Reklama

.

.

středa 4. října 2017

Katalánsko: Král Felipe VI. mimo mísu


Radim Valenčík
4. 10. 2017       RadimValenčíkPíše
"Děti, vraťte se do školy!" – Pamětníci si brzy připomenou tento památný výrok tehdejší ministryně školství Synkové v prvních dnech po 17. listopadu roku 1989. Výrok jednak zcela mimo mísu, jednak symbolicky vyjadřující, jak pokročila degenerace tehdejších mocenských elit. Po tomto výroku již bylo zcela zřejmé, že vývoj je nezvratný. Každému. I těm, co nějakou dobu váhali, na kterou stranu se přidat.
Historie se ráda vrací v různých obdobách. A tak si španělský král Felipe VI. trapnou roli ministryně školství Synkové zopakoval, aby názorně předvedl, jak daleko pokročila degenerace současných mocenských elit. A nejde jen o krále a nejde jen o Španělsko.
Zde je stručná informace o obsahu projevu:
"Podle krále, který se svým prohlášením vystoupil v televizi v přímém přenosu, se katalánské vedení se dopustilo nezodpovědného chování. Zdůraznil, že nejednalo podle práva a demokracie. Situaci v Katalánsku označil za velmi vážnou. - Felipe VI. ve svém zhruba šestiminutovém projevu upozornil, že mu velmi záleží na udržení španělské jednoty. Stát podle něj musí v Katalánsku zajistit ústavní pořádek a vládu práva. - Katalánští představitelé podle krále mimo jiné ohrozili ekonomickou stabilitu Španělska. Z regionu pochází 20 procent španělského HDP, konkrétně kolem 215 miliard eur (5,5 biliónu korun), tedy více, než například činí HDP celého Řecka."
Podstatnou část projevu si lze poslechnout v českém překladu zde:
A stojí to za to!
Vše z mainstreamových medií.
Jen pro úplnost. Španělský král ani jednou ve svém projevu neodsoudil násilí páchané federální policií a paramilitantními oddíly, ani jednou nevyjádřil lítost nad oběťmi násilí. Ani náznakem.
Mezitím se byť váhavě a byť se zpožděním i někteří vrcholoví politici přidali k odsouzení násilí v Katalánsku (zdaleka ne všichni), viz:
"Proti silovému zásahu španělské federální policie se vyslovili někteří vrcholní evropští politici. Šéf evropské radyDonald Tusk vyzval španělského premiéra Mariana Rajoye, aby se Španělsko vyhnulo dalšímu použití síly proti Kataláncům. Německý ministr zahraničí Sigmar Gabriel (SPD) upozornil, že je třeba zastavit spirálu eskalací a zahájit dialog. Tvrdý zákrok policie odmítla i většina českých politiků napříč stranami."
Ve srovnání s tou "rychlejší" či "lepší" částí EU jsme na tom u nás v Česku podstatně lépe. Jediný významný politik u nás, který násilí v Katalánsku podpořil, je ministr zahraničí a volební lídr ČSSD Zaorálek"Jsem přesvědčen, že to, co se teď odehrává v Katalánsku, je vnitřní záležitostí Španělska. Je to demokratická země a věřím, že je schopna najít řešení, jak situaci uklidnit".
Dění v Katalánsku je významné především tím, že je součástí polarizace a začínajících konfliktů mezi současnými mocenskými elitami, jejichž proces degenerace v důsledku současného stádia vývoje globálního jádra moci pokročil již velmi daleko, a probouzející se veřejností, která si začíná uvědomovat, že bez tlaku zdola se žádný problém nevyřeší, resp. že se problémy budou hromadit, vyostřovat a zauzlovat. V tomto kontextu pak současně ukazuje pokrytectví současných mocenských elit v oblasti prosazování doktríny (účelově používaného klacku) tzv. "lidských práv".
Zdroj: http://radimvalencik.pise.cz/5042-katalansko-kral-felipe-vi-mimo-misu.html

36 komentářů :

  1. Pane Valenčíku, mám otázku: Kdy už, konečně, začneme iniciovat demokratizaci společnosti?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby jste udělal průzkum mezi aktéry vámi zbožňovaného kontrarevolučního listopadového puče, tak by jste se nestačil divit, co si asi myslí o vašem zlodějském a válečnickém kapitalismu !!

      Vymazat
    2. 0:03
      Pokusím se vás vyvést z mylné představy o mé osobě - viz. Youtube, zadat š.forgač.

      Vymazat
  2. Kuva, a Navalnyj není vnitřní záležitostí Ruska, tak se do Ruska neserte. Tam kdyby takto ruská milice zmasakrovala občany RF tak by jste se z toho vy bando pokrytců pos....li. Pan Putin je proti španělským představitelům a vládě demokrat kterému nesahají ani po kotníky. Nejblíž mají k Frankovi, fašisti zasraní!

    OdpovědětVymazat
  3. Nepocul som ani kritiku slovenskych politikov,bojovnikov za ludske prava,mimovladky,"demokratov" typu Kiska,Galko Matovic Sulik pod.zberba

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlasím a děkuji za článek.( u ČSSD je evidentní, že mlčeti zlato, neboť cokoliv řeknou či udělají je buď jen k smíchu nebo k pláči). Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
  5. Typický Zaorálek!!! Slouha slouhů, podržtaška, řiťolezec a upachtěný lokajíček, který rychle spěchá vyjádřit svou bezmeznou loajalitu svým bruselským páníčkům ... odporný servilní a tupý b l b ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně vyjádřeno, naprostý souhlas!

      Vymazat
  6. Na případu silově mařeného sebeučení Katalánců je snad nejabsurdnějším momentem to, že monarcha shůry majestátu zjevuje lidu obecnému, že všelidové hlasování je nedemokratické!!
    A tudíž, že lidi, kteří se jej dopustí, musí být po zásluze požehnáni obuškem.
    I kdyby nějaká ta krev tekla.
    Asi aby přišli na jiné myšlenky, a konečně již pochopili pravou podstatu demokracie.
    Obávám se, že ji Katalánci (a nejen oni!) včera pochopili víc jak dobře, a víc jak milo těmto panákům ...

    OdpovědětVymazat
  7. Doufám, že je to všem naprosto jasné. Když ruští vojáci zajistili hladký průběh referenda na Krymu tím, že zpacifikovali ukrajinské vojáky v jejich krymských základnách a zabránili tak krveprolití, tak z havlisticko-kavárenského hlediska jednali špatně a nedemokraticky, zatímco když španělská vláda zmasakrovala 900 lidí za to, že chtěli vyjádřit své základní právo, tedy právo na sebeurčení národů, které je zakotveno již v Chartě Spojených národů, jednali naprosto v pořádku demokraticky. Jinak řečeno, podle havlistické logiky a jejich menstreamových médií to znamená, že dikatura a bezprávní je spojena s mírem, klidem a legitimitou, kdežto násilí, krev a nespokojenost občanů je spojená s demokracií. To jsou mi věci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Re (20:51):
      No, ti kavárenští mají stále co dohánět!
      Ten jejich nedostižný se v pokrytectví stal přímo nehynoucím úkazem, když za veskrze humanitární označil i bombardování. Ne jen mlácení lidí policejními vobušky ...
      A tak si jeho blábol připomeňme, ať víme, z jakých "myšlenkových" kořenů ten havlo-kavárenský odér pramení:
      V.H. k odůvodnění, proč v býv. Jugoslávii zabíjet lidi:
      „Domnívám se, že během zásahu NATO v Kosovu existuje jeden činitel, o kterém nikdo nemůže pochybovat: nálety, bomby nejsou vyvolány hmotným zájmem. Jejich povaha je výlučně humanitární. To, co je zde ve hře, jsou principy, lidská práva, jimž je dána taková priorita, která překračuje i státní suverenitu…“
      ---
      Jo jo, ti dole v Jugoslávii to tehdy jistě oceňovali, že jim bomby padají na palice v zájmu naplňování "lidských práv" a havlových "principů".
      Alespoň toto by Barcelonští měli ocenit, že jejich monarcha či špaň. premiér nejsou až tak humanitárními darebáky a pokryteckými cyniky, jakým byl ten náš ex-, co má dodnes i lavičky rozesety po světě.

      Vymazat
  8. Když vznikl na popud Krvavé Madly podivný útvar Kosovo, utíkal Švarcík, div se nepřerazil, aby jejímu přání vyhověl. Vezme si z něj Zaorálek příklad a poletí uznat Katalánsko ? A nebo taky čeká, jaký přístup k tomu zaujme nějaká jiná Krvavá Madla ?

    OdpovědětVymazat
  9. Souhlas s článkem co chtít po králi pro kterého to jsou lidé jen poddaní.

    OdpovědětVymazat
  10. Myslím, že to přirovnání se 17.listopadem kulhá. Byl jsem zrovna na střední a dobře si to pamatuju. Byla to akce jedné fanatické antikomunistky, učitelky angličtiny, které zlo doslova sálalo z očí, lítala jak smyslů zbavená po škole, vypadalo to, že kdo se jí postaví na odpor, toho pověsí. Ostatní učitelé zůstávali pasivní a žáci se chovali jako ovce. Pak nás vyhnala na náměstí a tam jsme museli poskakovat a cinkat klíčema. Totální manipulace a znásilnění. V polistopadové době se pak mstila na žácích, vyhazovala je ze školy, nebo je terorizovala.
    Toto se s Katalánskem nedá srovnat. Tam lidé vědí přesně co chtějí, za co protestují, čeho chtějí dosánout. My jsme v 89´ byli obětí "barevné revoluce". V Katalánsku probíhá přesný opak toho co probíhalo u nás v 89´.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak mohla fanatická antikomunistka za bolševiků vystudovat? To mi nejde na rozum.

      Vymazat
  11. Valenčík má dlouhé vedení. Kdyby tehdy děti ministryni školství poslechly a vrátily by se do školy, nebyli bychom vykradenou zemí a naše životní úroveň by se přiblížila Rakousku a Německu. Pane docente, jaksi se vám slibovaný raj na zemi nepodařilo zajistit. Někde jsem četl, že vloni zemřelo zřejmě předčasně na ulici 100 bezdomovců. Cítíte za ty životy také svou vinu? Byl jste členem vládnoucí strany.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A vy cítíte vinu? Kolika z těch bezdomovců jste pomohl?

      Vymazat
    2. Já jsem bezdomovce nenadělal. Nikdy jsem nevolil kriminální demokratickou stranu a nikdy jsem pro ni neagitoval. Vezměte prosím na vědomí svou vinu a snažte se ji odčinit.

      Vymazat
  12. Katalánsko má právo na secesi. Elity mají plná ústa svobody a demokracie a propagují ji jen tehdy, když jim to přijde vhod. Když jim to vhod nepřijde, tak říkají, že se jedná o nebezpečný populismus musí to být zakázáno. Elitám jde jenom o moc, o nic dalšího, teď vidíme dukaz.
    http://www.epshark.cz/clanek/148/demokracie-v-katalansku

    OdpovědětVymazat
  13. Valenčíku, já ti rozumím. Když musíš, tak musíš. Ale děti do toho netahej.

    OdpovědětVymazat
  14. Situace ve Španělsku a na Ukrajině naprosto ostře vykresluje tzv. Evropské hodnoty a tím pádem i bahno na kterém stojí, včetně sráčů, kteří za nimi stojí.

    OdpovědětVymazat
  15. V politické debatě, pan Kobza z SPD řekl, že má obavy, aby v tom Katalánsku nešlo o podobný vývoj, jako v Kosovu.
    Také nevidím ve snaze oddělit Katalánsko od Španělska, nějaké výhody pro vývoj Evropy. Dělení států na malé a na nesamostatné oblasti, je posilováním centrální bruselské „vlády“, neboť v životním zájmu malých a nesamostatných celků, bude silná centrální „vláda“. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PAn Kobza prokázal, že je politický analfabet. Kosovo je srovnatelné s českými Sudety. Na rozdíl od toho Katalánsko je obýváno Katalánci, jedinečným evropským národem s vlastní bohatou historií, nejbohatší část Španělského království. Katalánci se především nechtějí podřídit chybné pravicové politice dnešního Madridu a se španělskými katolíky mají mnoho nevyřízených účtů ještě z doby občanské války.Katalánsko je schopno samostatné státní existence, na rozdíl od Kosova, které je jen černou dírou na evropské peníze.

      Vymazat
    2. Anonymní5. října 2017 13:38
      Pan Kobza není politický analfabet, ale Vy jste zjevně nepochopil tu myšlenku. Totiž, že je zde jakási možnost, že to vzedmutí v Katalánsku, nemuselo být až tak spontánní, ale zorganizované a že i ten nepřiměřený zákrok, mohl být účelově nařízen pátou kolonou ve vedení země.
      Podobně jako střelba do demonstrantů na Majdanu, nebyla přikázána Janukovičem, proti kterému se demonstrovalo. A ta podobnost s Kosovem je v tom, že tamní hnutí mělo za cíl ztrestat centální srbskou vládu, za nedostatečný amerikanizmus a antirusismus. Což bylo každému zjevné, až s odstupem času. Takže možná s odstupem času poznáme, o co skutečně šlo v Katalánsku. P.K.

      Vymazat
  16. Španělský král Felipe VI. předvedl světové veřejnosti, jak totálně a nevratně je zdegenerovaná evropská aristokracie.

    OdpovědětVymazat
  17. Jednání španělské vlády vůči Kataláncům je zcela nepochopitelné, aspoň pro nás. Je ale asi zcela v souladu s frankistickou tradicí - vždyť tehdy také to byl konflikt mezi lidovládou a fašistickou diktaturou. Ta vyhrála za pomoci Hitlera a Musoliniho, dnes jistě to dokáže s pomocí NATO. Zřejmě se Madrid ze svých dějin nepoučil. Ale co to píši a nezametám na vlastním dvorku!

    OdpovědětVymazat
  18. Co se prosím stane, když Katalánsko vyhlásí neutralitu? Co by se stalo, kdyby si občané ČR vynutili vyhlášení neutrality? Jaké negativní dopady má neutralita Rakouska či Finska či Irska či Švýcarska či Švédska na obyvatele těchto zemí? Bylo by jistě zajímavé, které velmoci by spustily pokřik a odmítly neutralitu zemí uznat. A naopak o čem svědčí neochota vlád zeptat se svých občanů v referendu, zda by si nepřáli neutralitu. Nesvědčí snad o tom, že tyto vlády chtějí či dokonce musí sloužit zbrojařům a militarismu a nikoliv svým občanům. Nesvědčí o tom, že tyto vlády jsou součástí zločinné mašinerie masového vyvražďování obyvatel naší planety?

    OdpovědětVymazat
  19. Nezapomínejme, že Filipe VI je odchovancem generala Franka a jeho ideologie a militarismus jsou blízké jeho srdci i rozumu.

    OdpovědětVymazat
  20. Nic se nestane, voleb se zúčastnilo něco více jak polovina Katalánců. Jednat stejně musí v rámci své země, i tak mají velmi rozsáhlé federativní uspořádání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Předseda katalánské vlády oznámi, že v příštích dnech vyhlásí samostatnost!!!

      Vymazat
    2. 13:39 a dopadnou jako na ukrajině "mezinárodně neuznané" Luhanská a Doněcká LR.
      Pokud germán nedovolí a strejda za louži nekejvne, tak to nepůjde.
      S Kosovem to bylo hned. Germán dovolil a strejda kejvl.
      A že to jugošům vadilo, dostali dárek z nebes.

      Vymazat
    3. NESTRAŠ-je to předvolební heslo. Všechny nás NEVYBOMBARDUJÍ!!!!Protože nepůjdeme na porážku jako ovce nebo jiný dobytek. Jsme přece lidi.

      Vymazat
  21. Co múže nějký prehistorický feudální blt rozhodovat je to absolutně mimo mísu. Všichni ti prehistoriční blbové, kteří se snaží vrátit do slávy jsou to samé jako dinosauří. To samé se týká všech těch rádoby dynastii VB, DK a jiných. je to jenom přežitek. ..... I když se mi zdá že světový vládci se nás snaží vrátít do doby otrokářství. Je tohle možné ?
    Václav

    OdpovědětVymazat
  22. Panstvo, šťouráte se v tom počínaje panem Valenčíkem pěkně. Co je ovšem spouštěcím momentem požadavku Katalánců na „samostatnost“, zda to vůbec je jedinečný Katalánsky problém, zda vůbec jako takový existuje a pokud, zda je řešitelný samostatností, na to se valně neptáte.
    Pro odlehčení - od pana Valenčíka bych rád slyšel, co by jako ministr školství v listopadu 1989 řekl školákům, namísto tehdejší soudružky Synkové. Radila školákům špatně, nebo se měla postavit do jejich čela, nebo měla kdesi vystoupit jako nebožtík Štěpán v ČKD?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doba převratu probíhala v atmosféře strachu. Já jsem to viděl uvnitř podniku. Ambiciózní lidi zaútočili na svého šéfa, aby ho vystřídali. Běžný zaměstnanec je se svým postavením spokojen, a proto mlčí a do ničeho se nemíchá. Foristé byli mstiví a každý si rozmyslel, kam by šel, kdyby ho vyhodili. Ti, co ve funkci skončili, většinou z podniku odešli. Nejnebezpečnější byla funkce ve straně. Tito lidé, třeba technik v kontrole jakosti, letěli hned a ani se nikdo neobtěžoval jim cokoliv vysvětlit.

      Vymazat
    2. Po haráká se doslala k moci vyloženě spodina všech kteří nedostali možnost vládnout do hadráku

      Vymazat