Reklama

.

.

pondělí 7. srpna 2017

Rogozin oznámil zrušení výhod pro zahraniční výrobce letadel od roku 2019

7. 8. 2017    zdroj
Rusko má v úmyslu aktivně rozvíjet svůj vlastní letecký průmysl a od roku 2019 začne rušit výhody pro zahraniční výrobce letadel. Agentura RIA Novosti sdělila, že o tom hovořil vicepremiér Dmitrij Rogozin v pořadu "Nedělní večer s Vladimírem Solovjovem" na TV kanálu Rusko 1. Podle jeho vyjádření nyní Rusko produkuje 30 letadel ročně, což je 25krát méně než každý z největších světových výrobců - evropský Airbus a americký Boeing. "Ale již v roce 2025, v souladu s našimi plány, budeme vyrábět více než 110 letadel ročně. Sovětský svaz produkoval 75 letadel, my budeme vyrábět 110", řekl.


Jako druhé opatření pro podporu uvedl Rogozin zrušení výhod, které jsou nyní poskytnuty zahraničním výrobcům letadel. "Počítejte s tím, že již od roku 2019. Naše první letadlo, doufáme, půjde do sériové výroby. Je to MS-21", řekl vicepremiér a dodal, že letadlo bude o 20 procent levnější než jejich zahraniční analogy.

Podle Rogozina vydává nyní Rusko spoustu peněz na nákup a leasing zahraničních letadel. Kromě toho přichází o peníze, které by mohlo dostávat za odvody, placené zahraničními výrobci letadel. "Od roku 2013 do současné doby jsme nakoupili v cizině 367 zahraničních letadel. Jsou to Boeingy a Airbusy. A co víc, v souvislosti s tím, že náš průmysl nevyráběl civilní letadla, pro to, abychom podpořili své, národní, společnosti (dopravce - pozn. překl.), jsme zahraniční výrobce osvobodili od DPH a celních poplatků.

"Vychází to tak, že ročně, když se nacházíme na špičce zahraničního leteckého průmyslu, utrácíme a platíme do zahraničí 470 miliard rublů", řekl Rogozin a dodal, že v této situaci nemůžeme dále setrvávat. "Je to urážka národa, urážka letecké mocnosti. Nemohli jsme to už trpět. Právě proto byla přijata rozhodnutí. A prezident ze své osobní rezervy vyčlenil na naši žádost prostředky pro vznik nových letadel", řekl místopředseda vlády.

Dříve ruský prezident Vladimír Putin při svém vystoupení na zasedání o rozvoji leteckého průmyslu v rámci Mezinárodního letecko-kosmického salonu MAKS-2017 řekl, že na podporu domácího civilního letectví je v roce 2017 plánováno vyčlenění 60 miliard rublů.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

25 komentářů :

  1. EU a USA z toho budu mať určite veľkú radost...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Politikům to bude pumpička. Dokud byli pod vlivem průmyslníků a byli jimi ovládáni, ještě rozhodovali pragmaticky. Často asociálně, ale mělo to alespoň svojí logiku. Dnes jsou pod vlivem bankéřů a spekulantů a zájmy lidí jdou úplně do prdele. I těch relativně bohatých.
      Ve světě žije cca 1,5 miliardy lidí v bídě v nedostatku jídla a pitné vody. Pozveme je všechny do Evropy a rozdělíme se s nimi o naše jídlo a vodu? Asi jo. I když i naprostému pitomci musí být jasné, že jediný výsledek bude, že v bídě skončíme všichni. Jak ti hladovějící, tak my, žijící v nadbytku. Přesto je systematicky dovážíme dál. To už není lidská hloupost. To už je něčí zvrhlý a zlý úmysl.
      Nedávno jsem četl článek, kde psali, že např. současné automobilky víc vydělávají na finančních spekulacích, než na výrobě a prodeji aut. Ten jim pouze poskytl počáteční kapitál. U výrobců letadel to bude podobné. Pokud klesne odbyt, zavřou část továren a lidi kopnou do řitě. Politici vydají nové státní dluhopisy a za vypůjčené peníze začnou budovat nové Potěmkinovi vesnice. Místo letadel pak budou technici montovat třeba větrné elektrárny, konec konců, vrtule, jako vrtule a lidem se vysvětlí, že ty vypůjčené miliardy jdou na naše "dobro". Vždyť je přece potřeba zachránit planetu. Chování západu už ztratilo poslední zbytky logiky a racionálního uvažování. A lidi, ve své hlouposti a nevzdělanosti tomu nadšeně tleskají.

      Vymazat
  2. No nevím nevím, stejně budou kupovat letadla od Airbusu a Boeingu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíte?
      Říká se tomu zákon padajícího hovna. Pokud ruská vláda zruší různé pobídky, daňové úlevy a další benefity zahraničním výrobcům a prodejcům, a ty naopak přesměruje k domácím výrobcům, můžou vámi jmenovaní utřít nudli. Bližší košile, než kabát. A navíc, jsou tady ty sankce...
      Rusové se spokojí s možná o něco horší kvalitou, kterou převáží politická jistota. Kdo ví, jak dlouho jim bude západ ochoten prodávat letadla a náhradní díly do nich.

      Vymazat
    2. No jasně, než Rusové dostanou do vzduchu velkej letoun na dlouhé trasy, bude trvat desítky let.

      Vymazat
    3. Množství letadel, které chtějí Rusové v dohledné době vyrábět, pořád nebude pokrývat jejich potřebu. Ale jsou to civilní letadla a ty se dál budou prodávat i kupovat. Jenom už se nebudou muset zahraničním firmám tolik podbízet.
      Je to jenom jedna z mnoha dalších věcí, které postupně vylepšují pozici Ruska v mezinárodním obchodě.

      To vyhlášení v článku mimochodem asi potvrzuje, že zkoušky MC-21 dál pokračují podle plánu, první vnitrostátní dodávky by se měly uskutečnit v roce 2019, ale už podle jednoho květnového článku evidovali 185 závazných objednávek. MC-21 by měl umožnit dopravcům snížení provozních nákladů o 12-15% ve srovnání s konkurencí a o 6-7% ve srovnání s jejich budoucími aktualizovanými verzemi. Plus mnoho dalších výhod.

      Vymazat
    4. Re (23:11):
      Jsou to snad již i desítky let, co Rusové (tehdy ještě Sověti) dostali do vzduchu letoun Ruslan (nynější výrobce v Rusku Aviastar-SP).
      Zdá se vám malým?
      Pro Rusy v tomto směru není jiné překážky než omezenost finančních prostředků. Technicky a technologicky na to zcela jistě mají.

      Vymazat
    5. Re (23:11):
      Jen drobná oprava, v latince má ten letoun označení MS-21 (magistraľnyj samoljot).

      Vymazat
    6. Výrobce ve svých i anglicky latinkou psaných materiálech označuje tento letoun MC-21:
      http://www.uacrussia.ru/en/aircraft/lineup/civil/ms-21/
      Pamatuji si, že někde psali, že je to prý záměrně.

      Vymazat
    7. Zatím se předpokládají 2 verze MC-21, konkurencí Boeingu 737-200 bude MC-21-200 a Boeingu 737-300 bude MC-21-300.

      Od dubna 2011 se už vyrábí menší Superjet 100, který konkuruje Boeingu 737-100, už je v provozu více než 135 ks.

      Samozřejmě opravárenské závody pořád udržují i stará letadla, to je běžné i v západní Evropě a Americe.
      Co se týče jejich konstrukčního zastarání, u nás si vezměme příklad L-410, začátek jeho vývoje 1965, nasazení od 1970, pořád se v nových modifikacích vyrábí. Dnes je to 9. letoun na světě co do počtu vyrobených kusů.

      Vymazat
  3. Jo a ani nemusí vyhlašovat sankce Rusku bude stačit vlastní výroba.

    OdpovědětVymazat
  4. Duvod proc se Iljusiny a Tupolevy prestaly kupovat a tim i vyrabet si komunisticti blbecci vygooglujte. Rusky muzik neumi vyrobit ani poradne auto, natoz letadlo.
    A az nejake vyrobi, zkusebni let mohou absolovovat soudruzi z "redakce" Nove republiky.
    Aspon by ubylo smradu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady dnes ale nejde o kvalitu. Západ svými sankcemi dává jasný signál o své spolehlivosti, coby obchodního partnera. Vy by jste si koupil třeba auto, do kterého vám odmítnou po roce prodat náhradní díly? Asi těžko. A tahle situace pomalu nastává. Sankce, bez ohledu na důvod, se neustále rozšiřují. Kdy dojde řada i na civilní letecký průmysl?

      Vymazat
    2. Ty znalče a co vyrábíme my.Zprumyslové země jsme se stali kolonii s pouhou montovnou některých věcí a už téměř žádné finální výrobky.Tak tu svoji nenávist si strč do pr dele a zamet si před vlastním prahem a to platí pro i ostatní rusofoby.

      Vymazat
    3. oprava: pardon - v roce 1927, pochopitelně ...

      Vymazat
    4. Američtí pitomci neumějí vyrobit použitelné kosmické rakety, nebýt Rusů, lezou do vesmíru po žebříku!

      Vymazat
    5. Pokud se nemýlím, celý Západ, včetně naši Tatry a Liazu suptí na Dakaru za ruskými Kamazy. Prostě na nejnáročnější soutěži světa je Kamaz špica.

      Vymazat
    6. 5:32 Podstatný není co "vygoogluješ", nýbrž naopak právě to co tam tvý vopejzelí maňasovodi nikoho vygooglit nenechaj! Pravda - Rus bude vždy jen Rusem! Kam ho postavíš, tam zůstane sedět a čekat na rozkaz. Udusá si hlínu v zemljamce, maximálně stluče srub a hnáty vomotá slámou a má "láptě"! Prostě je to jen a pouze ten "bílej negr", jak ho vystih Bronstein. Bez pana Forda by byl i celej Asiat Stalin totálně v prdeli! A to chtěli trockisti, věda že tato spolupráce přivede Rusko k síle a proto jen zdržovali vyjednávání. Kontrakt na stavbu první ruský automobilky začal už v roce 1927, ale srali se do toho nosatý šíbři z Wallstreetu co spolýhali že jim Bronstein přinese Rusko na zlatým podnosu a Forda nesnášeli že jim nakouk do kuchyně a napsal vo tom bestseller. Až když ho Stalin vypakoval za hranice, tak se to podařilo uzavřít - tedy v roce 1932! To už běžela dávno pětiletka, který se taky říkalo "fordizace SSSR".

      Vymazat
  5. Za Jelcina sa nahrnuli do Ruska,zapadni financni poradci a co prve,doporucili zrusit vyrobu civilnych lietadiel...dobra strategia!Ved vo svete boli len 3 vyrobcovia...co to stoji RF rocne je jasne z clanku.A tak podobne si predstavuje zapad aj s ruskymi prirodnymi zdrojmi
    -polozit domace spolocnosti,zadlzit ich apotom ziskat nad nimi kontrolu a predavat bez ucasti domacich vlastnikov,preto aj u nas tlacili na tzv.join venture a vieme,ako to dopadlo-vsetko padlo!Zial masi politici su predajni a vsetko slo do prdele.

    OdpovědětVymazat
  6. Pane Hričák tentokrát mi mluvíte z duše. Jinak Mryja se vyráběla za SSSR a teď jí BANDEROSTAN zlikvidoval a snad i prodal. Samo USA tvrdí, že jim Rusáci zmanipulovaly volby prezidenta a ani se nestydí do blábolit do celého světa. Nejvíc se směji těm rusofobum co pořád píší co bylo za komoušů a neuvědomují si jak pokročil čas, žijí stále v 88-89 roce. Prostě když je to v jejich zájmu tak jsou dobré i LŽI. Je to ověřené od Vietnamu až po Irak do dnešních dnů, říká to TRAMP.

    OdpovědětVymazat
  7. Názor,že ruský mužik neumí vyrobit letadla, mne rozesmál. Nejen že umí a lítají, ale co takhle raketové motory prodávané do USA. Ty si ve státech dávají na zahrádky místo trpaslíků, nebo je montují do raket? Než plivat jedovatou slinu, je jedno jestli na východ nebo na západ je třeba zamyslet se nad tím, jak už tu někdo uvedl, do jakých sra ček jsme přivedli letecký a jiný průmysl u nás. Nebo takové náklaďáky Tatra, Zetory...

    OdpovědětVymazat
  8. At uz jsou ruska letadla horsi, nebo lepsi, litaji. A rusove letat potrebuji. Pokud to postavime na tom, zda letat v horsich letadlech, nebo vubec, zkuste hadat, co si rusove vyberou.
    Jedine, co zapad sankcemi ziska je to, ze vse, co jim neprodaji se nauci delat sami. Na rozdil treba od evropy, oni evropu teoreticky nepotrebuji. Maji dost surovin i dostatecne velky trh. To my by jsme bez ruske ropy museli zaprahat

    OdpovědětVymazat
  9. Větší sranda by byla kdyby už konečně oznámili, že oficiálně odchází od obchodů v dolarech a veškěré další obchody budou v národních měnách nebo juanech, švícarských francích atd. To by byla rána do US čůráku. Tomu by neokomové velmi dobře porozuměli. Navíc to doplnit výprodejem US dluhopisů a požadavkem na realizaci tzv. zlatých papírových certifikátů. To by bylo v USA juchuchů a bědování. To by se v kongresu asi posrali. Možná by pak Ford Knox zel prázdnotou (pokud tam vůbec něco je) a Německá frau by na své zlato čekala ne do roku 2022, ale možná do roku 3022. Takhle je to moc mírné a hodně postupné. Nemluvě o tom, kdyby to udělala Čína. To by v USA paničky neměli ani do čeho nacpat své obtloustlé prdele a splihlá vemena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:48 Jo už aby to bylo než nás stihnou všechny zabít.

      Vymazat
  10. Libi se mi, jak se dobroserove vztekaji. Podle toho usuzuji, ze si zacinaji uvedomovat, do jakych sracek jsme se pod jejich vedenim dostali. Rusko na lopatky nepolozi a jejich manevrovaci prostor se s kazdou protiruskou akci zuzuje. Kdyby hodili rucnik do ringu nyni, jeste by si mohli zachovat tvar. Sice notne pokrivenou, ale tvar. Cas bezi a sankci pribyva. S kazdou dalsi se blizime k bodu, kdy pujde udelat pouze jedno. Zmacknout knoflik a vymazat nas vsechny z povrchu zemskeho.

    OdpovědětVymazat