Reklama

.

.

čtvrtek 28. září 2017

Miroslav Lazanski: Pád Ameriky v Koreji

Miroslav Lazanski
28.9.2017  Politika

„Vláda v Pchjongjangu dobře ví, jak dopadli Saddám Husajn a plukovník Kaddáfí, když neměli, ale byli křivě obviněni, že mají, atomové hračky", píše srbský publicista Miroslav Lazanski ve svém pravidelném sloupku v bělehradském deníku Politika.


Amerika není slabší, jen ostatní země se staly silnějšími. Ano, Amerika byla v roce 1945 „první zemí světa“, jediná nukleární velmoc, nejsilnější ekonomika a vlastník tří čtvrtin všech zlatých rezerv. Ani válka v Koreji v padesátých letech její pozici nezměnila, Amerika si zvykla být první, zalíbilo se jí to. A pak přišla vietnamská válka a trauma, spíše kvůli ztrátě prestiže, než kvůli promarněným životům...

Nynější krize kolem Severní Koreje dokazuje, že rok 2017 bude historickou křižovatkou, byť křižovatky jsou vidět až retrospektivně. Mimochodem, Vietnam přišel ve chvíli, kdy se Američané cítili být dokonalou společností, na což měli jako první země světa samozřejmě právo. Ve chvíli, kdy byla mezinárodní valuta v jejich rukou, neustále tiskli další a další bankovky. To vedlo k inflaci po celém světě a nakonec krachu Brettonwoodského systému (https://cs.wikipedia.org/wiki/Brettonwoodský_systém) - klíčového poválečného monetárního elementu. USA prohrály válku ve Vietnamu a historie se nezastavila.

Severní Korea to ukazuje velmi plasticky, americké impérium je nemilosrdně odsouzeno k pádu. Uznávám, že Rusko nemůže ekonomicky konkurovat Americe, Čína sice ano, ale USA jsou stále největší vojenská síla, nikoli však v nukleární výzbroji, kde je na čele Rusko. Pouze tvrdím, že pád Ameriky v nové nukleární éře, kdy se současný stav už nemůže změnit válkou, jako tomu bylo v éře konvenčních střetů, se stal zřetelným právě na příkladu odpalování severokorejských balistických střel a testů nukleárních bomb.

Prezident Trump na otázku, „co teď?“, odpověděl, „uvidíme...“ Je to váhání, dobře utajená hrozba, nedostatek nápadů, nebo prostě prozření, že vojenské řešení v Koreji není? A není proto, že Pchjongjang má stovky raket středního doletu, kterými ohrožuje cíle v Japonsku a Jižní Koreji, desítku projektilů mezikontinentálního dosahu pro cíle na Aljašce, plus nejméně tři desítky atomových a vodíkových bomb. Žádný masivní a přesný úder konvenčními, ale i jadernými zbraněmi nemůže zničit všechna odpalovací zařízení Severní Koreje, protože jsou mobilní a skrývají se hluboko pod zemí v severokorejských horách. Shodit sem sto atomových bomb by znamenalo způsobit radiaci, která by ohrozila i spojence USA – Japonsko a Jižní Koreu, ale i Čínu a Rusko. Shodit neutronové bomby je také složité, protože Peking si nemůže dovolit porážku Pchjongjangu, a na každou takovou bombu, která zanechává málo radiace, ale má vysokou ničivou sílu, odpoví Severní Korea svými neekologickými zbraněmi. Protože vláda v Pchjongjang u dobře ví, jak dopadli Saddám Husajn a plukovník Kaddáfí, když neměli, ale byli křivě obviněni, že mají, atomové hračky.

Severní Korea provádí své jaderné pokusy hluboko v podzemí, radiace neohrožuje sousední státy, domy tam nepadají. Raketa, která přeletěla Japonsko, letěla ve výšce 550 km, ta předchozí dokonce 2 700 km. To už je výška. Nad Srbskem, nad Ruskem, nad USA každý den přeletí výzvědné satelity cizích zemí. Jaký je rozdíl mezi severokorejskou raketou a cizí družící? Žádný. Když Sověti v šedesátých letech minulého století sestřelili americký špionážní letoun U-2, Churščov si kvůli tomu postěžoval De Gaulleovi, ten mu odpověděl, že sovětský špionážní satelit přeletí nad Elisejským palácem tři krát denně.

Když svět může žít s izraelskou atomovou bombou, s pákistánskou atomovou bombou a s indickou atomovou bombou, proč stigmatizovat Severní Koreu? To, že z Pchjongjangu zní válečnická rétorika, jsme zvyklí už 65 let. To ještě není důvod k válce. Pchjongjang usiluje o přímé rozhovory s USA. Clintonova administrativa svého času slíbila Severní Koreji pomoc v podobě potravin a ropy, výměnou za pozastavení jaderného výzkumu v Jangsongu. A Severní Korea tento reaktor zastavila, své závazky splnila, ale Washington sankce nezrušil zcela, tak byl výzkum znovu obnoven.

Jediná severokorejská „valuta" v rozhovorech s USA, ve chvíli, kdy je cílem ekonomická pomoc a zrušení západních sankcí, zůstává atomová bomba. Západ by chtěl, aby Pchjongjang zrušil svůj jaderný program, ale sankce dál pokračovaly, kvůli komunistické ideologii. V Pchjongjangu to odmítají.

Prostor Asie není Východní Evropa v roce 1989, která desetiletí čekala na demokratizaci. Asijský svět se více podobá Západní Evropě 19. století, kdy jednotlivé země ve vzájemných střetech vytvářely své hranice a struktury. Americký nátlak a vměšování jen komplikuje proces demokratizace. V Severní Koreji chápou americkou demokracii jako milost cizího světovládce, jako vnucené ponížení. Protože oni už jednoho vládce mají...


Foto a překlad Michail Stavrev 
 

Miroslav Lazanski  (1950) v Karlovaci, vystudoval právnickou fakultu v Záhřebu, kde začala i jeho novinářská kariéra. Pracoval v několika významných jugoslávských denících, od roku 1991 působí v bělehradském listu Politika. Je autorem deseti knih.

81 komentářů :

  1. Pravda, je snazší spekulovat o pádu Ameriky, než o reformě severní Korey.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... Koreje.

      Vymazat
    2. https://www.pravidla.cz/pravopis/31403-korea.html

      Vymazat
  2. Čím to jen je,
    že přes veškerou masáž médií je mi ta Korea
    mnohem,ale mnohem sympatičtější, než zločinná zahraniční politika USA.
    Čím to jen je....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je tím, že Vám tam kleštěma neobrátili zuby dovnitř.

      Vymazat
    2. Je to tím, že jsi rudý blb milující totalitní režimy a jejich diktátory a nenávidějící svobodu a demokracii.

      Vymazat
    3. Čím to je? Tím že Vám asi v mozku zůstal normální mozek, narozdíl od těch blbů se zmasírovaným proagačním koktejlem v palici od presstitučních kurviček. Ó jak pohodlné je jít s davem tupých nemyslících hovad, problém je ten že pravda se vždycky nakonec ukáže a nazve vše správnými slovy. Jinak pro ty méně politicky vzdělané doporučuji aby se podívali na adresu "Skrytá pravda" kde třeba píší o situaci v Rusku atd. atd. A bude pro ně hůře, a o tom to je.

      Vymazat
    4. 10:44

      Přestěhuj se tam, bambulo.

      https://www.youtube.com/watch?v=CMDa6mC4oY8

      Vymazat
    5. Vysvětli mi ty pako co je to tá tvá svoboda a demokracie.

      Vymazat
    6. 10:53

      To je přesně to, ty idiote, čeho si tady u nás užíváš plnými doušky a zároveň toho zneužíváš a chtěl bys to zničit. Tak jako islamistické kurvy v EU. Není mezi vámi rozdílu.

      Můžeš volit od své obecní samosprávy, přes kraje až po parlament, mezitím si volíš prezidenta a senátora...
      Můžeš si psát, říkat, sledovat, číst co chceš, kde chceš, kdy chceš a jak chceš, můžeš svobodně cestovat po celém světě.

      Srovnej to s KLDR, o chudobě nemluvě.

      A ty se, ty zkurvený rudý idiote úplně vážně, ptáš, "co je to ta má svoboda a demokracie"... Co ty musíš být za kokota???

      Vymazat
    7. Nebuďte tak přísný, nevědomost hříchu nečiní.

      Vymazat
    8. 10:53-máte pravdu, "svoboda a demokracie" jsou samy od sebe jen floskulí, teprve "náplň" jim dává "kvalitu"!

      Vymazat
    9. 11:02

      Máte pravdu, s některými imbecily to jinak nejde.

      Vymazat
    10. PS. -trollíci 11:02 a 11:04 (strojní kooperace), neumí rozlišit termíny: Lidová demokracie, Soc.dem. a jiné "demokracie". Nesuďte ho, je to zastaralá verze "mediálního robota USA demokrata".

      Vymazat
    11. Vida, inovace, místo dua, trio?

      Vymazat
    12. Aáá, Povolný, náš rudý islamista se zapojil do diskuse.
      Tak co Povolný? Kdy konečně proběhne ta revoluce "nasraných lidí" jak zde již léta neúnavně prorokujete? Kdy krachnou USA a a dolar a hlavně kapitalismus?
      Já jen že hodiny vám neúprosně tikají. Abyste se těch vašich představ vůbec někdy dočkal.

      Vymazat
    13. 10.51 Asi pamatuje, že nám tu v roce 1945 USAci rozflákali průmysl a nejméně celá padesátá léta - tu s námi žil pod embargem USA a jejich satelitů. Východní Evropa od Uralu a od Moskvy na západ byla pečlivě rozflákána Němci... Takže, na rozdíl od vás, má empatii k národu rdoušenému embargy pro jeho touhu uchovat si svobodu mezi národy. Zná totiž "americký altruismus" a americkou "nezištnost" srovnatelné se Shylockovou. Kimové odmítají USAkům dávat své libry masa od srdce.

      Vymazat
    14. to 11:02
      nez zacnete trousit sve moudra...napiste cim se zivite :) :) pak by bylo vse jasne :):):)

      Vymazat
    15. 11:37
      Neboj ty Hownere debiloviči,dočkáš se!!!!!!!!
      I když možná ty přemlelo milující usssacký uřvaný okupanty pak hned z radosti zhebneš jako udavač a vlastizrádce Havla!!!!!!

      Vymazat
    16. 11:47
      Kim už Vám šije uniformu a skládá mávátko.

      Vymazat
    17. to 10:16
      Nesmíte věřit všemu co ty naše blbé sdělovací prostředky vypustí do etéru. ten chlapec byl možná psychicky zlomený, ale určitě ne fyzicky. Mluvil jste s ním, viděl jste ho? Tak vidíte, ale plácáte.

      Vymazat
    18. to 11:02
      Ano všechno co jsi napsal můžeš, žid by řekl "timšel", ale to je všechno.
      Jinak toho kokota si nech pro svoji rodinu.

      Vymazat
    19. 12:06
      Elvis žije!

      Vymazat
    20. Odpoveď veľmi jednoduchá : je to tým, že na rozdiel od zmagorených debilov si normálny a máš zmysel pre morálku :-))

      Vymazat
    21. 12:54
      Ano, je to "normálny" kokot. Stejně jako ty, ty severokorejská morálko.

      Vymazat
    22. Odpusťte vážení těm americkým čípkům jejich nadávky. Oni věří propagandě, zatímco my ji už vůbec nevěříme. O hlouposti administrativ USA, Kongrasu a Sněmovny reprezentantů hovoří výsledky embarga proti Kubě. Směšné sjou nadávky, směšné jsou slovní útoky, když sám dělám věci špatně. V Koreji bych nechtěl žít, donedávna ani v té Jižní (chronicky to byl policejní stát). Embargo ale tvrdost režimu zafixuje nadlouho. Doník nemá na to, aby si s Koreou něco začal a Severní Korea si významně zlepšila pozici pro vyjednávání a případnou hospodářskou pomoc, o kterou pravděpodobně jde na prvním místě.

      Vymazat
    23. Krom Kima z nich padají kalhoty, na atomovku však prostředky jsou. Jižní Korea je výkladní skříní asijského tygřince, Severní je lágr za ostnatým drátem a minovými poli, kde si v zimě topí třením a rozvařují podrážky.

      Vymazat
    24. 13:42 - vy podléháte velkým zjednodušením, které do vás lije CNN a BBC (česká "veřejnoprávní" od nich jen opisuje a Šámalová papouškuje). S.Korea je hlavní subdodavatel čínského průmyslu. Do S.Koreje se dá zajet s CK, tak si kupte zájezd, než abyste hloupě opakovat cizí hlouposti.

      Vymazat
    25. Jsou tam 40 let za opicema. Mobilní telefony a počítače jsou z říše pohádek, zahraniční filmy kontraband černého trhu.

      Vymazat
    26. 28. září 2017 10:51
      Není mi jasné poč bychom se mněli přestěhovat někam když jenom jasně deklarujeme, že USA a jejich pohůnci jsou gauneři, kteří vykořisťují suveréné státy. Pokud se ti jejich jednání líbí, tak se přestěhu ty. Takový od nás uteklo dost na nám jich skutečně nechybí. Jen jim se zastesklo a přicházejí nás oblbovat .
      Václav

      Vymazat
    27. Prosímvás, který stát USA vykořisťují? Můžete být konkrétní? Nějak mi uniká souvislost, anebo jsme možná každý z jiné planety.

      Vymazat
    28. 14:18

      Nám se líbí tady. V bohaté, krásné a svobodné ČR. Proč bychom se tedy měli kamkoli stěhovat?

      Jste to vy, kdo neustále nadaváte, kvičíte a stěžujete si jaké tu máme údajně kapitalistické peklo, žijeme v bídě a protektorátu, otroctví, bla bla bla. Jste to tedy vy kdo by měl logicky ve VLASTNÍM zájmu zvednout kotvy a přemístit se do vašich vysněných rájů.

      Vymazat
    29. 14:43- od Vás to zní jako "od kuny z kurníku".

      Vymazat
    30. Nerozumím tomu, proč se neustále snažíte vnutit svou absurdní myšlenku o emigraci druhým lidem. Jaký k tomu proboha máte důvod?

      Vymazat
    31. 11:02 když už idiote, tak nápodobně. Plnými doušky si toho tady neužívám, protože bych se hnusem poblil. Volit můžu stejně, jako jsem mohl volit za komunistů. Rozdíl je v tom, že kdo bude na kandidátkách rozhodují nějací jiní a co při řízení obce, kraje či státu je, nebo není možné rozhodnout bylo tenkrát dáno tím, že všechno bylo státu, tedy naše a záleželo na tom, kolik nahospodaříme pod embargem a vojenským tlakem západu, tedy na té slabší mocenské straně. Dnes všichni ti naši, že demokraticky zvolení představitelé mohou rozhodovat o tom, co s tím co jsme nahospodařili, z toho mála co je ještě naše a protože to nestačí k udržení sociálního smíru, tak se zadlužujeme až do současného víc než bilionu. Svobodně cestovat po celém světě můžu tehdy, pokud na to mám, což je stejné, jako když jsem za totáče žádal o devizový příslib, nebo prokazoval valutové dispozice, jako podmínku výjezdní doložky. Takže ty primitive otevři oči a uvědom si, jakou cenu platíme za to zdání demokracie, kdy místo té dobře míněné totality socialismu tu máme, každý víc nebo méně zbohatlíky a pány světa okradeni, totalitu peněz. Pro některé příliš složité na pochopení, hlavně, že se nějak mají. Tak jsou krátkozrací.

      Vymazat
    32. 14:43 á, kvičitel se nám zase ozval. Jako vždy zcela mimo mísu, tedy nezbytně hloupě.
      Jeden se shora ptal, čím se živím. Býval jsem IT analytikem. Dnes vás vyžírám důchodem a tím co dobře umím, si drze přivydělávám. Stačí? Za totáče dělal bych to stejně.

      Vymazat
    33. 10.16 Na Guantanamo prý zase US čarodějnice vytrhávají, čertovým pařátem, uneseným z ciziny, neodsouzeným a protiprávně vězněným cizincům nohy a zasazují jim je zpátky patami dopředu...

      Nesmíte věřit každé blbosti převzaté ze CNN.

      Vymazat
    34. Rudocancy užgrynadanýho čechomužika! S flaškou samohonky běž sám blábolit někde pod mostem jako každá podobná komoušská zdechlina neschopná života bez nafetování prdy svýho kreténskýho liliputního fýrera z Kremlu:)
      Ty ale zdegenerovaná komunistická mršino budeš mít tu čest navíc absolvovat obojživelný kurzy létání a plavání, shozením z vrtulníků do zátoky se žraloky! Tzv. kurzy pana Trujilla, víš?:)))

      Vymazat
  3. Se těm Korejcům divím, že vyrábí jaderné zbraně. Vietnamcům stačily bambusové tyče a nejlepší a nejlépe vyzbrojenou armádu světa vyhnali ze své země. Korejci, pěstujte bambus! Je to ekologické a na armádu USA, která dodnes trpí syndromem bambusu, to stačí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O těch bambusech to jsou hezké báje. Zeptejte se toho magora McCaina, čím ho sundali z oblohy. Bambusem to nebylo. Pravda, protom si užil bambusu dost a a dost při několikaletém pobytu v bambusové kleci. :-D)

      Vymazat
  4. Mé pocity z téměř tří desítek budování "demokracie"? Vyměnili jsme jedno otroctví za druhé. Tenkrát jsme nesměli mluvit. Dnes (zatím) můžeme, ale stejně nás nikdo neposlouchá. Tenkrát nás držel pod krkem represivní aparát režimu, dnes majitelé výrobních prostředků. To, jak se zdá již přestává fungovat, tak že se na stranu vládců stále častěji přidává policie a justice.
    Co je horší? Být otrokem ideologie vlastnící silové složky, nebo být otrokem boháčů, mající nás v hrsti přes naše dluhy a finance vůbec?
    Mezi námi a Sev. Koreou vidím jediný rozdíl. Několik desítek let. Ale Korejci nebudou postupovat k nám, ale my k nim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám zase pocit, že lidmi jako jste vy dochází k naprosté devalvaci pojmů jako je "otroctví", "fašismus", "protektorát", "bída" apod. a dávání jim zcela jiného významu.
      Konkrétně vy jste tu vylepený 24 hodin denně, evidentně nic neděláte jen sem píšete své nesmysly a máte se přitom dobře.

      Vymazat
    2. pro anonym 11.33
      Nejprve definice demokracie:
      vláda lidu (zvl. vláda většiny); státní zřízení, kde vládní moc náleží lidu a je jimi vykonávána přímo nebo zprostředkovaně (prostřednictvím systému zastupitelů, kteří jsou obvykle pravidelně, periodiky a svobodně voleni); politický či sociální celek takto řízený; systém institucí dělby a delegace moci; obyčejný lid jako hlavní zdroj politické moci; principy politické a sociální rovnosti.

      Jak vodno z definice, je dnes pojem demokracie jen prázdná fráze, která s demokracií nemá nic společného!!! Ta sice zaručuje jisté "svobody", kterou stejně "Svobodně a demokraticky" zvolení zástupci lidu utvoří takové zákony, které nám svobody zase usměrňují do mantinelů. které z nás zase dělají poslušné stádo plnící příkazy těch "vyvolených mezi sebou". V tom má pan Hričák pravdu. A co se týká KLDR, tak tam jse spíš o to, aby režim "jednoho muže" byl nahrazen "režimem nadnárodních společností"! Ty se VŽDY zajímaly o přírodní bohatství a ovládnutí trhu!
      Jako příklad jsou některé africké státy. Malé země bez přírodních zdrojů, malý počet obyvatel, je bez jakéhokoliv zájmu o "export demokracie".
      Tak to na tom světě kulatým chodí.

      Vymazat
    3. 11,33
      Potom vas vezmu za slovo. Co devadesati procent lidi chybelo za sociku? Nikdo nemel hlad a mel kde bydlet. To vse za osm hodin prace pet dnu v tydnu. Vykecat se mohli v hospode se stejnym efektem, jako dneska na tribune. I popelar si mohl dovolit bydlet v centru prahy. Zeptejte se dneska tech, kteri makaji za minimalni mzdu, kde a jak ziji.

      Vymazat
    4. JAk dojde na sociální otázky, tak josu dnešní "demokraté" (spíš ale američtí čípci, Havlovi sirotci), zjevně v řiti. Nemají odpověď a ty jejich zaklínadla o "bohaté a svobodné společnosti" jsou náhle směšné. Politujte tu nemyslící, sobeckou čeleď.

      Vymazat
    5. 11.33 k devalvaci vámi zmíněných pojmů opravdu dochází, ovšem jiným způsobem, než to zmiňujete vy. Násilné udržování nevýhodného kurzu české koruny, podřízení českého průmyslu německým potřebám, náhražkové potraviny, nepoměr platů ve stejných profesích, násilné osidlování českého území osobami přicházejícími z Německa nebo z dalších zemí Wirtschaftgemainschaftu... to vše se opakuje... a tím pádem i devalvuje...

      Vymazat
    6. 11,33
      A vám připadá demokratické, když strany, které se dostanou do vlády, přijímají rozhodnutí, které dalece přesahují časový rámec jejich mandátu a které neměly ve volebním programu? Tak to se můžeme vrátit zpět k vládě jedné strany. Je to naprosto stejné, jako tenkrát. O nás, bez nás.
      Nečas prosadil církevní restituce, které budou splácet ještě naši vnuci, ale o nich před volbami ani necekl. Často je dnes zmiňována změna ústavy. Souhlasím. Spolu se změnou volby prezidenta by se měly výrazně zvětšit jeho pravomoci. A naopak, omezit pravomoci vlády. Pokaždé, kdy budou muset, nebo chtít přijmout rozhodnutí, přesahující svými dopady časový rámec jim svěřeného mandátu, měly by vypsat referendum.
      Dnes se svedou církevní restituce na Nečase a partaje, které v tom jsou namočené, dělají, že se jich to netýká.
      Ale zpět k tématu. Dnes máme čas konjunktury, ale není tak dávno, kdy se zaměstnanců nikdo na nic neptal. Traktoristé našeho novodobého barona dostávali 68 Kč na hodinu. Brutto. Pokud si chtěli vydělat, jezdili po poli 10-12 hodin denně, šest dnů v týdnu. A nikdo se jich na nic neptal. Chceš? Nechceš? Jestli se ti to nelíbí, tak vypadni. Za rohem čekají další. Kolik zbývá od takového jednání k otroctví? A kolik chybí při takové výplatě v zimě, kdy baron nemá potřebu lidi honit přesčas, do bídy?
      Já se skutečně nemám špatně. Ale spousta lidí kolem mne ano. A protože jsme všichni na stejné lodi, měli by si naši kormidelníci uvědomit, že můj blahobyt stojí a padá na alespoň přijatelných podmínkách těch, kteří mi ho vytváří. Protože zoufalí lidé dělají zoufalé věci. A všechno tu už bylo. Nebo si myslíte, že revoluce vznikají z nadbytku? Ne, příteli. Vždycky jenom z bídy.

      Vymazat
    7. Před 89 dělali lidé pro sebe a svou zem. Dnes dělají na nějakého zahraničního kapitalistu, který jim dá minimální mzdu a zisk uleje do zahraničí. Hnus!!! Svobodu a demokracii si předtavuji jinak, ty narvané krámy podřadným zbožím - to není žádný blahobyt, to je konzum pro dav tupých ovcí, které to kupují a Západ se nám směje, protože u nich by to nežral ani pes. nechali jsme se opravdu totálně zlomit a zotročit. jen si vy chytráci, obdivující Západ, porovnejte minimální mzdu tam a tady!!! A přitom my pracujeme dobře a poctivě, Češi nejsou žádní lemplové, až na jisté entity a pak politiky. Západ, který my obdivujeme, už není, ten byl tak před 50 lety.

      Vymazat
    8. 11.33 zkuste hádat, kdo se velmi usilovně snažil devalvovat oslavy 28. října a místo nich nabídl oslavovat 28. září jako státní svátek. Co myslíte, proč se asi stejný čin po letech opakuje...?

      Vymazat
    9. Pane Hricáku 11:15 za komunistů jsem říkal všechno tak, jak jsem si myslel. Nevím, že by mi to nějak formálně škodilo. Snad proto, že jsem věděl, jak to chodí v Bundesu i Rakousku, kde mám příbuzné, v Kanadě a Austrálii emigranty, kamarády z mládí, pak jednoho se sezónním zaměstnáním, který, když si v USA roku 1968 vydělal, tak tam každoročně na zimu jezdil, protože mu tamnější depozitum umožňovalo nežádat o devizový příslib. Ten říkal, „je tam fajn, zvlášť když člověk ví, že se kdykoli může vrátit do té socialistické hniloby“. Potom od dvou přátel v Norsku a Švédsku, tam léta zaměstnaných trenérů a nakonec, od spoluzaměstnanců řecké národnosti, kteří do Řecka pravidelně cestovali za příbuznými. Při takové té informovanosti jsem totáč věru bořit nehodlal.
      Po roce 1989 už jsem svoje výroky korigoval, protože nejdřív by se nelíbili fóristům, co se prodrali k veslu, později novému majiteli firmy, jsa v managementu a nakonec, na volné noze, respektujíc citlivou duši zákazníka. Tak mi to s tou svobodou říkat si co chcete, nějak vysvětlete. Když vposled, jde o peníze víc, než o nějakou tu pravdu.

      Vymazat
    10. Totiž to je doela prostý - Jevrej david se domnívá že se stane rudým komisařem jako jeho příbuzní v Rusku před 100 lety! A že to on a jemu podobná svoloč by rozhodovala od koho se má země "očistit"! Tak to je. Jenže my se vám tu postavíme jináč! My jsme poučený, víš, grázle? Kdyby jeho Výsost Imperátor jednal s vámi tak jak zasloužíte a jak jednali už pozdě bohužel jeho generálové a atamani za občanské války, tak žádná nebyla, to si piš! U každýho druhýho gaunera rudýho nosatýho - ať to byl Parvus, Zederblum, Bronstein nebo Džugašvili čteš v životopise "utekl z vyhnanství"! Pak se většina objevila někde na západě jako "exulanti"! Kdyby je carská ochranka vhodila zaživa do pecí hned po prvním zatčení, bylo by po problému! No a proto víme jak s váma naložit, xindlové ...

      Vymazat
  5. Západ udělal obrovskou chybu, když nechal zlynčovat Husajna s Kaddáfím. Kdyby je nechal dožít v nějakém luxusním kriminálu, asi by byl dneska Kim přístupnější k jednání. Takhle mu dali na výběr pouze dvě možnosti. Bránit se všemi prostředky a za každou cenu, nebo zemřít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co udělali s Miloševičem, který v žádném případě nebyl diktátor, ani usurpátor moci, ani komouš, ani islamista!!! Vymýšleli a šířili o něm příšernosti, zabili ho v kobce "infarktem" jen proto, že nechtěl připustit rozbití a okupaci své země. Miloševič a Jugoslávie, to je poučení pro všechny. Co na to NATO-trollíci? Sem s těmi svými "kokoty". Jen houšť,ať se zasmějeme.

      Vymazat
    2. NAPROSTÁ PRAVDA!!!

      Vymazat
  6. Nikdy jsem tomu nechtěl věřit,že USA pro své záměry jde i přes mrtvoly.Nejsmutnější na tom je,že jsou ochotní obětovat i své občany k vůli své hegemonii,třeba odstřelem obchodního centra v New Yorku.A těch mrtvých všude po světě,opravdu si volají po Božích mlýnech,když je nikdo nedokáže dostat před světová soud.

    OdpovědětVymazat
  7. Vojenské krize ve světě vznikají zásadně tam, kam se přesunují armády, většinou USA a GB. Je úplně jedno, jestli S.Korea padne, nebo ne, protože pak bude opět následovat přesun armád na jiné místo na světě a vše bude pokračovat - ať už to bude Jihočínské moře, Pobaltí, Irán, jim v Pentagonu je to úplně jedno.

    OdpovědětVymazat
  8. Jasné je že Kim brání svoji zem. A žádný blbci z usa mu nemají říkat jak mají ve své zemi žít.

    OdpovědětVymazat
  9. Ono to bude asi tím, že máte jen zkreslené informace ála USA jejich věrných poskoků. Kdo chce, najde si pravdu sám. Na Netu je spousta informací z různých zdrojů. S. Korea, i přes neustále trvající zlobu USA a jejich sankce, je moderní krásná země. Taková města nejsou ani v Evropě. Korejci jsou skromnější a jejich pohled na životní úroveň se notně liší od té rozežrané v USA. Hladomor tam v žádném případě není. Korejci jdou za svým vůdcem, který ovšem netrpí lidi jako Kalousek, Sobotka a další darebáky ze západu. Co bych dal za to, kdyby se objevil někdo takový u nás a zatočil s těmi lumpy. Kdo zde ví, že Korea je stále ve válečném stavu s USA od poslední války? Mír nebyl nikdy podepsán. Korejci jsou vlastenci a milují svou zem (kéž by to tak bylo i u nás) a nikdy se nevzdají. USA si opět vyláme ty své křivé tesáky. Není náhodou úspěch S. Korey tím pravým důvodem k nenávisti USA? Kdo má mozek na pravém místě, popřemýšlí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na netu je spousta "informací". Třeba i že Hitler by dobrý kluk. O to víc člověk musí být vzdělaný a kritický.

      Žvaníš tady o Korejcích svoje zcestné fantazie, jako bys tam nejmíň 20 let žil. Je to normální diktatura, ty blbe, se vším co k tomu patří. Obyčejní Severokorejci nerozhodují vůbec o niče, nikdo se jich na nic neptá, žádné svobodné volby neexistují.

      No ale s vymaštěným rudým debilem který si tady v ČR tak moc přeje někoho jako je Kim aby zametl s demokratickou vládou, nemá cenu ani diskutovat.

      Vymazat
    2. Pro 12.44 : O čem tu rozhodujete vy ?? Nedávno jsem viděl polský dokumentární film o KLDR , na ČT by to asi neuveřejnili , Praha je proti Fenjanu tmavá vesnice !!

      Vymazat
    3. 12:44 je vyznavač černobílého světa -možná je to daltonik. Ale i ty Koreje - obě - mají barev víc. Duha je ale pro pablby chaos. Oni potřebují jen tu černou a bílou.

      Vymazat
    4. Pro 12:44
      Ano. Trefil jsi to. Sice ne 20 let ale dva roky ano.

      Vymazat
    5. 12,44 - VY CHYTRÁKU, oni nerozhodují o ničem, zatímco my tady u nás v ČR rozhodujeme o všem a naše milovaná a milující vláda se nás vždy a za všech okolností ptá, jak a co chceme, žejo?
      například církevní restituce - už je ruší, žejo panáčku?
      Takové kecy, co jste napsal, může napsat jen fanatický divák ČT 24.

      Vymazat
    6. Severní Korey, může mít vládnout fašista, nebo diktátor, to je OK. Ovšem nesmí se dopouštět toho smrtelného hříchu (spolu s Iránem), mít vlastní centrální banku. To je neprominutelné. P.K.

      Vymazat
  10. Každý kdo žije jiným způsobem než podle receptu západní demokracie, je nebo bude předmětem různých ekonomických nátlaků a následně vojenských zásahů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Severokorejců se nikdo neptá jestli tak chtějí žít. Musí žít tak jak prostě nařídí nikým nevolený diktátor Kim. A není z toho žádného úniku.
      To ale místní bolševici nejsou schopni pochopit.

      Vymazat
    2. Vsichni maji moznost volby. Az budou podminky opravdu nesnesitelne, svrhnou vladu stejne, jako ji mozna svrhneme jednou my, nebo nasi potomci.
      Zatim, jak se zda, to tam az tak hrozne nemaji.

      Vymazat
    3. 13.01 Jsou snad voleni v evropských monarchiích králové, královny, vévodové a vévodkyně, knížata a kněžny? Ani asijští a afričtí vládci nemohou všechnu agendu zvládat sami, takže jde také o teamovou práci...

      Vymazat
  11. http://zpravy.idnes.cz/cina-firmy-kldr-uzavreni-0xi-/zahranicni.aspx?c=A170928_125928_zahranicni_ert

    Co teď, bolševičtí pitomečci?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co teď Kim? Nejspíš to bude považovat za zradu, a namíří půlku dalekonosných houfnic na sever.

      Vymazat
    2. 14:37 Přirozený vývoj - dosavadní zavřou, nové otevřou ... Nesmíte věřit všemu, co Vám komunisté z Číny a Mf Dnes "nakukají" ...

      Vymazat
    3. 14:37
      Mistře Cimrmane, největší z Čechů, proti kterém Roberts nebo Chossudovsky jsou absolutní nuly, debilové a idioti, a ostatní zde diskutující rudí kokoti, bolševici a rudí pitomečci, divím se, že Vám nedochází, že takovéto vyjádření ještě neznamená, že to tak bude. Např. když USA napadly Irák, bylo to na základě lží, že Sadám má ZHN. Všechno je jinak, přece znáš legendu o rabínovi a tajemství života, ty bys měl. A včil mudruj, Einsteine, ale, prosím, slušně, bez kokotů a rudých debilů, víš, že to je zdraví škodlivé a my nechceme přijít o takového roztleskávače. Fakt.

      Vymazat
    4. 14:37 dovoluji si mít názor rozdílný od Vás. Proto musím být rudý pitomeček, komunista, bolševik či Putinovec? Odpovězte prosím, demokrate!

      Vymazat
  12. Umíte si představit jak by to dopadlo, kdyby všude bylo jako v JUSEJ. Ta o co Vám vy zvrhlý paraziti jde. Pokud se máte dobře tak sem přece nepolezete. Budete si rochnit a bude Vám všechno u ...... proč Vás tak irituje S. Korea?

    OdpovědětVymazat
  13. Čína a Rusko už má Kima také plné zuby,protože ty jaderné zbrané můžou ohrozit i ten ruskočínský blahobyt.

    OdpovědětVymazat
  14. sieben jahre norkorea-ein schweizer im,,reich des bösen,,

    OdpovědětVymazat
  15. Admine ! Zavedte bodování mínus a plus . Aspoň bude sranda . Křeček Kim se jen tak nedá . Ten na rozdíl Husajna atomovku má .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krecek Kim je nebezpecny kazdemu jak USA , tak Cine tak Rusku!! Tak se moc neraduj naivni pisateli. Jedna atomovka 100.000 pripadu rakoviny po celem svete ...zalezi kam vitr to zavane a jake jsou proudy. Vetsi atomovka tim dale se dostane zareni. Z Cernobylu (coz bylo male) bylo velice silne zareni v Skandidavii. Odhadovali 10.000 mrtvych v dusleku rakoviny zpusobene zarenim. Tak proc se radujes.

      BroukPytlik

      Vymazat
    2. 5.26 - Severní Korea je již od poloviny minulého století ve válečném stavu - současné PŘÍMĚŘÍ znamená pouze dočasné zastavení palby, nikoliv ukončení nepřátelství.

      KLDR by raději žila v míru, jištěná proti agresi USA a jejich satelitního režimu v Soulu VLASTNÍM ODSTRAŠUJÍCÍM ARZENÁLEM.

      Jistě by ráda obchodovala svými komoditami, s vysokou přidanou hodnotou, ne drancováním vlastních surovinových zdrojů pro bohatnutí sionamerické oligarchie. Raději by vyráběla pro vlastní lid spotřební zboží, než udržovat ozbrojené síly na válečných stavech...

      Kdo proti mě udržuje sankce, ten je MŮJ NEPŘÍTEL. Za důsledky sankcí, od nepohodlí přes hladomory, odpovídá VYDĚRAČ, beztrestně (zatím - každý chvilku tahá pilku) škodící pod pokud možno vznešenou legendou maskující jeho skutečný přízemní, zlodějský zájem.

      Vymazat
  16. Včera jsem zase poslouchal Radiožurnál a mladého Kroupu. S takovými lidmi se nedá v demokracii žít. Je úplně jedno jestli se jedná o fanatika v Korei nebo v Česku. Nedá se s ním diskutovat, on bude v případě zahnání do kouta stejně střílet. Ostatně totéž už řekl jeho táta.

    OdpovědětVymazat