Reklama

.

.

úterý 22. srpna 2017

Oliver Stone nejen o Charlottesville: „Deep state“ je „větší problém“, než Trump. Existuje hluboký stát (deep state) a vojensko-průmyslový komplex a bezpečnostní stát… Je to systém, kterému je třeba se postavit.!

NickHoldsworth
Oliver Stone v  rozhovoru
Režisér mluvil o americkém politickém systému během přednášky na filmovém festivalu v Sarajevu.Oliver Stone v reakci na nepokoje v Charlottesville řekl, že problémem není prezident Trump, ale „systém“ v Americe

„(V Americe) existuje systém, a tento systém existoval i před Trumpem,“ řekl Stone. „Putin řekl, že je to čtvrtý (americký) prezident, za nějž se nic nezměnilo. Existuje hluboký stát (deep state) a vojensko-průmyslový komplex a bezpečnostní stát… Je to systém, kterému je třeba se postavit.!
Režisér, jehož posledním dílem je čtyřhodinový seriál rozhovorů s ruským prezidentem Vladimirem Putinem po dotazu na jeho reakci na víkendové události v Charlottesville ve Virginii, během kterých jedna žena zemřela, a několik lidí bylo zraněno poté, co do davu vjelo auto, nekritizoval výslovně Trumpa.

V úterý během své přednášky na filmovém festivalu v Sarajevu, po promítnutí jeho filmu Snowden, Stone řekl, že nějakou dobu již v USA nebyl, ale že události sleduje.

„Všichni se pokoušíte vozit se po Trumpovi každý den, ale je zde větší problém,“ řekl filmař na dotaz, co si myslí o selhání prezidenta Trumpa, když nezkritizoval bílé rasisty v reakci na události v Charlottesville.


„(V Americe) existuje systém, a tento systém existoval i před Trumpem,“ řekl Stone. „Putin řekl, že je to čtvrtý (americký) prezident, za nějž se nic nezměnilo. Existuje hluboký stát (deep state) a vojensko-průmyslový komplex a bezpečnostní stát… Je to systém, kterému je třeba se postavit. Trump je součástí toho systému.“

Zdůraznil: „Je to systém, čemu je třeba se postavit. To si žádá práci a nikdy to není tak vzrušující, jako mluvit o nějakém šíleném prezidentovi.“

Bylo evidentní, že jsou mu příjemnější otázky na téma Snowden, dramatizace příběhu alarmisty NSA (http://www.hollywoodreporter.com/review/snowden-review-926594) Edwarda Snowdena, než mluvit o současných událostech; Stone dodal, že situace v dnešních USA má děsivě blízko k dílu George Orwella, které napsal jako futuristickou novelu „1984“.

„1984 je tu. My jsme v něm. Jedinou věcí, kterou zatím neudělali, je výmaz historie… stále existují lidé, kteří si pamatují,“ řekl. „Jeden týden máme terorismus (který dominuje titulkům), další týden je tu Putin a další Korea.“


Bylo to jako „týden nenávisti v 1984, kde se každou chvíli mění název země a tvář vůdce. Právě to nyní dělají a prochází jim to.“

Režisér řekl, že mu byla „nabídnuta pěkná sumička, aby natočil film“ o Putinovi, krátce poté, co byl odvysílán jeho dokument, ale odmítl, protože není Rus a „nechápe, jak spolu mluví; způsob, jak si vzájemně rozumí“.

Ale Stone dodal, že se od ruského vůdce hodně poučil o tom, jak funguje ve světě „geopolitická rovnováha“.


Stone v současné době pracuje na 10 dílném televizním seriálu o americké vojenské věznici v zálivu Guantanamo. Řekl, že má v plánu režírovat dva díly a dozorovat tým autorů pro zbytek dílů seriálu. Oliver Stone on Charlottesville: "Deep State" Is "Bigger Problem" Than Trump

33 komentářů :

  1. deep state - stát ve státě?

    OdpovědětVymazat
  2. Problém je větší, než se zdá. Podle průzkumů veřejného mínění v USA (Augustine; Taylor 1998, Robinson 2000)méně než 50% dospělých ví, že Zem obíhá kolem Slunce, 94% dospělých "usáků" věří v Boha, 89% v nebe a 73% v ďábla a peklo. Ještě 36% věří na duchy. Jenom 9% chápe evoluci bez Boží účasti. USA náš vzor. Rychle a jistě se na tom pracuje-televize, rozhlas, tisk. Stáčí výměna dvou generací a lehce ovladatelné stádo bude fungovat spolehlivěji jak automaty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:44, Nemám nic proti Američanům, ať si žijí jak chtějí. Jsou jiná mentalita, což je dáno i zeměpisným položením. I to hraje svou roli. Jsem ale proti americkému režimu. Vím ale také, co říkají lidé kteří v USA pracovali. Setkávali se tam s velkou nevědomostí v nejrůznějších oblastech a také značným neuměním něco rukama udělat. Takže průzkum o kterém píšete mě vůbec nepřekvapuje.

      Vymazat
    2. Ad R.P 20:12 & 20:12 - Souhlas, ale je třeba věc domyslet. Popisovaný stav US společnosti znamená, že její občanský rozvoj, ve srovnání s Evropou i Ruskem, probíhal velmi „podivně“ a vlastně pouze v té lepší části společnosti. Čili, někde se americkým senátorům, v jejich globálním úsilí o rozvoj demokrácie a svobody, při rozvoji finančních a jiných technologií, vloudila chybka a pozapomněli na vlastní multikulturní lid. Myslím si, že bez „osvícené“ tvrdé a dlouhodobé diktatury, nelze tu chybku napravit. Uvidíme, kolik toho stihne Trump.

      Vymazat
    3. Na RT se ptal reportér mladých američanů, jestli je potřeba bombardovat S. Koreu. Všichni odpověděli - ANO. Pak vytáhl mapu a žádal každého z nich, aby ukázali, kde je S. Korea. Ani jeden to NEVĚDĚL. Jedna píča dokonce ukázala prstem na kus území v Kanadě. Tak co si o tom mám myslet? Že to jebanda kreténů a agresorů, navíc namyšlenejch. Doufám, že k nám nepolezou jako v 90. letech. Mám jich plný zuby.

      Vymazat
  3. 14,44
    No potěš koště,tak """"inteligentní národ"""" má všechny okolo sebe "opravdu co naučit"!!!!!.-DDD

    OdpovědětVymazat
  4. Docela bych si pral aby Amerika byla vice nabozensky orientovana ale ve smeru Essenu!!!
    a diskutovali co je vice hrich (coz je stejne jako socialni chyba ) vice!!! coz by zlepsilo socialni zivot v USA. Dnesni USA je na tom nabozensky asi jako Cechy vcetne viry ,stejna procenta lidi veri ze Zeme je plocha.
    S tim rozdilem: v Cechach cirkev ziskava moc v USA , moc ztraci. Pripada mi, ze dnesni Cesi jsou vetsi nabozensky fanatici nezli Americani a vice lidi veri , ze zeme je plocha!!
    Komunismus je v podstate nabozenstvi bez Boha a kaitalismus je darvinismus. A tak Cesi veri , verili a budou verit aspon naq Blanicke rytire!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela jsem se zasmál nad Vaší znalostí ČR. Hlavně stejným % věřících v "placatost" Země! Poslední dvě věty mne "dostaly" úplně, až jsem "spadl ze židle".

      Vymazat
    2. PS. nejste ten "brouk pytlík", kterému zdejší troll ukradl nick?

      Vymazat
    3. 19:42 - Upřesněte, prokažte a doložte tu Vaší nejapnou a tendenční otázku! Máte na to 12 hod., takže už makejte! Čas utíká bim-bam!

      Vymazat
  5. Dnes máme svobodu, to je bez debat nepochybný základ, nicméně po roce 1968 komunisté (protože měli máslo na hlavě) vytvořili výborné podmínky pro rodinu. Byty zdarma a půjčky všem. A o tom se nemluví. Rodilo se dvakrát více dětí, než pak po legalizaci moci v 90. letech. A děti nám chybí i dnes, nejméně celá čtvrtina. Proč? Dnešní mladá generace sice vyrůstá ve svobodě, ale zase jí – zdá se – zcela chybí jakákoliv perspektiva. A pokud dnes někdo přemýšlí a dohledává kontury blízké či vzdálené budoucnosti, tak nejsou optimistické, což má pak právě tento důsledek a projevuje se to zákonitě: strachem či obavou mít děti.

    A pro koho tedy je ta naše svoboda a vyspělá společnost? Když ne pro naše děti? Pro imigranty? Pro levnou pracovní sílu? Pro další a vyšší zisky?

    * * *

    Rok 1968 nespadl z Nebe, ale byl logickým důsledkem dohod o rozdělení zájmových sfér mezi světové velmoci.
    Mělo by se více mluvit o tom, že Západ (USA a Anglie) si vzal jeden kus dobyté Evropy a SSSR zase druhý díl. A o tom byly dohody. Takže každý, kdo chce nadávat na SSSR a rok 1968 by si měl uvědomit, že i roku 1968 cosi předcházelo. A nebyl to jen rok 1948, kdy se u nás po svobodných (!) volbách instalovali komunisté, ale bylo tu i září 1938, kdy nás naši západní spojenci vydali napospas Hitlerovi. To je ona Mnichovská zrada či Mnichovský diktát.
    Nebýt zrady Západu, který nás předhodil Hitlerovi, nebyl by ten příklon k sovětskému Rusku. A pokud sledujeme ekonomický a mzdový vývoj po roce 1989, není dnes (srpen 2017) vůbec jasné a zřejmé, zda se Česká republika vůbec kdy v budoucnosti zbaví statusu levné výrobní kolonie Německa, toho Německa, které přece bylo příčinou 2. světové války. (!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale bylo tu i září 1938, kdy nás naši západní spojenci vydali napospas Hitlerovi.https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=B62d29z25Qc

      Vymazat
    2. Jak je vidět, tak jsme se z minulosti ale vůbec nepoučili! Řekl bych asi proto, že lidé byli naivní a věřili lidem, kteří se "vetřeli" do vedení státu.

      V roce 1938 nás ZRADILI SPOJENCI!

      V roce 1948 nás PODVEDLI VLASTNÍ LIDÉ!
      Ti slibovali zcela něco jiného, než to, co jsme prožívali. Jediná "polehčující okolnost" je, že jsme spadli do ruské sféry. Zbytek zavinili "domácí".

      V roce 1989 znovu podvod na lidech. Ty samé sliby v lepší společnost, ale skutečnost se markantně liší od představ lidí. Jen s tím rozdílem, že jsme se ze z ruské sféry přestěhovali SAMI o své vlastní vůli pod sféru západu!

      Přitom skutečnosti, které jsme mohli zaznamenat v obou táborech jsme záměrně bagatelizovali, nebo dokonce přehlíželi, namísto toho abychom se z nich poučili, nás nutí prožít si to znovu.

      Ještě je snad šance na zlepšení, ale to by se muselo chtít! Prozatím není nikoho vidět, ani slyšet!

      Jeden pokus by tu sice byl, ale neuvedu jej konkrétně, to by byl "poprask v kovářské uličce!

      Dovětek: Takový člověk byl už těsně před válkou, jen další vývoj událostí nemohl potvrdit jeho výsledky na naši kotlinu.

      Vymazat
    3. Ad 17:17 - Souhlasím, ale je velice zajímavé, že dějiny se hýbou kupředu řetězením zrad! Zrada evropských velmocí na R-U, zrada Polska na ČR, zrada Německa na Polsku, Anglie a Francie na ČR, Německa na Polsku a Rusku, USA na Rusku atd, atd. až po dnes.

      Vymazat
  6. Ak si niekto myslel, ze ten komunisticky bordel (ze vraj reformny) v 1968 mohol skoncit inak, je neskutocne naivny alebo blby.. jedna banda bolsevickych sudruhov chcela odstavit druhu od koryta.. vsetky "reformne" bolsevicke svine (vratane Dubceka) sa prizerali ci podporovali svinstva komunizmu v 50. rokoch! Vtedy boli ticho a suhlasili so vsetkym..

    Ved sudruhovia nevedeli v 1968 zrusit ani veducu ulohu KSC v ustave.. a "pokusy" sudruha Siku o ekonomicku reformu mali asi taku sancu ako kvadratura kruhu.. a ked niekto nadava na normalizaciu - nepohodlnych odstavili "iba" do kotolni, reformni bolsevici v 50. rokoch posielali takych rovno do Jachymova ci pod sibenicu!

    Dubcekove dristy o neutralite - cim bol nafetovany? Ved to nemalo sancu prejst.. Rakusko bolo uplne iny pripad - Vieden bola stvorsektorova (ako Berlin), polovica Rakuska bola okupovana zapadnymi spojencami, druha Rusmi.. a iba vdaka dobrej nalade Chruscova po smrti Stalina presla neutralita..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:48 jsi hlupák, když tvrdíš, že komunisté měli ty nejhorší úmysly, aniž si cokoli osobně přivlastnili ani jim nic takového nebylo k listopadu 1989 prokázáno. A to už mezi nimi bylo spousta kariéristů, kteří se také hned tak vybarvili. "Dubcekove dristy o neutralite..." ještě větší hlupák, než bych hádal. Dubček o neutralité ani nápad, naopak, těchto krajností se spolu s ostatní tehdejší věrchuškou děsil, když právě ty zavdali záminku k "internacionální pomoci". Jen dokazuješ, že ti to vůbec nemyslí, kecáš, nevíš, o čem mluvíš.

      Vymazat
  7. Třepete a hovno víte.Buzeranti za komoušů byli trpěni, nyní se do všeho serou.

    OdpovědětVymazat
  8. Dokud ten deep state rozvracel státy,loupil a vraždil po celém světě aby i ti malý zdegenerovaný zvrhlíci mohly mít všechno levné, hrát si jak zastydlí puberťáci tak všechno bylo OK. Teď když jím to tlusté leze do tenkého a okrádané státy s zdráhají drancovat své přírodní bohatství pro ukojení zvrhlých parazitů všeho druhu a dochází i na malé zvrhlé parazity, tak najednou je vším vinen deep state. Co jste dělaly celý ten svůj zvrhlý život, to jste si myslely že to půjde do nekonečna? Nic netrvá věčně a znalec antické historie o tom může napsat román jak končila vyspělá společnost v JAR. PRADĚDA.

    OdpovědětVymazat
  9. Když se mafie demokratickým způsobem dostane k vládě, existuje ještě demokracie?

    OdpovědětVymazat
  10. Skutečná demokracie je iluze jako komunizmus. To ovšem neznamená nemít ideál a snažit se mu přiblížit. Zatím v historii nebyla nikde demokracie ani na půl úvazku. Ani v tom Švýcarsku, ale je na současné nejvyšší možné míře. Češi mají bohatší historické zkušenosti než Švýcaři, takže by stačilo převzít jejich ústavu a zákony úplně bez problémů. Měl jsem příležitost to tam docela dobře poznat , proto vím že je to možné. ŽÁDNÁ KOUZLA. PRADĚDA.

    OdpovědětVymazat
  11. Byty zdarma od r. 1968???

    OdpovědětVymazat
  12. Brezneve, vrat se
    Marat

    OdpovědětVymazat
  13. McCain jiz pochvalil Trumpa ,coz znamena ze Trump pochopil ze vse je v prdeli. Lzid vsude a proto si vytvareji ty lzidolzi o antisemitismu apod .Nejvetsi dva nepratele zidi a negri jsou dnes spojenci ,zid dovede opravdu z hovna bic uplest.Chaos ktery nastal je umely a asi Trumpovi ty zelene mozky starcu z Pentagonu a dalsi prikecavaci na TV take pomerne mladi na pensi generalove vysvetlili ze bude foukat klarinet ve dne a v noci roh a nebo mu ji fouknou do hlavy jako Kennedymu . Jak znamo dnesni reci o deep state neni nic noveho jiz pred nejmene 5 lety jsem cetl zverejneni ruske rozvedky kdo vladne v USA. 12 muzu, 6 z Pentagonu a 6 z CIA pod jmenem (zapomnel jsem) dodam kdyz si vzpomenu).Nikdo neni verejne znam a jsou na funkcich treba 30 let a vice -stejne jako bazina v senatu a kongresu .Pproto pratele nedoufejte vs eskoncilo jiz jako za Onanny -jez mluvil take velmi dobre ,ale jen do 1 dne v office.Takze hovnocuc hod si salu, ,stoupni si na stokrdle pomodli se k dablu a skoc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Propagandu ranuje 145 dustojniku Pentagonu a jmeno one skupiny je "Magnum"Tak jsem se dodival na RT TV kde ma pulhodinku zid z Halice Larry King kde si notoval s kamaradem z Templu a dalsi prikecavac byl opet lzid a cerna maskara . Lahudka to poslouchat ,skocit z mostu .

      Vymazat
  14. 3,00 a 3,55 mluvíte mi z duše. Honolulu stále mele tu svojí mantru Tramp zachrání celý svět a nechápe, že my bychom byly moc rádi aby to tak bylo a proto jsme mu fandily ale v tomto případě je optimista blázen. PRADĚDA.

    OdpovědětVymazat
  15. V tv se ptaly obyčejných američanů jestli mají zaútočit na KLDR. Tak samozřejmě že ano pak měly ukázat na mapě kde je KLDR a nikdo to nevěděl. Tak asi tak banda blbců.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je stejné jako když se těch pologramotů prali, zdali souhlasí s preventivním bombardováním Ruska atomovou bombou, což údajně chtěla Hillary. 9 z 10 těch dementů řeklo bez váhání ano, jeden trochu váhal.

      Vymazat
    2. Polovina američanú nenajde na mapě Spojené státy. Chlapík jménem Mark Dice dělá po ulicích interview s náhodnymi lidmi, odpovědi co dostává na různé velmi lehké otázky jsou strašné.

      Vymazat
    3. O USAckých mongoloidech a jejich pofiderní vzdělanosti je mnoho uvedeno na netu! Vždyť jsou to pologramotní opičáci s IQ retardovaného kafemlýnků! Nic nevědí, ale do všeho a všem kecají!

      Vymazat
  16. Vezměme tedy vývoj populace USA historicky – byli to dobrodruzi z Britanie, Francie, od jihu ze Španělska a Portugalska... , dovoz otroků zejména z Afriky a s postupující industrializací mohutná vlna ekonomických migrantů nejdříve ze západní, postupně i z dalších oblastí Evropy, vedle toho přirozená migrace latinů od jihu, současně s tím, jak USA expandovaly na úkor zejména Mexika. Za takových podmínek obstát nebo dosáhnout úspěchu vyžadovalo určité vlastnosti a je pravděpodobné, že úspěšnějšími byli bezohlední a sobečtí ... doprovázení slouhy všeho druhu. Tak se utvářela i genetická směs, ve které bílý rasismus utvořil i majetkově oddělenou vrstvu s konečnou dominancí bankovního a průmyslového kapitálu, definitivně zakotvený vítězstvím severu nad jihem USA v občanské válce. Takto utvořený stát, bez koncentrované národní a kulturní historie, s robustní vrstvou v genetické směsi, představuje populaci nezakotvených vlastností, kulturu převážně komerčně modelovanou, tedy značně módní a mocensky účelovou, lidsky povrchní, namísto hluboce mravné, pouze bigotní a sentimentální. Dobrým argumentem pro tuto charakteristiku jsou produkce a vliv tvorby hollywoodského typu, reklamní aktivity „amerického“ typu a všechna ta volební show. Tím vším je dáno, jak jsou a jedině mohou být formovány mocenské vrcholy USA, jakých charakteristik nabývá vzdělání a jaké společenské vědomí nutně a bohužel převládá. Pak se nedivme, že pro mocné USA je svět totéž co divoký západ a že obyvatelstvo USA, bez podstatných výjimek, považuje takové chování za přirozeně správné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám až tak odlišný názor, jen nemůžete paušalizovat. Celý "Nový svět" není státoprávně tvořený na bázi národní, jako "starý" a Eurasie zvláště. Odlišná je i Austrálie. Proč tedy nemůžete paušalizovat? Především USA je směs etnik, které pojí prosperita a moc(stabilita).Pokud se to poruší, nebude v USA občanská válka ale rasová! V USA "bílí-barevní", jinde tradičně "etnicky".

      Vymazat
    2. 21:13 to si netroufám odhadovat, ten kokteil tu ovšem namíchán je a bez určité míry prosperity nutně musí explodovat.

      Vymazat