Reklama

.

.

středa 27. září 2017

Americké drancování afghánských nerostných zdrojů

Stephen Ledman
Stephen Lendman
27.9.2017 Global Research, překlad messin

Nekonečná agrese USA v Afghánistánu nemá nic společného s bojem proti terorismu (Amerika ho podporuje), vše se týká kontroly země, jejího využití pro ropovody a plynovody, částečného obklíčení Ruska a Číny americkými vojenskými základnami a drancování ohromného afghánského nerostného bohatství – pravděpodobně v hodnotě bilionů dolarů, po němž prahnou korporátní predátoři.




Jedná se o baryt, uhlí, kobalt, měď, zlato, železnou rudu, olovo, obrovské množství vysoce ceněného lithia a dalších vzácných kovů, které jsou životně důležité pro špičkové technické výrobky, zemní plyn, ropu, drahokamy a polodrahokamy, sůl, síru, mastek, zinek, kromě dalších minerálů.

Země je zdrojem pokladů, což je hlavním důvodem, proč je okupace trvalá, neoprávněně odůvodňovaná válkou, jejímž cílem není vyhrát, nýbrž jí nekonečně vést.

Ve čtvrtek se Trump setkal s Amerikou instalovaným loutkovým prezidentem Ashrafem Ghanim, aby diskutovali o rozvoji afghánských zdrojů, což v kódovaném jazyce znamená drancování americkými korporátními predátory.

Prohlášení Bílého domu říká:

„(oni) diskutovali o otázkách hospodářského rozvoje, včetně toho, jak mohou americké firmy pomoci rychle rozvíjet afghánské výjimečné nerostné bohatství.“

„Shodli se na tom, že takové iniciativy by mohly pomoci americkým společnostem vyvíjet materiály, rozhodující pro národní bezpečnost při růstu afghánské ekonomiky a vytvářet nová pracovní místa v obou zemích a uhradit tím Spojeným státům některé náklady na pomoc tomu, aby se Afghánci mohli stát více soběstačnými.“

Překlad: Ghani odsouhlasil nechat americké predátory drancovat jeho zemi, což pomůže americkému hospodářství, nikoliv afghánskému. Neudělal nic pro zlepšení života svého lidu, namísto toho jej zneužil.

Kdykoliv Ghani odmítne, bude odstraněn a nahrazen ochotnější loutkou, v souladu s pravidly fungování imperialismu.

Plán nemá nic společného s vyčerpáváním nákladů na velkou válku, jde jen o obohacení amerických korporátních dravců, spolu s ovládnutím afgánského nerostného bohatství.

Před útoky 9/11 se představitelé Talibánu v Houstonu setkali s americkým ropným gigantem Unocal kvůli výstavbě Transafghánského plynovodu.

Americký Silk Road Strategy Act z roku 1999 se zaměřil na rozvoj obchodních příležitostí USA v regionu, společně s podkopáním, destabilizací a izolací Ruska, Číny a Íránu. Šlo o velkou hru o životně důležité zdroje v této v této strategické části světa.

Clintonova administrativa v roce 1999 jednání s činiteli Talibánu přerušila, aby později opět neúspěšně v rozhovorech pokračovali Bush/Cheney.

Zbytek je, jak se říká, historie. Následovalo 11. září, o čtyři týdny později napadení Afghánistánu. Válka byla přitom plánována už měsíce předem.

Dalším důvodem jejího zahájení bylo oživení produkce opia, která byla z velké části vymýcena Talibánem. Opium je vedle organizovaného zločinu klíčovým zdrojem příjmů CIA, západních bank a dalších finančních zájmů.

Věci nejsou ve skutečnosti takové, jak jsou nám předkládány. Veřejnosti se neříká pravda o bin Ládinovi, za živa pomocníkovi CIA, ještě před tím, než zemřel na nemoc v prosinci 2001. Neříká se pravda o teroristických útocích 9/11, matce všech falešných vlajek i důvodech proč Amerika na jejich základě začala válku proti lidskosti, zahájenou v Afghánistánu po znásilnění Jugoslávie Clintonovou administrativou.

Trump pokračuje v tom, co jeho předchůdci začali, vystupňováním zděděných válek, vyhrožováním Severní Koreji pravděpodobně katastrofickou válkou, pokud by byla zahájena. Na seznamu cílů je Írán, možná Rusko a následuje Čína.

Dnes je nejhorší doba ve světových dějinách, věci se zhoršují, nikoliv zlepšují.

Jestřábí generálové, řídící budoucí americké války, ohrožují přežití lidstva strašidelnou hrozbou jaderné války a scénářem soudného dne, pokud jí začnou.


- - -

66 komentářů :

  1. Ano souhlasím s článkem to jsou jen smutné fakta v jaké době žijeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro kapitalisty je pořád málo, tedy miliarda je málo, několik miliard je málo. Hlavní v kapitalismu je zisk a zisk za každou cenu. Kdyby nebyly války, nebylo zapotřebí vyrábět zbraně. Proto USA musí vytvářet další a další války po celém světě, tak aby byla nutnost zvyšovat zbrojení a vyrábět další zbraně. USA je fašistický stát, který znásilňuje celý svět a říká tomu demokracie. V současné době se přibližuje Země k apokalypse, kterou žene USA do konečného stadia III. sv. války.

      Vymazat
    2. 13:02 Souhlasím s vámi doufám že jim Rusko+Čína přistřihnou křidýlka.

      Vymazat
    3. USA je největší teristická organizace světa řízená zbrojařskou mafií. Cesta ven nevede. Al.

      Vymazat
  2. Ano jde o nerostné bohatství Afghanistanu. Ale je třeba vidět, co autorovi článku uniklo, že již velkou část nerostného bohatství této země vlastní Číňané. Nechci říci, že tam Američani již paběrkují ale všechno nezískají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Číňané, stejně jako v Iráku kde těží mohutně Rusové. Prostě autor mele hovna a je stejně pitomý jako ty.

      Vymazat
    2. 12.01 Dodej co vlastní půdy Číňané na Ukrajině,to Rusko v Iráku je zatím jen legrace, že?

      Vymazat
    3. Číňané zkupují, Američané si berou,na koupi ničeho už nemají.

      Vymazat
    4. Kdo kryje ušaky a zastává se jich je stejné hovado.

      Vymazat
  3. Hele, Stando, Američani jsou v Afghánistánu už 16 let. Místo bohapustého, blábolivého, bezobsažného, blekotání raději napiš přesná čísla kolik tam toho za tu dobu už Amíci "vydrancovali". Žádné nemáš, viď, blbe.
    A o jakémsi "obkličování" Ruska a Číny z Afghánistánu může blekotat jen pitoma co neviděl v životě mapu světa.
    V kostce, jsi jen z další z řady pošahaných, fanatických anti-ami pitomů jako je PC Roberts.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mapu světa naleznete, vážený nevážený, v každém školním atlase. Od jiných ji poznáte kupříkladu podle toho, že jsou na ní všechny oceány... Na té mapě, co Američané ukradli v Indii, kde světaplacku nesou čtyři sloni, ovšem obklíčení Ruska nenaleznete... Když ji malovali, Rusko ani Americko ještě neexistovaly.

      Vymazat
    2. vystihol si toho kreténa úplne presne :-)

      Vymazat
    3. Hele, vygume, přečti si toto:

      https://www.globalresearch.ca/the-war-is-worth-waging-afghanistan-s-vast-reserves-of-minerals-and-natural-gas/19769

      Vymazat
    4. 11:58

      Roberts je těžký chronický případ, tohohle pomatence redakce taky hledala až našla.

      Vymazat
    5. Vse co USA rabuje z jinych statu tak jde pres mrtvoly a vrazdi kde se da a napada jine staty,China a Rusko v Miru dela busines a pomaha na oplatku stavet podniky ,zeleznice,prehrady ,nemocnice ,skoly tak jako v Africe a jinde.Do politiky statu se nevmesuje.

      Vymazat
    6. Americane jsou v Afganistanu 17 let se svymi aliancemi vcetne cechu .kolik obyvatel jiz tam zabilia rodin vyvrazdily.Opium jen buji a zivi 17 let CAI a americke valky vsude na strednim vychode .Libije ,Jemen,Syrije ,Irak dodavani zbrani na Ukrajinu a zivi s Afganskym opijem i drogovou ameriku.Ted dodavkou dalsich 4,5 tisic americkych vojaku do Afganistanu prisla na radu kontraktori pro rabovani.Z Iracke valky jiz maji americane 90% ropy ,v Libiji cele ropne zakladny a zuby nechty chteji v Syriji ropu proto nechteji ukoncit valku.

      Vymazat
  4. jo souhlas s clankem dalsi comment not necessary!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Ussacký agresoři okupujou ostatní státy pro dobro zmíněných států a kvůli jejich obhajování demokracie.....???
    TOMU MŮŽE VĚŘIT JEN VYLÍZANÁ HAVLOBANDEROVSKÁ EUROHOVNOTNÁ LATRÍNA!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přidej soudruhu. Velkými písmeny a vykřičníky sice nešetříš, ale chybí ti tam smajlíky.

      Vymazat
    2. Přišel jsi na šichtu, zoufalče ?! (12:24)
      Tak tady jsi špatně,
      tady se americkým parazitům nefandí...

      Jsem také anti-ami a nijak to netajím, ani se za to nestydím,
      neboť zločinnost americké zahraniční politiky,
      pokrytectví a lži,
      obhajují pouze takoví chudáci, jako jsi ty.

      Souhlasu / nesouhlasu netřeba.

      Vymazat
  6. 12,24
    Přidat bys potřeboval leda TY,""""YNTELIGENTE"""""!!!!!!
    Ale neboj,podívám se ti po nějakým pidimozku,až budou žáci na základce pozorovat blechu při skoku havlobuňko!

    OdpovědětVymazat
  7. BUH ZEHNEJ AMERICE ! Zemi hojnosti, progresivni kultury a jevyssiho stupne civilizace !
    "Analyticke rozbory" bilych opic, nemaji zadnou vahu, ktera by stala za zamysleni.

    OdpovědětVymazat
  8. 13:05.. NEJVYSSIHO stupne.

    OdpovědětVymazat
  9. Fuck off USSA.....je to světový terorissta no.1!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Šlo snad někdy USA o něco jiného,než o přírodní zdroje?
    Nejlíp to ukazuje Jižní Amerika odírána USA snad sto let.
    Na BV jde o to samé a přes mrtvoly,na lidských životech jim nezáleží.Na největší kořist Rusko,se chtějí dostat za každou cenu,jen požadují po spojencích,ať jdou bojovat za USA zájmy proti Rusku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Ad Svitko - naprostý souhlas!, není vhodné se zlobit na ty, kteří to nechápou. Je také zcela zoufalé, číst si komentáře psychicky vyšinutých a zjevně hloupých jedinců.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  11. Afgánistán a jeho "příběh" je jedním z těch, které vystihují pravou povahu tohoto globálního Minotaura.
    Země vyhlédnuta k vyrabování, poté napadena zločinnou agresí pod zfabrikovanými záminkami, v zemi instalována loutková vládní sebranka, a vytvořeny podmínky pro nerušený byznys predátora.
    Ta země bude (jakože) teroristická do té doby, dokud v ní ten Minotaurus bude mít co loupit.
    Poté bude jako zcela zdemokratizovaná (nebo zdevastovaná?) opuštěna, ponechána svému osudu, a Minotaurus se bude ohlížet po jiné oběti.
    Čímž se k nerozeznání podobá hordě dobyvačných a kořistnických mongolských húnů.
    ---
    Ve světě se však rodí síly (a mocnosti), které Afgáncům dávají naději na to, že tato chmurná budoucnost může mít i příznivější alternativy.
    Dny unilaterálního panství globálního Minotaura se krátí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co tam teda "rabuje a loupí", ty kokote? Můžeš mi to ty rudý mozku konečně prozradit? Nějaká čísla, statistiky, fakta za těch 16 let? Něco aspoň trochu konkrétního namísto těch fanatických výkřiků? Nikdo se tady k tomu nemá.

      A co ty kurva víš o Afgháncích? O tom co oni chtějí? Chceš někomu tady nakecat že chtějí vládu Talibů? Jak si dovoluješ demokraticky lidem zvolenou vládu ty zmrde nazývat nazývat "instalovaná loutková vládní sebranka"? Co si to dovoluješ?
      Krátí se leda tvoje dny, rudý geronte.

      Vymazat
    2. Anonymní27. září 2017 15:53
      Filcka přisátá k americký prdeli tu opět perlí. Každému tu nadává, přitom blahem uchcává.
      Kdo ho platí toho čmouda, nebo je jen blbej jouda?

      Vymazat
    3. 15:53 Stačí nahlédnout do Wikipedie:
      "Jedním z velkých nezvládnutých problémů invaze je prudký růst produkce opia po roce 2001. Afghánistán produkuje většinu opia ve světě. V roce 2007 jeho produkce byla rekordní, činila 8200 tun, od té doby však pěstování máku pokleslo a v roce 2009 se očekávalo jen 6900 tun. Za vlády Tálibánu v roce 2001 to bylo pouhých 185 tun. (zdroj ČTK, BBC)"

      O Afgáncích a tamní demokracii vím kurva toto:
      "USA a spojenci ve spolupráci s afghánskou opozicí svrhli po teroristických útocích 11. září 2001 Tálibán. Na konci roku 2001 se lídři afghánských opozičních stran sešli v Bonnu, aby se dohodli na novém vládním zřízení v Afghánistánu. V prosinci 2001 byl jmenován Hamíd Karzáí předsedou prozatímní vlády, v roce 2002 tzv. prozatímním (interim) prezidentem a 9. října 2004 vyhrál v řádných prezidentských volbách. Jeho moc v zemi je však diskutabilní – s postupným opětovným získáváním vlivu Tálibánu se dá říci, že Tálibán má v současnosti pod kontrolou menší část země, Karzáí pouze oblast hlavního města a vojenští velitelé zbytek země.[19] V září 2015 bojovníci Tálibánu nečekaně přepadli a na několik dní obsadili páté největší město v zemi Kundúz. Podle některých odhadů si od roku 2001 válka v Afghánistánu vyžádala až 220 000 obětí."
      Ty tvoje výlevy jsou evidentně hodně daleko od skutečnosti. Wikipedii asi také sestavují rudí geronti. Silná slova nezakryjí tvojí blbost, to působí jen mezi tobě podobnými.

      Vymazat
    4. 23:53
      Blbost místních soudruhů dotýká se hvězd.
      Tak přiblblí autor článku a rudí diskutéři blábolí o "drancování afghánských nerostných zdrojů" a tento pablb 22:53 si myslí, že "nerostné zdroje" jsou makovice. Přičemž zisky z opiátů jsou navíc hlavním zdrojem příjmů právě Talibanu.

      Co chtěl pablb 23:53 dokázat druhým odstavcem netuší zřejmě ani on sám, natož já.

      Vymazat
    5. 1:40 Že nerozumíš ani několika větám nemusíš psát. To je z tvých výplodů zřejmé. Určitě nerozumíš ani tomu, že demokratický způsob volby není ten, že si funkce rozdělí pár nikým nevolených loutek při návštěvě německého Bonnu. A co je to "diskutabilní moc" Karzáího je jistě také mimo tvé chápání. Nu což, i takoví idioti jsou mezi námi.

      Vymazat
  12. 15:53
    A kdo se prosí o ussackou posranou okupaci,vražedni civilistů a tu jejich debilokracii spočívající v bezbřehé poslušnosti nebo nastane kroucení rukou a následná operace TRVALÁ OKUPACE!!!!!!!
    TY NESVÉPRÁVNEJ VOHONE ALKOHOLIKA VEŠKRNY,VÍŠ LEDA HOVNO TAK DRŽ TEN ROZEKLANEJ JAZYK ZA ZUBAMA ZMRDE!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  13. Když tam mají tolik nerostného bohatství, proč už nejsou bohatí jak Norsko? Amerika jim asi v těžbě brání, podle logiky pana "naser si do hnízda" Lendmana. Je to rozvojová zaostalá země plná nevzdělanců, z nichž nejhorší jsou ještě navíc teroristi. Jestli se rychlostí chromýho šneka posouvají k vysněné stabilitě a prosperitě, tak jen díky Američanům, kteří jim tam nakopávají ekonomiku jak motorku s prázdnou nádrží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:36 - Bože, to je tedy úvaha hodná nedospělého retarda. Láska k USA činí z retardovaných dětí dokonalé dospělé pablby.

      Vymazat
    2. Musel byste přidat a víc se snažit, prošel jsem si mnohem horšími způsoby sebepohrdání.

      Vymazat
  14. Souhlasim s uvedenim clankem az na to ze pokud USA si neco skusi s Ruskem nebom s Cinou, pak to bude znamenat pro to USA konecna , ten vyprask ktery dostanou uz nikdy nerozchodi !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prozraď, vzrušuje tě představa jak hrdinné a milované Rusko s Čínou dávají nenáviděným USA výprask? Typl bych si, že si u toho i honíš.

      Vymazat
    2. USA potřebují dostat přes prsty za všechny sviňárny, které za posledních 60 let po světě napáchaly. Dostaly ve Vietnamu, dostávají v Afghánistánu a Sýrii, ale zjevně to nestačí. Zatím se moc nepoučily.

      Vymazat
  15. 15:53
    Hele, rozumíš tomuto vygume?

    “The War is Worth Waging”: Afghanistan’s Vast Reserves of Minerals and Natural Gas

    The War on Afghanistan is a Profit driven "Resource War".

    To říkají sami Američané. A včil mudruj, nulo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěl jsem fakta, blbečku. Ne naprosto ničím nepodložené bláboly přiblblého konspiračního teoretika Chossudovského.

      Vymazat
  16. Od toho ty války také vedou. Za nerostným bohatstvím se ženou, infrastrukturu pro jeho těžbu a vývoz tam budují a jsou poraženou zemí za toto navíc více než dobře placeni(fi Halliburton - Dick Cheyny, bývalý víceprezident), popřípadě základny pro letecká a raketová vojska tam staví neboť je velice nutně potřebují vybudovat po celém širém světě (např. Kosovo, Rumunsko- zde bez boje, ...). Bohužel jen ten Sevastopol jim uniknul a ještě teď jsou z toho moc špatní. Jestli si někdo pořád ještě myslí, že války vedou pro blaho bombardovaného lidu a jeho státu, tak to by věřím bylo určitě lépe nebombardovat, ato že velmi lépe a ve všech takto postižených zemích přítomností vojsk S.S.! Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
  17. 19:13
    Nulo, ty jsi takový malý Jára Cimrman, že, takový malý genius, že? Renomovaní experti jsou proti tobě, ty poslední lejno u plotu, debilové a přiblblíci.

    Chceš fakta, tady je máš, nulo.

    Je to s tvých NY Times. Myslíš, že to zmákneš, Járo?

    https://www.nytimes.com/2017/07/25/world/asia/afghanistan-trump-mineral-deposits.html?mcubz=0

    A co toto, Járo, taky málo?
    https://gizmodo.com/trump-thinking-about-staying-in-afghanistan-so-he-can-e-1797259695

    Jo a bez nadávek, Járo, s klidem a bez žlučování, není to zdravé, však víš.





    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, ty pako,
      s hňupama to bez nadávek nejde. Já jsem se ptal co konkrétně USA za těch 16 let v Afghánistánu vydrancovali???
      A ty mi ty pako dáš odkaz ve kterém se píše, že jediný kdo tam dosud "drancuje" jsou Číňani, kteří tam "drancují" (zatím jen) měď. ve kterém se píše, že Obama z Afghánistánu chtěl dávno stáhnout všechny vojáky a Trump teprve teď hledá nějaký důvod proč tam zůstat.
      Nevím jestli jsi svéprávný, ale tohle se ti moc nepovedlo.

      Vymazat
    2. 19:47
      Járo, ještě jednou a velmi krátce, nechej si to přeložit, protože máš očividně potíže s angličtinou. Tak do toho, Járo, tady máš ten důvod a o tom to je.

      "Trump Considers Staying in Afghanistan So He Can Exploit Its Natural Resources."

      To už snad musí trknout i totálního dementa, natož takového génia, za jakého se pokládáš ty, Mistře. Teď už ale fakt bez nadávek, jak jsem ti říkal, není to zdravé, Járo.

      Vymazat
    3. Takže ještě jednou naposledy:

      1) Co v Afghánistánu USA dosud za těch 16 let vydrancovaly (na rozdíl od Číňanů)?
      2) Pokud tedy za celých 16 let "nevydrancovaly" nic, byl to skutečně ten důvod proč tam před 16 lety vlítli?

      Jsou to celkem jednoduché otázky. Zvládneš na ně jasně odpovědět, pako?

      PS
      Anglicky umím o několik levelů líp než ty, pako. Hned první věta tvého slavného odkazu:

      " President Trump, searching for a reason to keep the United States in Afghanistan after 16 years of war, has latched on to a prospect that tantalized previous administrations"

      Potřebuješ to namalovat?

      Vymazat
    4. Pro 20:35
      Zkusme si odpovědět na otázky:
      1) Za jakým cílem se vedou války na cizím
      území? (snad pro krásné ženy, snad se jedná o obranné války)?
      2) Dá vám dnes někdo něco zadarmo? Bez profitu? Udržování kontingentu v Afghánistánu USA něco stojí. Kdo to platí?
      3) Co je to demokracie?
      ABC

      Vymazat
    5. Proč zrovna do Afghánistánu šli vojáci Spojených států ? Vždyť útok na Světové obchodní centrum v NY (11.9.2001) spáchali Saúdové a ne Afghánci. Joudo, vysvětli, proč si Amíci spletly tyhle dvě země. Chyba v navigaci? A proč tam doteď n e v y h r á l i ???!!!

      Vymazat
  18. Zastavam se toho 19:47.On za to nemuze,nebot se nenarodil,nybrz ho ztratila oslice v poklusu a jeho fotr byl jeji majitel.Poznate ho podle toho,ze ma velkou hlavu vodnatelku.Zdr.19:47

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On za to nemůže, to je nemoc. Hlavně, že umí anglicky o "několik levelů líp.. what a jerk"

      Dobrou noc, Mistře.

      Vymazat
  19. 21. století se od předchozích liší tím, že většina světa zažívá svobodu v tom smyslu, ve kterém byla v USA samozřejmostí dvěstě nebo třista let. Na polovině území Evropy a 3/4 Asie by vás v minulém století zavřeli, ani byste nemrkli. To vše v rámci, dovolte mi použít anglický termín, self-imposed režimu, totality, kterou si na sebe "náhle" náramně vyspělé a strašně chytré národy na sebe ušily. USA celou dobu držely standard svobodné společnosti, která není dokonalá, ale je svobodná. Stačila jedna generace, a lehko nabyté ztrácí na hodnotě. Před listopadem 89 jste tu byli dojednoho nadržení na svobodu cestovat, svobodně se vyjadřovat, nadávat na režim, a USA byly vzorem toho všeho. Ať si to přiznáte nebo ne, USA jsou normou svobodné společnosti, a vždycky jí budou. To někteří nedovedou přenést přes srdce, že v tom byly USA jednoduše lepší. Za samozřejmost se neděkuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja si to nemyslim, ze USA je lepsi a bylo lepsi. !! Ja si myslim , ze to byli Britove a USA , kdo bojovali za svobodu osobnosti. Zbytek zemi se jen vezl. Proc USA je v Afganistanu 99.999% lidi nechape , aspon nikdo to nevysvetlil. Afganistan je prodelecny!!! $$$$$ tak co tam dela USA ??? muze mi to nekdo vysvetlit???? Jestli USA bojuje dnes ..tak proti komu??? Komunismus neexistuje a nikdy ani neexistoval(jak to jasne dokazal svym zivotnim prikladem pan Havel). Tak at mne nekdo vysvetli co se deje.??
      BroukPytlik

      Vymazat
    2. Asi proto, že je jim hrstka těch, co nejsou úplně vymatlaný, vděční za to, že je chrání před Talibanem.

      Vymazat
    3. Ale Talibán přece vymyslely a oživily tajné služby Pákistánu a USA. Tak co se vám to motá v hlavě. Proč by měli vojáci US-army bojovat zrovna proti talibům, když to jsou jejich děti?

      Vymazat
  20. Tu skutečnou pravdu jste uvedl v předposlední větě, to dnes platí!!!
    Historii dává za pravdu současnost; platí už jen to, že normou svobodné společnosti USA BYLY, ale již drahnou dobu NEJSOU!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme hodně zkresledné představy o svobodě, svoboda není něco, co dostanete, nebo co vám zase vezmou, svoboda v pravém slova smyslu je duševní rozpoložení, mentalita. A tento proces je nevratný. USA mají mentalitu svobody, mají to téměř v DNA.

      Vymazat
    2. 12:35 - jste velmi naivní a zaslepený člověk. Podívejte se, co se děje okolo Trumpovy volby a Hillaryního nezvolení. Co vyvádějí média, co ty rvačky na ulicích. Směšné. Co to má co společného s demokracií. A co nepotrestané protiprávní akce taných lsužeb všude po světě (např. tajné mučírny v Rumunsku, Poslku či Uzbekistánu, lágr na Guavtanámu atd. atd. - to je ta jejich svobodomyslná "mentalita", to "duševní rozpoložení". Směšné.

      Vymazat
  21. 9:49
    USSA,že někoho chrání před Talibanem?????
    Ty hovne,jsou byli a budou tam pořád jako okupanti,na ty kriply z Talibanu nemají žádnej vliv.....a ještě s nima kšeftujou s opiem ty malomocný hovado!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, a Vy jste jejich největší zákazník.

      Vymazat
    2. 11:24
      Já nejsem ussackej kozomrd......na rozdíl od někoho!!!!!!!

      Vymazat
  22. 11:24
    Já nejsem ussackej kozomrd......na rozdíl od někoho!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  23. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat