Reklama

.

.

čtvrtek 6. července 2017

Volby nebo referendum? Volby jsou víc než referendum!


Jaroslav Tichý
6. 7. 2017
V poslední době se stále více setkáváme s tím, že značný počet našich občanů, kteří jsou pro vystoupení z EU a příp. z NATO se domnívá, že podporuje-li referendum o této otázce, podporuje toto vystoupení jako takové. To však není pravda! Pokud totiž politik či strana měl/a záměr vystoupit např. z EU, měl/a by mít tento krok nutně ve svém volebním program. A zvláště v období blížících se voleb. 



Jestliže namísto jasného stanoviska ve svém volebním programu odkazuje občany/voliče na jiný, fakticky náhradní způsob hlasování (tedy referendum), který je vhodný v období povolebním, nikoliv však předvolebním, je zřejmé, že žádný jednoznačný záměr vystoupit nemá a pouze taktizuje. Současně tak relativizuje svůj předstíraný záměr z EU skutečně vystoupit. Vzbuzuje přitom důvodné podezření, že je dokonce proti takovému vystoupení.
Za situace, kdy je dnes EU silně smluvně provázáno s NATO, je skutečný záměr takových stran a politiků ještě zřejmější v případě, kdy jsou dotyční pro referendum o vystoupení z EU a současně pro zachování naší účasti v NATO. Pak je již zcela evidentní, že jde opět o další manipulaci s voliči. Nejvíce pak s těmi, kteří nevidí, neslyší, nepřemýšlejí, jen věří či fandí. Odkaz v tomto případě na Velkou Británii, která i po ohlášení brexitu zůstává členem NATO, je nesprávný, protože některé členské země NATO mají s touto organizací nasmlouvaná určitá speciální ujednání. Ta se však ČR netýkají. V těchto volbách bude třeba hrát s voliči již s otevřenými kartami, na což si mnohé strany po své dosavadní dlouholeté praxi budou jen těžko zvykat. Některé nové strany, jako je ANS, tak naopak hrají již od samého počátku.

Pojďme si nejprve připomenout, kdy jsou na řadě volby a kdy a k jakému účelu lze použít referenda.

Celostátní volby do PS ČR (nebo snad již Čechie?) se konají 1x za 4 roky, jde-li o volby řádné, v případě zkráceného volebního období z důvodu nestabilní politické situace pak i v kratším období (volby mimořádné). Lidé volí (své?) zástupce podle nabídky na kandidátkách jednotlivých politických stran, přičemž příslušné politické strany si ale občané/voliči vybírají (či vybírat by měli) podle volebních programů těchto stran. Nejlépe každý podle vlastních zájmů svých a své rodiny, a tedy i podle vlastního výběru.

Referendum se obvykle vyhlašuje (či má být vyhlašováno) k rozhodování jednotlivých důležitých otázek v období mezi volbami. V případě referenda tedy jde o názor občanů/voličů pouze na určitý vybraný problém a způsob jeho řešení. Nejde tudíž (na rozdíl od voleb) o posuzování nějakého komplexního programu (či celého balíku otázek). V obou případech se nicméně jedná o technický prostředek, jak zjistit názor občanů/voličů k určitému souhrnu problémů a jejich řešení (volby) nebo k určitému výsekovému problému a jeho řešení (referendum). Ani v jednom z případů výběr vhodného technického prostředku (s ohledem na dobu hlasování občanů a na rozsah řešené problematiky) nepředznamenává jakkoliv výsledek takového hlasování.

Jak však ukazuje současná praxe, v případě voleb tuto skutečnost nikdo nezpochybňuje, zatímco v případě referenda je technický prostředek mylně zaměňován za obsah či dokonce předem za výsledek rozhodování občanů/voličů. Občané/voliči jsou tak postupně manipulováni do představy, že je-li někdo pro referendum o vystoupení např. z EU, je automaticky pro toto vystoupení. To je však velký omyl.

Jestliže některá politická strana či politik navrhuje referendum např. k vystoupení z EU, nedává tím vůbec najevo svůj postoj k dané otázce. Jeho (její) příznivci však mají mylně za to, že tím příslušná politická strana či politik jednoznačně prosazuje náš odchod z EU. Není tomu tak, neprosazuje ho tím vůbec, natož jednoznačně. Pouze od sebe celý problém a jeho řešení odsunuje.


Jaroslav Tichý je aktivní v Alianci národních sil

40 komentářů :

  1. Současná situace je taková, že můj hlas má ten, kdo slíbí alespoň!!! to referendum.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tvuj hlas ceka pouze ten s trema ocima a dlouhejma usima a dvema ocasy ,Martan, jinak je jedno kdo jak voli ci mysli, lzid to vymyslel jiz 1896 viz Protokoly a dle tech to jede.

      Vymazat
    2. "Volby jsou víc než referendum" ?! Tu je text ústavy ČSR z roku 1920 - "Ústavná listina Česko-slovenskej republiky z roku 1920 (č. 121/1920 Zb. z. a n.) zakotvuje princíp suverenity ľudu ako, citujem: „Ľud je jediný zdroj všetkej štátnej moci v republike Česko-slovenskej" (§ 1 ods. 1 ústavy).
      Vy ste si to v súčasnosti "vylepšili" takto (priamo vo vašej ústave doposiaľ nemáte uvedenú možnosť referenda len tento článok;
      "čl. 2 odst. 2, který zní: „ústavní zákon může stanovit, kdy lid vykonává státní moc přímo.“
      Lenže tento ústavný zákon váš parlament doposiaľ neschválil, takže ako ľud-občania ČR zatiaľ na to nemáte oficiálne nárok !!!
      takže milý autor článku omyl -voľby vôbec nie sú viac ako referendum - hlas ľudu a to z týchto vážnych dôvodov, pretože tak ako u nás aj u vás je stav v spoločnosti takýto; “Základným pocitom mnohých občanov sa stala apatia a nedôvera. Nedôvera v hodnoty, nedôvera v systém a nedôvera jeho predstaviteľov. Nechceme už žiť v lži, nechceme sa tváriť, že žijeme v demokratickej spoločnosti, keď o najzávažnejších otázkach nerozhodujú občania ale zoskupenia investorov. Mnohé rozhodnutia, ktoré ovplyvňujú život občanov sú iniciované lobistami, ktorí manipulujú a korumpujú politikov a úradníkov”.
      Polopriama demokracia sa totiž skladá po 1. zo zastupiteľskej demokracie - voľby (ľudu) do zastupiteľských orgánov štátu, kde ľud takto deleguje svoju moc do rúk ich zastupiteľom a po 2. Ľudovým hlasovaním - referendom, teda priamou demokraciou, kde ľudia týmto krokom "opravujú" nesprávny a chybný výkon im zverenej štátnej správy(poslancom a vládnym činiteľom), ktorý je v rozpore s väčšinovým názorom občanov-ľudu !

      Vymazat
    3. Není na pořadu dne řešit to, co by nastalo zařazením referenda do ústavy. Ano referendum se vším všudy tam není. Tím spíše je nesmyslem odkazovat občany, aby rozhodovali namísto ve volbách, tak v referendu. Ale i kdyby referendum bylo jako legislativně ošetřený způsob projevu vůle lidu k řešení určitého problému, pořád bude platit, že volby z hlediska významu a rozsahu řešených problémů jsou a budou víc! A o to tu jde!

      Vymazat
    4. Je skutečností, že stále více lidí nechápe čtený text. To není ale můj výrok. Smyslem konstatování v článku J. Tichého z ANS je přece upozornění na to, že zatímco volební programy stran jsou komplexního charakteru, tak referendum je vždy pouze k nějakému konkrétnímu problému. Takže zahrnuje menší okruh problematiky. Je tedy významově nižší, krom toho, že je určeno k rozhodování mezi volbami. Ve volbách to přece není podle referenda, nýbrž podle volebního programu jednotlivých stran. Nebo snad i to někdo popírá? No tak rozum do hrsti a začít opět myslet hlavou, vážení spoluobčané. Jinak se z nás stanou duševně stejní lidé jako v západní Evropě. A to se všemi důsledky.

      Vymazat
    5. Anonymovi 19.53. To seš teda padlej na hlavu. Když volby jako refendum nebereš. Tobě neni pomoci.Text článku jsi nepochopil ani omylem.

      Vymazat
    6. Základním prostředkem k vyjádření vůle občanů jsou volby. stačí nahlédnout do ústavy. A kdo se do ní a do platné legislativy opravdu podívá, tak zjistí, že dodneška tam referendum není jako způsob vyjádření vůle lidí k dílčím otázkám vůbec upraveno. Takže Okamura využívá pouze vaší nevědomosti a vodí vás za nos. Věřte Tomiovi a volte ho. A hlavně si pak nestěžujte, že to "jaksi nevyšlo". Své příznivce si vodí stejně jako někteří jiní davy po Praze v listopadu 89. Tu se zastavte ovečky a zacinkejte. Ať vás každý pozná. Jinde zase zapískejte. Na další zastávce se bude dupat. Proboha, když už začnete brát lidi rozum? Vždyť vyzývá k něčemu, co není pro realizaci v praxi zatím vůbec řádně legislativně upraveno! A v danou chvíli to nelze vůbec provést! Ovšem hlavní účel to splní, odvede to pozornost části lidí od možnosti vyjádřit svůj názor ve volbách. Ty má prostoto!

      Vymazat
  2. Pořád jakési programy. A dokonce o vystoupení z EU či NATO.
    To mají komunisté, kteří mají už nějakou parlamentní sílu a i kdyby vyhráli volby, tak si ten program budou moci strčit za klobouk. A bylo by rázem po komunistech. Kdyby se náhodou chtěli nějak moc rozčilovat, tak nějaký demokrat alá Pinochet by se našel.
    Takže Tichý, nechte těch fantasmagorii a neřeďte sílu která má šanci, když už nic, tak aspoň by jsme mohli vídat ty kyselé protáhle rypáky těch kalousků a podobné verbeže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonyme 21:26 KSČM NECHCE VYSTOUPIT ANI Z EU ANI Z NATO!!!!! Přečti si ty vole aspoň program, o kterém tady tak plamenně kecáš!!!!!!

      Vymazat
    2. Volby aby mohly vlady pomahat s masakry.
      Jiz pres 50 let Usaci simuluji utoky , letecke a namorni a pozemni proti Severni Koreji.
      Dnem i noci. Ted kdyz si Korejci vybudovasli obranu , snazi se uvrhnout svet za kazdou cenu do svetove valky. Pres usili Ruska a Ciny k mirovemu reseni. Jine reseni ani neexistuje.
      Ovsem valka i mala ZNAMENA ZHROUCENI A KONEC USA A NATO.

      Vymazat
    3. 0:35 Pane Vole. Pokud jste skalní volič kalouse, tak se tady mezi dospělé neserte. A nepřesvědčujte tady někoho, že čteš volební program komančů. Ty ani nevíš co propaguje tvůj kalous, blbečku.

      Vymazat
    4. Anonyme 10:10 ty nejsi ani vůl - to by pro tebe byla lichotka. Mluvíš navíc absolutně z cesty. Tvoje vyjádření nemá ani hlavu ani patu.Ty jsi jen takový ubohý debílek.

      Ale pro ostatní napíšu toto:TOP 09 chce zůstat v EU i v NATO. KSČM chce zůstat v EU a jenom chce vystoupit z vojenských struktur NATO. Na rozdíl od tebe, uslintanej chcípáku, já ty volební programy prostě čtu!

      Vymazat
  3. Svůj názor jsem napsal ve Vašem předešlém článku. Souhlasím s Vámi, jen si myslím že je potřeba vytvořit jednoduchý leták, který bychom si vytiskly a vhazovaly podle uvážení do kaslíků.

    OdpovědětVymazat
  4. Jaroslav Tichý Budu volit SPD je to naše jediná šance.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechci ti brat iluze ale Okamura zase vykrade partajni penize

      Vymazat
    2. 10:05 Víš co mě jde hlavně o referendum tak asi tak.

      Vymazat
    3. 10,05 - Okamura nic nevykradl, proberte se, to bylo falešné obvinění s cílem ho zdiskreditovat. jako byste nevěděl, jak to chodí, když někdo vybočuje z řady a demokraté a ochránci pravdy potřebují bojovat za svoje korýtka, vliv a moc. Fuj jim a Vám, co jim věříte taky.

      Vymazat
    4. Také volím Okamuru. Nikdo jiný prostě není volitelný. Jsem z vesnice a ještě k tomu důchodce :) Nejsem ale blbec! Proto volím Okamuru.

      Vymazat
    5. Okamura partajní prachy ukradl a ještě lže o tom, že je chudák! A vy mu jako největší tupouni světa věříte a bijete se za něj v prsa. Spláčete nad vejdělkem, když zvolíte takového podvodníka.

      Vymazat
    6. Pane důchodče 15:09, musím vám oznámit krutou pravdu: blbec jste!

      Vymazat
    7. 9:50 nevím jestli důchodce je blbec ! ale ty jak ti migranti podříznou krk !!!

      Vymazat
    8. A 21:24 No tys mi to teda "nandal"! Ten tvůj blábol má bejt jako co? Jako, že schvaluju migraci? Dej si hadr na hlavu, troubo!

      Vymazat
    9. To je varovaní jak dopadneme ! když je důchodce blbec a půjde volit Okamuru ,kdyby všichni důchodci šli volit SPD! Každý muže zradit ,do nikoho nevlezeš? Kdyby byla ANS volitelná je to jiné ale není kdo ? Špatné je teď se láme chleba ! Jak to dopadlo v Rakousku, v Holandsku a ve Francii ???

      Vymazat
  5. Soudruch tichý je ocas dostává peníze od neziskovek, tak dokola mele ty svoje píčoviny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:20 kdesch to fsal soudruchu ocas pičovino?

      Vymazat
    2. Anonyme 22:20 - jsi ubožák a primitiv! Nauč se aspoň gramatiku, ty "soudruchu" kreténe!

      Vymazat
  6. Opět nic nového.Je to jak gramofon.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petr Majevský je prostě debil. VK

      Vymazat
    2. 0:38 vyjadřovat se urážlivě k osobě namísto k názoru, to s argumenty, svědčí jak o nízké inteligenci autora, tak i mizerném charakteru. S vámi bych se ani potkat nechtěl.

      Vymazat
    3. Cechum jde o krk a oni zvani o urazkach

      Vymazat
    4. Naprostý souhlas s Anonynem 10:08. Nejsem sice VK, ale jak jinak odpovědět Majevskému?

      Vymazat
  7. Hledám do voleb politickou stranu nebo hnutí, která bude mít ve svém volebním programu zejména tyto cíle:
    NE nelegální migraci!
    NE Evropské unii!
    NE NATO!
    (www.novarepublika.cz/2017/06/vznik-cinnost-cile-nase-pusobeni-v-nato.html)
    Toto jsou mé volební priority!
    69-roční občan, volič a nestraník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V havlonevolnikove ji nenajdes

      Vymazat
    2. tak to musíte volit právě ANS - jejich program je zde - základní verze: https://www.aliancens.cz/program

      a zde rozšířená:
      https://www.aliancens.cz/odborne-komise-ans

      Vymazat
    3. Jsem 63-letý občan, volič a již nestraník. Zdravím, já bych to rozšířil:
      1. ANO míru! Prosazovat mírovou mezinárodní politiku ČR - nedopustit, abychom byli zataženi do války!
      2. ANO vystoupení z EU a z NATO.
      3. ANO zestátnění strategických odvětví národního hospodářství a přírodního bohatství, zrušení církevních restitucí.
      4. ANO mezinárodní hospodářské spolupráci i s euroasií a zrušení ekonomických sankcí vůči Rusku.
      5. ANO výchově k vlastenectví, návratu k základním duchovním hodnotám jejichž pilířem je rodina (muž, žena a děti).
      6. ANO zesílení ochrany hranic a bezpečnosti občanů.
      7. ANO ekonomickému růstu a snížení závislosti na dovozu.
      8. ANO rozumně prováděným ekologickým opatřením.
      9. ANO přímé demokracii formou referend v zásadních otázkách politického a hospodářského života.
      10. ANO rozvoji zdravotnictví, školství, dopravy, péči o důchodce a rodiny s dětmi.
      11. ANO potrestat všechny vlastizrádce a kolaboranty spolupracujícími se sudetoněmeckým sdružením.
      12. ANO potrestat všechny, kteří měli zásluhu na likvidaci průmyslu, zemědělství, zlatého pokladu, vytunelování fondů a peněz pro důchodce, rodiny.
      13. ANO znovuobnovení potravinové soběstačnosti.
      14. ANO rozvoji průmyslových i zemědělských podniků od malých po velké ve všech odvětvích, které jsou nám historicky nejbližší.

      1. NE ilegální imigraci - zákaz činnosti neziskových organizací, financovaných ze zahraničí.
      2. NE exekucím, které devastují lidské životy, a novodobému otrokářství nadnárodních firem.
      3. NE zrušení dekretů prezidenta Beneše.
      4. NE multikulturnímu globalismu.
      5. NE rozprodávání materiálních i duchovních statků a bohatství národa zvláště do zahraničí.
      6. NE přepisování historie, bourání pomníků, přejmenování ulic.
      7. NE novému světovému řádu, genetické úpravě potravin.
      8. NE zavedení společné měny eura.
      9. NE cenzůře a zákazu alternativních médií, zneužívání veřejnoprávních médií (ČT, Rozhlas, tisk).
      10. NE placení politickým stranám (politické strany ať jsou živeny příspěvky členů).
      11. NE spolupráci a poklonkování sudetoněmeckému landsmanšaftu.
      12. NE korupci, rozkrádání na všech úrovních řízení státu.
      13. NE globalizaci a vládě neokonů.
      14. NE diktátu ze zahraničí.
      NikoMk

      Vymazat
  8. Pane Tichý, Vaše koalice nekoalice se po volbách neshodne ani o tom kdo má být předsedou hnutí!!!
    Jste naprosto neúčelný slepenec, který se ohání vznešenými slovy. A slova nás neuživí to známe od socanů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Tichý, nepochybuji o Vašich čestných úmyslech s naší vlastí. Myslím si proto, že nejlepší bude netříštit za 5 minut 12 síly a volit toho, kdo je přes 4 roky v PS v opozici a mluví jasně a stále stejně, tj. Okamuru.

      Vymazat
    2. Anonyme 6.36 nejedná se o koalici, ale o vlasteneckou platformu. Když se podíváte na www.aliancens.cz, zjistíte, že o neúčelný slepenec se v žádném případě nejedná. Ale vy evidentně víte o ANS starou belu, a proto píšete takové kraviny!

      Vymazat
  9. Pan Tichý je bohužel člověk odtržený od reality nebo (placená?) pátá kolona.
    A ano, opakuje se.
    Pavel p

    OdpovědětVymazat
  10. Smysl článku je zmíněn již v nadpisu: Volby jsou víc než referendum. To jinými slovy znamená, že pan Tichý NENÍ odtržen od reality ani pátá kolona - natož placená, ale znamená to je tento prostý fakt: Pavel P. je úplný blbec, neschopný porozumět psanému textu! Nic víc a nic míň.

    OdpovědětVymazat