Reklama

.

.

středa 2. srpna 2017

Program PAK FA čeká milník. Je jasno o novém označení sériových ruských bojových letounů páté generace...(video)

Napsal/přeložil: Geo
2.8. 2017   Eurasia24
Letoun, známý dosud pod projektovým názvem „Suchoj T-50“, pravděpodobně ponese sériové označení Su-57. Uvádí to uznávaný expert na ruské letectví Piotr Butowski, dobře informovaný ze zdrojů v ruském vojensko-průmyslovém komplexu.

K aktu oficiálního pojmenování nového Suchoje mělo podle Butowského dojít už na nedávném aerosalonu MAKS-2017. Ruský prezident Vladimir Putin měl navštívit hangár s osmým letovým prototypem, exemplářem Т-50-9, přičemž prezidentovým podpisem měla být završena první etapa zkoušek s doporučením letounu k sériové výrobě – a přidělením sériového označení Su-57. Z procedury nakonec sešlo, Vladimir Putin změnil trasu, takže letoun čeká na následující příležitost k oficiálnímu přidělení nového označení.

Název ruského letounu páté generace má být pokračováním linie započaté před pětatřiceti lety při přidělování označení letounům Suchoj s dlouhým doletem, určeným primárně k vybojování vzdušné nadvlády.

V první polovině 80. let začala sériová výroba již legendárního typu Su-27.

V roce 1994 spatřil světlo světa výrazně modernizovaný letoun s možností vektorování tahu Su-37.

Tři roky na to vzlétl letoun později označený jako Su-47 Berkut, vyznačující se křídlem s dopřednou šípovitostí (dlužno dodat, že oba posledně zmíněné letouny nesly „sériové“ označení, ačkoliv ani jeden nevstoupil do sériové výroby – stalo se tak v „divokých“ 90. letech).

Závod v Komsomolsku na Amuru má podle upravených předpokladů dodat první sériové letouny Su-57 v roce 2019, do té doby budou postaveny ještě tři zkušební stroje.

Od záletu prototypu v lednu 2010 došlo k řadě úprav letounu – především vyvstala nutnost zesílit drak letadla, které v průběhu zkoušek o něco „narostlo“: rozpětí křídla se u posledních tří exemplářů oproti prvním pěti zvětšilo ze 14 na 14,1 metru, délka letounu pak z 19,7 na 20,1 metru.

Předpokládané základní technické charakteristiky Su-57 (podle zdrojů Piotra Butowského):


Rozpětí: 14,1 m

Délka: 20,1 m

Výška: 4,6 m

Hmotnost prázdného letounu: 18 t

Normální vzletová hmotnost: 25 t

Maximální vzletová hmotnost: 35 t

Maximální rychlost: 2M

Cestovní nadzvuková rychlost (se současnými motory): 1,3M

Maximální dolet s palivem ve vnitřních nádržích: 3500 km

Maximální dolet při nadzvukové rychlosti: 1500 km

Geo, Eurasia24.cz

29 komentářů :

  1. Naše válečné disky, darované nám vesmírnými civilizacemi, které na Zemi zastupuji, budou mít oficiální označení CZ-1 a písmena CZ na spodní straně, pouze na spodní. - Disky vynikají mimo jiné tím, že nelze opticky poznat, jakým směrem míří a poletí, protože vypadají ze všech stran stejně, nicméně alespoň spodní označení, by vás mělo uklidňovat.

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. No, ale to ještě nic není, to já jsem ještě větší trouba něž si myslíte: Válečné disky nového lidského národa Čeňi (Czeni) budou mít ne náhodou oficiální označení přibližně CEN-14.

      Vymazat
    2. --- Útočné disky CEN-14 jsou meziplanetární. Je úsporou energie pro ně letět ve stavu beztíže a ve vakuu, na rozdíl od jejich překonávání pohybem v atmosféře planety. Jsou antigravitační, stejně jako ty CZ-1, samozřejmě, jiné disky ani neexistují a jsou asi tak pěti až šestimístné, protože kromě pilota a i ten může, ostatní členové posádky ovládají útočné drony a nebo navádějí vzdušná (i podmořská, protože fungují i tam) "torpéda". Jsou to disky vybavené až několika výkonnými lasery, přičemž jejich společný výstřel prodlužuje jejich účinnost až do vzdálenosti desítek km.

      Vymazat
    3. --- Chci ale tady sdělit, že s ruským Berkutem jsem na simulátorech bojové pilotáže létal asi nejraději, jde o náročnější pilotáž ... ale ty možnosti manévrovatelnosti, pokud tedy na to jako pilot máte, to je neuvěřitelná rozkoš a válečná "síla", samozřejmě.

      Vymazat
    4. To je fakt zajímavé, co mažete, cenzore, asi by kdekoho zajímal pravý důvod.

      Vymazat
  3. 11,14
    Bože můj,fotr tě měl vyhonit do kanálu a dnesaka jste si mohli dopisovat z Kanárů!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně a zase, to ještě není vůbec vše, to že ten život ve vesmíru, že ten je vyloučen.

      Vymazat
  4. :-D Tak uz jich pry vyrobili 9. Nevadi, F-35 je stejne smete z oblohy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:45 F-35 proti nim nemá ani tu nejmenší šanci, přičemž jen raketami, což je o něčem jiném. F-35B (STOVL) může ale zastavit ve vzduchu, nechat T-50 přeletět a zničit ho, ne vždy, ale. / F-22 Raptor je ale lepší než T-50,... ale, zase, piloti omdlévají, respektive ztrácejí vědomí při jeho vyšší rychlosti právě tím rozvibrováním,... nejsou Čeňi, směji se.

      Vymazat
    2. Jarin Tvoji váleční štváči nemají šanci proti Rusku a Číně.

      Vymazat
    3. 13:10 I Indie má válečné lepší letectvo než Čína.

      Vymazat
  5. 12,45
    Ty nejsi Jarin,ty jsi neobyčejně tupý šulin!!!!!!!:-D
    Nebejt naší Tamary,tak ty ussácký """"""neviditelný"""""" plečky nedolítnou ani nakonec ranveje....sestřelil by je kde kdo ruční zbraní!!!!!!:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:53 Ta Tamara je naopak odhaluje, hlupáčku. Jestli myslíš svýho šulína, jsem rád, že mne masíruješ, když čtu takové brepty, vnímám už jen bolest za hlavou.

      Vymazat
  6. 13,00
    To bylo napsaný schválně,vím,že Tamaru museli ussácký agresoři dostat v rámci plnění MORD PLÁNUŮ NATO,aby se náhodou nestalo,že by je někdo omylem nepředběhnul,a ty jejich """""neviditelný """"""sračky Steels náhodou předčasně nesunal!!!!!!.-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavý, že se "neviditelná" snaží být i tahle nová plečka T50. Nevím teda k čemu když Amíci maj tu slavnou Tamaru. Snad mi tuto záhadu objasníš, blbísku.

      Vymazat
    2. 13:13 jen hlupáci se vykecávají k problému dřív, než se s věcí seznámí alespoň z dostupných pramenů. Tamara byl pasivní pátrač identifikující objekty letící nad horizontem (tedy do vzdálenosti ca 500 km) podle elektronické ozvy, konkrétní typ pokud byly známy jeho podrobné elektronické charakteristiky. Což pro vývoj, konstrukci a výrobu znamenalo mít zvládnut příjem elektromagnetických signálů v nejširším možném kmitočtovém spektru, s vysokou citlivostí, rozlišovací schopností, v náměru, i odměru, při určení vzdálenosti, samozřejmě i rychlosti pohybu, se záznamem trasy, vše při desítkách sledovaných a identifikovaných cílů…, což nutně znamenalo robustní výpočetní kapacitu, unikátní sowftware a databázi, stochastiku. Tušíte li co alespoň o trigonometrii. T 50 se „snaží být neviditelná“ proto, že v užití jsou i aktivní radiolokátory, že ty jsou mnohdy řídícím prvkem samonaváděcích střel atd. atd. Jen se ztrapňujete!

      Vymazat
  7. 13,13
    Ussáckejm agresorům sebereš návod a celá Tamara jim bude k prdu,ono něco mít a umět to použít jsou dvě zcela rozdílné věci.....ten podnárod si bez návodu neutře ani prdel!!!!!!:-))))
    A tys byl na tiskovce,když Rusové mluvili o T50????
    Leda ve vlhkejch Onanovo snech,blbsteine!.-)

    OdpovědětVymazat
  8. Vesmířane voco Vám vlastně jde. Budete někomu pomáhat, nebo čekáte až se tady vyhubíme. Vyjádřete se jasně. Jinak Tamara se vyvíjela už za komoušů a také její vylepšená verze, nevzpomenu si jak se jmenovala. Takže CCCP určitě znal o ní všechno. Jedna věc je stroj a jiná věc je pilot. Sloužil jsem u zabezpečení leteckého provozu tak Vám to popíšu. Když bylo létání tak stanoviště na odtah letadel se řídila tím kdo létal. Když létaly Rusáci stáli auta v půli ranveje, když Poláci tak až v bramborech. To byl travnatý pozemek za ranvejí pro případ nouzového přistání bez podvozku. Ostatním tak akorát celá ranvej. Dovednost pilotů je stejně důležitá jako kvalita letadla. Disky tam lítaly když jsme se tam vožraly, jak přiletěly tak odletěly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. --- Například Eurofighter EF-2000 / Typhoon má už pokročilou Schopnost pilotáže, protože pilot "zadá" kurs, respektive směr, manévr a palubní počítač okamžitě zhodnotí situaci letounu a vypočítá optimální nastavení jeho směrových klapek pro nejlepší - nejpřesnější splnění vůle - povelu pilota. / Na druhou stranu ale, je Schopností pilotáže i požadavek na kvalitu pilota, kdy například za druhé světové války byli noví piloti trénováni k přímé a plné válečné pilotáži jen několik týdnů a někdy ani tak dlouho ne a stačilo to dostatečně. Dnešní letouny jsou nesrovnatelně náročnější.

      Vymazat
    2. To, že mažete ty informace, to je fakt "zločin", cenzore a nejen vůči Čechům a Česku. Mohl byste nám všem sdělit Vaši pravou národnost a pro koho pracujete?

      Vymazat
  9. Vládní šašci od roku 89 jsou více než zločinci....místo toho,abychom měli na obranu levné nejmodernější letadla,tak nakupujeme šrot za drahé peníze,tak je to se vším...co nato majstr Klouzi???,to je jen jeho práce,on je nejzodpovědnější,po něm už jen pitomec za pitomcem....

    OdpovědětVymazat
  10. Válka se nikdy neptá, jak výtečnou techniku máte vyvinutou a ve zkouškách...

    Válka se prostě ptá jakou techniku, v jakých počtech, máte u vojsk zvládnutou vojenským personálem... a jaké morálně volní vlastnosti mají vaši bojovníci tváří v tvář těžkým ztrátám.

    Nepřítel nepřeruší boj protože začalo pršet, ani nepočká, až dozbrojíte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Válka se zeptá na důvod a nepřítel musí počkat až si vojáci USA postaví ubytovny, koupelny a bar a když nepočká, tak z toho je americké vítězství.

      Vymazat
    2. Je dobře, že Rusové (a také i Číňani) dorovnávají technické schopnosti stíhacích vojsk USAF.
      Ale i kdyby ty letouny 5. generace neměli, mají stále několik dalších vrstev obranných (a útočných) systémů, se kterými by ty US huny mohli zadržet či účinně odrazit.
      Válka by byla vedena zejména proti území protistojících států a zahrnovala by vše od ponorek až po kosmické systémy.
      Stíhací letectvo sice bylo a zůstane důležitým segmentem armádní výzbroje, není však určitě jediným, na kterém by výsledek toho střetu závisel.
      Rusové jsou ve střehu, mají dobře motivované vojsko, dělají dost rozsáhlá i četná cvičení, nechtějí se nechat nachytat s kalhotami u kolen.
      Jediné, co jim schází a bude, je dostatek financí a spolehlivých spojenců.
      A tak musí vyjít i s tím, co je ...

      Vymazat
  11. Zapoměl jste na štětky. JUSSEJ v Plzni nikoho nemusela znásilňovat, za žvejkačky a doláče tam padaly všechny ženský, podívejte se na pozůstatky, výkvět z Plzně je ve vládě a dodnes tam za peníze máte za týden doktorát.

    OdpovědětVymazat
  12. 19.00 Pamatuji v první polovině 50. let na stále krásnou ženskou, kterou nikdo nechtěl a měla bídu o slušného chlapa. Porodila totiž za svobodna dítě - mulata, rok narození 1946, a její rodina SE ZA NI STYDĚLA!. Byli to totiž slušní lidé...

    Ještě v osmdesátých letech platilo, že gravidita = svatba...

    OdpovědětVymazat
  13. Zase nějaká wunderwaffe?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, jen stačí, že se naši američtí přátelé a vzorové těch ruských zbraní bojí. Tím si je Rusové drží hezky od těla a zatím vládne mír. Díky ruské trpělivosti a zbraním!

      Vymazat

Reklama