Reklama

.

.

středa 13. září 2017

Facebook: Podvodné reklamní kampaně jsou svalovány na Rusko

Moon Of Alabama
13.9. 2017  ICH, překlad Zvědavec
Typickou politickou a obchodní strategií, zaměřenou na snížení pozornosti veřejnosti ohledně rozvíjejícího se skandálu, je zahájení diverzní kampaně. Dobře naplánovaná protikampaň hlásá senzační tvrzení o zcela nesouvisející problematice. Je určena k odvrácení pozornosti médií od skutečného problému. Jakékoliv obstojné oddělení pro styk s veřejností má vždy po ruce několik „předem připravených“ kampaní, které spustí ve vhodný okamžik.


Včerejší zpráva (opět) dokázala, že Facebook klame svými údaji o dosahu reklamy. To vysvětluje, proč inzeráty, objednané na Facebooku, mají mnohem menší dopad, než jak Facebook tvrdí a platící zákazníci očekávají
Jen o pár hodin později společnost zahájila diverzní kampaň. Jejím účelem je odvrátit pozornost médií od skutečného skandálu. Diverzní tvrzení, prezentované bez důkazů, zní: „ruská firma“ koupila vlivné reklamy na Facebooku, zaměřené na americkou veřejnost.

A jaký je skutečný skandál, který se Facebook snaží zakrýt? Prodej reklam na Facebooku je založen na systematicky falšovaných údajích:

Hlavní analytik Brian Wieser z Pivotal Research Group poukázal na velký nesoulad mezi údaji o sčítání lidu v USA a potenciálním dosahem, který sociální síť slibuje inzerentům.

Wieser publikoval v úterý zprávu, v níž poukazuje na to, že facebookový nástroj zvaný Adverts Manager (Spravování propagace) slibuje potenciální dosah 41 miliónů lidí ve věku 18-24 let ve Spojených státech, zatímco podle posledních údajů při sčítání lidu bylo zjištěno, že v USA žije pouze 31 milionů lidí v tomto věkovém rámci.

Podobná falešná tvrzení Facebook vytváří i pro ostatní země a jiné kategorie:

Pro inzerenty, kteří se snaží cílit na uživatele Facebooku ve Spojeném království, společnost slibuje, že potenciální dosah je 5,8 milionů lidí ve věku 20-24 let, 6,4 milionů lidí ve věku 25-29 let a 5,2 milionů lidí ve věku 30-34 let. Když bylo v roce 2011 provedeno poslední sčítání lidu, ve Spojeném království bylo pouze 4,3 milionů lidí ve věku 20-24 let, 4,3 milionů lidí ve věku 25-29 let a 4,1 milionů lidí ve věku 30-34 let.

Magazín Fortune, důkladně obeznámený s Wieserovu zprávou, uvádí další známé „nesrovnalosti“ v metrice Facebooku:

Minulý rok se musel [Facebook] omluvit za to, že uměle nafoukl průměrnou dobu, kterou uživatelé strávili sledováním videí na jeho platformě.

V květnu Facebook znovu připustil, že došlo k nesprávnému zařazení kliknutí, které vedlo k tomu, že někteří inzerenti platili více, než měli. Toto byla desátá taková chyba za rok.

Společnost Facebook získává obrovské zisky díky tvrzením, že zná uživatele, kteří využívají „bezplatných služeb“, a prodejem této informace
Zdeněk Jemelík
13.9.2017  blog autora

Ještě před pár dny v mediálním prostoru bouřila pře o to, zda žádost o vydání poslanců Andreje Babiše (dále jen AB) a Jaroslava Faltýnka (dále jen JF) byla účelově načasovaná tak, aby poškodila jmenované pány a s nimi volební výsledek hnutí ANO 2011. Stoupenci víry v načasování jako uhranutí přepočítávali dny do voleb a z jejich blízkosti vyvozovali, že někdo ovlivnil chod prověřování tak, aby k výbuchu došlo těsně před volbami.
ve formě reklamního prostoru. Avšak většina údajů, předhazovaných uživatelům, je jen snůška zbytečných „keců“, a tvrzení společnosti Facebook o přesnosti, dosahu a dopadu reklamy jsou nepravdivá.

Diverze Facebooku je navržena tak, že společnost odvrátí pozornost médií od svých podvodných reklamních kampaní tím, že se připojí k předpojatým a fanatickým hlasům:

Společnost Facebook ve středu oznámila své zjištění, že jistá firma, která pravděpodobně sídlí v Rusku, vynaložila v květnu 100 000 dolarů na tisíce amerických reklam, podporujících rozvratné společenské a politické zprávy, v rámci dvouletého období.

Dalších 50 000 dolarů bylo vynaloženo na 2 200 „potenciálně politických“ reklam, pravděpodobně koupených Rusy, uvedl Facebook.

Samozřejmě, že idioti z řad Demokratické strany, hlásající, že „Rusko hacknulo a ovlivnilo volby“, na toto prohlášení skočili:

Demokratický poslanec Adam Schiff z výboru pro zpravodajské služby nazval zprávu, kterou vydala společnost Facebook, „hluboce znepokojující a přesto plně v souladu s veřejně přístupným hodnocením zpravodajské komunity“.

Jak by však taková neurčitá reklama ve výši 100 000 dolarů mohla ovlivnit volby, při nichž bylo utraceno přes 1 miliardu dolarů na politické reklamy, nebylo vysvětleno. Kromě toho v prohlášení Facebooku neexistují vůbec žádné důkazy o jakémkoliv vlivném záměru, účinku nebo spojitosti s čímkoliv ruským:

Zjistili jsme, že od června 2015 do května 2017 byla vynaložena částka kolem 100 000 dolarů na výdaje na reklamu - což je zhruba 3 000 reklam - které byly spojeny přibližně se 470 neautentickými účty a stránkami, porušujícími naše obchodní podmínky. Naše analýza naznačuje, že tyto účty a stránky byly navzájem propojeny a pravděpodobně byly spravovány z Ruska.

V nejnovějším přehledu jsme také hledali reklamy, které by mohly vzniknout v Rusku - dokonce i ty, které mají velmi slabý signál připojení, a nesouvisí s žádnými organizovanými snahami. Jednalo se o široké vyhledávání, včetně reklam, zakoupených z účtů s IP adresami v USA, ale také s jazykem, nastaveným na ruštinu - přestože nutně neporušovaly obchodní podmínky ani zákon. V této části našeho přehledu jsme zjistili, že bylo přibližně 50 000 dolarů vynaloženo na zhruba 2 200 reklam, které potencionálně souvisely s politickým obsahem.

Nespecifické a necílené reklamy, „potenciálně související s politickým obsahem“, zakoupené některými lidmi v USA s jazykovým nastavením „ruština“. Zajímalo by mě, kolik z těchto reklam obsahovaly nabídku sexuálních služeb od „Nataši“.

Reuters uvádí:

Facebook odmítl tyto reklamy zveřejnit…

Obvinění Facebooku ohledně Ruska jsou zcela nepodložená. Ale zveřejněním tohoto nesmyslu zcela zapadl skutečný skandál:

Facebook podvodně prodává inzeráty tím způsobem, že falešně hlásá přesnost, dosah a dopad reklam, což není pravda, a ani to pravda být nemůže. Facebook - Fraudulent Ad-Sales Blamed On Russia

12 komentářů :

  1. Těžko soudit, všechno je cinknuté penězi, jak jinak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reflex píše:
      Autentická zpověď: Každodenní zkušenost s imigranty v Německu
      http://www.reflex.cz/clanek/komentare/81831/autenticka-zpoved-kazdodenni-zkusenost-s-imigranty-v-nemecku.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

      Vymazat
  2. Toz ten dobytek emerecké oz potreboje vyboch sopervokáno jako prase drbání hovada jedna primitivni.........slonce v srdci....howk

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den,
    To informuje širokou veřejnost, že paní Henrietta Fernando, soukromá půjčka, otevřela finanční příležitost pro každého, kdo potřebuje jakoukoli finanční pomoc. Poskytujeme půjčku ve výši 2% úrokové sazby pro jednotlivce, společnosti a společnosti za jasných a srozumitelných podmínek a podmínek. Kontaktujte nás dnes prostřednictvím e-mailu na adrese: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

    OdpovědětVymazat
  4. To jsou strašné hovadiny co jsi ti hlupáci vymýšlej asi jim to tam žerou.

    OdpovědětVymazat
  5. vsak jo,jak jinak,ty KURVY,nic jineho neumi nez lhat a DEBIL TEN,ktery tomu uveri....no co uz s tema magorama.kdo nema mozek na pravem miste je fakt chudak....dezorientovany...a oblafnuty..je mi jich lito,ale NIC na tom nezmenim...a je mi z toho smutno,ten svet fakt speje k zaniku....

    OdpovědětVymazat
  6. Že by v tom měli prsty Rusové? NEVĚŘÍM !!!

    OdpovědětVymazat
  7. A co ti vlastizrádci připravují na volby u nás.....PODVODY A KDYŽ TO NEVYJDE,TAK BUDOU CHTÍT ZNEPLATNIT VOLBY !!!!!..to si zapamatujte a raděj tomu předejděte zavčas,strany se dají dohromady,bude to těžké,ale bude možno konečně označit vlastizrádce !!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je stará věc. Každej, komu se nelíbí výsledek voleb, bude tvrdit,že byly cinknuté. To bylo, je a bude.
      Až se Okamura nedostane do Sněmovny, bude tvrdit totéž.

      Vymazat
    2. 10:59 To je jasné až se tam nedostane kraďousek bělobrádek hermann to bude v jejich tv značka čt řevu.

      Vymazat
  8. Proč by to FB mělo vyrušovat. Vydělává slušně a když je něco hodně horké, stačí se omluvit. Třeba 10x za rok.

    OdpovědětVymazat