Reklama

.

.

pátek 4. srpna 2017

Tzv. rozdělení ČSFR bylo ve skutečnosti rozbití

Jiří Jaroš Nickelli
4.8.2017   ČNL
Komentář jihomoravského Deníku (dříve Rovnosti) k 25. výročí tzv. rozpadu ČSFR je typickou ukázkou míchání fakt, čtvrtpravd a spekulací. Pak komentátor Ivan Hoffman to předvedl v článku "Sen o dvou premiantech Evropy nevyšel" (Deník 27.7.2017, str.10.). Píše o "zbytném státu", o stavu rozdělení "bez referenda" (v čemž má výjimečně pravdu) a o politicích v "propadlišti dějin", kteří to podle něho zavinili a jsou tedy jakýmisi universálními viníky tohoto aktu.

My odbojáři Boskovicka tvrdíme - pravdou je opak. Jsme přece přímými pamětníky té doby a pamatujeme, jak se kdo choval při rozbíjení společného státu. Co nejvíce vytýkáme panu komentátorovi, je naprosté zamlčení negativní úlohy tehdejšího presidenta pana Václava Havla v této dějinné peripetii našeho státu. Že to byla role negativní, o tom nemůže být ani nejmenšího sporu. Oponenti by nám museli vyrvat paměť z mozků. Což si pan komentátor nepamatuje, kdo jako první rozdmýchal politický střet slovenské a české reprezentace - tzv. "pomlčkovou válku"?? Byl to nikoli pan Mečiar nebo pan Klaus, nebo pan Uhde, nebo pan Pithardt ale byl to především pan Václav Havel, kdo přišel s "návrhem" na tzv. Česko-Slovensko, což byla jen aplikace starého předprotektorátního modelu z roku 1939! Nebyl to pan Havel, kdo též navrhl nový státní symbol odděleného Česka, nápadně připomínající protektorátní znak Böhmen und Mähren (samozřejmě za podpory olomouckého heraldika)? V té době se jediný z politiků pan Klaus snažil objížděním Slovenska zachránit společný stát na meetincích, kdy vysvětloval, jaké škody nastanou rozdělením dosavadního jednotného státu - a to především škody hospodářské, o kulturních a politických (sudeti a Maďaři) nemluvě. Na toto pan komentátor zapomněl nebo o tom neví??

Celý tento tragický vývoj předznamenalo nezvolení Alexandra Dubčeka hlavou státu a poté jeho záhadná katastrofa, jež se dodnes nevysvětlila přesvědčivě. Zato víme, komu prospěla. Právě expresidentu Havlovi a jeho kandidatuře, což je nesporný fakt. Onehdy jsem v osobním hovoru přímo vyčetl panu expředsedovi parlamentu dr.Milanu Uhdemu rozbití společného státu,a on mi odvětil, že "kvůli Slovákům se nedalo nic dělat" (sic!). S tím ovšem souhlasit nelze. Část pravdy ovšem musíme dr.Uhdemu přiznat - na slovenské straně vedle konstruktivních sil byla síla destrukce, jež převládala - tzv. Slovenská národná strana pana Mórica. Nebyl to tedy ani pan Mečiar, ani pan Klaus, kteří jsou považováni za "universální viníky" tzv. rozdělení státu, přičemž nikdo nechce vidět předchozí politické rozbíjení, jehož aktéry tito dva rozhodně nebyli. Všichni dnes vzpomínají na jejich podpisy ve vile Tugenhat a nevzpomínají na předchozí postoj parlamentu, kde všichni, včetně komunistů, odsouhlasili politické rozbití společného státu s jedinou čestnou výjimkou republikánů, kteří se postavili proti. Je to tak? A nevzpomíná pan komentátor na pálení čs.vlajky v Bratislavě a na nápisy "Havel-hovädo" v Čadci a jinde na Slovensku poté, co pan Havel svým vlivem zrušil výrobu zbrojovek Martin, Dubnica a připravil tak první velkou nezaměstnanost Slováků? Ve všem tomto konání byl rozbíječský záměr. A toto my pamětníci, co jsme v té době jezdili na Slovensko, pamatujeme. Takže dnes nejsou v propadle dějin pouze pánové Klaus a Mečiar, ale i pan Havel, pan Pithardt se svým dvojdomkem (což k jeho cti nebyl tak nejhorší přístup) a další "konstruktivní", ale i především destruktivní činitelé v tzv. rozdělení státu. A rozdělením se nechlubil jen pan Klaus (o panu Mečiarovi nic takového neznáme). Především německé zahraničí si toto pochvalovalo a dávalo to za vzor i jako příklad pro rozdělení dalších státu, třeba Belgie (!).

Podle nás boskovických odbojářů to bylo takto. Společný stát Slováků a Čechů, za který bojovaly generace ve dvou světových válkách, musel být zničen, rozbit, a utvořeny dva ministáty, které bylo možno snadno ovládat ze zahraničí a dovést je do stavu dnešních polosvéprávných kolonií mocného souseda a vnuceného federáta NATO.

Byl to prostě generální útok na další nepohodlný slovanský stát, stejně jako byly útoky na Jugoslávii.

Tam bylo nutno použít vojenský rozvrat válkou. U nás stačil politický rozvrat zločinnou diplomacií.

Takové je naše stanovisko ke komentářům, které mají přikrýt dle nás historickou pravdu a svést vše na vybrané "univerzální viníky."


Dr.Jiří Jaroš Nickelli, HDK ČSBS Boskovice

69 komentářů :

  1. Toz pán Hoffmann je stare pes, ktere se novém kóskum oz nemoze naucit...este mal sanco v kruhové kavarne hotelo Carlton.....bez Carla....ted oz ne ted enem detinsky zvatle hobó po cesky a trepe prednema tlapkama pred panickó solin jeden bezradná.....slonce v srdci...howk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není třeba zdvojovat to písmeno na konci jeho příjmení. Je to jen poloČech, UI.

      Vymazat
    2. 7:49

      Další hlasatel "čisté rasy"?

      Vymazat
    3. Článek je pravdivý.Vše bylo provedeno podle hesla rozděluj a panuj.Třeba i ve zlém.Protože jsem již starší,tak leccos pamatuji.V roce 1968 jsem byl na vojně a dnes si uvědomuji ,co by asi dnes s námi všemi bylo,kdyby se ten SOCIALISMUS S LIDSKOU TVÁŘÍ povedl.Vidíme jak nás všechny režim USA se svými disidentskými poskoky podvedl.Dnes se ve velkém dováží velkými a častými přesuny vojáků a těžkých vražedných zbraní po silnici,železnici,letecky a po moři k hranicím Ruska.Režim USA a jeho poskoci chtějí mermomocí jadernou válku.Bohužel u nás je také velice hodně dementních zločinců,kteří tomu ještě tleskají.

      Vymazat
    4. Toz mate plmó pravdo protoze tehdá odvrácenó strano Mesice znal jen opravdo málogdo....zdarec..slonce v srdci....howk

      Vymazat
    5. Pán Hoffmann vy ste úplne zabudol co sme si tehdá slúbili aj veru aj spievat uz ste zabudel.....nájdete stratený hlas ???????? ohlas, máte tolko odvahy zaspievat ako Karol na lodi pod Devinom pod tó nedobytnó pevnostó vladcu Sáma........slonce v srdci....howk

      Vymazat
    6. 7:55 Proč "čistý" blbe? Stačí jen rasy! Tedy Pravdy! Páč popírači ras jsou Lháři! jsi jedním z nich, lžide?

      Vymazat
  2. Boskovičáci nejste sami, podívejte se na veb Rudolf Vasky. Většina lidí by v referendu jasně řekla NE, proto se nekonalo. Většina občanů má rodinné vazby po celé ČSFR. Je zajímavé, že ten co se aktivně účastnil rozdělení se účastnil založení V4 a propaguje jej. Bude zajímavé v čí prospěch V4 vzniklo.

    OdpovědětVymazat
  3. Máte pravdu, pane Nickelli, paměť máme a kdo chce, tak ji užívá. ČSFR muselo být zničeno, tak, jako Jugoslávie.

    OdpovědětVymazat
  4. Mohu jen potvrdit, znám tu dobu z politických kontaktů a mnoha cest na Slovensko před, v průběhu a nějaký čas po rozdělení, v omezené míře, přátelsky dodnes. Mělo by se o tom vědět co nejvíc, zejména o roli Václava Havla, žolíka cizí moci, hollywoodské to hvězdy… Jistěže i ten Dubček vadil, jistěže Klaus té doby zdaleka tak zápornou roli nehrál… Kdo se k tematu odhodlá, kdo se ho zhostí, nějaký seminář, Oskar Krejčí…? Dík za otevření věci..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Re:22.53 Jiz drahnou dobu pred rozdelenim rep.byly citit proticeske nalady a to zejmena mezi obycejnymi lidmi,neb Slovaci maji mnohem vetsi narodnostni citeni a predevsim toho bylo zneuzito.Vzdyd si vzpomente.V tech dobach jsme meli relativne dobre vycvicenou a bojeschopnou armadu.Nejprve se absolutne utlumil zbrojni prumysl,pote se armada de fakto rozpustila a v podstate rozprodala a to za vydatneho prizpeni nejen panu Havlu,kteri pred tim pracovne navstivili US,kde defakto zadali o instrukce jak dal.Cele deni bylo davno pred r.89 peclive monitorovano a pripravovano a to nejen ze strany US ale hlavni spousteci mechanismus bylo vlastenecke a narodnostni citeni Slovaku.Alespon se me jevi takto poskladane utrzky mozaiky.

      Vymazat
  5. No já byl tenkrát na noční a půlka osádky byla slovenská. Tak jsem si z nich utahoval že od půlnoci budou cizinci a ti kluci z toho žádnou radost neměly.

    OdpovědětVymazat
  6. Jeho slova mají trvalou platnost
    Odkaz prezidenta ČSR Dr. Edvarda Beneše:

    Vážení spoluobčané,
    v nedávné době jsem podepsal historicky významné dokumenty pro naši Československou republiku, to jest, dekrety prezidenta Československé republiky.
    Tyto dokumenty nám dávají naději, že se již nikdy nebudou opakovat tragické události let 1938 a 1939.
    Vědom si neblahých zkušeností našeho národa, zejména z druhé světové války, zanechávám vám odkaz, ve kterém vás varuji před možnými pozdějšími požadavky za znovuosídlení našeho pohraničí sudetskými Němci, kteří byli po právu na základě mých dekretů z naší republiky odsunuti. Může se stát, že mé dekrety, vydané z rozhodnutí vítězných mocností druhé světové války, budou s odstupem času revanšisty prohlašovány za neplatné. Může se stát, tak jako v minulosti, že se najdou Čeští vlastenci, kteří se budou sudetským Němcům za jejich odsun omlouvat a že budou nakloněni otázce jejich návratu.
    Nenechte se oklamat a jejich návratu nedopusťte. Hitlerové odcházejí, avšak snaha o ovládnutí Evropy Německem zůstává. Mohou se najít vlastizrádci, kteří budou opět usilovat o odtržení Slovenska od České republiky. Bylo by to pošlapání odkazu našeho prvního prezidenta Československé republiky T. G. Masaryka a jeho spoluzakladatele M. R. Štefánika. Vedlo by to k zániku obou našich národů.
    Nezapomeňte, že mé dekrety se týkaly i potrestání vlastizrádců, že mají trvalou platnost a potrestejte všechny případné vlastizrádce, ať je to kdokoliv a v kterékoliv době.

    Váš Dr. Edvard BENEŠ,
    Praha, květen 1947

    Pozn.: Již tehdy, nedlouho po válce, jasnozřivě, snad s velkou předvídavostí, jasně kladl na srdce prezident E. Beneš všem svým občanům nutnost pamatovat a nezapomínat.

    Prof. Dr. George E. Glos J.S.D. (Yale)
    http://www.lidice.cz/obec/historie/komentar.html

    OdpovědětVymazat
  7. Zbytečné spekulace. Pracoval jsem na Slovensku 17 let, do 1988. Společný stát byl zcela neudržitelný, a i kdyby Češi situaci řešili diktátem z Prahy, tak by o několik let později se odehrál jugoslávský scénář.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0:43 vvenc - řekněme si ovšem i proč. Já tady mezi komenty četl bratra Slováka, jak úpěnlivě argumentoval Čechy, kteří Slovensko po První světové kolonizovali, že mělo průmysl, který byl úmyslně zničen… Je to otázka intelektu, znalostí, propagandy i velikosti národa. My Češi (Moravané, Slezané) jsme možná o tu početnost, tedy nevýznamně lepší. Většina těch Čechů, co po První světové šla na Slovensko, šla tam s čistým srdcem, někteří neuměli, někteří vyžírali, někteří šli za trest. Kdo jsme dokonalý. Onen slovenský průmysl – neobstál stejně jako část českého, ztratil trh Rakouska – Uherska, které se rozpadlo, konkurence vyspělejší Francie, Britanie, později Německa byla natolik silná, že nejen místní produktivita práce, mzdy, ale i technika zaostávaly. To ovšem bratr Slovák vědět může, jenže neví, neuvědomí si, neuvěří. Proč? Pohodlnější je být někým ukřivděný. Nakolik jsme lepší? Můžeme jen konstatovat, že komunisté udrželi společný stát 40 let... a že, jeho rozpad je ztrátou pro oba národy, jedno, pro který víc a pro která méně. Hlupáci nepochopí… kdo se směje, kdo manipuluje.

      Vymazat
    2. Šlo o cílenou akci,která měla i placené demonstranty.Většina občanů chápala, že ,,Czechoslovakia" je značka schopná konkurence, ale zničením státu lze navodit chaos a něco ukrást a to se také stalo. ČSFR představovala konkurenci, která se beze zbytku vypařila. Dnes jsme se stali rozvojovou zemí bez vlastní vývojové základny. Hlasitým stoupencem zničení Československa byl Víťazoslav Móric. Najděte si, (jeden klik na google) v jak nuzných podmínkách bydlí, nešťastník. Pomalu by nám mohlo dojít, že západní Evropa a USA Slovany nenávidí (podpora Slováků proti Československu,podpora Chorvatů proti Srbům, podpora Ukrajinců proti Rusům).

      Vymazat
    3. Ad 1:20 - Dík a živý souhlas s Vaším komentem. „Je pravdou, jak konstatujete „Je to otázka intelektu, znalostí, propagandy i velikosti národa.“ Ovšem to, co my vyčítáme slabšímu Slovensku, totéž nám s velkým „nadhledem“ citují Němci a dokonce někdy i domácí „elita“.

      Vymazat
  8. Bratia Cesi,ak uz nic ine,tak rozdelenie,ci rozbitie spolocneho statu dokazalo,ze to male pokakane slovensko,sa dokaze uzivit samo.Dnes si neviem predstavit,ze by nas riadili ludia typu Pavel Tygrid,Dano Kroupa,starej dobry vul Vasek a takich osobnosti je viac...cobol, Ondra Babisu, ako jediny min.financii CR,dosiahol prebytok v rozpocte...kde su ti Vasi patrioti Kalous a Sasa Vondru,ktori obrali CR o 360 melounu v Promopro?Dnesnym problemom Vlady CR,je pripadna dotacia nafty pre Babisa...k smichu!!Dodnes Babisa nik neobvinil,ze by nieco ukrad!!A delali na tom mnohi ti spravni cesi..nenasli nic!!Vse v ramci zakonu.CR.Takze,dnes se kuci Cesti s prominutim,vysrat!jozka ze.slovenska.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z vašeho textu čiší komplex a hloupost slovenského šovinisy. Slovensko bylo industrializováno ze společného československého rozpočtu. Samo, bez cizí pomoci, by se těžko ve stejném termínu zberchalo ze zaostalosti. Dnes se doba opakuje a Slováci jezdí za prací do Čech. V Praze je potkávám na každém kroku - na stavbách, za pokladnami samoobsluh. Poznáte je docela lehce, mluví slovensky. Jsou výsledkem chybné hospodářské a sociální politiky všech slovenských vlád od roku 1993. Je to vaše věc, jako zločiny českých vlád jsou věc naše. Co nás spojuje, a to se vám možná nebude líbit, je naše společná kultura. Podívejte se, kolik českých pořadů běhá na slovenských televizích. Velmoci, provincionální politici a prosťáčci jako jste vy, milý Jozko, nás rozdělují. Lidi se spojují.

      Vymazat
    2. Ad 5:23 - dobrý a podnětný komentář! Souhlas. To, co napsal 6:09 může napsat každý Němec o Česku, není co řešit!

      Vymazat
    3. Áno hlupáci ako tento Jožko boli v prvom rade príčinou rozdelenia republiky a že mnohí z nich sa dostali aj do politiky, viď spomínaného Morica. Česi zachránili Slovákov pred maďarizáciou. Bez vzniku ČSR by sme dávno boli súčasťou Veľkého Maďarska. Zaostalé agrárne Slovensko s nevyvinutým priemyslom, pomaďarčenou inteligenciou, by už dávno neexistovalo bez iniciatívy TGM a Eda Beneša s prispením hlasistov, najmä Štefánika, Šrobára ai. V zaostalej krajine mal veľký vplyv katolícky klérus a tí zrazu boli konfrontovaní s českým ateizmom a nedajbože aby sa infikovali jeho pokorní veriaci. Samozrejme išlo aj o funkcie v štátnej správe, tak ako aj pri druhom delení. Je to na dlhšiu diskusiu, ale sumarum je, že Česi oveľa viac doplatili za vznik ČSR a Slováci nech sú radi, že vôbec sú, pokiaľ by im nevadilo byť Maďarmi.

      Vymazat
    4. Ano,kuci cesti,mozete ma nazyvat hloupim jozkou.Skutocnostou ale je,ze jeden cesky politik Venca Klausu,chcel byt vacsim cechom a druhy jeho protejsek,chvel byt pravejsim slovakom...a tak sme sa rozdelili..len prosim Vas nehovorte,ako Ste n anas prerobili!Ked sme oponovali panu Diensbierovi v zts martin,aby nas nelikvidovali,len s jeho typickym uskrnem podotknul-muzete delat co chcete,sve bude jak my reknem-us novinari fotili detaily montaze T72 a vse slo skutecne do hajzlu!Ja nemam krvave oci na cechy,ale dost bylo Prahy!!

      Vymazat
    5. 6.09,aj ja som pracoval v CR,dokonca som sa.stal kmenovym zamestnancom Skody Plzen a poskocil som.z.platu 14 tisic sk,na ceskych 28 tisic a stal som sa kmenovym zamestnancom,to si povazujem za svoj najvacsi uspech v kariere
      lebo moj otec v r. 1954,zacinal prave v Skode Plzen.Ce hov mam rad,mam tak priatelov,no neznasam ceskich politikov,ktori nas do 93.riadili... jozka ze.slovenska.

      Vymazat
    6. 5:23 - nerev bratček, nerob nam tuna ostudu! Ved sa nám teraz vedie lepši ako jemu, ako všem týmto závistným a zbabelým čeHúnom! Ked naši dedovia bojovali za Európu,tak ti jejich chujskí dedkovia dýchali kakao aby nemuseli budovat spoločnú budúcnost v ramci kulturných národov lebo rovno sypali piesok do heinkelovských motorov - zbabelci zákerný! Preto my sa im možeme iba smiat dnes a zazpievať si tu našú! - https://www.youtube.com/watch?v=FbKdjzqWIA0

      Vymazat
  9. Už jsem viděl hodně blbů ale ty jsi mezi nimi král, to jsi zapomněl kolik prostředků co jsme do vás z Čech vrazili, od doby kdy jste, jako "Horní Uhry" byli Maď arům pro smích. Asi jsesi ten slovenský nacionalista co Československo rozbil, a jinak vám to tam zase ovládá mafie, jako na Ukrajině.

    OdpovědětVymazat
  10. to sú milí bratranci táraniny, nič ste do nás nevrazili, len ste budovali na Slovensku podporný priemysel pre svojefinálne výrobky - nič viac - a všetky, opakujem všetky rozhodnutia pre tento priemysel sa konali v Česku, nedalo sa uhnúť, rozbitie ste si priali vy, heslo bolo, nebudeme vás živiť! - tak dobre no, stojí to čas a peniaze, ale rozhodne Slovensko ide inam, politicky, kultúrne a ekonomicky, vaše postoje, vaša zahraničná politiky, vaše ekonomické zameranie sa nie je naším, nemáme spoločné skoro nič a ani terajšia generácia slovenčinu neovláda, a tak tvrdiť, že pozeraním českých tv staníc je nám táto kultúra blízka, nie, nie je maximálne tak staršie seriály, do Slovenska ste nevrazili nič, a ak aj, všetky továrne ktoré vyrábali postprodukciu na rozvoj MADE IN CZ - skončili akosi rýchlo, že Dubčeka so neglorifikujeme a Havel je u nás od začiatku kus predajného hoväda, tak vám to trvalo 20 rokov kým ste na to prišli, taký malý postreh - ešte sa len šuškalo že to akosi končí, ale ČSFR hokejová reprezentácia sa skladala už len ž českých hráčov, a ako povedal vtedy Liba, tie svine - ešte ho pozvali - ako češi - si z nás robia dobrý deň - takže ako - nie Slováci, nacionalisti, vlastenci, Tisovi pohrobkovia, urážaní Prahou - ale jednoducho znechutení národ ktorému došlo, že posluhovať ďalej a kývať na nezmysly sa nedá, pretože pri prestavbe na kapitalizmus sa práve začalo zrušením zbrojoviek a rýchlym nárastom nezamestnanosti na Slovensku preto, aby sa získala lacná pracovná sila pre český priemysel v prestavbe, zasa sme si to malo odsrať ako v 1919 roku - a tak sa rozhodlo zopakovať rok 1939 - že kopa Slovákov robí v Česku - zatiaľ, ale odchádzajú, neoplatí sa - je len otázkou času, kedy sa upokojí Balkán a Ukraina - a toto je územie ktoré má svoj potenciál - takže - vytvorenie ČSR bol od začiatku omyl - a nepokračovaním v tomto omyle sa Slovensko oslobodilo do stavu núteného sledovania Česka - vždy boli na Slovensku nižšie mzdy, vysvetľovalo sa to tým, že pridaná hodnota je malá, no veď sa vyrábali len polotovary, a koľko českých programov behá na Slovenských TV - žiadne - dokonca NOVA skončila úplne - slovenské stanice české programy nemusia, a ani našinci mladších liet už češtinu nezvládajú - takže, pripomente si Terazkyho - a zabudnime, ... zo Slovenskej strany niet o čo stáť, minulosť nie je počnúc Mäsarykom, Benešom a ani Gotwaldom nijako stráviteľná, a vaše videnie slovenskej minulosti a prítomnosti je scestné - elektrifikácia Slovenska sa začala za Tisa ... továrne na Slovensku za nevybudovali za "české" peníze, a najlepšie nakoniec - v roku 1991 sa šiel v TV program o Plzni, kde sa pýšili výrobou vojenskej techniky za Protektorátu, a aj sa spomenulo že by to mohlo byť novým štartom pre tento podnik, a ajhľa pol roka nato už sa rušili zbrojovky na Slovensku - tak už preboha čušte - v momentálnej dobe z fleku obnovu ČSR nikto na Slovensku nechce ! - a magyarom sme pre smiech neboli - takže - nechceli ste to vy aby sa v tom pokračovalo, len vinníkom rozpade malo byť Slovensko, to je všetko -

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Urobili ste si Švajčiarsko a je vám dobre a tak to ma byt, tak je to spravne.

      Vymazat
    2. Re (07:14):
      Pokud říkáte, že vznik ČSR byl již od samého počátku omylem, pak si sám/sama položte (a poctivě zodpovězte) otázku, jestli by Slovensko vůbec kdy mohlo jako samostatný stát vzniknout.
      Ta otázka se totiž netýká jen existence/neexistence uznávané vrcholné slovenské reprezentace, z níž snad jen M. R. Štefánik dosahoval mezinárodního formátu (v dobovém francouzském vojensko-politickém prostředí).
      Týká se to celé (slovenské!!) státní správy, bankovnictví/finančnictví, policie, armádního řízení, školství ...
      Vždyť jak česká, tak i slovenská část tehdejší republiky mohla vzniknout jen díky koncepci čechoslovakismu (tedy představě o existenci jednoho národa ve dvou jazykových a kulturních větvích), se kterou se zakladatelům republiky podařilo přesvědčit západní mocnosti (Francii, USA a UK), aby naše odtržení od rakousko-uherské monarchie přijala a republiku uznala jako právoplatný státní útvar. S jasně vymezenými (a garantovanými) hranicemi.
      A i přesto, že za republiku "bojovala" docela silná parta čs. intelektuálů, nebyl vznik ČSR samozřejmou událostí. Ba spíše naopak!!, ten soustředěný politický, vojenský a diplomatický tlak za republiku trval ca. 3 roky a několikrát to vypadalo na úplný debakl. Síly, které stály naopak za udržením r-u. monarchie, byly stejně tak silné a čilé. I ty USA a UK se nejedenkrát mezitím od myšlenky utvoření národních států na půdorysu r-u. monarchie distancovaly, vč. ČSR ...
      Podle toho, jak to popisujete, patrně žijete v zajetí národoveckých pohádek a mýtů.
      Budiž, je jen na vás, v co a čemu věříte. Ale znalost historie nemůže uškodit ani vám, tož si něco i přečtěte!
      A pokud se týče pomoci Slovensku z české strany, pak stačí vzít v úvahu technický a ekonomický stav hospodářství (obou částí ČSR) v době vzniku republiky a pak i v době jejího rozdělení.
      Na Slovensku byl vzestup dvou až trojnásobný v porovnání s růstem v Čechách a Moravě. Bylo by až úsměvné myslet si, že v tom mezidobí v průměru pracoval každý jeden Slovák s dvou až třikrát vyšší produktivitou. Pokud jste na Slovensku tedy neměli skrytou zlatou studánku, ten rozvoj musel být finančně (investičně), technicky (dodávkami technologických celků a strojů) pokrytý odjinud, z jiných zdrojů. A odkud tedy?
      Pokud si na to neodpovíte střízlivou úvahou, jste opět jen v zajetí mýtů, které jsou dobré leda tak na pěstování a udržování národní "hrdosti".
      Nemám nic proti Slovákům (Slovensko stále považuji za kus své vlasti, a budu), ale vadí mi, že za všechnu tu pomoc nedokázali Slováci ústy své reprezentace ani slušně poděkovat. A místo toho mnozí z nich ještě i po zbytku republiky plivají.
      Jen aby vám toto kdy bylo ku prospěchu!! ...

      Vymazat
    3. Ad 10:42 - Věcný komentář, ale citová stránka a osobní přesvědčení je nadřazené racionální úvaze. Nelze proto dosti dobře očekávat, že slovenský občan, který má rád svůj národ, ochotně přijme českou argumentaci. Je to zcela podobné vztahu Němci – Češi. A ještě daleko výraznější: Angličané (Francouzi) – Češi (Slováci). Je ovšem pozoruhodné, že to neplatí ve vztahu Rusové – Češi (Slováci)

      Vymazat
    4. Ad vvenc (11:20):
      Nic proti národní hrdosti a ušlechtilému citu vlastenectví! Je to silný státotvorný a také motivující faktor.
      Naopak ale nemusím falešné mýty, které slouží k pěstování nevraživosti a vymezování se proti těm druhým. To už je pak (před)obraz nacionalismu podobné kategorie, jak ji naši předchůdci na Slovensku pamatovali od lidí typu Vojtecha Tuky a spol.
      O takové ideové kořeny své státnosti bych fakt nestál, a o jejich kříšení neusiloval ...
      Nechci se ale nijak o bratry Slováky otírat, protože si dobře uvědomuji, kolik podobných zmetků bylo a zůstalo i u nás. Nejsme totiž o mnoho lepší.

      Vymazat
    5. Chce to víc číst 7:14. Pro začátek zkuste třeba tohle:
      Industrializace a deagrarizace Československa 1950-1991 podle okresů.
      Srb, Vladimír - Andrle, Alois.
      1999
      Demografie revue pro výzkum populačního vývoje, Praha: Český statistický úřad, 1999, 0011-8265, 41, č. 1, (1999,) s. 6-23

      Vymazat
    6. Péčí Budapešti bylo na území Slovenska kolem 30 lidí s maturitou, kteří uměli slovensky. To vím od jejich potomků. Kam vás to dostali nenávidění Čehuni bratranče 7:14?

      Vymazat
    7. Pro 5:23 Jožo, přec vůbec nejde o to, dokazovat si, kdo a bez koho jak obstojí! Podstatné je, že jak Češi, tak Slováci měli prostřednictvím společného státu lepší mezinárodně politickou pozici, lepší podmínky pro hospodářský i kulturní rozvoj tedy společný prospěch, který každé straně s jistotou, vyvažoval možné nerovnosti. 7:14 tvrdí: „...nič ste do nás nevrazili, len ste budovali na Slovensku podporný priemysel pre svojefinálne výrobky - nič viac...“ Jsem z podniku, který předával výrobu televizorů na Oravu. Běžel ne zrovna dobrovolný nábor mezi techniky, mistry a seřizovači, kdo na tu Oravu půjde a bude tam tak dlouho, než bude výroba běžet. Pochopte! Ne vinou Slováků, ale v důsledku historického vývoje, prostě a jednoduše, neměla Orava dost široce vžité továrenské tradice! Takže skutečné osvojení té výroby, vytvoření personálního i odborného zázemí pár let trvalo – ale, mnozí z těch takříkajíc totálně nasazených Čechů tam zůstali, co vím jako vážení a ocenění. Dál, měli jsme závod v Košicích, podobné! Měli jsme kooperace – dovolím si tvrdit, že podniky západního Slovenska (Trenčín, Dubnica n/V) měly technickou, technologickou i personální úroveň zcela srovnatelnou a v oborech i vyšší než české podniky. Ovšem, jejich tradice byla založena už koncem první Čs. republiky! Pochopte, průmyslová revoluce přišla ze západu! Ne proto, že Britové, Francouzi či Němci byli geniální! Prostě proto, že tak to umožnily i vynutily historií dané podmínky! Je na lidech, aby to chápali a v dobrém i využili. Malost myšlení překáží. I tak, cítím se Čechoslovákem a Slovenčina mi chybí.

      Vymazat
    8. 17:02 Ale hovno "historický podmínky"! To je rasa! Kdo studuje dějiny hudby, literatury, chemie, matematiky, vynálezů, nebo fyziky, tomu nemůže uniknout úžasu z množství německých jmen na seznamu. Němci tvrdě pracují, jsou produktivní, energičtí, stateční bojovníci a nade vše, velmi tvořiví. Němci celá staletí nepředstavovali pouze to nejlepší z celé naší rasy, ale byli v každém ohledu klíčovým elementem veškerého lidského rozvoje. Proč potom Německo, mohli byste se zeptat, mělo zpoždění za Francií, Španělskem a Anglií v získávání kolonií a založení svého impéria? Odpověď leží v jeho Achillově patě. Žádný národ nemůže přežít pokud je vnitřně rozdělen. A žádný jiný národ netrpěl tolika rozkoly a vnitřními spory jako právě Němci. Od dob Římanů, přes vládu Karla Velikého a po další staletí bylo Německo rozdělené na malé knížectví a království. Snad od dob pádu Babylonu nebyl nikdo tak napaden židovskými parazity jako malá knížectví v Německu. V nich se Žid opevnil a jejich vládcům - půjčujíce jim peníze - zkazil morálku a podnítil války mezi nimi.
      V 15. století se stále více projevovalo, že Německo se stává novou mocí v srdci Evropy a pokud ho nechají tak díky svým lidem, řemeslu a technologii jako byl např. knihtisk, brzy ovládne Evropu. Pokud existuje něco co Židé nechtějí a nemíní tolerovat, je to fakt, že by se bílí lidé jako Němci sjednotili a ovládali světovou politiku. Asi v této době začali Židé propagovat to co je v pozdější historii známé jako "Velká Schizma" jehož 500. výročí si v letošním roce připomeneme! Židé zorganizovali protestantskou reformaci a s ní i bratrovraždy neslýchaných rozměrů. Židé kteří křesťanství vytvořili, a pak ho 1500 let skrze hierarchii římskokatolické církve ovládali, církev zkazili do takové míry, až byl průměrný "Věřící" zcela znechucený výstřelky církevních prelátů a připravený povstat. Pak Židé vždy přivedli loutku, pokaždé jinou, která měla vést povstání proti církvi, která se tak měla již podruhé rozpadnout, tentokrát od Německa a Švédska přes Francii po Anglii. Po asi století tlení tyto nepokoje propukly do ohnivé bitvy Němců proti Němcům. Dnes to nazýváme třicetiletou válkou v letech 1618 až 1648. Po skončení tento tragický rozkol zanechal Německo rozpadlé a krvácející, 5/6 majetku bylo zničeného a 1/3 obyvatel zabita. Když toto vraždění nakonec ukončil vestfálský mír, jehož znění nenapsali Němci, ale okolní vnější síly, které nechtěly vidět sjednocené Německo, zůstalo rozdělené na 300 knížectví, tedy mnohem více než tomu bylo před válkou. Tato krvavá a odporná zkušenost sebedestrukce vrátila Němce možná až 300 let zpět co se týče vývoje jejich státnosti a stála je světové vůdcovství. Taková byla situace v Německu až do příchodu Bismarcka, který německé státy sjednotil ale rozpoutal válku proti Němcům v Rakousku, které v bitvě u Hradce Králové v roce 1866 porazil. Tato bitva a vítězná válka proti Francii v roce 1870 sjednotila německé státy pod vedením Pruska, a Bismarck korunoval krále Wilhelma I. za hlavu německé říše. Německo bylo opět na cestě ke sjednocení a světovému vedení i když bez Němců z Rakouska. Navzdory času který Německo ztratilo zatímco jiné velké evropské národy získávaly kolonie, bylo Německo najednou světovou mocí s níž bylo třeba počítat a neúprosně se stávalo nejsilnějším národem Evropy i její vládcem. Navzdory nesmírné cti připisované Bismarkovi za sjednocení Německa nikdy veřejně nenavrhl řešení židovského problému, a tak židovská moc i vliv zůstali v Německu nekontrolovanými, bez dohledu. No i tak se síla a produktivita Němců stala zřejmou, a pokud je něco co Židé nechtějí, tak je to skutečnost aby se kvalita vrozená německé krvi ujali vůdcovství nad naší rasou. Proto to byli opět Židé, kdo vyvolal v Evropě první světovou válku!

      Vymazat
    9. 18:58

      "Židé zorganizovali protestantskou reformaci..." - a Luther jim na to skočil. Ještě, že slovenský národní hrdina Jožo Tiso v tom udělal pořádek... Nebyl taková měkota jako Bismarck.

      Gratuluju, "čistá raso"! Na stráž!

      Kokotko

      Vymazat
    10. 20:58 Asi neumíš číst. Luther právem kritizoval prohnilost církve! Cituju: "Židé kteří křesťanství vytvořili, a pak ho 1500 let skrze hierarchii římskokatolické církve ovládali, církev zkazili do takové míry, až byl průměrný "Věřící" zcela znechucený výstřelky církevních prelátů a připravený povstat." Prostě jim posloužil jako "užitečný idiot", ale svůj boj s nešvary papeženců vedl upřímně! A o židech věděl svý -
      https://www.freemag.one/2017/01/06/martin-luther-o-zidech-a-jejich-lzich-1543/

      Vymazat
    11. 23:53

      Ty víš taky svý - blbečku!!!

      Vymazat
    12. 0:12 Nač by mi bylo takový "vědění"' Spoléhám jakožto "blbeček" (copaks pak ovšem ty, praprvoku jednovětnej, bezbuněčnej) na to, že slova velkých mužů našeho národa (a nejen toho, ale o těch dalších jindy) jsou pravdivá a podložená! http://guidemedia.cz/item/co-rekli-nasi-velikani-o-zidech/

      Vymazat
  11. Kdo vydělal na rozbití Československa a kdo jeho zbytky v čí zájmu dnes ovládá ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Oplusile,csr,bola uznana v Pitsburgu,teda v usa!!Tak jsi nerobte extra zasluhy abolo to vdaka nasim vynalezcom a krajanskym spolkom...tot vse!hloupi jozka ze slovenska.

      Vymazat
  12. Pane Jozko ze Slovenska,mám kamarády po celém Slovensku a z takovým názorem jsem se za 50 let setkal dvakrát. Vždy se jednalo o lidi s neznalostí historie svého území. Je literatuře popsáno, že při vzniku ČR se slovensky mluvilo jen na vesnicích a mezi služebnictvem. Psát slovensky umělo jen pár vlastenců. J e pravdou,že velké škody udělaly Čeští učitelé, kteří byly na Slovensko posíláni téměř za trest. Podobný případ je část Ukrajiny Rusko-Polská. Když tam přijedu na Volyň a dávám jim knížky psané v jejich řeči, kde se popisuje jak to tam vypadalo v roce 1870, tak to odmítají číst. Prostě TEMNO. Dobře to popisuje 1,20 a pan Opluštil. Ve všech vládách byly zastoupeny slovenské zájmy jejich zástupci. Nic ve zlém. ČLOVĚK.

    OdpovědětVymazat
  13. Kur..! Chce se mi řvát! Jsem Čech narozený na Slovensku. Pořád se považuji za ČECHOSLOVÁKA! Taky jsem bývalý profesionální voják. KDO TOHLE CHTĚL? Normální lidi? No to je přece blbost. Když se TO provedlo bez naší vůle, myslím občanů? Tak jsme slavili na PDA (posádkový dům armády) Silvestra. Nikdy jsme nerozlišovali kdo jak mluví. No a když po půlnoci zahráli hymnu... tedy spíš ten poloviční paskvil, který z ní zbyl... Já nevím koho to napadlo. Prostě jsme spontánně tu slovenskou část dozpívali.
    PS: Československo mělo vždy ve světě jméno. Jak za první republiky tak za komančů. A co jsme teď? Opět ničím jiným než německým protektorátem.

    Pepo Milan

    OdpovědětVymazat
  14. Rozdělení Československa určitě způsobilo velkou hospodářskou i mocenskou škodu. Jenže touha po samostatnosti byla na Slovensku silná a dělalo to na mě dojem biologicky naprogramovaného chování. Škoda, ale nedalo se s tím nic dělat.

    OdpovědětVymazat
  15. Dovolím si můj osobní pohled pamětníka na věc.
    To že budou Slováci "zlobit" mi bylo jasné v okamžiku, kdy nedrželi "basu" a v krizových dnech /protože nikdo nemohl vědět, že to půjde "plyšově" a ne třeba jako v Rumunsku,si pojmenovali hnutí odporu "po svojom" a na slovenských demonstracích se začaly objevovat transparenty s děleným erbem kde na polovině byl český lev a druhé znak Slovenska. Havel v tom byl v podstatě bez viny,nebylo absolutně v jeho zájmu rozdělit stát. Pokračovalo to pomlčkovou válkou a stupňováním Slováků na osamostatnění.
    Je jasné že ne všichni Slováci si přáli samostatný stát ale těch kteří po něm toužili byla prostě většina.
    Referendum nemělo opravdu žádný význam protože na otázku "přejete si rozdělení společného státu" by Slováci nikdy nemohli přehlasovat Čechy i kdyby hlasovali všichni, protože jich bylo prostě celkově jen třetina.
    Osobně jsem se v Praze bal na demonstraci za udržení společného státu asi půl roku než se tak stalo. Přikročil ke mě asi 30-letý Slovák a povídá " Čo to tu robíte? Už je to domluvené už je to rozdělené, však sa rozídeme a možno za nekolko rokov sa dáme znova dokupy.To bylo několik měsíců před schůzkou Klaus Mečiar v Brně.
    Má pravdu kolega výše, který tvrdí, že pokud by to Praha chtěla udržet tak jen za cenu represí a násilí a to si asi nikdo nepřál, jakkoli mu rozdělení společného státu může být líto.
    Co se stalo se stalo, přišli jsme všichni o zavedenou značku Made in Czechoslovakia, na druhou stranu oba naše národy jsou uváděny jako příklad kulturního chování v tak neobvyklé situaci jako je parcelování státního útvaru.
    TD

    OdpovědětVymazat
  16. Zapomínáte na novináře a komentátory. Nám, Čechům, svorně tvrdili, že Slováci nás nechtějí, na druhé straně to bylo obdobné. Když jsem se Slováků ptala, proč se chtěli trhnout, říkali, že se cítili uraženi, že je nechceme a my jsme se cítili uraženi pro totéž, protože jsme chtěli ve společném státě zůstat. A než jsme se stačili vzpamatovat a domluvit bylo hotovo. Je třeba si to uvědomit a pamatovat, protože stejní prolhanci nás dnes přesvědčují, že Rusko je náš nepřítel. A tentokrát už jim nejde jen o rozdělení přátelských slovanských národů, tentokrát nás chtějí přimět k válce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy hlavně zapomínáte, že ČSFR byla státem dvou národů a v TV byli také slovenští novináři.Pamatuji jak pan Kňažko, jinak podržtaška pana Mečiara přinesl do vysílání české noviny ve kterých měl jak pilný žáček barevnými fixami poznačené úryvky ze zpráv kde prý Slováky ohováráme.
      Mno možná to tak mohl cítit, ale jak články v novinách souvisejí s oficiálními stanovisky vlády, která mimochodem byla také federální, tedy složená z Čechů i Slováků. Pan Kňažko se asi nějak zapomněl v socíku kde hlásnou troubou vlády bylo Rudé právo
      TD

      Vymazat
  17. Aj keď som nikdy nebol odporcom rozdelenia, stále si myslím, že vznik dvoch štátov bol cieľom - niekoho. Vnímam to predovšetkým v kontexte "rozbitia" Juhoslávie a pádu Sojuzu. Všade inými metódami podľa "miestnych podmienok". Negatívna rola Havla je nespochybniteľná a ak je pravdou, že bol agentom KGB (nedávny článok na Aeronete = vyjadrenie Babiša), tak netreba byť znalcom politiky, aby boli jasné Havlove a Gorbačovove zásluhy aj s pomocou KGB. Nebol Gorbačov iba osamelým vlkom či figúrou Rímskeho klubu ap. Všetko išlo drobnými postupnými krokmi, ku ktorým sa neskôr pridali médiá, aby navodili tú správnu atmosféru v spoločnosti. Nie každý to síce pamätá, ale pri doplnení informácií aj zo súčasnosti, všetko do seba zapadá. Mečiar s Havlom boli iba vykonávateľmi či už vedomými alebo nie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nehledal bych za vznikem samostatného Slovenska, rozpadu CCCP a Jugoslávie žádné konspirační teorie.
      Cílem některých politiků bylo prostě v nové situaci hledat svoje místo na slunci a hlavním argumentem kterým masírovali potencionální voliče bylo : Teď už se sebou nemusíme nechat vláčet a nemusíme se nechat utlačovat a ukážeme Moskvě, Praze, Bělehradu jak si umíme věci zařídit sami. V podstatě je to pochopitelné. Rakušáci nám také dodnes nemůžou zapomenout, že jsme jim rozbili monarchii a Masarykovi nemůžou přijít na jméno.
      A ještě jeden, možná osobní pocit. Nevím od kdy se a čemu vděčíme za to, že v Evropě se ti co jsou více na západ dívají s despektem na ty co jsou východněji. A většina Čechů se na vás Slováky vždy dívala jako na mladší a méně vyspělé žáčky./včetně mé osoby :-)/ On to nikdo nerad přizná ale věřte, že tomu tak je. Takže víte já vám ten váš stát opravdu ze srdce přeji. My se nemusíme vymlouvat co se za "naše" peníze na Slovensku postavilo a vy se nemůžete vymlouvat, že nebýt čehůnou byli by jste rájem na zemi.
      Přeji všechno dobré
      TD

      Vymazat
  18. Promiňte, ale hnutí odporu - pojmenovali si ho Slováci jinak... kteří Slováci a kteří Češi si ty názvy vybrali se neptáte? To prostě bylo samo sebou, že? Nejspíš nějaké vnuknutí, či co.

    A když jste zmínil ty Rumuny - opět zaúčinkovala televize, novináři. Proboha!!! 7O tisíc mrtvých!!! Všichni jsme byli zděšeni a Rumuni zajisté neméně. Nakonec se je podařilo vytočit natolik, že kdekdo střílel a přitom nevěděl na koho. Že v tom bordelu nakonec zahynulo Rumunů necelých 700 už po půl roce nikoho nezajímalo, stejně jako nikoho nezajímalo, proč se údajně umučený farář vrátil živý a zdravý z dovolené v Maďarsku. A také už nikoho nezajímalo a také to už bylo houby platné, že jak prohlásila francouzská komise: lidé údajně umučení Ceauseskovým režimem byli patřičně upravené mrtvoly lidí z márnice, kteří normálně zemřeli. To se stalo také jen tak, samo sebou, pochopitelně.
    Jsem sice ráda, že jsme se navzájem nepomlátili, ale společného státu mi nikdy nepřestane být líto. Stejně jako je mi líto, že už neslyším ten krásný jazyk - slovenštinu. A promiňte - jestli náš pokojný rozchod někde v zahraničí hodnotí kladně, to je mi úplně fuk. Ono totiž kdyby to pokojně nechtělo jít, tak by nám to
    to zahraničí s klidem zařídilo po jugoslávsku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážená paní,
      Kdybyste byla matkou jednoho z těch zbytečně zabitých Rumunů, tak by vám to předpokládám nebylo šumafuk ani dnes.
      Slovenštinu můžete bez problému zaslechnout na některé SK Tv a jak kdosi psal výše i v obchodech u nás.Ta vaše poslední věta je naprostá spekulace a demagogie.Věřte muži který měl válku v Jugo z první ruky a měl přátele na obou stranách barikády. Oluju o které se píše zde v jiném článku jsem zažíval na vlastní kůži.

      TD

      Vymazat
    2. Milý pane, já o voze, vy o koze. Napsala jsem snad, že mi těch zabitých Rumunů nebylo líto? Napsala jsem, že je ty vylhané zprávy vytočily natolik, že nevěděli čí jsou. Takže vylhané děsivé zprávy = hysterie =nevinní mrtví. Pokud si myslíte, že bychom něčemu takovému odolali lépe, tak prosím, ale já bych na to poslední košili nevsadila.

      Vymazat
    3. Po převratu v Rumunsku zmizelo 2 miliony Rumunů. To nikomu nevadí.

      Vymazat
    4. 7:57
      To není vyčerpávající odpověď, ale dnes najdete
      např. Plzen, Zahradní 25 ubytovnu, kde není ani slovo česky, majitel zahraniční agentura, komunikační jazyk rumunský.

      Vymazat
  19. Bratia cesi,zachadzate do davnej minulosti,mam za to,ze sme hovorili o situacii po rozdeleni csfr.
    A hlavnym argumentom bolo,ze ti krbciari ze slovenska sa v EU nestratili,napriek tomu,ze ste si nadhodnotili menu a delali nam naschvaly,kde se dalo/napr.sme zostupili do nepostupovej skupiny v hokeji,bol problem s callsigne OM,pri.radioamaterskom sporte apod....vsetko sme obhajili a napodiv sa slovensku,mne nepochopitelne dari... ato je vse kuci cesti!jozka ze slovenska.

    OdpovědětVymazat
  20. Československo bolo dobrý štát. Jeho rozdelenie bolo chybou,aj keď ja sám som volil Mečiara,lebo už som mal plné zuby hádok politikov kto na koho dopláca.Som z Bratislavy a viem,že keby bolo o tom referendum,tak by to ani na Slovensku neprešlo. Preto o tom rozhodli politici. Myslím si,že Slováci neboli motorom rozdelenia. Možno chceli nejaké zmeny v spolužití s ktorým česká politická scéna nesúhlasila,ale Slováci nechceli na začiatku odchod zo spoločného štátu. Z môjho pohladu boli k tomu dotlačení. Česi sa strašne ponáhlali na Západ,báli sa ,aby sa ešte niečo nestalo a neboli z tej cesty na Zapad vratení. Slováci neboli takí hrr na Západ a Česi si mysleli,že ich Slováci brzdia a chceli sa ich sami zbaviť. No,ďalší vývoj ukázal,že sme schopní žiť aj sami. Ale za akú cenu? Už nám vo svojich krajinách nič nepatrí a sme my aj vy len koloniou Bruselu. Verím,že ďalšie generácie Čechov a Slovákov sa ešte spoja a urobia spolocny stat,lebo v Bruseli nam nic dobre pre nase narody nesvieti. Aj ked dnes uprimne poviem,ze pozerajuc sa na cesku politicku scenu,neviem si predstavit,ze by som chcel byt rukojemnik vasich politikov. Ale u nas to tiez nie je lepsie.Prajem vam vela stastia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:01 vidím to stejně, ano Československo byl dobrý stát a nastalo se mi, že na Slovensku bych měl problém (rok základní vojenské služby, služebně 30 let v průmyslové kooperaci s podniky na Slovensku. Naopak, hůř bylo s Pražáky!)

      Vymazat
    2. Pane,
      Nevím nevím s tím spěchem na západ. Pan Čiernogurský tvrdil, že chcete mít v Bruselu samostatnou židli/myslím že stolička je dobře přeloženo :-)/ Jediný český politik na kterého jste mohli být nakrknutí byl pseudohumanista V.Havel, který sehrál západu užitečného idiota a umrtvil na Slovensku zbrojní výrobu. Klaus se k vám choval férově a racionálně.Paradoxně V.Mečiar dle jeho slov nebyl příznivcem rozdělení, ale měl na Klause ekonomicky neprůchodné požadavky jako třeba dvě centrální banky. Mečiar nakonec pod tlakem SNS a i lidovců o rozdělení jednal.Já jsem Mečiara považoval za populistu, ale Klaus se o něm vždy vyjadřoval velmi korektně a tvrdil, že ať byl jakýkoli vždy dodržel slovo, což se o ostataních slovenských politicích nedalo říct.
      Čo bolo to bolo :-))
      Myslím, že naším společným megacílem pro následující období je v rámci V4 se Bruselu tvrdě postavit ohledně imigrace.Jak tady selžeme je s náma amen.
      s pozdravem
      TD

      Vymazat
    3. Bratko ja byl v Praze a znal to podhoubi ktere si kolaborant Husak privezl do Prahy Na Proseku obyvaly prakticky zdarma 3 ohromne panelaky a chlastali na stojaka v 1 patre spinave putiky . Ja osobne jsem nesl na zadech jednoho soudruha -velmi vysoke funkce ve statni bezpecnosti a opreli ho dvere jeho bytu a utekli do vytahu po zazvoneni . Ozvalo se jeceni :ty svina jedna Emile uz ho sem nenos ty prase ozrale . (tato soudruzka manzelka co tak rvala po slovensku byla osobni sekretarka Husaka . Takze ono od 68 toho meli cesi akorat ,slovaci proste zneuzivali situaci a co ja videl byla to spousta primitivu ,hlavne ze byli kovani bolshevici.Mohl bych vypravet dalsi story ale snad jindy

      Vymazat
  21. Jo ten nám dává Hofmanské kapky.

    OdpovědětVymazat
  22. Jožko, Jožko, nebyť 1.ČSR tak nebudes dnes hovorit a pisat slovensky. Ano boli svetle i tmavsie stranky suzitia, ale Cesi a Slovaci boli statvorne narody a bohuzial po 89 spolocny stat pod tlakom 'rozdeluj a panuj' vdaka zapredanych politikov neudrzali.

    OdpovědětVymazat
  23. Veskere vase dohadovani je chybne ! Rozdeleni Ceskoslovenska, nezavinil ani Meciar, ani Klaus.
    To prislo odnekud uplne odjinud !

    Po celou dobu posrpnove emigrace jsem v JAR a v Americe odebiral emigrantsky tisk a nekdy v roce 1990 me prekvapily proti ceske clanky v tisku, ktery vydavaly Slovaci v Kanade v Torontu.

    Oni nas Cechy nikdy nemeli radi. Oni chteli byt "SLOBODNI AKO FTACI" ! (Tak to psali !) Tak at jdou do rite !
    Od roku 1992 jsem veskery tisk zrusil.

    Slovaci maji co chteli ! To bylo spontalni narodni hnuti mezi Slovaky ! Nejvice ho propagovala Vasariova a ted si dela zuby na ceskou presidentku...
    HUUU, ha ha, ha....

    Slovaci ! My vas nemame radi ! Krome Mariana Kotleby jste k nicemu ! A vas Janosik, byl madarsky Zid !
    A krome toho jste srkaredi, jako ficko z Cactic !
    nick HONOLULU - bysrozraky pozorovatel !


    OdpovědětVymazat
  24. Autore, vase studyje dejin jsou ve "vrchnosti" schvalenych kolejich, a takhle se nic nedovite, nebot je to vse predzvykane a schvalene cenzurou !

    Zde mate bombu ! Slovaci jako narod neexistuji, oni mluvili cesky az do roku 1787-1790, kdy - !

    Kdy katolicky farar BARNOLAK udelal z nareci officialni jazyk slovensky. Tim dal moznost vzniku "intelektualni elite", ktera by nikdy neexistovala ! Ta se osamostatnila od ceske, madarske a rakouske. V jeho praci pokracoval Jan Holly, nebot BERNOLAK natahnul brka v roce 1813. (Dejiny Ceskoslovenske - Josef Pekar str. 158)

    Jak z dejin Slovenska , tak z ceskych dejin, by se dalo uvest nekolik veci, ktere by cenzuru privedly k zoufalstvi a proto ja nick HONOLULU - ve snaze o mir zaviram hubu a jdu nadavat "demokratum" na americkem webu !
    nick honolulu - prosim neinformujte Slovaky o udalostech v roce 1242 na Slovensku ! Oni by na me zanevreli.
    Horkyze slize - Mam v pici na lehatku - oficialny videoklip.
    Na youtube.
    nick honolulu


    OdpovědětVymazat
  25. Honolulu,prosim Ta hlavne nekdy posli foto te
    sve babiny,budem sa tesit!!A slovakov nechaj na
    pokoji,zite si s prestrelenym srdcom.Honolulu,nas slovanov spaja jedno-ze nebudeme rozvracat krajiny pod vlajkou Juesej a Nato!Smrt kongresu usa!

    OdpovědětVymazat
  26. Na západní frontě klid. Lidičky v Čechistánu i na Slovači už si zvykli, že není úúúplně nejhůř, jenom emigranti stále ještě bojují dávno prohranou vojnu.
    Viď, Honolulu ?

    OdpovědětVymazat
  27. Honolulu,my coboli sme uz davno vysporiadany sproblemom rozdelenia...kde tu sa objavia nostalgicke spomienky na spolocne vladnutie.
    Typu,Kroupa,Kalvoda,Benda,Tygrit/agent cia/a mnohi,co nas nemalo radi,je to za nami a j espravne,ze si zijeme,kazdy za sve,kuci ceski!!Jen Honolulu bojuje....

    OdpovědětVymazat
  28. 12:28 ... Velkomozny panovia ! Ja nebojujem, ja to vzdal uz davno. Ja jen resim zahady dejepisu. Zustava otazka ! Mel Ficko sexualni vztah s Elizabet Batory ?

    6:58...Me uz bude 70-roku t.zn., ze je nejvyssi cas se ozenit a nekde usadit. Zatim nejsem rozhodnut, kterou s mojich udrazbarek (opatrovnic po Slovensku) si vzit.
    Nejlepsi bude se prestehovat do statu UTAH a dat se k Mormonum ! Tam si mohu vzit vesechny 3 !
    Kdyz si vezmu pouze jednu, tak ty druhe mi daji ke snidani ORECHOVE KOLACNIKY - podle receptu z Cachtic !

    13:38... Ja myslel, ze vas vsechny rozcilim a vy jste moje jedovatosti zvaldli s nadlhledem.
    Uznavam porazku !
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
  29. Honolulu,Trumpeta si podepsal svoj ortiel chrome kachny,teraz,akurat moze robit stavbyveduceho na plote s mexikom.Odteraz,nema co nabidnout Putinovi...a garantujem ti,ze ak bude nieco chciet po Rusku,tak najprv kongres bude musiet zrusit sankcie a potom sa mozu porozpravat...alebo taky nemusia.

    OdpovědětVymazat
  30. Já si zase moc dobře pamatuji, že hlavní podíl na vytváření nenávisti měla Československá televize a její komentátoři Černý a Bubílková. Z politických stran potom hlavně ODA (český nacionalismus) a SNS. Ze slovenských politiků pak Kńažko, který jezdil po Praze s vymyšlenou poznávací značkou SQ. Klaus s Mečiarem jenom udělali vynucenou tečku. Bez referenda, tedy nelegálně.

    OdpovědětVymazat
  31. Průzkumy veřejného mínění jak v ČR, tak v SR ukazovaly zřetelnou převahu zastánců společného státu. Vůbec tedy nestála otázka, zda Češi přehlasují Slováky, aby federace byla zachována.
    Pomlčková válka vznikla kvůli změně názvu ČSSR, nedobře se přitom ukázalo i pár poslanců za KSS.
    Jinak to, když o rozdělení blouznili Andel a Móric, se dalo přežít, neboť byli považováni za extrémistickou proud. Průšvih nastal, když si to osvojila česká pravice (J. Kalvoda, ODA) a když J. Čarnogurský (KDH) vyjevil sen o samostatné slovenské stoličce v Bruselu. V. Havel a další s protektorským pohledem na Slovensko a Slováky zachování přes všechny své kecy nepomohli. Ve FS ČSFR sice KSČM, KSS, sociální demokraté pod vedením Zemana a pár dalších sice prosadili v létě 1992 usnesení pro zachování federace, ale tehdy už se moci chopily ČNR a SNR, kde měla česká pravice, resp. narodniari a Mečiarovi populisté navrch (pozn. KDH bylo proti...), a začaly připravovat atmosféru, kroky a legislativu k rozdělení. V. Havel "boj" vzdal, neboť už su asi uvědomil, že chce-li býti prezidentem alespoň českým, nesmí pravici v rozbíjení překážet.
    Jinak československé zbrojovky se dostaly do problémů ještě před sametem. Situace ve světě se uvolňovala, takže zbrojení polevovalo, a naši arabští odběratelé také drobet pokulhávali s placením.
    Drobná industrializace Slovenska začala za 1. ČSR - zbrojovky, Baťovany a pod. Slovensko už ale tehdy mělo slušný těžební průmysl a železárny na středním Slovensku (v Podbrezovej byla vyrobena první parní lokomotiva na území (budoucího) Československa). Masivní industrializace po 2. světové válce se ale logicky financovala více z českých a moravských zdrojů. Nebyly to ale jen továrny na polotovary pro fabriky v Čechách a na Moravě. Televizory z Oravy, skútry a mopedy z Považské Bystrice a Kolárova, stavební a lesní stroje a traktory ze ZŤS, jeřáby z Brezna, keramičky na Hontu, telefony z Liptova, řada textilek (BZVIL Rbk), obráběcí stroje (TOS Trenčín, ESPE Piesok), kotle ap. (Fiľakovo), ledničky (Zlaté Moravce), vagóny (Poprad, Trnava). Výše přispívající priateľ zo Slovenska ani netuší, co všechno se na Slovensku vyrábělo a finalizovalo. Část výrobků byla zkonstruována v Čechách (lokomotivy krom "pielsticku", nákladní auta a dodávky) či v SSSR (tanky, BVP), ale dobří konstruktéři, mistři a dělníci nepadají z nebe, nýbrž zrají pár generací. Od 80. let už měla SSR dost vlastních technických kádrů (díky rozvoji VŠ (Košice, Nitra, Zvolen; např. VŠŽ/VŠD/VŠDS/ŽU byla do Žiliny přesunuta z Prahy) a byla s to dělat vlastní projekty a nezávislé inovace, jak se potvrdilo v 90. letech (např. letecký motor pro L-39 z PS PX, žel, pokud vím, nerealizovaný).
    Rozdělení bylo chybou a vinou ambiciozních sobeckých politiků, vzájemné účty se sice propucovaly, ale součet politické a ekonomické síly ČR a SR se nevyrovná ČSFR. Slovensko utrpělo i kulturně, protože nemá tak velký trh pro svoji vlastní tvorbu, takže dabingy ve slovenských televizích jsou velmi často české. Oni totiž Andel s Móricom nebyli žádní národniari - chtěli privatizovat a národniarská ideologie byla na politickém trhu volná (to po letech přiznali Mílovi Ransdorfovi).
    KR

    OdpovědětVymazat

Reklama