Reklama

.

.

pondělí 28. srpna 2017

Tak tu demokracii zrušme (bonusové vydání)

Erik Best
28. 8. 2017       EB
Už několik let je zavedený byznysový model vydávat rozšířená vydání starých desek s vylepšeným zvukem anebo s nahrávkami, které se z nějakého důvodu na původní cédéčko či elpíčko nevešly. Umělci mají často kousky, které se ocitly v archivech, nebo dokonce v odpadkovém koši, a které se dají ještě vyhrabat. Podobně jako komentátoři často mají myšlenky a věty, které z nějakého důvodu nemohou použít.


Ani my jsme včera nemohli použít všechny své nápady ohledně nevydařeného demokratického systému. Proto jsme se rozhodli vydat bonusové vydání. Začátek a konec jsou stejné, text uprostřed se včera ocitl v koši. Jak to obvykle v takových případech chodí, je na čtenářích, aby se rozhodli, zdali i ten tam měl zůstat.

Oligarchové, kmotříčci a byrokreténi se domnívali, že to mají zařízené, teď ale musí přehodnotit užitečnost demokratického systému. Nefunguje tak, jak čekali. K čemu je dobrá směnárna u Staromáku, když vám ČNB po všech těch letech najednou zakáže padesátiprocentní marži? Proč se stát prezidentem Exekutorské komory, když už ani nesmíte v aukci koupit dům, který jste sami zabavili? Cože, privátní Arbitrážní soud už nebude povinný ve všech smlouvách státních institucí? Víte, paní, kolikrát denně mě někdo jako jste vy otravuje s tím, že cena toho másla v regále je nižší, než jsem markovala? Jo vy jste chtěl maso v tom masném výrobku? Proč ti lidé nechtějí pochopit, že my, miliardáři, jdeme do politiky kvůli nim? „Ty říkáš autokracie, já říkám plutokracie, tak tu demokracii zrušme.“

18 komentářů :

  1. Není co rušit!! Je potřeba ji zavádět!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Re (12:14):
      To sice ano!, ale myslíte si, že hybnou silou takového procesu by se kdy stalo hnutí ANO v čele s Babišem (co nemá skrupule, zato hejno dobrých právníků, co znají díry v zákonech) nadto obklopeným takovými kreaturami, jako jsou Stropnický, Jourová, Telička aj.?
      Takže opět zůstane jen u přání, kterému před Velkou sametovou říkali "je_třebismus" ...

      Vymazat
  2. Erik Best to napsal přesně není žádná demokracie jen hrabiví kapitalismus. Teď chtějí celou Evropu vyhladit migrací kuli zisku a moci tak jsi na to vzpomeňte až pudem k volbám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kapitalismus a demokracie se nevylučují.

      Vymazat
    2. 13:16
      Argument by nebyl? Já například tvrdím opak.
      Argument? Demokracie (ta skutečná) je nejvyšším stupněm kolektivismu - je to vláda lidu, tedy úplně všech. /plně na opačné straně stojí kapitalismus, který je postaven na individualismu. Svou demokratičnost jenom předstírá. My mu to, bohužel, doposud baštíme.

      Vymazat
    3. 13:29 Argument? Soukromá firma bude dobře prosperovat v demokratickém státě, kde se demokraticky volí vedení státu.
      Ale do vedení firmy žádná demokracie nepatří. Tam musí být jasné vedení jasným směrem a žádná "vláda lidu" ve vedení firmy nemá místo. Pokud to někdo připustí, je to pro firmu cesta do pekel.

      Vymazat
    4. Prosperita soukromé firmy je závislá na spoustě aspektů. Pokud je vedení arogantní, zabedněné a nepřístupné inovacím, nebo naopak ruší vyzkoušené a hrne se do inovací nesprávným směrem, neskončí dobře. Pokud chcete využít potenciálu zaměstnanců, musíte najít kompromis mezi "vládou lidu" a "autokratickým vedením" ...
      Demokracie je jen pojem, pod kterým si dva lidé mohou představit dva, nebo i více, odlišných systémů.
      ABC

      Vymazat
    5. Re (13:55):
      Samosebou, že řízení podniku není a nikdy nebylo debatním kroužkem! Ani u nás před Velkou sametovou tomu nikdy nebylo! ...
      Ale ani řízení firmy nemůže být prosto kooperace motivovaných lidí, sdílené odpovědnosti a sdílené zainteresovanosti na dosažených hospodářských výsledcích.
      ---
      Kdysi se amer. konzultant Peter Drucker (který mj. psal i o řízení podniků) zmiňoval o geniálním podnikateli a výborném manažerovi v jedné osobě, který se jmenoval Andrew Carnegie (viz i Carnegie Hall).
      Ten Carnegie si na svůj náhrobek nechal napsat tento epitaf: "Here lies a man who knew how to enlist the service of better men than himself" (Zde leží muž, který se uměl obklopit spolupracovníky lepšími, než byl on sám).
      Myslíte si opravdu, že by se lidmi všestranně motivovanými mohl obklopit despota?
      ---
      Nu, což! ...

      Vymazat
    6. Pro všechny, kdo obhajují demokracii v kapitalismu:

      ... rovnost a svoboda všech členů společnosti je pouhou iluzí.


      Ve druhém příkladu si porovnáme pozici majitele firmy a jeho zaměstnance. Tady se vztahy řídí nabídkou a poptávkou na trhu práce (pracovní síly) a cenou (lidské) práce. Po dobu vyjednávání víceméně platí rovnost obou partnerů – nabízejícího (zaměstnance) a poptávajícího (zaměstnavatele). Každý má stejné právo odmítnout podmínky, které mu nevyhovují. V okamžiku uzavření pracovní smlouvy však rovnost ze vztahu mizí. Zaměstnavatel rozhoduje, co, kdy, kde, jak, jak dlouho atd. bude zaměstnanec vykonávat a jaká bude jeho odměna. Největším zdrojem jeho ekonomické moci a z ní vyplývající nerovnosti je však nadhodnota – rozdíl mezi hodnotou díla, které zaměstnanec vytvořil, a mzdou, kterou za svou práci dostal. Tuto nadhodnotu si zaměstnavatel nechává pro sebe a právě ona tvoří jeho zisk a jeho bohatství.

      Protože má zaměstnavatel větší ekonomickou moc, má i větší společenskou moc. Pokud nefunguje ve firmě silná odborová organizace, nemají zaměstnanci příliš mnoho nadějí na úspěch ve sporech se zaměstnavatelem, který si může najmout více a lepších právníků, podplatit rozhodce, případně soudce, atd. Kromě toho má ještě jednu obrovskou moc – moc nad osudy svých zaměstnanců. Jejich propuštěním jim může trvale změnit nebo dokonce zničit život. Také z této moci vyplývá nerovnost mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem, protože zaměstnanec nikdy takovou moc, aby zaměstnavateli oplatil stejným způsoben, nemá a mít nebude.

      Právě v tomto legálním, v zákoně zakotveném právu menšiny zaměstnavatelů dle svého uvážení a jen s minimálními omezeními měnit osudy lidí, svých zaměstnanců, spočívá podstata nelidskosti a vykořisťování lidí lidmi v ekonomickém řádu zvaném kapitalismus a z nich plynoucí nerovnost lidí, kteří v tomto kapitalismu žijí.



      Více na:

      http://www.rukojmi.cz/clanky/domaci-politika/3768-iluze-demokracie-v-kapitalismu


      http://www.rukojmi.cz/clanky/domaci-politika/4387-proc-neni-stat-firma-a-proc-jej-nelze-jako-firmu-ridit

      Vymazat
    7. pro pana Františka Opluštila:

      Ten zmiňovaný despota toto praktikuje také. Alespoň to o sobě tvrdí a tím se i řídí. Mám takový dojem, že to napsal ve "svém snu".
      No a nyní další příklad "despotismu" ANTONÍN BAŤA! Jak byli zaměstnanci spokojen se svým zaměstnavatelem, kolik toho vybudoval pro své zaměstnance, kolik pro zlín (a nejen pro něj)jak "vzkvétal" jeho podnik!

      Kontrolní otázka: dal by se řídit stát jako rodinná firma?
      Neznám vaši odpověď ale moje doměnka je: dla by se za předpokladu, že by měl v "rozhodovacích funkcích" minimálně polovinu stejně smýšlejících lidí.

      Ten "despota" totiž "kopíruje něco málo z Baťových myšlenek".
      Do jaké míry by byl (despota) schopen zavést je do praxe, to už si netroufám odhadnout.

      Vymazat
  3. Pan Best mívá zajímavé informace, ale obtížně se u něj rozeznává, co myslí vážně a co ironicky.
    Když dám pryč to, co chápu jako ironii, tak mi z toho vyjde varování, že nyní přijdou tlaky na likvidaci demokratických prvků, které nám ještě zbývají.
    Takže, volby jsou za dveřmi a z kterých stran toto nebezpečí hrozí nejvíce? P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. P.K. ano čssd top09 ods kdu budou dělat to samé co makrela v německu. Stačí číst co se tam děje.

      Vymazat
  4. Demokracie je idea o kterou lidstvo usiluje. Jde o to abychom demokracii stále zdokonalovaly a ne omezovaly. Stav demokracie je silně závislý na stupni výchovy dětí a stupni vzdělání většiny národa. Pokud ze státu budou odcházet vzdělanější a šikovnější občané tak bude i demokracie upadat. To je ten parazitický styl vládnutí parazitovat ve všem a na všem. PRADĚDA.

    OdpovědětVymazat
  5. Nutnou podmínkou postavení kapitalistické firmy je , že kromě zisku nese i riziko krachu, zmizení z trhu. Je zřejmé, že řídit stát a zároveň počítat s pravděpodobným krachem není politické. Činnost firmy v podmínkách,kdy nemůže zkrachovat (too big to fail) není podnikání.

    OdpovědětVymazat
  6. Pane Šmídle, velmi se mýlíte. Právě velké firmy, které zaměstnávají spousty lidí a odvádějí velké daně nesmí padnout. Prostě musí podnikat jinak, než aby hazardovali a šly do přehnaného rizika. Ale myslíte-li na trafiku či buřtostánek, pak jistě máte pravdu.

    OdpovědětVymazat
  7. Ad 13:55 Správně píšete:"Soukromá firma bude dobře prosperovat v demokratickém státě, kde se demokraticky volí vedení státu.
    Ale do vedení firmy žádná demokracie nepatří. Tam musí být jasné vedení jasným směrem a žádná "vláda lidu" ve vedení firmy nemá místo." Považte, že hrabiš obé smíchá dohromady a zřídí stát jako firmu, tj. tak, jak se např. prosakuje o nastavení v Kosteleckých uzeninách nebo Vodňanské drůbeži. Naskakuje mi husí kůže.

    OdpovědětVymazat
  8. A já říkám - kleptokracie!

    OdpovědětVymazat
  9. Demokracie? Kde jste ji viděli? Za socíku? Diktatura kapitálu nemůže být současně demokracií. Volby jsou šaškárnou, politické strany jsou nástroje kapitálu a rozhodující slovo mají oligarchové, kteří tahají za špagátky politických loutek ve vládě i parlamentě.

    OdpovědětVymazat