Reklama

.

.

sobota 26. srpna 2017

Rumsfeldismus po česku


Jiří Jírovec
26. 8. 2017    
Donald Rumsfeld se v souvislostí s válkou v Iráku proslavil výrokem, že jsou věci, o kterých víme, že je víme, pak ty nichž víme, že jsou, ale nic o nich nevíme a pak ty o nichž nevíme, ani to že existují. Případ Čapího hnízda se posunul k rumsfeldismu tedy do stadia, kdy se k němu vyjadřují lidé, kteří vědí ale neřeknou, vědí, že nevědí a nevědí, že nevědí.


Nezvratně víme, že žijeme v kapitalismu. To je systém, v němž se společnosti nabývají, ztrácejí, získávají i dělí podle potřeby. Z různých důvodů se podniky i majetky převádějí na rodinné příslušníky, zejména pokud se ušetří na daních.

Nezvratně víme i to, že v rámci EU existují dotace, jejichž přidělení podléhá určitým pravidlům.

Takměř s jistotou, opřenou o prostý selský rozum, víme, že zákon nelze zneužít. Povoleno je přece vše, co zákon nezakazuje. Porušení zákona může být trestné, ale trestná nemůže být činnost, kterou zákon nezakazuje. Nelze trestat za využití mezery (loophole), kterou zákonodárci přehlédli. Lhostejno zda z neschopnosti a nebo úmyslně.

Takměř s jistotou víme, že media selhávají, pokud jde o objasnění toho, co v souvislosti s Čapím hnízdem nevíme. Proč znalý právník neobjasní základní pravidla, tedy co je a co není možné.

S jistotou víme, že se proti Babišovi vede dlouhodobá diskreditační kampaň. Stratégové ostatních politických stran nepochybně vydali příkaz "Babiše do každého projevu a nejlépe do každé věty". V ČSSD vymysleli pro Sobotku demisi/nedemisi s cílem odstranit ANO z MF nebo nejlépe z koalice samé, aby mohl dovládnout s tichou podporou TOP 09, ODS a dalších ke všemu ochotných.

Pak přišly odposlechy. Od anonyma a pěkně načasované. Pokud je pravda, co uveřejnila media, Babiš podal trestní oznámení, které policie odložila. Má přece důležitější věci na práci.

Antibabišové se napříč politickým spektrem semkli a vytvořili parlamentní komisi, které šumafuk, jestli jsou záznamy sestříhané. Mají kladívko na Babiše.

Nic zatím ale nevedlo k žádanému cíli. Nepovedl se Lex Babiš, ani útok na jeho media. Mimochodem, existuje analýza, která by dokazovala, že jeho media poškozovala konkurenci? Existuje srovnání s Bakalovými medii, která na Babiše (a Zemana ) útočí, jak mohou?

Neprakta kdysi nakreslil obrázek dvou lékařů nad pacientem. Jeden z nich třímá ampulku a říká: "Tento lék použijeme, selže-li vše ostatní."

Lék potřebuje samotná ČSSD a její triumvirát. Pokud s jistotou víme, že vše ostatní zatím selhalo (viz preference ANO), lze se, s pravděpodobností hraničící s jistotou, domnívat, že načasování policejní akce bylo poslední dostupnou medicinou proti Babišovi.

Ono nezáleží na tom, jestli Faltýnek s Babišem něco provedli. Důležitý je jejich mediální obraz.

Přestože pátracích novinářů máme až dost, zůstávají některé otázky bez odpovědi:

Řekl-li Robert Pelikán, že žádost o vydání vůdců ANO vypadá účelově, co může se svým podezřením udělat?

Otázku, kdo rozvířil akci kálení do vlastního hnízda možná vyřeší nějaké státní vyznamenání. Takových lidí je přece málo.

Výsledkem toho všeho je, že nejen nevíme, co bychom měli vědět, ale jak pravil Rumsfeld, že existuje něco, o čem ani nevíme že nevíme.

44 komentářů :

  1. Ale my to víme. Pud sebezáchovy velí smečce bojovat jako jeden muž! Vždyť jinak by se musela živit prací! Fuj ta potupa!!! Vždyť v kapitalismu makají jenom otroci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad 1:26 - souhlas až na "v kapitalismu makají jenom otroci", to si myslíte, že zisk se nadělí sám nebo okrádáním??

      Vymazat
    2. K10:56
      Ano, zisk se nadělí pouze okrádáním podle pravidel parazitů. Dnes je prospěšnost historické úlohy zisku naprosto marginální a to zejména proto, že největší zisky (ve finančním sektoru) jsou naprosto odtrženy od hmotných toků a opírají se ó pouhé dluhové fikce penězoměnců -"bubliny" a "letadla"!

      Vymazat
  2. Jirovce Canadane !
    Tak jako vy v Alberte, tak i ja na jihozapade Floridy, jsme si vsimli - i pres tu dalku, ze "autority" na odchodu ze svych pozic utoci na ministra Babise..

    T.j. zajimava mocenska zapletka, ale pravy duvod se asi nikdy nedovime. To t.zv. Capi hnizdo je tak skarede, ze za tim bude urcite neco jineho !
    Ja mu fandim, Babisovi !

    Pane Babis, musite si s nimi jednou vyrovnat ucty, nebo vas znici ! Snazte se myslet i na nas ! My se potrebujeme bavit, jako plebejci v rimskem amphitheatre.
    nick HONOLULU - tribun lidu plebejskeho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se nedozvíme!? Babiš začal snižovat zadlužení a má přehled a to se špatně krade, ale hlavní důvod je, když chceš ovládnout nějaký stát, tak ho musíš pořádně zadlužit a potom si s ním děláš co chceš. Možná jde o útok na Rusa a k tomu potřebuješ armádu. Jeden mně to vysvětlil, čeká se na silnou osobnost, už tomu rozumíš? Babiš prostě překáží. Brusel to řídí tak pěkně, že státy jsou zadlužené až po uši. Už zbývá jenom Německo, ostatní je již připravené na povel.

      Vymazat
    2. 1:30 - Hele HOVNOlulu, ty nejsi žádný tribun lidu plebejského, ale obyčejný amícky ksindl a pošup! V té své retardované hlavičce máš místo mozku jen samé smradlavé HOVNO a HOVNOcuc, jak ze senkrovny! Jsi mongoloidní slepá větev lidstva!

      Vymazat
    3. Ad Pozorovatel: Tak to jste toho moc k předmětu článku nepřidal. A Honolulu má určitě lepší vhled do politiky, než mnohý odvážný diskutér zde, na NR.

      Vymazat
    4. Asi se Vám na pzorovatelně zamlžilo sklo, tak ze plácáte nesmysly a vrhl jste se na nechutné urážky člověka, který jen vyslovil svůj názor. Styďte se a utřete zamlžené sklo. V.J.Horák

      Vymazat
    5. 13:49 nejsem nijak nadšen komenty nicku Hunolulu, ale ty ubožáku s vulgárnámi nadávkami bez argumentů nejsi člověk, hodný ani uplivnutí.

      Vymazat
  3. Babiš je velkovykořisťovatel, kteří nám tu 60 let chyběli, Babiš dává lidem práci, Babiš poukazuje na lumpy, kteří okrádali stát, Babiš okradl EU a stát, Babiš byl bezesporu nejlepším porevolučním ministrem financí, který zastavil zadlužování státu, Babiše mají rádi lidé, které vykořisťuje, Babiše nemají rádi lidé, do jejichž kategorie patří a teď se v tom vyznej...

    OdpovědětVymazat
  4. Byly doby,kdy takováto propaganda zabírala,aniž by se ověřila skutečnost.Takže,už se nevěří,ani kdyby politici řekli pravdu.Ohledně Babišova obvinění je to podobné,bude se to táhnout delší dobu a pak to vyšumí.Jen se utěšuji,že Babiš si to nenechá pro sebe a ukáže na podobné čerpání dotací více politiků.

    OdpovědětVymazat
  5. Doba pokročila a od Kubicovky jsme se dostali na míle daleko. Už politikům a médiím nevěří i ti mladší, kteří ještě za Kubiceho se nechali ošálit. A za všechno můžou ty lži a podvody s migrací. To byl bod zlomu. Když se mlátili mezi sebou, tak to celkem lidi nevzrušilo, za Paroubka by na barikádu nešli, ale když jde o životní jistoty, tak holt už věřit budeme jenom máločemu, budeme se muset držet předběžné nedůvěry. Lhali jste s migrantama a to bez jakéhokoli účelu, nevěříme vám ani s Babišem, kde už ta účelovost řve.

    OdpovědětVymazat
  6. Možná se pletu, ale od vypuknutí onoho "škandálu" s vydáním Babiše k vyšetřování, jsem nezaregistroval ani jeden "objektivní" předvolební průzkum preferencí. Jsem přesvědčený, že všechny opoziční partaje velmi pozorně sledovaly, jak se celá aféra projeví na náladách voličů.
    Musí to být k nasrání, vynaložit tolik úsilí bez hmatatelného výsledku.

    OdpovědětVymazat
  7. ČSSD je strana,která brzy po po svém rozletu počala velice rychle,již za Špidly spět ke svému konci.Proč,no tak do rakve je vždy třeba více hřebíků.Ale dá se říci,že po Zemanovi byly i těmi hřeby všichni následující premiéři,Sobotka asi největší.Zaorálek a Chovanec jsou naprosto stejní,v ústech silní,jinak plavou zásadně s proudem a ještě veslují.Ostatně i členové strany zklamali,ale to je a bylo i ve všech ostatních stranách,když v rámci sebeuspokojení s vedením přestanou fungovat kontrolní a nekorektní mechanismy a vedení strany jakoukoliv opozici tvrdě potlačuje(v ČSSD jsou již asi všichni trochu slušní či schopní mimo).
    To samé se ovšem dělo a děje i v ostatních stranách,hlavně v ODS a KDU.Do čela se dostávají pouze korektní másílka a žluknou tam už hodně dlouho.U KDU je ještě navíc jiný a nebezpečný prvek,klientelismus i na mezinárodní úrovni.
    Já však myslím,na rozdíl od pisatele článku,že už neexistuje nic co nevíme nebo alespoň netušíme.A základem lidské bezohlednosti jsou a byly vždy prachy a moc,prachů.Ato zvláště u těch,kteří těch prachů mají nejvíc! Dnes se k tomu přidává nekontrolovatelné vyjídání planety,lidstvem a lidstvo pomalu neví,jak dál.Jedna možnost je i postupná náhrada člověka robotem.Ostatně Čína,Korea a Japonsko,ale i Rusko jsou v tomto již dnes velmoci.Tak jen my v Evropě si stále hrajeme jen na "carpe diem"a děláme porady....Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
  8. Kauza Babiš je jasná politická objednávka nebo objednávka ze strany Babišovy konkurence. Jak bylo řečeno, zákon nelze zneužít, to jsou jen Kalouskovy opilecké bláboly. Obecně lze říci, že politika je špína, ale politika bez lidí není nic hmatatelného, produkujicího, takže logicky z toho musí vyjít, že špínou jsou lidé - politici. Proto nevolit, politické strany rozpustit. Vládnout by mohli profíci, kteří by byli honorovaní za výsledky a ne jako dosud politici za špínu a neschopnost.Jinak článek je naprosto skvělý, pan Jírovec je ve skvělé intelektuální kondici.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babiše jsem nevolil a ani volit nechystal. Na druhou stranu, být nerozhodnutým voličem, určitě by mne urážela takto průhledná až primitivní manipulace. Určitě jsem mnohokrát v životě naletěl na různé manipulace. Ale ty byly, alespoň z mého pohledu, výrazně sofistikovanější, než které předvádějí současní politici. Zdá se, že intelektuální potenciál našich špiček rychle upadá.

      Vymazat
  9. Promiňte, ale vy nejste v intelektuální kondici. Nahradit politiky v kapitalismu nelze. Nahradit politiky úředníky by bylo možné jen tehdy, když by společnost nebyla rozdělena na třídy s protikladnými zájmy. Tzn.: Nejdříve vyvlastnění parazitů a až potom úředníci!

    OdpovědětVymazat
  10. Nezlobte se na mne, ale pořád je to to samé! Pan Babiš se zřejmě v souvislosti s Čapím hnízdem nedopustil žádného trestného činu. Jenže jako autor článku, tak i mnozí podporovatelé pana Babiše jaksi berou za úplnou samozřejmost, že podnikatel, využívající mezer v zákoně prostě z morálního hlediska nemůže a nesmí být vrcholným politikem, natož představitelem státu!!! Kam jsme to dopracovali, když je třeba o takové samozřejmosti psát?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petr Sedláček Ano a takový člověk by chtěl být premiérem.

      Vymazat
    2. Mám velké obavy, že Andrejko premiérem bude.Sralbotka ministrem financí nebo půjde rovnou do alpinistické řitě Brusele!

      Vymazat
    3. 12:10 Babiš by nebyl v politice, kdyby ostatní politici stejně pravdivě mluvili o rozkrádání státu a snažili se tomu zabránit. Dostal tolik hlasů právě proto, že říkal pravdu, kterou občané vidí. Samozřejmě se rozkrádání v mezích zákonů zůčastnil, proto o něm hodně ví. Ale na rozdíl od těch, kteří rozkrádání umožnili, se ho snaží omezit. A to je jeho "morální poklesek", proto je ho třeba z party vyštípat. Kdyby s vlky vyl, byl by největší kámoš všech AntiBabišovců.

      Vymazat
    4. Podle kritérií,které soudí a vyřkly ortel nad Babišem, že je tento lump a v politice nemá co dělat!

      Použijte tato kritéria na VŠECHNY od krajů až po vládu! Přijdete na to, že největší nedostatek "pracovníků" bude chybět v řízení státu!

      Zapomeňte na časy, kdy morálka a čest bylo hlavním vodítkem slušných lidí. Na to se dnes nehraje!

      Znáte nějakého poslance, který dodržuje Ústavu a hlasuje podle SVÉHO NEJLEPŠÍHO VĚDOMÍ A SVĚDOMÍ? Snad 2, slovy DVA z 281 poslanců a senátorů!

      Karel kRYL: Vrah o morálce káže!

      Vymazat
    5. Petře Sedláčku 12:10, obávám se, že skutečně úspěšným podnikatelem může být jen ten, kdo využije pro rozvoj svého podnikání všechny existující možnosti lépe, než konkurence. Pak je ovšem otázkou, jestli takto úspěšní mají ty morálně etické vlastnosti, jaké bychom si přáli, aby byly uplatňovány v politice. Jsem si ovšem jist, že s takovými skvělými vlastnostmi nikdo do vrcholné politiky nepronikne, natož aby se tam úspěšně uplatnil. Lidé se stávají takovými, jaké je prostředí, ve kterém jsou nuceni existovat. Prostě proto, aby obstáli. Pak už jen s klasikem – musí být tak zle, že většina už může ztratit jen svoje okovy. Co potom, kdo ví? Leccos ovšem řeší nějaká ta válka, že?

      Vymazat
  11. Jsem smýšlením levostředový. Nemám proto rád pohádky o šlechetných milionářích (dnes miliardářích).
    Babiš a spol. jsou pro mně pravičáci, včetně dnes modní rusofobie. Babiše bych s výhradou celkem bral, jenže on je tam jen zástěrka těch ostatních, hlavně toho herce Stropnického. Celý ten spolek pravičáků, od ANO, přes socdem, sTOP, Oděs a černořitné je v podstatě stejného myšlení. Dělí je pouze boj o koryta.
    Proto volím komunisty. Ti nic pokazit nemohou, protože nemohou. Ti ostatní mohou a tak jak obyčejně vše pokazí.
    Nebudu si muset pak vyčítat a hořekovat, že "příště už vás nezvolím".
    Jako bonus budu mít blažený pocit vidět jak kalous žloutné zlostí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad 13:15 - To si myslíte, že "osvícení" komunisté by mohli vládnout bez nutnosti získat a uplatnit svůj vliv a moc? Proto by to pokazili stejně, jako ti dnešní jiní politici.

      Vymazat
    2. 14:00 Zase jeden nechápavý. Že by komunisti mohli vládnou si zásadně nemyslím !!! Proto píši, že nic pokazit nemohou, protože nemohou VLÁDNOUT !
      Ti co dosud vládli a vládnout budou, přes své SLIBY vše zkurvili a kurvit budou.
      Volte si koho chcete, stejně budete zase remcat.
      Já ale ne !

      Vymazat
    3. Vaše přesvědčení je na úrovni víry. Nemá nic společného s logikou a rozumem. Pokud by náhodou bylo správné, tak by Čína pod vedením komunistů již musela dávno zbankrotovat. Kupodivu se tak ještě nestalo. Kde chybka?

      Vymazat
  12. Jiří Jírovec26. srpna 2017 13:20

    Petře Sedláčku,

    můj článek nehodnotí, jestli Babiš něco udělal a jaká by měla být jeho politická budoucnost.

    Když vidím jeho oponenty, jak sliní blahem, že Babiš bude ponížen, je mi z nich na zvracení. Fialům, Sobotkům, Chovancům, Kováčikům, Kalouskům a jejich Plíškům nemůžete věřit ani pozdrav. Podle nich by měl Babiš odstoupit, očistit se a pak se vrátit.

    Zajímavá je pozice KSČM. Její vedení by mohlo kritizovat všechno to pokrytectví kolem, ale raději přilévajá trochu oleje do ohně, který má Babiše oslabit. Kdyby se to podařilo, zúčastní se porcování medvěda, tedy dělení hlasů, které ANO může ztratit.

    Tihle slintové vědí, že soud z principu neočisťuje. Buď má dostatek důkazů a odsoudí nebo důkazy neuzná za dostatečné (nebo nezákonně získané a tedy nepoužitelné) a jednání uzavře. Žalovaný i tak odchází s nálepkou sprostého podezřelého, která, je-li dostatečně rozmáznuta, mu zabrání v návratu do politiky.

    Podle mého názoru je nutné, aby se Babiš s Faltýnkem nedali a v politice pokračovali.

    Můj článek je zaměřen proti mediím, která naprosto neplní svoji úlohu. Proto jako občané vlastně nic nevíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Jírovče, ti komunisté (KSČM) se z principu stavět za Babiše nemohou. Račte si pozorněji povšimnout jejich stanovisek. Chápu, co Vás na nich tlačí. Pravděpodobně, na rozdíl od Vás, bych uvítal, kdyby byli skutečnými komunisty. Ovšem i tak jak jsou, jsou blíž k pravdě, než kterýkoli jiný politický proud.

      Vymazat
  13. Je ještě jedna věc, kterou jako občané víme:
    miliardář v zákulisí, který hýbe svými loutkami, není závislý na svých voličích - pokud jeho loutka překročí pro voliče únosnou mez, miliardář zůstává a klidně najde loutku jinou. Tak jsme byli řízeni (šizeni) od roku 1989.
    Proto vítám pana Babiše jako změnu - miliardář, který chce za své činy odpovídat - pokud s ním voliči nebudou spokojeni, hlas mu příště nedají. Pořád je tu ale reálná šance, že člověk, který dokáže budovat své firmy , je i nadějí, že dokáže budovat republiku. Také mne mrzí postoj KSČM, která by po volbách podnikatelské schopnosti řízení ANO mohla dobře balancovat svým rozumným přístupem k sociálním otázkám.
    Zdeňka Radičová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad Radičová: "..mrzí postoj KSČM..", není se přece čemu divit. I KSČM se veze se starým politickým establishmentem, a tedy její staré vedení není schopno začít kolem sebe "sekat" po novu.

      Vymazat
    2. Radičová (doufám že ne ta "chytrá" ze slovakie).
      Vážená, postoj komančů vás nemusí nijak mrzet, protože i kdyby získali 99,98 % jako dříve, tak "vládnout" nebudou ! To by bylo na Pinocheta.
      Navíc, spřáhnout se s pravičáky hrubého zrna (Stropnický) by byla jejich smrt.

      Vymazat
    3. Souhlas, pokud není politická strana, která by byla alternativou k parazitickému politickému systému, pak je lepší volit si svého parazita sám a přímo. Zhovadilých prostředníků parazitů netřeba!!!

      Vymazat
    4. 13:54 co je to to "starým establišmentem" ? Husák je už dávno pod drnem.
      A pokud by někdo chtěl ty komanče předělávat, tak tady má socany. Je to jejich pramáti. "Levice" která levici zradila. Také nechápu to "sekání".

      Vymazat
    5. Ad 14:24 - starý establ. = současné vedení politických stran (KDU, ČSSD, KSČM, TOP, Zelení). Změnu politiky musí začít dělat jiní lidé, nikoliv starý establishment!

      Vymazat
    6. vevenci ze 14:32 komunisti k "establišmentu" už od hadráku nepatří. nepapouškuj něco o něčem nic nevíš.

      Vymazat
  14. Jiří Jírovec26. srpna 2017 13:35

    Petře Sedláčku,

    pro úplnost dodávám, že jsem ve výčtu důležitějších politiků opomenul Bělobrádka.

    K Sobotkovi dodám, že byl při závěrečném hodnocení zklamán Šlechtovou, protože neprošel zákon o sociálním bydlení. Proboha, vždyť na to koalice měla celé volební období. Zákon nechali spadnout na poslední chvíli, nejspíš proto, že by na něm získali hlasy Starostové a nezávislí.

    OdpovědětVymazat
  15. Pane Sedláčku, znáte někoho v České republice, kdo nevyužívá "mezery v zákoně" ? Další věcí co to je ta "mezera v zákoně", je to schválně nedokonalý a děravý zákon ? Naši poslanci takové zákony přijímají" děravé, mezerovaté" , dle vás by tedy neměli co v politice dělat, politické strany jsou plné takových nemorálních politiků poslanců, takže i ty strany vlastně nemají své oprávnění života. jsou nemorální. Takže opravdu to vidím na profesionály a žádné politiky, dovedete si představit kolik peněz by tato republika bez politiků a stran ušetřila ? Zcela jistě nedovedete.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:04 a oni by ti profesionálové byli mravnější. A výkonnější, jako třeba Evropská komise, že. Volím komunisty už proto, že kapitalismus i "západní" morálku vysvětlovali pravdivě. To mi objasnilo školení posledních sedmadvaceti let. Pro dostatek nechápajících školení, zcela oprávněně, pokračuje... Mějme se.

      Vymazat
  16. Jirovec, ty mas drzost popirat Druhy Ustavni Clanek
    Ze dobre organizovane lidove milice jsou dulezite pro bezpecnost statu, a ze pravo lidu drzet a nosit zbrane nesmi byt potlaceno
    Podepis to, Jirovec, nebo te budu vest jako nepritele Ustavy
    Horni Dolni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak, v ceske neligitimni slatanine je jedno jake hovno vladne, cesky stat je nelegitimni zlodejina
      V zumpe je jedno ktere hovno vic smrdi ci maze
      Horni Dolni

      Vymazat
    2. Kdyby si stara Vajtingrova dala obe ruce do prdele tak by dokzaka ridit Ceskozlodejsko lip nez ceska vlada
      Horni Dolni

      Vymazat
  17. Ohledně načasování kauzy: nedávno jsem četl článek kde de vyjadřoval Judr. T. Sokol, ten k tomu uvedl,že vyšetřování je komplikované a nelze určit termín, kdy to vyleze, tj. nelze ho načasovat. Potom tam uvádí, že schovávání kauzy na vhodný čas by bylo neohlášení.
    V jiném článku Judr. J. Antl hodnotil to, kdo k tomu vyjadřuje a měl by vyjadřovat. Vyšetřování dozoruje státní zastupitelství, které spadá pod ministerstvo spravedlnosti. Proto je zvláštní, když ministr Pelikán kritizuje policii.
    Pro mě to byly zajímavé články. O kauze: tak nějak mi připadá, že fakta, jako vždy, nejsou to nejdůležitější, důležitější je vyvolaný dojem veřejnosti. Média se snaží co nejvíc to hovínko rozmazat, aby co nejvíc smrdělo.

    OdpovědětVymazat

Reklama