Reklama

.

.

pátek 15. září 2017

Mariánský sloup na Staroměstském náměstí stát nebude! - zpráva a projev spisovatelky Lenky Procházkové

- kru -
15.9.2017  přišlo nám v noci mailem

Dovoluji si oznámit, že dnes ve 22:00 hod. odhlasovalo 36 zastupitelů hlavního města Prahy usnesení, ve kterém bere zpět souhlas s umístěním repliky Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí. 
(Předehrou tomuto rozhodnutí byl projev paní spisovatelky Lenky Procházkové - který otiskujeme před zprávou kolegy -kru-.)
Projev Lenky Procházkové před Zastupitelstvem hlavního města Prahy:

Vážení radní a zastupitelé,

děkuji za slovo. Jmenuji se Lenka Procházková a vystupuji zde jako spoluautorka Petice proti znovuobnovení Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí.

Francouzský historik a politik Ernest Denis v knize Čechy po Bílé hoře napsal o významu původního sloupu toto: „Ferdinand III. svěřil své království zvláštní ochraně Panny Marie, a postavil jí v červnu 1650 sloup se sochou její na předním místě hlavního města. Sloup tu byl symbolem, že se Řím ujal vlastnictví Čech.“

Připomenu, že tento symbol vlastnictví byl vztyčen pár metrů od někdejšího popraviště, kde byla v červnu 1621 popravena stavovská elita. Tedy muži, kteří se snažili uskutečnit svůj sen o konfederaci nezávislých států, kde bude svoboda víry zaručena každému včetně poddaných a kde král bude volen stavovským sněmem. Tak avantgardní plán musel být nejen poražen, což se stalo na Bílé Hoře, ale i exemplárně ztrestán. Hlavy popravených umístěné v železných koších „zdobily“ Staroměstskou věž Karlova mostu ještě deset let. Sen o svobodě víry se ale nepodařilo zničit ani vyhnáním protestanské elity, ani plošnou násilnou rekatolizací zbylých obyvatel. Byl předávaný spolu s touhou po samostatném státě z generace na generaci. Až k Masarykovi a jeho legiím, které na frontách první světové války vybojovali právo Čechů ale i Slováků na suverénní stát.

Každý pád nenáviděného politického režimu je provázen odstraňováním jeho symbolů. Mariánský sloup byl stržen z vůle lidí, Pražanů, kteří už nesnesli jeho sousedství s novým pomníkem MJH. Postava Husa je symbolem boje proti teokracii a odkazem k hledání a obraně pravdy. K tomuto odkazu se přihlásila i První republika. Hlásíme se k němu i dnes.

Nedovedu si představit, že v příštím roce, kdy se bude slavit sté výročí založení suverénního státu, vyroste na Staroměstském náměstí znovu symbol někdejší totality. Proto jsem se stala spoluautrorkou této petice proti obnovení Mariánského sloupu. Není to první petice v této věci. Jednu jsme organizovali už koncem devadesátých let, další v roce 2001. Následující pak v roce 2012, kdy se téma opět stalo aktuálním. Tehdejší pražský primátor Bohuslav Svoboda se sice účastnil pietní slavnosti ve výroční den popravy českých pánů, kde vyzdvihoval jejich statečnost při obraně svobody víry a mluvil o trvalé výzvě pro naši paměť, ale už v dalším dnu tentýž primátor oznámil, že se souhlasí s obnovou Mariánského sloupu a že je nutno to vnímat jako symbol smíření a náboženské tolerance této země. To zní z úst politika neuvěřitelně. Vždyť sloup byl postaven poté, kdy všichni protestanti byli ze země vyhnáni nebo násilně převedeni na tzv. víru pravou. Jakou toleranci tedy sloup symbolizuje?! Ve skutečnosti je snaha o jeho znovupostavení dalším krokem na cestě směřující ke ztrátě historické paměti národa a tím i ke ztrátě jeho identity.

Po přijetí nemravného zákona o tzv. církevních restitucích, schváleného v den výročí osudové bitvy na Bílé Hoře, získala ŘKC výhodnou vyjednávací pozici. Dopisy kardinála Duky, v nichž připomíná menším církvím jejich podíl na zisku z tzv. církevních restitucí a žádá od nich na oplátku souhlas s novým postavením sloupu, působí jako vydírání. Věřím však, že se tento pokus o zkorumpování svědomí nezdaří.

Stejně tak věřím, že ani vy, zastupitelé občanů, nedovolíte, aby na Staroměstském náměstí vedle pomníku Mistra Jana Husa a naproti někdejšího popraviště byl znovu vztyčen karatelský prst se sochou zneužité Panny Marie.
- - -

Zpráva -kru- - dokončení:

ZHMP vyslovilo nesouhlas s umístěním díla na svém pozemku, kterým Staromák je, a tím pádem vlastně stavební řízení k výstavbě, které se rozběhlo a které vykonává státní správa, ztrácí význam, když majitel pozemku je proti. Za příslušné usnesení hlasovalo 36 zastupitelů; přítomno bylo 58 ze 65 zvolených. Proti sloupu byli zastupitelé ANO, ČSSD, KSČM, piráti a zelení. U dalších to bylo různé.
Takhle si to malovala katolická sekta na dlažbu pražského Staromáku: "Tady bude stát SLOUP"

 -

Diskuse trvala od 17 hodin. Zastánci stavby argumentovali uměleckou hodnotou, což ale oponenti u napodobeniny zpochybnili, architektonickou hodnotou, důvodem někdejší výstavby jako díku za záchranu Prahy před Švédy, urbanistickým dotvořením náměstí obnovením někdejší vertikály mezi Týnem a radnicí, náboženskými důvody týkajícími se Panny Marie a též pochybnými úmysly skupiny, která sloup v r. 1918 strhla a před svržením dalších soch - z Karlova mostu - ji zabránila policie. Tvrdili, že sloup bude symbolem smíření, varovali před zneužitím ZHMP k zastavení jiných podnikatelských záměrů soukromých investorů či tradičním způsobem vyřizování petic, kdy je pověřen některý z radních jejím vyřízením.

Odpůrci sloupu argumentovali symbolickým významem, které dílo postupně získalo u Čechů a který TGM charakterizoval jako politickou potupu českého národa. Upozorňovali na ikonografii znázorňující porážku protestantismu, na výsměch umístění na místě popravy 27 českých pánů po Bílé hoře, na dopady Obnoveného řízení zemského, které zrušilo určitou samosprávu měst a stavů a především znamenalo tvrdou rekatolizaci země do té doby nábožensky pestrou a tolerantní. Obavy ze zneužití ZHMP jako nástroje proti investorům označili za demagogické, neboť jde o stavbu na pozemku města, nikoli soukromém. Stejně tak bylo připomenuto, že byly v minulosti petice, které zastupitelé rozhodli meritorně, např. souhlasili s trasováním železnice do Veleslavína. Několikrát bylo připomenuto, že se jedná o obnově sloupu, s jehož stržením TGM souhlasil, v den 80. výročí jeho úmrtí. Obnovení Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí jako symbol smíření nelze považovat, když jsou kolem něho tak vyhrocené debaty, může být ale postaven někde jinde, dodávali odpůrci, případně by muselo jít o společné dílo, nikoli jednostranný akt. Došlo i na urbanistickou stránku, kdy odpůrci upozornili, že náměstí je výrazně odlišné od dob, kdy sloup byl vztyčen a svržen (není budova radnice, otevřel se prostor před sv. Mikulášem, není kašna atd.), takže na místě je nejprve vyjasnit si koncepci náměstí a pak teprve jednat o tom, co kde případně umístit.

- - -

119 komentářů :

  1. To je skandál, jak se tady katolická církev roztahuje! Poskoci a kolaboranti (Gott mit uns!, Pacem in Terris) nacistů, fašistů i komunistů si tu počínají jako na svém lénu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:34 Zapoměl jste na podporu dnešní pravice, která se jim tak bohatě odvděčila z našich peněz. A majatky a peníze to je moc. Proto i Mariánským sloupem zkoušejí, jak velká ta moc je, co všechno si lidé nechají líbit. Ani bych se nedivil, kdyby potom navrhli znovuzavedení roboty na panském a církevním. V rámci nápravy křivd a jako symbol smíření.

      Vymazat
    2. Jedžíšmarjá - vždyť na panském se robotuje už dávno! Z čeho by všichni ti byrokrati, paraziti, politici, podvodníci, šmejdi, a zbohatlíci žili, když ne z roboty? A že na "panském"? To už je dnes slabý slovo - dnes se robotuje na nadlidi - na polobohy s imunutou, ti můžou všechno. Mrkněte se na jejich příjmy, zatímco dělnictvo a další a další stovky lidí robotují ( otročí) za byt a stravu. Tak proto nechtějí sloup? Aby nepřipomínal, že dnes je to stejné, ne-li horší, a jestli se něco změnilo, tak snad jenom to názvosloví, a to je zatraceně málo - ne?

      Vymazat
    3. Valka: Souhlasím s paní Procházkovou

      Vymazat
    4. Ty vole 11:34, co do toho pleteš komunisty? Jsi na hlavu?

      Vymazat
    5. 14:18 on ten 11:34 ani neví o čem je řeč. Ten 11;34 bude vemeno stejný jako většina zde pismopravdy znalců před rokem 89 ve zboru PS VB. Než toto,tak nic.Dodrej vyznavač starejch pořádků je mrtvej vyznavač těch sraček

      Vymazat
    6. 20:42 mas pravdu, Lidove Milice selhaly, mely te umlatit, havlisto

      Vymazat
    7. Jedná se hlavně o klerikálně pedofilní sebranky Hoch mit uns! a Pacem in penis!!!

      Vymazat
    8. 21:00 Hele ty zdegenerovaná komunistická mršino, už brzy budeš absolvovat obojživelný kurzy létání a plavání, shozením z vrtulníků do zátoky se žraloky:)))

      Vy mrdky rudé, co po vás zbude? Jen země zničené a národy chudé ...

      Vymazat
  2. To bude breku v Pražské kavárně dobře jim tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak tohle téma souvisí s jakousi "Pražskou kavárnou"? Koukám, Zeman vám vymyslel protivníka a vy ho vidíte za každým stromem, co? Ach jo.

      Vymazat
    2. A ještě taky migranty a Babiše -vidí za každým stromem diskuzní jedninci. Mají zúžené obzory -nic jiného nejsou schopni vidět, zato migranti a Babiš na ně dělají "baf" i ze záchodu. Nemají to jednoduché,to se musí nechat.

      Vymazat
    3. 11:52 Tady máš odpověď:12:41

      Vymazat
  3. http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/VIDEO-Mafie-ve-Vodnanech-i-ten-traktorista-ma-z-Babisovy-chemie-hned-prujem-Maso-z-Polska-salam-ze-separatu-Film-Selsky-rozum-se-panu-exministrovi-libit-nebude-504105

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co jsi tímhle chtěl říci k článku o Mariánském sloupu? Proč bychom k tomu měli číst žvásty o průjmu? Když už jsi slezl Parlamentní listy ( majitel Bakala) a určitě Novinky, vlezl jsi na NR a kvákáš tady kokotiny. Diskuze mají být k článku, jenže to ta zbývající hrstka závislých kokotů co denně lezou žvanit, vůbec nerespektuje. Dříve se diskuzí účastnilo hodně lidí a některé příspěvky byly i poučné a zajímavé, ale z toho zbyla hrstka kokotů, na duševní úrovni drben, čtenářů Blesku, Prásku,Aha, a ostatního bulváru. Paní Procházková ať moc nedržkuje, nejsprávnější by byl plebiscit, aby se prostě občané vyjádřili, zda sloup chtějí nebo ne, a hlas lidu, hlas boží - kdyby jich většina sloup chtěla, sloup bude. Už by mělo provždy skončit všechno to žblechtání všelijakých aktivistů, a dalších sráčů. Stát je tady pro občany a ne obráceně. Řeší se úplné a naprosté sračky - a k toumu sousoší, které chčije na ČR -se paní Procházková a uklizečka Krnáčová vyjádřily - jak? Aha - a jsme u toho. A ty žvásty o církvi si taky nech, tady jde o památku, ne o církev, nebo bys zbořil kostely ty hňupe? A proč ne? Třeba ti hajzlíci, co zapálili ten dřevěný historicky cenný kostel, smýšlí jako ty. Ani s pražskou kavárnou to nesouvisí. To už jsou taky bláboly, jako "pornojanda" -islám -a podobné výlevy už tradičních diskuzních kokotů.

      Vymazat
    2. 11:46 - Jen pro přesnost, majitelem Parlamentních listů je pan senátor Ivo Valenta, jestli se nepletu. Petr

      Vymazat
    3. Ano, máš pravdu Petře, blicí listy vlastní ten hajzl, majitel hazardu, který přivádí lidi zu grunt a do blázinců, a který nezruší a nezruší ( jako prý děsně škodlivé kouření cigaret) právě pro takové Valenty. Mám v tom mrdník -omlouvám se - Bakala vlastní jiný lživý list.

      Vymazat
    4. Pan Valenta někoho přivádí zu grunt a do blázinců? Jak proboha?

      Vymazat
    5. Hazard odjakživa přiváděl lidi zu grunt, 12.35 prošmejděné výplaty, směnky, dluhy, exekutoři, blázinec.Sebevraždy. Děti doma pláčou hlady, tatík dřepí u automatu. Vytváří to závislost asi stejně jako to kouření, jenže je to mnohem drastičtější. Za cigarety nikdo nevyhází celou vejplatu, ale za sluníčka, broučky, a létající šneky ano. 40 let byl hazard zakázán, a možná i dřív, to bych musel do historických pramenů. A taky byl trestán - polistopadoví šmejdi ( vekslové ( případ p.Valenty a dalších) a všechna ta hnusná individua štítící se práce, si na tom přišla na své, a "stát" jak známo, šmejdy podporoval,jen když svým šmejděním vytváří "majetek" byť i přes mrtvoly. Nad zákazem hazardu se poskakuje asi dvacet let, zbytečně - pánové Valentové by neměli své miliardy vydělávané na korumpování blbečků a závisláků. Je to stejnej kalibr jako jsou drogy. Nebo internetové žvásty. A proč kladeš idiotské otázky, když to víš moc dobře? Kdyby zbohatl na hazardu nějakej šmejd, s tím se nedá nic dělat, ale jak může být šmejd senátorem? To je výsměch všem lidem. Když budu bohatnout na nájemních vraždách a odstraňování šmejdů, jako je například právě Valenta, budu za hrdinu a taky budu moci být senátorem? Tak jo, za pokus by to stálo.

      Vymazat
    6. No já třeba sázím u sázkovek spoustu let a dětičky mi nikdy nebrečely hlady, manželství mi vydrželo už skoro čtvrt století a mám se celkem fajn.
      Proto jsem tak "blbě" zeptal. A když už zmiňuješ ty automaty, tak vůbec není problém v tom, zatrhnout příjmy Valentovi. To by se udělalo raz dva. Problém je v tom, že z automatů mají nemalé příjmy městské kasy.
      A přesto automaty v některých městech zlikvidovali a jinde frčí dál. Takže já nevidím problém ve Valentovi, ale v zastupitelích, resp. v celém systému. Protože výpadek příjmů, pokud zakáží hazard, jim nikdo kompenzovat nebude.

      Vymazat
    7. V tom ti dávám za pravdu anonyme 13.04 - je to, jak píšeš.

      Vymazat
    8. 13:04 Problém je, když díky hlouposti lidí se mocným "zastupitelem" stane sám Valenta. A jsme znovu u voleb a lidském rozumu/nerozumu. Respektive u odpovědi na otázku: "kdo za to může?".

      Vymazat
    9. Za co? Za to, že se někdo vlastní vinou dostane zu grunt nebo do blázince? Za to si milej zlatej může jen a jen každej sám, za to nemůže ani Valenta ani ostatní hazardní společnosti.
      Ale dost, uznávám, že tenhle článek není o hazardu.

      Vymazat
    10. To je pravda 13.58, článek o hazardu není. Ale aby byl lump jako je Valenta senátorem, a pohoda, ale na Babiše se sočí ze všech stran, je na přesdržku -ne? Oč je tam, mezi těmi politickými masturbanty jeden lump horší než druhý? To je výsměch lidem - tak proč media píší co píší, když stejně se všichni a všude jen občanům vysmívají, a i ty info - slouží jen k tomu, aby lidi byli nasraní, bez radosti ze života? Neboť který článek za posledních několik let byl radostný? Nebo už radost a chuť žít zmizela z mediální atmosféry potažmo společenské atmosféry navždy? Tak proč tedy žít? Pro pomstu? Pro ..vono jednou... a podobně? A to platí i pro ten sloup. Když to lidi chtějí - no proč ne? Postavily se jiné sochy ( i pitomosti) - tak proč ne sloup? A nemohu souhlasit ani s tím, že za své trable si každý může sám - když budu chtít vyházet prachy pro děti v herně, a na žádnou nenarazím? Jako to bylo dřív? Proč je z ČR Las Vegas? Komu a čemu to prospělo? To, co vy, říká s oblibou bratr Kalousek ( ta svině) že každý si za své trable může sám - tak i za to, že si tihle šmejdi udělali demokracii jako mají králové, a k tomu zneužili občany? Že se tato demokracie prosazovala násilím, a že obětí tohoto násilí, té genocidy, na které spolupracovala i přeplácená justice, jsou statisíce - kdy se dočkají odškodnění za zmršený život? ..Za co, panebože za co? Půl života v prdeli"... a nehádejte se se mnou!

      Vymazat
  4. Vážená paní Lenka Procházková je neuvěřitelná osobnost. Musím napsat Pán Bůh zaplať za ni, i když je to zdánlivý paradox, jenomže já si nemyslím, že katolická církev je Boží Církví, to ani náhodou.

    A to že paní Lenku Procházkovou český mainstream poměrně úspěšně ignoruje, je nehorázné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paní Procházková napsala román o Ježíši Pánů - "Beránek".

      Vymazat
  5. Paní Lenka Procházková by byla po Zemanovi výborná prezidentka.!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-))) - no, nebo by to mohli vzít pánové David a Dvořák... v sudých týdnech jeden a v lichých druhý...

      Vymazat
    2. Jasně Procházková je nesmrtelná - něco jako nesmrtelná teta. Někteří primitivní jedninci prostě potřebují k životu modly - aby se měli k čemu modlit. Jak ostrovní divoši a domorodci. Do kulturně a technicky vyspělého světa modly nepatří. Vše musí být věcné, jasné a objektivní. Myslíte, že by měla být obsahem manstreamu, stejně jako všichni ti úchylové, a štětky co vystrkují rozkroky, a další bizarní sračky, neboť mainstream už nic jiného není?

      Vymazat
    3. 12:31 "Vše musí být věcné, jasné a objektivní." To jistě nemluvíte o dnešních politicích ani médiích, že ne? Kdo tedy vašim kritériím vyhovuje, když ne Lenka Procházková, která se jim dnes alespoň trochu snaží přiblížit? Pokud se takoví lidé nedostanou do médií tak se těžko něco změní. Hodně lidí je pohodlných myslet, takže je pro ně "směroplatné", co vidí ve sdělovadlech. A pokud tam vidí stále jen jednu stranu mince tak si netroufnou ani pípnout, i když vědí, že pravda je jiná. Pořád žijeme v pohádce Císařovy nové šaty. Jsou zde "dětí", které nemají důvod lhát, ale jejich hlas se k lidem nedostane. Na hlásné trouby mají monopol zlodějští krejčíci.

      Vymazat
    4. Ano, to je pravda. Ale i paní Procházková hraje hru na císařovy nové šaty, je přece disidentka i aktivistka - ne? A o co že se snaží? Že jsem si nevšiml. Občas napíše nějaký populistický protestsong. Ale kdyby došlo na lámání chleba, bude notovat stejnou, jako Jourová, Bobošíková, a další geroj geroj Čapajev... -známe. Jde jen o pozice a peníze. Kriminál nikomu tady zatím za blábol nehrozí, a už vůbec ne medializovaným ksichtíkům, což moc dobře vědí. Kde zůstal otec dělníků "taťka Falbr"? Kde zůstal rváč za mašinfíry Dušek? Kde zůstal Zavadil? Kde jsou všichni ti hrdinové žvatlající protestsongy? Dnes jezdí v luxusních fárech v luxusních hadrech, bydlí v luxusních bytech - zalepili jim držky penězma. Ten, kdo tohle tady řídí, zná své Čecháčky až moc dobře. Tady nehrozí žádnej Mao-ce-Tung, který do smrti odmítal luxus zbohatlické smečky, proti které bojoval na život a na smrt, bydlel i nadále v jeskyni, nosil uniformu a čepici s nehtem jako každý chudý Číňan a jedl z ešůsu čumízu. Naprosto neúplatný člověk - asi stroj? Protože v ČR se nikdy nikdo takový vyskytovat nebude, tady to nehrozí. Občané ČR je jen smečka ňafajících psisek, ale když se jim hodí žrádlo, zmlknou, žerou, a mlaskají. Těm, která se snaží vyčnívat, se jenom musí hodit dřív, víc,a lepší.

      Vymazat
    5. 14:31 Do vašeho seznamu si dovolím přidat "nesmiřitelného bojovníka proti korupci" senátora Lásku. Ten se otočil takovým tempem, že Irma je proti němu vánek.

      Vymazat
    6. Proč se, vy duševní chudáci navážíte od Lenky Procházkové, Dvořáka a Davida? Ani jednoho z nich neznáte, ani jednomu z nich nesaháte po podrážky jejich bot. Jste jen zakomplexovaní boční!

      Vymazat
    7. 19:55 protoze Dvorak dosadil Havla k moci

      Vymazat
    8. Taky ti položim otázku 19.55 -proč ty jsi naopak z Lenky Procházkový podělanej? Mocí mermo ji budeš hájit přes mrtvoly -proč? Co pro tebe znamená - pochlub se. Já znám řadu lidí s dobrými názory, a dovedli by taky psát a žvatlat, ale nikdo je k tomu nepustí. To je stejný jako televize - žvatlají tam pořád stejný lidi, komentátoři taky pořád stejní, Mitrofanov, Pehe, a další - a proč jsme podle tebe duševní chudáci, když jí nelezeme do zadku jako ty? To je tvoje věc, komu ses rozhodl lézt do zadku, ale proč nadáváš lidem, kteří žádné modly ani zadky k tomu, aby si vytvořili názor, nepotřebují? Do Dvořáka ani Davida se nikdo nenaváží, ale tý ženský se tady staví slavobrána, jakoby zrovna ona zakázala lidem nějaký sloup či co - vždyť je to jak u blbejch na dvorečku - celá ta záležitost, celá tahle diskuze.Proč o tom media vůbec informují? Ať se Pražáci třeba poserou.

      Vymazat
    9. 21:32 Nezlobte se, ale jste dost mimo. Chápu, že vám LP leží v žaludku jako bývalá disidentka. Ale je schopná vidět dnešní ubohosti a má odvahu se proti nim postavit. Mariánský sloup není záležitostí jen Pražáků. Nechci malovat čerta na zeď, ale představte si, že by nějaká parta "uvědomělých občanů" chtěla třeba na Hradčanech nacistickou vlajku (která tam kdysi byla) na připomínku těch, kdo tak rázně zatočili s "nekalými živly." Také by vás rozčilovali lidé, kteří by se tomu postavili?

      Vymazat
  6. To se zase rudohlavej sluníčkář Fendrych posere záští...Zase bude pištět jako malá šedá bezvýznamná pražskokavárenská myšička

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co je to Fendrych - a to on tak moc touží mít sloup, až se z toho posere? Že o tom nikde nic nepsali? Dík za info diskuzní bohatýre. A nemějte péči - všichni se svých sloupů dočkají - jednou na nich budou viset na konopné oprátce. A nejen Fendrych.

      Vymazat
  7. Toto vubec nema nic spolecneho s politikou , ale ma to vse spolecne s vazbou na minulost , bez ktere nemuzeme zit a prezit !

    Z 21 rimskych Bohu bylo 8 Bohyn a po roce 311 A.D. je prevysila kralovna nebeska Sv. Panna Marie, ktera je shrnula v jednu velicinu.

    Sv. pane Marie je symbolem POMOCI, ZDRAVI, LASKY stability a prinasi uspech a dokonce i penize, protoze department Fors Fortuny pripadl ji .

    Pred Rimany to byli Rekove, kdo meli stejne Bohy , pod jinym jmenem a daleko v minulosti lide na Krete a v Egypte meli spiritualni potrebu, teto veliciny, ktera svym puvodom pochazi asi z Malty 10 000 B.C.
    Takze prazaci polibte nam rit !
    -------------------------------------------------------

    Eminence kardinale Duko !
    Zde velmi hrisny Katolik nick honolulu bude stavet SHRINE pro nasi nebeskou kralovnu za vase penize.
    Tato SRINE bude ozdravovna pro dusevne znavene a bude parkem po vzoru nekterych shrine z dob antiky a z moderni Ameriky.

    Ukradneme vse nejlepsi co mel Rim a co ma Amerika a postavime SHRINE v Evrope v miste ktere ma Vortex.

    Chief architekt budu samozrejme ja. Vy Eminence budete mojim finnacnim zastupcem !
    Take svrhneme papeze protoze je pekelnikem !

    Pani Prochazkovou - tu mam rad, tak ji udelame kantinskou ve stanku s obcerstvenim.
    Nick HONOLULU - vzdy verny nasi nebeske kralovne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to vidíte Lulu - jací jsme v Čechách pitomci. Debakl nad sloupem - takový sračky se tady řeší, ale závažné věci, jako sociální bydlení, nebo povinnost prokazovat nabytí majetku, snížení odměn exekutorským pijavicím - se řeší už déle jak dvacet let,a zatím skutek utek. Není politická vůle těch bastardů, a zatím k tomu neřečnila ani Procházková. Víc ji sere ta panna Maria na jakémsi sloupu.Ach bože. Chčijící sochy dostaly zelenou hned, na ty ani Procházková nezaútočila. Českou společnost ovládly sebestřední, zdegenerovaní blbci, deroucí se k moci, společně s těmi, kteří už jsou u moci, celých 27 let. Zničily už všechno, co se dalo. Ale nad sochou budou krafat a žvanit.

      Vymazat
    2. Hlupáku, spor o mariánský sloup je spor o směřování společnosti ~ buď demokracie a svobodně vyjadřované přesvědčení, nebo uzurpovmání moci katolickou sektou.

      Vymazat
    3. Blbější kravinu 20.03 už snad ani nelze vypotit. Tady žádný svobodně vyjadřované přesvědčení být nemůže a není, a tu kokotinu o uzurpování moci čímže??? katolickou sektou? Takový sračky! Kdes to vzal? Kde je nějaká sekta ty demokrate? Tak kvůli pitomýmu sloupu, kdyby někde stál, nás bude uzurpovat nějaká sekta? Jak jsem si všiml, tak sloup by chtěli úplně vobyčejný lidi ty sekto jedna přitroublá. Co je to mezi důchodcema za pitomce, to svět neviděl. Jdi si číst Ferdu mravence dědku, nebo z těch diskuzí dočista zmagoříš.

      Vymazat
  8. Tak to mám velkou radost. Přece jen se to paní Procházkové a dalším povedlo! Okolo Mariánského sloupu se angažuje už dost dlouho a její úsilí se naštěstí neminulo účinkem. Pro mnohé, kteří se snaží o vykořenění Českého národa, přepisování dějin a pod., to je těžká rána. Jenom se divím, že se v Praze našlo tolik osvícených radních. Asi nebudou všichni úplný pitomci.
    Jirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně že ne pitomci 12.41. Sloup prostě ne, i kdyby se lidi posrali.Mají přece jiné modly, které jim ti ne úplní pitomci dopřávají - Havla - celý veliký letiště a lavičky -jedna bratru za stopadesát tisíc, Palacha - tryzny, muzea, film, a další. Když vykopali ze svých stanovišť Leniny a Staliny, nahradili to obřími sochami žen, jimž lze koukat do prdele, nebo chlapů, kteří chčijí na placku vytvořenou do tvaru ČR, nebo hnusnými patvary pozlacených"kašen" na náměstí v Plzni ( asi náhrada za zbořené divadlo M.Horníčka ?) ale jen ne Marianský sloup proboha! Tam je jen jakási panna Maria - rozhodně ne! Modla Procházková tomu dala punc -škoda že ji nevzali na ten ústav pro studium totalitních režimů, takovou osvícenou aktivistku a disidentku, ta by se tam hodila jak prdel na nočník.Ještě jednou škoda. Tak si to vynahrazuje alespoň žvatláním proti sloupu. Všichni pitomci snad nejsou, ale jakýsi diskuzní Jirka určitě ano. Co takhle všude zbourat chrámy a sochy sv. Jiří? K čemu ten je? Taky k hovnu - ne?

      Vymazat
    2. 12:58 - jste velký hlupák.

      Vymazat
    3. 20:06 jsi cesky primitiv

      Vymazat
    4. 12:58- "žvatlat proti žvatlajícím" je snadné ale uvést důvody proč sloup postavit???

      Vymazat
  9. Neni mi jasne z jakeho duvodu se intenzivne bojuje proti dejinam nasi uslechtile bile rasi !
    S tim Ferdinant III. nema nic spolecneho, ale on byl SECTELY - hodne vedel, tak zalozil i LITERALNI AKADEMII ve Vidni. (1657).
    On chtel proti tureckemu nebezpeci, postavit krestanskou uvedomelost - silnou ideologii.

    Dnesni cirkev je plna zradcu Evropy, ale my ji uzdravime a postavime SHHRINE ! Tim nazlobime vsechny kozomrdy a jinou havet, ktera neni nase krestanska.

    My Cesi jsme ze stejnych prarodicu jako byli Rekove a Rimane a budeme hajit nase dejiny.
    Nick HONOLULU - tribun lidu osviceneho a spravneho.

    (Panove, rad bych vas dale presvedcoval o hodnote mych nazoru, ale musim pracovat. Byl zde Hurrican Irma a udelal z moji krasne ctvrti smetiste !
    Bylo by dobre, kdyby jste prostudovali obranu populace proti prirodnim katastrofam, aby jste jednou byli pripraveni a neumirali zbytecne.)
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klídek Lulu - my vymřeme na jinou katastrofu - na lidskou blbost, hamižnost, sebestřednost, snobství, požerem se navzájem jako krysy, a naši politici nám k tomu budou pískat. Moc dobře už nás znají. Platí si media, aby občas hodily krysám nějaké to emocionální sousto ( i když znetvořené a vylhané) a krysy se vzápětí začnou verbálně požírat na diskuzích. Pak přijde čas, kdy se požerem naživo v terénu. A na to se čeká. Nikdo nezasáhne. Proč taky? Víte co se uprázdní bytů, co zůstane na drapačku firem a aktivit? Hafo. A nad požranými krysami neudělají ani ten kříž. Zlatej hurikán - to co čeká nás, bude horší než zkáza Pompejí.

      Vymazat
    2. 12:59 Mariánský sloup není o sporu křesťanství kontra jiné náboženství. Je o bezohledném prosazení římskokatolické církve jako "jediného správného" hlasatele křesťanství. Křesťané byli i všichni ti, které katolíci popravovali a vyháněli ze země. A na oslavu tohoto vítězství si postavili právě ten Mariánský sloup. Snaží se ho obnovit už od plyšáku aby zase oslavili, že znovu vítězí "ten jediný správný názor". Běžně se to nazývá totalita, oni tomu říkají demokracie.

      Vymazat
    3. A není to dnes už jedno 13.20? Jak to bylo nebo nebylo, protože stejně to spousta lidí neví, a vůbec se to nedozví. A kdo se snaží sloup od plyšáku obnovit - ti obyčejňáci kteří by tam sloup chtěli mít, nevypadají na nějaké spekulanty s poslušností. To se zase jen dělá z hovna fík - jako dnes z řady věcí. Proč nikomu nevadí, jak se překroutilo husitství ( zajeďte se mrknout do Tábora) kdy artefakty a památky jsou na popiskách anglicky, a někde pod tím česky, nebo to překládá někdo z tlampače, takže bratři z USA nám museli nejdřív schválit, co smíme říkat o bratřích v Kristu - husitech, když husitství vzalo základ na potupné smrti Čecha Jana Husa, kterého stejné zrůdy, jaké dnes brojí proti obecné pravdě, upálily. Proto se to překrucuje a nakrucuje, dnes by hranice totiž hořely také. A co sedmadvacet českých pánů, ti staříci, kteří byli exemplárně obětováni zhovadilosti, jenž nemá meze, katolíci proti protestantům, aby se ukázalo, kdo tady je a bude pánem, a aby to vypadalo jako opravdový trest, byl jako oběť vybrán i Diviš Černín - katolík. Sám jeho bratr Heřman Černín, tehdy královský sudí se bál dostat ho zpod sekyry, aby neohrozil svoji vlastní loajalitu k císaři, a nechal stít i svého nejlepšího přítele Kryštofa Haranta z Polžic, ačkoliv ten mu kdysi na cestě v poušti zachránil život -a proč? Protože Kryštof Harant měl obrovský majetek, byl obrovsky vzdělaný a nadaný, což Černín nebyl, a záviděl mu - po jeho popravě si vzal za manželku vdovu po Harantovi a tím pádem získal i jeho majetek. A dnes? Na místě toho hnusného divadla na Staromáku je v dlažební kostce na zemi vytesán jen křížek a na tom stojí stánek se žrádlem - tam nebylo třeba piety? To slovákům na pozicích pražských primátorů nevadí? A co pražané - my Prahu nedáme - těm tyhle zhovadilosti taky nevadí? Proč se na diskuzích lidi hádají, když každý problém byl vždy jen o penězích a majetku, překročil mrtvoly, a zas o penězích a majetku, a dnes to není jiné. Ale lidem se musí "žvatla patla" něco jiného, a pologramoti na diskuzích, kteří o historii vědí kvajznu, většinou nepřečetli v životě ani jednu knihu, ale naučili se ťukat do kláves, dokonávají dílo zkázy.

      Vymazat
    4. 14.02 Samozřejmě, že to ani dnes není jedno. Z logiky toho, co zde píšete, bychom asi měli znovu začít stavět sochy Leninů, Stalinů a vzato do důsledku, třeba i Hitlerů. Můžete mi říci proč? Když už jednou byly sochy či pomníky minulých totalit či symboly útlaku našeho národa zbourány, proč je stavět znovu?
      Jirka

      Vymazat
    5. Co cekas od ceskych kolaborantu, za valky makali na nemce az se z nich kourilo

      Vymazat
    6. Přesně tak - blbec zůstane blbcem a pařez pařezem. Co to ten Jiřík žvatlá o sochách Lenina a Stalina? Zavři zobák o Stalinovi, a nažvatlej něco o soše tý ženský, co se jí kouká do prdele, nebo o těch, co chčijou na ČR ty logiko. Tomu se vyhejbáš záměrně co? To bys musel říci, že dnešní režim je pěkně prolezlej prašivinou - tak Lenin ne, pochcaný sochy jo? Sochy Lenina by se samozřejmě nestavěly, když už je jednou vandalové zničili, tak postavíme sochy Vindischgratze, nebo Metternicha? Nebo to byli taky škůdci? Co se vůbec hádáte dědkové praštění o nějaký sloup? Protože vám media nadhodily holuba a vy do něj zkrátka střílíte, a budete střílet, dokud se neposerete? Kdyby nikdo o žádným sloupu netlamcal, věděli byste úplný hovno. Ale najednou jste historikové, náboženští znalci, a bůhví co všechno - ve skutečnosti jen kokoti závislí na čtení bulváru, máte silnou potřebu se hádat, ale do hospody se vám nechce, bába se s váma nebaví, tak se hádáte pomocí klávesnice.Jak blbci. A 21.12 má pravdu - za protektorátu titíž makali až se z nich kouřilo, a při odsunu Němců zase hrdinsky házeli po německých tříletých dětech kameny -fuj - z takový chátry je mi na blití.

      Vymazat
    7. 21:48 Pan Werich kdysi řekl "Nejhorší ze všeho je srážka s blbcem". A vy jeho slova potvrzujete na 100%.
      Jirka

      Vymazat
  10. No teda lidi, to je zvláštní. Na tyhle stránky chodí tolik zatánců referenda. Ale doposud se tu neobjevil ani jeden, kterej by navrhoval, aby si Pražané sami rozhodli v referendu, zda chtějí mít na Staromáku Mariánský sloup nebo ne.
    Čím to asi je??? Petr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže vy jste první?
      Skvělý nápad!!

      Vymazat
    2. 13:14 Jestli to nebude tím, že takové referendum není možné. Chybí příslušný zákon o obecném referendu, po kterém právě volají oni zastánci referenda..

      Vymazat
    3. 13:25 - Na vyhlášení místního referenda takový zákon existuje a je možné ho vyhlásit.
      Co tam máš dál? Petr

      Vymazat
    4. 13:37 Jenže Staromák a Václavák, stejně jako další významná místa v Praze nejsou nějaká náves v Zapadákově. Proto by o záležitosti, která se dotýká celého národa, mělo rozhodovat celostátní referendum.
      Ještě ti není něco jasné? Klidně se ptej, pokud špatně chápeš.

      Vymazat
    5. 14:24 - Aha, tak to jo, to jsem nevěděl. Prosím tě, abych si rozšířil vědomosti, dej mi sem odkaz na seznam všech významných míst, kterých se to týká a na která se nevztahuje onen zákon o místním referendu. Díky, Petr

      Vymazat
    6. 14:32 Hledej Šmudlo:
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Pra%C5%BEsk%C3%A1_pam%C3%A1tkov%C3%A1_rezervace

      Vymazat
    7. 14:32 V místním referendu se podle Zákona 22/2004 Sb. rozhoduje podle §6 jen o věcech, které patří do samostatné působnosti obce nebo statutárního města. Stavební zásahy v památkové rezervaci do samostatné působnosti nepatří. Proto ani nelze k takové věci referundum vyhlásit.

      Vymazat
  11. Pani Prochazkova,
    t.j. VELMI, VELMI, nebezpecne se stavet proti slave Sv. Panny Marie ! Ona ma mezinarodni titul REGINA COELI.
    Postihne vas nestesti !
    Polozte ji k noham kytici ruzi ! Pozdravte ji latinsky, a to je vse, co je zadano !

    Prinasi to stesti, at uz ho videte v cemkoliv !

    Znam zazrace misto ve state Ohio, tam jezdi lide nejen z cele Ameriky, ale i z Evropy a Australie.

    To misto patri ji, a je lekem nejen pro obycene lidi, ale i pro lidi jako byl Nicola Tesla, Tomas Edison, John D. Rockefeller a mnoho dalsich.
    Ti vsichni tam jezdili, i kdyz to bylo drive daleko slozitejsi nez je dnes !
    To misto uzdravuje a posiluje !

    Milada Horakova, jako studentka pomahala zborit Mariansky sloup ! Popravili ji ti, kterym pomahala cely zivot.
    nick HONOLULU


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty kecy si nech pro bourání soch v tvé emérice a nepoučuj o něčem, o čem víš prd.

      Vymazat
    2. Honolulu ma pravo mluvit!
      O cem chce!
      Jsem rad ze je zpet!
      A tesim se na svedectvi o cyklonu!

      Vymazat
    3. 13:21 No vidíte, dnes obdivovatelé Milady Horákové prosazují jeho postavení. Není to absurdní? Ba že je, a ako!

      Vymazat
  12. Panove na googlujte !

    GOOGLE IMAGES AVE MARIA Florida.

    To misto vzniklo na oslavu nebeske kralovny a bylo postaveno v blyzkosti Everglades.

    Zde vidite daleko vetsi usili, nez by byla stavba sloupu v Praze. Lide vi, ze Regina Coeli pomaha a dodava silu kazdemu z nas.

    Neni treba v neco verit a nebo se dokonce klanet zradne cirkvi ! Staci byt v blyzkosti, nebot tam kde je ONA, tam je VORTEX a co je Vortex z nas nikdo nevi, ale vime, ze existuje. Budete ho citit i vy az postavime Shrine.
    nick HONOLULU
    (Nadavejte mi az vecer, jdu pracovat.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. HONOLULU, v "blyzkosti"??? Ale no tak...

      Vymazat
    2. Honolulu, mně se zdá, že Paní Procházková není proti Panence Marii, ale proti jejímu zneužití k politickým účelům.
      Končí přece svůj projev slovy:
      "... sochy zneužité Panny Marie".
      PB

      Vymazat
  13. Nechejte tam místo pro minaret:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějak tak, jako to dělá LIDL? Kříže maže a půlměsíce propaguje? FUJ.

      Vymazat
  14. Panečku, národ plnej ateistů a jak se hádá o Mariánskej sloup...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:17 Právě proto se mu nelíbí symbol katolické poroby.

      Vymazat
    2. Tak že bychom pouvažovali o zákazu všech katolických symbolů?

      Vymazat
    3. 14:34 Proč všechny? Ovšem Mariánský sloup symbolizoval hnusnou rekatolizaci země. Proto nemá na Staromáku co pohledávat!

      Vymazat
    4. 14:34 Stačí neobnovovat ty, které byly postaveny jako symbol vítězství katolické církve a Habsburků nad svobodou, pravdou a láskou.

      Vymazat
    5. Ha ha - he he - a kdo tvrdí že je to symbol? Účelové žvásty. V porobě jsme. Tak proč se hádat o symboly poroby? Jako - že byla katolická, a dnes je teda jaká? A prd že se jim to nelíbí - lidi to chtějí, tak my jim to nedáme - to by bylo! Raděj budem kolem toho skotačit a žvanit - přece máme nějakou moc sakra, nebo ne? Když lidi budou bránit lípy, tak je vykácíme - proč ne? S lidma se přece musí bojovat od rána do večera a o všechno - moc by si pak dovolovali. Dnes je to sloup, zítra budou chtít kvalitní žrádlo, pozítří ... tak to teda nasrat .. tak uvažují političtí masturbanti s mocí a právě ta moc jim dělá dobře. Jak jinak by si ji dokazovali, než tím, že lidem vzali co je těšilo, nacpali jim co je netěší, berou je u huby, a producírujou se jak nadlidi, jimiž se cítí být. To by tak hrálo - sloup! Raději žvanit o porobě a katolicizmu, ale když nějací umělci z hoven namísto státního symbolu pověsí trencle, to je panečku jiná! To se Slováci na pozicích českých pražských primátorů tetelí blahem, že to lidi sere! Nebo když hrdě kráčejí v čele průvodu nahých prdelí s nějakými profesory - to přece lidi taky sere! Vyvěšovat vlajky Tibetu lidi sere - tak všechno tohle ta smečka masturbantů bude dělat! Nad čím by jinak masturbovali?

      Vymazat
    6. 14:44 To, co jste napsal, je velmi hloupá demagogie fráterníka, který splácal rekatolizaci s jinými nešvary dnešní doby.

      Vymazat
    7. Ne naopak - o rekatolizaci já bych tady nečvachtal. Ta nemá s dnešní dobou vůbec nic společného. Katolík nejsem a ty taky ne, tak zavři držku. Potřebuješ se jenom hádat. Ani nejsem Pražák, tudíž je mi nějakej sloup úplně u prdele, ty rekatolizante - já píšu jen o nešvarech dnešní doby, a k tomu patří i ten posranej sloup. Možná bys házel na lidi, kteří by ho v referendu chtěli, psí hovna abys jim to zošklivil ty farizeji zfanatizovanej.

      Vymazat
    8. 14:57 Pokud nemá rekatolizace s dnešní dobou nic společného, nemá tedy na Staromáku co dělat taky její symbol, demente sprostej. Znova tě upozorňuji, aby ses držel tématu a nešvary dnešní doby cpal pod články, které o tom pojednávají. Jdi se vyzpovídat ze sprosťáren, které zde kydáš, je to hřích, fráterníku.

      Vymazat
    9. 14:44 Když ne symbol, tak co? A proč zrovna tam? Snad nevěříte tomu, že to má být jen nějaká dekorace nebo zpřístupnění uměleckého díla?

      Vymazat
    10. Tak prima -a co ten kostel na Staromáku a jinde? Proč už nejsou kostely zbořený ty rekatolizace střelená? Dement sprostej jsi ty, a nešvar dnešní doby se týká i toho sloupu a dalších věcí. Co lidi chtějí nebo potřebujou, se zkrátka neudělá a hotovo! Vod toho tady přeci máme nadlidi -ne? Ty zmrdy za statisíce měsíčně -každej si povinně vydržujeme nejméně jednoho parazitickýho zmrda a jako takoví bychom si zasloužili alespoň, aby se přihlíželo k tomu, co bychom chtěli a co naopak odmítáme.A jestli právě na Staromáku sloup stál, tak by tam moh stát zas, určitě lepší, než když na místě bestiální popravy českých pánů stojí stánek se žrádlem a to je podle tebe v pořádku dědku sprostej?

      Vymazat
  15. DĚKUJI paní Lence Procházkové!
    Děkuji i všem 36ti zastupitelům hlavního města Prahy, u kterých zvítězil zdravý rozum, když nedovolili postavit tu zrůdnou politickou potupu českého národa!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano - klekni si před tu svojí modlu ty blbe. Lidská blbost nezná mezí, zdá se, že je pořád březí, nejspíš ji vítr nadnáší -lidská blbost hory přenáší! A blbci na diskuzích - ta pologramotná chátra asi tak tří set starobních důchodců a příjemců ID, ČID a sociálních dávek, kteří dřepí denně na diskuzích a blijí ty své hovadiny, je neporazitelná smečka. Právě že mají tak širokej časovej prostor, není možné se s tímhle póvlem přít. Tak -ještě jednou se pomodli, disidentka Procházková z toho bude mít radost. Blbe. To ty jsi ukázka zrůdné potupy českého národa, protože každý, kdo náhodou čte tyhle diskuze, má jasno v tom, co jsou Češi za idioty, a co máme, máme zaslouženě. Za rok ti odejmou důchod blbečku, a budeš muset prodat počítač, abys nezdechl hlady. Možná ti pak Procházková pomůže. A nezapomeň olízat vděčností řiť všem těm zastupitelům, hlavně pak Slovákům, ty panskej slouho, a taky dej věnec k tomu sousoší, které chčije na ČR - to zastupitelé naopak povolili - to totiž není poroba, to jsou jen chcanky.

      Vymazat
    2. 14:53 Splácáš všechno dohromady, jako pejsek a kočička. Zde je řeč o Mariánském sloupu, symbolizujícího hnusnou rekatolizaci a potupu České země! Na hrubý pytel, bude tedy hrubá záplata. Jsi sprostej prašivec, fráterníku! Postav si svůj Mariánskej sloup a mazej se k němu pomodlit. Tady neotravuj.

      Vymazat
    3. 14:53 Víš hovno, oč se jedná ty ateistický pako. Vem si letáček tvého oblíbeného obchoďáku a studuj slevy. Nic jiného nejsi schopen pochopit!!!

      Vymazat
    4. Cesi jsou v prdeli i kdyby nebyli idioti

      Vymazat
    5. Naprostá pravda 20.11 - ten dědek bude žvanit o "hnusnej rekatolizaci" třeba do rána a furt mlít dokola totéž. Potupou Český země jsou právě takoví střelení dědkové. Má to důchod, dřepí to doma na zadku, a hltá to jen bulvár a co kde se šustne, aby mohl plácat hovadiny. Co je to "rekatolizace" -to jako že byl zákaz katolíků? Tak na nic takovýho se nepamatuju, že bych se byl učil. Naopak - že byl katolicizmus povinnej a potírání protestanti, to jsem se učil ale rekatolizace? A jeden dědek píše, že sloup připomínal robotu, druhej dědek píše, že šlo o rekatolizaci - dokonce prej potupnou!!! Sprostej prašivec, nadává tady lidem fráterníků -to je ale blb! Jeden blb nadává rudých, druhej blb nadává komunistů - a všechno jsou to bejvalí soudruzi, a všichni v devětaosumdesátym zvonili div se neposrali - čvachtové!

      Vymazat
    6. 14:34 Zrůda seš ty a tobě podobní, co se nestydí urážet Pannu Marii a z celé této nechutnosti dělat vymyšlený politický akt. Připomíná mi to bourání kostelů v SSSR, po VŘSR. Hnusná ubohost, styďte se !!

      Vymazat
    7. 23:57
      Žádná panna Marie neexistuje, je to pouze katolicky vymysl. Na nebe vzati byli pouze Enoch a Eliáš o nikom jiném není v bibli ani zmínka.
      Katolickà Marie je paganskà královna Semiramis která po smrti svého muže Nimroda otěhotněla a měla syna o kterém prohlásila ze je to reinkarnace Nimroda který se vrátil zpět na zemi aby zachránil lidstvo.
      Katolická církev či snad katolický byznys, si tuto paganskou legendu převzal jako panenku Marii a Ježíška, a oblbují s tím masy do dneška.
      Seďte klidně na židli a čtěte bibli, tam to všechno je (Samuelova kniha nám povída, jak nažida přišla veliká bída, jak ti bili filištíni válku vést nebyli líní až potkali Davida.
      David šel do války volky nevolky, z velké dálky nesl bratrúm homolky, v pochodu se cvičil v hodu dal si pro strýčka Příhodu, tři šutry do tobolky.

      Vymazat
  16. Máte jistě pravdu 14:53,
    být modlou si totiž zaslouží jedině vlastizrádná arcilhářská monstra srovnatelná s Václavem Ruzyně Havlem.

    OdpovědětVymazat
  17. Co se s vámi lidi děje? Tohle všechno je jen klamná činnost. Teď se bude rozhodovat jak budeme dále žít. Je potřeba přesvědčovat všechny lidi kolem sebe aby přišly k volbám a daly hlasy těm co mají ve svém volebním programu zákon o referendu, jako jedinou možnost dalších změn. Podívejte se na AE NEWS a uvidíte co se všechno na nás chystá. Jen v nás je co bude dál a jak se zachováme.

    OdpovědětVymazat
  18. Nejlepší by bylo postavit maketu Mariánského sloupu a tu pak v rámci oslav 100.výročí vzniku republiky demonstrativně zbořit a jako smrtku hodit do Vltavy. Aby si lidé připoměli, jak moc naši předkové nenáviděli područenství cizákům a fráterníkům. Jak moc chtěli mít svobodný stát, kde vládne právo a rozum.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A že ten svobodnej stát, kde vládne právo a rozum mají - ne? Naopak, do područenství cizákům se dereme horem dolem, naše celebrity, a značná část mladé generace ( feťáci, ožralové, potetovanci, hadrníci s barevnejma pačesama, strašáci apod.) jsou jasná imitace cizáckýho sajrajtu, za češství se stydí, stydí se i za normální česká příjmení různé ty Smetany a za česká jména - a Marianský sloup by těmhle pitomcům, co bez drátů v uších a čučení do tabletu nemohou existovat, děsně vadil, protože by jim připomímal... cože by jim připomínal těm zfetovanejm hadrníkům? A proč se tady dědci u klávesnic hádají? Dokonce i ti, kteří nevědí, kde v Praze Staromák je, a nelezou dál než za humna, protože bez internetu by nepřežili ani jeden den - se tady hádají.Ale já vím, o co jde - přece jde o princip -ne? A kvůli principu se lidi třeba i poserou.

      Vymazat
    2. 22:11 Však taky 15:35 píše, že je třeba si znovu připomenout, s jakými vizemi náš stát vznikal. Netvrdí, že jsou naplněny, právě naopak. Je třeba se k nim skutečně vrátit.

      Vymazat
  19. L. Procházková má svoje aktivity a postoje můj obdiv a úctu!!
    Upřímně, myslel jsem, že to tak-nějak projde a bude se konat "usmíření" a sloup se postaví k 100 výročí vzniku ČSR.
    A zaráží mě argument, že katolická církev toleruje pomník mistra Jana Husa, to mysleli vážně? To si myslí, že oni tady budou zase rozkazovat?

    Tak a už to stavitelé sloupu na svých stránkách skromně přiznali:
    http://www.marianskysloup.cz/clanky/aktuality/prazske-zastupitelstvo-zamitlo-obnovu-marianskeho-sloupu.html

    Jinak koukal jsem, tady v diskuzi jsou Pepci Vyskočové a trollové z neziskovek nějak rozhození, jejich trollení dnes postrádá obvyklou energii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to stejně blbá sluníčkářka jako ten cucák Stropnický. Dříve jsem ji rád poslouchal, ale tímto odporným krokem u mne skončila...

      Vymazat
    2. Podle čeho usuzuješ. že Procházková je "sluníčkářka", ty jeden analytiků? Už jsi tu nabásnil fúru blbostí, tak aspoň tuhle vysvětli.

      Vymazat
  20. Jsem bez vyznání, ale nebyl bych tak drsný k myšlence postavit mariánský sloup - kdekoliv na půdě církve. On to obecně nebyl a není symbol doby Temna po bitvě na Bílé Hoře. Ten vztah vznikl na Staroměstském náměstí a celkem právem byl stržen v okamžiku, kdy se vláda nad českými zeměmi vrátila do Prahy. V tomto smyslu bychom měli být tolerantní ke katolíkům a oni zase snadněji uznají, že i ta blízkost právě sloupu bohorodičky k jakémukoliv popravišti není vůbec vhodná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně tak, taky, jako ateista, bych neměl výhrady, kdyby byl postavený jinde, navíc to vůbec není ošklivé sochařské dílo.
      Ale blízkost tomuto popravišti a historické události popravy 27 pánů a vztyčení říjen/listopad 2018, to je nepřijatelné!
      !

      Vymazat
    2. 17:26 Nikdo nikomu nebrání postavit si na svém pozemku, mimo památkovu rezervaci, třeba 10 Mariánských sloupů. Katolíci mají takových pozemků po "restitucích" habaděj. Jenže o to nestojí, tam by nesplnil svůj účel. Ukázat znovunabytou moc církve a cizáků nad naším národem. Snad nechcete tvrdit, že Spolek pro obnovu sloupu usiluje o jeho postavení proto, aby připomínal vítězství Čechů nad Švédy? To byste se musel hanbou červenat. Oni se nečervenají, lhát je jejich druhá přirozenost.

      Vymazat
    3. 19:48 Ano, je to sochařské dílo, které něco znázorňuje. Není to Bohorodička s Jezulátkem, ale dvoumetrová pozlacené socha Panny Marie stojící na přemoženém drakovi. Otázka je, co to znamená, co představuje onen drak. Opravdu si myslíte, že Švédy? Prezident Masaryk o svržení řekl: „Když Pražané tu sochu odstranili, jsem rád, protože ta socha byla politickou potupou pro nás." To dnes jeho slova nic neznamenají?

      Vymazat
    4. Jo a že na místě popraviště stojí stánek se žrádlem, to vám jaksi vůbec nevadí smečko střelená? Není ono to jedno, co ten drak nebo sloup představuje? Je to krásné sochařské dílo, určitě lepší, než hnusné pozlacené "kašny" na plzeňském rynku, které si tam přes odpor všech občanů Plzně radní šmejdi prosadili, protože kterýsi protekční šmejd,co to vymyslel, si přišel na slušný prachy. Nebo ty modrý příšery, který se ze dne na den postavily na hladinu umělých "Benátek" pod vodárenskou věží , a vystrkujou na lidi sedící v blízkých kavárnách modrý čuráky - však taky tam lidi chodit přestali, kavárníci brečí,ale je to hovno platný. Modrý čuráky tam zkrátka budou a basta fidli - radnice rozhodla -další spřátelenej šmejd potřeboval vydělat. A co lidi? Na lidi se přece v demokracii sere -ne? Tak co tady žvaníte o symbolech a kvá kvá kvá - co to představuje a zrovna na Staromáku -jste hold banda diskuzních dementů, a potřebujete žvatlat. Kdyby stejně tak bylo rozhodnuto sloup postavit, zas by se to zdůvodňovalo, a vy byste čvachtali -co?A to nechci říci, kdyby naopak Procházková byla pro sloup a pornojanda a kavárna proti - jéééé to by bylo blbejch čvachtů, ale přesně obráceně. Jděte ho hajzlu. Ještě tady chybí žvásty o migrantech -proč s tím ještě nikdo nezačal? To jsem blázen.

      Vymazat
    5. 20.03 -absolutní blb. Takovej blbej žvást jsem už hodně dlouho nečetl. Nechtěl bys do vlády žvanit ty nesmysly z řečniště parlamentu? Kvůli tobě by určitě obnovili trest smrti, alespoň k něčemu bys byl dobrej.

      Vymazat
    6. 22:36 Nějaký konkrétní protiargument by nebyl? Třeba odpověď na položenou otázku.
      Není zvykem představovat se hned na začátku příspěvku. Ale když to považujete za nutné, aby bylo hned jasné s kým máme tu čest, proč ne.

      Vymazat
  21. Jestliže chce katolická církev poukazovat, popřípadě snad i oslavovat potupu našeho národa, tak prosím, ale v žádném případě né takto veřejně, v Praze na náměstí! Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty holt jsi totl Kájo -vždyť ani nevíš o co jde, a musíš žvanit? Církev nechce poukazovat na nic. Článek sis zas nepřečetl, čumíš jen na diskuze, a z nich jsi vyrozuměl, o co se tady dementní důchodci hádají. Ale špatně jsi to vyrozuměl.Oni už neví, oč se hádají. Ten sloup je krásné sochařské dílo, a lidi si myslí, že by byl na náměstí hezký. Lidi - pozor -ne církev a blá blá blá. A co si myslíš o veřejných hnusných kašnách na náměstí v Plzni? A vůbec - nezboříme Bartoloměj? Ať se ta hnusná církev tady na náměstí neroztahuje? A že sloup nechal odstranit Masaryk - tentýž Masaryk, který nechal zastřelit v Plzni na Koterovský ty čtyři děti, ( vlastně pět) protože vylezly na pekařskou dodávku, a vzaly si bochník chleba, takovej měly tehdy děti hlad. To víš, tatíček hlad neměl. Ty jsi neviděl tu pamětní desku na památku těch zastřelenejch dětí na místě kde se to stalo, na Koterovskej? Tak tam plav, a polož tam taky kytku - i to byla první republika ty potupo našeho národa. jaký "náš" národ? On je tvůj? Prdlajs! Nepatří nám tady nic, ani voda kterou chlastáš a v který se koupeš není tvoje ty potupo! Všechno patří cizákům -takže tamti cizáci -viz sloup - byli špatní. Tihle cizáci - viz všechno co patřilo ČR je prodané, a leze se jim do zadku - jsou správní?

      Vymazat
  22. Pani Lenko Prochazkova !

    Kdysi davno zil jeden velmi slavny Riman, ktery mel Vasi povahu a Vase nadani na psani a projevy.
    Jmenoval se Markus Tullius CICERO (106-43 B.C.)

    On rekl mnoho veci a napsal mnoho projevu pred senatem, ale jedna vystoupila do popreti.
    "Nase Legie, jsou vitezne, kvuli nasim Bohum" !
    Tim myslel ideologii , ktera stmeluje narod !

    Sam to byl prvotridni atheista, ktery neveril v nic a nechodil na festivaly.

    Prave v tuto dobu za jeho casu byly svatky Bohyn Minervi a Juno (13.zari)
    a Venuse Genetrix (26. zari)

    23.zari byl festival of APOLLO ! A byla to prave nepremozitelna XV. Legie Apollinaris, ktera v
    roce 70 A.D. znicila Jeruzalem.

    V zari ma svatek panna Marie, ktera po na nebe vstoupeni poslala XV. Legii + 3 dalsi proti, tem co zabili jejiho syna.
    Vse souvisi se vsim, akorat lide neumi cist signaly z nebes.
    Ty signaly casto rikaji , ze neni nic zapomenuto a na porozumeni signalum je treba Shrine.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane HONOLULU, chtěl bych Vás požádat, když nemáte k tématu co říci, tak raději mlčte. Nebudete potom za pitomce.
      Jirka

      Vymazat
    2. Honolhuhu, ukaž mi kde je v bibli napsáno že panenka Maria byla vzata do nebe. Nic takového v bibli není, nanebevzetí Marie je katolicky podvod a ty jako všehoznalec bys to měl vědět, zatím jen plácáš nesmysly.
      Nekdy je lepší držet hubu než ze sebe dělat šaška jako ty.

      Vymazat
  23. 14:53 P. Lenku Procházkovou nemám za žádnou modlu, ale za slušnou ženskou, což se o Vás říci rozhodně nedá. Podle Vašeho projevu je Vaší modlou jen urážení kohokoliv, čehokoliv a kdykoliv. Co se týče Mariánského sloupu, dnes snad už (podle mého) nevěříme, že nás ochrání před morem, cholerou, Švédy, ani jím neděkujeme za zázračné uzdravení. Myslím, že víra dnešních věřících je poznamenaná alespon trochu vědeckou realitou. Tak na co stavět okázalé sloupy, ( které nota bene připomínají dobu národní nesvobody ), samozřejmě uchovávat kulturní památky ano - na udržování těch církevních má po restitucích církev sil jistě dost.

    OdpovědětVymazat
  24. Dekuji za zastani 21:16,
    rad se o tom zminim, ale az nekdy jindy, az se to bude hodit.
    My vsichni ted pracujeme telesne na devastaci, ktera zde zustala. To bude trvat delsi dobu, nez se vse opravi.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
  25. 12:04 - ja zase povazuji za pitonmce vas ! Vy mate ode me svobodu projevu a ja od vas ne. Pane vy jste KURVA FASISTICKA.

    12:54 HNUPE tvoje bible je rodokaps psany vyvolenymi ve stresu.
    Bezte do prdele s vasi doktrinou, ZBLOUDILCI !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  26. Kdyby nekandidoval Zeman, tak by Procházková byla pro mne jediným vhodným prezidentským kandidátem. A i bude, až Zeman skončí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Hošku,popravdě, pí Procházkovou bych volil i proti p. Zemanovi, ale chápu, že mezi "dosud Zemanovi" voliči by nás takových nebylo dost a jenom by to roztříštilo síly.
      Ale už jenom ta představa, v druhém kole: Procházková - Zeman, nebyla by to nádhera :-) ?
      Vláďa z Brna

      Vymazat
    2. Vláďo, Naprostý souhlas!
      Jirka

      Vymazat
  27. Případ obnovení mariánského sloupu na Staroměstském náměstí v Praze má tři roviny: historickou, uměleckou a politickou/ideovou.
    Vzhledem k tomu, že z původního sloupu se zachovalo jen pár kusů, vyrábí se sloup zcela znova, přičemž níkdo neví, jak vlastně jednotlivé sochy vypadaly.
    Nejde tudíž o restaurovaný sloup, o opravený sloup, nejde o kopii, jde o napodobeninu. Zastánci sloupu hovoří o rekonstrukci, resp.umělecké rekonstrukci. To je termín, který se někdy používá třeba v archeologické architektuře, např. se rekonstruuje sídliště lovců mamutů, domy ve starověkém Řecku, divadlo W. Shakespera, rodný dům kohosi, čili jde o zhmotnění představ archeologa, umělce na základě nějakých podkladů, indícií, soudobých příkladů apod.
    Historická hodnota navrhovaného obnoveného mariánského sloupu je tudíž nulová.
    Umělecká hodnota je rovněž na pováženou, jestliže nejde o kopii původního a dnešní tvůrce se snaží napodobit bezmála čtyři století staré dílo. Tehdy byl Bendlův pražský sloup čtvrtým mariánským sloupem na světě a stal se příkladem či podnětem k vybudování asi 80 mariánských sloupů v Čechách a na Moravě. Bendl sám po asi 30 letech vytvořil ještě jeden sloup, myslím, že pro Litoměřice. Současný tvůrce ale při výrobě napodobeniny nevstřebává podněty z prošlých století, jako třeba učinil Marián Varga v Hommage á J. S. Bach, takže je jakýmsi zvláštním epigonem. Záměr vytvořit napodobeninu či uměleckou rekonstrukci Bendlova sloupu není nic proti ničemu, naopak, avšak takové díla se umísťují do muzeí apod., nečiní se z nich ústřední „památka“ na jednom z nejprestižnějších, nejsymboličtějších, nejfrekventovanějších míst metropole.
    Politické a ideové vyznění díla je naprosto jasné. Původní sloup sice vznikl jako dík za záchranu Prahy před Švédy, ale jeho ikonografie byla inspirována vítězstvím katolíků nad protestanty během bartolomějské noci o 70 let dříve a zpodobňovala porážku protestantů katolíky na území císařství během tčicetileté války. Ti Švédové jako nositelé protestantské víry byli spojenci a nadějí pro zastánce předbělohorského, mnohonáboženského Českého království, pro národ Husův, Žižkův, Jiříka z Poděbrad. Pro české země a její obyvatele, v nichž se před Bílou horou bezmála 90 % z nich hlásilo k nekatolickým náboženstvím, to byla jasná potupa. A sloup v centru českého království, kdysi samostatného, feudálně-stavovského a konfesně tolerantního a nyní podřízeného cizímu císaři, bez stavovské části moci a nabožensky totalitní, který odstartoval výstavbu dalších sloupů po celé zemi jako symbolických vlaječek, kde katolicismus a císařství zvítězilo, se stal přirozeným symbolem náboženského útlaku, autoritativní moci a cizí nadvlády.
    KR
    (pokr.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (dok.)
      Habsburkové nebyli žádní demokraté, pokrokáři, otcové vlasti. Byli to krutí, mocichtiví a majetkuchtiví tupí zpátečníci. Španělsko, Jižní Amerika, Nizozemí, české země, Balkán – tam všude zanechali krev, pot, neštěstí, bídu. Postavili, pardon, nechali postavit krásné paláce a kostely, ale odkud se vzali názvy „žalář národů“, „doba temna“, kdopak nechal dávat knihy na index, kdo dohnal sedláky ke vzpouře u Chlumce, kdo stojí za termínem španělská inkvizice, kde jsou původní národy střední a Jižní Ameriky, kde je jejich zlato, kdo rozehnal kroměřížský sněm a nahradil konstituční ústavu oktrojovanou, kdo zorganizoval „Bachův absolutismus“, kdo nechal maďarizovat Slováky, kdo vyhlásil válku Srbsku, čímž byla rozpoutána 1. světová válka? Habsburkové ruku v ruce se svojí státocírkví – katolickou církví. Kvůli tomu a mnohému dalšímu mariánský sloup na Staroměstském náměstí v r. 1918 padl. Byl symbolem útlaku a zvůle. Ty opracované kameny za to nemohly, ale lidé. Bendl sice nemohl tušit, co teprve následovalo, ale už viděl dost z násilí, z rozporů mezi slovy a činy, mezi biblí, desaterem a církevní a císařskou mašinerií. Byl mladý a pražský sloup, považovaný za jeden z nejkrásnějších mariánských sloupů na světě, jej vystřelil na tehdejší hvězdné sochařské nebe. Bylo by směšné jej zatracovat po vzoru dnešních pronásledovatelů V. Brabce, J. Švorcové, T. Bártfaje aj. Je třeba mířit na skutečné pachatele zvůle a tragédií, jichž se mariánský sloup na Staroměstském náměstí stal symbolem – jak sebou samým, svojí ikonografií a umístěním, tak poutem k císařskému rodu a státocírkvi, tak i svojí příkladností pro budování sloupů dalších.
      Ve sporu o obnovu mariánského sloupu nejde o napodobeninu sochařského barokního díla a zaplácnutí místa na náměstí, jde o více, o něco, co přesahuje kamenné kvádry, o symbol, o střet určitých idejí a to ne ledasjakých. Jde o ideje státní suverenity českých zemí napadané vazalskými kruhy, o ideje demokratismu, samosprávy proti autoritářství a centralismu, o ideje (nejen) náboženské (ale vůbec myšlenkové) tolerance a pestrosti proti rekatolizaci, ideové totalitě. Napodobenina mariánského sloupu není symbolem smíření, za níž ho vydávají dnešní autoři, jeho vztyčení na historickém místě metropole by bylo aktem revanše. Ať si stojí, avšak někde jinde, kam repliky patří. Na původním místě by ale mohla být deska, která sloup, jeho vztyčení a svržení, jeho vznik, ikonografii a celkovou symboliku připomene.
      Ti, kteří zapomenou na své dějiny, budou odsouzení si je prožít znova.
      KR

      Vymazat