Reklama

.

.

středa 16. srpna 2017

Legionáře a I. ČSR nelze kritizovat z pozic historického analfabetismu

Jiří Jaroš Nickelli
16.8.2017 ČeskéNárodníListy

Jistý autor napadl dne 14.8.2017 na Parlamentních listech tradici československých legionářů a odkaz I.ČSR (Legionáři byli vlastizrádci a dezertéři. První ČSR žila ze slávy Rakouska, jehož rozpad Češi nechtěli). Tyto nesmysly a naprosté lži šíří autor,jenž je umělec, nikoli vojenský nebo obecný historik. Tak to vezměme po pořádku.


Za první, legionáři byli tzv. dezertéři a vlastizrádci jen z pozic rakouskouherské monarchie. Byli to dobrovolníci, bojující na straně Dohody a Ruska proti usurpátorům. Autor jako zde manifestní nevzdělanec neví, že rakouský císař a král Franz Josef I. porušil dvakrát slavnostní korunovační slib, nutný pro legitimní vládu nad Korunou Českou a nad Dalmácii. A to i z pozic monarchistického legitimismu! Napsal jsem o tom studii, kterou se nikdo neodvážil popřít. Byl legitimním císařem a králem jen a jen pro Rakušany a Uhry! Pro Čechy a Dalmaty byl obyčejným usurpátorem, uchvatitelem, jehož korunovační slib Češi vytiskli na toaletním papíře. Dvakrát slíbil české reprezentaci práva Koruny České, dvakrát to nedodržel. Konstatoval to i český zahraniční komitét pro zřízení nového státu. Přísaha usurpátoru byla oktrojovaná. Platila jen pro Uhry a Rakušany. Poslední legitimní habsbursko-lotrinský panovník Koruny České byl Ferdinand Dobrotivý, neprávem ostouzený Rakušany.

Franze Josefa zhodnotil roku 1914 správně Francouz Ernest Denis, excelentní historik a přítel Čechů jako zločinného starce vinného vražděním I.války, kavalíra beze cti, který pošlapal práva porobených národů. Pan autor si to může přečíst v knížce Vzkříšení Čech.

Za druhé, autor nečetl knihu F.Peroutky Budování státu. Tam by se dověděl mnoho o prohnilosti a válečných i mírových dluzích Rakouska. Díky ministru Rašínovi a jeho osvícené politice ČSR neskončila na hnojišti válečných dluhů, tak jaképek žití "ze slávy Rakouska" Jen idiot může tvrdit, že Rakousko, o kterém britský premiér Gladstone správně pravil, "Neexistuje místo na mapě světa, kde by Rakousko udělalo dobře", Rakousko-Uhersko proslulé skandálními procesy v Záhřebu a v Marmaroši, Rakousko na chvostě evropské ekonomiky jako polofeudální agrární stát, kde jediné průmyslové centrum vybudovali císařem nenávidění Češi, Rakousko, kde za války arcivévoda Bedřich nechal popravit 60 tisíc Čechů v civilu, Rakousko I.internačního velkotábora v Jindřichovicích, toto Rakousko-Uhersko nenáviděla většina Čechů, Slováků, Rusínů, Rumunů, Dalmatů - Italů, Poláků, Srbů i pokrokových Chorvatů a Slovinců. I ruský car nakonec pochopil, že Čechové a Slováci bojují za svůj uloupený historický stát na straně Slovanů proti germánskému Drang nach Osten. Proto posvětil Českou družinu. Toto autor nezná?

Kdo miloval Rakousko-Uhersko? Klerikálové, velkostatkáři, uhlobaroni, Vatikán a bankéři. Feldkuráti, kteří křtili kanóny a ožírali se v kasinech. Kavárenští povaleči, čtoucí ty samé noviny v Pešti, ve Vídni, v Grazu i v Brně, a dokonce i v Haliči. To byla ta celá "sláva Rakouska",kterou může hájit jen historicky nevzdělaný idiot nebo ten, kdo neměl v rodinách pamětníky rakouského úpadku. I když nakonec chtěl zachránil Rakousko-Uhersko mladý Karel I., ušlechtilý slaboch pod knutou své Zity, vše doslova zvoral. Rebeliemi v Uhrách jen zničil poslední šance na vyrovnání zbytků říše s okolím.

Konečně za třetí - Česi si nepřáli rozpad Rakouska? Kteří "Češi"? Kardinálové a faráři, nečeská pozemková šlechta - a ta ještě ne celá, byli i šlechtici vlastenci zemského patriotismu Koruny České a pár sociálních demokratů, kteří viděli spojení s Rakušany a Uhry jako výhodné pro budoucí převrat v monarchii. Proti mase porobených národů to byly hrstky někdejších elitářů, k nimž se přidalo pár představitelů sociáldemokratů, kteří tak páchali i rozkol ve vlastní partaji. Dnes stejní elitáři hájí takovým způsobem Evropskou unii - nálepkováním a urážením odpůrců Unie, která jakoby symbolicky pokračuje v elitářství, mocenském machismu a byrokratické mašinérii, typických pro staré Rakousko-Uhersko. Nechť se jde pan autor vycpat se svým nálepkováním legionářů, I.ČSR a adorací shnilé staré monarchie, o které historik Denis, jemuž autor nesahá ani po paty, pravil - "Hrobaři, odkliďte tuto mrchu! Místo pro národ český!"

Autor propadl menšinovému prohabsburskému třeštění, které nemá jiný cíl, než dehonestovat republiku v nadcházejícím stém výročí založení. To je celé. Je tragický a směšný zároveň.


Dr. Jiří Jaroš Nickelli
ČSOL Brno I
 
Související článek:




27 komentářů :

  1. Zlatá slova, se vším je možno souhlasit. Vašek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Směšný? Pokud manipulace a propaganda plní účel, není směšná.

      Vymazat
    2. Tak proč dávalo našim důstojníkům tolik práce dostat z první linie živé zajatce ve francouzské italské či ruské uniformě, pokud na jejich české vojáky ten zrádce promluvil česky? Když nebyl náš důstojník dost blízko, měl takový NEPŘÍTEL rakousko-uherský bodák zpravidla až po jílec v břiše...

      Vymazat
  2. Jsem také jeden z idiotů,který si myslí,že legionáři byli dezertéři a zrádci.Samozřejmě,že z pohledu monarchie, koho jiného by mohli zradit jako její občané.Argumenty o nelegitimnosti monarchie a nenávisti jsou asi správné.Pokud ale byla ta nenávist a odpor k monarchii tak silná,že omlouvala dezerci a boj proti českým vojákům v rakouské armádě,proč nebyl silnější odpor uvnitř monarchie v době míru?Spíše to byla pro velkou část dezertérů jen výmluva.V době války se nebojuje na druhé straně.Oldo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Morální rozklad, vnesený za Masaryka preferovanými legionáři do armády, je za bezpodmínečnými kapitulacemi let 1938, 1939, 1968, 1989...

      S posledními otčině a císaři věrnými důstojníky z čs armády odešla i čest.

      Vymazat
    2. 9:10 Jste opravdu jedním z idiotů. Copak čeští vojáci v rakouské armádě bojovali dobrovojně a za své zájmy? Byli agresory nebo obránci své země? Byli nahnáni do války proti své vůli, proto raději dezertovali a bojovali proti monarchii s nadějí, že po její porážce získají vlastní, demokratický stát.
      10:16 O cti udělejte přednášku našim dnešním vojákům, podléhajícím cizímu velení a bojujícím na druhém konci světa "za naší svobodu". Jsou na tom stejně, jako za Rakouska-Uherska. Když si "mocnář" zamane, půjdou umírat kamkoliv.

      Vymazat
    3. 16.07 Naši dnešní vojáci nejsou povolanci, ale gážisté.. vojáci z povolání (poválovania?) vykonávající starobylé, panstvem podporované, řemeslo žoldnéřské... kde platí, že kdo platí velí, kdo platí určuje kdo je nepřítel (i kdyby šlo o vlastní matku), kdo platí určuje koho zamordovat, koho oloupit, co komu rozmlátit a spálit... a GOTT MIT UNS, on vám feldkurát, feldrabín či feldimám rád vysvětlí, že poslušnost je největší ctností vojáka hned po věrnosti.

      Vymazat
    4. 16:07-velmi výstižné...,jsou to oba vskutku idioti,jako ten zpěvák s tím prčovním jménem...

      Vymazat
  3. Britský premiér Gladstone : neexistuje místo na světě kde by Rakousko udělalo dobře. Od něho to sedí, Britové po staletí vysávali celý svět, rozkradli co se dalo, štvali národy proti sobě, Čínu zavalili opiem, z Indie vydrancovali první poslední, obchodovali s otroky a budou někoho kritizovat. V nedávné době vpadli do Iráku v roce 2003 bez mandátu OSN, a aktivně se zúčastnili zničení Afganistánu, Libye, Sýrie atd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad 9:16 - Naprostý souhlas, přece jak jinak by zbohatli a pyšně se nafoukli (dodnes).

      Vymazat
  4. Je třeba si dobře uvědomi, že dějepis píší vítězové. Těžko je možné si myslet, že český starý i nový establishment bude hledat skutečně ty pravdivé důvody rozpadu R-U (když šlo samozřejmě o politický komplot evropských velmocí proti R-U). R-U, při srovnání s dirigizmem EU, určitě na tom není hůře. Souhlas s "9:10" atp.

    OdpovědětVymazat
  5. Kdo miluje eu:

    Klerikálové, podnikatelé, uhlobaroni, Vatikán a bankéři. Kavárenští povaleči.

    OdpovědětVymazat
  6. Převrat v roce 1989 byl také zradou všech, kteří nemohli krást, pardon privatizovat. Co s tím?

    OdpovědětVymazat
  7. Nejspíš je na místě otázka, zda nezradilo Rakousko Čechy a ne Češi Rakousko. Chápu české vojáky, že nepovažovali R-U za svou vlast, když necítili důstojné zacházení ze strany říše. To by mohla pouze otrocká duše, kterou Češi nemají.
    Za shnilé R-U může plakat pouze nějaký Gabriel–Max Nathaniel Filip, který dle jména, nejspíš patřil mezi rodiny, které se těšily nezaslouženým preferencím.
    Vytvořme si znovu středoevropskou pospolitost, která nebude postavena na nějakých přežilých rodových nárocích, ale na demokratickém systému. Takový celek by pro nás byl výhodný jak z hlediska obrany, tak také z hlediska většího hospodářského prostoru, pro vlastní firmy. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je vidět, že jste jako majitel občanky (a jinak ničeho) nebyl na vojně. Jako povolanec v nejnižších hodnostech jste se průchodem kasárenské brány stal obětí nadřízených i rozkoukanějších v systému - tzv mazáctva.

      Mohlo na vás řvát kdejaké polovzdělané dob ytče s peckou a vy jste musel držet hubu, krok a plnit nesmyslné, šikanózní rozkazy. Je zajímavé, že je to principem fungování VŠECH ARMÁD SVĚTA.

      JAKO POVOLANEC, MAJITEL OBČANKY, SE ZA TU KNÍŽKU NEMÁTE DŮVOD OBĚTOVAT... a dřít za směšných 80 či 90 korun "služného"? A po vojně se jít zase živit námezdnou prací? Padnout za cizí majetky? Jak to Karel Kryl vložil do úst NEZNÁMÉHO VOJÍNA? Odpověď čekáte? NASRAT. JO. NASRAT... Jedno jestli v Rakousko-Uhersku, v Itálii, nebo třeba na Ukrajině.

      Zato gážista, ať již v "naší", v US, či v kterékoliv jiné armádě, či v nějaké Cizinecké legii, či u Blackwaterů - Academi, vykonává "počestné" ŘEMESLO ŽOLDNÉŘSKÉ.

      Když žoldnéř padne, je to jenom pracovní úraz s následkem smrti v rizikové, ale dle něho prestižně placené profesi.

      Kamarádi se v parádních uniformách sejdou na pohřbu, picnou 3 salvy, zazpívají procítěně (falešně) "Měl jsem kamaráda(kamarády)"...

      Obdobně probíhají kupříkladu i hornické pohřby - když při výkonu povolání UŽITEČNÉHO některý z horníků položí na šachtě svůj život.

      Vymazat
    2. Anonymní16. srpna 2017 17:08
      Váš text vychází ze dvou nepochopení.
      Za prvé, to že Češi nepovažovali R-U za svůj stát, nevzniklo až po narukování na vojnu, ale tam se to pouze zviditelnilo.
      Za druhé, máte štěstí, že nejsem pan Tichý, jinak bych vás veřejně označil za lháře. Píšete o mě jako o majiteli občanky (a jinak ničeho), přičemž já ještě vlastním očkovací průkaz. P.K.

      Vymazat
    3. 22.19 Tak to se vám omlouvám, za očkovací průkaz jistě rád padnete na poli cti a slávy... a většina Čechů považovala RU za stejně jejich vlast, jako dnes ten zcizený, vyloupený zbyteček Československa za otčinu.

      A to jsem zapomněl, že byste dostal také Vojenskou knížku a hliníkovou známku s rodným číslem... aby vás nepohřbili anonymně.

      Jak by k tomu dějeprava přišla. Další neznámý vojín a k tomu přímo civilně nudně slušný...

      Vymazat
  8. Ten rádoby umělec je idiot, který za peníze je schopen poplivat i svoji matku a otce. Náš stát byl samostatný jako knížectví a království. R A bylo jen vězením tak jak to popsal K.H.Borovský. Jen blázen b\ chtěl žít v v takovém bahně (stejné je to i s vychvalovanou EU.
    Václav

    OdpovědětVymazat
  9. Nechápu, proč tolik emocí, kvůli naprosto nic neznamenající nule, kterou NIKDO nezná. Jestli takový blbeček dostává prostor, je to stejný případ, jako jiná NULA, buzipornoherec Janda.
    Článek pana Nickelliho je pěkný, ale toho nuloidního blbečka, který někde mluvil o vlastizrádcích, stejně neosloví, intelektuálně je to pro něj příliš náročné.
    Jen na okraj, Frančes Pepa Jednička byl obyčejný jednoduchý trumpeta, problém byl ve státních úřednících monarchie, tam byla tradičně vysoko česká katolická šlechta, zbohatlá po Bílé hoře, spolu s "počeštělou" šlechtou německou (Schwarzeneberg, a spol.) Ti neměli zájem o změnu, museli by se dělit o vysoká koryta a republika pak byla jejich konec. Neměli skutečný zájem ani na korunovaci císaře v Praze.
    Proto bylo ve Vídni pomalu více Čechů, než místních.
    Rozpad říše završili sami Rakušáci sesazením císaře.
    Monarchie měla jedinou výhodu, tento prostor byl před ní dějištěm lokálních válek, Uhři-Češi, Uhři-Rakušani, Češi-Rakušani, do toho německá knížata, Poláci. Zároveň byla blokem proti sjednocenému Německu.
    Dnes by měly naše státy táhnout za jeden provaz, ne být v EU a dělat zase mopslíky. Je třeba si uvědomit, že NEJSME, NIKDY JSME NEBYLI A NIKDY NEBUDEME ZÁPAD. Je to jiná část Evropy, kulturně, mentálně, geograficky. Především však západ NENÍ nijak vyspělejší, než my, v mnoha aspektech je naopak velmi zaostalý. Kdo tvrdí, že jsme západ, tomu dejte pěstí. Jsme Střední Evropa, měli bychom s našimi sousedy spolupracovat a být na to hrdí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pod tímto článkem je odkaz na další článek v Parlamentních listech, kde je jeho autor Jaroš označen za "válečného veterána". Ve skutečnosti se narodil až po skončení druhé světové války a žádného ozbrojeného konfliktu se nikdy v životě nezúčastnil. Proč tedy Parlamentní listy zveřejňují lživou informaci? Myslí si snad, že když autora označí za válečného veterána, tak to jeho blábolení budou lidi brát víc vážně?

      Vymazat
    2. Tahle problematika je mnohem složitější, než jak ji autor článku zaujatě vykresluje. Skutečností zůstává, že 90 procent Čechů mobilizovaných za první světové války v legiích nikdy nesloužilo. A je také skutečností, že Chorvati byli známí svou loajalitou k monarchii a až do roku 1918 patřili k nejlepším vojákům - na straně císaře. Ale to není vše. Pokud byl člověk loajální, vůbec nezáleželo na tom, jaké je národnosti, a mohl i v armádě vystoupat až na nejvyšší příčky. Příkladem toho je polní maršál c. a k. armády Svetozar Borjević von Bojna, který byl příslušníkem srbské menšiny žijící na území Rakouska-Uherska a pocházel z chudých poměrů. A přesto mu jeho původ nezabránil v tom, aby získal nejvyšší vojenskou hodnost. Do historie válečnictví pak vstoupila jeho sofistikovaná obrana fronty na řece Soči, kde se dokázal dlouhodobě bránit proti mnohem silnější italské armádě. A v řadách rakousko-uherské armády měli významnou pozici i Češi. Stačí připomenout jména jako generálplukovník Rudolf Králíček, podmaršálek Alois Podhajský, či velitel rakousko-uherského námořního letectva kontradmirál Bořivoj Radoň. To nebyli žádní šlechtici, a přesto se dokázali prosadit. Takový Radoň se vždy otevřeně hlásil ke svému češství a trval na tom, aby bylo v předních dokumentech jeho příjmení psáno s háčkem nad n, což si lze ověřit třeba v publikaci Rangliste der k. u. k. Kriegsmarine z července 1918. Takže tvrzení, jak Rakousko-Uhersko vyhovovalo jen církvi či šlechtě a až do konce své existence utlačovalo národnosti je prostě pitomost.

      Vymazat
    3. ...vyhovovalo jen církvi,šlechtě a pár kominickým koulím,stejně,jako dnes vyhovuje EU a NATO takovým pucflekům,jako je gen.Pavel a býv.poslanec EP Rouček a bruselská byrokratická zlatokopka Ďourová...Pane z 16:37,děte doprdele !!!

      Vymazat
    4. Příznačná reakce hlupáka. Argumenty žádné, jen ubohé nadávky. Zajímalo by mě vaše vzdělání. Jistě máte nejméně jednu pomocnou a dvě taneční...

      Vymazat
    5. Ty čuráku,jakou měli pozici čeští vojáci v C.und K. armádě si můžeš doložit na návsi každé české a slovenské vesnici,kde jsou jich vyjmenovány celé mužské poloviny rodin od starých kmetů až po mladíky,co si ani ještě nešmrncli a museli se nechat zabít pro ty tvoje feldmaršálky,starýho čuráka Procházku a tu jeho debilní rodinu...a nejhorší na tom je teď to,že se k něčemu podobnýmu zase schyluje...Tak tu nemávej tou monarchistickou fangličkou,nebo nějakou slízneš !!!

      Vymazat
    6. Ale ale, že vy jste si dnes zapomněl vzít prášky? Vycházky z psychiatrické léčebny už budou navíc brzy končit, tak šup šup, ať už jste zpátky! Skotské střiky čekají!

      Vymazat
  10. Jaroš Nickelli: za veterána jsem se nikdy nehlásil, toto je OMYL PL autora Blahuše,který toto bere na sebe. Jsem pozůstalý po legionáři,oběti gestapa a přímý příbuzný dvou obětí Osvětimi a sekyrárny Pankrác.

    OdpovědětVymazat