Reklama

.

.

pondělí 25. září 2017

F.R.Čech:Byli jsme podvedeni, okradeni, zbavili jsme se majetku. Stala se z nás služebna a skladovací prostor. Překladiště pro východní Evropu...Jak řekl Charles de Gaulle: „Je těžké vládnout zemi, která má tři sta druhů sýrů.“ A Čechům se těžko vládne, když se jim nezavděčí nikdo nijak...

25.9. 2017   PL,rozhovor
Tak blbí jsme byli! Jásali jsme po listopadu, a už bylo připravené obsazení našich podniků. I já jsem byl blb. „Byli jsme obelháni od samého začátku. Ta radost z té nabyté svobody, ten jásot prostě pohltil celou zemi,“ hodnotí to, co se dělo po sametové revoluci, kdy například zanikla celá řada prosperujících podniků,říká hudebník, malíř a politik.

 Promluvil o dnešních podmínkách některých zaměstnanců a zavzpomínal i na osmdesátá léta. Vyjádřil se také k tomu, že někteří lidé tvrdí, že dnešní doba je horší než ta před rokem 1989. „Já bych se ale nepodepsal pod to, že bylo dřív líp. Lidi zcela opomíjejí tu zásadní věc a to je svoboda,“ říká celostátní volební lídr Strany práv občanů František Ringo Čech.

Bylo líp za socialismu nebo dnes? Někteří lidé tvrdí, že před rokem 89 bylo líp. Zejména lidé nad 50 let upozorňují na to, že bují korupce, je prý téměř nemožné vymoci si právo. Stěžují si také, že se necítí bezpečně tak jako dřív. Co podle vás lidem dnes skutečně nejvíc vadí? A je něco, co opravdu vadí na dnešní době vám?


Tohle všechno, co říkáte, lidem samozřejmě vadí. Já bych se ale nepodepsal pod to, že bylo dřív líp. Lidi zcela opomíjejí tu zásadní věc a to je svoboda. Byla opravdu nesvoboda. Žili jsme v ní tak dlouho, že – můžu-li si trošku zarouhat – jsme si na ni tak jako by zvykli. Ta doba nesla s sebou spoustu věcí, které se dneska jeví jako pozitivní, ale pozitivního bylo ve skutečnosti strašně málo. Pravda, bylo víc bezpečno. Policisté nebo i soudci měli větší respekt. Je spousta věcí, které ty věci z té doby překrývají. Ale celkově – byl to prostě totalitní režim. Pravdou je, že komunisti například trestali zloděje. A trestali je tvrdě. Použil bych jeden citát, který řekl jeden zahraniční student. Řekl, že u nás není nic hanbou. A to je tragédie, takovéto hodnocení. Ta dnešní doba s sebou přinesla tolik negativních věcí, že svádí k tomu říci, že bylo líp. Nebylo! Bylo hůř. Ale teď také není úplně nejlíp.

Mnozí lidé poukazují na to, že po roce 1989 postupně zanikla celá řada do té doby prosperujících podniků, dovážíme zboží, které jsme si dříve uměli vyrobit nebo vypěstovat sami… Proč to tak podle vás je a kde jsme za těch posledních téměř třicet let udělali chybu?


Byli jsme obelháni od samého začátku. Protože jsme neměli vůbec žádné zkušenosti. A ta radost z té nabyté svobody, ten jásot prostě pohltil celou zemi. To bylo připravené! Jak se zmocnit našich podniků. Musím bohužel říct, že hodně vysokých politiků jim v tom pomáhalo. Řekl bych, že modrý ptáci jim v tomhle hodně pomohli. Ale myslím, že ne u všech to byla rafinovanost. Byla to také naivita. Zbavte se podniků, které jsou staré, nikdo je nechce! A je to hrozný, ale my jsme si neuvědomili, že když je tedy nikdo nechce, tak proč je kupují? Rozumíte? Tak blbí jsme byli.
Já se musím přiznat, že i já byl jeden z těch blbů. Když přišla masivní mediální akce s tím, že bude levná elektřina. Pryč s uhlím! (Mimochodem, média na tom všem také mají velký podíl.) Já jsem byl tak blbý, že jsem postavil dům bez komínu. Máme elektrické topení v podlaze, jsou tam přímotopy a nemůžeme se doplatit. A tak je to se vším. Potraviny! Oni přece na západě měli před revolucí lístky – nekupujte jedovaté potraviny v Čechách. Dejte si pozor! Pak sem jezdili a vozili si domů plné kufry nákupů. To si budou starší lidé ještě pamatovat.
Čili – byli jsme podvedeni, okradeni, zbavili jsme se majetku. Stala se z nás služebna a skladovací prostor. Překladiště pro východní Evropu.

Jedním ze strašáků dnešní doby jsou bezesporu exekuce. Jak hodnotíte nastavení tohoto systému? A mohou si za dluhy lidé opravdu sami, jak nedávno naznačil i prezident Zeman v některých případech?


Ano, má úplnou pravdu. Většinou si za to mohou lidi sami, protože jsou blbí. Ale stát má zodpovědnost i za blbý. A měl by je prostě mírnit. Lidi nemyslí na druhý den. Vezmou si půjčku a neuvědomují si, že ji nesplatí. Dostanou se tak do tragické situace. A nejsou to zlí lidi. Jsou to jenom idioti. Víte, to nabízení půjček je špatné. Buď by se v tom měla nastavit nějaká pravidla, aby byli ti hlupáci, co si půjčují, více chráněni; nebo já nevím, jak to řešit. Miloš má pravdu. Jsou hloupí, naivní.

A ty exekuce? Jak vidíte ten systém, jak je nastavený?

Tak stát si začal od určité doby – všichni jsme si toho všimli – dělat zákony tak, aby se nemuselo moc přemýšlet. Aby se rychle zavíralo, vyhazovalo, zabavovalo… Je to mnohdy nemorální, nemá to žádnou ochrannou vazbu, nic. Máme tolik zákazů, příkazů, co se všechno musí a co nesmíme. A hlavně máme všude pohrůžky a tresty. Penále! Nezaplatíš, penále, neuděláš tohle a tohle, dostaneš penále. A ta penále jsou z jiného světa. My máme mzdy jako v Čechách, ale penále jako ve Spojených státech nebo v Německu. Neodpovídá to normálu. Je v tom nepoměr.

Novinářka Saša Uhlová strávila půl roku manuální prací v místech, kde čeští pracovníci berou mzdy blížící se minimální mzdě. Popsala jako mizerné nejen platové podmínky zaměstnanců v supermarketech, prádelnách či v potravinářských závodech, ale též mluvila o nevyhovujících pracovních podmínkách. O těchto nejchudších českých zaměstnancích mluví doslova jako o ubitých a vyčerpaných. Je podle vás to, co říká přehnané, nebo opravdu v 21. století žijí lidé na hranici bídy, a to přesto, že pracují? Kdo za to může a je možné vůbec s tím něco dělat?

No, to musí stát. Ten je od toho, aby občany chránil. Ta novinářka má úplnou pravdu. Ta situace je zoufalá. Za mnou také takoví lidé chodí. Ti podnikatelé se k nim chovají jako k otrokům. Ti lidé doslova utíkají na oběd, utíkají z oběda, utíkají na záchod, utíkají ze záchodu… Mzdy jsou minimální. Nemají žádné zastání. Stát by podle mne samozřejmě neměl ekonomiku řídit, ale měl by ji usměrňovat. Teď například jsem si ráno přečetl v novinách, že ty zrůdné ceny másla vyvolává nezřízená žravost řetězců. Tu cenu nedělají ti, co to máslo vyrábějí, ale ti, co to prodávají. Ti to ženou nahoru. Já myslím, že stát by měl své občany chránit. Toto k tomu patří. Pracovní podmínky jsou nelidské. Samozřejmě, ne všude. Já vždycky vzpomínám na Baťu. To byl kapitalista, jakého já si představuji. Člověk vlídný, který měl rád své zaměstnance, staral se o ně, zabezpečil je. Myslím, že i dnes takoví jsou. Ale nejsou to zahraniční vlastníci našeho majetku. Bývalého, bohužel!

V tomto kontextu, co říkáte na to, že v České republice jsou jedny z nejmenších mezd v zemích EU? Myslíte, že se to v dohledné době změní?


Abych zase jen nekydal hnůj na kapitalistický západ, tak musím říct, že v Německu jsou vyšší mzdy, protože Němci také..... (celý text rozhovoru ZDE)

71 komentářů :

  1. No nezapre sa ,ako priznava ze bol blby tak aj je doteraz.Lebo zo slobody sa nenajes,naco ti je ked nemas pracu nemas co jest a pod.Naco ti je sloboda ked ta vsade odrbu a spravodlivosti sa nedočkas a na naopak ako sam pise vsade sa ti vyhrazaju,si v permanentnom tlaku v strese.A to nie je veru ziadna sloboda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi blbec a primitiv kterého propustili z vězení a on se tam chce mermomocí vrátit a moc se mu po tom stýská. Protože tam dostal 3x denně nažrat, bylo mu tam teplo a nemusel se o nic starat. Stačilo poslouchat rozkazy.

      Vymazat
    2. Mihare, většina nás "blbých" umožnila "převrat" pro tu osobní svobodu! Že ta svoboda není dle "našeho gusta" je technikou moci zvítězivší menšinou zredukována jen k jejich prospěchu, nikoliv společnému. Je třeba odstraňovat od moci při volbách onu menšinu nejen v těch podzimních!

      Vymazat
    3. On náš pan výtvarník , hudebník, senántor a bůbví co ještě přiznává že byl blbý, přitom kecá jako Babiš "všechno rozkradli, prodali"
      Prostě je to jenom jiný druh kavárníka. Jeho doba nesmlela a řekněte mi koho z hudební a divadelní branže doba semlela. Jen pár blbců, kteří místo toho co dělali a co je živilo se vrhli na podnikání v oboru který vůbec neznali a tam je ti kteří v tomto oboru pracovali celý živod ožebračili.(a dobře jim tak)

      Vymazat
    4. Mihar Mihar - ÚPLNÝ SÚHLAS ! - hoci by sa o tom dalo polemizovať z rôznych strán a aspektov 3 dni

      Vymazat
    5. JE TO VELICE JEDNODUCHÉ SI ODPOVĚDĚT, ZDA BYLO, NEBO NEBYLO LÉPE. STAČÍ SI ODPOVĚDĚT NA JEDNODUCHOU OTÁZKU: "MŮŽE BÝT ZADLUŽENÝ ČLOVĚK SVOBODNÝ?" A nyní obyčejné fakta, tedy jenom čísla: Zadluženost občanů ČR 2 biliony korun, zadluženost měst a obcí 1,5 bilionů korun, zadluženost státu ČR 1,8 bilionu korun, zahraniční dluh ČR 3 biliony korun, počet exekucí za rok 2016 je 850 tisíc, skutečná běžná mzda 80% pracujících v ČR: 14 tisíc, skutečná mzda v SRN: 60 tisíc korun, ceny potravin v ČR a SRN je stejná, nebo u nás je vyšší, v porovnáni se západem platíme víc za dálnice, za internet, za potraviny, za vodu a podobně. To jsou jenom čísla a nyní si můžete odpovědět, zda jsme tak krásně svobodni, když jsme tak zadluženi, nebo jsme otroci sloužící západnímu kapitálu, který nikdy nedopustí, aby jsme se z tohoto otroctví dostali, protože otrokář, což jsou západní země, nikdy nedovolí, aby se otrok, což jsme my, dostal na jeho životní úroveň. A nyní malý dodatek: Zadluženost státu a občanů do roku 1989 byl NULA. Za hluboké totality jsem ani nezamykal byt když jsem šel do práce, nikdy se nic nestalo. Na pracovišti mě nesledovalo 20 průmyslových kamer, když jsem si šel koupit rohlíky nesledovalo mě ve městě dalších 20 kamer, které nás sledují na každém kroku a je to vymoženost dnešní demokracie, a to že nebyly tyto sledovací prostředky byla hluboká totalita.

      Vymazat
    6. Čech, tedy Ringo, vstoupil do politiky, aby bojoval proti komunistům. Řekl to otevřeně v jednom krátkém vystoupení v televizi. Posmíval se komunistům za to, co tady vybudovali a vlastně tomu, že lidem zaručili sociální spravedlnost a jistotu, že nemohou padnout na samotné dno. To Ringo nechápe. Je to pražský parazit, který si řekl vždy o tolik, kolik potřeboval. My ostatní dostáváme to, co nám blahosklonně dají jiní, kteří nás mají v hrsti. Pokládám za urážku tvrdit, že pracujeme s nízkou produktivitou. Opticky to tak vypadá, protože nám málo platí. Podle mého názoru umím a dělám to, čeho jsou schopni moji kolegové ze zemí, které nás vykořisťují. Odlišuji se jen tím, že mám ve srovnání s nimi třetinový plat. Ringo by neměl provokovat. Doporučuji mu, aby zalezl někde do díry a zpytoval svědomí, za svůj mrzký život. Kromě jeho obecných vtipů neudělal pro nás vůbec nic užitečného. Jeho mazanice se prodávají jen díky tomu, že jsou tady lidé, kteří si nakradli a pro které mají peníze malou cenu.

      Vymazat
    7. Ještě dodávám, že za komunistů jsem měl tolik svobody, kolik jsem potřeboval. Nechtěl jsem svobodu lhát, krást a podvádět. Jak se zdá právě to Ringovi chybělo, proto jeho dříve otevřený, nyní tajená antikomunismus.

      Vymazat
    8. 7:49
      Kdyby tady po válce 40 let nevládli ti tvoji debilní komunisti, tak bys nemusel dnes kvílet, že máš jen třetinový plat. Měl bys ho stejný jako Rakušáci či Němci, ty jeden rudý přihloupý blbečku

      Vymazat
    9. 8,01
      Kdybys tady neměl komunisty a srali do toho stejný idioti jako ty....v čele s ODS a TROP 09,TAK NEMÁME TŘTINOVÝ MZDY,ALE ŽEBRAČENKY TY USSÁCKÝ POMETLO!!!!!!!!!

      Vymazat
    10. 8,32
      Pořád jme na tom líp,než tvoji ODS i TROP 09 ty """"HAVLOZBLBLO"""""!!!!!.-D

      Vymazat
    11. Hloupému napověz....většina věcí,co tu byla,tak se zbudovala za Rakouska-Uherska...obnovit to může zase jenom Rakousko-Uhersko ,nikdy né Německo nebo USA...tož se národe prober!!!!...příjde na řadu i Masaryk s Havlem,schází tady to pojmenování !!!!!!!!

      Vymazat
    12. Tož kam ty top usa managers dovedli Tatru Kopřivnice, kam dovedli Aero Letňany? To byly kecy ve zprávách jak umí a zajistí. Tatra, která vyhrávala Dakary jeden za druhým a Rusům jezdila na Dálným východě byla komunistický šunt? Nic jiného ty Ruský podmínky nezvládlo! Průchodnost a opravitelnost jednoduchost Pragy V3S o tom se může dnešním kvalitním Offroadům zdát. Posere se elektro... a je amen.
      Plzeňský lokomotivy jezdily na dálným východě. Tady v centru Evropy si vylezeš z vlaku a dojdeš do další stanice kdekoliv. Udělej to samé za Uralem, protože je lokomotiva kaput. To byl šunt? Spojky do Javy dělali a vymýšleli Rakušáci? Kontaktní čočky taky? Textilní stroje jak by smet. Výrobu olovnatého skla mělo patentované Československo tak to nikdo do plyšáku nedělal atd. Podívej se na cukrovar v Hrochově Týnci. Zjisti si jeho parametry. Podívej se na Poldi Kladno. Podívej na Východoslovenské železárny, které válcovaly titanové pláty na Ruské ponorky. To dělali taky všichni na světě. Podívej se na Let Kunovice. Škoda Plzeň uměla postavit komplet celou jadernou elektrárnu. Říkáš, že to uměl každý stát na západě? Ne jen Amici, Rusové a Frantíci. A že prý to všechno vymyslel František Ferdiand s pomocí Járy Cimmermana? Vzpamatuj se.

      Vymazat
    13. myslím že lidem bylo lépe kdo poctivě pracoval neměl žádné potíže a dobrý výdělek včetně všech jistot stát bez dluhů bez žebráků a každý měl střechu nad hlavou Byl pořádek a zlodějna postihována a o děti bylo řádně postaráno kdy každá rodina měla na jídlo včetně školního stravování

      Vymazat
    14. V určitých věcech lze s F.R.Č. do jisté míry souhlasit. Jinak mohu konstatovat, že je to totální "umělecký" blb, který značně přispěl této době a dnes brečí nad rozlitým mlékem.
      A já bych se ho zeptal: DÁ SE VŮBEC (TY TLACHALE) ZVYKNOUT NA NĚCO TAK NESNESITELNÉHO, JAK TO PRESENTUJEŠ? Ta doba byla tisíckrát lepší. Lidé byli klidnější, měli k sobě blíž, i toho kašpara více milovali... dnes bych mu nejraději nakopal do té jeho prdele.
      A co dělá teď proti tomu, co tu zavedli za sračky? TLACHÁ!!! Na víc se nezmůže, komediant.
      J.C.

      Vymazat
  2. ..je mnoho lidí co by se nepodepsalo pod tvrzení že bylo za bolševika lépe,
    tito lidé ovšem žijí v nevědomosti.
    Nemají ponětí že školáci nemají co jíst,
    nesledují statistiku jenž jasně hovoří o úbytku Českého národa,
    netuší že katolická církev je generátorem fašizmu a že svatořečila Hitlera,
    neví že tato prokletá církev podvodem se stala největším zaměstnavatelem v republice,
    nevěří že sdělovací média denně porušují jejich základní právo na pravdivou informaci ,
    nemají ani ponětí že měnová politika od roku 93 nás stála osmnáct biliónů...prostě spí*

    OdpovědětVymazat
  3. ..snad ještě maličkost ty umělče Čechu,
    mistr Mucha a česká kultura nikdy nebyli tak ohroženi a likvidováni*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maly hovno nejvic krici a navic ten Cech byl vzdy podvodnik, darebak a parasit. Dnes se nic nezmenilo...Znal jsem jeho a jemu podobne..

      Vymazat
  4. Tak já říkám že za socialismu bylo lépe a listopadu jsem nejásal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že ani ne. Podívejte se třeba na oblast zdravotnictví. Dříve byl v okresním městě jeden psychiatr a dnes je jich tam deset až dvanáct. Sice pro mnohé nemocné děti sbíráme plastová víčka, ale ten pokrok ve zdravotnictví v oblasti psychiatrie nelze popřít.

      Vymazat
  5. Opět klasika. Komunističtí pohrobci v diskusi opět kvílejí jak jim bylo za minulého totalitního režimu skvěle a v jakém dnes žijeme pekle. Ani po skoro 30 letech se se svou prohrou tihle zoufalci odmítají smířit. Smutné. Ale jak si kdo ustele, tak si i lehne, kdo chce kam, pomozme mu tam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za rohem už čeká Budoucnost.Ta už Vás z Vašeho optimismu probere.

      Vymazat
    2. Jací pohrobci? Jde o embrya nové příští doby. Pohrobek určený k zapomenutí jsi ty sám se svojí neoliberální partou parazitických vychcanů, Čím dříve se zadávíte vlastní nenažraností, tím lépe pro všechny.

      Vymazat
    3. 22:11 Ty bys chtěl do multikulturního makrelystánu ale to se vám nepovede.

      Vymazat
    4. Pracující chudoba a důchodci kvílí, že si mohli dovolit máslo za 93 Kč a nové auto za půl milionu (hotově), tak jak spočítala ODS.

      Vymazat
    5. ODS, ta zlodějská děvka, ať si raději počítá procenta, jestli vůbec vleze do parlamentu a jakou skulinou!

      Vymazat
  6. Jak většinou s Ringem souhlasím, tady si myslím že je mimo mísu. Těmito příběhy o úžasné produktivitě západních pracovníků nás udržují v nízkých nárocích již téměř 30let. A naše politická reprezentace v tom jela a jede stále. Toto je prostě realita neokolonialismu, kdy zkorumpované "elity" zemi vyprodávají za drobky od stolu mocnějších "přátel". Koneckonců jelcinovské Rusko toho bylo exemplárním příkladem...
    Stejně tak mizerná vymahatelnost práva je stav vynucený a cílený. A to je hlavní důvod, proč lidé označují, že bylo za soudružství lépe. Když zloděj a šmejd se stane ctihodným občanem a ještě se mu má tleskat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle jsou stare zname pisnicky hrane dokola a dokola. Napis presne "KDO CECHY OKRADL??" Neokradli sami sebe??? Kdo je Neokolonialista?? Jen to napis chlapecku maly !!!
      BroukPytlik

      Vymazat
    2. Ad Pytlík 22:40 - podle mého soudu Supman má pravdu. Sami sebe bychom se okradli, kdyby naše banky byly české a koruna směnitelná ve spravedlivém kurzu. Pokud by se o to někdo pokusil, tak je zde Ukrajina, nebo Jugoslávie.

      Vymazat
  7. Čechu
    kdyby jenom v Čechách, u nás na Moravě je to ještě mnohem horší, tak neplač, joudo!

    OdpovědětVymazat
  8. komentáře hodné blbů

    OdpovědětVymazat
  9. Ještě nás více okradou a zavedou Ojro a nasáčkují tisíce primitivních vrahů!Kobližkáři, Socani, Holobrádkův Landsmanšaft a Kalous ušatý, možná již odepsaný.

    OdpovědětVymazat
  10. R.ČECHU drž se svého kopyta a neser se mezi ty kteří si stebou jen vytřou.
    Václav

    OdpovědětVymazat
  11. Zde je videt jak tupa seslost se zde schazi a vylejva. Copak vy idioti vam nic nerika Rothstein @spol? Vzdyt vy ani nevite kdo to byl a cim se zivil nezli zdechl do pekla zidovskeho.Vzdyt vy jste jezdili za nakupy do Rakouska aniz by jste znali vyznam slova SALE a kdyz jste zjistili ze o tri vylohy dal je to same za polovinu byli jste strasne o rozhorceni .Ale vzdyt to je ten kapitalismus napalit pitomejsiho a na to cekali zlocinci z Anglie a Ameriky a opet ti stejni .Domaci jim to za mrzky baksis pripravili a oni jen dle"prava"rabovali. Co to tu mele skupina idiotu kteri nevedi a neznaji, nema hlavu ani patu.Vzdyt napriklad cela economie USA je postavena na 70 %+ zadluzenosti ,to znamena ze na vse je pujcovano a nikdo nic vlastne
    nevlastni jen velky dluh .Lide s dluhem 150tisic $(student loan,ze ktereho neni uniku) bydli v aute a tak dale . Uvedomte si ze dle statistic je 80% lidi rado ze nemusi myslet a to jsou ti na kterych to stoji . Vzdyt vy ani nevit o co jde . Jak spravne rekl Madoff Berny cela ta bursa je Ponzi scheme a vesele se tomu zasmal. (kdyz ho obvinovali ze on ho delal) Radost jsem mel ze ty nenazrane huby valejici se v bilionech dollaru zebrali aby je vzal do spolku -samozrejme za 15-30% rocniho zisku -ale jen na statementu. Ale cisi tady z tech komentu pouze hloupost a neznalost situace a na cem tento system stoji . A jak jsem kdysi psal do chatu ,to jeste neni konec opratka se stahuje pomalu ale jiste a budete zbrblat a nadavat na rezim at tam bude Stalin Hitler ci Mao . Cesi vse vedi a malo kradou

    OdpovědětVymazat
  12. JE TO VELICE JEDNODUCHÉ SI ODPOVĚDĚT, ZDA BYLO, NEBO NEBYLO LÉPE. STAČÍ SI ODPOVĚDĚT NA JEDNODUCHOU OTÁZKU: "MŮŽE BÝT ZADLUŽENÝ ČLOVĚK SVOBODNÝ?" A nyní obyčejné fakta, tedy jenom čísla: Zadluženost občanů ČR 2 biliony korun, zadluženost měst a obcí 1,5 bilionů korun, zadluženost státu ČR 1,8 bilionu korun, zahraniční dluh ČR 3 biliony korun, počet exekucí za rok 2016 je 850 tisíc, skutečná běžná mzda 80% pracujících v ČR: 14 tisíc, skutečná mzda v SRN: 60 tisíc korun, ceny potravin v ČR a SRN je stejná, nebo u nás je vyšší, v porovnáni se západem platíme víc za dálnice, za internet, za potraviny, za vodu a podobně. To jsou jenom čísla a nyní si můžete odpovědět, zda jsme tak krásně svobodni, když jsme tak zadluženi, nebo jsme otroci sloužící západnímu kapitálu, který nikdy nedopustí, aby jsme se z tohoto otroctví dostali, protože otrokář, což jsou západní země, nikdy nedovolí, aby se otrok, což jsme my, dostal na jeho životní úroveň. A nyní malý dodatek: Zadluženost státu a občanů do roku 1989 byl NULA. Za hluboké totality jsem ani nezamykal byt když jsem šel do práce, nikdy se nic nestalo. Na pracovišti mě nesledovalo 20 průmyslových kamer, když jsem si šel koupit rohlíky nesledovalo mě ve městě dalších 20 kamer, které nás sledují na každém kroku a je to vymoženost dnešní demokracie, a to že nebyly tyto sledovací prostředky byla hluboká totalita.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas! Karel z Plzně

      Vymazat
    2. Kdo chce vidět, ten vidí. Kdo nechce, ten konformně plácá hlouposti o svobodě a demokracii. Hlavně aby nevyčníval, aby se na něj, nedej bože, nezaměřil přísný pohled někoho z protektorátní správy.

      Vymazat
  13. Ringo je slušný chlap, vlastenec a srdcař. Ringo samozřejmě neví všechno, jako to neví nikdo a občas se pustí na tenký led, ale já hrdiny mám rád. V debatě 10ti snad zatím nejpreferovanějších politických stran na vlastizrádné Čt moderované panem, či spíše jejich soudruhem, vždy připraveným podržet scénář daný mu Čt, "Plechovým" o xenofobii a nacionalismu(čtvrtek minulý týden). Téměř všichni představitelé zastoupených stran a hnutí tam jen korektně blekotali a báli se jen promluvit o rizicích současné a budoucí migrace do EU. Bohužel ani pan Koten z SPD nebyl větší vyjímkou. Jediná, kdo se nebála projevovat své skutečné a pro naši vlast velmi nebezpečné názory, bylo veliké sluníčko za zelené (nemiluji Merkel a koalici se zelenými jí tudíž ze srdce přeji). Chci říci, že tady by se Ringo jako jediný zachoval statečně a promluvil z duše většiny našich obyvatel. Sice Plechový by se jej všemožně a zřejmě i úspěšně snažil potápět a ztrapňovat, ale Ringo by dál za nás všechny bojoval jako pravý český lev a bohužel jako jediný z těchto našich neslavných politiků. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
  14. Cech uznava ze byl blb kdyz fandil Havlovi
    Uzna to i Dvorak?
    svobodnarepoublika.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  15. Clanek ukradeny bez povoleni

    OdpovědětVymazat
  16. Co sem zase strkáš lžidorypák ty Hovnědolní smradlavý přemřelo???!!!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Jenom férovej člověk uzná že se mýlil a nezdrhnul za kopečky aby se pak vrátil, machroval a hlavně si tady nechal udělat všechny možné lékařské zákroky, pro něho téměř zadarmo. Dokud lidi nezačnou myslet hlavou, nic se nezmění.|Jak se může někdo s hubou otevřenou dívat na předvolební debaty? Copak za ty čtyři roky, potažmo skoro třicet roků neví kdo je grázl a kdo to myslí dobře, kdo například hlasoval pro církevní restituce atd. atd. Potom můžeme jenom brečet nad rozlitým mlékem...

    OdpovědětVymazat
  18. Do té Ringo Čechovy svobody patřilo i zavření poslance Miroslava Sládka do vazby tehdejším předsedou poslanecké sněmovny Milošem Zemanem na prezidentskou (tehdy ještě parlamentní) volbu, aby zrádce Havel prošel o jeden hlas. Toho Miroslava Sládka (SPR-RSČ), který o překladištích a vykořisťování západem hovořil od začátku 90. let. Politik Zeman vždycky věděl, odkud vítr fouká a dnes to není jiné.

    OdpovědětVymazat
  19. Blbě kecá neví co mluví,každý si pod jeho "svobodou" představuje něco jiného. Nejvíce řvou ti "umělci" co se za socíku měli, jak prasata v žitě a teď musí na vše plivat, protože " nový páni" by je sfoukli, kdyby jim nelezli do zadní části těla. A Ringo je obyčejný ŠAŠEK který není co činí, kdyby přišli eskymáci bude chválit zimu.

    OdpovědětVymazat
  20. Komunističtí zmrdi, máte preference pouhých 11% voličů. Přesně jen tolik lidí si myslí, že za komunismu bylo líp. Tak už jděte do hajzlu a spláchněte za sebou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ptali jste se také těch, co na protest s tímto režimem odevzdávají bílý (neplatný) lístek a nechodí k volbám? Třeba církevní zlodějinou hanlivě pojmenované zdravotnické, ošetřovatelské a záchranářské lůzy a lumpenkavárnou opovrhované pracující chudoby?

      Vymazat
    2. Demokraticky pozvaní potomci Mohameda už si Vás srovnají, německý Lidl už s tím začal.

      Vymazat
    3. 8:32 Furt jsou na tom lépe než fašisté a makrely poskoci z top09. Jo národ spláchne u voleb kraďouska a spol.

      Vymazat
  21. 100% souhlas....kdo toto nepotvrdí tak je nejspíš blbec a s ním se nebavím - nestojím o to stát se blbcem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. te souhlas patří k 6:03

      Vymazat
  22. No jo, volební kampaň jede na plný pecky.

    OdpovědětVymazat
  23. Ringo Čech je vtipný a zábavný, jen jaksi nechápe, že ta jeho svoboda není svobodou pro všechny, že je svobodou na úkor a v neprospěch těch „obyčejných“, kterým ze zcela prostých důvodů stačil ten klidný život sociálních jistot a občanské bezpečnosti. Ringo Čech jako nechápe, že ta jeho svoboda se současně stala svobodou těch, kteří rozkradli, nebo nechali rozkrást republiku, svobodou bohatnutí bohatých a chudnutí chudých pod exekutory, že je svobodou nesvobody bezdomovců, nezaměstnaných, nové chudiny a ghet nepřizpůsobivých, svobodou hospodářských depresí a krizí.

    OdpovědětVymazat
  24. Ano, dnes je lépe - pro většinu - než bylo za socíku. Tehdy bylo zase lépe - pro většinu, než za 1. republiky. No a za 1. republiky bylo lépe než za Rakouska - Uherska. I za socíku bylo více aut, než za císaře pána, ale méně než dnes. Zato za socíku nebyli nezaměstnaní, bezdomovci, žebráci, exekutoři, lobbisté zločinu, korupce, beztrestné rozkradání státního majetku, vysoká kriminalita, vysoké počty vražd a sebevražd. Ano, nemohli jsme si pouštět hubu na špacír, nebyl internet.
    Politici byli stejně bezcharakterní dříve, jako nyní, prahli po moci nad druhými a po bohatství. Tito politici stejně tehdy jako dnes posluhovali moci - tehdy diktatuře "proletariátu", dnes diktatuře kapitálu.
    Se Zemanem většinou souhlasím, ale pokud jde o zadlužení jednotlivců, tam měl stát dávno a dávno zasáhnout zákonem, který by mohl půjčujícím naznačit, jaké jsou meze úroků, penále a také možnost, že půjčující o půjčené peníze může za určitých podmínek přijít. Za socíku spousta lidí - statisíce - měli půjčky na byt - sice od státu, ale kolik jich bylo, kteří nesplatili? Nula. Takže nebylo potřebí exekutorů, kde straky také bezúzdně kradou. Z půjček se nestala pomoc potřebným, ale byznys extravydřidušský, ke kterému občané nebyly a stále nejsou vzděláváni, že se mu musí, jako hnojišti a semeništi zločinců, obloukem vyhnout.
    Já osobně bych zcela zprostil odpovědnosti za dluhy ty, kteří byli k ním půjčujícím reklamou, propagandou a více méně podvodem uhnáni. Dnes se platí zemědělcům z daní občanům odškodné za to, že napršelo nebo bylo sucho, že svítilo slunce nebo mrzlo. (A to nemluvím, o tom, že farmář, hospodařící třeba na tisícovce hektarů odchází v 55 letech jako rentiér se 16.500 Kč - za tu "dřinu", zatím co horníci či valcíři , kteří se poflakovali po dolech a železárnách si tam utužovali zdraví.... Co takhle aby stát platil odškodné těm, co byli vyhozeni z práce a zaplatil, zase z daní, druhých jejich dluhy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spletl jste si ředitele JZD s majitelem tisícovky hektarů, což může být kupříkladu církev či Kalousek s Babišem, kteří při průměrné ceně ročního pronájmu Kč 3000/ha mohou být skutečně rentiéry. Se sedláky o běžné výměře to nemá co dělat, ti dnes často tu dřinu na polích dělají na vedlejší pracovní poměr. Takže je pouze otázka, kdy to vrátí k obhospodařování družstvu, pokud lidé nezačnou upřednostňovat bio a nákup takzvaně ze dvora. Jsou to takoví nadšenci, kteří se rozpomněli na svůj původ a nesmrdí jim vidle a hnůj.

      Vymazat
    2. Vím, že v úvodu narážíte na pokrok, který se nedá zastavit, ale pokud platí, že si za socialismu mohli pracující a důchodci dovolit v přepočtu máslo za 93 Kč a nové auto za půl milionu (hotově), tak se většina lidí nemá lépe než za socialismu. Dobrá místo jednoho nového auta si dnes za život koupí několik ojetých, ale co ty postavené chaty?

      Vymazat
    3. 11:42 rád bych se něco víc dozvěděl o politicích z komunistické éry, kteří prahli po majetku natolik, že se nějak významného, do hadráku, domohli. Pokud by tomu skutečně tak bylo, ještě dnes by jejich jména, adresy a celé příbuzenstvo viselo na všech sloupích. I ÚSTR by to rozpracoval a občan Cibulka snaživě šířil.

      Vymazat
  25. pro Anonymní25. září 2017 21:44 a osatní pitomce, kteří chrochtají blahem u regálu banánů - jste v ještě větším vězení než za totality a ještě u toho tleskáte !

    OdpovědětVymazat
  26. Svoboda pohybu, svoboda slova a svobodné volby jsou naprosto nedostačující k demokracii. Svobodu bezpodmínečně nutnou k demokracii tu nemáme! Která to je? Přece svoboda vládnout. Je to naše naše společná - kolektivní svoboda, která nám byla odpírána komunisty a v současné době je nám odpírána kapitalisty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale pane Forgáči 13:57, svobodu vládnout jsme přec dostali v listopadu 1989, když komunisté moc pohodili na ulici. A jakpak to dopadlo?

      Vymazat
  27. Přesto že jsem jeden z těch co utekli za kopečky, souhlasím z F.R.Čechem. Jo ve skutečnosti ta slavná západní svoboda není nic jiného než že si můžete myslet a říkat co chcete, ale pokud to nesouhlasí z vedením tak je vám to zcela k ničemu. Ano můžete si třeba demostrovat do aleluja, nic se stejně nezmění. Prostě se to ignoruje. Pokud toho nenecháte a je vás víc, tak vás nakonec rozpráší policie a basta. Maximálně vám dají pokutu abyste si příště nevyskakovali. Nic se měnit nebude, jste nula. Zdá se to, ale jen na první pohled proti socíku zcela svobodné, ale výsledek je naprosto stejný. Je to jenom lepší a chytřejší způsob jak ojebat lidi. Co mi nejvíc schází dnes je to že ceny byli všude stejný a jeden nemusel lítat z krámu do krámu aby se nenechal okrást víc než je nutný. A svobodu říck co si myslím s vědomím že mě za to nezavřou si mohu strčit někam, neb je mi k ničemu. Vrátil bych se, pokud by se socík vrátil. Jediné co jsem za celý život získal je vědomí že to je všechno jinak, komunisti to sice dělali zcela špatně, ale mysleli to dobře i výsledky byli dobré v mezích možností. Zatím co kapitalisti to sice dělají výborně, ale dobře to rozhodně myslí pouze pro sebe. Výsledky mají také výborné, pokud jde o obohacování na cizý úkor. Co vám ale mohu všem poradit k přežití je jedno. Nekoukejte na to kolik vyděláte ale na o kolik vám při výplatě zbylo, o nic jiného prostě nejde. Jedno kolik berete, důležitý je co vám zbyde. Jinak to prostě nejde. Mějte se.

    OdpovědětVymazat
  28. Má pravdu Ringo, většina z nás se nechala oblbnout, barevnou revolucí. Tak jako bylo za totáče pro většinu lidí už asi nikdy nebude. Prostě klídek a pohoda, dnes dluhy, lidé zfetovaní a ožralí, jelikož už to normálně nemohou vydržet. Jo na dluh se pěkně žije, ale bohužel to nevydrží dlouho. Takle jako nás okradli po převratu, neokradli mého dědu ani v padesátých letech.

    OdpovědětVymazat
  29. Anonymní26. září 2017 12:50: Máte naprostou pravdu.

    OdpovědětVymazat
  30. Ten debilokratickej žumpobordel nemá s žádnou demokracií společnýho ANI FŇ!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  31. No nevím jestli si Ringo dělá z lidí prdel.Němci že mají lepší pracovní kázeň? Byl jsem ve firmě jako zástupce naší firmy a nestačil jsem zírat. U nás by se němečtí zamněstnanci neuživili.
    lada

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komedianti, když dělají politické agitky a lezou straníkům do řiti, se mají spolu s dotovanými sluníčkáři a církevní zlodějinou nejlépe ve své historii. Ačkoli tyjí z peněz pracujících a hodnot vytvořených předchozí generací, tak nás napadají a patologicky nenávidí.

      Vymazat
    2. Naprostý souhlas stejná zkušenost. Němci nežijí z práce občanů, ale z oranžových revolucí. Na Kladně byla fungující antikorka a co udělali Němci, prostě ji zničili, aby nemohla konkurovat a hned jsou prachy, ale to hlupák nepochopí.

      Vymazat
  32. Asi se bude zdražovat, ODS spočítala, že za socialismu si pracující a důchodci mohli dovolit máslo za 93 Kč, novou Škodovku za 534.978 a 0,5l Pepsi za 77 Kč. Církevní zlodějina, havlisté a členové polistopadové vládnoucí garnitury se mají dokonce nejlépe ve své historii, a tak si kupují nová auta za dvoj i trojnásobek. Už brzy v obchodech dokážete, že jste na tom ekonomicky lépe.

    OdpovědětVymazat
  33. Já jsem nebyl podveden, jenom okraden, ringoši.

    OdpovědětVymazat
  34. Ringovi bylo dobře za komoušů a dnes mu je ještě líp. Porovnávat co bylo před skoro třiceti lety a dnes je totální demagogie. Co bylo špatné se mělo zrušit a co bylo dobré vylepšit jak to říkal mudrlant Havel. Kdo není zdegenerovaný zvrhlý parazit je moderní otrok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se říká, vylili vaničku i s dítětem.

      Vymazat