Reklama

.

.

pátek 20. října 2017

Ivan David k současnému stavu věcí

20. 10. 2017
1. Sledoval jste, jak se poslanci a ministři chovali v pondělí při mimořádné schůzi k lithiu? Jak na Vás působila jejich vystoupení jako na lékaře – psychiatra? (Kdo z nich by nejspíše potřeboval lékařský dohled?)
Ne, nesledoval, panoptikálního divadla jsem si užil dost v letech, kdy jsem byl poslancem. Jak mi tehdy na konci volebního období řekl jiný kolega: "Čtyři roky mezi těmito vzácnými charaktery úplně stačí". Když jsem se tam pak objevoval jako "návštěva" tak mi velmi mnozí pokračující bývalí kolegové "vtipně" říkali: "Ahoj, hledáš nové pacienty?". Pokud vrcholoví politici trpí duševními poruchami (takových není mnoho), jde většinou o poruchy osobnosti, které se stejně nedají léčit. I "normální" lidé se ovšem pod tlakem situace často chovají jako "magoři".

2. Je třeba zakročovat proti zahraničním společnostem, které od nás odvádějí zisky, případně je nutit, aby zvedly lidem platy? Nebo si za to všechno můžeme my kvůli naší vlastní neschopnosti?

Zakročovat? Vyvádění nezdaněného zisku je bohužel legální, v tom je problém. Proto je nutné zavést "daňovou domestikaci", jak to od začátku První republiky zavedl ministr Rašín (zastřelen anarchistou, jmenuje se po něm nábřeží v Praze). Podnikáš v ČR? Pak tady budeš platit daně! Anebo budeš sankcionován, anebo tady nebudeš podnikat. Tečka. To je ovšem proti zásadním principům EU. Korporace určují pravidla, kterým se "naši" představitelé ochotně podvolují. Onen volný pohyb kapitálu znamená také vyvádění nezdaněných nebo téměř nezdaněných příjmů z ČR. Další "krásný" princip je volný pohyb zboží. Budeme u vás prodávat svoje zboží v našich supermarketech a tím vás vytlačíme z vašeho vlastního trhu. Cla byla zavedena již ve starověku, aby chránila domácí trh. Jsme sice "exportní ekonomikou", ale vyvážíme za cenu levné práce. Obecně nízké příjmy za spolupůsobení "volného pohybu osob" zaručují vykrádání mozků a svalů z ČR a dovoz ještě větších chudáků, kteří se neuplatní jinde a stlačují dál cenu práce. Evropskou unii s jejími slavnými zásadami nám byl čert dlužen. Že se líbí politikům levně pronajímajícím naše občany a sloužícím podnikatelům těžícím z levné práce, to nám může být jedno. "Naši představitelé" jsou hlavními zemskými škůdci, kterých je třeba se zbavit, jinak naši národní komunitu čeká temná budoucnost. Už současnost je temná, ale jen ti bystřejší to už postřehli. Samozřejmě "naši představitelé" mluví jen o úspěších.

3. Co naše země potřebuje úplně nejvíc? Je něco fatálního, co politici zanedbávají a co by od nich volič měl ve volbách chtít? Je naše země v ohrožení?

Od těch, kteří nám svojí činností nebo nečinností škodí nelze chtít nic. Při volbách nelze nic chtít a po volbách již na zvolené nemáme páky. Mohu čtenáře ujistit, že pro ně je nejdůležitější, že rozdělují naše peníze. Vedle toho se starají, abychom nepostřehli, že na občany kašlou. Podle mě má být politik náš advokát. Nemusí být hezký ani sympatický, ale vybrali jsme si ho, aby hájil naše zájmy. Když tak nečiní, dáme "plnou moc" jinému advokátovi. Většina voličů bohužel volí podle "mediálního obrazu", nejkrásnější obraz mají často ty největší lidské stvůry. Lidsky to chápu. Podle čeho mají občané volit, když s výběrem neztrácejí čas a spoléhají na povrchní dojem u tak klíčového rozhodnutí? K čemu je všeobecné rovné a přímé volební právo, když současně většina voličů je tak snadno manipulovatelných? Jedinné východisko je vést lidi k občanské odpovědnosti. Jenže pro politiky, kteří jsou nositeli svěřené moci je výhodné, že mohou voliče manipulovat vybranými zkomolenými zprávami a demagogickými komentáři. Mají zájem na občanské neodpovědnosti.

Co politici fatálně zanedbávají? Naše zájmy, co jiného. Co naše země potřebuje nejvíc? Asi vás překvapím. Pravdivé informace. Podle nepravdivých se totiž nelze správně rozhodovat. Volič by měl chtít objektivní veřejnoprávní média. Toho lze dosáhnout. Není pravda, že to nejde. Pokud jsou média soukromá, musí být zřetelně uvedeno, komu patří. Od médií, která nepatří "všemu lidu" objektivitu očekávat nebudeme, ale můžeme si je jako čtenáři, posluchači nebo diváci vybrat, pokud zastávají stejný subjektivní názor jako my.

4. Významné procento mohou ve víkendových volbách získat politické strany, které jsou považovány za protestní. ANO, KSČM, Okamurova SPD, kterým se také někdy říká „strany pomsty“. Bylo by ohrožením demokracie, aby většinu ve Sněmovně získaly právě ony? Anebo si zbylé „tradiční“ strany zaslouží vypráskat?


Všechny strany jsou protestní, když vyjadřují nesouhlas. Je vysoce manipulativní sdělovat občanům, že některé strany jsou "protestní", protože správné je přece souhlasit a "protestovat se nemá". Jsme přece slušní a máme si všechno nechat líbit. Podsouvá se nám, že "protestní" tak nějak nejsou v pořádku. Jenže protestovat je naše občanské právo, které nám samozřejmě chtějí vzít, aby měli "klid na práci". Snaží se, abychom zapomněli, kdo a čím protesty vyvolal. Máme právo podporovat protestní strany, pokud se s protestem ztotožňujeme, a odmítnout strany proti kterým je důvod protestovat. To je demokracie. Omezování protestů, to je totalita. Jiná otázka je, zda ti, kteří "protestují" umějí také řešit reálné problémy. Obávám se, že to už bývá slabší. Ale ti, proti kterým je masivně protestováno zjevně dokázali, že nechtějí, něbo neumějí řešit problémy ve veřejném zájmu. Vedle toho jsou jiné protesty shora organizovány, rozdávány karty a prostor v médiích.

5. Největším tématem voleb je postava Andreje Babiše a témata s ním spojená: Případ Čapí hnízdo, nařčení ze spolupráce s StB, střet zájmů, dotace Agrofertu, autoritářské sklony. Jeho příznivci by spíše řekli, že tématem jsou Babišovy mimořádné vize o investičním rozvoji naší země, snaha o dobré manažerské řízení státu a boj proti korupci. Mají pravdu?

Promiňte mi lékařskou terminologii. "Babiš" je příznakem nemoci společnosti. Čapí hnizdo? Že ten, kdo se po léta zmocňuje majetku a proto je superbohatý zase zmocňuje majetku, to nás přece nemůže překvapovat. Jaképak nařčení. On objektivně spolupracovníkem STB byl. Ale nebyl disidentem, který podlehl tlaku v tíživé situaci. Byl privilegovaným, který si chtěl takto pojistit svá privilegia. Na druhé straně vytýkat jakémukoli šéfovi "autoritářské sklony" je nesmysl. Kdo je plachý, slabý nejistý, nemůže být úspěšným šéfem nikde a ničeho. Co když je hlavní silou šéfa, že je bohatý a může každého zaměstnance vyhodit z práce? To je ono řízení státu jako firmy. Co to má společného s demokracií. Demokratická strana musí být demokratická uvnitř. To Ano není. Ano a jeho úspěch je příznakem mizení demokracie. Je-li strana podnikatelský subjekt se shora určenou hierarchickou strukturou a získá výrazně dominantní postavení, pak můžeme zapomenout na demokratickou soutěž politických sil.

6. Přejete úspěch stranám, které chtějí vystoupit z EU, případně si od ní drží odstup?

Přeji úspěch stranám, které odmítají vnucovanou zásadu, podle které o členství země v jakékoli organizaci nesmějí občané rozhodovat. Nesmí existovat žádný veřejný zájem o kterém by občané nesměli rozhodovat. Když jsme svázáni, tak jaképak držení odstupu? Buď se nám svázanost líbí a nebo nelíbí. Demokracie znamená mít právo rozhodovat. Pokud ho někdo občanům upírá, je už za hranou. Věříme snad, že nám překážejí pro naše dobro? Samozřejmě vím, že skalní příznivci EU a NATO trvají na tom, že o členství nesmějí občané rozhodovat, protože doufají, že EU a NATO je udrží u moci. To ovšem nejsou demokraté. Rozhodně přeji úspěch demokracii.

7. Můžete prozradit, jaký tipujete výsledek voleb?

Ptáte se, jak bude mediální masáž úspěšná? Myslím, že je úspěšná stále méně, jak postupně režim ztrácí autoritu a jeho média také. Ale stále ještě bude masáž dost úspěšná. Zvítězí opět "ti správní, neprotestní". Uvidíme jakou měrou. To, co chybí, je dobrá nabídka, protože není odpracováno. Není dobře stanoven cíl a proto ani není popsána cesta, která by k němu měla směřovat. "Neprotestní strany" nemají jiný cíl než setrvat u moci. Naše národní komunita cíl nemá. Pokud to tak zůstane, dopadne to s ní špatně. Připomnělo mi to aforismus Milana Růžičky :"V životě jako na opeře, kdo nemá program, nerozumí ději."

8. Podstatná část českých občanů má pocit, že EU, případně západní státy, s nimi nakládají jako s občany druhé kategorie. Ať už jde o platy, o autoritativní rozhodování, případně o jistou pachuť, když Angela Merkelová uplatnila svou moc ve věci migrační krize. Je třeba měnit náš kurs nastavený po roce 1989?

Nejde o klamný pocit, je to tak. S tím kursem po roce 1989 to není tak jednoduché. Neexistuje jediná možná trajektorie a směřování buď tam, a nebo zpátky. V roce 1989 se iniciativy chopili ti, kteří byli připraveni. Na co byli připraveni, to vidíme na výsledcích. Pokud chceme trajektorii odchýlit od směřování do horoucích pekel, musíme být také připraveni. A musíme být připraveni na odpor.

9. Miroslava Němcová nedávno překvapila tím, když srovnala poměry v naší zemi za vlády komunistů a nyní. „Každý člověk se dívá kolem sebe kriticky. Ale zároveň nesmí zapomenout i na tu druhou stranu mince, že žijeme v nejúžasnější době, v jaké česká společnost kdy žila. Máme bezvadné ekonomické podmínky, neustále se zlepšující; na každé vesnici, na každém náměstí ve městě je vidět, kam se náš život pohnul. Opravené domy, fungující a dobře vybavené školství, systém zdravotnictví, který nám v řadě států závidí,“ uvedla. Souhlasíte s ní?
Miroslava Němcová je zvláště povedená postava zdejšího politického panoptika. Překvapit by mě mohla jen nějakým chytrým výrokem. Já se také dívám kolem sebe a vidím něco jiného, asi nejsem dost povrchní. Na rozdíl od paní Němcové přicházím často do styku s invalidními důchodci, bezdomovci, vídám "ubytovny" a spoustu lidí, kteří jaksi nemají uplatnění. Takové jsem na začátku své profesionální dráhy potkával mnohem méně. Ano, může být hůř. Pracuje se na tom.

10. Prezident Miloš Zeman je v médiích přítomen neustále - ať už jde o jeho výroky na téma Krym, či o pochybnosti komentátorů v souvislosti s jeho zdravím. Jak hodnotíte jeho poslední kroky? Má šanci být znovuzvolen?
Miloš Zeman je v médiích neustále, ale v naprosté většině případů jako ten, o kom se mluví, ne ten, komu je dovoleno promlouvat. Je "přítomen" jako terč útoků, a pokusů o zesměšňování a zpochybňování a nikoli nesestříhavý a nezkomolený. Kroky? Ano, chodí o holi, neuropatie je svinstvo. Pokud jde o hlavu a myšlenky, ty kráčejí daleko jistěji než jeho nohy. Nevolili jsme kladeče věnců, ale politického stratéga s čitelnými cíli. Politika je umění možného. On se často pohybuje na samé hranici, aby získal manévrovací prostor. Pokud jde například o Krym, všichni přece víme, že Rusové neodevzdají klíče od hlavní brány. Nechtějí přestat existovat. Zabrání území, které před tím ovládal někdo jiný samozřejmě anexe je. Československo po válce anektovalo Sudety. USA po válce (1999) anektovalo Kosovo za účelem vybudování vojenské základny. Miloš Zeman samozřejmě věděl, že svým výrokem přinutí některé politiky k povinným tancům, které budou vypadat velmi nevěrohodně. Pokud Žantovský (myslím toho malého ředitele Bakalovy knihovny) řekl, že nás prezident svým výrokem poškodil v zahraničí, tak se to "nás" týká jeho a dalších věrných sluhů. Miloš Zeman šanci na znovuzvolení má.

Za Parlamentní listy otázky kladla Olga Böhmová

79 komentářů :

  1. Podobně a perfektně napsáno i na:http://www.protiproud.cz/politika/3416-jen-hodiny-do-rozhodnuti-zvedneme-hlavy-kdo-zustane-doma-voli-kalouska-merkelovou-a-muslimskou-invazi-proc-se-i-babis-a-zeman-boji-okamury-vtahneme-za-hradby-kone-stat-narod-i-rodiny-v-ohrozeni.htm

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Volby hovno vyresi, bude hur

      Vymazat
    2. A je po volbách a bude hodně špatně! Ale lidi(ovce) jsou dementní, tak si to musí vyžrat do dna! Sice se to týká i mě, ale ti mladí nedopadnou dobře!

      Vymazat
  2. Zantovsky....ha ha ha, pamatuji si ho,jak ROZDAVAL mandarinky u mestra ve Stodulkach...a kdyz Babis rozdava kblihy, tak se mohou havloidi ukvicet :):):)
    pro ty, kdo nevi co jsou to havloidi :
    Havlismus je ideologií těch sociálních skupin, které nepracují a cítí právo žít na úkor ostatních. Ti lidé mají za to, že jejich posláním je převychovávat ostatní a ukazovat jim cestu ke správnému životu. Cítí se být jakýmsi multikulturním kněžstvem. Něco tak přízemního jako ranní vstávání a chození do práce pro ně není. Takové lidi najdete v neziskovkách, na univerzitách, v médiích, velkých úřadech, často i korporacích. A havlismus jim poskytuje ospravedlnění, proč nemusí pracovat stejně jako ostatní a proč mají právo na mnohem vyšší životní úroveň než jejich spoluobčané.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Re (13:21):
      Hezky jste ten havlismus popsal!, díky ...

      Vymazat
    2. NEZVLÁDL BYCH TO LÍP , DÍKY

      Vymazat
    3. Krátce: havloidi = LEMPLMUDRLANTI.

      Vymazat
    4. Vemi přesně je havlismus popsán v nadčasovém a stále aktuálnějším článku ZTROSKOTANCI a SAMOZVANCI

      Vymazat
  3. Jelikož se duševní poruchy nedají léčit, zpravidla se vzájemně přehlíží. Když začne být atmosféra vzájemného podezírání ze zatajované diagnózy nesnesitelná, berou si psychiatři dovolenou.

    OdpovědětVymazat
  4. Pane doktore, jste nejinteligentnější představitel nekomunistické levice u nás. Proč haníte Babiše ze spolupráci s STB? Někdo už na internetu napsal, že Babiš chránil ekonomické zájmy republiky, když pracoval v podniku zahraničního obchodu. Podle vás to bylo nečestné, že řekl svůj názor, když byl doptáván, zda nějaká obchodní operace je OK? Měl ty lidi, co selhali, nechat krást? Váš obdiv ke kapitalismu ústí ve víru, že poctivě zbohatnout lze i kradením? Na vysvětlenou, nevolím ANO, nezbohatl jsem, nelíbí se mi štvanice na lidi. S Babišem mám společného jen to, že jsme oba bývalí komunisté.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. David Babiše nehaní, suše konstatuje. Cit. "Jaképak nařčení. On objektivně spolupracovníkem STB byl. Ale nebyl disidentem, který podlehl tlaku v tíživé situaci. Byl privilegovaným, který si chtěl takto pojistit svá privilegia." konec citátu

      Vymazat
    2. 15:10, připomenutí, že Babiš „spolupracoval“ je takový pokus hodit na něho bláto. Co měl například Babiš odpovědět na dotaz, zda nějaký obchod je pro stát výhodný? Co když ten dotaz byl položen v přítomnosti Babišova šéfa? Jak se měl podle Davida Babiš chovat? Měl odmítnout odpovědět? Měl z podniku odejít? Měl emigrovat? Měl to zavolat do Svobodné Evropy? Nevyznám se, jak to u nich (STB) chodilo. Snad měli zaznamenat každý kontakt.
      Spolužáky si nevybíráme. I někteří moji spolužáci se dali k policii uniformované nebo v civilu. Samozřejmě jsem je někdy náhodně potkal. Až po převratu jsem se o jednom z nich dozvěděl, že pracoval u kontrarozvědné ochrany skupiny podniků. Bylo to nečestné povolání? Někdo se stal kriminalistou. Jiný byl neuniformovaným náčelníkem v sousedním okrese. Rodiny, ze kterých pocházeli, byly podle mého názoru slušné a nikomu neublížily. Mám věřit někomu, koho neznám a kdo ničil, na co sáhnul? Pokládám za ubohé proti nim štvát. Jestli se z nich někdo dopustil zločinu, ať je usvědčen a odsouzen.
      Je to tady jen na okraj diskuze, ale je mi líto, jestliže se tyto záležitosti mezi celkem rozumnými lidmi znovu otvírají.

      Vymazat
    3. Heleďte, asi takhle. Ona to s tím estébákem může být nadávka jenom proto, že celé prostředí je deformované lustračním zákonem atd. Kdy mezi "estébáky" spadají i ti, kteřé by neměli, nesjou tam jiné svině, které by tam patřily a těm největším skartoval složky nejpozději ministr Sacher. (Pokud teda po Mrázkovi a KGB něco ještě někde nezbylo. Ale kdo by to chtěl vědět, poté,co Mrázek koupil jednu dalekonosnou včelku mezi uši ??) Za to David nemůže. Babišovu charakteristiku má celkem přesně, ale nemůže to být úplné. Kdyby tam bylo připsáno, že při tom převážně hájil v cizině tehdejší zájmy republiky, tak by to asi bylo i pro vás v pořádku. Na druhé straně člověk se minimálně od puberty jako osobnost už moc nemění, a ty excesy, které Babiš taky opakovaně má, určitě předváděl už tehdy. On je hodně přímočarý, to je plus, má určitě jakousi vlastní představu o morálce, je to workoholik, není to posera, ale semlít kohokoli slabšího, s tím nemá problém. Nečekejte od toho člověka nějaké ohledy. Berte to jako toho poslance advokáta jak říká dr David - pokud bude boxovat za vás, tak dobrý.

      Ale není jeho hlavní zájem za každou cenu boxovat za vás.

      Celkem vzato, jako delegát v tom Maroku byl asi špica.

      A ještě něco. Lidi, kteří o tom něco vědí, vám řeknou, že u jeho začátků byl Babiš otec. Ten byl skutečně kovaný a estébák jak poleno, ale hlava otevřená. Kam se prý "mladej" hrabe. A to je dobře nebo špatně ?? Jen to potvrzuje zásadní tezi dr Davida, že holt k řízení se reálně dostanou jenom určité typy lidí. To není problém, problém je aby si nedělali úplně co chtějí.

      VR

      Vymazat
    4. StB důsledně a nesmiřitelně hájila mimo jiné ekonomickou Bezpečnost STátu, proto ji po r. 1989 nastupující morálně méněcenná lumpenverbež musela zrušit.

      Vymazat
  5. Včera jsem viděl na TV Barrandov rozhovor prezidenta, který vedl Soukup. Zemanovi byla položena nesmělá otázka, zda nevadí, že se od nás vyveze 250 miliard dividend ročně. Moudrému pánovi prezidentovi to nevadilo, protože se prý dívá také na statistiku investic ze zahraničí do Česka a podle toho je mezi těmito položkami rovnováha. Zeman přiznal, že české dcery zahraničních bankovních matek je musí živit, což se mu nelíbí. Něco mi tady nehraje. Řekněme 5 posledních let tady vidím kolem sebe úpadek. Paní docentka Švihlíková napsala knihu o tom, jak jsme se stali kolonií. Nelhala nám? Co si o tom problému myslíte vy, pane doktore?

    OdpovědětVymazat
  6. To jsem zvedav, jak to u vas dopadne !
    Nemel bych vam to rikat, nebo vam zase opuchne makuvka sebedulezitosti, ale kvuli vasi poloze, jsou vase volby velmi dulezite !
    Samozrejme, ze fandim Okamurovi, Robejskovi a vubec, vsem separatistum, kteri nemaji radi Brusel..
    TRUMPOVA REVOLUCE se siri svetem !
    Myslenky (agenda) poresidenta Trumpa zasahla i Cesko !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:16
      "Trumpova revoluce" = vzpoura debilů.
      "Myšlenky" = žvásty egomana.
      Jinak se velice mýlíš, popleto, takoví pitomci jako v Americe, se v Čechách vyskytují velmi vzácně.

      Vymazat
    2. Dobrej pocit, být vzácnej.

      Vymazat
    3. No jo, ty kuliferdo amerikánská, to bysme si měli připadat vzácně už jen proto, že slečna Ivana kdysi vlezla do postele tomu tvému gerojovi a dodneška je to skoro první dáma. Čus.

      VR

      Vymazat
    4. Ad 14:16 - dobrý a případný koment!

      Vymazat
    5. Moudrý Brouk Pytlík21. října 2017 23:27

      Hele, HOVNOluláku, co se stále sereš na tomto českém webu a tapetuješ zde své tupožvásty, hovnocucy, žbrndokecy a žabokváky. Jdi už konečně do prdele a zůstaň v ní! Když se nudíš na té emerické Floridě našetři si 10 dolarů na lacinou děvku! A u ní pak můžeš dělat haura s tým svým malým ptákem!

      Vymazat
  7. Milý(asi pan Honolulu), mě naopak myšlenky(agenda)
    pres.Trumpa děsí. V.J.Horák

    OdpovědětVymazat
  8. 14:28 - pane Horak , co vas desi z myslenek naseho oblibeneho presidenta Trumpa ?
    Sverte se !

    (Nekteri Cesi rikaji , ze Babis je podobny Trumpovi !
    NEVIM o Babisovi nic, tak nemohu soudit.
    Ale bude pristim premierem.)
    Co Vas desi u Trumpa ? Neverte atrocitni propagande !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Honolulu,v mládí jsem slyšel výrazy, jako
      válečný jestřáb atd., smál jsem se tomu. Bohužel v současné době mi takovým jestřábem president Trump připadá: K jeho myšlenkám řeknu, že do hlavy mu nevidím, ale vypadá to,že jich tam moc rozumných není. Pro Vaši informaci uvádím, že jsem si přál jeho vítězství nad ještě horší Hilary. Zklamal mě. V.J.Horák

      Vymazat
    2. Jsme na tom stejně. Trump je zklamáním a mám za to, že chtěl být a chce být prezidentem "za každou cenu". Tou cenou je nečestnost, nedodržování dohod, válečné harašení, přepady cizích území a život USA na účet zbytku světa. Intelektuálně nula, charakterově mizera a jájínek. A k vám, pane Honolulu - vy jste jen trapný troll, který tu rozesírá diskuze, exhibuje a plácá hlouposti. Bývaly doby, kdy vás redakce mazala. Doufám, že se ty doby vrátí. Rychle!

      Vymazat
    3. Horaku, nech Trumpa Americanum
      Starej se o cesky hnuj

      Vymazat
  9. Článek má nespornou hodnotu. Většinu toho víme, ale nic proti tomu neděláme. Možná, že ani nemůžeme, možná bychom chtěli ale tak aby se nás to nedotýkalo. Jsem systemák a tak vím, že je tady systémová chyba, kterou nelze odstranit polovičatým řešením. Prostě musí se začít znova od nuly, jde to vůbec, na kolik je to generací ? Co se nevyřeší v jedné generaci většinou se nevyřeší vůbec.Panu doktorovi vadí Babiš, možná ho pokládá za soka, možnámu závidí v každém případě tvrdí, že Babiš agentem byl, možná tím agentem byl i pan doktor a ani o tom neví.Agent jak jsme poznali může být dobrý, špatný, ještě horší. Kdysi agenti západu byli pro nás špatní, dnes jsou dobří, prostě záleží jen na tom z které strany se budete dívat.Stejně problematické je i chování v rámci bývalých platných zákonů. Posouzení je pro historiky, ale ne pro pomatené politiky a jejich famulusy.A protože my všichni se neustále babráme v hrnci plných sraček-nesraček, musíme smrdět všichni.Kdo říká, že nesmrdí, lže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad 14:59 - souhlas s Vaším komentářem! (Všichni odborní pracovníci, co pracovalí před 89 v zahraničí byli povinováni hlásit své pracovní kontakty! - dnes jsou tak všichni snadno a rychle u STB)

      Vymazat
    2. Ale právě o to tu Havlistům šlo! Oni nic neuměli, byli vesměs bez talentu a bez vzdělání a chtěli uchopit moc za každou cenu. Tak museli ničit lidi, pomlouvat, kastovat a zatracovat. Lustrační zákon je jen jeden z mnoha nástrojů, kterých použili a stále používají. Ale všimněte si, ne lidi už to dávno neplatí. Média buší do Babiše, Okamury, komoušů - a je jim to prd platné. I ta Klausova tenisová raketa by už dnes do sněmovny neprošla. Lidem dochází, sice pozdě, škody nedělány velké, ale přece.

      Vymazat
  10. 14:40 ..Neotravuj a nevnucuj se hnuse ! Cesi Te hledaji a nazvali te Mugabe ! S tebou je konec ! Pro tezkopadnou tupost, to vsak jeste nevis.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Diskuse je demokracie.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    4. Pane Davide vymažte toho fašouna kdo to má číst takový hnůj.Zablokujte mu IP a bude od něj pokoj.

      Vymazat
    5. Nácek vymazán!

      Vymazat
  11. Kdyz jste zili v kleci, ktera se jmenovala CSSR, tak vidite vsemocnou StB jako nebezpecnou priseru z jineho sveta.
    Kdyz zijete venku z klece, tak vidite, ze to byla neschopna parta oportunistu a kdyz poznate velke kluky ze zapadu a vzpomenete si na StB, tak vyprsknete smichem. (Oni jsou ted stejne vsichni pro nas kapitalismus.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:18, já jsem se necítil jako v kleci. Pravda, byl kolem nás plot, ale nemohli na nás vlci, kteří by nás vyžrali, zloději, kteří by nás vykradli. A co vy, přišel jste si k nám něco ukrást?

      Vymazat
    2. 17:15 pozde, v cesku je jiz vse ukradene

      Vymazat
  12. Demokracie je "vláda lidu". On tady vládne lid? Lhaní v médiích je demokracie? Proč tady není třeba TV, která by řekla lidem, jak to je s OKD, kauzou lithium atd.? Domnívám se, že tady žádná demokracie není. To čemu říkají demokracie, je jenom obelhávání lidí, tedy totalita jako řemen. Pokud to, co je okolo nás je demokracie, tak ta tzv. demokracie, je jenom nástroj na ovládnutí naší země.
    Celou dobu se snaží tzv. demokraté, ovládnout ČR za pomoci dluhů a stahování peněz z ekonomiky. Řecko po zavedení úsporných opatření, tuším za čtyři roky, zdvojnásobilo svůj dluh a do toho přijde Babiš, který rozjíždí fabriky, platí daně v ČR, dává lidem práci a snižuje státní zadlužení, to je pro šmejdy naprosto nežádoucí figura. Šmejdi nepotřebují stát, který funguje, spokojení lidé nepůjdou na Majdan dělat revoluci. Všimněte si, že všechny revoluce v historii řídí stejní lidé. Revoluce, to je nástroj k ovládnutí lidí a států a k tomu musíte vytvořit podmínky a nástrojem jsou hlavně dluhy. Po revoluci není problém vytvořit z lidí armádu a poslat lidi na jatka tam, kam se to šmejdům hodí a vovovotom to je. Netvrdím, že tomu tak opravdu je, berte to jako demokratickou úvahu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad15:26 - Váš komentář nemá chybu! Denkrácie, ta opravdu není, existuje pouze v knížkách a ve vyprávění!

      Vymazat
  13. Vzajemna zavist a nekonecne kousani jeden druheho, je jedna z pricin, proc je promarneno mnoho energie, ktera byt nasmerovana jinym / spravnym smerem, by ulehcila zivot vsem.
    Je treba volit NACIONALISTY a ignorovat nater, kterym je natira opozice. Ja bych volil Okamuru, Robejska, Sladka z Brna a kazdeho, kdo se stavi, proti Bruselu.
    V Americe jsme to vyhrali a Evropa nam bude jednou patrit take.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za pár let bude v USA většina barevných a jestli se ti původní držitelé státu zachrání v Evropě, určitě jim nebude patřit. / Nejde o závist a nekonečné kousání, jde o vzdor nespravedlnosti a o přímou nespokojenost, jak by někdo mohl souhlasit s tím, že pracuje a má peněz málo, zatímco jiný skoro nic nedělá ale pronajímá draze své byty, například. Peníze jsou vyjádřením hodnoty práce a jak asi pracuje ten, který skoro vůbec ne.

      Vymazat
    2. 15:38 co jsi si vycinkal to mas

      Vymazat
  14. Mě zajímá, jestli teďka budou dávat v upoutávkách na Moravce záběry, jak včera hodil šipku, když zakopl na schodu v závěru besedy. Stát se to Zemanovi, tak to bude dáno do znělky Televizních Novin, takhle se bude dělat, že Moravec sebou nesekl, protože byl ožralý, zdrogovaný, starý, neschopný, nebo nedejbože už mu to nechodí a tudíž nemyslí. Doufám, že si ten arogantní hajzlík tohle všechno promítl, když padal. A že i ty další hnusné škodolibé ksichty napadne, že boží mlýny melou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, někdo mu dal znamení, Bůh mu podrazil nohy.

      Vymazat
    2. Možná ho pálil po včerejšku konečník a to se potom špatně chodí:).

      Vymazat
    3. Uvažoval jsem, jestli muži mají být ženami a vyšlo mi, že mají jen tři základní varianty, zatímco ženy víc než dvojnásobek, sedm základních a to je fakt nepoměr. Prostě si myslím, že s muži je to nuda.

      Vymazat
    4. Byl pod vlivem a basta.

      Vymazat
    5. Moravec by měl padat každý den, na hlavu, aby se mu rozsvítilo. Je to hnusná krysa, zaprodaný servilní posluhovač protilidového režimu a navíc neschopný moderátor a bezcenný člověk.

      Vymazat
  15. 15:38, t.j. sice pravda, ze barevni se nezodpovedne mnozi, ale nezodpovedne jednani je take kosi po tisicich.
    Pouze ve vych. Chicagu za 9 mesicu, je pres 4000 mrtvych, kvuli valce gangu mezi sebou.

    Sehnat bydleni v Americe trva 1/2 hod... Jak je to v Cesku nevim.
    Vlastnit zde dum , nebo condo je take jednoduche.
    Kvuli bydleni rozhodne revoluce nebude !
    Kvuli jinym pricinam pravdepodobne bude, ale v Cesku o techto pricinach, nikdo, nikoho neiformuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ale 13 mrtvých denně, to není dobré číslo, měli by se zamyslet.

      Vymazat
    2. ať se barevní v SSA v klidu masakrují mezi sebou, to je jejich problém, ale ať do toho nezatahují slušné lidi a ať nás nikdo nenutí sem tu havěť stěhovat!!!!!!!

      Vymazat
    3. 16:03 sleduj spravy
      Trump rek ze to Chikaga posle federalni jednotky
      Jinak ano, americka mesta jsou na odpis

      Vymazat
  16. A proto je nutné volit komunisty ! Ukomunisté z ANO, ČSSD, ODS, sTOP, lidovci. by měli dostat červenou !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě mně vysvětlete, proč jdou ČSSD, ODS, KDU a TOP, v jednom šiku proti ANO?

      Vymazat
    2. Ad 18:36
      protože Bakala a podobní. Mafiáni proti mafiánům. Nic jiného v tom není.
      Všechny tyhle lokajské strany je potřeba bezodkladně vypráskat.

      Vymazat
    3. 18:36:
      1. Protože ČSSD, ODS, KDU a TOP09 lžou a předstírají, že jsou tradiční demokratické strany.
      2. Protože ANO jim vyžírá volební potenciál a o to méně mají žrádla ve svých válověch.

      Vymazat
  17. Jářku, pane doktore, když tak koukáte na tu naši diskusi pod svým článkem, co byste odpověděl kolegovi Antonu Pavlovičovi, po 118 letech :

    "Neběží o pesimismus ani o optimismus, ale o to, že devadesát devět lidí ze sta nemá rozum" ??

    VR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A vy, VR, jste samozřejmě to jedno procento. Obdivuji vás.

      Vymazat
  18. Pořád říkám, než takovou kvazidemokracii tak to raději oligarchu Babiše, který dostane za úkol vymýtit staré pijavice, odlužit stát a pak se můžeme bavit co dále.Někteří se smějí a říkají my dluhy nemáme, ale máte pokud je má republika máte je i vy a i na vás se chystá vymahač dluhů. S dluhy dopadneme jako ŘEcko a toho bych se nerad dožil.

    OdpovědětVymazat
  19. Ivan David bezchybný jako obvykle, perfektně v hlavě srovnáno.
    Takové články potěší.
    Nejsou to návody, každý si z těchto postřehů musí vybrat to, co sám potřebuje.

    OdpovědětVymazat
  20. Jiří Jírovec20. října 2017 19:04

    Ad 2 Zdanění zisku
    Ono se to moc neví, ale ve sportu se pravidlo "tady jsi vydělal, tady zdaníš" uplatňuje v tenisu a třeba i v NHL. Se zbytkem si dělej co chceš, to nás nezajímá. V NHL se to bere podle jednotlivých zápasů. Je-li základní plat začátečníka 800000 dolarů pak každý z 80 zápasů základní skupiny má hodnotu 10000. Hrál jsi v NY, zaplatíš tamní daň z 10000, které jsi tam vyděla, hraješ v Texasu zplatíš tu jejich.

    Jestliže Kvitová v době největší slávy dostávala od sponsorů kolem 10 miliónů dolarů, ušetřila ročně přesunem do Monaka nějakých 36 miliónů korun ročně tím, že neplatila daně v Česku. President Zeman ji za to pochválil - prý dělá dobře, protože to je česká závist.

    Problém je v tom že šmejdi v parlamentu nejsou proti úniku (málo zdaněných) zisků dochotni cokoli udělat.

    Ad 5 MUDr David se mýlí. Babiš není příznakem "nemoci společnosti". Je příznakem nemoci zvané kapitalismus. Povšimněme si, že je představován jako "zlý kapitalista". Jenže on nedělá nic, co by mu zákon zakazoval. Násilné přejímání společností se v angličtině nazývá "hostile takeover".

    Čapí hnízdo je spojeno s (velmi průhlednou) reorganizací několika společností a následným splněním podmínek pro udělení dotace EU.

    Pokud jde o Stb, je třeba vidět, že to byla podle současných měřítek organizace absolutně primitivní.

    Babiš byl žalován slovenskou Pamětí národa. Soud pravomocně rozhodl, že nebyl agentem Stb. Paměť národa následně poslala dovolání k Nejvyššímu soudu. Ten rozhodl, že se Babiš neměl soudit s Pamětí, ale s Ministerstvem vnitra. Toto rozhodnutí znamená jen to, že se do soudní síně mají vrátit jiní aktéři. Babiše je nutné dál považovat za nevinného, ledaže v budoucnu soud pravomocně nerozhodne jinak. Pro media a politické protivníky zůstává sprostým podezřelým.

    O Stb se tvrdí, že neverbovala členu KSČ, jímž Babiš od roku 1980 byl. Babiš byl pracovníkem zahraničního obchodu a jako takový cestoval do zahraničí.

    Takoví lidé chodili na instruktáže jak se v zahraničí chovat. Vím o takových případech i z působení na Přírodovědecké fakultě KU. Při návratu z cesty na Západ musel každý zaměstnanec napsat hlášení o průběhu služební cesty, v němž byla i otázka o případném setkání s emigranty, protože ti byli režimem považováni za nepřátele státu.

    Svoje Bretschneidery mají všechny tajné služby. To jen manžety jsou passé. Doba pokročila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poznámka k cestovním zprávám. Před převratem jsem služebně na Západě nebyl a nevím, zda někdo někoho po návratu vyslýchal. V lido-demo jsem byl mnohokrát. Cestovní zprávy se psaly do 10 stran s podrobným popisem cesty a všech navštívených míst.
      Na jednom zájezdu ČSVTS, který byl organizován z pracoviště, jsem navštívil Rakousko a Německo v době trvání celkem 4 dny. Možná, že psal něco vedoucí zájezdu, ale po mne a ostatních z autobusu nikdo nic nechtěl. Dostali jsme 120 marek. Při návratu se nás celník v autobuse ptal, co kdo veze. V autobuse seděli sami inženýři a kandidáti věd a přesto někteří přiznali rádio Palladium, které bylo za 200 marek a ve velké krabici. Celník se ptal, jak dotyčný nabyl peníze, když měl ve formuláři napsáno jen 120 marek. Ti vysoce kvalifikovaní kolegové celníkovi sdělili, že marky dostali od známého, což bylo dost stupidní, protože jako pracovníci výzkumáku jsme podepisovali všichni prohlášení, že s nikým na Západě neudržujeme kontakty. Celé se to vyřešilo doplacením cla. Tož to jsou moje osobní zkušenost s komunistickou buzerací.

      Srovnejte vyprávění kandidáta na prezidenta Drahoše o svém dvouletém výjezdu do Německa. Teď ze sebe dělá odpůrce režimu a přece vyjel. Možná, že se také několikrát vrátil, aby plnil své manželské povinnosti a nemusel na Reeperbahn v Hamburku za peníze.

      Vymazat
    2. Teď něco o tom, jak se propotili někteří kolegové, dokonce kovaní komunisté, když byli u výslechu za mřížemi. Naštěstí mne to nepotkalo, ale stalo se, že někdo emigroval. Povídalo se, že kontrarozvědka byla velmi vlezlá. Po převratu navštěvoval naši instituci jeden člověk ze západu. Ptal jsem se ho, zda byl někde někdy na východě Evropy před převratem. Odpověděl, že nebyl protože neměl tu správnou barvu cestovního pasu. Nemějte za zlé komunistům, že dělali, co mohli.

      Vymazat
  21. Odpoveď č.9 je super. Ako tá riť na šerbel. Ďakujem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bratislavčan (Blavak)21. října 2017 23:53

      Hľa, bratku, možno si rodilý Blavák, keď si napísal pressburský výraz "šerbel" (nočník).

      Vymazat
  22. To kádrování by mělo mít nějakou hranici.Socialistický režim skončil před 27 lety. Hodnotit lidi i politiky by bylo přiměřené jak se projevovali v současných podmínkách.Nikdo dnes a jak vidno ani soudy nejsou sto rozeznat jak k nějaké spolupráci a jaké, s STB došlo a nakonec objektivně vzato bude někdo odsuzován, za to že spolupracoval s některou zpravodajskou službou ČR třeba za 20 Let? Celé to kádrování mě připadá horší jak za komunistů tam se mohlo vždy něco "negativního" zatlouct bylo to jenom na papíře ,ale dnes to z počítačových pamětí ,mnohdy i účelově upravených může se vytáhnout kdokoliv.

    OdpovědětVymazat
  23. 15:18, 17:01 - Hoďte na něj síť !
    19:04 -Pravda, tak to bylo i podle mých zkušeností.
    Článek velmi dobrý, potřebný a pro mě i vyvážený.

    OdpovědětVymazat
  24. Článek je dobrý ale bureš není protestní strana ale systémová. Jestli vyhraje tak to poznáte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel vyhraje. I když míň, než si sliboval.

      Vymazat
  25. Panove, co se tyce vasich "tajnych" organizaci...
    Nedelejte si iluze. Nejsou vnimany a respektovany. (Frolik, Sejna, atd.) Budili spise udiv.
    Nase nejlepsi zpravodajska sluzba jsou klepny ze Smichova. Nasi lide se je snazi rozmazlovat, ale jejich narocnost, neni narocna na splneni. Take o nabidku neni zadny zajem. Ted je jina doba.

    OdpovědětVymazat
  26. Úplně v debatě zanikají vyjádření p. Davida v bodě 10. Proto pro jistotu se Vás ptám - opravdu jste přesvědčený o tom, že Krym byl anektován? Toto vyjádření je totiž zásadní k tomu, abych pochopil Váš svět. Děkuji předem za odpověď.
    F

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. >> F - 0:38
      Pokud jste v témže odstavci četl větu "Československo po válce anektovalo Sudety", měl by Vám názor autora snad být dosttečně jasný. - Nebo se Vám snad nelíbí to slovo samotné?

      Vymazat
    2. Četl a nenacházím podobenství a souvislost s Krymem.
      F

      Vymazat
    3. 10:28
      Je to opravdu tak složité? -
      Velmi zjednodušeně se dá říct: Co bylo ukradeno, bylo vráceno (znovupřipojeno čili anektováno).

      Vymazat
    4. On line slovník cizích slov uvádí, jak význam slova anexe jako obsazení, zabrání; násilné ovládnutí, připojení cizího území, anšlus. Anšlus máme pro Rakousko. V připojení cizího území je použitelné jen „připojení“, o slově „cizí“ lze diskutovat. Spíše cizí bude Krym pro Ukrajinu než pro Rusko. O násilném ovládnutí nemůže být řeč, protože Krymčané referendem z Ukrajiny utekli. Obsazení nebo zabrání je také problematické. Rusové už tam byli. Jejich přítomnost spíše zabránila obsazení nebo zabrání hordami Pravého bloku a Banderovců z Ukrajiny. Prof. Krejčí předložil jako jednu variantu vysvětlení, že Krym Ukrajině utekl za stavu, kdy protiústavně nebyl prezident a vlastně ústava neplatila. Pak by to vypadalo, že Ukrajina chtěla Krym obsadit a zabrat.
      Slovu anexe dává barvu nebo význam ten, kdo ho v tomto případě vysloví. Jestliže ho použije natoidní politik, pak pro někoho bude znít pozitivně a pro jiného negativně. Obecně řečeno Ukrajina byla NATEM anektována a stálo to hodně peněz. Rusové anektovali Krym velmi levně. Nemuselo se zabíjet jako na Ukrajině. Někoho to nasere, viďte! Na NR doporučuji se slovu anexe vyhýbat, sympatie uživatel nevyvolá.

      Vymazat
  27. S Vaším vysvětlením se v podstatě ztotožňuji a děkuji.
    Považuji za velmi důležité nazývat a popisovat významné události a skutečnosti odpovídajícím slovním a textovým aparátem. Jen tak je možné vyhnout se nepochopení. Jasně, pokud to nedělám cíleně, úmyslně. Nemám důvěru k vyjádření p. Zemana a opakování téhož p. Davidem.
    F

    OdpovědětVymazat