Reklama

.

.

úterý 5. září 2017

Kotrba: Stály přehrady, elektrárny, sídliště… Dnes není tato země schopná ani udržovat to, co se tehdy postavilo

5.9.2017   Eurasia24
Nelítostnou kritiku polistopadového vývoje v České republice ve srovnání s obdobím socialismu a také varování před odsunem ČR na periférii Evropy vyjádřil v obsáhlém rozhovoru politický a mediální analytik.

Kotrba se do srovnání pustil po otázce týkající se mimo jiné „demokratických disidentů“. „Nemluvte prosím o lidských právech a už vůbec ne o disidentech, a zejména ne o ‚revoluci', kterou kdosi velmi naivní nazval sametovou. Tato země sice před onou ‚revolucí' neoplývala tolika dovozovými auty, ani se nepyšnila bohatci jako Babiš, sankcionovala lidi za pokusy podvracet politické zřízení ve jménu svobody slova, ale byla bez domácího i zahraničního dluhu, potravinově soběstačná, s funkčními a všeobecně dostupnými veřejnými službami, bezplatným zdravotnictvím, školstvím i předškolními službami, dávající spravedlivý životní standard všem a střadatelům dlouhodobě zajišťovala úroky z úspor 4 % ročně – což bylo nad míru inflace,“ uvedl Štěpán Kotrba.

„Stály přehrady, elektrárny, silnice, dálnice, sídliště, jezdily vlaky, autobusy a tramvaje – které jezdí dodnes. Dnes není tato země schopná ani udržovat s péčí řádného hospodáře to, co se tehdy postavilo. Mnoho toho zničila a vybydlela, rozprodala a rozkradla. Nic podstatného za 25 let nevybudovala. Stačí se podívat na tristní stav silnic, dálnic, železnice, kanalizací či vodovodů,“ pokračoval analytik.

A varoval před podceněním potřeby budování nové infrastruktury: „Když Babiš vykládá, že chce stavět silnice a železnice, ví, proč to říká, a mrzí mě jen, že s tím už dávno nezačaly předešlé vlády levice. Protože buď bude dopravní infrastruktura odpovídat potřebám a standardům 21. století, nebo nebudeme schopni těžit z politickogeografické polohy Česka v Evropě. A definitivně se staneme periferií, a ne součástí centra EU. Potřebujeme rozšíření sítí dálnic i rychlostních železnic. Jinak budeme muset zapomenout na Novou Hedvábnou stezku a další interkontinentální ekonomické projekty. Ty půjdou jinudy. Staneme se postupně podobně chudou a posléze vykradenou zemí, jakou je dnes Ukrajina, Polsko, Maďarsko či země Balkánu. Budeme chudou montovnou. Na celé století.“


21 komentářů :

  1. Chápu co jste naznačil, momentálně je plná zaměstnanost nelze říci, že většina se má špatně. Kdo pracuje má se celkem dobře.Problémem je bohužel to ,že výrobní prostředky nevlastní stát a celá vzniklá nadhodnota jde investorům do ciziny , případně do daňových rájů. Státu zůstávají jen daně a ty jen tak tak stačí na mandatorní výdaje. Tak bohužel na dálnice a vysokorychlostní vlaky, tak jak to je v Číně nic nezbývá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A proč na to má Čína? Protože tam není ten zlodějský kapitalismus a hloupě štědrý systém sociálních dávek. A hlavně - umějí tam řídit stát! Mnohem větší.

      Vymazat
  2. Což o to, schopná by byla, ale není ochotná! Proč, No protože to nepřináší zisk privátům. A ti přece vládnou.
    Jak prosté!

    OdpovědětVymazat
  3. Všichni, kdo upozorní na tristní stav naší země je okamžitě označen za komunistu. Zloději, veksláci, podvodníci, kteří táhnou naší ekonomiku jsou označení jako demokrati. Zadluženost je astronomická. Dluží stát, obce i rodiny. Všichni pěti biliony korun. Již nesplatitelné. Kdyby komunisti takto hospodařili, mohli si půjčit a dovážet tisíce tun banánů a všechno dělat na dluh. Neudělali to. Drželi striktně vyrovnaný rozpočet, ba dokonce rozpočet s přebytkem, takže nám dlužili ostatní. Byli jsme svobodní, protože jenom člověk a stát, který nedluží je svobodný. Podívejte se na Řecko, kterému diktují Němci co má prodat, a tak prodává ostrovy, přístavy, fabriky. My směřujeme tam kde je teď Řecko.

    OdpovědětVymazat
  4. Článek je jen výcuc ze zajímavého rozhovoru s Kotrbou - viz.
    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Stepan-Kotrba-Kapitalista-se-nadhodnoty-nevzda-Je-treba-mu-ji-vzit-statem-nebo-vidlemi-Odmitam-sanovat-prusery-Merkelove-nechci-euro-Ale-pozor-toto-nam-hrozi-od-Sorose-502548

    OdpovědětVymazat
  5. Ten článek od Kotrby tady byl už včera,
    tak sjeď níže mezi články, tam je to celé.

    OdpovědětVymazat
  6. Začal jsem jezdit do Polska v okruhu Katovic a Krakova těsně po roce 1970. Byl jsem tehdy pyšný na zemi, ve které jsem tehdy žil. Nyní už se to nedá srovnat. Vezměme dopravní stavby, tedy dálnice. V Ostravě je úzká vlnitá. Jako v západní zemi se cítíte po překročení hranic. Žasnete, co se Polákům podařilo vybudovat. U nás v Ostravě je obava, že některé mosty nově postavených dálnic se zřítí. Polská část Slezska je také poddolovaná, povrch dálnic je rovný a mosty vypadají grandiózně. Za svou vlast se můžeme stydět. Každý by měl přemýšlet, jaké gaunery, zloděje a neschopné idioty jsme mohli pustit k vládě. Zlatí komunisti.

    OdpovědětVymazat
  7. http://www.verejnydluh.cz/ Tak to je každý normální člověk ví že se na dluh nedá žít. Na žádné opravy nejsou peníze tak kam jdou daně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozklikni si rozpočet, blbe, a uvíš to. Na 3 miliony důchodců a zdravotní péči o ně.

      Vymazat
    2. 1:06 Hale husy jsme spolu nepásly vole tím chceš říct že vše jde na důchodce tak to vykládej někomu jinému.

      Vymazat
    3. 1:06 ty debílku ale právě ti důchodci to vše postavili, nebýt jich tak žiješ někde v noře, vím stavět to už začali jejich předci ale nynější potomci, nebo pitomci? Si snad myslí že to zde vše vyrostlo samo, zde je vidět práce učitelů kteří pro vymýšlení stávek za vyšší platy nemají čas na vyučování jim svěřených žáků.

      Vymazat
    4. To snad ani není možné, že se vyskytují takový neomalenci a hlupáci jako je 1:06.

      Vymazat
    5. 1:06Ty sprosťáku havlistickej!Co si to dovoluješ?Jak ty se živíš a co ty jsi dal za hodnoty státu,šmejde?Já si na svůj důchod vydělal,to je ad 1),nadále pracuji,odevzdávám na tebe daně a ne malé,jelikož pracuji u s.r.o,pokud máš ánunk,co společnost musí za mně odevzdávat.A důchod se mi nenavyšuje!Ty prachy jdou na tebe,ty kavárenský povaleči.Já ti doporučuji:tvůj dědeček a babička,ujídají chlebíčka,tak je odpráskni a budeš klidně spát,ty omezenče!Dennodenně vidím omladinu,která vydělává do státní kasy,zhulenou,zfetovanou,špinavou a smradlavou.Takovým se podaří např.postavit nebo vyrobit to,co starší generaci!Rodiče by se měli za tebe stydět!

      Vymazat
  8. Kotrbo mate zajimave thema, ale cenzor radi, jako lump v palirne. Budete mit malou navstevnost.

    OdpovědětVymazat
  9. 1:24
    Jasně papundekle,TY TVOJE THEMATA SI NECH PRO ALIGÁTORY!!!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Je mi jasné, že toto téma se některým nezamlouvá, neboť pozorují že jich je stále méně a z toho začínají mít mindrák. Růžové brýle už od doby hadráku ztratili svou barvu a normální lidé i když se zpožděním začínají vidět realitu.

    OdpovědětVymazat
  11. Pan Kotrba se plete. Ono se staví, ale nějak nám to nejde a kdejaké zlé okolnosti se spikly proti narodobudovatelům. Rychlostní koridory se staví už 25 let, ale rychlost vlaků je jaksi jako za císaře pána, když dráhy stavěl on a jezdila pára. Také dálnice se staví, ale bohužel se rychleji rozpadají pod koly traků. Sem tam nějaká ujede s celým kopcem, jinde se objeví neřád jako ukradené kamení a navezený odpad. No a největší počin přeci byla Blanka. Ten světově pozoruhodný počin se bohužel 3x prodražil, párkrát propadl, jednou vytopil, ale skvostné dílo se podařilo a pár chasníků napakovalo. Že jiní za menší prachy udělali větší díla a nepadají jim hned na poprvé to je zlá pomluva. Dokázali jsme přeci být EKO když místo obilí a brambor, které dovážíme nám rostou fotovoltaiky a elektřinu pod cenou posíláme Rakousku a Německu a dotují to naši občané. Také si můžeme připsat hrdě titul ekologičtí likvidátoři odpadu v našich spalovnách, skládkách a vyřazených statcích kam to sváží celé Německo. No samý úspěch, tak co si stěžujete?

    OdpovědětVymazat
  12. Cesko vyvazi jen prostituci a cenzuru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ČSSR vyvezlo do světa ekonomické emigranty a většinou s velmi křivým charakterem. 8:49 je toho důkazem.

      Vymazat
  13. 8,49
    Za to ty,jen na latríně bleješ ty pro ussácký zvratky,honivoji!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  14. V podstatě souhlasím s panem Kotrbou, ale nesouhlasím ve věci železnic. Za dvě a půl hodiny z OL do Prahy to není špatné. Rychlíky, Rx, regionální železnice, návaznost spojů, toto vše se zlepšilo. Z té gigantické zlodějiny, která se tu prováděla zejména v devadesátých letech, alespoň nějaké promile nebylo rozkradeno, plus evropské peníze, takže něco se zlepšilo. Celkově, ale za téměř třicet let, až tak toho mnoho nebylo. Morave

    OdpovědětVymazat

Reklama