s ruskými společnostmi, zejména v oblasti energetiky. 



Jaký je celkově postoj Německa a EU k novým protiruským sankcím USA, zda může Berlín vyvinout efektivní vliv na Washington s cílem provedení úprav v jeho "ruské politice" a jak se odrazí přijetí balíčku protiruských sankcí na americko-evropských vztazích? Korespondent EADaily požádal o komentování výše uvedených problémů známého německého politologa Alexandra Rahra.
Pan Rahre, v čem spočívá důvod pro tak ostrý protest ze strany Německa proti novým americkým sankcím vůči Rusku? Dříve Německo podporovalo sankční politiku Washingtonu. Jde o ochranu ekonomických zájmů Německa nebo je ve hře komponent geopolitických zájmů EU celkově a Berlína konkrétně?

Víte, teď je jiná situace. Německo nemá v současné době zájem o nové americké sankce, neboť se nepřímo týkají německých společností, které působí v Rusku. Při realizaci nového balíčku sankcí můžeme říci, že bude fakticky pro německé firmy nemožné podnikat v Rusku, zejména v oblasti energetiky, s ruskými státními korporacemi. Týká se to i ostatních odvětví, včetně stavebnictví, projektů v oblasti infrastruktury a mnohého dalšího. V tomto ohledu Němci prostě nesouhlasí, aby jim Američané zakazovali podnikat s Ruskem, nařizovali odchod z ruského trhu a ukazovali, jak se chovat při zajišťování své energetické bezpečnosti. Myslím, že Němci budou i nadále vystupovat proti uplatňování nových amerických sankcí, ale, bohužel, Německo, to není ještě celá Evropská unie. Mnoho dalších členů EU buď ze zbabělosti, nebo prostě z přání zasadit Rusku ránu, podpoří politiku Washingtonu. Německo a Francie budou vystupovat proti, ale další evropské země se budou chovat různě ve vztahu k americkým sankcím. O tom, že budou schváleny (prezidentem Donaldem Trumpem - pozn. red.), téměř nikdo nepochybuje.

Zcela nedávno vyzval předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker k urychlenému posouzení možné odpovědi Evropské unie v případě zavedení USA nových sankcí proti Rusku. Je EU s to přijmout odvetná ochranná opatření a obejít sankce USA v otázce spolupráce s Ruskem?
Myslím, že to lze provést teoreticky. Ve skutečnosti Armerika kontroluje světový finanční systém a bude zastávat tvrdý postoj vůči západním společnostem, působícím na americkém trhu .Většina evropských společností, které působí v Rusku, je zastoupena i na trhu v USA. Proto je zde všechno mnohem obtížnější a negativních momentů pro Evropu je mnoho. Problém je v tom, že v Americe je nefunkční prezident a stát řídí úplně jiní lidé. Někdo v Kongresu, někdo v bezpečnostních službách a rozvědce. Zdá se, že se rozhodli jít do krajnosti a zcela zničit vztahy s Ruskem. Vyhlásili Rusku ekonomickou válku a Evropa se stala rukojmím toho všeho. Je velkou otázkou, zda se Evropa dokáže z této situace dostat.

Předpokládá se, že jedním z cílů amerických sankcí vůči ruským energetickým společnostem je ve skutečnosti vnucení EU amerického břidlicového plynu. Konkrétně o tom napsal německý list handelsblatt.com. To znamená, že USA se chtějí upevnit na evropském trhu energií, je to tak?
Je to tak zřejmé, že nejsou ani potřebné další komentáře. Ano, je to tak. Američané chtějí vyřadit ruský plyn z evropského trhu a zaplnit jej svým břidlicovým. Je to tak zřejmé, že v Německu to vyvolává velké pobouření, protože to hraničí s arogancí.

Donald Trump dosud nepodepsal nový zákon o sankcích. Kromě prohlášení, může Německo či EU podniknout nějaké konkrétní akce na ochranu svých zájmů?
Německo vydává prohlášení a zaujalo vyčkávací postoj. Německo se nechce hádat s Amerikou a doufá, že přece jen nebude tento zákon na poslední chvíli Trumpem podepsán, nebo bude upraven tak, aby se nedotknul zájmů západních společností. Pokud se tak nestane, mezi Spojenými státy a Německem začnou vážné nesváry, ale v této záležitosti bude Berlín stěží moci konsolidovat kolem sebe všechny země Evropské unie. Bohužel, v rámci Evropy jsou státy, které jsou skutečně připraveny se přít nebo zhoršovat vztahy s Ruskem. Jsou to Polsko, pobaltské státy a další. Zatím panuje v Evropě taková situace, že je pro nás velmi obtížné vidět budoucnost.

Máme očekávat prudké ochlazení vztahů mezi EU a USA v případě konečného schválení protiruských sankcí v současné podobě? Čím to může skončit?

Vyslovit přesné předpovědi je obtížné. Žijeme v éře globální nejistoty. Obraz světa se mění. Již jsem poukázal na to, že Němci jsou už tak strašně popuzeni, a to nejen v souvislosti s těmito sankcemi. Amerika odstupuje od dohody o klimatu, realizuje fakticky ochranářskou politiku u sebe doma, narůstají konflikty s východní Evropou, EU uvaluje sankce vůči svým členům - Polsku a Maďarsku. Svět je velmi nestabilní a předpovídat cokoliv je velmi obtížné. Co se týče Ruska, jsem si docela jistý, že v důsledku toho všeho se ještě více vzdálí od Evropy a bude se orientovat na Asii. Bude také vyvíjet větší úsilí o posílení Euroasijské hospodářské unie. To znamená, že výsledkem sankcí může být prohloubení "politické jámy" mezi Ruskem a EU a také posílení asijského vektoru Ruska. Na tom má zájem i Asie. Země, jako jsou Indie a Čína, vidí, jak se chovají USA a jak snadno uvalují nové sankce. Chápou, že zítra se jich to také dotkne .V této souvislosti budou velmi opatrně s Američany jednat. A to, co vidíme v USA, jsou známky pádu, který při prohloubení velmi negativně ovlivní celý světový systém.
 
Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

52 komentářů :

  1. Mohl by někdo znalý vysvětlit problematiku USA sankcí? Chápu že Německo jako stále okupovaná země armádou USA od roku 1945 musí poslouchat ,ale proč do toho problému mezi velmocemi zatahují celou EU a potažmo nás?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to se vysvětlit nedá. Snad jen to, že USA vyvinuly drahou technologii na břidličný plyn, postavily tankery a někdo to musí zaplatit. Trump řekl, že nic platit nebude - mexickou zeď zaplatí mexičané a drahý břidlicový plyn zaplatíme my a vydělají tak na lacinou ropu. Rusové první vlnu sankcí ustáli, naopak zvýšili svoji soběstačnost a tak to bude dál a dál. Stejně jako v hokeji. Nejdříve jsme je to jezdili učit a teď nás válcují.

      Vymazat
    2. Jsou to přeci evropské země zakoupené v rámci Marshallova plánu, dílem země podvodně vylákané od zrádce Gorbačova s blahovolným mlčením opilce Jelcina, dílem obelhané bandami disidentů a cizími agenturami...

      Vymazat
    3. Zial kapitalismus je ako ten dedecek,ktory ma svoje najlepsie roky za sebou...od svojho pociatku bol nastaveny na korystenie a parazitovanie,dnes kolonie miznu a zdrojov je pomenej.Pozrime na Venezuelu,maju problemy,tak im treba sankcie,hned im treba stazit situaciu.Boli rozvratene arabske krajiny,ktore neobchodovali s USA,Irak,Syria,Libya.Dobre sa vyvazali suroviny za Jelcina,ked to skoncilo,opat sankcie,cele sa.to javi,akoby usa riadili 2 ludia-Graham a Mc Cain.Preto je potrebne,aby usa dostali preventivny jadrovy uder,lebo ak to nespravi RF,skor,alebo neskor to urobia Usa!Preto smrt USA!

      Vymazat
    4. Stručně: jsou hloupí a zlí.

      Vymazat
    5. Protoze chteji vladnout svetu a proto musi znicit jedineho protivnika, ktery je schopen se jim postavit vojensky. A EU? Dnesni politicka reprezentace hlavu nezvedne. Zustaneme pro amiky toaletnim papirem, ktery nekdy trochu drhne, ale nakonec splni ucel. A nasi? Neslysel jste od mnohych politiku v ruznych pripadech, ze musime plnit svoje zavazky, jsme povinovani podporou nasich spojencu. Nekdo to parafrazoval, ze je lepsi se mylit s Amerikou, nez mit pravdu s Ruskem. Jinak vse na co prisel tento americky politolog pisi v komentarich na idnes, PL nebo v Eurozpravach jiz dlouho. Zadny uspech s tim mezi mnoha rusofoby nemam.

      Vymazat
    6. Tak se na to vyprdni a piš o fotbale nebo o ženských.

      Vymazat
    7. 19:45

      Nerad šťourám - ale když označíte německého autora za amerického, nesvědčí o pozorném čtení; Vaše "myšlenky" pak svou kvalitou chtěnechtě takovému čtení odpovídají.

      Proč potom vůbec něco píšete? V domnění, že mezi těmi hlupáky tady se to ztratí?

      Vymazat
    8. Tiež som sa chystal v podobnom duchu napísať otázku. Možno mi niečo uniká alebo je veľmi na mňa horúco. Ale ako rozumieť : Ak niekto z EÚ urobí kontrakt s Ruskom (napr. Nord Stream II) a USA sa to prirodzene páčiť nebude, budú Američania na základe niečoho príslušný štát penalizovať resp. s ním prestanú oni obchodovať, či iba budú o ňom nepekne hovoriť či nejaká iná varianta?

      Vymazat
    9. Vysvětlení zuřivosti USA je jasné.Putinovy roury jsou smrt Petrodolaru.
      Putin si totiž muze pockat a klidně schvalovat tisk eura,které není ničím kryto a on ho pokryje svým plynem a. ropou.
      To je úplná smrt prizivnickemu zivotu USA.
      Proto chce dodávat špinavý břidlicový plyn ale k tomu potřebuje gigantické dopravní kapacity které nemá!
      Proto využívá tzv kapitalismu bez privlastku,který vychází z gangsterismu!

      Vymazat
  2. Nechci se opakovat, ale někdy před týdnem jsem popsal problematiku vytěsnění Rusů z obchodu plynem v Evropě. Opakuji je to možné a pravděpodobné jako potkat na Václavském náměstí dinosaura. Těžba břidlicového plynu je neekologická, drahá její zkapalnění, doprava opět odpaření odorizace případně uskladnění je tak finančně náročné, že nepřichází v současné době v úvahu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady jde jenom o "dočasnost" nám dobře známou - než židovský finanční kapitál maskovaný jako americké a jiné krycí společnosti dokáže Rusům jejich nerostné bohatství ukrást a parazitovat na něm. Pak bode mít North stream třeba čtyři roury... Shylock ho Evropanům rád prodá, když jim předtím od srdce uřízne libru evropského masa a nahradí ho africkým humusem.... "humus" je přeci podle reklamy tak lahodný... s tahini přímo z Izraele...

      Vymazat
    2. 17.52-Také něco o tom vím a samozřejmě s vámi souhlasím.Tady už končí pro Evropu a Asii veškerá sranda.Ohrožování kontinentů agresorem USSA a oslabování dosavadní bezproblémové energetické bezpečnosti, je od amerických fašistů, zřejmě konečná fáze před vyprovokováním konfliktu v Evropě nebo Asii.USSA jsou asi hodně v záchodku, hodně řádí!!!

      Vymazat
  3. "Americký prezident", t.zn. vojensko-průmyslový komplex, je opravdu mocný, byť zároveň i nemocný.
    Moc rádi by si zaválčili, protože to mají v genech, jenže dnes to už není o coltech ale o jádru.
    Zlaté jádro. Nebýt ho, tak tu máme už po páté světové válce.










    OdpovědětVymazat
  4. "...v Americe je nefunkční prezident a STÁT ŘÍDÍ ÚPLNĚ JINÍ LIDÉ".

    Tato jasná a prostá věta by nás měla vést k zamyšlení
    a) zda tomu někdy (případně kdy) bylo v posledních desetiletích v USA jinak?

    b) zda je to v jinak v ostatních zemích?

    Kokotko

    OdpovědětVymazat
  5. KOKOTKO, ZASE jsi se nacuchal lepidla ?
    President je velmi funkcni, a to, ze jeste zijes, je jeho zasluha, protoze Kongres je na vyplatni listine destruktivnich zajmu... V Americe se vede boj o nasmerovani zeme, jaky zde jeste nebyl !

    Kdyz prd vite, tak nedelejte zadne zavery !
    A nekritizujte naseho oblibeneho presidenta.
    Vasi informatori jsou prodejne stetky !
    Bude-li valka, tak na to doplatite vy v Evrope !

    President nechce ani SANKCE, ani valku s Ruskem !

    Jeho nejvetsi zradna prekazka je GOP v Kongresu.
    nick HONOLULU - Long Life to president Trump !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:16 "Honolulu"

      Ta věta je CITÁT z článku (já vím, ty se nějakým pozorným čtením nebo dokonce přemýšlením zbytečně nezdržuješ...)

      Já nevím, zda je americký president funkční. Vim jen, že zatím po 6 měsících na to moc nevypadá.

      Ale můj problém to není. - Narozdíl od tebe, páprdo, se nepouštím do předpovědí a neoháním se svalnatými hesly.

      Kokotko

      Vymazat
    2. Moudrý Brouk Pytlík - ochránce Kamene múdrců31. července 2017 19:38

      To 18:16:
      Hele Hovnoluláčku, když jako hajzldědek stojíš svému paníčkovi za zadkem, mohl by si čtenářům prozradit o čem důležitém tak plkáte?! Předem děkuji!

      Vymazat
    3. Pane Nicku, my víme, že prezident Trump má proti sobě ohromnou chcípající sílu, o to víc ale agresivnější, protože mele z posledního a nechce vyklidit pole, ale neměl by být už poněkud razantnější a začít proti nim vystupovat už trochu drsnějším způsobem? Aspoň pro výstrahu? Takto mají ti lidé dojem, že jsou nedotknutelní a ztrácejí už veškeré zábrany.
      Samozřejmě v tomto histtickém zápase jsme na straně prezidenta Trumpa, to druhé = státní elita, to je svoloč nejhoršího ražení, odpad Ameriky, vrazi a zločinci, co hodlají rozvrátit celý svět pro svoje debilní mocenské zájmy.

      Vymazat
    4. To co chce Honolulu tvůj president Trumpeta je kongresu úplně jedno!
      Prý mu zakázali nejen možnost odsouhlasit konec sankcí bez souhlasu kongresu!
      Tak se brzy stane páté kolo u vozu a bude prý zlikvidován.
      Už teď je s ním napolovic konec tak tu neoblbujte a piš co se u tebe v SS opravdu děje!

      Vymazat
    5. Podvratna zradna a plaziva krysa ze stoky si pozvala na veceri cinskeho presidenta , potom misto formalniho setkani na 5 min. stravila s Putinem pres 2,5 hodiny. Potom se plaz odlezl zpet a vyhlasil, ze na Rusko a Cinu udela atomovy utok.
      Motivovany take a predevsim agresivnim a fasistickym rasismem vuci cinskemu a ruskemu lidu !! Bude pak taky kricet , ja za nic nemuzu jako Himmler a spol. !! Na beton.
      Kdyby na tom miste byl trochu normalni clovek tak si uvedomi co dela!!

      Vymazat
  6. USA je nejzadluženější stát na světě, který už nikdy nesplatí své dluhy. Potřebuje tedy, aby jeho dluhy platili jiní, tedy celý svět. Děje se to prostřednictvím amerického dolaru, který dle finančního systému nastoleného po II. světové válce, musí kupovat všechny státy které obchodují s ropou a ropnými deriváty a plynem. Jenže celá řada států již obchodovat prostřednictví dolaru odmítla. Byly to Irán a Libye, které USA okamžitě vybombardovaly a zničily. Rusko a Čína ale již v dalších smlouvách mezi sebou uzavřely také klauzuli, že veškeré obchody mezi Ruskem a Čínou se budou realizovat v národních měnách. Dokonce státy sdružené v organizaci BRICS, dělají vše proto, aby již neobchodovali mezi sebou v amerických dolarech. Výsledkem toho všechno jsou astronomické ztráty pro USA, které z obchodu s dolarem inkasovaly z celého světa obrovské částky z kterých pak financovaly veškeré puče, převraty, bombardování ostatních vzpouzejících se států, které odmítají obchodovat s americkými dolary. USA nic jiného nezbyde, než začít vyhrožovat celému světu, že když ostatní státy odmítnou platit USA, tedy obchodovat v amerických dolarech, USA na ně budou uvalovat sankce, budou je demokraticky bombardovat, budou provádět sankce. To co USA současně dělají je válka z důvodu zajištění si odbytu břidlicového plynu, který je sice třikrát na ceně vyšší než plyn ruský, ale kdo neposlechne a nebude chtít americký plyn, na toho budou uvalené sankce, bude likvidován. Prostě USA je ekonomicky na dně. USA všechno dováží, nic nevyrábí a žije z toho co jim celý svět odvede. Když to svět bude i nadále odmítat, USA vyvolá III. světovou válku. Pro USA není jiného východiska. Neoliberalismus vyhnal z USA veškerou výrobu, USA již několikrát podvedlo prostřednictvím amerického dolaru celý svět, který na to tvrdě doplatil a musel opět, jako už několikrát, znovu a znovu platit astronomické dluhy USA. Kvůli dluhům USA bude možná celý svět ve válce. Dluhy je nejhorší věc na kapitalismu. Kapitalismus se bez toho, aby vyráběl astronomické dluhy neobejde. A k čemu to vede vidíme dnes. USA je zadlužené tak, že to nikdo nikdo nesplatí. Bude ho muset zaplatit svět včetně nás. Několikanásobně se zveden cena dodávaného plynu. Jenom výměna hořáků v plynových zařízeních ze zemního plynu na ten americký, tedy břidlicový, bude stát celou Evropu miliardy EURO. A pak všichni v Evropě budeme platit trojnásobek oproti současným cenám, zatím za Ruský plyn. A až USA dosáhne svého nebude se žinýrovat zvednou cenu plynu do astronomických výšin. Proč by to neudělali, když mají atomové zbraně a rakety. Když se jim povedou současné sankce, tak proč by nepřitvrdili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi ale kus grafomanského kokota. Takové bludy vytažené odněkud z prdele úplně mimo realitu, to se hned tak nevidí.

      Vymazat
    2. 18:40 A co z toho, co napsal 18:22 není konkrétně (!) pravda ? Jistě nás poučíte, když vše zřejmě víte a znáte ...
      Předem vám děkuji za odpověď.

      Vymazat
    3. Hořáky se nemusí vyměňovat CH4 je všude CH4 tj. zemní plyn

      Vymazat
    4. Velmi dobře výstižně popsáno. Děda.

      Vymazat
    5. No, musím říct, že ty zmíněné hořáky mě taky rozesmály.

      Vymazat
    6. 18:55, 19:07 Nebyl bych takový "oV případě břidlicového plynu z USA bych rozhodně nebyl takový "optimista" jako Vy ...
      Viz např.: http://vytapeni.tzb-info.cz/vytapime-plynem/2049-zamennost-zemnich-plynu-i

      Vymazat
    7. 18:40 Tak to je usa co nevidět padnou:

      https://euroasie.info/kazdy-mejdan-jednou-konci-dluh-usa-prekonal-hranici-195-bilionu-dolaru/

      Vymazat
    8. 18.22 má pravdu s dluhy: "Dluh USA je v přepočtu přibližně 471 bilionů Kč. Úroky a obsluha takového dluhu není levnou záležitostí. Ekonomická síla USA stojí z velké části na dolaru, vojenské moci, kontrole surovin a politické dominanci ve světě. Přicházející multipolární uspořádání světa tyto pilíře moci citelně oslabuje a dluhy rostou. Co bude s USA za dalších 8 let? Co se týče hořáků, tak má pravdu také, stačí si přečíst na co odkázal 20.09. Není zemní plyn jako zemní plyn, tak jako není televize jako televize, když již po několikáté ji musíme měnit a přitom by se dalo říct, že je to pořád stejné a přitom není.

      Vymazat
    9. Jenomže Usáci přeci musí vědět, že když budou kroutit ruce těm, kteří nechtějí poslouchat, jak pravila ušatá černá opice, tak ti mají také dobré atomové zbraně. Tentokrát dolítnou i přes oceán a tak by měli zmírnit svoje vyhrožování sankcemi. Svět už je na ně tak nasraný (na Amíky), že to možná podpořej lidi všude možně. Myslím, že se všichni zbláznili a svět ovládají ti, kteří berou asi drogy, nebo jsou po narkoze, jinak si to neumím vysvětlit.

      Vymazat
  7. "Svět vidí příznaky pádu USA"

    Ruský idiote, svět vidí příznaky pádu USA už od výstřelu z Aurory. Mezitím ale krachl SSSR a celý východní socialistický blok a tvoje slavné Rusko v roce 1998 zbankrotovalo. Tak se raději starej o situaci doma ať se to zase brzo nezopakuje a neplácej hovadiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady máš odpověď i předpověď: www.rukojmi.cz : Konec dalšího impéria se blíží...

      Vymazat
    2. Především ty hovadiny plácáš ty,...v americe je to obráceně..západ proti východu...chtějí postavit zeď s Mexikem proto,aby se jim náhodou nevrátili ty miliony utečených zločinců před zákonem z mexické Californie zpátky a neudělali v USA převrat,zajeď si do Cortézova moře a uvidíš kolik je tam amíků,žijí si tam jako v ráji.....ebile....

      Vymazat
    3. 18,45 zřejmě totálně zaspal dobu a nechápe vůbec nic, co se právě teď ve světě děje. Hloupost a neznalost mu nevyčítám, ale agresivní a útočný tón od člověka, který evidentně je zcela mimo mísu, mi dost vadí!!!!

      Vymazat
  8. Pjakin 24.7.2017
    http://leva-net.webnode.cz/products/otazka-odpoved-v-v-pjakina-ze-dne-24-7-2017/

    Další otázka je od Vladimira. Lídr demokratů Chuck Schumer v senátu USA všechny vyzval, aby přestali obviňovat Rusko z prohry Clintonové. Valeriji Viktoroviči, je možné od demokratů očekávat snížení „přívalu“ agrese vůči Rusku?

    Pj. : Problém není v přívalu agrese demokratů nebo republikánů. Vše je daleko závažnější. Je tam státní elita, na rozdíl od Ruska tam existuje, a globální elita. Obě tyto elity se účastní nadnárodního řízení, až na to, že jedni na úrovni globální politiky a druzí na úrovni vnější politiky, protože nemají ani ponětí o té globální. A ten boj probíhá mezi globální a státní elitou.

    Zástupci globální elity jsou jak u demokratů, tak i u republikánů a se státní elitou je to stejné, je zastoupena jak u demokratů, tak i u republikánů. A globální elita dělá všechno, aby snížila napětí. Nestačí, že je tam protiruská propaganda, která už je tak příšerná, že prostě překračuje všechny meze, že jsou, v zájmu globální elity jen tak mimochodem, rozvraceny USA, že jsou připravovány k přestavbě, navíc to vše probíhá příliš rychle, což může vyvolat zhroucení celé státnosti USA, a to je nežádoucí.

    A co je nejzajímavější, oni tím příliš posilují Rusko. A to je to o čem on mluví: „Je třeba přibrzdit".

    Budeme-li dále trvat na tom, že jsme banánová republika, že to Rusko nám dosazuje naše prezidenty, tak nebudeme dále moci realizovat globální politiku z pozice práva silnějšího.

    Uvědomte si jednoduchou věc. Jestliže nám Rusové umí dosadit prezidenta, tak to znamená, že umí dosazovat i naše velitele a vůbec všechny ostatní. A armáda je potom neakceschopná, je demoralizovaná. Ve smyslu: "Naši zemi řídí zrádci, které mají Rusové v hrsti. Tak proč bych měl plnit jejich rozkazy?" Chápete? Hroutí se sama americká hegemonie. To mají sice globalisté v plánu, jenže se hroutí příliš rychle a to už v jejich plánu nebylo.

    USA musí být odepisovány kontrolovaně. No a státní elita, ta už vůbec nechápe, co sama provádí. Oni nechápou, že čím více trvají na tom, že USA jsou banánovou republikou a Rusko světovou velmocí, tím rychleji se zhroutí, protože od nich všichni rychleji utečou. Oni sami přece křičí: „Jsme slabí, jsme slabí, nic nedokážeme, nic nezmůžeme. Rusko má silnou armádu, silného prezidenta, je to silný stát. Dělají si, co si zamanou. Podívejte, jak to u nás všechno po svém zaonačili.“
    Chápete? A lidé…

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten, kdo je obr na hliněných nohách, jsou fašisté, řídící hnUSA!A EU všechno nakonec odkýve i za cenu ohrožení energetické závislosti Evropy na Rusku!HNUSA už může vyvážet a zkapalňovat leda tak jenkyjovské prdy!!!

      Vymazat
  9. Amerika je zcela bezradná,protože je totálně na huntě....proto vymýšlí tyto ičárny......

    OdpovědětVymazat
  10. Jste na velkém omylu, chleba v globálu se bude lámat úplně jinde a to v Asii a testovat Rusko a Čínu budou amíci v Koreji. A ty předpovědi, jak jsou amíci na tom blbě jsou jen zbožná přání. Jsou roztaženi po celém světě a svět nic...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. SSSR měl v roce 1989 na území zemí býv. Varšavské smlouvy statisíce vojáků a k čemu mu byly ? USA na tom mohou být, dříve či později, podobně ...
      "Kůl v plotě" si také myslí, že na tom není ještě tak blbě ...
      L.S.

      Vymazat
    2. USA se dnes roztahují po světě, jako se za královny Victorie roztahovali Britové... a kde dnes Británie je.. Londýn má starostu z dovozu a GB je apendixem majitelů dnešních USA a globál kapitálu.

      Vymazat
  11. 18:30....KOKOTKO - ja jsem prikladny gentleman ! A proto se ti omlouvam ! Po pozornejsim precteni jsem zjistil, ze citujes opakovanou frazi, ktera ma uroven
    Brouka Pytlika !
    Srdce moje zjihlo a rozkdakly se mi v hlave SANIBELSTI PAPOUSCI..

    ---------------------------------------------------------

    19:38...Brouku Pytliku v tobe nevidim sanibelskeho papouska , ale 300 kiloveho vola z Matecni ulice v Usti n/Labem.

    ---------------------------------------------------------

    Panove, dnes jsou dalsi zmeny v kabinete presidenta. Tyto zmeny si vyzadal general Kelly, ktery vystridal Reince Pribuse !

    Sean Spicer (Press Secretary) vystridal Anthony Scaramucci (Communication Director) a ten byl po 2 tydnech, dnes vyhozen na prani generala Kellyho.

    On Communicoval jako Brouk Pytlik a general to nesnesl !

    Ja honolulu s tim oslem Pytlikem musim communicovat uz 2 roky a je to denne horsi.

    Padaji hlavy ve Washingtonu, ale zatim nehrozi zadne zmatky ! Samozrejme toho vyuzivaji "demokrate" a kazdou chvily zamorduji nekoho kdo je zradil a prebehl na stranu Trumpa. (3 advokaty behem 2 tydnu.)

    V Americkych dejinach tato situace nikdy nebyla , ale v evropskych ano - napr. senat proti Casearovi.

    Pohozene mrtvolky jsou na vychodni plazi a ja jsem na zapadni, tak jsem se zatim nezdesil, ze by tam byli za mesic duchove.
    nick HONOLULU - prikladny gentleman !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honolulu tvůj president Trumpeta dál vyhodit toho,kdo ho podporoval.Brzy prý bude sám likvidován.Jmenuje ty kteří ho budou likvidovat a jeho nástupce už čeká!f

      Vymazat
    2. Pence se už připravuje na inauguraci. Trump to má za pár, nikdo s ním nechce pracovat jelikož není schopen rozumného jednání. Řve na lidi, mlátí péstičkama do stolu, jedná jako buran kterym opravdu je.
      Nafoukanej buran neschopnéj vykonávat práci ke které byl zvolen.

      Vymazat
  12. Problém je že USA dluh netrápí ani neničí. Dokud je o doláče zájem a dostávají za ně co chtějí, tak jich natisknou kolik je potřeba a co můžete udělat až jednou zjistíte že máte spoustu potištěných papírků. Prostě kapitalizmus pokročil přes imperialismus k poslední fázi banditismu. Pane Honolulu pochopte že ty vaše davy mají hovno v ruce, s těma buchačkama se akorát zlikvidujete sami. Co drží společnost občanů USA pohromadě? Katolická nebo jiná víra, pravda a láska, dolary? Ne je to parazitizmus jehož poslední fázi je zvrhlost. Jste znalec historie tak víte, že žádný imperátor v této fázi říši nezachránil před zkázou. Každý rok mezi vánočními svátky si pouštím Osudy dobrého vojáka Švejka a stále tam nacházím odpovědi na některé současné problémy. Byl čas kdy se říkalo že se v Londýně bojuje za nás a byla to blbost. Teď to vypadá že se za nás bojuje ve Washingtonu ale je to opět blbost. Svoboda k nám přišla vždy z východu. Je to symbolické, jako slunce a den po temnotě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu.
      Bohužel ze Západu k nám nikdy nic dobrého nepřišlo a Západ nás nikdy ani nebral jako rovnocenné partnery.

      Vymazat
  13. 22:07.... tak, tak, tak, kwak, pane !

    Genghis Khan, Bolsevici, Khazari, Talmud a Bubonic Plague, vsechno prislo z vychodu.

    Slovane jsou ARIJCI ! T.zn., ze nase pocatky byli spise nekde jinde. Rusko je 3-ti Rim, takze vzniklo z Byzance, ktera byla recka a samozrejme pomohli Vikingove, t.zn. severo / zapad a jiho zapad.

    Amerika NENI vas nepritel.
    Nektere kruhy v Americe, vsak definitivne jsou a vy jste vsichni poseroutkove, takze je nejmenujete i kdyz mnozi to vi, kdo to je.
    Koncim zde panove, jdem se hadat jinam.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. USSA je světový agresor a vrah!!!USSA nemá spojence, pouze nepřátele a vazaly.Brzy dostanete účet za 241 let loupení, vraždění, rozvracení nepohodlných států!!!

      Vymazat
    2. AMERIKA JE NEPŘÍTEL CELÉHO SVĚTA, zanechte těch trapnych vykřiků, po pul roce Trumpa je jasné že Trump je asi tak užitečný jako popelník na motocyklu.
      Ono je to těžké si přiznat chyby v úsudku, heh?
      Zvláště po těch oslavných proslovech co jste tady vedl a sprostému nadávání kazdému kdo projevil opačny názor.
      Ted vypadáte jako totální diletant a jste k smíchu i vrabcúm na střeše

      Vymazat
  14. Sledoval jsem včera večer ruskou televizi, kdy byl rozhovor v pořadu "Večer" o sankcích. Nestačil jsem se divit, že Rusové to vůbec tragicky neberou. Naopak říkají, že konečně se Rusko bude muset vrátit k tomu co v Rusku dávno fungovalo a uvedli příklad s turbínami, které jak oni v tom pořadu řekli, nebudou už muset dovážet, protože budou muset obnovit provoz ve svých fabrikách, kde se turbíny vyráběly a také vyvážely do celého světa. To samé se hovořilo o výzkumu a vývoji, kde se řeklo v tom pořadu, že konečně se Rusové budou opět spoléhat na sebe a nebudou se spoléhat na dovoz odkudkoliv. A sankce? V tom pořadu bylo řečeno, že sankce tady byly vždy. Už v sedmdesátých létech, chtěli Američani zabránit budování plynovodu směrem na západ a v době ropné krize, chtěli zabránit rozšíření ropovodu na západ. Americký břidlicový plyn nemže Ruskému zemnímu plynu konkurovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:59 To jsou dobré informace.

      Vymazat