Reklama

.

.

neděle 16. července 2017

Ukrajina bez „Vesti“: Policie zablokovala redakci deníku!

Redakce pod hlavněmi samopalů


- kou -
16.7.2017 PZ

Ukrajinská policie s tajná služba včera při prohlídce redakce ukrajinského vydání deníku „Vesti“, zablokovaly práci novinářů. Evidentně jde o další krok k zastrašení kritického tisku na Ukrajině. 


V redakci, která se nachází v nákupním centru „Gulliver“ v centru města, se spolu s tajnou službou osobně objevil hlavní vojenský prokurátor Ukrajiny Anatolij Matios.

Policisté zablokovali vstupy do domu a vypouštěli lidi teprve po přezkoumání osobních věcí a předložení dokumentů. Před spuštěním prohlídky bezpečnostní síly zablokovaly celý blok okolo nákupního centra „Gulliver“. Operace byla provedena plně vyzbrojenými speciálních silami a obrněnci, uvedla publikace „Strana.ua“.

Mluvčí ministerstva vnitra Artem Ševčenko na Facebooku tuto informaci potvrdil a omluvil se návštěvníkům nákupního centra.

Ukrajinská policie při nástupu na redakci deníku Vesti

Novinám hrozí uzavření

Podle prokurátora Anatolije Matiose, prohlídka souvisela s financováním mediálního holdingu - údajně z peněžních prostředků získaných za pronájem tisíců železničních vagonů. „Doufám, že od této chvíle tisíce vagónů, které stály asi 40 milionů dolarů, nebudou použity k volnému šíření takových skvělých novin, jako Vesti „a dalších falešných webových stránek,“ citoval Matiose Korrespondent.net. Přičemž zároveň úřady tvrdí, že prohlídky nejsou spojeny s prací novinářů.

Nicméně, podle šéfredaktorky Oksany Omelčenkové, právě kritika úřadů vedla k útoku na redakci. Omelčenková rovněž uvedla, že se příslušníci bezpečnostních služeb vloupali do kanceláře, aniž by měli soudní příkaz k prohlídce. Kromě toho policisté pohrozili zastavením rozhlasového vysílání „Vestí“ po zveřejnění zprávy o prohlídce a navíc jsou problémy s umístěním materiálů na webových stránkách vydání.

Neposloucháme rozkazy moci

„Za 4,5 roku holdingu je to už čtvrtá prohlídka, dnes - s obklíčením budovy a obrněnými vozidly,“ uvedla. Podle ní „Vesti“ odmítají uposlechnout pokyny vycházející z prezidentské administrativy a publikují materiály o skutečné situaci na Ukrajině.

V prohlášení vydavatele na webové stránce se hovoří „o plánované okupační akci“, zaměřené na odstavení majetku a zastavení kritického média.

„Žádáme ukrajinské a mezinárodní mediální komunity, nelhostejné odborníky a aktivisty, veřejné mínění a občanskou společnost o podporu Vestí „v boji za svobodu projevu a právo mluvit,“ vyzvali novináři.

Noviny „Vesti“ mají z deníků na Ukrajině největší náklad - 350 tisíc výtisků. V jejich redakci opakovaně docházelo k prohlídkám, které Rada národní bezpečnosti a obrany (NSDC – vedená Turčynovem) vysvětlovala podezřením z nelegálního financování novin.

Bude jistě zajímavé sledovat, jak se k omezování svobody tisku a projevu na Ukrajině postaví český mediální mainstream, a tzv. ochránci svobod a samozvaní vykladači "evropských hodnot".


(kou, prvnizpravy.cz, ria.ru, foto: facebook)


Související článek:
Šéf SBU chce postavit do latě ukrajinská média trestním zákonem!

9 komentářů :

  1. Jó, takhle se zatočí a kritiky. To se bude líbit Langsádlové, Chovancovi a jeho chovancům a mnoha jiným Hermanům a Halíkům. Ukrajina náš vzor. Hop hop hop.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:12 To oni by moc rádi ale zatím nemůžou ztratili by nálepku demokratů.

      Vymazat
  2. Názorný příklad jak řešit podezření? Nástup obrněných vozů, zakuklených policajtů se samopaly a zablokování všech okolních ulic vyrazit dveře a nasadit želízka. To bude příklad pro Chovance jak si poradit s alternativou, poradce z Ukrajiny už tam má. Korupce je tady taková inteligentnější a má sní zkušenost ze svého studia.Myslím že nástup Ukrajinců do EU a NATO předznamenává jejich konec. Jako nástup Ukrajinců k moci v SSSR. MŠ.

    OdpovědětVymazat
  3. Ani se tomu všemu nedivím.... Vládne tam bezpráví (to asi všude, ale někde má trošičku své meze)a tak si můžou tak jako Němci za války dělat co chtějí... Lidský život nemá pro nikoho žádnou cenu... Obyčejní lidé se tam mají jako ve velikém koncetráku... Mia

    OdpovědětVymazat
  4. Četl jsem kdysi knihu ve slovenštině, která jasně popisuje to plíživé moderní otroctví již od konce války. Nepochopím lidi, kteří vědí o genocidě od Vietnamu po současnost a mají radost, že je to minulo a že mohou také trochu užívat parazitizmu. I to co se stalo v Jihoafrické Republice se nestalo samo od sebe, měl by Honolulu hledat příčiny, ale na to nemá TUMPETA. Přitom nevnímá, že příčinou většiny svěových problémů je parazitizmus USA. Jako vesmírný zvěstovatel a znalec světové historie ví že se historie stále opakuje a když největší parazit dostoupí stádia zvrhlosti čeká ho zkáza. Je to KATOLÍK.

    OdpovědětVymazat
  5. Mainstream v ČR to vůbec nezmíní.

    OdpovědětVymazat
  6. Pravděpodobně tomu nerozumíte,nebo jste"ovlivněni"
    proruskou propagandou.Jenom to byla"kontrola",zda
    se všichni zaměstnanci nacházejí v práci.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
  7. Přesně takto zachází také Kreml s médiemi v Rusku, které jsou jemu nepohodlné. Onen deník Vesti je na Ukrajině prodloužený tlampač propagandy Moskvy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane wachmajstr voni jsou hlava....

      Vymazat

Reklama