Reklama

.

.

středa 16. srpna 2017

Naši kádrováci

Radim Valenčík
16. 8. 2017     RadimValenčíkPíše
Všimli jste si, jak na Facebooku (a nejen tam) přibývá místo používání věcných argumentů nenávistných výpadů, které nabývá podoby tupého kádrování? A nejen to, za účelem tupého kádrování se začínají fabulovat obvinění ve stylu procesů v 50. létech či amerického maccarthismu 50. let. U řady diskusí jsem zaznamenal, že existují dva světy... 



Svět těch, kteří chtějí pochopit, jak to je a o co jde, a svět těch, kteří nechtějí znát pravdu, kteří chtějí jakýkoli názor, který přispívá k pochopení příčin současných problémů, kádrováckým způsobem umlčet. V současné době se tito kádrováci pokoušejí přejít od kádrování k represím. Zatím jen ekonomickým, ale kdyby měli tu moc, tak si s velkou chutí zopakují monstrprocesy i s popravami. V tomto druhém světě žijí jedinci, kteří ztratili jakoukoli soudnost i slušnost. Asi se s tím nedá dělat nic jiného, než je prostě v rámci věcných diskusí nevnímat. Nepatří do světa normálních lidí.

K tomu malá poznámka: Nejvíce mně zklamal člověk, kterého jsem považoval za poměrně slušného novináře a který se pustil na základě fabulací a bez znalostí faktů (což by se dobrému novináři, kterým kdysi opravdu byl, stávat nemělo) do mého kádrování tak tupým způsobem, že si to dodnes nedovedu vysvětlit. Snad skutečně existují nakažlivé memplexy, které roznášejí mezi některými méně odolnými jedinci nákazu určitého typu posedlosti.

Přitom je tolik problémů, které je potřeba věcně, s chladnou hlavou a všestranně probrat. Problémů, na které nemám jednoznačný názor či v pohledu na které mají někteří lidé, kterých si vážím, jiný pohled, pohled, který je podepřen rovněž relevantními argumenty a který vychází z jejich životních zkušeností.

Uvedu jen namátkou příklady sporných otázek, které stojí za korektní prodiskutování (v kontextu blížících se voleb):
- Je Babiš největší zlo, nebo si zaslouží určitou ochranu veřejným míněním, aby neprošlo ještě větší zlo?
- Kterou stranu volit, když žádná není volitelná v tom smyslu, že by byla schopna pojmenovat příčiny současných problémů a cestu jejich řešení?
- Jak je možné, že vedení všech politických stran selhalo? Je to jen přirozená nemoc papalášství, nebo to souvisí se složitostí doby, kterou procházíme?
- Je volba tzv. "menšího zla" řešením, nebo touto volbou upevňujeme pozici většího zla, kterým jsou strany "menšího zla" kontaminovány zevnitř?
- Lze ještě nějak ovlivnit výsledek voleb?
- Co nás může ještě do voleb potkat?
- Jak vyhodnotit výsledek voleb?
- Na co se připravit po volbách?
- Odkud pochází současná moc, kdo je jejím nositelem, jaké jsou mechanismy jejího fungování, jak se bránit důsledkům jejího destruktivního působení?

V obecné poloze jsem se na některé z otázek pokusil dát odpověď v sérii článků, které jsem napsal během dovolené. Zejména:
O globální moci, jejích slouzích teď, po Jihlavě/1
Viz: http://radimvalencik.pise.cz/4855-o-globalni-moci-jejich-slouzich-ted-po-jihlave-1.html

O globální moci teď, po Jihlavě/2
Viz: http://radimvalencik.pise.cz/4856-o-globalni-moci-ted-po-jihlave-2.html

A možná ještě o něco lepší, zvláště druhá část:
Globální prediktor, nebo jádro globální moci?/1
Viz: http://radimvalencik.pise.cz/4875-globalni-prediktor-nebo-jadro-globalni-moci-1.html

Globální prediktor, nebo jádro globální moci?/2
Viz: http://radimvalencik.pise.cz/4876-globalni-prediktor-nebo-jadro-globalni-moci-2.html

K tomu malá poznámka: Na základě řady podnětů a doporučených zdrojů jsem si poměrně podrobně prostudoval "Dostatečně všeobecnou teorii řízení", viz:

http://leva-net.webnode.cz/koncepce-socialni-bezpecnosti/#DVTR

Byl jsem dost zklamán. Trochu Berďajeva, trochu Vernadského, vyloženo přes směsici konceptů z teorie řízení, zabaleno do mystického prostěradla (takže přesnou definici "globálního prediktora" tam nenajdete). Do řady pasáží se promítá šok z rozpadu Sovětského svazu a snaha najít nějakou oporu v odpovědi na otázku, co dál s Ruskem. Ale kdo chce v něco věřit, tak tomu jeho víru brát nebudu. Každopádně to, jak funguje současná globální moc, jakou metamorfózou jádro současné globální moci prochází, tam nenajdete.

V návaznosti na předešlé snad ještě jedna otázka, aktuální i v souvislosti s rovněž se blížícími prezidentskými volbami:
- Jak rozpoznat slouhy současné globální moci, slouhy slouhů této moci a jejich poskoky?
- Koho ve vysoké politice můžeme považovat za dostatečně odolného, aby nespadl do některé z kategorií slouhovství současné globální moci a aby z volby současnou globální mocí podstrčené figurky nebyla naše veřejnost tak rychle zklamána, jako Francouzi z volby Macrona?

O tom, že se současní tupí kádrováci snaží sestavovat různé seznamy "nepohodlných osob" a zneužívat i státní instituce k pronásledování lidí (což je logickým pokračováním předešlého) někdy jindy. Nyní je nejaktuálnější plně využít dosud existující prostor k pochopení odpovědi na standardní otázku, "Co dělat?".

Zdroj: http://radimvalencik.pise.cz/4888-nasi-kadrovaci.html

23 komentářů :

  1. Pokud autor konstatuje: "Každopádně to, jak funguje současná globální moc, jakou metamorfózou jádro současné globální moci prochází, tam nenajdete." tak se domnívám, že mu něco z DVTR uniklo - totiž to, že cílem DVTR není stanovit, kdo je ten GP!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:20 Říká se, že kdo hledá, "najde". Pochopí, že GP není konkrétní fyzická osoba (osoby), ale způsob řízení ...

      Vymazat
    2. Re (14:56):
      I ten způsob řízení anebo i artikulovaný zájem (na progresi své globální moci) bude mít své autory a lidské nositele, kteří vlastní řízení mohou delegovat svým slouhům. Takže se opět dostáváme k otázce, kdo bydlí v horním patře?
      Budou to asi zájmově a majetkově dobře provázané struktury mocné globální finanční ologarchie a klíčových nadnár. korporací. Bez pevné organizační struktury, vázané sdílenými zájmy(?) ...

      Vymazat
    3. 14:56 řízení nemůže být ničím jiným než pouhým prostředkem ... jak se s tím chcete vyrovnat?

      Vymazat
    4. Ad 14:56 - Bezva koment!

      Vymazat
  2. Ať si píší seznamy, celé knihy seznamů, ať se zalknou svou nenávistí, to je jejich věc. Důležité je jen to, aby se nedostali ke korytu, na pozice. Takže analyzovat, ke kterému výtahu moci tihle ptáčkové lnou, a tento spolek k moci nepouštět nebo jej ve volbách od moci odstavit. Jinak ať si plácají co chtějí, nad tím není třeba se rozčilovat. Plácali vždy, plácají i nyní, o to víc, když je před volbami. Mýlí se dále v tom, že jsou přesvědčení, že tím podstatně ovlivní názory lidí. Jako by si lidi vytvářeli názor ze zdrojů novinářské žumpy, jak naivní. O to větší bude překvapení. Pak se budou ptát, kdo nám to udělal?

    OdpovědětVymazat
  3. Místo naši kádrováci by spíš mělo být kádrováci nás. Naši? Proboha co je na nich našeho? Já s nimi nemám a nechci mít nic společného, protože je to fuj-tajbl-na-n-tou, natož ještě aby byli moji. To bylo dříve, naše strana a vláda, naše dílo, naše děti a naše prkýnko od záchoda. Tito nejsou naši, ti jsou ničí, jsou to jen prachobyčejní sprosťáci, špatní a zlí lidé. Pochybuji, že se najde vůbec někdo mezi naším lidem, kdo by takovými nepohrdal. Nedokážou se vyrovnat s tím, že lidé mohou mít jiné názory než jsou ty jejich, a podvědomě cítí, že ty jejich jsou ty, které nejsou správné. Aby se to neprovalilo, dělají psí kusy v naději, že tímto nepříčetným způsobem dosáhnou svého. Ale to je omyl. Pokud společnost neskouzne k totalitě (jejich přičiněním), šanci nemají žádnou. Tak radši tu totalitu, tam konečně budou mít navrch.

    OdpovědětVymazat
  4. Po tom , co se děje dnes , by mi vůbec nevadil návrat před rok 1989 !!

    OdpovědětVymazat
  5. Článek není moc k diskusi ale na psaní moc a moc písmenek.
    Takže jen k Babišovi. Na první pohled dobrý. To ale většinou skrývá nějaké jádro, záměr, úmysl a nemusí to být ani od samotného Babiše.
    Přišel k nám aby nám řekl co víceméně víme, že všici tu kradnů.
    Vidím to také tak, že jako mesiáš, šlechetný multimilionář, chce zastoupit tak nějak komunisty, aby bohatým bral (?) a chudým dával. Takže první úspěch, oslabení strany mírného pokroku (KSČM) a "socialistů", kteří jsou v tom mírném pokroku ještě dále.
    Bylo naplánováno vítězství ANO, kde se tak nějak záměrně skrývá to hlavní, klika kolem herce S. Zatím jsme totiž dost vlažní v otázce pomoci USA, t.j. zbrojení, kdy nedosahujeme ani 2 % HDP. Babiš bude odstraněn ale vítězství ANO bude ještě výraznější. Pak se už kasa naplno otevře pro nákupy zbraní všeho druhu. Možná i na ponorku dojde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se týče A.B. a jeho ANO, nejhorší na vašem konstatování je to, že máte pravdu ..

      Vymazat
  6. Co se týká pasáží o KSB tak s R.V. nesouhlasím. Pozorně jsem si přečetl i články z odkazů a např. to co p. Valenčík nazývá jádrem Globální moci jsou pouze lidé státní elity USA využívané ještě v nedávné minulosti ke strukturní části řízení. Nebo osoba senátora Mc.Caina? Nenechte se vysmát, ten o Globálním řízení nemá ani potuchy i když v míře svého nechápání plní úkoly GP (užitečný idiot). A naopak Trump je na místo prezidenta instalován právě Globálním řízením státním elitám navzdory. Jeho úkolem je zajistit pokud možno klidné přeformátování USA po vzoru SSSR což se mu i celkem daří. Takhle by šlo pokračovat skoro donekonečna. R.V. podle mého nevidí dostatečně daleko, ale alespoň se dívá správným směrem a za to mu patří dík. L.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pan Valenčík je bohužel pod vlivem kaleidoskopického idiotizmu.Pokud sám nepochopí svůj omyl,není mu pomoci.Sociální čas se nezadržitelně zrychluje a kdo nepřizpůsobí svoji psychiku mozaikovému vidění,toho události semelou.P.

      Vymazat
    2. Plně souhlasím s 16:50 i doplněním 0:50. Když jsem si přečetl Radimův článek (znali jsme se, je už to hodně let, události i čas nás rozdělily), došel jsem k závěru, že moc v obraze není. Chybí mu synoptický pohled. Ale on je šikovný, doučí se a pochopí.JanDrda

      Vymazat
  7. GP je konstrukt nového moderního náboženství antisystémových blbů, kteří si ho uměle vytvořili aby ty jejich bláboly do sebe zapadaly a dávaly nějaký smysl. Je legrační jak ho ani nedokáží přesně definovat, ukázat na něj konkrétně prstem.

    OdpovědětVymazat
  8. Co dělat? Není to náhodou kniga od Lenina?

    OdpovědětVymazat
  9. Autor článku se zjevně mýlí. Nejde o prorůstání moci a zločinu a jeho vzlínání směrem vzhůru. Ani o to, že jsou na místa dosazováni a pak využíváni často lidé, na které "někdo něco ví" namísto lidí schopných. To vše je nepochybně pravda. Jde ale zejména o to, kdo či co je GP a že se liší od amerického státního establishmentu či neocons. To potvrzuje i dějinné události, jako bylo tažení Napoleona na Rusko, VŘSR či Hitlerův Drang nach Osten. Nejde tedy v žádném případě o to, že v posledních desítkách let někde něco prorůstá. Krom toho je třeba položit si otázku, kdo vytváří dlouhodobou konstrukci dějin, která je pak dle jeho vůle naplňována: Obvykle máme takové záležitosti za věštby či předpovědi, fakticky je to "jen" prozrazování budoucích plánů, které jsou následně uváděny do života, a to důsledně. Jeden příklad za všechny: dopis Alberta Pika G. Mazzinimu z r. 15.8.1971, kdy předpověděl celkem 3 sv. války, a to vč. způsobu jejich vyvolání. 2 již proběhly, ke třetí z nich se právě schyluje. S tím nějací lazaři jako je McCain nemají nic společného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro 19:17 a podobně uvažující. Příliš nechápu, proč k rozvinutí svých úvah nezbytně potřebujete jakousi centrální, vše projektující osobnost, ať už jednotlivce nebo z Božího dopuštění nějak formovanou skupinu ... Není pravděpodobnější a zcela logické, že jde o proces, který se odehrává uvnitř historicky vzniklého systému, s jeho vstupními parametry, které se proměňují, systém dále formují, ale jeho „rozvojový“ prvek nemění a v tomto rámci se lidská společnost jednak proměňuje a jednak, zejména z existenčních důvodů prostřednictvím jedinců i skupinově politicky reaguje, když proměny nově modifikují zásadní změny v toku informací? Jakýpak Věčný Žid, kterým si to vykládali někteří naši předci? Jsme snad o kousek dál, máme tu teorii systémů, kybernetiku, umělou inteligenci, robustní výpočetní techniku a potřebujeme personifikovat Globálního prediktora? To snad ne, nebo ano, Radime?

      Vymazat
  10. Předseda hnutí ANO Andrej Babiš na dotaz neodpověděl.

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Odporna-zvracenost-a-arogance-Angely-Merkelove-vede-nas-do-zahuby-a-dela-z-nas-blbce-Odstrihneme-se-od-EU-Kanclerka-k-nam-zve-dalsi-uprchliky-a-toto-nam-rekli-Gazdik-knize-ci-Keller-500231

    OdpovědětVymazat
  11. "Každopádně to, jak funguje současná globální moc, jakou metamorfózou jádro současné globální moci prochází, tam nenajdete."
    To nenajdete v žádné nauce, jestli jste odpověď hledal v jakékoli knize nedivím se že jste zklamaný. To musíte hledat na světě, z knih se dozvíte jedině jak a kde hledat. Mimo jiné na to odpovídá DVTR docela přesně, právě tím že neodpovídá. Všichni kdo v knihách tvrdí že "znají pravdu" jsou jen lháři protože to do knihy nacpat nejde a nepůjde. Kniha je totiž zastaralá vteřinu po zapnutí tiskařského stroje.

    Jinak, zajímavá otázka: "Jak je možné, že vedení všech politických stran selhalo?" Jak jste přišel na to že vedení všech stran selhalo? Jste si jistý že znáte jejich zadání? Podle mne svoji funkci plní skvěle, maskují kde se opravdu vládne. Teď jde o to jak jim dát naše vlastní zadání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS: A k odpovědi na mou poslední otázku jste se článkem ani nepřiblížil.

      Vymazat
  12. Vážený pane Valenčíku. Z Vašich impotentního otázek snad stojí za úvahu jen otázka poslední!
    Dále bych předpokládal, že ve vašem věku je Vám známo, že zásadně protikladné postoje a stanoviska vyplývající z reálné existence reálného bytí nelze odstranit diskuzí, ale lze je "usmířit" pouze vzájemně přijatelným kompromisem a tolerancí.
    Kompromis a tolerancí lze najít formou studené občanské války - to je seriózním volebním procesem! Pokud je však seriózní volební proces zaměněn falešnou hrou na jednu branku, způsobenou stejným měšcem v pozadí, potom je neodvratná horká občanská válka. Její nástup závisí jen na rychlosti prohlédnutí oblbovaných!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oprava: ... Z Vašich impotentních otázek ...

      Vymazat
  13. Tato diskuse je velmi zajímavá. Ale na dlouho, a po mém soudu, dost obtížná v písemné podobě.
    Přesto, myslím, že nejblíže podstatě jsou první tři příspěvky, a pak snad 23:21.
    Pjakin a jeho kolegové se pokouší, nikoliv stoprocentně, ale dost pravděpodobně, logicky a racionálně popsat procesy řízení. Netvrdí, že jde o něco předurčeného a nezměnitelného (žádný bůh a osud), ale popis zájmů, a z nich vyplývajících(logickýh)opatření. Za centrum globálního nadnárodního řízení v zásadě uvádí místa, kde se "řídí" peníze a komoditní burzy. Tam lze, dejme tomu, hledat "fyzické tváře", které formulují "cíle". Poučení vývojem hledají východiska z hrozby přelidnění, tenčícího se stavu zásob surovin a potravin,pitné vody, znečištění životního prostředí, a zároveň potlačení odporu stále emancipovanějšího obyvatelstva. Bez soucitu, a bez skrupulí. Je li třeba "snížit počty", či získat zdroje, podpoří se spor a válka. Může to dospět klidně až do stadia přídělového systému, hlídání všech a všeho. Zvažovaným zrušením hotových peněz a "očipováním" obyvatel to, dokonce dobrovolně, pomalu začíná.
    Pjakin neříká nic jiněho, než že kdo chce v tomto systému přežít a řídit svůj osud, musí systém znát, a rozumět mu. Pak se mu dokáže vzepřít a získat si respekt, jako Rusko, nebo se v něm naučit více či méně "fungovat", a nezadat si, jako některé malé státy. V tomto ohledu, zdá se, je například pozice našeho prezidenta, který má respekt u všech prezidentů velmocí, velmi výhodná a nadějná. Jenže to ani zdaleka nestačí.
    Bez politiků s odvahou, rovnou páteří, vlasteneckým cítěním, a potřebnými znalostmi, se nezmění nic. Otázka soběstačnosti, záložních národních systémů, nejrůznějších "zadních vrátek" a pojistek, a hlavně, nezkorumpovatelnosti,to je ten problém. Kde takové sehnat.
    Školský systém směřuje mílovými kroky k debilizaci. Z vlastenců se dělají náckové. Takže ještě zbývá "posílit genofond" integrací z tzv.uprchlíků. Zatím se bráníme, zatím....

    OdpovědětVymazat