Reklama

.

.

sobota 5. srpna 2017

Neomezené právo: v jakém vztahu jsou americké sankce k mezinárodnímu právu


Ilja Remeslo
5. 8. 2017        zdroj
Další sankce vůči Rusku, přijaté USA, vyvolaly negativní reakce nejen z ruské strany, ale také u evropských lídrů. Ruský prezident Vladimír Putin prohlásil, že americké zákonodárství, které přechází hranice státu, porušuje mezinárodní právo. Francouzské orgány rovněž mají za to, že kvůli extrateritoriální povaze nesplňuje nový zákonUSA mezinárodní standardy a v Německu bylo řečeno, že USA nemají právo pokutovat německé společnosti za aktivity v jiné zemi. ... 



Zásadní rozdíl mezi USA a Ruskem: první země ukládá sankce, aniž by brala v úvahu zákony, práva a zájmy třetích osob. Druhá země zavádí odvetná opatření v přísném souladu s mezinárodní zásadou vzájemnosti, mezinárodního a vnitrostátního práva.

Právník Ilja Remeslo vysvětluje, v jakém vztahu jsou americké sankce k mezinárodnímu právu.

Poměrně často slýcháme od opozičních novinářů, že americké sankce jsou možná nezákonné, ale vždyť nezákonné jsou v tom případě i ruské protisankce, naše odpověď na omezení. Tak vzniká dojem, že to všechno jsou čistě politické otázky, které nemají žádný vztah k právu a že "obě strany jsou dobré".

Ve skutečnosti se právní podloženost sankcí USA a odpovědi Ruska na ně velmi liší.

Od roku 1917 má americký prezident mimořádné právo samostatně vyhlásit výjimečný stav, pokud vidí jakoukoli hrozbu pro USA. Do roku 1976 měla hlava státu neomezené právo (!) zavést výjimečný stav, který nebyl omezen ani důvodem ani dobou trvání. V roce 1976 byly přijaty zákony "O výjimečných stavech" a "O mezinárodních mimořádných ekonomických stavech", které toto právo zakotvily.

Tyto zákony dávají prezidentovi USA právo "vyhlásit existenci neobvyklé a mimořádné hrozby pro národní bezpečnost, zahraniční politiku nebo ekonomiku USA".

Na základě právě těchto dokumentů zaváděl protiruské sankce Obama.

Avšak v případě nových sankcí proti Rusku, vzhledem k neochotě Trumpa je zavést samotně, šel Kongres USA jinou cestou. Fakticky překročil vlastní pravomoci. V případě zavedení sankcí prezidentem má právo je samostatně zrušit. V novém zákoně je toto právo prezidenta omezeno Kongresem.

Je třeba poznamenat, že americký právní systém zastává zásadu extrateritoriality, což znamená, že se předpokládá, že orgány vlády USA mají právo zasahovat do jakýchkoliv právnických vztahů a trestat kterékoliv osoby, které jsou považovány za osoby, jež ohrožují americké zájmy. Proto v případě nových omezení dostaly ránu evropské země a podniky, které jsou dokonce třetí stranou. Na ně se z hlediska "normálního zákona" jurisdikce USA nevztahuje, protože jejich činnost probíhá za hranicemi země. Američtí zákonodárci však zastávají opačný úhel pohledu.

V jakém to je vztahu k principům suverenity a rovnosti států, jak je uvedeno v Chartě OSN a dalších mezinárodních listinách, není známo. Avšak mezinárodní právo je v USA tradičně v podřízeném postavení ve vztahu k právu národnímu. A národní právo v USA, jak jsme si vysvětlili, může regulovat činnost po celém světě.

Na rozdíl od amerických sankcí mají ekonomické protisankce Ruska zcela transparentní úpravu.

Prezidentské dekrety a nařízení vlády, věnované odvetným sankcím, použitívají termín "zvláštní ekonomická opatření" a jsou založeny na federálním zákonu "O zvláštních ekonomických opatřeních" ze dne 30. prosince 2006. Na rozdíl od "mimořádných" zákonů USA obsahuje tento zákon jasné důvody a seznam opatření ekonomického dopadu.

Ke zvláštním ekonomickým opatřením patří "zákaz výkonu činností ve vztahu k cizímu státu a (nebo) zahraničním organizacím a občanům, a také ve vztahu k osobám bez státní příslušnosti, trvale žijícím v cizí zemi, a (nebo) uložení povinnosti provedení stanovených činností a jiná omezení".

Podrobněji se mohou zájemci s právním podkladem pro přijetí zvláštních ekonomických opatření seznámit zde.

Na základě této definice se nemohou zvláštní ekonomická opatření dotknout práva třetích stran, které nemají vztah ke státu, který je protistranou, a jeho občanům.

To je zásadní rozdíl mezi USA a Ruskem: první země ukládá sankce, aniž by brala v úvahu zákony, práva a zájmy třetích osob. Druhá země zavádí odvetná opatření v přísném souladu s mezinárodní zásadou vzájemnosti, mezinárodního a vnitrostátního práva.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová 

74 komentářů :

  1. Po celou historii USA tam platil zákon silnějšího. Krásně je to předvedeno ve filmu Limonádový Joe. Teď tento zákon exportují do celého světa. Je to spojeno s šířením demokracie made in USA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Demokrace made in USA je založená na amerikanizme. Amerikanizmus má kořene v neokonzervativní ideologií USA jako světového hegemona. Podle neokonzervativců zhroucení komunizmu a socializmu dalo světu znamení, že dějiny si jako svou budoucnost vybraly „demokratický kapitalizmus“, který ovšem ve skutečnosti není ani demokratický, ani kapitalistický. Je to světový socioekonomický a politický systém, který by se dal nazvat amerikanizmem. A tento „amerikanizmus“ se nyní Washington coby svou světovou nadvládu chystá nasadit na celý svět.
      Rusko, Čína, Sýrie a Irán, které tuto nadvládu nad sebou odmítají, musí být destabilizovány a zničeny, protože americkému „amerikanizmu“ prostě stojí v cestě. Býv. prez. USA Obama to výstižně nazval "zkroucení rukou".
      USA svojí politikou destabilizují světový mír. Americká demokracie je podvod, který slouží komukoliv a kdekoliv.
      USA je nejškodlivější stát na Zemi, který nelegálně bombarduje a zabíjí civilisty v několika zemích současně, tajně vyzbrojuje teroristy na Středním východě a podvratně zasahuje do voleb v zemích po celém světě. Poučuje ostatní suverenní státy o čestnosti, čímž se vysmívá mezinárodnímu právu a pravidlům obchodu.

      Vymazat
    2. Vnitřní problémy USA (všichni proti prezidentovi), protiruská fóbie bezohledné prosazování zájmů USA kdekoliv na světě dostaly mezinárodní vztahy na novou nebezpečnou úroveň. Tento článek správně zdůrazňuje, že sankce mohou sice USA uplatňovat vůči svým protivníkům (s rizikem reciprocity), ale ne proti třetím zemím např.evropským firmám za obchody s Ruskem mimo rámec sankcí EU. Absurdní pak je návrh aby sankce byly uvaleny na Čínu proto, že nevyvíji dostatečný tlak na KLDR, bez ohledu na to, jaké má možnosti a co skutečně dělá.Trumpa již obklíčili a vlády se ujímá Kongres, posedlý představou, že Prozřetelnost či kdo zvolil USA aby vládly celému světu.

      Vymazat
  2. 20:47 - Upřesni a dolož, proč sem montuješ film Limonádový Joe ze soc. pravěku! Dále, co je obsahem demokracie made in USA! Máš na to 12 hod., jinak Tě lze prohlásit za veřejného blba!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč sem lezeš, když jsi hloupej?

      Vymazat
    2. Pro retardy na reparát5. srpna 2017 21:43

      21:37 - 20:47 - Upřesni a dolož, proč sem montuješ film Limonádový Joe ze soc. pravěku! Dále, co je obsahem demokracie made in USA! Máš na to 12 hod., jinak Tě lze prohlásit za veřejného blba!

      Vymazat
    3. 21:27 - 21:43 Proč sem lezeš, když jsi hloupej? Proč by sem neměl montovat nádherný film Limonádový Joe? Upřesni a dolož! Máš na to 12 sekund!

      Vymazat
    4. Náhodou film Limonádový Joe není z pravěku a za socialismu se točily daleko lepší filmy než teď, s tím se objektivně nedá nic dělat.
      JInak k USA - je smutné, že začaly jako stát vznešenou myšlenkou, deklarací, lidskými právy a opravdu demokracií ... a zvrhly se k totalitě, násilí a totálnímu úpadku všeho, co si lze představit .....

      Vymazat
    5. 21:54 Podle jakých objektivních kriterií se srovnávají filmy, které jsou natočené desítky let od sebe?

      Vymazat
    6. Třeba že ty staré baví lidi i po letech, a ty nové ani nikdy???????
      Ale článek ani diskuze se netýká filmů, to byla zbytečná a nesmyslná odbočka na slepou větev, už nechte Lim. Joea spát.

      Vymazat
    7. Ok, parametr sice mimo mísu, ale o filmech tenhle článek není, takže souhlas.

      Vymazat
    8. 21:27 hlupaku, nechod sem, neumis cist?
      Horni Dolni

      Vymazat
    9. Neustále se tady hovoří o zájmech USA.
      Co je vlastně jejich zájem vůči ostatním státům? Co je ta jejich demokracie? Podřídit si veškeré státy světa a neustále vyvýjet tlak na ostatní státy pod pohrůžkou války a nebo přinejmenším převratu v zemi. Mám za to, že už jim s toho harašení dochází síly. Ekonomika jde do háje, více jak 70 mil lidí jsou na potravinových listcích. Už totiž nemají kde drancovat a vysávat ostatní státy, pod záminkou té jejich ( demokracie). Opravdu z té jejich nabubřelosti se jim zatemnil mozek? Ano. Jejich skutečná demokracie spočívá v drancování a zbudování si kolonií v ostatních částech světa a defakto žijí na úkor jiných států. Už toho hegemona bylo opravdu dost. Drancují a loupí v celém světě pomalu třista let. Nebylo by opravdu už na čase, aby se spojily státy jako je Rusko,Čína a nakonec i ta KLDR a zatočili s tímto mezinárodním zločincem? Jenže těm namyšleným mezinárodním zlodějům ( v zájmu demokracie) toto ani nedochází. Nebo možná dochází, ale připustit si to nedokáží. No bohužel. Nikdo nechce válku, to jen pár zhovadilců v kongresu se předvádí a myslí si, že jich se to netýká. Jak už to někdo psal v předchozím přízpěvku, 70% států zeměkoule má už té jejich demokracie dost. Budou se dovit možná i ušima, jak se medvěd opravdu nas.... tak to vyčistí až se jim z toho zatočí ta jejich bedna kytu, nebo co to nosí na krku. A už by to bylo opravdu potřeba, ale né v zájmu té jejich demokracie. ale V ZÁJMU V3ECH OBYVATEL NA ZEMĚKOULI. Hitler si taky myslel, že ovládne celý svět a nakonec jak to dopadlo víme všichni. Jenže na druhou stranu, to nejsou jen USA, které škodí světu. Takový příprcnik a Anglie a Frantíci nejsou rovněž bez viny. To jen na okraj. Kde byl bordel, se vžby přiživili. Jak jedni, tak druzí. Všimněte si toho, že vždy ten škodící elemont, potřebuje nějakého podrž tašku k sobě. Usáci mají anglosasany, popř taliány. A ta slavná EU zase Frantíky, ale to už je zase jiná kapitola, o té až příště.

      Vymazat
    10. 11,32 má naprostou pravdu!

      Vymazat
    11. Souhlas s příspěvkem v 11.32. Je to opravdu jen pár jedinců, pár mega společností a bank, kteří páchají celé to zlo po celém světě pro své sobecké zájmy. Lid USA si toto nepřeje, děje se to bez nich a nikdo se jich neptá. Oni totiž tu sebranku, co má toto vše na svědomí, ani ti Američané nezajímají, lidi = jako občané, obyvatelé, pro ně nemají žádnou cenu, ani tu nejmenší, jsou to jen věci či nuly v jejich očích, oni to vůbec nedělají pro ně!!! Pokud by jim šlo o blaho SVÉHO státu a SVÝCH občanů, ještě by to bylo jakžtakž (!) k pochopení a ospravedlnitelné, protože dobrý vládce a hospodář se má vždy starat, aby to jeho prosperovalo (i když by to na účet ostatních samozřejmě být nemělo, ale budiž), a když to nedělá, je to celé špatně a zvrácené - a proto také si myslím, že to není do budoucna udržitelné, přírodní zákony jsou neúprosné a takového parazita přisátého na Zemi prostě a jednoduše dřív či později smete!! Za sebe si přeji - už aby to bylo!!!!!!!!!!

      Vymazat
  3. Jednoduché 21,27 - demokracie made in USA je totální podřízení se jejich zájmům, zobat jim z ruky a stát se jejich kolonií. K tomu jako bonus občas přičti i zničení dotyčné země, průmyslu a infrastruktury ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mýlíte se! Demokracie made in USA je oligokracie US Warlordů.

      Vymazat
  4. Taky by mě zajímalo, jak sem do toho zapadá Limonádový Joe. Petr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:38
      Hloupa otazka od hlupaka

      Vymazat
  5. USA zavádí sankce a vojenské základny v zemích, kde nemají co pohledávat, z důvodu ohrožení jejich zájmů a demokracie. Co takhle uvalit sankce na USA z důvodů ohrožení světového míru a začít stavět základny v Mexiku, Venezuele apod.To by se zjančili blbci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezjančili. Zahájili by třetí světovou válku. Bez průtahů. JFK není na skladě.

      Vymazat
    2. Je to zajímavá myšlenka. A nebylo by to vůbec špatné. Bohužel by se k tomu muselo spojit hodně států a vyhlásit to společně ... a to si v současné konstelaci neumím představit.
      Společně vystoupit proti světovému "četníku" a postavit ho do latě by byla krásná představa.

      Vymazat
  6. Tenhle film v televizi neuvedou a tak znáš prd. Joe přijde do salůnů a říká se mnou přišel zákon a střílí. Ty s odpuštěním sračky co dnes vysílají jenom vedou lidi k agresi. Jak jste nám předvedl. Stačilo se zeptat táty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele čéče, já tenhle film viděl asi dvacetkrát a vždycky to bylo v televizi.

      Vymazat
    2. 22:31 jo, ale před rokem 1990.

      Vymazat
  7. Ještě dodám made in USA kroucení rukou, nedouku.

    OdpovědětVymazat
  8. Přece už i český ústavní soud (úmyslně s malým "ú" na začátku slova) nás svým nedávným výnosem (o dvou LGBT, kteří si koupili dítě) přesvědčil, že americké právo je nadřazeno všem ostatním právním normám kdekoliv na světě.

    OdpovědětVymazat
  9. Blbečci z usa jsi myslí že bude svět skákat podle nich ale von nebude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jeste trochu skace
      Horni Dolni

      Vymazat
  10. Kde jsou ty časy pohody, kdy jsme museli poslouchat Kreml.
    Přitom to poslouchání bylo v zájmu kooperace a specializace. Sovět neměl zájem své ovečky nějak poškozovat. Ve stavu ve kterém byl po válce, si nemohl hrát na vlastním písečku, spíš rozvalinách.
    Amík je v krizi a je mu fuk, zda svými sankcemi poškodí i svoje ovečky. Kapitál je kapitál. Tady žádné ohledy neplatí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A cesi vyznamenavaji Masiny mu to zerou
      Horni Dolni

      Vymazat
  11. V závěru toho filmu je "Já lump, ty hrdina přesto jsme jedna rodina. Těch filmů v četně pohádek je hodně. V 89 se hodně lidí domnívalo, že to bude jako ve filmu V a W HEJ RUP. Nevnímaly jak pokročila doba. To je jako to stálé srovnávání dnešních podmínek s tím co bylo za komoušů. To dělaly komouši také, srovnávaly se životem za první republiky. Dnes se k tomu může dopracovat jen omezení tupec. V dnešní době by to i za komoušů vypadalo jinak než 88. Co teroristo jsi spokojený.

    OdpovědětVymazat
  12. Dvě tzv. americké rodiny, vlastní polovinu dluhu USA. Co myslíte, mají vliv na politiku bývalých USA? To nejsou sankce USA, ale jejich a pozor, to nejsou Židé, ve smyslu Semité, Židé jsou jejich nepřátelé a štít, za který se šmejdi ukrývají..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když to nejsou Židé, ani konvertovaní, prozraďte nám, o koho se podle vašich informací jedná. Rádi si je prověříme.

      Víte kdo je to SABBAT GOJ (šábesgój)?
      K čemu slouží?

      Vymazat
  13. Hle čéče to bylo hned po převratu, než se vzpamatovaly a nakoupily sračky made in USA. Také "Někdo to rád horké" tam byla ta zmínka o "neodmítnutelné nabídce". Teď už máme vlastní sračky i pro děti. Z čeho by ti umělci žily.

    OdpovědětVymazat
  14. Toz nevolim emericke tatranke te só me o prdele ale volim MIlose a Ykohamo neb tech ceskéch politickéch insttucionálnéch kolaboranto oz mám plné kecky je to verbes nezdárná....toz 25 roku stacelo !!!!!!!!!!! slonce v srdci...howk

    OdpovědětVymazat
  15. Nějak jsem v diskusi/krom hádání se o limonádníkovi/ nezaznamenal jeden velice podstatný fakt.
    není to totiž tak dlouho co Makrela a spolek ostatních bruselských paňáců stáli v čele žadatelů o přísnější sankce vůči Puťovi a najednou když se to má dotknout jejich byznysu háží brzdu a že bla bla bla to není podle práva.To snad není možné, že ta makrela je taková kráva./aby se to rýmovalo :-)/
    Stejně si ale myslím, že je to všechno jen takové divadélko a natřásání peříček před voličem. Podobně jako u nás v parlamentu, když se řežou od pultíku "do krve" a pak jdou spolu na pivo.
    Makrele a Bruselským paňácům musí být přece jasné, že kdyby se Puťa opravdu naštval nemusí vypouštět žádnou raketu a stačí zavřít do Evropy kohoutky. Do týdne bysme měli Velkou EUropskou revoluci a paňáci by šli od válu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyborny prispevek
      Horni Dolni

      Vymazat
  16. Kongress si antitrumpismem nasral do krku
    Ale hovna vyzere euroonuce
    Horni Dolni

    OdpovědětVymazat
  17. Do hezky prdele jste vlezli, ceske onuce
    Havlobrusle onuce
    Zase tu nekdo bude hajit ceske onuce ktere toleruji havlobruslarskou tyranii
    Amerika aspon bojuje, rozpolcena mezi Trumpisty a Nevertrumpisty
    Cesko jen onucuje Brusli
    Mylim se?
    Co cesti slusnici?
    Horni Dolni

    OdpovědětVymazat
  18. Opakuji. Podle mého názoru naprosto podstatná informace o sankcích je tato.
    V USA je to mnohem horší než tušíme.
    Tillerson s Trumpem zůstávají sami.
    Přesněji, ještě s několika málo kongresmany co hlasovali proti sankcím.
    Zde to máme ze zdroje v USA naprosto důvěryhodného, odpovídajícího u nás aeronews nebo svobodnému rádiu.
    Jde o část videa z úvodu článku sotva 2 minuty s čs titulky: (Děda.)
    !!!!!!!!!!

    http://aeronet.cz/news/video-podle-analytika-z-ron-paul-institute-neni-donald-trump-funkcnim-prezidentem-bojuje-proti-kongresu-i-vlastni-strane-rex-tillerson-chce-nadale-hledat-cesty-ke-spolupraci-s-ruskem/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Citim to same, dedo
      Ale myslim ze je to hlubsi
      Svet je v takovem stavu rozvratu, hniloby a z toho plynouciho cynicizmu ze se jiz neda vladnout normalne, ze se vladne jen z opozice
      Duvera ve vlady je fuc
      Kongress si nakalel do ust
      Jde o to jestli tuhle bouri Trump prezije treba jen prikrcenim
      Demokrati prohrali 12 volebnich boju a tim splaskli
      A i kdyby nevertrumpovci vyhrali tak cim nahradi Trumpa?
      Bez Trumpa krvava obcanska valka
      Horni Dolni

      Vymazat
  19. Doplňuji - s několika málo kongresmany: = jen s Paulem a Sandersem. Děda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Netreba oprav, my rozumime
      A pytlici neporozumi ani s opravou
      Pises dobre, Dedo
      Horni Dolni

      Vymazat
  20. Čo je to to medzinárodné právo, Kefalín. No přece jak vládnout světu, pane majore.

    OdpovědětVymazat
  21. Sankce jsou velmi užitečné a Rusko je určitě využije. Je to jako s tím Daliborem, co ho ty sankce naučily housti.
    Altman

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ano
      A snad sankce znici vezeni narodu EU brusli
      Horni Dolni

      Vymazat
  22. Proč si podobné zákony nemůže udělat Rusko,Německo Francie,Anglie a další.Pokud jde o státní zájem,tak to přeci musí dodržovat každý stát v prve řadě svůj stát.Ta Americká nabubřelost,arogance,musí mít někde hranice.Tady jde o velké ztráty firem,nezaměstnanost,ztráty státních rozpočtů až deprese z politiků,kteří se nechrání zájmy státu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evropa je krtci hromadka
      Horni Dolni

      Vymazat
  23. Kongres se chytil do pasti nese odpovědnost ...... https://politexpert.net/55943-dollar-ne-dengi-prigovor-fedrezervu-ssha-uzhe-podpisan

    OdpovědětVymazat
  24. USA má právo nejsilnějšího a může dělat vše co chce.A chce jen více zisku,tedy peněz a být ještě silnější.
    Šakali mohou jen výt a štěkat,ale král džungle si vždy dělá co jen sám chce. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rad ze sem pises protoze pises rozumne
      Udeluji ti titul deputy Horni Dolni

      Vymazat
  25. Je na case aby Kozaci napojili sve kone v Siene
    Horni Dolni

    OdpovědětVymazat
  26. USA je stát určený na odpis, otázka je, co předtím ještě stačí napáchat. Je to příklad totálního rozvratu práva i morálky. Ale není to vina obyčejných lidí, ti jsou oběti jako my, je to jen "pár" jedinců, pár mega společností a bank, kteří páchají celé to zlo po celém světě pro své sobecké zájmy. Lid USA si toto nepřeje, děje se to bez nich a nikdo se jich neptá. Oni totiž tu sebranku, co má toto vše na svědomí, ani ti Američané nezajímají, lidi = jako občané, obyvatelé, pro ně nemají žádnou cenu, ani tu nejmenší, jsou to jen věci či nuly v jejich očích, oni to vůbec nedělají pro ně!!! Pokud by jim šlo o blaho SVÉHO státu a SVÝCH občanů, ještě by to bylo jakžtakž (!) k pochopení a ospravedlnitelné, protože dobrý vládce a hospodář se má vždy starat, aby to jeho prosperovalo (i když by to na účet ostatních samozřejmě být nemělo, ale budiž), a když to nedělá, je to celé špatně a zvrácené - a proto také si myslím, že to není do budoucna udržitelné, přírodní zákony jsou neúprosné a takového parazita přisátého na Zemi prostě a jednoduše dřív či později smete!! Za sebe si přeji - už aby to bylo!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  27. Americké sankce jsou problémem Ameriky. Nikomu nebrání v tom, aby se k nim přidal, nebo nepřidal. Dokazují jen sami sobě, jací jsou chlapáci, co si můžou dovolit, aniž by vzaly na vědomí, že už nejsou dominantním fenoménem ve světě, že ztrácejí kredit a čím dál více státům světa jsou u rpdele. Chcípající kobyla kope kolem sebe...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, tak by to mělo být, ať si sankce vyhlašují a doplácejí na ně hlavně sami, jenže oni ve svém velikášství a pocitu, že jsou pány světa nutí ostatní státy, aby se k sankcím přidaly, resp. to rovnou vyhlásili za všechny. Otázka zní, budou mít ti ostatní koule na to, aby řekli, že sankce jsou výsadním problémem USA a ať zbytek světa nechají na pokoji???? Aha???
      USA ztrácejí kredit každým dnem, ale brání se tomu zoufale a jediným způsobem, který znají - zlem, násilím, agresí, výhrůžkami ... ten stát nikdy nejednal a ani neuměl jednat diplomaticky, byli zvyklí poroučet a vyhrožovat a dlouho jim to svět baštil, je s tím konec, ale nejspíš stačí před totální smrtí napáchat ještě hodně zla ......

      Vymazat
  28. HO Do píšeš České onuce a v USA nejsou onuce? Podpořily Trampa ve volbách a když jsou lepší než my, proč ho nejdou demonstrativně podpořit pře kongres, proč se jenom spolehají jak my /ne já/ na Havla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21, furt to vysvetluju a furt nechapes, nebo predstiras ze nechapes?
      V Americe jsou vsichni mozni a nemozni
      Ale Amerika si zvolila Trumpa a bojuje
      Zatimco ceske onuce toleruji medajle pro Masiny
      A ted, proc Trumpa podporit pred Kongres? Proc?
      Trump je zvolen
      Vuli lidu
      Plnopravne
      Proc delat divadylko
      Kongres, jak rikal Napoleon, nechat ho at se znemozni
      Vzdyt se nic nedeje
      Proc demonstrace
      A sankce, smesne, a poskozuji hnusnou EU a nemecko, a co poskozuje vezeni narodu EU a nemecko je spravne
      Cesko je jina, je zotroceno a zonuceno, to cesi by meli defenestrovat
      Amerika jeste demonstrace nepotrebuje
      Jina by byla kdyby fyzicky ublizili Trumpovi
      Tam by ale demonstrace byla malo
      Misto tebou 21 navrhovana demonstrace me prijde 12 demokratickych volebnich porazek
      Horni Dolni

      Vymazat
  29. Krym:
    Zdražila jídla i noclehy. Platy personálu naopak klesly. Například turistický areál Mindalnaja Rošča musí platit ročně místo 3,5 milionu rublů (zhruba 1,4 milionu korun) 44 milionů rublů (zhruba 17,4 milionu korun).
    Letošní sezona je tak pro Krym zničující. Turistů přijelo mnohem méně než loni. Hotely jsou v době, kdy mají praskat ve švech, zaplněné tak z 60 procent. Soukromý sektor – vily a byty, které jejich majitelé na léto pronajímají – ještě méně. Tak ze třetiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za A) nevím, zda vašim informacím věřit
      za B) i pokud by to tak bylo, lepší se uskromnit než se vzdát, Rusko a Krym jsou v právu a nevím, proč by měli žadonit u agresora o smír; lepší být svobodný a svým pánem ve své zemi, než otrok a kolonie - oni ty platy a zisky taky nejsou všechno, víte, to jenom nás tady v ČR naučili, že prachy a prachy a konzum a nic jiného nemá smysl ......

      Vymazat
    2. Škoda, že Západ(USA) o ten Krym přišel. Dnes se tam v těch hotelích a plážích mohli vyvalovat naši vojáci místo nehostinných a studených severních moří...No ještě dodám, že určitě by se tam dnes taky lépe těm Krymanům žilo, kdyby zůstali pod Ukrajinou. To by byly hotely narvaný...

      Vymazat
    3. No tak já tedy v žádném případě!!! nestojím o to, aby se naši vojáci někde vyvalovali!!! Kdekoliv. Mají být doma a bránit naši zem!!! To je to jediné, co mě zajímá. Jakékoliv agresivní útočné mise někde bůhvíkde musí naše zem jednou provždy odmítnout a podle toho budu i na podzim volit. Kapišto?
      A vy - individum 19,29 si nacpěte do kebule, že Krym byl ukrajinský a teď je ruský, nebyl ani západu ani USA - to jste totálně vedle, takže o něj tato dvojka nemohla přijít.
      Pokud ovšem nejste podporovatel anexe Krymu bez referenda a proti vůli občanů ussáky a hodným laskavým čisťoučkým "západem".

      Vymazat
  30. Az dodnes jste komunisticka luzo tvrdili, ze sankce Rusku pomahaji.
    Kde udelal Putler chybu? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. za groše, za groše, Pepku Vyskoči ?

      Vymazat

  31. Kdo si vzpomene, že dneska 6.8. je nechvalné výročí použití atomové zbraně v "ostrém" provozu?
    Jedna z ukázek velikášství: "a teď rozdupeme bábovičky každému, kdo se nám nebude líbit, kdo nás nebude poslouchat".
    A nebo: "Se mou přišel zákon!"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo hochu, takovy je svet
      Plny predatoru
      To cesko nevedelo kdyz lezlo do Americke perdale?
      Horni Dolni

      Vymazat
  32. Tak budeme mít brzy jinou zábavu. Jak píší Bakalonoviny a i-dnes hovno, ve Venezuele povstala "část armády" (o tom čí je ta armáda si snad každý domyslí), aby zajistila dodržování "ústavy" usa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ??? A čí armáda teda povstala ve Venezuele???

      Vymazat
  33. Rád bych se dožil dne, kdy rozumná část Světa uvalí sankce na USA a jeho satelity - EU.
    Podle příkazu USA oligarchie musí být americkým militarismem Venezuela zničena. Je to pro pohodu a štěstí miliardářů naprosto nezbytné a co zbylých pár miliard občanů? Držet pusu a krok, atomovky a vodíkovky USA "lidumilové" mají pro nesouhlasící připraveny! Radujte se, to je ta pravá "demokracie".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18.48 Kromě USA a Izraele přeci není povolen žádný svobodný stát.... to ještě nevíte? Nic si z toho nedělejte. Ani Rusové to nevědí, nebo na tu židovinu kašlou, jako já, Čech z druhého protektorátu ve výroční den atomového zničení Hirošimy USAky.

      Vymazat
  34. Je dobré , že protiruskými sankcemi nasírají (slušnější slovo mě nenapadá)Němce a Francouze, snad už konečně procitnou a EU bude zachráněna. Ikdyž Rusové dělají humbuk - je to jen na oko a zdá se,že jim to náramně vyhovuje - viz vyhoštění diplomaté.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja bych chtel aby eu chcipla
      Horni Dolni

      Vymazat
  35. Amerika se tak akorat bude ptat eu a nemcu
    Horni Dolni

    OdpovědětVymazat
  36. 9,43 Ussácký agresoři """"humanitárně a demokraticky"""" napadají celej svět ty pologramotná zdrápanino!!!!!!!

    OdpovědětVymazat