Reklama

.

.

sobota 5. srpna 2017

Operace Oluja – 22 let


Václav Dvořák
5.8.2017
Encyklopedie Wikipedia pod heslem „operacija Oluja“ (česky „Bouře“) vás v chorvatštině poučí, že mezi 4. a 7. kolovozem (srpnem) 1995 došlo k „osvobození okupovaných území Chorvatska“. Na to konto slaví 5. srpna Chorvatská republika každý rok státní svátek „Den vítězství a díkůvzdání“. Je zajímavé, že toto zkreslující a zavádějící heslo Wikipedie nikdo neopravil, neuvedl na pravou míru.


Kdo to tehdy Chorvatsko vlastně okupoval? Která že to byla cizí velmoc, cizí armáda?

Ten samý den vzpomínají bývalí srbští obyvatelé Chorvatska „Den smutku“. Mají proč. 220.000, podle některých pramenů až 250.000 občanů Chorvatska srbské národnosti bylo ten den vyhnáno ze svých domovů. Tedy nešlo o žádné okupanty, ale chorvatské spoluobčany srbské národnosti, lidi, mluvící stejným jazykem a obývající po několik století stejnou zem. Šlo o celou jednu velkou národnostní skupinu v nepočetném chorvatském státě. Při operaci "Bouře“ jich bylo 1719 zabito, z toho 1078 civilistů(!) a dalších 879 bylo prohlášeno za nezvěstné, raněných Srbů bylo na 5 tisíc, opět převážně civilistů. (Občanské sdružení Veritas uvádí 1960 mrtvých, z toho 522 žen a 12 dětí.) To byl konec existence Srbů v Chorvatsku, konec jejich republiky a tečka za čtyřletou občanskou-nábožensko-etnickou válkou na území Chorvatska.

Vše začalo o pár let dřív, kdy při prvních svobodných volbách v tehdy ještě Chorvatské svazové republice Jugoslávie vyhrály secesionistické strany s kontakty na fašistickou ustašovskou emigraci. Srbové z oblasti Krajiny kolem města Knin, ale i z východní Slavonie, se nemohli smířit s protiústavním rozbíjením Jugoslávie a s návratem fašistické symboliky a pohlavárů ustašovské emigrace do Chorvatska. Varovná vzpomínka na zběsilé genocidní vyvražďování Srbů, Cikánů a Židů během druhé světové války na území tzv. Samostatného státu Chorvatsko vedlo k spontánnímu odmítnutí nově se tvořícího samostatného Chorvatska. Srbové chtěli zachovat Jugoslávii, odmítali její protizákonné rozbití a už vůbec nechtěli podstupovat svůj budoucí život s nepotrestanými ustašovskými vrahy a jejich pohrobky v jenom státě. A protože vítězná nacionalistická strana HDZ vedená Franjem Tudžmanem, prvním chorvatským prezidentem, začala vytvářet ozbrojenou stranickou milici a veřejně dávala najevo, že „nepřítelem je Srb“, rozhodlo vedení srbské komunity o odtržení oblastí obývaných Srby a vyhlášení nezávislosti na nezávislém Chorvatsku. Tak vznikla Republika Srbská Krajina, její úřady, policie a armáda.

Od té doby několik let probíhaly mezi chorvatskou a srbskou stranou ozbrojené střety, kdy jedna strana házela odpovědnost na druhou. Známé jsou události okolo dobývání slavonského Vukovaru, které byly i u nás vykládány jednostranně, protisrbsky. To už tehdy pracovala propagandistická protijugoslávská a protisrbská mašinérie západních agentur, především německých. Když bylo Spojenými národy vyhlášeno embargo na dovoz zbraní, byla chorvatská strana tajně vyzbrojována z arzenálů bývalé německé volksarmee. Zbraně se tajně vozily v kolonách sanitních vozů přes Vídeň a většinou v noci. Když ale i přes tuto podporu srbský odpor po několikáté dokázal uhájit separatistické území, nastoupilo NATO a Spojené státy americké. Americká armáda poskytla 80 vysokých důstojníků své armády, aby Chorvatům naplánovali a detailně připravili ofenzívu proti krajinským Srbům, včetně satelitní a letecké rozvědky a celé logistiky akce. Samozřejmě, že američtí důstojníci pracovali v tu chvíli pro soukromou agenturu, ale jen co své poslání v Chorvatsku dokončili, byli opět zařazeni do americké armády na svá původní místa.

Ofenzíva "Bouře" trvala jen 4 dny a výsledek známe. Srbsko se snažilo zažalovat Chorvatsko za genocidu, což Mezinárodní soudní dvůr v Haagu odmítl, i když uznal, že některé události a excesy během chorvatské ofenzívy mají genocidní prvky, ale prý nebyl dokázán genocidní záměr chorvatského státního vedení. Soudem byly odmítnuty tzv. Brionské protokoly, stenografické záznamy z porady prezidenta Tudžmana s nejvyšším vedením státu a armády, ve kterých Tudžman několikrát prohlásil, že cílem probíhající operace Bouře, je zbavit Chorvatsko Srbů. To by na genocidní záměr chorvatského vedení ukazovalo. V Haagu obžalovaní chorvatští generálové – Gotovina a Markač, kteří se měli zodpovídat z válečných zločinů spáchaných během operace „Bouře“, byli nejprve první instancí Mezinárodního soudu pro bývalou Jugoslávii (ICTY) odsouzeni k vysokým trestům vězení, ale vzápětí při odvolání byli, pravděpodobně na zásah „vyšší moci“, skandálně osvobozeni. Genocidní záměr chorvatského velení potvrzuje systematické dělostřelecké ostřelování civilních cílů – srbských měst Krajiny, ale i napadání utečeneckých kolon a masové ničení domů a krádeže srbských nemovitostí.

5. srpna 1995 naplnil proud uprchlíků silnice z Chorvatska do Srbska. Mnozí, kteří to nestihli, byli popraveni či zmizeli mezi nezvěstnými

Chorvatská strana veřejně deklaruje, že se Srbové mohou do svých domovů vrátit, ale zkušenosti některých Srbů, kteří se o to pokusili, ostatní odrazují. Kdo by se chtěl vracet do nepřátelsky naladěného prostředí, kde vás mohou kdykoli bezdůvodně obžalovat z „válečných zločinů“ a na to konto vláčet měsíce a roky po vězeních a soudech. Říká se, že zavřít mohou, pustit musí, zvlášť, když jsi nevinný, ale kdo by o takovou zkušenost stál.

Den vítězství pro Chorvaty je pro Srby oslavou zločinu a symbolizuje nejhorší formu beztrestnosti. Po letech se navíc ukázal dvojí metr tzv. Západu, kdy Srbům v Chorvatsku nebylo dovoleno odtržení, Srbové v Bosně byli dokonce bombardováním letectvem NATO nuceni se podřídit místním muslimům, zatímco Albáncům v Srbsku bylo dovoleno hostitelský stát zmrzačit a vyhlásit svůj samostatný stát.

Ani Chorvatsko, dnes člen EU, nikoho neodsoudilo za válečné zločiny, které byly při operaci Bouře spáchány. Chorvatská vláda dělá navíc naschvály, aby zmařila úsilí srbské vlády o přijetí země do Evropské unie. Zatímco se na amerických vojenských školách přednáší „Bouře“ jako brilantní vojenská operace, srbská vláda se již několik let snaží o restart vztahů mezi znepřátelenými zeměmi bývalé Jugoslávie, včetně Chorvatska. Snaží se navodit, když ne přátelskou, tedy alespoň realisticky věcnou a korektní atmosféru ve vztazích a v jednáních. Ale protisrbská nenávist živená médii a některými vládními stranami v Chorvatsku je stále silná. Vždyť mnohé chorvatské politiky vynesla právě nenávist a protisrbské štvaní až na vrchol a kdo by se chtěl dosažených postavení dobrovolně vzdát?

Osud vyhnaných chorvatských, bosenských a kosovských Srbů je smutný. Lidé, kteří vědí, co se v devadesátých letech na Balkáně skutečně odehrálo, si přejí, aby nenávisti byly zapomenuty a lidé se mohli vrátit do svých domovů.
To ale nejde bez potrestání zločinců, a jak se ukázalo, aktivistický protisrbský soud v Haagu ani chorvatská justice toho nejsou schopny.

Pro nás je navíc 5. srpen 1995 smutným dnem i proto, že toho dne v Chorvatsku na stanovišti Tango 23 vojsk UNPORFOR, které měly pod vlajkou OSN od sebe oddělovat obě znepřátelené strany, zahynuli po výbuchu chorvatského minometného granátu dva naši vojáci - sedmatřicetiletý Luděk Zeman i jeho o patnáct let mladší kolega Petr Valeš.

78 komentářů :

  1. Ale vzdyt mate havla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jdi si už lehnout, blbe. Už ti z toho straší ve věži.

      Vymazat
    2. 1:27 ty jsi necet ze jsem sem zakazal vstup hlupakum? Zrejme jsi priliz hloupy abys pochopil ze to plati i na tebe.
      Horni Dolni
      Zahavluj si

      Vymazat
  2. A zažalovali jsme Chorvatsko za vraždu českých žoldáků? Byl někdo, kde české žoldáky zabil předán před soud? Pokud ne, je naší povinností české žoldáky pomstít, oko za oko ... Rád bych řekl, že nechybělo mnoho a se Slováky jsme se do sebe pustili taky. Tam zase americká CIA využila slovenské emigranty do USA, oni si tam vydávají nenávistné protičeské noviny v USA, to byla síla je číst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano - a Havel riadne provokoval - kúpenými provokatérmi z radov študenstva -

      Vymazat
  3. Jugoslávie vznikla jako socialistický experiment na popud Moskvy a toho krvavého psa Tita. Je jasný,že takový státní útvar je odsouzený k rozpadu. Balkánské národy se vyvražďovali od nepaměti a semeno zloby tam zasela Osmanská říše,tedy Aláh v rouše beránčím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně - v roce 1918 se Tito v plínkách vydal do Mockby, kde se s Židem Trockým dohodnul na vzniku i pozdějším zničení Jugoslavie

      Vymazat
    2. Semeno zloby mezi Chorvaty a Srby zasela především katolická církev!!! Ona také schvalovala vyvražďování Srbů během 2WW a ieď při operaci Bouře.

      A poznámka k 5:54 - vojáci kteří slouží v jednotkách OSN si asi nezaslouží název "žoldák". Byli tam na mírové misi a ykurvení chorvatští ustašové je zabili, protože jim překáželi v porušení příměří a ofenzivě. Jestlipak Chorvatsko, jasný pachatel i podle mezinárodního práva, rodiny obou padlých vojáků odškodnilo? A jestlipak Havel a tehdejší či následující české vlády na to dohlédly?

      Vymazat
  4. 7:37
    Další znalec historie...

    OdpovědětVymazat
  5. Prvotním záměrem globálních penězivládnoucích elit bylo zlikvidovat jiný model společenského systému vlastnictví výrobních prostředků a přerozdělování nadhodnoty, tedy ovládání mas koncentrací světového bohatství v omezeném počtu rukou, jelikož případný úspěch druhého systému hrozil zjištěním jejich nepotřebnosti pro lidstvo. Proto ještě v r.1945 přišel W.Churchil s nápadem "operace nemyslitelná". Poté přišli moudří myslitelé elit SS se dvěma principy eliminace rozvoje východního bloku. V tom byl světový imperialismus úspěšný a v r.1989 došlo ke zhroucení východního bloku sérií "spontánních" majdanů. Rozděl a panuj. To bylo a je heslem pro druhou etapu rozvrácení uvolněných území národních států. Vždy je použit stejný princip vnitřní odlišnosti a nacionalismu ve spojení s těmi pravými historickými vlastenci k rozvrácení pospolitosti země. ČSSR, Jugoslávie, SSSR, Ukrajina, Hlinka, Tiso, Ustašovci, Banderovci..... Dalším dílčím úkolem bylo narušit kmenovou identitu. Celý východoevropský blok krom NDR, Maďarů a Rumunů tvořili Slované. Proto bylo nutno tenhle spolek rozvrátit a nejlépe poštvat proti sobě. A nic jiného se od r.89 v podstatě neděje. Vše jede podle projektu nejvyššího architekta. Naše osobní touha po konzumu at absurdum však této globální moci usnadňuje cestu k úspěchu jeho projektu, protože se z mnoha našich spoluobčanů staly prodejné děvky s jediným bohem. Zlatým teletem. A s osobní úchylnou potřebou se mu klanět, plazit se před ním v blátě a líbat mu prdel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže tento "jiný model společenského systému" žádný úspěch neměl. V soutěži se západem to projel na celé čáře.

      Ty, Strako, nejsi nic jiného než rudý zmrdeček, který lidi na 40 let zavřel do koncentráku a nedal jim možnost svobodné volby. Diktoval jsi jim jak mají žít. A jak vidno, stále tě to ty zmetku neopustilo.
      Po 30 letech je už načase aby jsi se smířil s tím, že jste to projeli a lidi vás kopli do prdele. Začni se raději starat sám o sebe. Moc času ti už zřejmě nezbývá.

      Vymazat
    2. 8:38 9:03 9:43 10:28

      Hlupáci se hádají s hlupákem - o "kmenové identitě" a "nejvyšším architektovi" obvykle blouzní spíše fašounci.

      Vymazat
    3. 10:33
      Označení kmen je oficiálně používán v literatuře pro Slovany, Germány..... s fašismem ten pojem opravdu nemá nic společného. To, že za 3.říše byl vytčen nadlidmi cíl vystěhovat marginální skupinu Slovanů na Sibiř a Dálný východ a zabrat jejich území jako životní prostor pro árijského nadčlověka je historický fakt. Slovanské národy v Evropě nebyly na počátku 2.sv války komunistickými zeměmi.Zabíraly však polovinu Evropy. Jaký důvod to tedy fuhrer měl pro likvidaci Slovanů? Mentalitu? Slované prostě nejsou Anglosasi a nikdy nebudou. Genetiku nelze oblafnout ideologií. Máte to všichni ve svém zdrojovém kódu a nic s tím nenaděláte zrovna jako se záznamem všech generací ze kterých jste vzešli. To, že bez obrovské finanční podpory z obou stran oceánu by se vůdce neudržel v sedle a nemohl tento projekt realizovat je taky doložitelný fakt. To, že finance poskytovaly skupiny, které za svou investicí očekávaly velké zisky je logické. Jiný důvod pro investování mld. dolarů nebyl. Určitě to nebylo z křesťanské lásky. Že tedy za tím projektem velkých zisků stál a zřejmě stále stojí někdo kdo chce ovládat globální zdroje a tím řídit směr vývoje a závislosti na zdrojích se už nabízí samo. S národním socialismem a fašismem to opravdu nemá nic společného. Pokud si přečtete můj příspěvek znova a přisoudíte slovům význam jaký mají, nelze stopy po fašismu nikde ani potkat ani omylem.

      Vymazat
    4. 11:25 Koukám žes toho taky moc nepochopil, hňupe! Protože plán na přesídlení 100 milionů východních Slovanů za Ural mělo zásadní význam pro osídlení rozsáhlých území severní Asie naší Bílou rasou! Aby nepřipadlo žluťákům ty vole jeden! Což nyní se stalo neodvratnou skutečností ... o přelidněný Africe a tomu že nás čeká negroizace ani nehovoře!

      Vymazat
  6. Strako tvůj slovník je příkladem komunistických elit v době před rokem 89.Já bych to napsal tak,že státy vzniklé ve východním bloku po 2.světové válce si po rozpadu SSSR volí vlastní identitu svého určení. Socialismus byl odsouzen jako zločinný systém rovnu fašistických ideí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Socialismus není a nebyl zločinný systém. To může napsat jen hlupák, bez vlastního názoru a myšlení.

      Vymazat
    2. Nováků kolik bylo ve jménu socialismu zabito a zmrzačeno lidí.Stalin,Mao a další krutovládce pod rudým praporem prováděli genocidu vlastních národů takovým stylem,že i Hitler byl proti nim břídil. Vlastní názor mám a hlupák jseš ty

      Vymazat
    3. 12:31 Zlatý socialismus nejlepší zřízení pro obyčejné lidi a ti tvoji kapitalisté zabíjí furt a neustále a hitler je váš kapitalistický výplod.

      Petr Novák Souhlasím s vámi.

      Vymazat
    4. Milý anonyme, netykejte mi. Krávy jsme spolu nepásli. A s lidmi jako jste vy bych nechtěl mít nic společného. Názor je jedna věc. Hulvátská prezentace tohoto názoru jej ale kvalitním neudělá. Kde jste vzal ty počty mrtvých? Víte kolik lidí zabil kapitalismus? Jen v Indii něco okolo sto milionů. Ale to není to hlavní. Systém nemůže sám o sobě za mrtvé. To je "zásluha" jednotlivců. Jako Churchill, Chamberlain, Daladier apod. Ti mají na svědomí ty hory mrtvých. Samozřejmě i Hitler. I Stalin, i když u něj si nejsem jistý jak moc to byla jeho zásluha nebo jeho okolí. A o tom lze diskutovat bez urážek a slušně.

      Vymazat
    5. Nováku, vy, zločinní komunisti, se ale specializujete na vraždění VLASTNÍCH spoluobčanů. Při vší úctě, nějací Indi, kteří jsou stejně zoufale přemnoženi, jsou mi u prdele.

      Vymazat
    6. NA vraždění spoluobčanů je tu především odborníkem katolická církev. podívej se na její historii a zmlkni. A kolik životů stálz buržuayní revoluce včetně té Velké francouzské? Vraždění za komunistů bylo krátké a pachatelé pak byli se svých postů odstraněni. Pravda, měli jít do tepláků.Ale čísla, která kolují kolem gulagů jsou vesměs fantasmagorická, solženicinem počínaje a tebou - milý 15:59 - konče.

      Vymazat
    7. 17:34 víš prd ó číslech,které jsou pravdivá.Hluboké zrno nenávisti u mě má český novinář Skácel,který na kameru v době normalizace dělá ze Solženicyna zrádce své vlasti a to jen proto,že dostal za svůj komentář zaplaceno. Díky vzdálenému příbuzenstvu s touto odpudivou osobou vím,že Skácel byl lhář a figurka Kremlu. Čistě teoreticky přeji všem Tomášům stejnou rozkoš,kterou zažívali muklové v sovětských táborů smrti

      Vymazat
    8. 9:03, 8:38
      V soutěži se západem to projel na celé čáře...
      JEN DÍKY TAKOVÝM ZMR...ŮM JAKO JSTE VY! HNOJI!
      A o tom Karel Straka taky píše. Vy zaprodaná bando vakur...ých germánů.
      A vy ostatní, co tu mrskáte čísly o mrtvých za socialismu. A i ty, co tu píšeš o rozkoši v sovětských táborech smrti. Jednou na vás dojde vy hovada..., a nebudou to komunisté kdo vám tu rozkoš dopřejí. Na to vemte jed.
      J.C.

      Vymazat
    9. 14:37 skoč do zdi kundo bolševická.Hitlera na vás

      Vymazat
    10. Kapitalismus je výrobní způsob založený na podvodu zvaném "tržní chování jedince" a sám Marx ho ve svém díle charakterizuje jako de facto židovský. Je tedy nepřirozený, neboť struktura pravěké tlupy přetrvává evoluční setrvačností dodnes, navzdory odlišnýmu výrobnímu způsobu, který je příliš mladý, aby zásadním způsobem změnil to, co se utvářelo desítky tisíc let! K přežití lovecké tlupy bylo zapotřebí na 1 schopného organizátora (náčelníka) a 1 nositelku know-how (šamanku) vždy alespoň 50 zdatných lovců a 50 zručných sběraček. Proto dodnes má např. schopnost stát se lékařem jen jeden ze sta lidí (to je pro zjednodušení použitá číslovka!). Dříve to sloužilo jako nutnost k přežití celé tlupy a potažmo druhu, dnes je to systémem zneužíváno k tomu, že lékař je placený mnohem více než třeba horník, ačkoliv jeho práce je těžší a v pravěku by dostával větší kus masa než šamanka z logických důvodů. Rovněž pojem "zákazník" je proti smyslu přirozené dělby práce v lidské tlupě či pospolitosti. Směna mezi jednotlivými tlupami vždy probíhala tak, že nositelé genů náčelníků a šamanů rozhodli z titulu své intelektuální převahy, co je dobré pro přežití celku směnit a co nikoliv! Tak tlupa dostala potřebné komodity k přežití výměnou za ty které pro ní jsou zbytné či postradatelné. V současné době kdy byla koherentní společnost atomizována židovským výrobním způsobem (kapitalismem) toto přestalo platit a v důsledku toho jsou nekompetentní jedinci - s geny řadových lovců a sběraček - nuceni sami přejímat funkci náčelníků a šamanek a to zcela zjevně bez znalosti či schopnosti posoudit důležitost té či oné komodity pro zachování existence své osoby a své rodiny či celé komunity. Čili za bláboly o "svobodné interakci mezi jedinci" a "tržních mechanismech" je pouze snaha úzké skupiny ovládat druhé prostřednictvím jejich nižších intelektuálních schopností či zkrátka profitovat prostřednictvím převahy těch vlastních nad schopnostmi ostatních.A maj recht, páč nejsou blbý! Většina lidí totiž bohužel jsou těmi potomky řadových lovců a sběraček.

      Vymazat
  7. Á, soukmenovec s pověřením ministerstva pravdy se konečně vyspinkal. Drahý příteli. Ke společnému pasení krav nikdy nedošlo, tedy nevidím důvod k nějakým důvěrnostem v oslovování a zejména tykání. Druhým bodem Vašich not bude přenesení konfrontace do osobní roviny, čímž bude nabourána diskuze i ostatních. Vážený soukmenovče. Je úplně jedno pod jakým nickem tu vystupujete, Vaše příspěvky jsou vždy stejně strukturované a se stejným slovníkem. Chce to na ideologickém školení dávat větší pozor a nechrápat. Napsal jsem co jsem napsal, protože Váš způsob používání neadekvátních výrazů je tendenční a npostihující objektivní fakta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strako, objektivní fakt je, že vás volí +- 12% obyvatel. Zbylých 88% volí prodemokratické strany a o vaše komoušské blábolení ani za mák nestojí. Jakým právem byste jim chtěli vládnou a nařizovat jak mají žít?

      Vymazat
    2. No jo, trošku se nám to začíná kazit. Po té co ti z prodemokratickych stran rozkradli nebo Podelalí co se dalo, tak minimálně 25% hloupých a zlovolných mezulanu volí agenta komunistické STB.

      Vymazat
    3. Jiný model společenského systému byl od toho imperialistického jiný pouze diktátem marxistickým, nikoli kapitálu. Ve výsledku píchni jako řízni. Kdyby nebylo marxistické dikatury, model sociální spravedlnosti, lidské důstojnosti společenského řádu založeného na přirozených mravních principech - ten je plně životaschopný na rozdíl od jakékoli kapitalistické mutace, která je geneticky odsouzena tak jako had žrát se od ocasu k úplnému sebezničení. Zdrojová stabilita je dosažitelná pouze v modelu národně sociálním.

      Vymazat
    4. Buffer 9:50

      Buffere, Buffere - z tebe mluví historická zkušenost - model národně sociální se v historii (1933-1945) svědčil opravdu znamenitě!

      Vymazat
    5. Buffer má pravdu! Chce to víc číst! -
      http://revolta114.blogspot.cz/2013/04/kai-murros-revoluce-jak-na-ni-v-moderni.html

      Vymazat
  8. 9:08 zvyk je železná košile a tihle Strakové tady po 40let řádili jak numera Una a ještě dnes mají podobné úchylky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdy se toho nevzdají. Šířit svoje sociální inženýrství, svou úchylnou verzi dobra a spravedlnosti mezi lid který o to vůbec nestojí. A to za každou cenu. Tyhle existence jako Straka nejsou nic jiného než agresivnější verze dnešních "sluníčkářů a dobroserů".

      Vymazat
    2. Pro 9:43 a 1O:28 :No jasně vy 2 HAVLOIDNÍ kriplové! Kdo nejde s námi jde proti nám!To je vaše demokratické heslo,nebo ne?Až vám to dozraje v mozečcích tak vám odpadne ta skořápka,kterou máte stále přilepenou u prdele,zfetovaná kuřátka z neziskovek!

      Vymazat
    3. 13:28 no pokud vím,Kdo nejde s námi je proti nám vykřikoval svého času bolševik K.Gottwald v parlamentu.Nemáte vtom nějaký hokej?

      Vymazat
    4. Havlovi sirotci jsou to samé jako Klémovi hoši.

      Vymazat
    5. 9:43
      zato vy, anonymové tady řádíte od roku 1989 a taky to tu tak vypadá. Průmysl zničený a rozkradený, všude jen nenávist a hamižnost.
      Závěr bude apokalyptický..., a to jen díky vám. Zmetci.
      J.C.

      Vymazat
  9. Preto ziadna dovolenka tam, Chorvatsko bojkotujem, nedam im ani vyndru..

    OdpovědětVymazat
  10. Tak tedy si to shrňme.
    Článek byl o zločinech v bývalé Jugoslávii a jejím rozvrácení. Po poukazu na objektivně dané souvislosti dochází ke slovní inzultaci a dehonestaci. Jak příznačné pro Havlistickou sebranku s monopolem na pravdu, která se neustále ohání demokracií, právy menšin, světoobčanstvím, multikulturalismem a dalšími vymoženostmi korporátního, neoliberálního kapitalismu jenž nemá s demokracií nic společného. Pouze s diktátem silnějšího. V roce 89 mi bylo 23 let. Tedy jsem těžko mohl na 40 let někoho zavřít do koncentráku. V KSČ jsem nikdy nebyl a nomenklaturní věrchuška mi pila krev jako každému normálnímu spoluobčanovi svými konzervtivními postoji a tendencí maximální regulace. Nicméně jsem těch 23 let v minulém systému prožil část svého života jako miliony obyvatel ČSSR. Byl bych však naprostým pokrytcem pokud bych tuto etapu svého života nepřiznal a tvářil se, že jsem tu nežil já, mí rodiče a prarodiče a že mí prarodiče zažily i éru kapitalismu za 1.republiky i císaře pána. 23 let za socialismu a 27 let za kapitalismu mi však dává možnost subjektivního srovnání v míře emoční a objektivního srovnání v míře statistické, jelikož všechna data jsou veřejně dostupná ve statistických ročenkách. Je však naprosto zbytečné bavit se s volem o sobotě, když jde v pátek na porážku. Všechny předpoklady jste splnil na 1. Tedy vnesení osobní roviny do příspěvku a následná konfrontace s následnou dehonestací. Jak primitivní. Hele borečku. Já vystupuji pod svým jménem, ale vi stateční ochránci cizích zájmů k tomu odvahu nemáte. Jen tak pokoutně škodit a vnášet mezi lůzu nesnášenlivost a nejednotu. To je vaše svobodně demokratické zadání. Já mám zase v demokracii možnost vám nevěnovat svou pozornost a upozorňovat spoluobčany na vaše zaprodanectví. Pro mne je jiný názor důvod k zamyšlení pokud je smysluplně vyargumentován. Pro vaší partu je jiný názor jen důvod k nenávisti protože objektivní argumentace v kultivované rovině nejste schopni. Jen zášť, nenávist a neochvějná jistota ve vlastní bohorovnost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádné "objektivně dané souvislosti" jsi neuvedl. Jen konspirační blábolení.
      Socík se zhroutil sám, protože lidi ho prostě nechtěli. A Sovětské tanky jako v 68 už vám zadnice zachránit nepřijely. Drtivá většina lidí zde chtěla západ. Jejich svobodu, demokracii, bohatství. A chce ho stále. Tento jednoznačný fakt lidi jako vy nejsou schopni pobrat a vydýchat.

      Já jsem ochoten respektovat jakýkoli názor, pokud neodmítá svobodu a demokracii což ty jednoznačně děláš.
      I když si to při své hlouposti neuvědomuješ, tak tvé názory jsou naprosto rovny názorům islamistů a fašistů. Ti mají také svou "pravdu" a "objektivně" srovnávají.
      Blábolit ti však nezakazuju. Jenom se prostě smiř s tím, že ve slušné, demokratické společnosti budeš vždy považován za odpad.

      Vymazat
    2. Pan Karel Straka má pravdu , na kterou já velmi rád/a/ slyším. Děkuji !

      Vymazat
    3. Předně děkuji panu Dvořákovi za velmi poučný a výživný článek bez zbytečné ideologické zátěže a planých intelektuálních keců.

      S panem Strakou plně souhlasím a podepisuji.
      To, že se opět vynořili různí placení i neplacení dehonestační trolové, ukazuje na to, že sami nemají krom svého přiblblého antikomunismu žádný další lepší argument.

      Vymazat
    4. 11:16
      Když z vánočky vyďobu hrozinky tak o vánočce nevím nic. Neznalost historie neumožňuje vidět souvislosti a konsekvence, kterými je historie protkána. Pouze selektivní náhled na jednotlivé události. Neoddiskutovatelnou výhodou dnes je, že lze svobodně čerpat z různých zdrojů od rúzných autorů z domova i zahraničí a tím získat komplexnější pohled na historii. Zejména srovnání a doplnění od amerických politologů jsou šťavnatá a bohužel jdoucí proti samotným SS a elitám jež je dlouhodobě reprezentují. Rozhodně však nehodlám bezmyšlenkovitě papouškovat postoje prezentované néjakou pseudoautoritou v majnstreemu, minoritní politické straně, nebo neziskovky a vydávat je za své přesvědčení.Finální odsudek a následné  přirovnání k islamistúm a fašistům jasně dokládá z jaké líhně pochází Vaše přesvědčení.  Nejprve si zjistěte skutečný význam slov, který se Vám v politicky korektním žargonu dobroserů zcela vytratil a důsledkem je neadekvátní používání terminologie. Já řeknu např, že  mi umřel pes stářím. Ovšem vaše rétorika vám velí sdělit nám, že vás opustil přítel nejvěrnější v důsledku dlouholeté skryté nemoci jež zdědil po  jeho psí matce a která byla zapříčiněna komunistickým zasraným žrádlem pro psy dováženým za komančů z Ruska. Tím poskytujete světu své naprosto korektní a vyvážené sdělení o vlastních bolestech. Tedy na mojí hloupost se demokraticky vyserte a běžte se nechat proškolit naší nejvyšší morální autoritou - ochráncem evropských hodnot. Nejlépe ze zadu😆😂😅😆

      Vymazat
    5. I já s panem Strakou souhlasím. Vidím to dost stejně. V roce 1989 mi bylo 21. Neměl jsem soudruhy rád. Jenže budování kapitalismu mne přesvědčilo, že ten socialismus, i když ne bez chyb, je zatím ten nejlepší systém. Lepší možná existuje, ale ještě jej nikdo nezavedl do praxe.

      Vymazat
    6. Soudruhu Strako,
      jistě máš pravdu. Teď už vám zbývá maličkost. Přesvědčit o tom, že jim bylo za vašeho totalitního režimu daleko líp než dnes aspoň 50% voličů. Tak s chutí do toho, zatím se vám to vůbec nedaří. A pozor abys při tom nedostal do řepy.

      Vymazat
    7. 15:33
      Toť vskutku odpověď demokrata. Našel v mých odpovědích co tam není. A jelikož se Vám nedostává rozumné odpovědi, tak po poradě s mentorem vyhrožujete za jiný názor utvořený na základě životní zkušenosti fyzickým násilím. Ó jak příkladně demokratické. Nezdá se Vám, že v prosazování názorů jde to vaše bratrstvo přesně cestou vámi kritizované diktatury?

      Vymazat
    8. Já ti nevyhrožuju, Strako. Já si před tebou jen odplivnu. Ale mohl by jsi narazit třeba na někoho koho komouši poslali do lochu, jehož otce poslali do lágru atp. A ten by s tvými drzými bolševickými kecy nemusel mít takovou trpělivost.
      Bráníš se stavění tvého milovaného totalitního komoušského režimu na roveň fašismu a islamismu, leč marně.

      Vymazat
    9. Vážení přátelé, proč se bavíte s duevně omezeným hlupákem 18:31? Tomu není pomoci a vy klesáte na jeho úroveň.

      Vymazat
    10. Vy inteligente, můj děda byl 7.let v Jáchymově na uranu tak si nechte kecy na koledu. Za vším zlem tehdy jako dnes stáli konkrétní lidé. Lidé, kteří šli za svým prospěchem a jejich patolízalové, donašeči a děvky pro všechno. Tak jako dnes. Lidé, kteří si prostřednictvím ideologického krytí vyřizovali osbní účty a tupci, kteří jim oddaně a bezmyšlenkovitě sloužili aniž tušili co a proč dělají. Tak jako dnes.

      Vymazat
    11. Strako, ty jsi prostě ulhaný, blábolivý rudý zmrd, nic víc. Děda by se nad tebou poblil.

      Ono dnes někde chcípá v lágru za nelidských podmínek 20.000 Čechů tak jako tehdy? Ono někde čeká 250 Čechů na popravu tak jako tehdy? Ono někde sedí ve vězení 200.000 Čechů - politických vězňů tak jako tehdy? Ono pohraničníci dnes vraždí stovky Čechů při pokusu dostat se ven z toho koncentráku tak jako tehdy?

      Hlavně že ty jsi měl svoje sociální jistoty, zmrde.

      Vymazat
    12. Chytrému napověz a hloupého kopni. Já si nepotřebuji nic vymýšlet. S takovou vymaštěnou, prodejnou filckou jako jseš ty a to vaše bratrstvo si nemíním kazit neděli.

      Vymazat
    13. Plně souhlasím s panem Strakou.
      A ten hlen, co tu neustále matlá svůj nesmyslný sliz, je bezvýznamná nula, co se pořád dokola snaží vyhnisat do genitálních výšin. Jsi nula hochu a nulou vždy zůstaneš.
      J.C.

      Vymazat
    14. 23:39 No a to je právě ta chyba, ne? Proto jsme kde jsme - v německý prdeli! Kdyby bylo pobito kolem 2,5 milionu zrádců národa (cirka voliči xindla Khárla), tak by se náš národ stal "z kvádrů" - slovy Honzyka Nerudy, ne?

      Vymazat
  11. Souhlasim, nemci v dobe zbroj.embarga vyzbrojili chorvaty! Chorvati vrazdili, rabovali a osn to bylo jedno. Ted je nase armada pod fasistickym wermachtem a u nas bez nas to schvalil a podepsal herec Stropnicky a cela vlada, ale i sef Stropnickeho p.Babis!!!! Tesim se az vsichni cesky vlastizradci budou pred "Narodnim-lidovym soudem" odsouzeni i ze svymi rodinami!!!
    dustojni-valecny veteran UNPROFOR 1995

    OdpovědětVymazat
  12. Pane Dvořák, připomněl jste mi osobní zkušenost. V 90 roce jsem jel do Jugoslávie na dovolenou se dvěma vnoučaty a při zpáteční cestě při průjezdu Chorvatskem V jednom městě po půlnoci mě zastavila policie a snad protože jsem měl v pase napsáno SSSR /dnes Ukrajina/ tak vě poručily vyndat z auta všechno i spící vnoučata. Od té doby by mě tam nikdo nedostal a vytýkám to všem známým. Jinak podle mého úsudku je tento stav Slovanů na jihu zapříčiněn Rakouskem a na východě Polskem. Celý rozpad Jugoslávie je názorným příkladem jak pracují paraziti v dlouhém kontextu. Děkuji za článek. ČLOVĚK.

    OdpovědětVymazat
  13. Muslimský nomád je pro EU mnohem cennější než Čech:

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Toto-se-na-CT-casto-nevidi-Studiem-znela-kruta-pravda-o-imigrantech-moderator-Borek-jen-vydesene-koukal-a-lapal-po-dechu-498875

    OdpovědětVymazat
  14. Jen tak na okraj, rozpad Balkánu, byl vymyšlen a propagován Churchillem. Je to v jeho pamětech. A někteří naší současníci se toho chytli jako lejno košile. A hurá rozeštvávat a prodávat zbraně.

    OdpovědětVymazat
  15. Pane Strako, dík za racionální reakce na některé ty primitivy. Taková úroveň potěší.

    OdpovědětVymazat
  16. Nejen Českou republiku, ale i celou Evropu zasáhla vlna nesnesitelných veder. Někde teploty dosahují až 40 stupňů Celsia a ochlazení je stále v nedohlednu. Podle skupiny alternativních vědců z jedné internetové diskuse za to může EU, která za pomoci chemtrails a amerického HAARPu uměle ohřívá Evropu, aby tu vytvořila přirozené klima pro miliony afrických imigrantů.
    „Podle mě je to jasný že za to může Makrela a ta její Únie. Každý den rozprašují na obloze chemtrails sám to vydím když se podívam na nebe!!! Proto je venku takové teplo snaží se udělat těm čmoudum prirozene klima na ktere jsou zviklý z Afriky aby se jim tady lépe znasilnovalo a kradlo!!!!!“ píše v jedné z diskusí alternativní vědec Jirka, který vystudoval Vysokou školu života.
    „Máš pravdu Jirko vydím to úplně stejně. Těm blbcum ale nedochazi že když je venku takové vedro a modrá obhloa tak jsou všechny ty čary za jejich letadli vydět a mi tak máme dukazi o jejich vlastizrade evropy!!!§§§§!!“ souhlasí s Jirkou pan Vladimir, který si na internetu pustil pár proruských dokumentů, které mu otevřely oči.
    Alternativní vědci svoje teorie dále opírají o fakt, že největší horka jsou v zemích s velkou koncentrací migrantů. Teploty v Řecku, Španělsku či Francii se pohybují okolo 36 stupňů, v Itálii dnes dokonce čekají až čtyřicítky. Oproti tomu v zemích, kde je afrických imigrantů jen velmi málo, například v Estonsku nebo Bělorusku jsou teploty okolo pouhých 20 stupňů. Je tohle náhoda? Nemyslíme si!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nejlepší na tom je, že všechno toto naplánoval Ročíld už před 250 lety. Vše jde přesně podle plánu. Píše se o tom v taky v Protokolech sionských mudrců.

      Vymazat
    2. I kdyby 5. srpna 2017 15:22 a 15:27 to bylo vtipné, což mi nepřipadá, faktem zůstává, že migrace je další problém, který krom krizí a válek produkuje kapitalismus jako převládající společenský systém...

      Vymazat
    3. 15:49
      Lidé migrují za lepším od té doby co jsou lidmi, hlupáku. A zajímavý že všichni migrují skoro zásadně do toho hrozného kapitalismu. Zamysli se nad tím, máš li čím, bambulo.

      Vymazat
    4. 15:49 jistě, ale nevyjadřuješ se k věci. Nebo považuješ za pro lidstvo prospěšné, když ani ne jeho jedna čtvrtina spotřebovává čtyři pětiny zdrojů planety a produkce? Přesně si to najdi, mysliteli. Nebo v té méně hospodářsky rozvinuté části světa nemají (krom...) kapitalismus?

      Vymazat
    5. Bambula 15:54 chtěl upozornit na fakt, že 3 milionu Ukrajinců odešli pracovat do Ruska - migrovali do toho hroyného kapitalizmu.

      Vymazat
    6. Re:15:22 Domnivan se,ze by Vam bylo ku prospechu trochu se podivat na momentalni stav nasi hvezdy,proudeni vzduchu a vubec veci souvisejici.Jinak co slovo to cestinarska perla ale jinak je to vec nazoru,prezto i tak dik.

      Vymazat
  17. "Je zajímavé, že toto zkreslující a zavádějící heslo Wikipedie nikdo neopravil, neuvedl na pravou míru."

    Není to zajímavé, je to typické. Zkuste si na Wikipedii opravit jakoukoli zkreslenou, zavádějící definici týkající se socialismu, nebo naopak "volného" trhu či nějaké historické události od první světové války až po Krym, Ukrajinu nebo Sýrii. Bude to "revertováno" v horizontu několika minut a ten kdo opravil předchozí smyšlenky bude ještě napaden od místních strážců jediné povolené pravdy. Tohle nedopadne dobře...

    OdpovědětVymazat
  18. Je zbytečné se dohadovat.I my máme krev na svých rukou,díky Havlovi.Nikdy bych do Chorvatska nejela,nikdy.Statisícům čecháčkům ,jak je vidět,mezinárodní zločinnost na nevinných nevadí!A tady se nikdo nezamyslel,kdo teď vévodí mocensky v bývalých státech Jugoslávie.Vše se agresorům povedlo.Kdo je na řadě po Ukrajině?

    OdpovědětVymazat
  19. Toz do Chorvatska nejezdim....ale plno zodpovednost nese spojenné hloboké stát ale ten oz má takovó karmo, ze pomalo prestane existovat.....proto volim Milose a Ykohamo neb ceská maistreemová politická obscéna je oz na odpiso a ceká se jen na mistra kata...které donde 2 az 3 prosince po male pesince a zastihne nasince v male masince.....slonce v srdci.....howk

    OdpovědětVymazat
  20. Doporučuji všem kdo má o historii Balkánu zájem, přečíst si knihu Avro Manhattana - Vatikánský holocaust. Je přeložena do češtiny. Je to dlouhé, ale velice zajímavé čtení, vše doplněno dobovými fotografiemi. Nikdy jsem o tom nevěděl a ani netušil, že něco podobného existovalo. Kniha je ke čtení on-line na http://jirisoler.tripod.com/vatikan.html#obsah .

    OdpovědětVymazat
  21. V roce 1999 jsme projeli autobusem Srbskou krajinu až po Knin . Byly jsme ješte oblbnutí prezidentem Havlem . Tvrdil že za všechno můžou Srbové . Na každém baráku vyseli Chorvatské šachovnice . Každý druhý barák vypálen u těch dobrých sedeli Chorvati . Takže vyhnali sousedy Srby a zničili jim domy . Od této doby nepodporuji ustašovský turistický ruch . Podívejte se na dokument Jasenovac a jiné zvěrstva za osmanské řîše . Vubec se nedivím Srbům že se mstili za stovky let genocidy na svém národu . Kdy ukáže , nebo natočí Šimon Pánek dokument o Násiru Oričovi , Haradinajovy , Thacim a dalších sadistu . Proč čt není objektivní . Srbské vrahy uláže ale Chorvatské , Bosenské Turky a Albánce nikoliv . Díky internetu najdete vše . You tube Krajišnici ,baja mali knindža . Dobrou marcel

    OdpovědětVymazat
  22. ak niekto tu povie, že sa máme lepšie, že môžeme bez strachu ísť stanovať pod širák, že ráno je bezstarostné a jedlo je kvalitné a lekár ma chce liečiť a nie ožobráčiť - tak klame ...

    OdpovědětVymazat
  23. USA ve své hladovosti zřídily napříč celou planetou stovky svých základen s velkým počtem vojáků, a to začíná být pro ně těžký a neřešitelný problém, protože armáda sedící na zadku a vysávající státní rozpočet bez toho, že by byla jakkoliv přínosem pro zájmy USA, to je neudržitelný stav, blížící se ekonomické katastrofě. Trump, jako ekonom, to dobře pochopil a proto chtěl začít stahování těchto jednotek, s výjimkou toho, když si daná země bude ochotna za "ochranku" platit ze svého. Jak reagovali vlastnící největších zbrojovek(dnes potažmo i médií), Pentagon i sama armáda je vidět.
    Je tu ale ještě jeden skutečně velký problém, a to jsou ony nejvyšší výdaje na zbrojení. Jestli tomu totiž dobře rozumím, tak velmi významná část těchto peněz ve skutečnosti vůbec na vývoj nových zbraní nedojde - právě díky nákladům na provoz a chod stovek základen po celém světě, které bez válečných aktivit jsou na nic. Pak je tedy i logicky možné, že taková Čína do vývoje zbraní ve skutečnosti investuje daleko více, než USA - i když rozpočty obou zemí hovoří opak.

    OdpovědětVymazat
  24. Můžete se mnou nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale chorvatští nacionalisté nám svým jednáním prokázali jako Čechoslovákům výbornou službu. Proč? Z uvedeného počtu 250.000 vyhnaných(odsunutých) Srbů se vrátil zlomek. Majetek, který jim vyvlastnili vrácen nebyl. Chorvatsko je členským státem EU. Pokud tedy Posselt a jeho banda začne podávat na ČR a SR žaloby o náhradu zabaveného majetku vysídlených bývalých občanů RČS německé národnosti, kteří v letech 1938-1945 přijali říšské občanství, může česká vláda, pokud bude skutečně vládou ČR, argumentovat:"Česká republiky odškodní vysídlence v okamžiku, kdy tak učiní Chorvatsko". Zda se tak stane ví jen bůh a svatý Václav. Janus

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odškodnění byli hned po příchodu do bunedrepubliky. Jejich zabavené majetky jsou součástí válečných reparací.Leo

      Vymazat
    2. neprijali risske obcanstvi, bylo jim udeleno plosne, automaticky at chteli nebo nechteli.

      Vymazat
  25. Neznám nic ubožejšího, než publikovat své názory či urážet druhého ANONYMNĚ!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Jene Procházko, netuším kolik mám jmenovců ve všech generacích, ale budou jich stovky. Tuším taky, že jméno si mohu vymyslet, nebo ukrást cizí. A s poctivostí? Zásadně se nikam nezapisuju, neregistruju, adresu ani telefonní číslo, krom nejlepším přátelům neposkytuju. Stačí mi státní Velký bratr. Nevíte proč? A mimochodem, zajímají Vás názory a informace nebo pomyslná jména těch, které jinak než z napsaného textu ani nepoznáte? Ve Vašem požadavku nenacházím pragmatickou logiku. Kde jsou ty časy, kdy něco takového něco vážilo.

      Vymazat
    2. 1:31

      Svoje poučování si můžete nechat pro sebe, když si netroufáte se podepsat.

      Vymazat