Reklama

.

.

sobota 19. srpna 2017

Syrská stopa ve Venezuele: čím doopravdy Maduro rozzlobil USA

Ilja Novický
19. 8. 2017       zdroj
Zdlouhavá krize ve Venezuele oficiálně nemá racionální vysvětlení, kromě vtíravého pozadí o ochraně údajně pošlapávané demokracie v této zemi. Ve skutečnosti se zde zkřížily ropné zájmy USA a Ruska, a nedávno zde byla zpozorována i syrská stopa. O úloze Sýrie ve venezuelské krizi hovořil v rozhovoru pro Fox News 13. srpna ředitel CIA Mike Pompeo, který mezi hrozbami pro USA ve Venezuele uvedl Írán, Hizballáh, Kubu a Rusko. Podle jeho názoru ti všichni "vystupují proti zájmům USA, proto se Venezuela "může proměnit v nebezpečnou zónu pro Spojené státy". V této souvislosti Pompeo zdůraznil, že nevylučuje vojenské řešení této "hrozby".


Ve skutečnosti není informace o umístění libanonského Hizballáhu ve Venezuele, hlavního spojence syrské armády na zemi, nic nového. Nespokojenost v západních a izraelských médiích začala růst už před 10 lety, kdy Hugo Chavez navázal protiváhou k blízkovýchodní politice Bushe mladšího při zničení Iráku úzké vztahy s Íránem.

Už v roce 2008 byla zřízena letecká linka Caracas-Damašek-Teherán, což výrazně usnadnilo spojení s vlastí mnohamiliónové libanonské komunity v Latinské Americe, která se tam formovala od poloviny 19. století. Za Chaveze posílil Hizballáh svou přítomnost v takzvaném "pohraničním trojúhelníku", kde se sbíhají hranice Brazílie, Argentiny a Paraguaye.

Ve skutečnosti existují libanonské komunity v řadě zemí v Jižní Americe a tvoří 3% populace kontinentu, ale převládají v Brazílii (7 čili 13 milionů lidí) a Argentině (1,2 milionu lidí). Například současný prezident Brazílie Michel Temer má také libanonské kořeny. Nicméně po roku 2005 začala americká média rozvíjet téma nástupního prostoru Hizballáhu v Paraguay a Venezuele v důsledku nelegálního obchodu s drogami a se zbraněmi.

Pod tlakem USA zahájila paraguayská vláda loni boj proti Hizballáhu právními metodami a vyvíjí tlak na libanonské podnikatele, kteří údajně se skupinou spolupracují. Samotný Hizballáh se stal středem pozornosti amerického Kongresu také v létě roku 2016, kdy izraelský profesor Emanuel Ottolenghi vystoupil se zprávou o síti Hizballáhu v Brazílii.

Je příznačné, že v létě 2016 také proběhl v Brazílii převrat, v jehož důsledku byla k moci dosazena vláda, která je loajální vůči americkým ropným společnostem. Koncem roku se však pro ropný průmysl v USA neočekávaně objevila nová a neúprosnější "ruská" hrozba. Ve Venezuele pro splacení dluhu byla s to ropná společnost PDVSA prodat Rusku 49,9% akcií rafinérie Citgo, kontrolované USA.

V současné době je už tato možnost zmrazena rozhodnutím parlamentu, který je v opozici vůči Madurovi. Washington se přesto obává, že ropný průmysl Venezuely, který se příliš rychle vyvíjí s účastí Ruska, a rovněž s největšími zásobami uhlovodíků v zemi na světě, může popohnat nezávislý chod země, která je ještě k tomu spojena s Blízkým východem. Není vyloučeno, že nedávné úspěchy Hizballáhu v Sýrii američtí generálové rovněž spojují se zázemím v Jižní Americe.

Připomeňme si, že na konci července Hizballáh s podporou syrské armády dosáhl důležitého vítězství nad skupinou Al-Káida a DAEŠ na hranici Sýrie a Libanonu, v hornaté oblasti Ersal. Navíc se tato bitva stala první společnou bitvou libanonské a syrské armády v historii. Pro USA, které udělaly hodně pro rozparcelování Libanonu a Sýrie, je tato spolupráce nebezpečným signálem. To je důvod, proč na pozadí sjednocení nových spojenců v boji proti terorismu a posílení Hizballáhu věnuje Washington stále více pozornosti svému "měkkému podbřišku" na "zadním dvorku". Je evidentní, že zničení "fronty Hizballáhu" v Jižní Americe je na programu již od loňského roku, kdy byla vyměněna vláda v Brazílii, a nyní došla řada na další baštu ve Venezuele.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

101 komentářů :

  1. Odpovědi
    1. Venezuela silne ohrozuje zajmy USA. Kdyz barel nafty stal $150, USA za nej Venezuele davaly $9.Pak prisel Chavez a od te doby i ohrozeni USA.

      Vymazat
  2. Tady by se ze strategických duvodu mělo víc angažovat Ruská Federace

    OdpovědětVymazat
  3. USA mají za zadkem svého posraného dvorku nepokořenou Venezuelu, kterou jsi chtějí přivlastnit v rozporu s mezinárodním právem. Proto zločinecké USA tak kvičí, jako podřezané svinčatá! Tak jim třeba!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://drive.google.com/file/d/0B3OUOQMVtOnTd2VwQUhZNmx3Skk/view?usp=sharing

      Vymazat
    2. pREZIDENT MADURO JEŠTĚ NEVÍ, ŽE SKONČÍ JAKO CHILSKÝ PREZIDENT ALLENDE

      Vymazat
  4. Kde je ropa tam jsou americký zločinci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zapomněl jsi dodat a drogy.

      Vymazat
    2. A ještě zapoměl dodat nerostné mnoha bilionové bohatství Severní Koreje, zvláště "rare earth elements.

      Vymazat
  5. JEN DALŠÍ DŮVOD KE ZRUŠENÍ AMERICKÝCH TERORISTICKÝCH KUREV PENTAGON JE TAK KRÁSNÝ TERČ BUDE VYUŽIT KE CVIČNÉ STŘELBĚ A LIKVIDACI HAJZLŮ KTEŘÍ SE V NĚM UKRÝVAJÍ !!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Mně Venezuela připomíná Chile, za Allendeho. Vyvolávání umělého nedostatku zboží, stávkou dopravců a hlavně dlouhé prsty CIA. Dollary si koupili ochotného Pinocheta, který s pomocí svých podřízených vojáků nastolil tvrdou pravicově fašistickou diktaturu. To co se pak dělo, nemělo daleko do praktik nacistů v Německu. Všemocná USA pak neudělala nic, aby se do Chile vrátila demokracie. Pinochet se dožil i zaslouženého důchodu.
    Nedávná vzpoura několika oficíru Venezuelské armády, ukázala že chilský scénař by se USA zase hodil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malinko s vámi nesouhlasím. Již jsem tu psal, že Allende znárodnil ledkové a měděné doly a spoustu dalších věcí patřících Američanům. USA na něj poslali Pinocheta. Ten ho a jeho socialistickou vládu odstranil ale znárodněný majetek již Američanům nevrátil. Období vlády Pinocheta je v Chile považováno za jedno z nejúspěšnějších v historii. Američani se tam tehdá snažili nacpat ,,ekonomické" poradce ale ti byli celkem v izolaci a nemohli tam napáchat nějak velké škody. Tak že z pohledu Chilanů se tam Pinochet dožil celkem zaslouženě požehnaného věku. M.R.

      Vymazat
    2. 6:20 Joo takhle ! Zase jeden obdivovatel silné ruky. A on ten panáček jim to svým chlebodárcům už nevrátil ! No sakra, tak to bych si rád představil. Papírově možná, jinak by se tam ihned vylodila US námořní pěchota. A tak ta radost všech chilanů, jakého mají jenerála.

      Vymazat
    3. Vážený 10.11 nezastávám se chilského diktátora, jen si dovoluji upozornit, že např. ve Španělsku zkuste říci něco špatného o diktátorovi fašistovi Francovi. Po předání moci králi a jeho smrti se neodstraňovali žádné pamětní desky a sochy připomínající tohoto diktátora. Dokonce mince s jeho podobiznou na pesetě platili do poslední chvíle. Kdyby se měli Španělé tak hrozně za jeho vlády, jako my za komunistů, to by asi byl jinej fukec...

      Vymazat
    4. Za komunistů jsme se podle vás měli špatně , nejspíš o tom nic nevíte ?!

      Vymazat
    5. Pro (6:20 a 11:30)
      Ekonomičtí poradci z USA že byli v Chile izolováni a nemohli napáchat moc škody? Kdepak a kdypak asi vznikl chilský model důchodového systému? Ano, ten, který chtěl zde zavést Kalousek, Drábek apod. vykukové, aby se penzijní společnosti napakovaly na troj až desetinásobné vyšších provozních nákladech, než má státní průběžný systém. Pročpak asi šéf vojenské junty A. Pinochet nezahrnul do tohoto tak úžasného systému své vojáky?
      Podobně blábolíte o Frankovi. To si myslíte, že pozůstalí po poražených a povražděných republikánech z občanské války ho velebili? Dohodli se na tlusté čáře za minulostí, protože napáchaného zla bylo na mraky a při hledání zodpovědnosti by frankisté, sice oslabení, ale stále ještě s armádou, fabrikami, soudy a státním aparátem sotva v klidu odešli od moci. Tak se Frankovi oponenti rozhodli, že než nové několikaleté občanské třenice a nové zlo, raději hned klid a možnost změnit a demokratizovat zemi s tím, že frankisté vyklidí mocenské pozice, ale žádné vyšetřování, soudy, tresty...
      Váš příspěvek je klasickou ukázkou spoléhání na to, že pamětníci odcházejí, že ne vždy se najde někdo, kdo vaše bludy vyvrátí, a tak mladší generace a neinformovaní budou baštit Vaše lži.
      KR

      Vymazat
  7. Nejde jen o dlouhé prsty USA. Po propadu cen ropy je země v katastrofální finanční situaci a namíchnuté obyvatelstvo je skvělý materiál na oranžovou revoluci.

    OdpovědětVymazat
  8. Mít největší zásoby ropy na této planetě a zároveň být chudí jak kostelní myši, to člověk nevymyslí. Na to je už potřeba opravdu obrovský talent. Inu, to je onen našimi komouši opěvovaný socialismus 21. století.
    Samozřejmě, že ti pitomečci k vysvětlení totálně neschopného socialistického vedení Venezuely mají připravenu obligátní formulku - mohou za to USA :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážný pane, tu ropu znárodnil jen před pár lety předešlý prezident. Do té doby to dojili Američani(tak, že za to asi opravdu trochu mohou). Tu ropu dojí stále ještě i jiné zahraniční společnosti, kterých se znárodnění nedotklo. Teď po té ropě prahnou koncerny kapitalistického a imperialistického Ruska a komunistické Číny. Tak nevím, kolik budou venezuelané z toho mazlavého zlata mít i v budoucnosti. Jinak je ještě krátký čas aby se zisky z té ropy zhodnotily ve zbídačelé ekonomice. A ten čas venezuelané, promiňte ale díky Američanům nedostanou.Nepomůže ani to, že i tamní opozice se proti jakému koliv vměšování Ameriky do záležitostí Venezuely, zejména vojenskému, postavila.

      Vymazat
    2. 6:54 ... po ropě prahnou kapitalistické a imperialistické síly Ruska a komunistické Číny. No panečku to je to pravé, velký mysliteli. Rusko potřebuje venezuelskou ropu, kterou by jim ještě zřejmě grátis dopravili. Děcko nešťastné, co kdyby sis raději šlehnul a nelez mezi dospělé.
      p.s. a ti demokraté ve Venezuele s těmi americkými vlajkami, ji tam určitě nechtějí!
      Takovou pičárnu může zplodit jen blb napájený z i dnes hovno.

      Vymazat
    3. Legrační: "imperialistické Rusko". Seznam nás, chytráku, s těmi ruskými imperiálními počiny. Ať se trochu zasmějeme. MM

      Vymazat
    4. Po venezuelské ropě prahnou RUSKÉ KONCERNY, zrovna tak jako ty americké. Imperiální počiny Ruska: Krym, Ukrajina, Syrie, Venezuela...

      Vymazat
    5. Skromě bych tu dodal, že Rusko se neangažuje v Syrii pro Asadovi modré oči.A k tomu Španělsku jen to, že po převzetí moci králem, se nekonali žádné perzonální čistky přívrženců Franka ani ve státních úřadech.

      Vymazat
    6. Srandisto nepouzivaj slova ( imperialni pocin ) kterych vyznam nejsi schopny pochopit. a hlavne neres Rusko na to jsi prilis zaostaly

      Vymazat
    7. 15:52 ja radsi uprchliky ... pravdepodobnost deviantniho chovani mezi 1000 uprchliky a 1000 rusaky bude uplne stejna, ale v pripade uprchliku alespon realne pomuzes tomu zbytku lidi

      Vymazat
  9. 0.46,ver,ze za kazdou svinarnou ve svete muzou juesej!Maji problemy ve Venezuele?Tak jim jeste udelime sankce,aby to nemeli lehke!Kazda zajmova zeme,ktera.se nechce podvolit usa,byla rozvracena!A deje se to jiz 70 let,priteli a tady nejde o socialismus,ale dravy,korystnicky,parazitni kapitalismus,na jehoz konci jakasi demokracie jen pro obcany juesej,kterou zaplatili miliony obeti po celem svete.

    OdpovědětVymazat
  10. USA umí dobře válčit a vyhrožovat válkou,tím si zjednávat respekt a podvolení se jiných států.Tím si získávají spojence a povolení k drancování nerostného bohatství těch států,kde o to mají zájem,tedy až na vyjímky.USA prostřednictvím FED a jeho "majitelů"umí i tisknout dolary,podložené zárukami svých drahých spojenců a "přátel" s ropou.Drancování pralesů v jižní Americe,Africe i Indonésii se dá srovnávat jejich vypalováním tamními zemědělci a rozšiřováním palmových polí,ale obilovin a olejnin.Jestli by nějaký stát měl dostat metál za největší ničení přírody,srovnatelné snad se zbytkem světa dohromady,pak samozřejmě USA. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty určitě bydlíš v jeskyni bez elektřiny a teplé vody a všude se dopravuješ zásadně pěšky či na koni atd. Takové pokrytecké debily jako ty, klepající hlouposti do čínské plastové klávesnice, mám nejraději.

      Vymazat
    2. to 9:26
      Výborně, i ty klepeš své moudra do čínské plastové klávesnice, stejně jako zbytek světa, jistě máš TV vyrobenou v Číně, ostatně stejně jako zbytek světa, píšeš čínským pérem a oblékáš si čínské hadry a boty stejně jako zbytek světa. Podívej se doma na své věci a napiš nám kolik věcí máš, které nebyly vyrobeny v číně, vietnamu, laosu.....Takže zbytečně prudíš.

      Vymazat
    3. 9:42
      Máš dlouhé vedení, blbe? Pointa byla v tom, že někdo kdo sám spotřebovává podobně jako Američan kritizuje jiné z "drancování".

      Vymazat
    4. Proamerický čípek nemůže přesvědčit svými pseudoargumenty lidi znalé. Tak aspoň nadává a každý, kdo mu odporuje, je debil a rudohnědá socka atd. Ale jinak jeho nazzi výkřiky docela baví. Vztekloun je vždycky nakonec k smíchu.

      Vymazat
    5. Anonymní20. srpna 2017 9:52
      Jeho pointa byla v tom, že žvaníš hovadiny. Tys to nepochopil?

      Vymazat
    6. 9,26 tady se ty trubko nemluví o Číně, tady se mluví o imperialistech z USSA. Ty si raději udělej pořádek v učebnicích, za pár dní jdeš zase do školy.

      Vymazat
    7. 16:51 U rusáků zdegenerovaných chlastem je možnost deviantního chování daleko vyšší.

      Vymazat
  11. Hele, vy blbové antiameričtí, prozraďte mi jak je možné, že na rozdíl od přiblblé Venezuely jsou jiné státy s ropným bohatstvím tak bohaté, tak dobře se jim vede a nikdo na ně neútočí, nikdo je nechce zničit, udělat převrat atd, jak tady neustále blábolíte???
    Katar, Brunei, Kuwait, Emiráty, S. Arábie, Bahrain, Omán,....
    Vyprávějte a přehánějte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Irák, Libye, Nigérie ... že?:)

      Vymazat
    2. I těmhle státům, co tu americký čípku jmenuješ, jde z tlustých do tenkých. Např. v Saúdské zavedli jako novinku daně. Tak tu neblábol. Venezuela se stala terčem frontálního útoku americké 5. kolony a la Allendovo Chile 1973. Samozřejmě levičáčtí snílkové tomu připravili cestu ekonomickými "experimenty". za každou chybu se platí. Samozřejmě Amíkům nejvíc vadí, že venezuelská ropa drží nad hladinou Kubu a Nikaraguu. Leo

      Vymazat
    3. Ahoj, Leošku, antiamerický užitečný idiote, jsi legrační jak moc se snažíš dokázat nedokazatelné.

      Průměrný Saud nedělá vůbec nic a má se asi 1000x líp než průměrný Venezuelan, navzdory tvým blábolům o jakých si "tenkých". 5% DPH jako jediná daň, no řeknu ti, fakt hrůza :-D

      A víš co? Největším odběratelem ropy a největším obchodním partnerem SA je Čína. Jak to že tedy USA nechtějí SA zničit jako Venezuelu? No tak, co mi k tomu povíš?

      Chavez spolu s Madurem vládli či vládnou prakticky neomezenou mocí už bezmála 20 let. Takže těžko už se můžeš na cokoli vymlouvat, hlupáku.

      Vymazat
    4. 9:59 tebe si živě představuji jako uhrovitého fakana z děcáku, který jak to bývá se chytil amerického cecku a sere hubou nesmysly z plátku zvaného, i dnes lžeme jako jindy.

      Vymazat
    5. 10:28
      A honíš si u těch svých přiblblých představ?

      Vymazat
    6. Re (09:59):
      V těch "příkladných" ovšem těžbu ovládají US společnosti nebo nadnár. společnosti s US majoritní majetkovou účastí.
      A aby to tak bylo i jinde, je třeba tam šířit tu "demokracii" (a třeba i na bodácích samozvaných "osvoboditelů"). To aby i tam zavládla hlavně ta svoboda ničím nerušeného plundrování cizích přírodních zdrojů.
      O Kataru bych příliš nehovořil, jeho přední monarcha si poslední dobou nadrobil (a tím i naběhl na US vidle), když se pokusil o dohodu s Íránem o společném postupu při těžbě téhož (sdíleného) podmořského ložiska. Na bohatství arabských despocií má dopad i pro ně (příznivý) poměr příjmů z ropy ku počtu obyvatel, kteří tu rentu z ropy a plynu užívají. Jiná situace je v Kuvajtu, jiná v lidnaté Nigérii.
      Tož tak, proamerický hurvínku ...

      Vymazat
    7. 10:27 uhříku, nedělej chytrého, když piješ jen americkou colu. Saudové, v plném područí USa si nemohou dovolit prodávat ropu "komunistům". Rusko ji má dostatek aby ji mohlo prodávat nejen nám. Až bude dokončen ropovod z Ruska do Číny, tak tě spolu s amíky bude bolet hlava ještě víc.

      Vymazat
    8. To znáš podle sebe 10:31 ty ochcánku viď?

      Vymazat
    9. Opluštile, nevymýšlej si tu laskavě hovna. Říká ti např něco název Aramco, jak je tato společnost velká a komu patří?

      Co se týče počtu obyvatel tak SA i Venezuela mají naprosto shodně 32 milionů obyvatel, blbe.

      Vymazat
    10. Re (10:49):
      Jednak nemají (SA má ca. 26 mil. obyvatel), jednak jsem hovořil o poměru(!) příjmů z těžby k počtu obyvatel. Ty stejné nejsou.
      Aramco je sice státní, ale USA si právě od nich vybírá své desátky odprodeji vojenského haraburdí za skandální ceny. Je to jen jiná forma výpalného (nebo výkupného?).
      Tož tak, proamerický hurvínku ...

      Vymazat
    11. Opluštile, psal jsem ti aby jsi si nevymýšlel hovna! SA má dokonce 33 milionů obyvatel!

      https://en.wikipedia.org/wiki/Saudi_Arabia

      A co říkáš tomuhle??

      https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/443019-saudskou-arabii-vyzbroji-i-rusove-podepsali-dodavky-za-80-miliard.html


      Prostě SA je naprosto suverénní bohatá země s bohatými obyvately a Venezuela při stejném ropném bohatství a stejném počtu obyvatel je chudá rozvojová krajina kde se lidem nedostává ani základního zboží.

      Uznej tento FAKT nebo jsi jen směšný anti-ami trapák.

      Vymazat
    12. Joooo Novinky,to je panečku zdroj všech pravdivejch dezinformací,to sis líp ty ussackej trapáku vybrat nemohl!!!!!!

      Vymazat
    13. 11.30 nauc se gramatiku demente
      ...s bohatymi obyvately....:):):):) cha chaaa, trapak jses ty negramote, jses typicky byvaly komous

      Vymazat
    14. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    15. Re (11:30):
      Děkuji za odkaz, hurvínku. Píšou tam ovšem, že SA má ca. 27 mil. obyvatel, vč. 5.5-10 mil. nenaturalizovaných imigrantů (bez SA nár. příslušnosti). To však i tak stále neříká nic o tom, jaký je poměrný příjem z těžby na hlavu jednoho Saúdoaraba vs Venezuelana, jak píšu výše.
      Zatímco odbyt ropných produktů ze SA je jistěn (US zájmy i tím placeným výpalným), Venezuela je předmětem politicky motivovaného bojkotu. Jaký div, že tam při klesajících cenách nastávají sociální těžkosti!
      Je úsměvné zde psát o tom, že by snad SA byla suverénní zemí. Je jen jednou z tamních US vazalských (dříve zas byla UK vazalem). A to jí dává momentální klid na nerušenou těžbu. Něco ji to však i stojí. Již dříve zmiňované nákupy milit. cajků jak pro svou armádu, tak i tučné příspěvky pro vyzbrojování nájemních zmetků a džihádistů, kteří po celém regionu operují podle toho jak CIA aj. altruistické služby pískají pro US/UK/IZR zájmy. Pokud by neplatila nebo se jakkoliv jinak cukala, mohli by jí připomenout její účast na akci 11-09, a začali tu despocii "demokratizovat". To však všechna ta SA princata dobře vědí, a bojí se toho jako čert kříže ...
      Rusko zde nekomentuji.

      Vymazat
    16. http://atlas.media.mit.edu/en/profile/country/ven/

      43% veškerého exportu Venezuely směřuje právě do USA. Opravdu bojkot jako prase :-D

      Opluštile, jsi fakt retard.

      Vymazat
    17. Tento človíček si myslí že se může srovnávat s velkým komikem!:))) -
      http://expres.ua/gfx/world/putler-kaput-3-_0.jpg

      Vymazat
  12. 10:27 Tak zásadní rozdíl mezi SA, SAE, Bahrajnem, Kuvajtem či Katarem na jedné straně a třebas Iránem, Venezuelou, Bolívií, Kubou, Nickaraguou či KLDR na straně druhé je to, že ti první jsou poslušní lokajíci světovýho sionismu, kdežto ti druzí jeho smrtelnými nepřáteli tím že se odmítli podřídit a předat moc USraelským kompradorům ... kdybys nebyl blb a studoval dějiny, dávno bys toto věděl! Že voni ty co jim nedaj moc trestaj a naopak! Pročpá Španělé upadli do stagnace o svou říši přišli Britové jí naopak získali, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosimtě a jak konkrétně se projevuje to, že SA, Katar,... jsou "lokajíci sionismu", ty fašistický "studente dějin"???

      Vymazat
    2. Fašismus je cosi jiného, než asi myslíš ty nebo zdejší rudí, víš, synku? To je sepjetí reakčních sil! Svazek - "fashio di combatimento", kdy se různé reakční vrstvy bránily revolučnímu vzepětí. Ale to je na tvůj pidimozeček moc komplikovaný.
      Přečti si radši více tu - https://srsen.wordpress.com/2010/03/07/zajimavy-a-ctivy-clanek-o-dejinach-zidu-v-evrope/

      Vymazat
    3. Ovšem existuje i program Fašistické strany, tzv. Veronský, který byl naopak uskutečňován až v Sociální Republice Saló, o který předpokládám pitomeček s IQ houpací žirafy a znalostmi tak žáka 3 pomocné asi nikdy ani nezaslech, což? Tak studuj - http://revolta114.blogspot.cz/2012/04/historie-italskeho-fasismu-druha-cast.html

      Vymazat
    4. A naopak ten reakční fašismus před Republikou Salo, jehož hlavní součástí byla je a bude církev popisuje katolický profesor teologie Cantoni ZDE! - http://www.stjoseph.cz/pojem-fasismu/

      Vymazat
    5. V čele sionistického fašismu pak stál autor knihy Železný val (o rok předešel i pana Hitlera s jeho Mein Kampfem!), Zeev (Vladimír) Jabotinský - http://blizky-vychod.blogspot.cz/2014/09/vladimir-zabotinskij-zelezna-zed-1923.html

      Vymazat
    6. A až toto všecko blbínku nastuduješ, tak se teprvá budeš moci kouknout na stránky kde leží odpověď a tu tvou otázečku co to vlastně je to SA, SAE apod. loutkoútvary a to ZDE - http://www.tipyainspirace.cz/zajimavosti/item/1124-d%C3%B6nmeh-tajemstv%C3%AD-st%C5%99edn%C3%ADho-v%C3%BDchodu-o-n%C4%9Bm%C5%BE-se-nejv%C3%ADce-%C5%A1u%C5%A1k%C3%A1-%C4%8D%C3%A1st-2.html

      Vymazat
    7. Legrační čtení, ten váš dialog: americký čípek 10:27 dostává lekci od obdivovatele fašizmu. To sem tedy lezou pěkní pitomci.

      Vymazat
    8. 0:31 Tak hlavně ten "americký čípek" netuší o čem fašismus vlastně je a bleje tu krávoiny! Bohužel IQ tvý a toho "americkýho čípka" se od sebe neliší víc než výška hladiny ve spojených nádobách. A v tom je taky zásadní rozdíl mezi námi dvěma znemožňující nám společně vést dialog, neb svou velikostí duchovní čním nad tvou malostí a ubohostí upocenýho rusofilskýho strejce jak Mount Everest nad hromádkou psího lejna!

      Vymazat
    9. 6,54
      Aje,zase ten Hownwer debilovič a jeho žůžový plky!!!!!!!!Prostě idiot velkej jako Mléčná dráha!!!!!!

      Vymazat
    10. 9:07 Co se ty sem zasíráš, smrade komoušskej z putleroffský zengúny vysmardávájící? Tím dám žůžo, že tam fofrem zajedeš zpátkey, hnusnej šmejde ...

      Vymazat
    11. 10:33
      Tebe se nebojí ani ta nesvéprávná kurva s kterou máš sobě podobnýho lžinegerskýho kripla!!!!!!!

      Vymazat
    12. Přestaň se furt lepit na podrážky rudej sajrajte, když máš bejt v putlerský zengruně! Nikdo tě vodtama nevyvolal, smrade komušskej! Je volán Pepek nahoře, aby až prostuduje odkazy byl zkoušen! Ty nemáš ani hodnotu páry nad jeho hovnem, tak se nevnucuj ...

      Vymazat
    13. 10,58
      Lepíš se tady akorát ty,filconoši polozdechlej!!!!!!!
      Tvůj zbytečnej život ta čubka měla ukončit hned,jak ses vyskytnul....jedna rána o patník a mohl bejt klid,Hownere debiloviči!!!!!!

      Vymazat
    14. 11:06 Píšu snad nejasně? Nelep se zkurvenej zápachu vyprdlej ze smrdutý prdele ugrofinmskýho kremelskýho gaunera s krysím xichtem na debatu kerá se ho ani nijak netýká!! Hajzle zkurvenej! Máš problém s tím že Saúdi jsou sionisti a sloužej americkým Žudům? Nebo je má ten zkurvysyn kremelskej co si tě uprd? Ne? Tak vodsmrádni ....

      Vymazat
    15. 11:08 O sionistickém fašismu vypovídá nejvíce dílo nazvané "Železná zeď", což je jeden z nejdůležitějších textů sionistického myslitele Vladimíra Žabotinského. Ten v něm v roce 1923 (v rusky psaném časopise "Rassvět - Úsvit" v Paříži) vysvětluje, že palestinští Arabové se nesmíří s židovským většinovým státem v Palestině, na což by sionistické hnutí mělo reagovat nekompromisně a tvrdě. Mezi sionisty a Araby neexistuje žádné nedorozumění, ale jedná se o přirozený koloniální konflikt.

      "Železná zeď" není jen historický dokument, ale svým způsobem vysvětluje i postoje pozdější (a také současné) izraelské sekulární pravice - hlavně kolem strany Likud - k izraelsko-palestinskému konfliktu, která spatřuje velkou inspiraci právě v Žabotinského myšlenkách.

      Vymazat
    16. Myslím si, že je velmi užitečné, abychom si tu společně pověděli něco, v takovém vědečtějším duchu, o fenoménu fašismu. Celkem jistě je to problematika, která je zajímavá pro všechny. Zejména pro vás. Přišel jsem na takovouto myšlenku, protože minulý rok se v katolickém deníku v Itálii objevil silný útok na Slovensko, obviňující jej z toho, že je fašistickou zemí. Proto si myslím, že je nanejvýš žádoucí, aby se tyto věci vyjasnily. Jde o termín, jehož používání je různorodější, než bychom si dokázali představit. Často současně není jasný smysl, ve kterém se používá. Někdo z vás se mě ptal na informace z mého života a já jsem v krátkosti odpověděl, že jsem se narodil ve fašistické rodině a značnou část svého života jsem prožil hledaje odpověď na otázku: Co je to fašismus?
      Problém lze definovat tímto způsobem. Jedinou jednoznačnou definici fašismu jsem našel jen v komunistické propagandě. To znamená, že co je fašismus, je jasné jen v komunistické doktríně. Ve třicátých letech III. internacionála rozhodla, že pojmenuje fašismem všechno to, co stojí jakýmkoli způsobem proti komunismu. Evidentně tento rozkaz dne dosáhl mnohé úspěchy. Tímto výrazem jsou označovány mnohé režimy na celé Zemi. Od fašismu italského, který dal jméno této propagandistické skutečnosti, až po poslední africký diktátorský režim. Propagandistický úspěch pojmu nám vůbec nepomáhá pochopit tento fenomén. Mezi knihami, které jsem přečetl v mládí, byla i propagandistická kniha od jistého Rusa. Vyšla ve vydavatelství Italské komunistické strany a mluvilo se v ní o tématu fašismu. Definice fašismu vyplývala z posloupnosti dialektického materialismu. V této knize ruské propagandy se fašismus definoval jako nejvyšší stupeň vývoje kapitalismu. Uvědomte si, jak těžko tuto definici může aplikovat africký diktátor. Diktátor v zemi, kde neexistuje nejen kapitalismus, ale ani žádný průmysl. Osud pojmu fašismus je velmi podobný osudu pojmu kapitalismus. I vysvětlit pojem kapitalismus je velmi těžké. Našel jsem velmi mazanou definici jistého německého autora z přelomu století. Tento německý ekonom píše: „Kapitalismus je ekonomický život viděn očima socialisty.“ Ekonomický život tak, jak se nám představuje, to znamená v každé zemi a na každém místě jiný, dokud ještě neexistuje socialismus, se nazývá kapitalismem. Čili, je to definice velmi polemická a propagandistická, bez definování obsahu. Kdybyste dnes položili lidem z italského politického života otázku: Co je to fašismus?, nedostali byste přiměřenou vědeckou odpověď. Dostali byste jen odpovědi propagandistického charakteru. Představte si, že takový je stav nyní, po 50 letech od konce fašismu. Největší historik, který se v Itálii zabýval fašismem, byl přesvědčený antifašista a profesor na univerzitě v Jeruzalémě: Renzo de Felice. Ten se nedávno v jednom rozhovoru vyjádřil, že nacistický fašismus nikdy neexistoval a je to jen čistý výmysl propagandy.

      Vymazat
    17. 11,28
      A kdo je to ten ŽUD, ty imbecilní vylitá negramotná sračko z hvězd a phuhů????!!!!.-DDDD

      Vymazat
    18. 11:54 Tak se řiká tam u vás v rusáckým Chujlostanu takovejm prdům vešlým z putleroffský lejnolíhně rudejch looserů jako ty, který marně zkoušej zasmradit i Ameriku:)

      Vymazat
    19. 11:08 A nyní k věci: Přísně tajná zpráva Vznik wahabismu a jeho historické kořeny, kterou vypracovalo irácké Generální ředitelství vojenské rozvědky Mukhabarat, datovaná v září 2002 a publikovaná v anglické verzi americkou obrannou agenturou (Defense Intelligence Agency) 13. března 2008, ukazuje, že zakladatel saúdské wahabistické islámské sekty, Muhammad ibn Abdul Wahhab, pochází z Dönmehu. Mnoho informací pochází z memoárů pana Humfera (jak jeho jméno uvedla zpráva DIA). Dle historických záznamů je to pan Hempher, britský špion, který užíval krycí jméno Mohammad, a vydává se za Azerbajdžána mluvícího turecky, persky a arabsky. Irácka zpráva rovněž uvádí překvapivá tvrzení o rodině Saúdů. Cituje z knihy Wahábské hnutí: Pravda a kořeny od Abdula Wahhab Ibrahim al-Shammariho kde se píše, že první panovník saúdské monarchie, král Abdul Aziz Ibn Saud, byl potomkem Mordechaie bin Ibrahim bin Moishe, židovského obchodníka rovněž z Basry. V Nejd se Moše připojil ke kmeni Aniza a změnil si jméno na Markhan bin Ibrahim bin Musa. Mordechai nakonec v Nejd oženil se ženou z kmene Anzah svého syna Jacka Dana, který se pak jmenoval Al-Qarn. Z tohoto spojení se zrodila budoucí rodina Saúdů.

      Dokument irácké tajné služby odhaluje, že výzkumník Mohammad Sakher byl terčem vražedného kontraktu, potrestaný za svůj výzkum židovských kořenů saúdské rodiny. V knize Saida Nasira Historie saúdské rodiny se tvrdí, že saúdský ambasador v Egyptě, Abdullah bin Ibrahim al Muffadal zaplatil Muhammadu al Tamamimu za to, aby zfalšoval strom rodiny Saúdů tak, aby z něj plynulo, že Saúdové a Wahabité jsou jedna rodina, která pochází přímo z proroka Mohameda.

      Vymazat
    20. Na počátku 1. světové války se britský důstojník židovského původu pocházející z Indie, David Shakespeare, setkal v Riyadhu s Ibn Saúden a později vedl saúdskou armádu, která porazila kmen protivící se Ibn Saúdovi. V roce 1915 se Ibn Saúd setkal s britským vyslancem pro země Zálivu, Bracey Cocasem. Cocas učinil Ibn Saúdovi následující nabídku: „Myslím, že to bude zárukou pro vaši vytrvalost, stejně jako je to v zájmu Velké Británie, aby Židé měli vlast a existenci, a britským zájmem je zajištění vašich zájmů všemi prostředky.“ Ibn Saúd, potomek Dönmehu z Basry odvětil: „Ano, pokud mé díky pro vás tolik znamenají, pak bych dal tisíceré díky za to, aby byla Židům poskytnuta vlast v Palestině nebo i jinde než v Palestině.“ Dva roky později, britský ministr zahraničí, Lord Balfour, v dopise vůdcovi britských sionistů, baronu Walteru Rothschildovi, uvedl: „Vláda její Výsosti má pro zřízení národního domova Židů v Palestině příznivý názor...“ Dohoda měla tichou podporu dvou hlavních hráčů v regionu, v obou případech potomků Židů z Dönmehu, kteří věc sionistů podporovali: Kemala Atatürka a Ibn Saúda. Nynější situace na Středním východě by měla být viděna v tomto světle, avšak dějiny regionu jsou ze zřejmých důvodů upraveny pro určité náboženské a politické zájmy.

      Po 1. světové válce Británie usnadnila saúdskému režimu přístup k moci v někdejších provinciích Ottomanské říše Hejaz a Nejd. Saúdi ustavili wahabismus jako státní náboženství nového království – Saúdské Arábie, a jako kemalisté z tureckého Dönmehu podnikly kroky proti jiným islámským vírám a sektám včetně sunitským a šíitským. Wahábským Saúdům se podařilo to, co dokázal kemalský Dönmeh v Turecku: roztříštěný Střední východ, který byl zralý pro západní imperialistické koncepce a byly položeny základy pro vytvoření sionistického státu Izrael.

      Vymazat
    21. 12,09
      Nauč se pořádně psát ty podřadná sračko z hvězd a phuhů a mazej leštit hajzl za Fuckingtownu,tady seš jen k smíchu hovne!!!!!.-)))

      Vymazat
    22. 12:48 to psal Putler! Nebo nějakej podobnej xindl z jeho ministéria lhavý propagandy! Vyřídím mu to, ty žudo! Pak ještě ale asi rád vodovoláš, aby těm vůbbec pustili dom - tedy do putleroffský zengrúny, ze který si vysmrádnu§:)) Jéééééééé pane šěeditelííííí ...

      Vymazat
    23. 15:53 Co si ty usssssssshavlobanderodalibororolahvárníku dovoluješ mě psát s malým! Já mám velkýho!

      Vymazat
    24. 15:55 Já vím vo tvým vředoj, neboj ty naše Putlroffský bororo:)

      Vymazat
    25. Cituju: "Tak zásadní rozdíl mezi SA, SAE, Bahrajnem, Kuvajtem či Katarem na jedné straně a třebas Iránem, Venezuelou, Bolívií, Kubou, Nickaraguou či KLDR na straně druhé je to, že ti první jsou poslušní lokajíci světovýho sionismu, kdežto ti druzí jeho smrtelnými nepřáteli tím že se odmítli podřídit a předat moc USraelským kompradorům ... kdybys nebyl blb a studoval dějiny, dávno bys toto věděl! Že voni ty co jim nedaj moc trestaj a naopak! Pročpá Španělé upadli do stagnace o svou říši přišli Britové jí naopak získali, že?"

      Toto celé beru zpět, jsou to jen takový pindy vysmrdávající z hlízovitých nádorů podobných kretenů jako tady ten náckovskej putleroffskej zmrd z 9:07, 10:48, 11:06, 11:54, 12:48.

      Venezuela dopadla tak jak dopadla samozřejmě proto, že to tam říděj podobný zmrdi jako je agresivní nácek Putler, který místo svobody a demokracie terorizujou lidi ve vlastní za názory a spolýhaj že svý zkurvenecký režimy udržej jen prodejem přírodního bohatství svých zemí bez ohledu na budoucnost. Jen jsem provokoval, takže sorry ...

      Vymazat
    26. 15:57
      Ty víš leda hovno,seš jen pologramotná sračka....výsledek špatně odvedený vivisekce !!!!!!!:-DDD

      Vymazat
    27. 0:31 Jakože kdo opíše jeden text z putlroffský dílny je hned "obdivovatel fašismu"? Tak já určitě ne - beru zpět všechny odkazy, páč to je opravdu fašismus. Putleroffský! Přečti si např. putlerčika z 10:48!

      Vymazat
    28. 15:57 Máte pravdu, pánové, ten vzájemný popis na vás sedí jak ulitý! Oba by jste se měli všem slušným lidem omluvit! Vaše svinstva přesáhly meze tolerovatelnosti.

      Vymazat
    29. 16:08
      Ty už seš zas zlitej jako ten megablb chrchel flaška!!!!!:-))))

      Vymazat
    30. 16:10 Já se ale omluvil! Tak mě tam netahejte. Vzal jsem všecky ty žvásty mající původ v putleroffských hoaxech, lžích a konspiračních žvástech zpět! Už to dělat nebudu, budu psát jen ověřené věci!

      Vymazat
    31. 16:12 Jo sorry! Oprava: putleroffský díny! - aby si se z jednoho překlepu neposssssral:)) Jéééééé pane šeditelíííííí ....

      Vymazat
    32. Musím ještě reagovat na zřejmě jen jednoho neználka,který píše proč se Venezuele nedaří tak jako například Kataru,Brunei,Kuvajtu apod.Venezuela,podobně jako kdysi Cuba a Irán,znárodnila firmy,jejichž majitelé byli z USA.To se i v dnešním světě běžně děje(i nyní u nás v Plzni).ale již se to moc neděje s podniky patřící američanům.Stejně jako Cuba a Irán je
      Venezuela vystavena nejtvrdším sankcím USA,ale i všech "spřátelených"států Jižní Ameriky.Ty pak na příkaz USA nebo dobrovolně s lásky k USA nesmí Venezuele prodat ani chleba a už nikdo si od ní nesmí kupovat ani litr ropy.Ato se pak žije hodně těžko.Nemluvě i částečné námořní blokádě. Karel z Plzně

      Vymazat
    33. 16:22 To je jen propaganda. Venezuela dopadla tak jak dopadla samozřejmě proto, že to tam řáděj podobný zmrdi jako je agresivní nácek Putler, který místo svobody a demokracie terorizujou lidi ve vlastní za názory a spoléhaj že svý zkurvenecký kryptokomušský režimy udržej jen prodejem přírodního bohatství svých zemí bez ohledu na budoucnost ...

      Vymazat
    34. 16:14
      Návrat idiota anebo ještě větší blbec než jsme doufali!!!!!!!:-DDD

      Vymazat
    35. 16:25 Přesně! Zločiny rusáckých teroristů okupujících Československo a jejich uctívačů je potřeba stále připomínat a nezapomínat!rad bych te jeste doplnil - podle me je potreba pripominat i zlociny, ktere se nastesti nikdy nestaly, protoze rusacti planovaci pocitali s kompletnim znicenim ceska v pripade valky se zapadem, kterou planovali, akorat se na ni nikdy neodvazili ... my jsme meli bejt jejich `cannon fodders' a dopadli bychom pod rusakama stejne a nebo hur, jako v pripade, ze by ww2 dopadla primerim (a nebo vitezstvim hitlera). sigsegv111.americkej brouk

      Vymazat
    36. 16:25 Ááááá naše lejínko Putlerovo skouklo film s Židáčem Pavlíčkem Foxíčkem v hlavní roličce, co?:))

      Vymazat
    37. 16:33 Vypadla Ti interpunkce uprostřed příspěvku! Jak to děláš brouku?:))

      Vymazat
    38. 16:37 To mi dělá komoušská klávesnice! Svině rusácký. Umí jenom loupit a vraždit, barbaři. Jsou na stejné mentální úrovni jako arabové.

      Vymazat
    39. 11:08

      To by ji musel dolozit padnym argumetem coz rudi uchylove zasadne necini, protože zadne nemaji. Argumenty jim nahrazuje ruda sprostota a mimoradna primitivita ...

      Vymazat
    40. 16:50
      Za to ty seš genitální stejně jako čokovopice,která tě má na svědomí!!!!!!

      Vymazat
    41. 16:45
      Ty nádobo plná ussdáckejch sraček,ty tvoji agresoři by chtěli všem,kdo neposlouchá KROUTIT TUKAMA A OKUPOVAT JE,a ty tady mektáš dokola Jandovo eurohovnotný hutko-tigridovitý srágoroviny!!!!!!
      Chramostová ti posmrtné uděli ŘÁD ZASLOUZILÝHO HAVLOBLBA!!!!!:-)))))

      Vymazat
    42. 17:10 Jenže tobě není čím kroutit, páč si jen smrdutý produkt Putlerovy lejnolíhně kterej spolu s dalšími podobnými dreky odvane svěží západní vítr! Případně tlaková vlna naší vodíkovky! :D:D:D

      Vymazat
  13. Největší sio jsou právě v us. a nebýt jich, tak izra už neexistuje. a na sio si ani saud či jiný ropák nedovolí.

    OdpovědětVymazat
  14. Vsichni dobre vime ze terorizmus do Jizni Ameriky zavlekli USA, ktere prostrednictvim teroristu a najatych zabijaku likvidovali rezimi ktere odmitali poslusnost USA a taky je ve vseobecnosti dobre zname ze s nejvetsimi drogovymi kartely v Jizni Amerike spolupracuje americka CIA, ktera z vytezku prodeje drog financuje ruzni teroristicky skupiny po celym svete, Pro cely svet je dobra zprava ze zeme Jizni Ameriky tvrde odsoudili vyhruzky americkych valecnych stvacu Venezuele, ktera se odmita podrizovat americkym teroristum Cesta ke svobode a denmokracii v Jizni Americe je mozna pokud se zemim Jizni Ameriky povede zbavit americkych otrokarskych okovu a zbaveni se amrickych sracek na vlastnim uzemi

    OdpovědětVymazat
  15. Proč teda SA a další nepomáhají těm svým spoluvěrcům v organizaci podmínek zlepšení života muslimů, radši sponzorují teroristy v muslimských státech a stavby mešit v EU. Ač nekomunista přiznávám, že SSSR svým spoluvěrcům pomáhal nejen nižšími cenami surovin.

    OdpovědětVymazat
  16. To co není hned vidět za ropou, drogami a převraty jsou americké banky. Úspěch Chile po zavraždění presidenta S. Allende a lidového zřízení-socialismu byly podmínky pro fašisty. Doložka nejvyšších výhod.

    OdpovědětVymazat
  17. Musím ještě reagovat na zřejmě jen jednoho neználka,který píše proč se Venezuele nedaří tak jako například Kataru,Brunei,Kuvajtu apod.Venezuela,podobně jako kdysi Cuba a Irán,znárodnila firmy,jejichž majitelé byli z USA.To se i v dnešním světě běžně děje(i nyní u nás v Plzni).ale již se to moc neděje s podniky patřící američanům.Stejně jako Cuba a Irán je
    Venezuela vystavena nejtvrdším sankcím USA,ale i všech "spřátelených"států Jižní Ameriky.Ty pak na příkaz USA nebo dobrovolně s lásky k USA nesmí Venezuele prodat ani chleba a už nikdo si od ní nesmí kupovat ani litr ropy.Ato se pak žije hodně těžko.Nemluvě i částečné námořní blokádě. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
  18. Honolulu, a všichNi komentující DOPORUČUJI se podívat na You Tube Švícarský dokument "AŽ DOJDE ROPA". Pro komentující z USA obzvlášť důležité. Komentují tam většinou v angičtině a je tam překlad do Češtiny. No jsem zvědav na komentář Honolula.

    OdpovědětVymazat