Reklama

.

.

pátek 8. září 2017

Žijeme v nejlepší době

Leo K.
8.9.2017 Kosa zostra čili vlkovobloguje.wordpress.com


Žijeme v nejlepší možné době...nevím, kdo to řekl první. Zadáte-li to do vyhledávače objeví se autorů až hanba. Stejné, nebo téměř stejné množství nekompetentních vyjádření se objeví, zadáte-li otázku jak bylo za komunistů? Jedno z nich cituji:


Je hrozné, že za komunistů člověk nemohl poslouchat hudbu a číst knížky, které měl rád. To není jak nyní, že člověk jde do obchodu a může si vybrat z obrovské nabídky muziky a literatury. To za bolševika také nebylo, takového Kryla jsme si museli shánět pokoutně, a když jsem si ho přehrával, tak mě doma neustále okřikovali, ať to ztlumím, že by to mohl slyšet nějaký komunista z baráku a bude z toho průšvih. A jít do knihkupectví a chtít třeba Žert od Kundery nebo Souostroví Gulag od Solženicyna, tak to jste mohli čekat, že pro vás přijede policejní anton. V tak hnusné době jsme za bolševika žili, píše antirusista Jan Ziegler

Přestože si myslím, že Jan Ziegler si moc z minulého režimu nepamatuje, tak tohle vyjádření se mě docela dotklo. Protože to, co zpětně na minulém režimu oceňuji, je velmi solidní úroveň vzdělávání, nezištná sousedská solidarita a kulturní vyspělost nesrovnatelně větší části obyvatelstva než dnes. Proč zpětně? Protože tehdy mi to přišlo normální. Neznal jsem kapitalismus. Proto jsem nevěděl, že je principiálně nepřátelský světu nezištné lidské blízkosti. Dnes vím, že je to zákonité, protože konkurence, na které je založen, není ničím jiným než konfliktem, vzájemným bojem o individuální úspěch. Příklad? Tenkrát se vědomosti předávaly, dnes se prodávají. I třeba ty manuální. Vždyť každý má přece svoje know-how! A pro současníky je zcela pochopitelná tendence takový konflikt eskalovat – viz Babiš.

Ale k faktům, protože Zieglerovo vyjádření je, jemně řečeno, manipulací. Jak Kryl, tak Kundera publikovali (lze-li tak nazvat také vydání gramofonové desky) a teprve když odešli do exilu, přestala být jejich díla dostupná. Kunderův Žert vyšel v nakladatelství Československý spisovatel v roce 1967, nákladem 52.000 ks. Nevím, někdo mě poučte, zda v současné době vychází knihy v takovém nákladu. Vedle toho byl Jaromilem Jirešem natočen v 1968 stejnojmenný film, který se promítal až do jara roku 1970. Potom byl zakázán. Solženicynovo Souostroví gulag bylo natolik kritické k sovětskému režimu, že objevit se takhle kritické dílo k současnému režimu u nás, tak také nemá naději na vydání. V tak hnusné době žijeme, by se chtělo v Zieglerově stylu napsat. V SSSR vyšlo teprve v době „perestrojky“ v roce 1989.

Jestliže je v Zieglerově vyjádření zmíněna kultura, tak musím říct, že mířil na lišku a trefil kozla. Jsem hrdý, že za mého života na mě působili svými díly moji současníci (v závorce je jenom něco málo) Jaroslav Seifert (Morový sloup), Bohumil Hrabal (Pábitelé, Taneční hodiny pro starší a pokročilé), Vítězslav Nezval (Valérie a týden divů), František Nepil (jeho Dobrá a ještě lepší rána), Omilovánky Vladimíra Jiránka, Karel Hubáček a Miroslav Masák (byť se k nim současní pánové nezachovali), Pavel Kantorek, Jan Werich, Ivan Klíma, Josef Velek, Ludvík Vaculík a ještě musím vzpomenout alespoň Josefa Kainara: Stříhali dohola malého chlapečka, kadeře padaly k zemi a zmíraly, kadeře padaly jak růže do hrobu, železná židle se otáčela… a co z toho udělal Vladimír Mišík! Poslechněte si.

A samozřejmě dost nepřehledná řada dalších. Byla to doba, kdy nedostatek konzumních podnětů způsobil, že lidé měli čas. Nyní je to obráceně, čas cloumá s námi a ztratili jsme schopnost snít. Naše vize bývají jen opakováním reklamních sloganů konzumní společnosti nabízející celý svět, jen když před ní (konzumní společností) „padneme na kolena a budeme se jí klanět.“ Ale takový člověk pak již nesní, protože přišel o fantazii. Většina lidí je přesvědčena, že pokud nejsou otevřeně donuceni vnější silou něco dělat, jsou jejich rozhodnutí jejich rozhodnutími, a chtějí-li něco, je to jen to, co chtějí oni sami. To je však jen jedna z velkých iluzí, které o sobě samých máme. Velký počet našich rozhodnutí není výsledkem naší vlastní volby, ale je nám vsugerována zvenčí. Krásnější polovina lidstva by mohla vykládat, když tento způsob, který si historicky přivlastnila jako první, je často jediný, jak s mužskou ješitností hnout. Dnes si jej osvojila „na plné pecky“ propaganda.

Tím nechci říct, že konzumentské nálady se v tehdejší společnosti nevyskytovaly. Když někdo přinesl čtvrtkilovou švýcarskou čokoládu nebo přijel novým mercedesem, obdivovali jsme zpracování, barvy, lesk, vót éto těchnika, a ne ty naše čokolády a ty naše škodovky. Ale to byly jen takové mžiky a vzápětí jsme se už bavili o tom jestli už přišlo další vydání edice Světová literatura nebo Lawrence Ferlinghetti z klubu přátel poezie. Vzpomínáte?

Svět je báječné místo k narození
jestli vám nevadí
že štěstí vždycky není
tak velký požitek
jestli vám nevadí že si tu a tam
šeredně spálíte prsty
zrovna když je všechno tak prima
to víte ani na nebesích
nezpívají
po celý čas…

Minulá doba byla taková jaká byla. Nebyla jenom hnusná. Komunisté, když chtěli být „avatgardou společnosti“ museli také nějaký ten „chlup“ pustit. Bylo jich něco přes milion, ale většina z toho počtu byla „u komunistů.“ Aby je jednou většina nesmetla (stejně k tomu došlo), tak museli být schopni s tou společností komunikovat. Dnes už se málo ví, že i přes partaj existovala instituce. Říkalo se jí Výbor lidové kontroly (VLK) a docela z ní měli komunisté nahnáno. Jestli vám tedy někdo tvrdí, že minulý režim byl jenom hnusný a že si nezadal ani s nacisty, nebavte se sním! Má na očích ideologické klapky. Bez lidí, kteří v tom režimu žili a tvořili, by byl dnešek o moc chudší.

- - -

79 komentářů :

  1. Socialismus předběhl dobu asi tak o sto nebo dvěstě let, možná třista a možná ještě mnohem víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! Proto byl zlikvidován. Ne však lidmi, co v něm žili, ale nenažranci západu.

      Vymazat
    2. 10:13
      Naopak. Byli to lidé kdo vás kopl do prdele. A sovětské tanky vás už nepřijely zachránit, komunističtí hajzlové.

      Vymazat
    3. 10,13 - ale lidi v něm si ho nevážili a toužili po konzumu a falešném lesku západu, dali se napálit a dnes jen s nostalgií vzpomínají a litují, protože už se probrali ... ale co dál?

      Vymazat
    4. To je oč tu dnes běží,vybráno odjinud:

      Vyhubíš (mojžíšský nadčlověku) je (národy) jako klaté,“ (Dt 7,2) (Pátá Mojžíšova 7:24 | 07.09.17 07:38)
      Bližním talmudisty jest jenom talmudista. ― Ostatní lidé jsou jen zvířata v lidské podobě – kteří jsou na světě jen proto, aby otročili do sebezničení talmudistickým.
      Gojimové jsou (pro talmudistické) jen osly, psy a prasaty.
      Máme (talmudisté) se jich (gojimů) štítit, ale nedávat to najevo.

      Soud

      zcela odhalil zločinné spolčení talmudistických; gojimové, my vyvolenci, vyhubíme váš druh.
      Donutíme vás přijímat a živit krimigranty, které vám pošleme k vašemu vyhubení.

      Jediný námi, talmudistickými psychopaty, povolený druh otroka je otrok hnědý zdebilizovaný islámem. Otrok tupě plnící jakýkoli příkaz talmudisty až do svého zničení.

      Gojimové, vítejte v novém otrokářském zlořádu!

      Je možnost přežití samostatně myslících gojimů?

      Brzy budou volby. Zatím si můžete zvolit stranu, která odmítá účast ve zločinném korporátně fašistickém mafiánském talmudistickém spolku s názvem Evropská unie!

      Vymazat
    5. 10:22
      Vážně lidi litují, debile? Tak proč dostávají komouši ve volbách pouhých 12% a ne 99%???

      Vymazat
    6. 10,25
      Protože tu svojí mantru do nekonečna budeš omílat?????!!!!!
      Proč ussácký agresory,vrahy a okupanty NECHCE NA SVÝM UZEMÍ ŽÁDNEJ NORMÁLNĚ UVAŽUJÍCÍ STÁTNÍK???!!!!!
      Tak se předveď ty chrchlo z lahviček Venci udavače ve svejch BEZmyšlenkách!!!!!

      Vymazat
    7. Se Socialismem je to jako s Neem v Matrixu. Kapitalistický agent Smith postupně pozře všechny a přetvoří je ve svůj archetyp/psychologický profil kapitalisty, a teprve až když Socialista Neo uzná, že prohrál, kapitalista Smith se vítězoslavně zasměje, načež jej Socialistické světlo roztrhá zevnitř.

      Vymazat
    8. 10:22 - ano, lituje toho mnoho lidí, protože dnešní režim jim nenabídl nic lepšího, spíš se jim život zhoršil, zchudli, cítí nesvobodu a odírání. Jen úzká skupinka lidí si polepšila. Samozřejmě že na úkor té strádající většiny. Ve volbách se to nemůže projevit, protože lidi normalizační komunisty typu Bolak, Jakeš atd. odmítli a nechtějí jejich návrat. A média manipulují lidmi docela úspěšně, rozeštvávají společnost a lidi často dělají jen to, co se jim řekne, zvláště lidé málo přemýšliví, povrchní a nevzdělaní. To je i váš případ, aspoň podle slovníku a chování.

      Vymazat
    9. Ale přátelé vy všichni nade mnou. Český národ má významné dny v roce, mimo roku 1989, vždy končící číslem osm -1918,1938, 1948,1968. Příští rok je rok 2018 a je prokázáno, že historie se vždy po 100 letech tak nějak opakuje. Když budeme jednotní a budeme alespoň trochu myslet, tak příští rok, tedy 2018 bude určitě další převrat, který vše v této naší malé zemičce změní. Nebude to komunismus, ani siocialismus, ani kapitalismus, ale ani demokracie. Bude to něco úplně nového a já doufám, že podstatně lepšího. Možná si někteří z vás řeknou že jsem idealista nebo blázen, ale já tomu chci věřit. Hodně pro to můžeme udělat už letos 2017 v parlamentních volbách tím, že budeme volit rozumem a srdcem a ne podle reklamy, kterou se nás všechny ty strany snaží přesvědčit, že ta která je ta správná a nejlepší. MIREK.

      Vymazat
    10. Anonymní 10:25
      Totální ovládnutí masmédií je mocné, ale zeptejte se jinak, proč komunisté navzdory všem siláckým proklamacím antikomunistických fanatiků stále mají svou stabilní voličskou podporu a jsou třetí nebo i druhou nejsilnější politickou stranou? Proč jim lidé dávají své hlasy, přestože je ostatní prokapitalistické partaje "demokraticky" blokují a znemožňují jim účast na řízení země a realizaci levicové politiky? Jak je možné, že komunisté přežili všechny ostatní, prokapitalistické pravicové partaje, z nichž přemnohé už jsou jen vzpomínkou? Proč pravicové partaje nemají šanci na úspěch se skutečným pravicovým programem pro oligarchy, ale snaží se vždy nalákat voliče na levicovou a nacionální rétoriku?(na níž po volbách samozřejmě obratem zapomenou, ale to nevadí, protože do příštích voleb je daleko a beztak se ke zmatení voličů připraví nová reinkarnace téhož)
      Je to prosté, těch, pro které je pravicová politika výhodná, je nemnoho a užitečných idiotů, od přírody lokajů a poskoků, rovněž není dost. Lidské přirozenosti je vlastní touha po svobodě a nezávislosti. Přijde mi, že Češi nesou zvláště nelibě nadvládu a ujařmení.

      Vymazat
  2. Nevím jestli se to dá paušalizovat na dvou příkladech, tedy resp. na jednom z každé strany. V USA jsem tedy nebyl, ale v Německu jsem se jednou bavil s americkým řidičem autobusu. Bylo naprosto nemožné navést jiné téma než americký fotbal a který hamburger je lepší. V bývalém SSSR jsem se s obyčejným řidičem autobusu bavil o literatuře, historii nebo kultuře. Když si americký prezident plete Austrálii s Rakouskem...,když se bývalý americký prezident
    G. Bush ml. veřejně naprosto bezelstně přizná, že má IQ 96 tak to o něčem svědčí. Nepopírám, že USA nemají špičkové vědce, ale když sleduji kam spěje naše školství (podle znalostí dětí) tak si říkám: ,,Vpřed! Amerika náš vzor."

    Pepo Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opisuješ bláboly Jožo Ráže, prolhaný hňupe.

      Vymazat
    2. 9,46
      A čím bláboly opisuješ ty,havloflanděro??!!!!

      Vymazat
    3. Anonyme 9:46
      Dokaž Pepo Milanovi, že nepíše pravdu!
      A pak kdo je tu za prolaného hňupa!

      Vymazat
    4. 9,23
      Ještě jste zapomněl dodat,že to prolhaný Křoví má nejen ÍÁ,ALE JE TO VYléčenej ALKOHOLIK A FEŤÁK!!!!!!!!

      Vymazat
    5. Není mě 70 ale,už vic jak 50sát.Za cosíku jsem nosil oblečení i boty od staršího bratra a tak nějak to prošlo. Kdo dá zvás dědouškou svému vmoučátku ty vaše obnošené lakýrky. Jdéte už do hrobu,vy zastánci sociální demagogie

      Vymazat
    6. Jeden opravdu velmi chytrý Čech (už nevím jak se jmenoval) na Centrumu prohlásil, že problémy se kterými si dnes neví rady při maturitách dnešní premianti v jeho době zvládal kdejaký čtyřkař. To přece o něčem svědčí, že ano a to o tom, že naše školství jde do sraček a naši studenti jsou čím dál tím blbější. Kdysi se říkalo, že naše střední škola je na úrovni americké vysoké školy a naše vysoká je na úrovni americké prestižní univerzity. No a jak vidět tak se k tomu nezadržitelně blížíme i my. Stát potřebuje lidi blbé a silné na práci a těch pár chytrých si zaplatí aby byli zticha.

      Vymazat
  3. Chování člověka ovládají stimuly, které na něho působí. Za socializmu byly jiné, než dnes. Stimuly lidí za socializmu byly silně ovlivňovány diskriminací finančního systému RVHP, který musel neustále zápasit s nedostatkem deviz. Toto byl a stále zůstává závažným důvodem nižší produktivity práce východního bloku, minule a i dnes. Nedostatek konvertibilních měn si za socializmu vynutil omezení konzumních přání obyvatel a nutil spotřebitele k „rozumnějšímu“ chování. Dnešní dominance USD a Eura nastartovala neomezené závody ve spotřebě (ovšem stále podřízené síle místních měn).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za socialismu jsme sháněli mnoho věcí a mnohdy nesehnali. Zkuste ale za kapitalizmu shánět něoc konkrétního. Výsledek bude stejný. Rozdíl je jen v tom, že dnes je ohromná nabídka nepotřebného a zfušovaného šmejdu, který slouží někdy jen po dobu záruční lhůty+ 2 dny.

      Vymazat
    2. Za totáče chyběl toaletní papír. Jak to vypadá, před vánocemi bude chybět máslo. Jsem zvědav, čím nahradí demograté máslo? Patenty na výrobu margarínu se budou hledat a jejich cena v tržním hospodářství poroste.

      Miliardář Kalousek vydělává na bioplynu. Je to chemik a proto může sehnat recept na výrobu margarinu z bioplynu.

      Vymazat
  4. Já jen naberu z jiného soudku. Je mi osmdesát a nemám zubaře. Přišel jsem už o druhého, spíš o druhou. Poměrně mladší, ale už unavené a dost finančně zajištěné aby se na to mohly vy... Pojišťovna na to nic. Vím jen od těch co ještě fungují, že neberou. Pacienty. Braly by, za hotové, ale chce to prostředníka. Ten mám jen na prstu.
    S obvoďákem taktéž. Bude končit. Jiný není.
    A tak jak mám pak nadávat na to co bylo, když to v mnoha případech, z jiných a jiných soudků vypadá na totální blázinec.
    Altman

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímalo by mě,proč se autor zabývá bláboly nějakého Jana Zieglera o němž se ví,že je blbější než Ruml z Laudátem dohromady...Toho vola nechají žvanit ty svoje kraviny už drahnou dobu jen V Pravém prostoru a na Parlamentních listech a tam jen proto,aby ukázali,jak může být někdo v dnešní době blbej,ale nikdo tomu nepřikládá ani tu nejmenší důležitost,což potvrzuje debata pod těmi jeho idiotskými bláboly...

    OdpovědětVymazat
  6. Nevím, jak ještě dnes může někdo komentovat to, co vyplodila tato osoba hrající si na novináře, jako je pan Jan Ziegler

    OdpovědětVymazat
  7. Ano, žijeme v nejlepší době. Už 3/4 století žádná válka, žádné hladomory, žádné epidemie, lidé tady se dožívají v průměru 80 let, materiální přebytek, svobody, lidé mají právo rozhodovat o zemi pomocí voleb...
    Užíváme si výdobytků o kterých se našim předkům ani nesnilo. Přesto se tady najde skupina zcela nesoudných jedinců kteří přesto stále nadávají a stěžují si. Jde to vysvětlit jen jejich nějakou duševní poruchou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před válkou nás chrání atomové bomby v Rusku. Je tady náhradní řešení jako je střelba do zad na Majdanu nebo pyromani v Oděse. Anonym 10:19 vystupuje jako moula, který nevytáhl paty z pražské kavárny nebo z vesnického pajzlu, nebo vypráskaný chytrák, který těží z nevědomosti většiny lidí, kteří nemají dost peněz a nemohou se přesvědčit na vlastní oči, jak je režim odírá.

      Vymazat
    2. Ty vole z 10:19,zrovna včera jsem četl v novinách,že nějaký zoufalý pár 26/29 let starý vylákal a kvůli několika desítkám tisíc korun zavraždil v autě nějakého 50 letého chlápka z Prahy a motiv činu uvedli "finanční nouzi"... asi to nebude taková sláva s tím blahobytem,račte se podívat:

      https://www.novinky.cz/krimi/448555-policie-dopadla-podezrele-z-vrazdy-v-laznich-belohrad-manzele-meli-zabijet-za-jizdy.html

      Vymazat
    3. Ten imbecil (viz 10:16) tu s touhle nesmyslnou mantrou opruzuje už poněkolikáté. Typický režimní propagandista, obhájce české demokratůry a koloniálního poddanství. Prostě vlastizrádce a navíc idiot.

      Vymazat
    4. 10:39

      Jdi do práce, demente a budeš mít blahobyt. Berou dnes všude a i jako nekvalifikovaný dement co nic neumí dostaneš 18 čistého. Tobě ale prácička smrdí, viď?

      Vymazat
    5. 10:46

      Tvoji předkové by ti za ty tvoje rozežrané, nesoudné žvásty rozflákali tvoji křivou držku.
      Jsi jen hloupé, ukňučené netáhlo, nic víc.

      Vymazat
    6. 10,51 10,53
      Tvoji zadkové by tě měli potrati,havloflanděro demokarturní!!!!!!!

      Vymazat
    7. 10:51-ano,je potřeba dělat na bezohlednýho žida,co z lidí dělá dobytek a pořádně a rovnou si ho zvolit s celou partou jeho poskoků a udělat z něj nejen správce kasy,ale rovnou předsedu vlády,vždyť to chce i Zeman,ten starý sionista,jen nevím,jak překousne to Babišovo vítačství,když sám ty imigranty odmítá,možná jen na oko...

      Vymazat
    8. 10:19...máme se dobře ale na dluh..republika dílem rozprodaná,rozkradená a ještě zadlužená...soukromé osoby s hypotékou...to je dnešek...když odešli komouši od válu, tak zanechali stát bez dluhů, kolik kdo dal za byt? a co ty chaty a chalupy?.."kdo na to měl na západě?"...NIKDO..to byla ta bída před 89 r.

      Vymazat
  8. Období bolševika a demograta nejde srovnat. Bydlím na malém městě. Nejbližší knihkupectví je v trochu větším městě s (bývalou velkou) fabrikou a průmyslovkou. Ať mudrc Jan Ziegler najde podobné knihkupectví, kde bych mohl koupit učebnici Diferenciální počet I od Vojtěcha
    Jarníka. K tomu nějakou francouzskou klasiku. Myslím, že se mu to nepodaří. Snad jsou tyto knihy k nalezení v antikvariátu. Dnes jsou ve zmíněném místě knihkupectví dvě. Na výběr jsou životopisy nacistických generálů a díla, kterých se musí člověk štítit otevřít, aby se nenakazil ohavnou nemocí jakou je závist a posedlá nenávist ke všemu minulému. Naštěstí nám tyto charakterová monstra předvádějí jako v cirkuse na obrazovkách televizorů, a proto duševně zdravý člověk s pamětí ví, o koho jde.

    Trumpeta může poznamenat, že všechno najdu na internetu. Monitory ještě nedovolují listovat a zakládat stránky prsty, což je pro studium nezbytné. Není nad to mít otevřenou knihu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až jednou vypnou elektriku, ten kdo bude mít knihy, bude boháč! A že tu elektriku vypnou, to se vsaďte. Kdykoliv budou chtít. Až naženou všechny lidi ze vsí do města, město se obklíčí snadno, a ve městě zavřou své prodejní lidojemy, uvidíte, že přežijí ti, kteří se už dnes obejdou bez televizních debilizátorů a v životě něco přečetli.

      Vymazat
  9. Ono by stačilo porovnat ty oceňované české knihy třeba před deseti lety, na kolik z nich si teď vzpomene čtenářů, kolik si jich vystavují na poličku vedle Kundery a Škvoreckého. Pokud není námět Rus znásilnil babičku, Rus zničil jezero, Gruzínec byl mučen v gulagu, Ukrajinec zachránil Žida před ruským antisemitou, sudetská babička vzpomíná na vyhnání, jak komouši týrali disidenty a jak ti byli stateční,tibetští mniši likvidováni čínským vlakovým spojením atp atp. Pokud někdo vidí rozdíl mezi tím, jak se oceňovaly budovatelské romány na začátku normalizace a těmihle díly, tak má špatné brýle. A to nemluvím o tom, že tahle témata už tu pro tvůrce vydržela 30 let, kdežto za normalizace vycházely i docela kvalitní kousky. Smutné je, že tvůrci to vědí a proto prostě píšou o Mašínech, Ukrajincích, sudeťácích, antikomunistickém odboji, protože vědí, že jen tak je vydají a budou mít na hypotéku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O jakých Mašínech a Sudeťácích, Rusech, tibeťanech? Proč si vymýšlíš a lžeš, ty blbečku jeden?
      Kde to tam vidíš, hňupe prolhaný?

      http://neoluxor.cz/blog/specialy/50-nejprodavanejsich-knih-roku-2016--1622/

      http://neoluxor.cz/blog/specialy/50-nejprodavanejsich-knih-roku-2015--1230/

      Vymazat
    2. Z těch knih oceňuji Malého prince. Ostatní jsou sračky, červená knihovna, lži,... O Zátopkovi se píše jak za komunistů trpěl a uvítal privatizaci a církevní restituce. Jaký mají ty sračky náklad? Pochlubte se.

      Dejte si Harryho Pottra a Lehkou kuchyni, abyste spokojeně usínal.

      Nevím, možná je v té nabídce něco dalšího kvalitního, ale hodili jste ty knihy do sraček, od kterých se umazaly. Nedivte se.

      Vymazat
    3. 11:06
      Mně je úplně u prdele co ty oceňuješ a co ty považuješ za sračky a co za kvalitní, blbečku. To jsou žebříčky nejprodávanějších knih roku, tzn to co lidé chtějí číst, potažmo o čem se píše. A žádné tvoje fantasmagorie jak "Rus znásilnil babičku" mezi nimi nejsou, prolhanče úchylný.

      Vymazat
    4. 11,29
      A copak čteš ty,Harry Potrate???!!!!
      Určitě to bude samej klasik....od Havla až po Bendu!!!.-D

      Vymazat
    5. 11:29, je úplně jedno, co je nejprodávanější. Odbyt knih je tak malý, že se pár idiotů najde a koupí.

      Vymazat
    6. 13:17
      Ahoj idiote. Češi jen za rok 2015 utratili za knihy 7.5 miliardy
      http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cesi-loni-za-knihy-utratili-7-5-miliardy-roste-trh-s-e-knihami/1418170

      Což mi vychází na cca 3 knihy za rok na úplně každého.

      Vymazat
    7. 15:27, já jsem koupil 1 knihu v cizině a dvě doma. Ani jednu knihu z těch nejprodávanějších sraček. Věřím, že se kupují dětské knihy jako leporela nebo pohádky. Zkuste vypsat z vychvalované padesátky co není červená knihovna, kuchařky a jiný brak. Z některých titulů číší lež nebo nenávist. Takže, co byste vybral jako kulturní obohacení. Nezapomeňte také sdělit náklad, pokud jej znáte.

      Vymazat
  10. Socialismus vznikl na území CHile v době Inků.
    Byla tam povinnost pracovat pro všechny bez vyjímky a za to byly zajištěny minimální potřeby.
    Ne náhodu nám známý socialismus vznikl v Chile, kde byl potlačen pučem řízeným CIA.
    A jen tak navíc, každé slovo které končí na -cia, má špatnou karmu. Ale pozor, na náhradu -cie, to je to samé (např. demokra-cie)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Socialismus možná vznikl z říši Inků, ale komunismus zavedli paraguyským indiánům jezuité. Fungoval asi 70 let a pro velký úspěch musel být násilně zničen.

      Vymazat
    2. Jestli to není tím, že Paraguay byla též součástí říše Inků.
      Jezuité to pouze proti své vůli 70 let trpěli.

      Vymazat
    3. Ne! Jezuité to v Paraguayi zaváděli sami od sebe. Pokus, Sociální inženýrství.

      Vymazat
  11. Jo zlatý socialismus nejlepší zřízení pro obyčejné lidi.

    OdpovědětVymazat
  12. Paradoxní je, že Solženicyn se dostal na černou listinu našeho "skvělého" kapitalismu. Jen zkuste sehnat knihu 200 let pospolu, hlavně její druhý díl! Vyprodáno! Dotisk se nechystá!... Jakmile začal mluvit otevřeně o Americe, jakmile ji začal kritizovat ("Platím tu nemalé daně, co bych tedy tento politický systém nekriticky uctíval?"), stal se personou non grata. A když odhalil skutečnost, že nikoli Rusové zničili v roce 1917 zemi, ale veskrze židé, měl po slávě. Před časem se rozohnil na toto téma Pojar (samozřejmě žid) v Událostech, komentářích.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tou poslední větou jste to trefil o ty po všech stránkách dobráky tu jde.Vládnou v USA a proto je ten svět z jejich strany tak kurvenej...a je jedno,že se můžou samou korektností a cenzurou posrat nic na tom nezmění a čím dál víc lidí si to uvědomuje...

      Vymazat
  13. Jednoduchá otázka a MŮŽOU SI JÍ ZODPOVĚDĚT OCHRÁNCI SOUČASNÉHO KJAPITALISTICKÉOHO REŽIMU: MŮŽE BÁT ZADLUŽENÝ ČLOVĚK SVOBODNÝ??? K této otázce ještě skutečnost, že za rok 2016 bylo v ČR 850 tisíc exekucí a zadluženost obyvatel ČR dosáhla v současné době již přes 2 biliony korun. Celkem stát, obce a občany dlužíme všichni něco přes 5 bilionů korun. K tomu připočtěte 5 bilionů korun které se po roce 1989 rozkradli privatizací a máme celkem 10 bilionů korun. Otázka zni, proč se komunisti nezadlužili 10 biliony korunami a nedovezli tuny shnilých banánů západu a ostatního podřadného zboží ze západního ráje. Na tyto fakta Havloidi a sluničkáři nechtějí odpovídat a v ČT říkají že si můžeme za všechno sami protože se necháváme ovlivňovat od Putina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi dobrý hňup. Za komoušů nebyl problém nedostatek peněz. Ale to, že za ty peníze nebylo co koupit. Neefektivní komoušské hospodářství nebylo schopno uspokojovat potřeby lidí. Na co by si teda ti lidi měli pujčovat když si za ty prachy neměli co koupit?

      Vymazat
    2. 15:18-tak ty máš potřebu a potřebuješ ji uspokojit,tak jdi na hajzl a uspokoj ji,ať je jakákoli...

      Vymazat
    3. 17:55
      Nevím jestli jsi přiblblý puberťáček nebo senilní impotentní starý úchyl, v každém případě jdi do prdele.

      Vymazat
    4. 15:18 takže nebylo co koupit? Kolik ti je let, že to tvrdíš? Vydělával jsem jako kvalifikovaný dělník, s dobrou prací, když jsem řemeslo uměl dost na to, že v 19ti letech jsem měl stopadesátku Zetku (motocykl) 5700 Kčs, galuskáč Favorita (závodní kolo) 1400 Kčs a „rusovky“ (používal národní tým) lyže 820 Kčs s komplet výbavou pro sjezdové lyžování dalších 1450 Kčs , když jsem si všechny zimní víkendy dovolil na horách, vesměs ve Špindlu. V létě zas většinou na letišti při bezmotorovém létání, v pracovní dny odpoledne na tenisu ... Po dvouleté vojenské službě ve 21 letech motocykl Jawa 250, 8600 Kčs ve 24. letech nový automobil 33000 Kčs, letiště, hory, magnetofon 1400 Kčs, domácí a bateriový radiopřijímač celkem1900 Kčs, fotoaparát s objektivy 3100 Kčs, módní oblečení, knihy ..., možnost stavět, pořídit si byt (družstevní garzonka 5000 Kčs). Že nebylo zač utrácet? Bylo, toužil jsem po plachetničce, „Mloku“, za 9 tisíc nebo „Pirátu“ za 15 tisíc Kč. Z toho sešlo, nebylo kam ukládat. Zato jsem se ženil s našetřenými 30ti tisíci, za byt dal 5 tisíc, dál rozumné splátky do 27mi tisíc Kčs, zbytek za vybavení. To mi bylo 29 let. Tak jsem to prožil, začínajíc rokem 1953, nestraník z nestranické obyčejné rodiny, mimo „domov“ od 15ti let. Vezmi v úvahu, že jsem, bez jakékoli podpory začínal před víc než 60ti lety, 8 let po válce! Lháři 15:18, odpověz!

      Vymazat
    5. 20:42 Von vám neodpoví protože nemá argumenty má jen nenávist k socialismu. Pěkně jste to popsal souhlas pamětník.

      Vymazat
    6. 20:42
      Hele, ty prolhaný rudý Lojzo, v roce 1970 byla průměrná hrubá mzda v ČSSR cca 1900 Kč měsíčně. Z toho mohl šetřivý člověk uspořit tak 500 kaček měsíčně. Takže ty tvý počty co jsi si všechno pořizoval moc nesedí. Samozřejmě že člověk mohl šetřit i 2000, ale to po večerech a víkendech makal na fuškách a ne jak se nám tu snažíš namluvit, že jsi byl pořád na horách nebo na tenise, ty blbe jeden.

      Taky pořád přemýšlím, proč jsem si já blbec v 80. letech musel brát 1/4 milionu půjčku na barák, když se běžně všude rozdávaly garsonky za 5000.

      Vymazat
    7. 1:02 jako kvalifikovaný dělník jsem si vydělával, odcházejíc na vojnu (1955) čistého Kčs 1680 až 1740, podle délky měsíce. Moje náklady - svobodárna (garsonka, kuchyňka s plyn. sporákem, sprcha/WC, obytná místnost pro dvě osoby Kčs 45 osoba/měsíc včetně energií, denního úklidu a ložního prádla 1 x týdně. Oběd v závodní jídelně Kčs 2,40, za stejnou cenu možné i večeře. Víkend na podnikové chatě – Špindl Kč 15, doprava, nocleh, snídaně, oběd. S první výkonnostní třidou speciál a obří slalom na „registračku“ lanovka Sv. Petr-Pláně Kčs 1,20 jízda, vesměs platil oddíl, účast na závodech a soustředěních s úhradou nákladů a refundací mzdy, pokud šlo o pracovní dobu. Příspěvky tělovýchovné jednotě tuším Kč 60/rok, tenis za oddílové příspěvky Kčs 5,- měsíc, bezmotor. létání start navijákem Kčs 10, aerovlek podle výkonnostní třídy – stříbrné C Kčs 20 až 50 podle účelu a cíle, k tomu Svazarm příspěvky tuším Kčs 120/rok. Že ty chytrolíne nešlo ušetřit, když jeden místo na pivo chodil do tělocvičny (tenkrát zadarmo, samozřejmě) a nehulil? Když uměl a výdělek mu rostl s tím, jak se dopracoval k nejvyšší kvalifikační třídě? Pravda, na to ale musel umět, protože při skutečně odborně náročné práci žádná protekce nepomáhala. Po večerech a na fuškách jsem nemakal, nabídky bytů byly družstevní, kam se do sedmdesátých let nikdo moc nehrnul, protože raději čekal v pořadníku na státní nebo podnikový byt zadarmo. Ta garzonka byla splácena do tuším 15ti tisíc Kčs formou nájmu. A teď pověz, chuděro, s jakým úrokem ti půjčili čtvrt melounu na barák, kolik jsi měl za dostavění v termínu za bytovou jednotku, jestli jsi měl nebo neměl v části bezúročnou nebo podmíněně nenávratnou půjčku a co ti všechno na řešení tvého bytového problému mohl a měl, za nákladovou cenu z toho co měl, půjčit zaměstnavatel. Je také možné, že za velkou podporu jsi zaměstnavateli nestál. Vím, o čem mluvím, nemám problém všechno doložit,

      Vymazat
    8. Zaslepený nevychovanec 1:02 už asi neodpoví. Nemá argumenty, jen sračky v hlavě. Pepa Vyskoč Statistik Google.

      Vymazat
  14. Teraz sa horlivo skúma nepodmienený osobný príjem - na základe občianstva každý dostane od štátu obnos na prežitie, ale to nám komanči dávali tiež, nie síce v hotovosti, ale v bezplatnom školstve, zdravotnej starostlivosti, štátnymi bytmi a pod.
    Navyše si sebe aj deťom nemohli zaistiť "šťastie" kontami v zahraničných bankách, tak sa aspoň trochu museli držať na uzde (v článku " museli pustiť chlp"), pretože tu museli s nami až do smrti žiť.
    Že som burské oriešky a mandarinky na Mikuláša musel "zháňať", to je fakt. Faktom je však aj skutočnosť, že keď som prišiel z roboty domov, myslel som len na decká, kamarátov, čo a s kým budem robiť cez víkend - mal som čistú hlavu. Dnes má takmer každý mladý pár dlh až do smrti, ak chce samostatne bývať, bojí sa ísť na marodku, lebo už na nej bol vlani, atď., ale nepozná suseda po mene, s kamarátmi sa stretne nie každý víkend, ale len párkrát v roku, ...
    Že porovnávam neporovnateľné? Áno. Čo už ...?

    OdpovědětVymazat
  15. Že nebylo za komunistů jen špatně, to vidíme dnes v televizi na filmech z té doby. Komunismu měl a "zrodil: Menšíka, Sováka, Brodského ,Bohdalovou, Filipovského, Menzela, Hrušínského, Lábuse, Kemra,Somra, Třísku, Krause,Lohinského,... atd. atd. A to za 40 let. Kdo zná takové fenomenální herce z posledních 30 let "kapitalismu" ?? Je jich minimum, skoro nikdo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to zase ne, máme spoustu "umělců". Nevidíte jak předvádějí své umění v nedůstojném šaškování v reklamách na půjčky?

      Vymazat
  16. Diskuze na všech webech jsou zřetelným důkazem postupné rozumové genocidy vůči občanům. To se mediím opravdu povedlo, tohle zadání. Z dříve narozených občanů se vytvořili závisláci na internetu a na diskuzích, nedokážou bez toho už žít, a internetová media s nimi manipulují. Až na výjimky, mají diskuze sestupnou úroveň, diskutující si sprostě nadávají, je to samé urážky, nenávist, a zlo. Téhle zemi s těmito občany nepomohou žádné volby, a ti, kteří tohle zprostředkovali, ten občanský citový a rozumový úpadek, to mají zúkolované dobře. Asi ve spolupráci s psychology a psychiatry, kteří moc dobře vědí, jak tyhle mediální nenápadné útoky občany duševně poznamenají, a propůjčili se k tomu. Dnes nelze jen tak lidi fyzicky zničit ( třeba plynem apod.), proto je třeba zničit je rozumově a duševně. Zbavit je sebeúcty, vytvořit u nich nenávist. Ducha a mysl malých dětí a studentů ničí na společenské zadání školy, tam je to posychrované, že z dětí budou práce se štítící, multikulti pitomečkové, přežvykující angličtinu, no a starší generaci, která byla proti těmto mediálním praktikám zpočátku odolná díky absolvování kvalitního socialistického školství, postupně upadá do stejného duchovního marazmu. Právě na tuto starší a střední generaci je zacílena internetová publicistika, štvavé a nasrávací články, strašení válkou, informace o tragediích, vraždách a nehodách, udržování diskuzních závisláků trvale v depresi a stresu. S takovým materiálem je pak úplně jedno, jak dopadnou volby. Proto se to všechno dělá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co tady furt kazes, moralisto odporny
      Cesko je hnuj, to je jasny
      Nemas prehled, neznas mapu

      Vymazat
  17. Socialismus je proti přírodě, člověk je dravá šelma, predátor, který - nachází - radost a uspokojení v nesmiřitelném vnitrodruhovém boji. Mluvím o přírodě, člověk je prostě takové zvíře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuto teorii většinou hlásají ti nejzbabělejší sráči ze závětří svých bunkrů chráněných ochrankou!

      Vymazat
    2. Teorií byl Socialismus, a jak skončil, všichni vědí. Nefungoval. Nefungoval proto, protože nebyl kompatibilní s lidskou přirozeností. Kapitalismus je přirozený odraz lidské povahy, přirozené prostředí pro člověka, voda pro ryby, kapitalismus pro člověka.

      Vymazat
    3. To sotva. Jak dlouho myslíte že by osamocený člověk "individualista", přežil v divoké přírodě? Křehoučké to stvoření se slabou svalovou výbavou, s tělem ostudně nechráněným, bez drápů a ostrých zubů? Obávám se, že znalosti světové literatury ani matematické schopnosti by mu při setkání s hladovou šelmou moc nepomohly. O šancích v případě nemoci nebo zranění ani nemluvě. Rusové říkají, že v tajze nepřežije nezkušený jednotlivec ani pár nocí. Na koli byste se cítil vy?
      Je to přesně naopak než se domníváte. Za celým úspěchem člověka na této planetě je jeho odvěká schopnost spolupráce. Možná že vy se cítíte jako to hovádko boží, třeba k tomu i máte oprávněné důvody, ale věřte, že většina lidí je přecijen o něco víc. Kdyby nebyli, tak by nebyli.

      I v kapitalismu jsou úspěšní ti, kteří umí nacházet vhodné příležitosti spolupráce. Bláboly propagující individualismus a soupeření používají pouze ke zmatení hlav těch, jež chtějí ovládnout a vytěžit.

      Vymazat
    4. 21:47 souhlas

      Vymazat
    5. 21:47
      Dyk spolupracujte. Nikdo vám přece nebrání svobodně spolupracovat s kým chcete. Problém vás, pošahaných zločinných komoušů je, že vy si "spolupráci" vynucujete násilím na většině obyvatelstva, která o nějakou "spolupráci" s vámi ani zbla nestojí.

      Vymazat
    6. 0:54 To, co mi patří podle mnou násilím diktovaného práva zlodějů není spolupráce, ale okrádání!
      Takže s násilím na obyvatelstvu to je přesně naopak!

      Vymazat
    7. Anonymní 0:54
      SVOBODNÁ spolupráce je značně omezená v prostředí, kde několik jednotlivců ovládá většinu zdrojů a stanovuje zákony, samozřejmě výhodné pro ně. Mimochodem, existence práva opět není nic jiného než výsledek SPOLUPRÁCE, kdy většinová společnost předepsané zákony akceptuje a respektuje. V individualistickém prostředí nic takového není možné, neexistuje právní ochrana a každý má pouze takovou šanci na přežití a tolik zdrojů, nakolik je SÁM dokáže získat a ubránit před všemi těmi, kteří je nemají a také je chtějí. Zkuste se aspoň jednou v životě zamyslet a představit si, jakou životnost by v takovém ryze individualistickém prostředí dle vašich legračních představ měli ti, kteří koncentrují zdroje a jestli by je vůbec někdy mohli individualisticky zkoncentrovat.
      Takže na vysvětlenou, zájmy současné vládnoucí třídy a vašich "pošahaných zločinných komoušů" se nestřetávají na bázi spolupráce x nespolupráce. Na spolupráci byla, je a bude postavena každá společnost. To co chtějí a čím se odlišují od vládnoucí oligarchie je pouze nastavení zákonů. Od práva na neomezené individuální hromadění bohatství k právu na všespolečenský užitek z něj.
      Už je to srozumitelnější i pro vás, vy náš malý "predátore", vy naše"dravá šelmo"?

      Vymazat
  18. Se divím, že tu hroznou dobu Herr Ziegler přežil:-D
    Pičus zasraný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:48 já si zas představuju, jak zajdu do tehdejší prodejny "Kniha" a poptám se na Solženicyna, načež vyděšená prodavačk tiskne tajné tlačítko, přiřítí se Volha a jsem v klepetech. Totéž v obecní či městské knihovně. O tom, které tituly byly "odloženy" a o něco později šly do stoupy jsem v "Knize" volně diskutoval a nic se nedělo. Lvíče a Přestřelku mám, s razítkem místní knihovny, dodnes. Prostě, dohodnul jsem se a nikdo nepřijel. Pan Ziegler je vůl, rád bych to od něho slyšel z očí do očí. Vím jistě, že instrukci oznamovat poptávku po "libri prohibiti" prodavači "Knihy" ani knihovníci neměli. Natolik jsme byli přáteli.

      Vymazat
  19. V Ústavě České republiky jeden z klíčových zákonů říká: "Veškerá státní moc patří lidu této země".
    Toto nikdy neplatilo, není dodržováno, ale v této zlodějské totalitě se to nesmí říkat.
    Někdo si snad myslí, že "lid co má veškerou státní moc" by takovým způsobem likvidoval sám sebe a stát ve kterém žije?
    jedinou pozitivní věc proti období před estebáckým pučem v roce 1989 jsem po dlouhém hledání přeci jen našel.
    Už nestojíme fronty na" banány."

    OdpovědětVymazat
  20. Řekněte kapitalistovi pravdu o sobě samém, a začne šílet a dušovat se, že takový není, že je v něm i kousek socialisty.

    OdpovědětVymazat
  21. A co říci tomu, že je nutno diskutovat 27 let po sametové taškařici na nějaké " Nové republice" ! To hovoří za vše!

    OdpovědětVymazat
  22. 20:47 Já ne a ani ti, které mám kolem sebe
    21:38 Socialismus skončil omylem. Mnoho lidí uvěřilo
    velké lži.
    21:18 já to mám s knedlíky- koupíš všude hotové -
    hurá. Za moc sice nestojí, ale aspoň se s nimi
    nemusím hňácat

    OdpovědětVymazat
  23. Socialismus nebyl ani tak velký omyl, jako lidé, kteří se vecpali do jeho vedení a řízení. V charakteru těchto lidí, jejich chtivosti po moci a čím kdo byl nevzdělanější, o to byl horlivější. Naprosto stejně jako je to s dnešními politiky, kteří by dozajista byli, nebýt r. 1989 největšími revolucionáři. Starší generace si pamatuje, jak se po únoru 1948 do KSČ vecpala garnitura nových mocipánů, říkalo se jim také "sekerníci". A když přišlo tzv. pražské jaro, tak otočili a dělali kontrarevoluci, koketovali dokonce s KAN. Za tzv. normalizace pak dostali od KSČ kopačky, aby znovu narukovali do politiky po listopadu 1989, kdy byli slavně "rehabilitováni". Naši politici jsou jejich věrnými žáky a kopiemi, dříve by byli rudí, dnes jsou hnědí až černí. A navíc hravé loutky oligarchů, ani ne šachové figurky.
    Jinak jsem se v širší společnosti sešel s Krylem
    dlouho před listopadem 1989 a nepocítil jsem žádné represe od "soudruhů".

    OdpovědětVymazat