Reklama

.

.

pátek 29. září 2017

Drzost samostatnosti a respekt k vůli sousedů?

Yekta Uzunoglu
29. 9. 2017
Deník Referendum, je obecně vnímán jako levicově orientovaný deník, proto by se mělo předpokládat alespoň náklonnost k právu těch slabších, těch bez práv, těch potlačovaných či diskriminovaných. Přesto deník, který nese název Referendum, uveřejnil dle mého vnímání, jakožto příslušníka druhořadého národa, skandalózní komentář pravě ke kurdskému referendu, které se konalo 25.09.2017.


Referendum o kurdském referendu!

Z celého článku čiší podle mých nedokonalých čichových buněk (nervus olfactorius) mně cizí jistá - svérázná a patrně v Evropě již běžná zaujatost či závaznost či angažovanost samotného autora pro jakousi věc. Připomíná mně - což asi není trestné - postoj jistých islámologů či arabologů, kteří nejméně jeden rok stráví na náklady hostitelské země své luxusní dovolené a pak píši „fundovaně“ o islámu či o arabských zemích!

Článek nese titul:

"Vyhlásí Kurdistán nezávislost proti vůli svých sousedů?" Tento titul použil pro článek jeho autor - "specialista" na Turecko atd.

Přitom autor je ale i příslušník malého národa ve střední Evropě, který byl stovky let pod nadvládou cizích mocností, následně obsazen Hitlerovským Německem a po té Sovětským svazem, u kterého by se oprávněně očekávala empatie s osudem podobně utlačovaných národů a navíc, když s příchodem demokracie autorova vlast nejen že byla "nereferendem" rozdělena, ale vyrabována do posledního hřebíku i až ve skladech továrny na hřebíky v Žatci.

Opovažuji si klást nejen autorovi, ale i jeho deníku včetně jejich čtenářů, pár naivních otázek Kurda pocházejícího odněkud z divokého Kurdistánu:

- Když vzniklo Československo 28. října 1918, někdo z Čechu či zakladatelů Československa, bral ohled na vůli sousedů, třeba na Rakousko - Uhersko či Německo?

- Když USA vyhlásili nezávislost, ptali se na vůli svého stvořitele, Velké Británie? Nevím, ale doslechl jsem, že za jejich nezávislost byla vedena dlouhá válka, kdy se spojili i věčným nepřítelem své rodné zemi, to jest s Francií!

- Braly státy, které vznikly po rozpadu Jugoslávie, ohled na vůli svých sousedů?

Jak se zda, Seznam "bezohledných" zemí, které zakládali svoje státy proti vůli svých sousedů, je nekonečný! Proto by mně spíš zajímalo, který stát při svém vzniku bral ohled na "vůli" svých sousedů!

Přitom často v těch sousedních zemích nežijí příslušnici stejného národa, kterému jsou odepřena základní lidská práva, jak je tomu v případě Kurdů! Kde v těch sousedních státech žijí desítky milionů bez základních lidských práv a jak asi autor předpokládá, jaká že je jejich vůle vůči drzým Kurdům v Iráku, kteří šli k urnám volit, aby s referendem zkusili rozhodovat o své vlastní budoucnosti?

Ptám se onoho příslušníka toho malého stovky let kdekým utlačovaného národa ve Střední Evropě a autora toho článku: Ptali se vaši politici při rozdělení vaší bývalé vlasti, to jest Československa, v 1992 na vůli svých vlastních občanů a občanů sousedů, to jest Čechů a Slováků? Poskytli jim to jejich základní právo, aby svůj názor vyjádřili v referendu, to jest tím nejlegitimnějším instrumentem demokracie? Tím jménem, kterým se zaštiťuje váš portál!

Ale ti nehorázní, necivilizovaní Kurdové, jdou v jedné části své země, která je násilím rozdělena již 100 let, rozhodovat o své budoucnosti referendem a to proti vůli svých utlačovatelů! Ti jsou ale drzí! No ne?

52 komentářů :

  1. Dokud bude mravnost Kurdů, takové úrovně, že jsou ochotni kamarádíčkovat se a USAky, tak ať se svým státem nepočítají. Mají krev na rukou z dob genocidy Arménů, trochu pokory by jim neškodilo. A navíc je taky pěkně podlé přiživit se na ISIL a chtít si zabrat nejvýnosnější ropná pole. Kurdská otázka bude vyřešena, ale nejdříve se zastaví válka a proběhne rekonstrukce USA a odepsání "pax amerikana" a pak získají Kurdové možnost uchovat svoji kulturu, ale jedině když jim půjde skutečně o zachování svébytnosti a nebudou pouhými loutkami v cizích ne zrovna čistých rukách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybyste si alespoň zjistil relevantní informace, publikujete zcestné a nepravdivé informace. Vám by neuškodila pokora! Už jste psal pitomost o genocidě Arménů jednou, tohle co děláte, je typická göbelsovština. Je na snadě, kdo se na zanonymem schovává, zbabělec a dezinformátor.

      Vymazat
    2. Pán Yekta Uzunoglu má samozrejme pravdu. Ovšem otázka Kurdistanu je veľmi problematická, ale aj tak: všetci Kurdi - absolútne všetci (40 mil) majú posvätné právo na svoj vlastný štát. Len pre porovnanie - vznik Izraelského štátu - je ich tam len úbohých 6 mil - bol nepodareným, nezákonným a nemorálnym aktom, kedže teraz terorizujú všetkých naokolo páchajúc všetky zločiny proti ľudskosti, vojnové zločiny a iné svinstvá. A jedine Rusko môže Kurdom pomôcť k ich oprávneným nárokom na vlastný štát.

      Vymazat
    3. 23:38
      Anonymita se tu používá coby bezpečné prostředí pro silně radioaktivní experimentální názory.

      Vymazat
    4. Dáváte své jméno všanc havlistům a členům polistopadové vládnoucí garnitury.

      Vymazat
    5. 0:19 jedině Rusko může pomoct Kurdům?
      Ale jděte i když Kurdové mají od r.2016 zastoupení v Moskvě,jediná pomoc byla,poskytnutí vojenskeho materialu,toť vše.Asi vám uniklo,že jak USA,tak Rusko mají své zájmy v reginu.Moskva v rámci své politiky jak řekl p.Lavrov,máme své plány v Sýrii a ty nejsou nijak zvlášť v rozporu s Iranem tj.osa Teheran,Bagdad,Damašek,Sana.A tak v této suvislost už čtyřikrát prodrazila Kurdy,naposledy na Eufratu porušenim dohod na demarkační linii,za což zaplatil smrti gen.Asapov.Taková" pomoc" se trestá!

      Vymazat
    6. Pro Janu Krbkovou jste usvědčený lhář (nikdy jsem se o genocidě nezmínil, zde ani nikde jinde, to je poprvé) a ještě tak hloupý, že to neskrývá. Až budou USA státní elity zcela poražené budete chodit kanálem, ale možná jste jenom nedostatečně informovaná, ale to dobrého neomlouvá nestačí být dobrý jenom jako, to vyžaduje nezměrné úsilí.

      Účast Kurdů na genocidě Arménu je historicky známý fakt, první zdroj co jsem namátkou našel:

      https://www.lidovky.cz/pochody-smrti-lagry-upalovani-dedictvi-armenske-genocidy-tizi-i-po-sto-letech-1hd-/zpravy-svet.aspx?c=A150421_135923_ln_zahranici_msl

      Ve zdroji se uvádí:

      Vinit z tehdejších zločinů jenom Turky by ale byla vážná chyba. Řadu bez prostředních zločinů spáchaly nájezdnické bandy, které byly etnicky kurdské, na což dnes s oblibou zapomínají nejen Kurdové, ale i sami Arméni, jimž se teď spojenectví s Kurdy hodí.

      V současnosti je ten fakt ukrýván, protože se mocným (správněji nemocným) nehodí do jejich plánů.

      Jestliže chtějí Kurdové žít ve lži, tak ztrácejí moje sympatie, tím že budete lhát jim nepomůžete.

      Vymazat
    7. 23:01 má pravdu.Kurdové se projevili jako ti "správní bastardi USA" a ti iráčtí s Barzáním v čele zvlášť.Pečou obchody s ropou s Izraelem a podíleli se na genocidě Assyrijců,Křesťanů a Jezídů,které násilím odzbrojili a tím hodili v r.2014 napospas IS,což vedlo k jejich vyvražďování a odvlečení...S takovou politikou s Izraelem a USA se svého státu nedočkají a to zcela právem !!! Ať jdo doprdele !!!

      Vymazat
    8. Tady je něco málo pro pány doktory Davida a Uzunoglu o hodných,ukřivděných Kurdech z Barzáního Pešmergy:

      https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=RWnsc3wkKbU

      Vymazat
    9. Porovnání situace Kurdů se situací Čechů v roce 1918 poněkud kulhá. Zejména proto, že (velmi zjednodušeně) Českou nezávislost podpořily USA za souhlasu Anglie a Francie a Rakousko-Uhersko bylo rozloženo porážkami na bojištích první světové války. Situace Kurdů je diametrálně jiná. Sýrie, Turecko, Irán a Irák jsou dostatečně silné a vypadá to, že se žádná z těchto zemí nerozloží. Velmoci, které hrají prim ve světové politice - USA, Rusko ani Čína nehodlají za Kurdy zásadněji bojovat a maximálně je občas slovně podpoří. To asi bohužel k reálné nezávislosti stačit nebude. I když jsou Kurdové do jisté míry vojensky silní, mám obavy o jejich osud. Proti obrovské převaze zemí, na jejichž území Kurdové jsou, nejspíš svou nezávislost nevybojují.

      Vymazat
    10. Jediná cesta a Kurdů k samostatnosti a svému státu je postupně přes nějakou autonomii jednotlivých částí a po jednáních.Pokud toho budou chtít dosáhnout překotně a násilím využít k tomu momentální stav v daném regionu a angažovanosti USA & Comp.,tak všechny 4 strany,kterých se to bezprostředně týká,se i přes vzájemnou odtažitost a rozdílné názory shodnou a budou tomu bránit i za cenu rozehnání zbytku Kurdů po celém světě...a to se pak budou moci inspirovat třeba tím otřepaným příběhem,prožívaným židovstvem...

      Vymazat
    11. 7:40, 9:33, 11:25

      Za tečkou a čárkou se dělá mezera, je to takový korespondenční zvyk, někdo by řekl pravidlo.

      Vymazat
    12. Anonymita má ještě tu výhodu, že se k ní nepojí předpojatost, která časem zákonitě vzniká vůči konkrétnímu subjektu. Názory psané anonymně nejsou filtrovány na základě notorické známosti toho kterého přispěvovatele, což může být v případě notorického nepochopení velkou výhodou, ne-li přímo nezbytností.

      Vymazat
    13. 12:31 a proto je využívána trolly všeho druhu, neboť volně slovy klasika: "podepsat se, když vím, že trollím? Nikdy!".

      Vymazat
    14. 12:31
      20:34

      Dva originální mudrcové se tu srazili ... a jejich schopnost zápolit s češtinou slibuje plodný dialog.

      Ještě štěstí, že většina Kurdů nerozumí česky - asi by se podivili tomu, co k jejich osudům má co říci český čtenář.

      Kokotko

      Vymazat
    15. Nesouhlasím s 23:01. Právě díky kamarádíčkování s USA totiž vzniklo i Československo. A jen, pokud se tak rozhodnou velmoci, tak mají Kurdové ze 4 států, jakous takous šanci pro vznik svého státu. Jenže svým roztahováním se např. po celé Sýrii si asi moc přátel nevytvoří. Přesto všechno jsem pro to, aby nějaký Kurdský stát opravdu vznikl, ale proti Turecku, Íránu, Iráku, ale i Sýrii to budou mít opravdu těžké, zvlášť když spolu Rusko a USA tvrdě bojují.

      Vymazat
    16. Jistě, už vidím, jak Turecko, Irák, Sýrie a Írán darují Kurdům každý kousek půdy, omlouvají se za způsobená jimi příkoří v minulosti a děkují Kurdům za to, že se zřekli prakticky jediného státu, který jim pomáhá. Pohádky vyprávějte někomu jinému!

      Vymazat
  2. Nějké důkazy anonyme z 23.01. Nejsi to zase ty, který psal podobné nesmysly o vyvražďování Arménů už dříve? Je to drzost žít po staletí právě tam, kde byla později objevena ropa? Jsi právě ty, anonyme tím, kdo Kurdům umožní uchovat kulturu. Jen se představ svým jménem, ať se zasmějeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlupáku, to si pleteš tohoto autora se mnou, já jsem tu psal o podílu Kurdů na vyvraždování Arménů v roce 1915. Až si o tom něco přečteš, tak potom do toho mluv. Pan Yekta mi svými názory připomíná Sudet´áky,kteří si také nárokovali vytvoření "své vlasti" z území, které historicky patřilo k české kuruně. Celý problém Iráku zposobilo USA svým vědomým lhaním o zbraních hromadného ničení a chemických zbraních. Pan Yekta by chtěl vytvořit nový stát, který by stál na těchto lžích, to by mu nebyla hanba? Zatím Kurdy podporují jen Židé, kteří kdyby mohli, tak rozrátí celý svět.

      Vymazat
    2. Jen se směj, politický trafikante. Kosovsko-albánská drogová mafie Vám vadí, ale v případě překupování ropy od Islámského státu vlastenecký účel světí prostředky? Opět dvojí metr tolik typický pro NR? Jaké důkazy - vždyt jste tuto informaci sami otiskli a nevšiml jsem si, že byste ji dementovali nebo je zveřejněný článek jenom propaganda? http://www.novarepublika.cz/2016/01/izrael-se-stal-nejvetsim-kupcem-ropy-z.html

      Vymazat
    3. Ad Anonym 4:23,
      začíná to vypadat že jste konečně kvalitně proškolený trol, Vaše manipulace je jako z učebnice. Sice už na první soustředěnější přečtení to vůbec nesedí, ale při velmi povrchním čtení důvěřivým prosťáčkem to jistě může účinkovat.
      Za vzorné splnění zadání máte za jedna. A tu nadstandardní výplatu si zasloužíte.

      Vymazat
    4. Objektivně vzato, jediný kdo je tady placen za sjíždění ruských webů v pracovní době (přejme mu to) a vědecký výzkum účinků séra pravdy (na NR tomu neříkáme mučení a vyhýbáme se tomuto tématu jako čert kříži i za cenu mazání) na lidský organismu je nějaký doktor z Bohnic.

      Vymazat
    5. "Představ se svým jménem, ať se zasmějeme." ... Pane doktore, je to dosti neprofesionální, až dětinské, to jistě uznáte i Vy sám. V nastavení Vašeho blogu je možnost "povolit anonymní komentáře", kterou můžete deaktivovat, a tím bude Vaše přání splněno.

      Vymazat
    6. Nemyslíte si 15:20, že pan doktor je dost starý, na to abyste ho vychovával, stejně jako druhého čerta Dvořáka nepředěláš i kdybys ho v devíti kostelech světil?

      Vymazat
    7. Myslím, že máte pravdu 15:34.

      Vymazat
    8. 15:40 A proto zálohuji http://web.archive.org/web/20170930133736/http://www.novarepublika.cz/2017/09/drzost-samostatnosti-respekt-k-vuli.html

      Vymazat
    9. Je mi šumák, co vymažou a nevymažou. Spokojím se s tím co dorazí k sítnici.

      Vymazat
    10. Jak myslíte, je to pro případ, že by se Vám manipulátoři, jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet, chtěli opět vysmívat a lhát do očí, že mazali sprosťárny, když jediné co beze stopy mizelo byly jim nepohodlné názory a doložené informace. Ostatně, na protest kvůli potlačování svobody slova a hanobení emigrantů a důchodců vznikl http://svobodnarepublika.blogspot.com

      Vymazat
    11. Tenhle web je jen taková bezvýznamná špeluňka, do které camrají zkrachovalé existence, aby si procvičily sloh.

      Vymazat
    12. 17:39

      A proto se ozýváš, abys to konečně pozvedl?

      Vymazat
    13. Ne, abych vyprovokoval co nejvíce sugestivních otázek.

      Vymazat
    14. 17:59

      Ale proč? Změní se tím špeluňka? Nebo chceš jen hecovat lidi, které se domníváš tolik převyšovat?

      Vymazat
    15. Chcete se měřit, dojděte si do krejčovství, tam z Vás budou celí paf.

      Vymazat
  3. Kurdové touží po samostatnosti. Pro tento cíl už obětovali hodně. Nelze jim zazlívat, že budou spolupracovat i s SSa, pokud jim tohle na cestě k tomuto cíli nějak pomůže.
    Jejich pohled je zákonitě jiný než náš, jestliže polovina našich občanů touží vlézt němcům a Sorosovi atd. mezi půlky.

    Tu krev na rukou z doby Osmanské říše jim může taky vyčítat jedině úplný ignorant.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žít ponovu fašistické Brno čte v turečtině a kurdštině. Stále ignoruje existenci ruských kmenů na území Karpatoruska, Maloruska, Běloruska, Velkoruska a jejich společný kulturní, historicky a jazykový základ nebo už ho přivedla k rozumu výzva Evropské komise, aby jeho svidomití a majdanutí soukmenovci upravili zákon o vzdělání v souladu s mezinárodními normami?

      Vymazat
    2. Zcela opomíjíte morální hledisko, což se dnes pod vlivem západní kultury stalo normou, ale důsledky mohou být katastrofické. Je to stejné, jako by jsme za druhé světové války se spojili s Německem a šli proti Rusku za cenu zachování vlastního státu (Slovákům pomohlo SNP a to je dobře, pro náš národ by to při stejném scénáři nemuselo tak dobře dopadnou). Stejně to s Kurdy, pokud se připojí ke zlu budou zničeni, to je historický zákon. Život si vždy hledá cestičky a život je dobro (pokračování života) a zlo smrt (totální zotročení velice rychle povede ke krachu života a lidská populace, pak již nebude součástí života).

      Vymazat
    3. 9,00 Pěkně polopatě a historicky ověřené. PRADĚDA.

      Vymazat
    4. Ad 9:00 a 9:41
      Ano, v tomto případě jsem skutečně opomenul morální hledisko, a ano, důsledky takového opomínání mohou být i katastrofické. Ale neopomenul jsem je proto, že bych já byl pod vlivem západní kultury (i když určitě jsem, ale snad ne tolik), ale v tomto případě protože počítám s tím, že společnost, i ta kurdská, je pod tímto vlivem. A tento vliv se do společenského pnutí kudských společenství nutně promítá. Ale neznamená to, že bych si myslel, že celá kurdská společnost si tento neblahý vliv neuvědomuje a nebojuje proti němu, naopak.
      Naprosto programově se snažím nestavět vzdušné zámky, brát realitu v její komplexnosti.

      Poddání se zlu je často nevyhnutné, to není defétismus, se zlem se bojovat musí, ale zdaleka ne vždy to jde přímočaře. Kdo tvrdí něco jiného, taky manipuluje.

      A hlavně, ten můj příspěveček 23:19 se ani náznakem nepokoušel o nějakou všestrannou analýzu, nebo Vám snad připadá že ano? :-/

      Vymazat
    5. Pro Vláďu, v pohodě. Příspěvek ode mne necílí na znevažování sděleného ani autora. Mohl jsem ovšem ten začátek svého příspěvku podat trochu vhodněji, aby to k takovému výkladu nesvádělo.

      Je v tom spíše apel, že nelze posuzovat události čistě pragmaticky a vynechat morální hledisko, to nahrává zločincům na všech stranách. Můžeme mít chybné informace, ale pokud se bude trvat na morálním hledisku, tak dobří a zlí budou časem nakonec odlišitelní, protože zlí nikdy škodit nepřestanou. Takhle každá nová vláda bude říkat: "no jo to je život, hájíme své zájmy, oni to dělali taky a dělali větší špinavosti". To je začarovaný kruh, na území probouzející se sopky.

      Poznámečka z morálního hlediska:
      Máme právo hájit svůj život, ale nemáme právo prosazovat své zájmy. Jednáme v zájmu života a ne naopak, jak to dělají elity v současné davo-elitářské společnosti, které přizpůsobují život svým zájmům (proto je na světě tolik bídy, i když je všeho dost).

      Vymazat
    6. Neuhýbej Žít ponovu svidomité Brno, jež teď pro změnu čte v turečtině a kurdštině a drž doktorem nastolenou lajnu US obranáře obchodu s ropou Islámského státu přes kurdské území. Takto to vypadá, že podle situace převlékáš kabát mezi nepravidelnou americko-saúdskou armádou Islámského státu a umírněnými uřezávači hlav z Free Syrian Army a měníš označení jako nějaký agent Mossadu.

      Vymazat
  4. To, že 30ti nebo kolika miliónový národ nemá vlastní stát, je podobná záhada jako Bermudský trojúhelník.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaká záhada? Kurdové prostě nejsou schopní opakovat židovskou technologii... Kromě teroristů bojujících v místě je třeba držet mocné v USA a v EU za ekonomické koule a přesvědčit je, ze mohou bolestivě opakovaně MAČKAT... kdykoliv se jim zachce.

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prdlý Ládík zachraňuje Kurdy a nedokáže si udělat pořádek ani doma na brněnské radnici sáčkující migranty a jedoucí homoagendu pod patronací sudetoněmeckého landmanšaftu.

      Vymazat
    2. Jsem zvědav co pořídí svaté právo Kurdů na vlastní stát proti svatému právu USA ovládat svět. Cha ,cha, chá! Zeptejte se Halíka a Jandy.

      Vymazat
    3. 6.08. Prosté, milý Watsone. Bůh pravidelně stojí na straně silnějších batalionů. PROTO STÁL DO STALINGRADU na německé straně a pak požehnal Sovětskému svazu.

      Vymazat
  6. Co se, pane Uzunoglu, divite? Co referenda na Krymu, nebo v Katalánsku?

    Ti, kteří mají obvykle demokracie a lidských práv plné tlamy, humanitární bombarďáci, ve skutečnosti to vše potlačují.

    Referend se bojí víc, než vrah dopadení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Referendum v Katalánsku o vystoupení ze Španělského království je naprosto jiná věc,než referendum na Krymu a připojení k Rusku...Jinak to katalánské platí Soros a tupí katalánci onehdá v počtu 160.000 demonstrující za "odbourání všech bariér imigraci" a následně zabíjení na Barcelonském bulváru dodávkou,řízenou potrhlým islamistou,toho budou jednou určitě litovat,až se ten jejich pašalík promění v kalifát...Je až k nevíře,jak se evropské obyvatelstvo chová debilně...Pan doktor David by na to mohl mít nějaké,alespoň přibližné vysvětlení...

      Vymazat
    2. 20:54

      /Když odhlédneme od přihlouplého stádního vzývání referenda (18:06)/, jak jste přišel na to, že Soros platí to katalánské?!

      Kokotko

      Vymazat
  7. Podle informací např. z Wikipedie mi připadá, že jsou kurdové rozděleni na skupiny lišící se více, než různé slovanské národy a současně lišící se od sousedních ne-kurdů méně, než některé sousedící slovanské národy.
    Skutečně jsou všichni srozumněni s existencí jednotného státu? I kdyby to nebylo v rozporu se zájmy velmocí a existujících států, asi by kurdský stát nebyl vyřešením stávajících problémů, ale spíše zdrojem mnoha nových.
    Ekvivalentem kurdského referenda vidím třeba něco jako slovanské referendum o společném státě. I kdyby většina rozhodla, ke shodě by nemohlo dojít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kurdove jsou roztahani po cele Arabii + Turecko + Iran +Rusko+ Nemecko (dneska). Je to jako kdyby Cesi zili po cele Evrope az po Ural a chteli si udelat stat v Severni Italii. Pritom jestli se nepletu nikdy nemeli vlastni stat.

      Vymazat
  8. Anonymní pan Okamurovec asi moc historii nezná, jinak by nejspíše věděl, že o vzniku Kurdistánu rozhodla Společnost národů stejně jako o vzniku Československa již po PRVNÍ světové válce. Ke vzniku Kurdistánu ale nedošlo pouze kvůli zájmům imperialistických mocností - Anglie si část Kurdistánu přidala ke "svému" Ikráku, Francie ke "své" Sýrii a zbytek spolklo Atatürkovo tzv. "Turecko", servilní přerostlý mopslík západoevropsko-amerického imperialismu. To, že dosud ještě Kurdistán neexistuje, je od západních imperialistů již století trvající mezinárodní zločin proti lidskosti! Osvobození Kurdistánu z Osmanské říše mělo totiž proběhnout na základě stejných principů, jako osvobození Československa od Habsburků.

    OdpovědětVymazat