Reklama

.

.

pondělí 7. srpna 2017

Moloch ÚSTR

7.8.2017  Tribun

ÚSTR, neboli Úřad pro studium totalitních režimů (formálně je to sice ústav, ale fakticky se jedná o úřad) je instituce perverzní již svým statusem a způsobem vzniku (podřízena politikům se zákonem předepsaným výsledkem „bádání“, trafika pro politruky typu Žáčka či Hermana). Přesto – či spíše právě proto – má zcela mimořádné a disproporční postavení. Více již Petr Zídek v LN 29.7.2017:


V kontextu českého historického výzkumu je ÚSTR mamutí institucí. Spolu s Archivem bezpečnostních složek má větší rozpočet než Historický ústav, Ústav pro soudobé dějiny a Masarykův ústav a Archiv akademie věd dohromady (171 oproti 153 milionům Kč) a zaměstnává o sto lidí více (274 oproti 171 v akademických ústavech). Na rozdíl od akademických ústavů má ÚSTR jistotu svého financování v podobě vlastní rozpočtové kapitoly, jejíž krácení by asi bylo politicky obtížnější než prosazování úsporných škrtů v Akademii věd nebo Grantové agentuře. Mohlo by tak jít o „lídra“na pomyslném trhu výzkumu o soudobých dějinách.

Přitom je to instituce, která nemá téměř žádný publikační výstup (ne žádný kvalitní, ale prostě žádný) a pro společnost má nulovou přidanou hodnotu (snad jedině s výjimkou zaměstnávání doktorandů, jejichž prací ale plýtvá na zákonem předepsané pletení bičů z hoven pro hony na komunistické čarodějnice). Co dodat? Jako obvykle je výše příjmů nepřímo úměrná společenské prospěšnosti. ÚSTR zrušit a jeho „poslání“, tj. bádání na poli moderních dějin, přenechat standardním akademickým institucím (pro liberály grantovému trhu). ÚSTR je svým založením a postavením příliš velký moloch na to, aby nemohl být škodlivý.

- - -

59 komentářů :

  1. Je nejvyšší čas tento pseudoústav už uzemnit, spotřebovává obrovské sumy na úkor skutečně vědeckých historických institucí a slouží jen k "bádání" v archivech StB v době, kdy už to skoro po 30 letech málokoho zajímá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ustav založili, aby odhalili komunistické zločince, umožnili jejich pochytání a spravedlivé odsouzení. Nejsem si vědom, že by se jim něco úspěšného podařilo. Ve skandalizaci jsou však mistry světa. Našli si obětního beránka z procesu s Horákovou, kterou ze msty odsoudili. Čekal jsem, že na základě faktů vyvrátí všechna obvinění odsouzené. Nedočkali jsme se.

      Inkviziční úřad má za cíl udržet Česko poslušnou kolonií. Jsou podle mne vinni tím, že naše platy jsou třetinové v porovnání s Německem a Rakouskem. Až dojde k dalšímu převratu, měli by se za svou činnost dočkat spravedlivého trestu.

      Vymazat
    2. Anonyme 17:31, neměli by stíhat dnešní buržoazní zločince a "demokratické" zloděje !! Veškerou zločinnou bandu včetně současné vlády bych stíhal pro loupeže a za válečné zločiny, protože účast v útočných válkách po boku USA je válečným zločinem a zločinem proti lidkosti !!!!

      Vymazat
    3. Ad. Horáková: neustálé omýlání jejího procesu vyplavilo na povrh řadu skutečností, které ji příliš nešlechtí. Její některá prohlášení pro zahraniční tisk jsou vskutku nešťastná. Nejsou ani tak protikomunistická ale opravdu valstizrádná a protistátní.Samozřejmě, že smrt si nezasloužila.To samé Peroutka. Rozvíření jeho kauzy mne po přečtení některých jeho článků přivedlo k názoru, že jeho cenu bych nepřijal. Obvzlášť kladné hodnocení Hitlera, kdy jsem nabyl dojmu, že Hitler byl v jeho očích gentleman.

      Vymazat
    4. Je to k ničemu, ale výborný šolich pro darmožrouty a lehkoživky!

      Vymazat
  2. Mělo by se pořádně zmapovat střílení do hladových demonstrantů za 1. republiky , jedná se asi 199 mrttvých a skoro 500 zavražděných ! Také by bylo dobré zjistit , kolik lidí za první republiky se z existenčních důvodů odstěhovalo do Ameriky , jedná se až o 500 tisíc osob!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:46 199 mrtvých a 500 zavražděných? Tak jak je to pěśky,anebo za vozem. Máš to pomotaný. Jo a ještě napiš kolik komunisti postříleli lidí na hranicích a kolik lidí zdrhlo ze socialistického ráje na západ,když ještě spočítáš ostatní země východního bloku,tak to bude super

      Vymazat
    2. 18.59 Rozhodně žádný komunista na hranice nikoho nehnal, natož za účelem zastřelení... a nelegální přechod státní hranice znamená dodnes kulku třeba na hranici USA/Mexiko... v pupku vaší verbální demokracie.

      Vymazat
    3. Na hranicích postříleli komunisti mnoho lidí, kteří utíkaly na Západ před zákonem. Byli to defraudanti, vrazi, zloději a také pár politických. Po revoluci byli všichni omilostněni a prohlášeni cugrunt za politické. Znal jsem případ pedofila, vraha dvou dětí, který byl na hranicích chycen a zavřen. Po revoluci v KPV, omylostněn, neb pocházel z buržoazní rodiny a před těmi vraždami ho nepustili na vysokou. Mám pokračovat o vrahovi poštmistra...

      Vymazat
    4. Aha po 1948 a třeba po 1968 všichni,co vzali kramle byli pederasti,zloději a vrazi. To jsem nevěděl,že byla v ČSSR tak velká zločinnost.To je pak jasný,že ten socialismus neměl dlouhé trvání.

      Vymazat
    5. 19:43
      Ne,některý experti jako ty a udavač Venca Lahváč a spol.se bohužel vrátili!!!!!!!

      Vymazat
    6. https://drive.google.com/file/d/0B3OUOQMVtOnTNzc3NFNHMDBlUlU/view?usp=sharing

      Vymazat
    7. Za první republiky četníci zabili 29 demonstrantů. Napsal to někdo na Deníku referendum. Za komunistů SNB asi nezabila při demonstracích nikoho. Čtyři mrtvé z roku 1969 jdou na vrub lidových milicí. Jeden z mrtvých spadl ze střechy.

      Škoda, že nám to nesdělí nikdo přesně. Jiný problém je střílení na hranicích. Z doby před převratem pamatuji, že na hranicích zabili asi 500 strážců. Byl jsem na besedě, kde emigrant popisuje, jak někdo z jejich skupiny zákeřně rozstřílel nic netušícího vojáka základní vojenské služby, kterého k pohraniční stráži odvedli. Take tato fakta se od výzkumníku pro lhaní o minulostí nedozvíme. Nepravdy podrývají veškeré jejich výsledky tzv. bádání.

      Vymazat
    8. 95% lidí, kteří byli zastřeleni při přechodu hranic přišli o život při přestřelkách. Pohraničníci narušitele bez zbraně na místě nepopravovali. Když se jdu prostřílet, musím počítat se vším. Takových lidí mi opravdu líto není. Byla to jejich volba.

      Vymazat
    9. Z doby, kdy jsem sloužil na vojně, snad stokrát jsem slyšel, že prvnímu výstřelu musela předcházet výzva Stůj nebo střelím. Jednalo se takto jen v době výkonu strážní služby, což byloplnění bojového úkolu v době míru.

      Vymazat
  3. Ten ÚSTAV CHOROMYSLNÝCH HAVLOIDNÍCH USSACKÝCH REKTOALPINISTŮ JE DOBRÁ PRAČKA NA PENÍZE,STEJNĚ JAKO NEZISKOVKY A ČLOVĚK V PLÍSNI!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odkaz Venci Flašky je věčný a nesmrtelný!S Havloidy na věčné časy a nikdy jinak!!!

      Vymazat
  4. Něco podstatnějšího než je ÚSTR: dnes vyšla zpráva, že se majitelé vepřína v Letech dohodli se státem na odkupu. Proč zrovna letos až po 20ti letech. Ale odpověď je nasnadě: v ČR již brzy žádné vepřové nebude třeba. Proč ? Třeba proto: http://eurabia.parlamentnilisty.cz/Articles/31575-muslim-koupil-slezskou-pekarnu-a-okamzite-prestal-lidem-prodavat-produkty-s-veprovym-masem.aspx

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Památník v letech je velmi významný. Každý den tam jezdí zájezdy(zejména Romů) uctít památku tam popravených a umučených tehdá ještě Cikánů. Vážně, dostal jsem se zcela náhodně s přítelem na nějakou vzpomínkovou akci tam konanou. Bylo tam asi padesát lidí, z toho nějaká delegace tří(!) Romů. Zřejmě pohnutá minulost Cikánů Romy nezajímá.

      Vymazat
    2. 5:29 to je zajímavý, jezdím kolem z chalupy na nákupy a za posledních několik let jsem tam viděl párkrát jenom policejní auto. Je ale možné, že právě probíhá exodus Romů z Británie zpět do vlasti, protože jim tam zkrouhnuli podporu pro nepracující.

      Vymazat
    3. Nepochopení ironie...

      Vymazat
  5. Jestli budem pořád volit ten POLITICKEJ GENETICKEJ ODPAD PODPORUJÍCÍ Mer-kheli a jiný havlobanderovský hroudy hoven....tak jsme v P...I!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Český lid nade vše miluje Andrejky-Kobližky, holohlavé multikulturní Bohoušky, co stále jen slibují, válečníky a vlastizrádce, Modré straky zlodějky, Hovňousky a Sudetoněmecký Landsmanšaft, to je ta správná parta pro budoucí generace k těsnější evropsko-islámské integraci!Pro své děti chtějí jen to nejlepší!A také se tak stane!

      Vymazat
  6. Ten muslim s vepřovým není podstatnější než ÚSTR. Určitě si každý vzpomene na polistopadové bláboly, jak údajně obrovský byrokratický aparát měla "totalita" ! Jenže- a to bylo úplný hovínko ve srovnání s tím, co za moloch plný byrokratů se stala současná demokratická ČR, a nutno k tomu hlavně zdůraznit, že tehdy mělo úřednictvo nižší platy než dělnictvo. Dnes je to úplně naopak. To, co dříve dřepělo v jednom baráku se po listopadu rozlezlo do několika baráků, byty přeměněny na kanceláře ( nájemníci samosebou museli pryč) a všechny kanceláře jsou dnes našlapané blbečky kolem třicítky, kteří čučí celý den do počítače - jiného nedělají nic. Spousta baráků je odřepěna úřednictvem s dobrým platem, v každém městě navíc přibyl Úřad práce - rovněž jsou to velké činžáky našlapané až po střechu úřednictvem, přičemž žádnou práci pro nikoho nezajišťují, tu zprostředkovávají desítky pracovních agentur - v každé ulici dnes operuje jedna pracovní agentura. Jedny dovážejí Ukrajince, další Poláky, další Slováky, další Rumuny, jiná Vietnamce, Korejce, ale nikdo nenutí do práce naše cikány. Jejich dobře placenou profesí je vytvářet nové a nové hnědé haranty, kteří se dloubají v nose, odhazují odpadky po ulicích, řvou a ječí,a když jsou z nich výrostci, vytvářejí bandy a party, do školy to nechodí, cikáni starší třiceti let jsou všichni invalidé, vyžraní přes metrák. Dnešní politice jsem přestal rozumět. To ani nelze. Stala se z toho škodlivá hydra, viz zrovna ten ÚSTR. Mají občany jen pro legraci - jak je vlastně zdůvodněna potřebnost takového nafouklého aparátu, kde jsou za obrovské platy zaměstnáváni pouze a výhradně příbuzní a kámoši politiků? Čím se zabývají? Náš stát se ocitá těsně před záhubou.Tohle prostě dál nepůjde. Kde hodlají pořád brát platy pro nafučené byrokratické aparáty? Tipuju tak půl roku po volbách - a posere se to s plnou parádou. Noci dlouhých nožů, rabování, vyřizování si účtů, požáry, hrůza a hnus. Politická verbež uteče, zdivočelou občanskou verbež přijedou usměrňovat usáci, a pak teprve vypukne rodeo. Bylo nám tohle zapotřebí? A kdokoliv, kdo za těchto okolností ještě dokáže vypouštět z huby, že za "totality" to bylo horší, je už jen ubohej, podjatej kripl, a žvatlá to z principu. Někteří lidi se nedokážou smířit s tím, že současný hnus je hnus všech hnusů, a že doba, kdy ještě všechno stálo jenom za hovno, byla skvělá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dopísmene souhlasím, není co vytknout a dodat.

      Vymazat
    2. Re:17:23.Skvela doba?Jak pro koho.Napr.pro mne ano,rovnez jako doba dnesni i kdyz k obema mam sve vecne vyhrady.

      Vymazat
    3. Ussáčtí vrazi připravují pro Evropu a Asii pravé rodeo.Červená bude všude a ussácký býk řídit palbu a inkasuje!

      Vymazat
    4. 17:23 politici do ÚSTR musejí nasazovat své kamarády ze dvou důvodů. Za prvé: musejí najít a zničit nežádoucí stopy o samotných politicích, aby měli běloskvoucí minulost. Za druhé: musejí v archivech vydolovat jakoukoliv použitelnou špínu na oponenty politiků, která by byla zajímavá pro spřátelená masmédia a která by rozhodla i ve volbách. Z těchto dvou hledisek je tato instituce nenahraditelná!

      Vymazat
  7. Že já jsem se špatně narodil! Tam chci chodit do práce/pobírat výplatu. Sice se tam nic užitečného nebo nic nedělá, ale rozpočet solidní!
    A když bude před volbama, nějakou tu špínu na někoho bych vymyslel, od je celého ÚSTRu stejně nikdo nic smysluplného nečeká.

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavější byl ÚpSSR. Nebylo by potřeba hrabat se v nějakém "komunismu", který navíc tady nebyl, ale stačilo by se zaobírat současnou totalitou, zvanou "demokracie".
    Hlavně tou "soutěží politických sil", rozuměj, prachů proti prachům. "Demokrati" vyberou pár ksichtů s tituly a je vymalováno. Ovce si vyberou podle chuti ze sta "stran" a kapouši, lichváři, kurvy a zloději to mají jisté.

    OdpovědětVymazat
  9. Docela by mne zajímalo, jakou za tu vysilující práci pobírají mzdu a co už vyzkoumali.

    OdpovědětVymazat
  10. Tady se válí na ulicích desítky tisíc bezdomovců, mohli by začít zkoumat, zda nežijeme v totalitě. Dobrá trafika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V totalitě bychom žili kdyby jsi je nahnal do vězení za příživu nebo do ústavu pro choromyslné, idiote.

      Vymazat
    2. 19:05 zvláštní, že za totalitního socialismu tahle demokratická vymoženost nebyla. Ano, byli lidé, kterým se nechtělo pracovat, ale to byl zlomek z tohoto demokratického hyenismu.

      Vymazat
  11. Pamatujete,kdo se ucházel na post tohoto ústavu?Poslanci a senátoři byli hrůzou bez sebe a nejen oni.Ano,byla to Lenka Procházková,sice bývalá Chartistka,ale vyléčena,velice inteligentní,chytrá,milující svoji vlast a bránící historii národa!Téměř všichni byli proti.Proč?Paní Lenka je opravdu velice dobře vybavena pamětí!Tuto ženu bych klidně podpořila na post prezidenta.Prosím,neplést si ji s tou muslimkou Petrou Procházkovou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Lenka Procházková by dle mého názoru byla dobrým prezidentem ČR.Její morální vlastnosti,pravdomluvnost a čestnost by byly na tuto funkci v EU naprosto neobvyklé a ojedinělé! Věřím,že rovněž i její odvaha by dosahovala odvahy současného prezidenta,a tato vlastnost je v dnešním světě,respektive této džungli, velmi důležitá.Ikdyž každý prezident je pod těžkou palbou všech důležitých i rádobydůležitých osobností ve státě,jako jeho nejvyšší vrchol,věřím,že Lenka by toto se ctí ustála. Karel z Plzně

      Vymazat
    2. Nechme osobnost Lenky Procházkové ještě jedno volební období zrát,zatím není pro podstatnou část národa viditelná...To se brzy změní a bude moci kandidovat se zaručeným úspěchem... Ona je vlastenec.

      Vymazat
    3. Děkuji panu Procházkovi a 20:01 za názor.Píši to již dlouho.Budu volit p.Zemana,ale i on by měl národu naznačit,koho volit,kdyby ,podotýkám,kdyby ho zradilo zdraví.Paní Lenku znám,táhnu vždy na akce,kde vystupuje a vždy mi dodá naděje,že ne všichni jsou zaprodanci.

      Vymazat
  12. Nikdy jsem nepochopil vznik tohoto úřadu a kdyby nežral moje daně (což mě neskutečně vytáčí), tak by se musel smát, že vůbec taková ztělesněná debilita prošla a tudíž vznikla. Jsem pro okamžité zrušení a členům vlády a parlamentu, kteří jsou původci vzniku zbytečné a škodlivé pijavice navrhuji předepsat k úhradě vzniklou škodu. Je proboha k vyšetření toho, kdo se na vzniku "ústavu" podílel nezakládat další instituci!!!

    OdpovědětVymazat
  13. Tento ÚSTR má zkoumat totalitní režimy a pro budoucnost pak vyvodit závěry,jak těmto režimům předcházet.Zabývat se pouze minulostí,tak na to máme historický ústav apod.Pro nás je hlavně důležitá současnost a budoucnost.Můžeme se ptát,co nám tento ústav dal nebo jakou zprávu o případné možnosti vzniku totalitního režimu či podhoubí u nás,popřípadě v EU,jíž jsme členem.Jsem přesvědčen,že o totalitním islámu,který je v mnoha islámských,především sunnitských zemích,se ÚSTR vůbec nezmiňuje a když už,tak jeho nebezpečí růstu v EU a u nás bagatelizuje.Přitom,například ve Švédsku a ve Francii(i jinde)je už trvale zakořeněn a postupně počíná vytlačovat tamější demokratický režim.V některých čtvrtích velkých měst již vévodí islámské právo Šáríja nad evropským.A hodlají jim tam zřejmě ustupovat do nekonečna. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
  14. ustr yes
    strýček brandy yes
    Parlamentní listy nou
    hlídací pes yes
    Krajské listy nou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hlupák yes! V.J.Horák

      Vymazat
    2. 21:18 a 21:47 asi nepochopili, že 20:30 to bere jako ironii.
      Na Seznamu.cz jsou totiž vymazány servery "nou".
      Takže nevím pane Horáku proč hlupák...

      Vymazat
    3. 9:12 Pokud to bylo myšleno ironicky jak píšete, tak se omlouvám. Jinotajům v tisku jsem už odvykl.V.J.Horák

      Vymazat
  15. ÚSTR je zaměřen na zločiny komunismu. Já se ptám: proč tak jednostranné zaměření. Proč není zaměřen i na zločiny kapitalismu?

    OdpovědětVymazat
  16. Autor lže. ÚSTR má publikační výstupy. Vydává dva časopisy - jeden čtvrtletně, jeden pololetně. Ročně vydává či podpoří vydání několika (do pěti až 10) monografií, sborníků či dalších publikací; část z nich ve spolupráci s jinými subjekty a autory.
    Ročně pořádá do deseti konferencí. Kromě toho páchá výstavy, přednášky pro učitele atd.
    Rozhodně nejsem přítelem ÚSTR, ale nechápu, proč o něm tak primitivně lhát, když si každý může najít jejich webstránku a zjistit, že autor textu na Tribunu, resp. NR dokazatelně lže.
    V archívu ÚSTR je připomenuta mj. dvoudenní konference o G. Husákovi (2013). Proseděl jsem tam celé dva dny a kritika politiky a činnosti GH se začala až s tzv. Moskevskými protokoly. Předtím byl půldruhého dne přednášejícími oceňován jeho osobní podíl na rozvoji slovenského vysokého školství za 1. ČSR (zasadil se kupř. o VŠ technickou), seriozně bylo rozebráno jeho působení za SNP a jako předsedy Sboru povereníkov, vysoce byl hodnocen jeho vzdor ve vězení v 50. letech a jeho podíl na federalizaci ČSSR.
    ÚSTR vidím jako zbytečnou instituci, věnující se tomu, co by měl dělat Ústav pro soudobé dějiny AV. Má za sebou i nějaký ten odborný skandál, kterým si někteří jeho pracovníci stříkli do trenek a ukázali svoji zaujatost a odbornou neznalost, neorientaci v problému, natož v kontextu doby. Je ovšem třeba argumentovat pravdivými argumenty a fakty, nikoli produkovat lži a podněcovat zbytečné vášně.
    Je žalostné, že v národě, který se vyrovnal s podvrhy rukopisů a na odporu k nim postavil jeden ze svých národních morálních majáků, se najdou osoby, které ve svém svatém nadšení klesají na úroveň Václava Hanky a plivou po odkazu Husově a Masarykově. Účel nesvětí prostředky, nýbrž prostředky znesvěcují účel.
    KR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Faktický monopol ÚSTR na archivy StB je v rozporu s platným zákonem o archivnictví (499/2004).
      (Kdo mi takovou věc nakukal? Petruška Šustrová. Jen je škoda, že to říkala v soukromí a ne v televizi, kam bývala zvána.)

      Neuškodí podívat se, jak o založení ÚSTRku svého času hlasovali poslanci a senátoři!

      Vymazat
    2. To je zajímavá poznámka.
      Pokud je ale nakládání s archivem StB obsahem zvlášního, speciálního zákona, tak se na něj nevztahuje obecný zákon o archívnictví a nebo nanejvýš jen tzv. přiměřeně v tématech, která speciální zákon neošetřil.
      KR

      Vymazat
  17. Tyhle havloidní dementi jsou horší než komunisti celý zbytečný ústav bych zavřel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale to by museli jít pracovat, což nepřipadá v úvahu.

      Vymazat
  18. Já myslím, že se tady zapomíná na jeden detail, a to, že jedním ze skrytých důvodů vzniku tohoto "ústavu" bylo vyčistit z archivů StB to, co tam ještě zůstalo na disidenty a jiné havloidy po tom, co to hlavní shořelo v roce 1990.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s vámi, zobecnil jsem to už dříve: politici do ÚSTR musejí nasazovat své kamarády ze dvou důvodů. Za prvé: musejí najít a zničit nežádoucí stopy o samotných politicích, aby měli běloskvoucí minulost. Za druhé: musejí v archivech vydolovat jakoukoliv použitelnou špínu na oponenty politiků, která by byla zajímavá pro spřátelená masmédia a která by rozhodla i ve volbách. Z těchto dvou hledisek je tato instituce nenahraditelná!

      Vymazat
  19. Celý tento "ústav" má taky jedno poslání, odstraňovat zbytky dokumentů o současných a minulých papaláších, které se nepodařilo po sametovém podvodu zlikvidovat. Příkladem byl objevený a hned potom rychle zmizelý spis o tatíčkovi Nečase.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně to napsal váš předchůdce v 9:01. Největší sranda je ale to, že po těch největších k..vách prý není v archívech ani stopa jednoduše proto, že o těch největších kápech se na papír ani nic nezaznamenávalo

      Vymazat
    2. 10:01

      Což celkem logicky vede k otázce, jak jsou asi vedeny bezpečnostní archivy dnes?

      Dnes rozšířený pohled na věc (po bezpočtu mediálních kampaní - např. proti Milanu Kunderovi nebo Zdeně Salivarové - a zejména aktivitách "užitečného idiota" Petra Cibulky) hezky ilustruje obrázek, který mi nedávno někdo poslal, kde žák říká učiteli:

      "Jaké vysvědčení? Doufám, že mi nechcete naznačit, že si na mě vedete nějakou složku?"

      Kokotko

      Vymazat
  20. 4:51
    Hranice úmrtí 1948 – 1989
    1948 – 1949 35 z toho sebevraždy 4
    1950 – 1953 91 z toho sebevraždy 3 utonutí 2
    dráty 7
    1954 – 1959 70 z toho sebevraždy 3 utonutí 6 dráty 42
    1960 – 1965 53 z toho utonutí 1 dráty 47
    1966 – 1969 8 z toho sebevraždy 3
    1970 - 1979 14 z toho sebevraždy 2 havarie 2
    1980 – 1989 9 z toho sebevraždy 1 havarie 4 utonutí 1

    Celkem 280
    Ostatní 128
    přestřelky 152

    zdroj :
    http://www.ustrcr.cz/data/pdf/projekty/usmrceni-hranice/sesit13.pd

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celkem 280 ? Tak to dnešní americká armáda při jednom jediném bombardování civilních objektů (včetně nemocnic), pochopitelně omylem, jak jinak, zvládne také.

      Vymazat
  21. ÚSTR bude časem transformován na dokumentaci zločinů kapitalismu (je to také forma totalitarismu) ve všech jeho intervenčních válkách za teritoria a zdroje. Bude muset být početně značně posílen, protože těchto zločinů je exponenciálně více než-li za celou éru tzv. komunismu v Československu.

    OdpovědětVymazat

Reklama