Reklama

.

.

sobota 26. srpna 2017

Ponorky bosorky báchorky


Zdeněk Hrabica
26. 8. 2017
Poslanec Pavel Kováčík dostal za vyučenou od bezradného moderátora v pořadu ČT 24. Dovolil si překročit stanovený limit v hodnocení nynějšího stavu domácího zemědělství. A odvážil se jej srovnat s minulým. Ať bylo jak bylo, poznamenal poslanec, v mnohém stav toho československého rolničení, v naprosté většině družstevního, předčil svou úrovní nynější úroveň. Především v dosažené soběstačnosti a v požadavcích na kvalitu surovin i potravin. I když nebylo banánů. 


Jedno je teď nezvratitelné, české zemědělství chřadne a jeho produkce rapidně klesá. Hrubá zemědělská produkce poklesla jenom od roku 1990 do roku 2010 o 36 procent. Během uplynulých sledovaných dvaceti let se snížily stavy skotu o 61, 5 %, stavy prasat o 60, 1 %, ovcí o 54, 2 %.

Českou populaci v současné době živí zhruba z poloviny zahraniční zemědělci. Markantní poklesy nastaly u nás také v produkci brambor, cukrovky, pícnin na orné půdě a také chmele.

Polistopadový mesiáš v památném, velmi emotivním bouřlivém projevu z budovy pražského Špalíčku v dolní části Václavského náměstí odsoudil slušovické „estebácké nitky“ Agropodniku JZD Slušovice. V čele s Františkem Čubou. Přivolával ďábly čerty na schopného podnikatele. Jásající dav bouřil a odsuzoval slušovickou výrobu pet lahví. S televizním humbukem se dramatik vypravil v gumových holínkách k soukromému zemědělci. Dal okatě najevo, jak se příště a jakým směrem půjde československé zemědělství a jak se bude jeho panování starat o nás všechny - i těch v „králíkárnách“ pražského Jižního Města.

Ještě federální ministr zemědělství, Bohumil Kubát, veřejně u Myslbekovy sochy svatého Václava prohlásil, že navždy odzvonilo českému i slovenskému zemědělství. Plně dostačující bude dovoz potravinářských produktů z celého širého světa. V Čeladné na severní Moravě jsem se při novinářském zájezdu dozvěděl, že někdejší obdělávané a spásané plochy státních statků budou přeměněny v jedno jediné nebo v několik golfových hřišť.
 V Bítovčicích na Českomoravské vysočině vyrazil soukromý sedlák se synem a s dvěma kravkami, zapřaženými do „čerta“ na vyorávku ranných brambor , aby demonstroval tendenci, jakou se má zdevastované československé, české a moravské a slezské zemědělství, napříště dát.

Od rozjásaných regionálních novinářů se mu dostalo obdivuhodné až srdceryvné satisfakce. Fakta jsou nemilosrdná. Zachytil jsem tento relikt „posametové“ – popřevratové doby na dobovou fotografii roku 1992. V Řehořově vykoupil bohatý cizák veškerý družstevní hovězí a vepřový dobytek a ve Vysokých Studnicích se změnila dávná a tradiční ovocnářská školka s ovocnými stromky pro vysokohorské podmínky na úpravnu dřeva pro domácí otop. Hrušky a jablka, švestky a ryngle, třešně a višně, rybíz a angrešt nám přiveze až na místo kanadský zprostředkovatel. Bude nám hej. Budeme mít chléb a hry.

Evropská unie byla ještě odvážnější. Určila podmínky dalšího rozvoje tradičního a po staletí školeného českého zemědělství. Začala vyplácet dotace těm, kdož půdu už desetiletí neobdělávají, pouze půdu udržují. A tento imperativ přísně kontroluje. Poskytuje podporu zemědělství určeného pro bioplynky, pro osevání úrodné půdy kukuřicí a řepkou olejkou. K průmyslovému zneužití. A také k vývozu za humna českého státu. Po vstupu do EU byl zrušen zákon o ochraně zemědělské půdy. Je masově přeměňována na stavební parcely a také pozemky s nejlepší půdní bonitou byly obětovány pro výstavbu montoven, hal a skladů zahraničních a domácích firem. Patříme k evropským zemím s největším úbytkem zemědělské půdy. Vyčleněná půda jenom letos už představuje vcelku kolem dvou set tisíc hektarů. Spotřebitelský trh s potravinami postupně ovládly zahraniční, obvykle nadnárodní obchodní řetězce, jejichž profesionalita a ekonomická síla, podpořená vstřícností odpovědných a hamižných českých politiků a funkcionářů vedla k faktickému zániku českého maloobchodu s potravinami. S požehnáním střídajících se vlád a ministrů zemědělství, (s výjimkou ministrů Josefa Luxe a Jana Fencla) rozhodovali jiní, mnohdy bez jakékoliv odborné kvalifikace.

Jedině tak se mohli v těchto funkcích českých ministrů zemědělství objevit například Petr Bendl a Petr Gandalovič.

Ubývá vody, ubývá půdy pro zemědělské využití.Nepatří nám už všechny přírodní zdroje

Moderátor České televize má svatou povinnost - do výše své lojkajské odměny - umravnit každého rebela nebo kohokoliv, kdo má jiné mínění na stav věci. Naposledy tak učinil s chutí a s gustem vůči poslanci Pavlu Kováčíkovi. Bylo tomu ve čtvrtečním pořadu ČT 24, odvysílaném po 22, 00 hodině 24.srpna 2017.

Poznámka a dotaz moderátora na vyslýchaného respondenta, jestli snad máme v České republice vyrábět i ponorky – to si přemýšlející divák jistě přebere sám a bez komentáře.

Srážka s blbci, jejichž počet roste geometrickou řadou i v České televizi, bolí stejně, jako bolí všude jinde. Snad úlevou může být, že toto stejné mínění skoro po právu sdílí i mladí lidé, někteří dokonce i s tričkem a s nápisem „Fuck of KSČM“, kteří to vše zásluhou výchovy, které se jim dostalo - už nemají na koho jiného všechno svést.

Svádějí to všechno jenom na bolševika. Na tendenčně zvolený synonym veškerého zla a zločinu.Báchorkám už tolik lidí dneska jako včera nevěří.

Strůjci změnili identitu, jsou všude, kam nohou šlápneme, oblečení ve zcela novém převleku. A nynější pachatel, výjimkou nebývá ani někdejší „ukomunista“ nebo jeho potomek, nemá (ani dříve neměl) pokaždé na čele vypálenou hvězdu s kladivem a srpem.

Na koho to ale přece jiného svést?

Na vině je tak pořád jenom a jenom bolševik, komouš, komanč!

Národ se nevyměnil. Karieristé v nových maskách nezmizeli. Ani jejich počet se nezmenšil. Všeho do času. Pokrok se ani v nynější době nezastavil. Jde jenom o to, kdo se v daný moment plácá do břicha a prohlašuje, že se nám dneska žije jako nikdy předtím. Život přece není, jak bychom mohli říct v novodobé frazeologii, jenom o výjezdních doložkách, lustracích, bezpečnostních prověrkách či o největší svobodě, jaká nám odněkud spadla do klína.

Jak komu!

Foto autor

91 komentářů :

  1. O "urovni" "NASI VEREJNOPRAVNI TV", netreba vest debatu. Zajimavejsi je povyk okolo veprina v Letech!!! Uz ho zavrou, Nemci mohou byt spokojeni, budou sem vozit prasata, ze nebudou stihat. Ze v Letech NEBYL KONCENTRACNI tabor pro CIKANY, to nikomu nevadi. Byl to SBERNY tabor pro "neprizpusobive". Kde stal, kde stoji veprin, na to se staci podivat do KATASTRU!! Ja tam byl, mluvil s pametniky. Ti to potvrdili.!!! Dokonce potvrdili i to, jak si otec "CESTNEHO politika a CESTNEHO predsedy TOP-09", chodil "pujcovat" trestance na praci do lesu!!! :-) JE TO JEDNA PROLHANA A NEVZDELANA BANDA, nasi "politici"!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poděkujte bojovníkovi za lidská práva Dienstbierovi. Není možné uvěřit, že vyloučením dost velké kapacity na výrobu vepřového zařídil zadarmo.

      Vymazat
    2. Mám takový pocit, že ten Dienstbier je jaksi nějak nepřizpůsobivý. A o tom to asi je.

      Vymazat
    3. Před lety na TV byl o táboře v Letech nějaký pořad p.St.Motla, kde byla těsně poválečná letecká fotografie oblasti ještě s táborem a do té fotografie byl dle katastru zakreslen současný prasečák. Obě parcely se sotva dotýkaly. Jak je vidět, fakta ha.zlům nevadí!

      Vymazat
    4. Já by ten prasečak v Letech neboural ,nahnal bych tam všechny zrádce a šmejdy ,kteří tady 27 let vládnou !!!

      Vymazat
    5. Vepřín totiž svým nevoňavým vzduchem snižuje hodnotu sousedních pozemků po větru (převažují větry směrem na Orlík). Komupak asi patří?
      KR

      Vymazat
  2. Těsně po převratu neměli ještě foristi v rukách celé vysílání české televize. Dostávali jen příležitost ke krátkým reportážím. Tehdy foristická reportérka Lišková s upnutými vlasy a bradavici na bradě zpovídala soukromého zemědělce. Ten s vážnou tváří prohlásil, že bude vyrábět potraviny levněji než JZD. Na otázku, jak to udělá, odpověděl, že potraviny bude vyrábět sám bez zaměstnanců a tak ušetří.

    Vážení přátelé diskutéři. Přiznejte se anonymně, kdo těm debilům z roku 1990 uvěřil a teď toho lituje.

    OdpovědětVymazat
  3. Ad 22:58 - A šlo to vůbec neuvěřit (když i Gorbačov uvěřil)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:26 - Hele vvenci, už delší dobu si všímám, jaký si jen vyšinutý šibal! Upřesni a odůvodni své tvrzení o velezrádcovi Gorbačovi, který byl britský agent a Tejšrová ho hladila po plešaté hlavě! Máš na to, blbče, 12 hodin! Takže makej!!!

      Vymazat
    2. Dej link na zdroj informace, že Gorbi byl britský špión. Maš na to 8 hodin, takže makej!

      Vymazat
  4. Vše by šlo obnovit kdyby se chtělo ale oni nechtějí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:28 - Prosím tě vašnosto, já jsem jen obyčejný rukodělný zemědělec s upracovanými mozolnatými dlaněmi. Mám jen ukončených 5 ročníků devítiletky. Proto tě, super vašnosto prosím, aby jsi mně, jako nevzdělanému človíčku-pacholíčku upřesnil tvůj vysoce vědecký a odborný komentář: cituji: "Vše by šlo obnovit kdyby se chtělo ale oni nechtějí". Zároveň prosím, aby jsi to upřesnil takto:
      - co by vše šlo obnovit kdyby se chtělo (vyjmenovat),
      - kteří jsou ti, co to nechtějí (vyjmenovat).
      Také prosím, aby jsi to odůvodnil, za co předem děkuji. Máš na to 16 hodin, nejvyšší vašnosto, jinak patříš do kytek na hnojišti!

      Vymazat
    2. jarda sedlák27. srpna 2017 8:00

      je třeba si uvědomit, že se jedná o nevratné procesy.Půda nejde získat, nelze ji vyrobit, nelze ji dovézt, uplácat v číně....prasečák už nelze postavit, nedovolí to ekonomika.Ten prasečák nebyl postaven pro zisk, ale pro zásobování lidí...hrneme se do pořádného průseru a ještě u toho kokrháme cosi o našem astronimickém hdp......Ůbytek zemědělské půdy je tím největším zločinem, hnede po pálení potravin v motorech a elektrárnách či bioplynkách.Vládnou nám bezkoncepční idioti a tak nemáme jinou možnost, než dopadnout, jako idioti...

      Vymazat
    3. Zemědělec víš co srandu jsi dělej z někoho jiného moc dobře víš kdo za tím je. Vládnoucí poskoci eu. A ti samí to nebudou obnovovat a babišové a různí dovozci šmejdů z ciziny.

      Vymazat
  5. Zemědělství je pro stát strategické odvětví. Je to pojistka. Začnou si vyskakovat, nedostanou najíst. Jak dlouho jim to vydrží??
    My si asi moc vyskakovat nebudeme, nebo ano??
    ABC

    OdpovědětVymazat
  6. Zemědělství a potravinová soběstačnost v ČR jsou totálně zlikvidované.Radost ze zrušení vepřína v Letech může mít jen Brusel, EU a machometáni.Ať žije Andrejko a na polích řepka olejka, té se všichni nažereme a zapijeme ji solárními panely, vivat EU!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 23:45
      Stát odkoupí vepřín a přestaví na ubytovnu pro cikáni,jsou to také prasata.

      Vymazat
    2. V Košicích na sídlišti Luník IX se zrovna bude
      nějaký prasečák či co taky bourat.

      Vymazat
    3. 2345
      Nedělejte si legraci z řepky, během krátké doby (méně než 5 let ) bude z trhu vytlačena sojovým, resp. palmovým olejem. A nebude co dotovat. Ve skutečnosti nikdo dosud nedokázal celý cyklus pěstování a zpracování řepky energeticky pokrýt samotnou zemědělskou výrobou a zpracováním rostlinného produktu (včetně regenerace půdy, pochopitelně). Znamená to, že pro zdárnou produkci řepky pro přísady do pohonných hmot je nutné těžit současně nějakou ropu, zemní plyn nebo uran.Chcete-li pěstovat energetické plodiny pro zemědělské zemědělské účely, nebyli dosud překonáni koně a klasické pícniny, fungovalo to staletí a po přerušení dodávek ropy do Jugoslávie a na Kubu (Jelcin pronajal těžbu British Petroleu a přestal dodávat) nastoupila nikoliv nějaká produkce rostlinného paliva z řepky, třtiny či palmového oleje, ale nastpupila koňská doprava. Kdo měl koně, stal se na čas pánem v dopravě.

      Vymazat
  7. Podívejte se na ty debilní komouše jako je Hrabica a pitomci v diskusi. Maj každičký den v roce na každém rohu obchody přetékající nekonečným sortimentem všemožných potravin, ale přesto budou furt vymýšlet něco jen aby mohli neustále nadávat.

    Diskuzní pitomečci si už vůbec nevzpomínají na ty prázdné socialistické krámy, nevzpomínají například, že mimo sezonu nebylo k dostání žádné ovoce a sezónní zelenina.
    Ani vůbec ti pitomečci jen díky dovozu nezaznamenali, že letos byla velká neúroda ovoce
    http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/pohreb-vitaminu-neuroda-zdrazi-ovoce_443545.html

    chmele,
    http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/neuroda-chmele-pripravila-prodejce-o-desitky-milionu-1327615

    Kontrolní otázka, soudruzi:
    Jestlipak si myslíte, že takové Švédsko, Norsko, Finsko, Dánsko, Island... jsou potravinově soběstačné a jestli je to trápí aspoň z poloviny tak jako vás?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Me se libis jak roztleskavas Havlismu
      Jak smrdis strachem ze spatnych nalad
      Takovy jako ty, stara strukturo havlisticka, pujdou na guillotinu prvni
      Marat

      Vymazat
    2. Ptej se lidi vole a necpi lidem sve sracky do hlavy kecama o hajzlpapiru a bananech. Kdybys nekdy neco ridil tak bys pochopil ze vlastne onen socialismus by vlastne zazrak ono ve state 15 milionu kde vsichni jen po troskach kradli co jeste zbylo vsichni delali ze delaji neb si mysleli ze nebyli doceneni .Ted jsou doceneni jen ti kteri tahali nite z CIA ktera to vse zpunktovala zatimco ti buzeranti a polobuzeranti s ozralym Havelsteinem a Kocabsteinem chlastali z Tuzexu a krakorali ve Vidni s chrochtavym dedkem ktery tam mel putyku

      Vymazat
    3. Přetékaj nekonečným sortimentem jedovatých nekvalitních sraček z dovozu! A mnohdy předraženejch (výhoda - daj se pořídit "v akci"). Dřív bylo jídlo asi ještě míň zdravý dík struktuře sortimentu, ale mnohem kvalitnější! Ve Skláči kde sem ďál sem si k údivu šéfika v kanýtně kupoval pravidelně i šunčičku či krájenej uheráček! A játrovku opravdu játrovou! Dneska do toho namelou cokoliv, dokonce i mandle a chutově to s játrama nemá nic společnýho. Zrovna tak termix! Teď jsem si koupil - ten čokoládový se ani zdánlivě nepodobá tomu co jsem si kupoval tenkrát! Jen kávový se jim celkem povedl.

      Vymazat
    4. Hele, ty starý roztleskávačský přemřelo, pokud nejsi schopen pochopit o čem je v článku řeč, tak se nepleť do diskuze a neblij tady ze sebe zase tu tvoji žluč, to si nech pro bábu.

      Vymazat
    5. 0:49
      Nezapomeň, modrý soudruhu,že COCOM, usilující o zničení zemí se státním vlastnictvím jako převažujícím, ukončila svoji činnost až po zániku těchto států. Švédska, Norska, Dánska a Islandu se embargo netýkalo. USA si usurpovaly pravomoc zabavit embargovaná zařízení ,pokud je jejich tajné služby vystopovaly např. na cestě do ČSSR.(zařízení pro fyziku pevné fáze) Nezapomeň!

      Vymazat
    6. Neměl by ctěný redaktor kromě toho zaškrtnutí, že nejsem robot zavést taky test: Nejsem idiot? Možná by se nám všem ulevilo.

      Vymazat
    7. to 0:46
      Z tvé poznámky si normální člověk ihned vydedukuje, že jsi v té době "nedostatku" nikdy nežil a jsem až porevoluční. V obchodech bylo všechno co člověk potřeboval, nebyly mobily které v té době nebyly ani u tvých západních přátel.Banány a pomeranče také bývaly ale ne každý den, navíc ty člověk ke svému zdárnému životu nepotřebuje. Jiné je, že ty potraviny co byly v obchodech byly kvalitní a levné. Kdo měl rád nakonec i uherák, mohl si ho dopřát za desetinu ceny než dnes. Chleba a rohlíky neplesnivěly jako dnes.Bohužel, tvoje prázdná makovice to nikdy nepochopí, takže čti naše diskuze, uč se jak bylo kdysi, možná že se ti to jednou až se karta opět obrátí bude hodit.

      Vymazat
    8. Naprosto s Vámi souhlasím.

      Vymazat
    9. Modrý noční blbe z vrátnice i dnes hovno ! Horší bude pro tebe, až ta potravinová nesoběstačnost přijde k tobě. Pak se budeš moct zakousnout do svého jedovatého jazyka.

      Vymazat
    10. 8:57 ještě povykládejte,kolik byl váš příjem a kolik dioptrií máte,když píšete v obchodech bylo vše co jste potřeboval.Jo máte krátkou paměť,zapoměl jste Klausovo nulu,to by tenkrát musel být Uherák 10 dkg za 7,0 Kč,máslo za 5,0 Kč.a třeba i benzin za 2,90Kč.Proč dnes si nekupujte,jak tenkrát,kvalitu a berete jen co ve slevě hezký český?

      Vymazat
    11. Anonymní27. srpna 2017 0:49
      Domnívám se, že ten reálný socialismus opravdu zdegeneroval. Že není zač plakat. Ale proč je stále vzpomínaný? Měl pozitiva, která lidé oceňují stále více, čím více degeneruje současný systém. A že degeneruje, o tom není pochyb, alespoň si to myslí některé banky a zařadily si nás mezi rozvojové země.
      Správné vedení státu, by mělo mít na zřeteli bezpečnost země. Ta něco stojí, ale bez zajištěné bezpečnosti nejsme svéprávným státem a pouze s otevřenými ústy můžeme sledovat, jak o nás jiní rozhodli. Potravinová soběstačnost je jedním z aspektů bezpečnosti. Proto by vedení země nemělo podporovat pěstování nějaké řepky pro průmyslové využití, když nejsme schopni si vyprodukovat ani dost masa, pro vlastní potřebu.
      Jistě to nejsou jednoduché záležitosti a vazby, ale je nutno vrátit vyšší prioritu, zajištění bezpečnosti. Již jsme poznali, že EU natolik zdegenerovala, že není schopna členským státům zajistit žádnou ochranu. Je to dokonce ještě horší, ona není ochotná.
      U Vámi zmiňovaných Švédů a Norů je vidět, jak EU dovážením migrantů mění charakter jejich země, že už to není jejich země. Nejsou schopni vzdorovat nátlaku na přijímání migrantů, také z důvodů vysoké míry nesoběstačnosti a tím nízké odolnosti vůči nátlakům.
      O tom, že stále přítomné „ovoce“ v regálech řetězců, není tím, čím se zdá být, snad už ani nemá cenu diskutovat. Je to problém, ale nižšího řádu, než bezpečnost země. P.K.

      Vymazat
    12. Prosím totálního idiota a fanatického obdivovatele EU z 0,49, aby někam zalezl a mlčel, protože ničemu nerozumí a nic nechápe.
      Švédsko, Norsko, Finsko, Dánsko, Island jsou mi ukradené, je to problém jejich obyvatel, kam to nechali dojít a zda jsou nebo nejsou soběstační!!! Já žiju tady a zatraceně mi vadí, kam to s naší zemí spěje. Ty plné krámy mohou ohromit jen nemyslící tupou hlavu, protože to sice hezky vypadá, ale kvalita o stovky procent dolů. Před rokem 89 jsem i celá moje rodina vždy sehnali všechno, co jsme potřebovali, žádný hlad, nedostatek, bídu jsme nepoznali - asi jste holt žil v jiné zemi ne? Bylo všechno, i když ne tolik druhů - a co? Z těch desítek jogurtů stejně dnes kupuji druhy dva, které jsou jakž tak a neobsahují modifikovaný škrob a nejlepší je si udělat jogurt doma. A tak je to se vším. Radši budu mít jeden druh másla, dva jogurty, dvoje párky ... ale kvalitu!!! Díky, blafy dovezené z EU si mohou nechat na Západě.
      A poslední otázka - vy si skutečně myslíte, že až se něco semele (krachující banky, migranti, válka ...) že bude tu slovutnou EU zajímat, co je v našich obchodech na pultech a bude nám sem cosi dovážet ???????
      Potravinová soběstačnost a ochrana hranic je to NEJZÁKLADNĚJŠÍ a NEJDŮLEŽITĚJŠÍ ze všeho na světě, a pokud to nechápete, je mi vás líto.

      Vymazat
    13. 0:49 Jedinej pitomeček si ty. Nežvaň tady o prázdných krámech. Lžeš.

      Vymazat
  8. 0:49 Jsou země, ve kterých potravinová soběstačnost není kvůli přírodním podmínkám možná. Nejen severské země, ale také třeba země vyprahlé, které si za ropu koupí cokoliv. Ale likvidovat zcela záměrně potravinovou soběstačnost u nás, když bychom mohli být nejen soběstační, je zločin. Jako obvykle je na místě otázka: "Kdo z toho má prospěch?" Naši občané určitě ne. Mohl byste vědět, že dovoz je vždycky dražší, než výroba v tuzemsku. Zvláště pokud jsou u nás nižší mzdy než v zemích, odkud dovážíme. V řetězcích to pak vede k nekřesťanským maržím na tuzemských produktech kvůli vyrovnání cenové hladiny a tím prodejnosti dovozových produktů. Což je zase jen další způsob, jak naše zemědělství likvidovat.

    OdpovědětVymazat
  9. Přiznám se, že jsem uvěřil jedinému. Že po vstupu do EU budou dostávat čeští zemědělci stejné dotace, jaké dostávají sedláci na západ od nás. Když nás pak "vyjednávač" Telička seznámil se skutečností, věděl jsem, že katastrofa započatá v roce 89, bude dokončená po vstupu do EU.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Hričák.
      Přesně tak.
      Dost pozdě to říká i Zeman,že naše zemědělství dostává dotace na útlum zemědělské výroby i chovu zvířat.Bylo nám doporučeno,aby tolik půdy neleželo ladem,pěstovat řepku pro biopaliva a kukuřici pro bioplynky.Podobně to bylo i ze záborem půdy pro FE.Smutné je i to,co kvalitního vypěstujeme,vykrmíme,Němci to přeplatí u naších zemědělců a vyvezou do Německa,nazpátek se dováží odpad z kvality,nebo jejich výkrm obohacený chemii.

      Vymazat
  10. Likvidace potravinové soběstačnosti je vlastizrada! PRADĚDA.

    OdpovědětVymazat
  11. Jestliby ti bavorští patrioti nechali postavit místo pole nějaké překladiště, ti by je hnali, tady každý moula, co zrestituoval pozemek, tak ho především chtěl urychleně prodat a jet za to na dovolenou na Kanáry. V tom bohužel svoje udělal minulý režim, lidi neměli k společnému vlastnictví vztah a když pak ho dostali do rukou, tak se ho obratem zbavili. A už je to nevratný proces. Humus se vytvoří za několik staletí, pod betonem to ale nebude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0830
      Skladiště se dá přestavět na skleník nebo konmpostárnu. Samozřejmě, trchu ubourat se musí...
      Ale dotace z EU na to asi nepřijdou.

      Vymazat
    2. 8:30 Problém restitucí pozemků a jiného zemědělského majetku byl a je od samého počátku poznamenán vědomou snahou o zničení českého zemědělství a jeho "nahrazení" dovozem podřadných produktů ze zahraničí.
      Tvůrcům příslušných zákonů, příp. jeho schvalovatelům, muselo nebo mělo být známo, že navrácení tohoto majetku zpět původním vlastníkům, z kterých řada je a byla v požehnaném věku nebo zemřela, jejich dědici málokdy měli a mají k zemědělství nějaký vztah, apod., bude mít v důsledku za následek zničení dosavadní zemědělské soběstačnosti státu a obrovské národohospodářské škody. Podobné důsledky má a bude mít navrácení zemědělského majetku církvím.
      L.S.

      Vymazat
  12. pořad v ČT jsem neviděl, ale jako redaktora si docela dobře dovoluji představit jednotku televizního patolízalství a hlouposti, tato jednotka se nazývá "1 borek"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ti "1borci" to nedělají ze své hlavy, dělají to za peníze, jsou přepláceni a tím pádem ČT chybí peníze na tvorbu normálních pořadů.Kolik myslíte, že dostává za jeden nedělní pořad pan Moravec ? Dá se to vyguglit a poklesnou vám čelisti.

      Vymazat
  13. Zemědělství,které z různých důvodů bylo před 30 lety na stejné nebo vyšší úrovni než v západní Evropě bylo nutně po vstupu do EU utlumit.Tedy z pohledu EU.A měli na to mnoho pák.1.páka - propad koruny a likvidace výroby zemědělských strjů ,vč.traktorů,u nás a v "severním" Německu.Stroje za Marky nebo Eura jsou pro naše zemědělce násobně dražší než ze západních zemí. 2.páka - dotace pro Česko z fondů EU,ale i našich,které nesmějí tyto vyvažovat,jsou rovněž 2-3 krát menší a dokonce se ani nevztahují na vše,na co je mají v západní Evropě (Poláci si vybojovali v tomto ohlrdu podstatně více).3.páka - následné otevření hranic a zahlcení trhu přebytky z celého světa,samozřejmě s dumpingovými cenami. 4.páka - vykupování,respektive pronajímání si zemědělské půdy na pěstování kukuřice i obilí jako biomasu pro německé elektrárny a tím zmenšování našeho půdního fondu.Nemluvě tak o likvidaci ornice splacováním do vodních toků a její nenahrazování organickými hnojivy.
    Když se o zemědělství baví moderátor ČT,třebas s europoslancem nebo kavárníkem,popřípadě s lidovcem,tak zemědělcům vstávají vlasy na hlavě hrůzou.Mysleli jsme si,že EU bude pro naši zem pomoc a zatím opak byl pravdou.A nyní ještě ona chce pomoci s džihádisty,když si je sem předtím sama zvala. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karle z Plzně, máte naprostou pravdu.
      Hlasovali jsme proti vstupu do EU, protože my jsme jim nevěřili už tehdy, ale je nám to houby platné. Teď je myslím na čase, když už to ví většina občanů, myslet na to, jak z toho ohavného spolku a byrokratického škodícího molochu VEN!!!!!!!!!!!!

      Vymazat
  14. Polistopadového mesiáše nám byl čert dlužen. Většího "BLBA", nám západ nemohl nadělit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:23 Polistopadového mesiáše bych nepřipisoval jen západu. Podstatný podíl na jeho "objevení" a "přípravě" mají tzv. "normalizátoři" v řadách KSČ i mimo ně, po roce 1968.
      Systematickou likvidací odborníků-vlastenců z bezpečnosti, armády, státní správy a hospodářských funkcí připravili potřebné podmínky pro jeho "nadělení" nám v roce 1989.
      L.S.

      Vymazat
    2. 10:40 Pravda,pravda.

      Vymazat
  15. Byť jsem přes půlku profesního života byl vojákem, původně jsem chovatel hospodářských zvířat a poté zootechnik. Pár let jsem se té praxi věnoval a teď jsem se vrátil zpět na venkov. JZD Mezholezy (u Horšovského Týna) bylo vyhlášené svými bramborami. Už se nepěstují. Dovážíme ty škrobnaté z Egypta. To co zůstalo, tomu šéfuje nějaká Italka bez jakékoli zemědělské kvalifikace, ale je ,,manažerka". Farmář u nás dostává od EU dotace, aby nechal část polností ležet ladem. Další farmář pěstuje obilí a kukuřici pro bioplynku. Kolik stojí bochník chleba? Tohle nikdy nepochopím. Řepka, solární elektrárny, pole ladem. Vepřové vozíme z Polska. Jablka, jako loni, naši ovocnáři nemůžou prodávat, protože byť šťavnatá, ale proti normám Bruselu mají menší průměr než deset centimetrů, tak dovážíme sice podle norem, ale naprosto bez chuti ze Španělska. Kdyby to ti naši tátové a dědové, poctiví sedláci viděli , tak vstanou z hrobů a vyženou tu verbež vidlemi.

    Pepo Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A on ti někdo brání cokoli pěstovat a prodávat? Jabka, brambory... Proč to neděláš? Koho a proč chceš tedy hnát vidlemi, ty debile jeden?

      Vymazat
    2. 12:26
      Komu nadáváš za vlastní normální názor ty potrate opičí kurvy??!!!

      Vymazat
    3. Pepo Milan má pravdu a magor z 12,26 by se měl probudit a myslet hlavou a ne zadečkem.
      Vidlemi bychom ale měli hnát politiky my sami, ne vzpomínat, co že by dědové a tátové a sedláci ... Je hanba a ostuda, že jsme tak líní a zparchantělí, že to, co by udělali oni - a už asi dávno, my jak ovce neuděláme????

      Vymazat
    4. Co brání pěstovat jablka, brambory apod? Systém. Pokud si nenakradete peníze. Banky vám nepůjčí. Na nějakou dotaci zapomeňte. Změna ve volbách? Nesmysl. Systém to nedovolí. Do politiky nemůžete jako samostatná osoba. Jen za partaj. A kromě KSČM, tedy strany mírného pokroku v mezích zákona, nevidím partaj, která by zde měla v programu samostatnost ČR a blaho občanů.

      Vymazat
  16. A těmto dnům nadto není konec!
    Protože další poprivatizační "vejlupek", který je ztělesněním polistopadového "rozvoje" našeho zemědělství a na něj navázaného podnikání, má našlápnuto do funkce premiéra.
    O tom, jaké lidi si přivede a rozestaví do řídicích funkcí kolem sebe a jakou politiku povede, není nutno příliš rozjímat. Je jasno.
    Inu, jak si "usteleme", tak si sami i lehneme.
    A jediné, co nám opět zbude, bude láteření v internetových diskusích ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáte zcela pravdu ... Občané, jeho voliči, se musí na vlastní kůži přesvědčit, co je tento jejich "idol" a jeho lidé skutečně zač.
      Teprve až budou "rýt držkou v zemi" zřejmě pochopí, že je třeba provést potřebné změny v řízení společnosti a státu.
      L.S.

      Vymazat
    2. Inu, to je demokracie, soudruzi. Systém který stále nejste schopni ani po 30 letech rozdýchat. A vidím vám na očích, že kdybyste dostali sebemenší příležitost tak byste ji okamžitě zrušili a zakázali.

      Vymazat
    3. 12:28
      Tý debilokracii říkat systém může jen vylízaný vemeno z kachny velebící ussaackyf agresory a jejich poskoky!!!!

      Vymazat
    4. Re (12:28):
      Ztotožňovat korporátní fašismus, k němuž s Babišem směřujeme, s demokracií?, tak to může snad jen vypatlanec. I ta dnešní není demokracií, jen demokraturou!
      I Hitler zvítězil v demokratické volbě, aby ji poté zrušil, a pro jistotu některé strany zakázal.

      Vymazat
    5. 12:28 Kolikrát si tak říkám, že vy, " CHOVANCI", to máte v životě o dost jednodušší.

      Vymazat
  17. Joo to se dneska máme, když nám všichni půjčujou. Máme samé krásné domy s bazény, velká auta a k tomu dvě o malinko menší, dovolené u mooře a přetékající obchody s prošlými potravinami, spíš otravinami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo. Máme se dobře. A ty se zlostí třeba poser.

      Vymazat
    2. 12:16
      Netáhlo a trotl jako ty se má v blázinci pod praškama určitě skvěle!!!!!:-))))

      Vymazat
  18. Tam začína pravda kde končí signál Českej a Slovenskej televízie.

    OdpovědětVymazat
  19. "na vyorávku ranných brambo"

    On ty brambory měly něco společníého se zrsněním? Anebop jen autor neumí moc česky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děsně chytrý komentář ... a vy jako česky umíte???

      Vymazat
    2. To už bude jazyk AI. To zřejmě vyvinul Jandův ústav.

      Vymazat
  20. Odstoupení od potravinové soběstačnosti je internacionální pomoc ubohým a chudým západním spojencům za podporu Charty před rokem 1989.

    OdpovědětVymazat
  21. Soudruzi,
    místo neustálého klepání pičovin do klávesnice raději zvedněte vaše tlusté prdele, popadněte motyky a táhněte makat na pole ať jste teda opravdu potravinově soběstační a máte echt kvalitní žrádlo. Tak to dělala na svých záhumenkách za komoušů polovina republiky. Dnes na tu každovíkendovou dřinu každý z vysoka sere a vše si nakoupí za pár šušňů v marketu.
    Ale to je pro vás moc práce a prácička, ta vám smrdí. Kvičení na internetu je daleko pohodlnější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ale skvělý přemoudřelý názor. Že by snad Havel zanechal potomka ?

      Vymazat
    2. 17:06
      Motyku a val val, lenivý kokote s rukama dozadu.

      Vymazat
    3. 15:49 - 17:11 Zbytečně se rozčilujete, může vám prasknout žilka ve vaši malé hlavičce, ale mám silný pocit, že to už proběhlo. Přijměte prosím moji hlubokou soustrast. Howgh.

      Vymazat
    4. Tvoje pocity a soustrasti si strč do prdele. Raději běž něco užitečného dělat, komunistický zoufalče. Evidentně nejsi soběstačný nejen v potravinách, ale ani v čemkoli jiném.

      Vymazat
    5. 18:28 " Pro Blbé ". " Howgh", to znamená, že už jsem domluvil, leč v tomto případě udělám vyjímku i když vím, že zcela zbytečně. Bůh s tebou nešťastný ubožáku.

      Vymazat
    6. 18:58
      Rudý blbísku který si myslíš, že jsi indián
      :-D, něco ti prozradím. Bůh, pokud je, je s každým a to vždy a všude. Tudíž jsi si ten tvůj přihlouplý blábol mohl klidně odpustit.

      Vymazat
    7. A ty 19.11 - jsi blbísek jakej? Modrej nebo zelenej? A rozdíl vidíš jen v tý barvě, nebo že by byl ještě v něčem jiném?

      Vymazat
    8. 18:58 - "Bůh, pokud je, je s každým a to vždy a všude." - Viz Kniha Job, že, blbečku!

      Vymazat
  22. Mně fascinuje, jak zase redakce zdokonalila obrázky - to trapácký pexeso, který je pro účely diskuzí úplně k hovnu. Ten žvást, že dotyčný není robot když správně odklikne obrázky, je trapnej, původní obrázky nemizely, a nebylo třeba přejíždět na další a další - hnusnej, trapáckej buzer. K čemu? Aby se publikování názoru zdržovalo? A přesto to diskutérům nevadí, klikají na posraný obrázky - bože, my lidi jsme fakt smečka pitomečků. Všichni si z nás dělají prdel, a všude. Jsem jen zvědav, kdy se tady objeví článek o tý zkurvený digitalizaci, a jak si iks milionů lidí budou muset pořídit zas nový televize, nebo set top boxy, a co s těmi, které jsme si museli koupit před pár lety, když to mrzačení vysílání EU nařídila? Iks televizorů se vyhází na hnůj - nebo kam? My žijeme v takovým blbství a jak v prasklý senkrůvně, ze který tečou hovna, a nikdo s tím nezmůže nic. Proč lidi něco takovýho dopustí? Proč se proti všem těm blbostem, ať už jde o kurvení zemědělství, školství, zdravotnictví a další - proč se proti tomu kurva neohradí včas? Proč každej jenom čumí, všechno si necháme libít, a pak se nadává dodatečně - proč? K čemu to je - nadávat na diskuzích a psát denně pořád stejný píčoviny? Děláme to stejný jako naši politici - věci jsou vážné, a oni řeší píčoviny. My občané taky -viz diskuze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážený pane, to je služba společnosti Google, s kterou nemá redakce NR nic společného. Pláčete na nesprávném hrobě. Sklidněte laskavě hormon a zařaďte zpátečku.

      Vymazat
  23. Přiznej že jsi zvonil !

    OdpovědětVymazat
  24. Kdesi jsem slyšel, že někdo hodlá dodávat tabletky štěstí. Sníží IQ po 80, tak aby byl jedinec schopný si zavázat boty a sám se najíst. Jinak by měl být stále veselý a vlastně spokojený.
    Už jsou asi k dostání, soudě dle některých příspěvků. :-)
    Zemědělství je jedním ze základů státu. Každý rok je možno vyprodukovat za pomoci sluneční energie, která je zadarmo, potraviny. Kdo opovrhuje půdou, dojede na to. Když ne dříve, tak později.
    ABC

    OdpovědětVymazat
  25. 1.Srovnávat výsledky hospodaření centrálně plánované a tržní ekonomiky je totálně mimo mísu.
    2.Tzv potravinová soběstačnost byla mantra používaná hojně před plyšákem.Soudruzi se měli čím pochválit a hlavní důvod proč jim na tom záleželo byl ten že jim chyběly devizy na nákup potravin v kapitalistické cizině.
    3. Potravinová soběstačnost v době míru, kdy nejsem schopen vyprodukovat levněji než dovést je totální ekonomická sebevražda.
    4. Potravinová soběstačnost v době války vydrží tak 1 měsíc, protože po polích místo kombajnů jezdí tanky.
    5. Ano situace v zemědělství není ideální a to hlavně zásluhou Špidly jeho voličů a všech kteří hlasovali pro vstup do EU. Jen opravdový blb se mohl domnívat, že speciálně Francie dovolí aby jejich sedlákům konkuroval sedlák z východu levnější produkcí.
    Celý systém ojrodaotací do zemědělství funguje tak aby tomu bylo právě naopak.
    I když si o "makroekonomické inteligenci"/zdroje jsou/ pana Špidly nedělám žádné iluze, myslím, že měl dost poradců, kteří mu mohli sdělit kam to všechno povede. V zemědělství pracovalo v období vstupu do EU cca 4% obyvatel, mno a tak je Špidla s klidným svědomím obětoval.
    Však teplé místečku v Bruselu za to konečně stálo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kde berete přesvědčení, že dovozy jsou levnější než vlastní výroba. Kvalita domácí produkce je také lepší než u dovozů. Mluví a píše se o tom.

      Vymazat
    2. Vážený pane,
      Nikde jsem nepsal že dovozy jsou levnější než vlastní výroba.Co se týče kvality máte na mysli polská vajíčka a kuřecí maso nebo italské kozí a ovčí sýry ?

      Vymazat
  26. 13,12 Vy jste ekonomický hotentot. Víte vůbec co je to nadhodnota lidské práce? Pochopíte že je to práce pro občany ČR. To si myslíte že můžem všechno dovést a nic nedělat? Čtěte a učte se! PRADĚDA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PRADĚDO,
      Nadhodnota lidské práce - neznám a pokud já jsem ekonomický hotentot tak vy jste se svými názory zamrzl někde daleko v socíku. Vaše představa že národní bohatství vybudujeme tak že polovina národa bude motykama okopávat brambory jen proboha aby měli všichni práci tomu odpovídá.

      Vymazat
  27. Potravinová soběstačnost či dostatečnost je jedním ze základů nevydíratelnosti. Podobně energetická soběstačnost či dostatečnost. Podobně další síťové monopoly jako vodovody a kanalizace. Podobně vlastní komunikační síť veřejné správy.
    Pokud Vás partneři/konkurenti/protivnicí vyšachují či zaženou do kouta zadržením dodávek některých potravin, zavřením obchodů apod., tak nikdy jim nebudete skutečně rovnocenným partnerem.
    Jestli chce někdo tuto republiku zachraňovat, obrozovat, zvelebovat, rozvíjet, tak jeho ustředním kritériem na příštích 20 let musí být "Skoncovat s vydíratelností". Závislost znamená nesvobodu, postavení periferie, kolonie. Řeči o svobodě jsou jen žvásty, jestliže se týkají jen pohybu osob, svoboda má svoje materiální základy, podmínky, bez nichž žádnou svobodou není.
    Proto musí veřejná správa provozovat, ovládat nebo kontrolovat síť reálné ekonomiky, která jednak zajistí nevydíratelnost státu a tedy i jeho občanů a jednak může být využita spolu s promyšleným řízením její spotřeby k vyrovnávání ekonomických cyklů, čímž pomůže přežít soukromým vlastníkům.
    KR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. KR-nedá se nesouhlasit, jen je třeba si uvědomit, že oslabená role státu byla záměrně zavedena pro vstup zahraničních firem a ty nemají logicky zájem na soběstačnosti ČR. Proto přísné sankce v případné přímé podpoře státních a národních snah, kdyby selhali "naši" politici.

      Vymazat
    2. 20:50;21:41 100% souhlas.

      Vymazat
    3. "Proto musí veřejná správa provozovat, ovládat nebo kontrolovat síť reálné ekonomiky, která jednak zajistí nevydíratelnost státu a tedy i jeho občanů a jednak může být využita spolu s promyšleným řízením její spotřeby k vyrovnávání ekonomických cyklů, čímž pomůže přežít soukromým vlastníkům. "
      To hodně smrdí komunismem...ale ne, vrazil jste tam ty soukromníky tak možná fašismem.
      Nikdy v novodobé historii/pokud se pletu tak mě poučte/ se nestalo, aby se věci vyvíjely dle vašeho scénáře/podotýkám že za mírových podmínek/

      Vymazat
    4. Tak, tak. Dosažení nevydíratelnosti je jen na nás. Na nějakého osvíceného všeobecné spravedlivosti a svobody chtivého zahraničního panovníka spoléhat nelze. Od našich tzv. partnerů lze spíše očekávat nějakého to stébélko, možná ale kmen baobabu či sekvojovce pod nohy hozené. Proto je nutno cestu k nevydíratelnosti promyslit. Vzhledem ke svázání státní moci europouty to bude stát hodně na občanech, což by mělo vedlejší kladný efekt v tom, že by si pár generací snad zapamatovalo, jak těžká to byla cesta, a snad by dosaženou nevydíratelnost tak hladce zase neprodaly.
      A skoro jsem zapomněl - ještě jeden základní pilíř (a stejně jako ostatní nutný, nikoli ale dostačující) musí proces budování nevydíratelnosti mít: podkritické množství pitomců a hajzlů ve veřejné správě.
      KR

      Vymazat
    5. Pro (22:20)
      Zdá se, že došlo k nepochopení. Ekonomika musí být vlastnicky smíšená - každý typ vlastníka (stát, kraj, obec, družstvo či jiná zaměstnanecká participace, soukromník) vstupuje na trh s vlastní ideou, cílem, takže výsledkem je diverzifikovaná struktura lépe odpovídající na výzvy vývoje, ať již konjukturální či krizové, sociální, ekologické, bezpečnostní atd.
      Veřejná správa musí některé výroby ovládat zcela (výroba válečných zbraní a zařízení a obchod s nimi), některé v míře proti jakémukoli, průběžnému vydírání (energetika, síťové monopoly), další proti vydírání v krizových okamžicích (mít vlastní obchodní řetězec, vlastní potravinářské výrobny, mít patřičné smlouvy s tuzemskými dodavateli, kteří neutečou do zahraničí (kupř. družstva), atd.). V základních potřebách nesmějí být občané vystavení vydírání a vykořisťování - elektřinu, vodu, ubytování atd. musejí mít možnost užívat tak, aby mohli rozhodovat o svém osudu svobodně, resp. aby základní potřeby užívali v množství, kvalitě a cenách, které mohou jako veřejný statek demokraticky ovlivnit. V ostatním ať mají alternativ kolik chtějí. To, jaké si koupíte ponožky, zmrzlinu, knihy, auto - to je vaše věc, ale nesmíte být tlačen ke zdi přemrštěnými cenami elektřiny, plynu, vodného, stočného a stát musí zajistit, aby spotřebitelé jako celek nebyli rukojmím ziskuchtivců. Lidem je třeba zajistit nezbytné náležitosti důstojného života, bezpečí, životné životní prostředí, kvalitní potraviny atd., zatímco zajistění soukromého zisku je záležitost zbytná. Vlastnictví může být smíšené, což zlepší vzájemnou kontrolu a sníží možnost tunelování (výjimkou je výroba a odchod s válečnými zbraněmi a zařízeními, kde musí být eliminován jakýkoli ziskový motiv, výrobky musejí být dohledatelné a zodpovědnost musí být jednoznačná a realizovatelná).
      Takže žádný komunismus, socialismus, fašismus, ale společnost, která uznává a zajišťuje důstojnost každého svého člena, která vytváří materiální podmínky pro jeho svobodné informování, vzdělávání a rozhodování, pro jeho svobodný výběr alternativ, pro jeho důstojné rovnoprávné konání, střetávání se na trhu s ostatními, které si může dovolit, protože má krytá záda. Žádný fašismus, kde vás předhodí všemocným svévolným úřadům a predátorským korporacím. Klidně si vyrábějte elektřinu sám, ale mějte možnost se připojit na veřejnou síť jako každý jiný. Klidně ať zde vyrábí a prodává X firem kalhoty, knihy, rádia, ale uchovejme si znalost příslušné technologie a distribuce výrobku a služeb, aby s námi nikdo nemohl cvičit.
      KR

      Vymazat