Reklama

.

.

středa 11. října 2017

Krymský most opět jede!

Automobilová arka jede

11.10.2017, Petr Ďoubalík


Stavitelé Krymského (Kerčského) mostu dnes zahájili přesun druhého mostního oblouku (arky). 


Na místě již stojí na oporách železniční arka, dnes za ní vyplula ta automobilová. Již včera se dalo tušit, že arka brzy vypluje, protože bylo oznámeno, že od 11.-14.10 bude zastavena veškerá přeprava v oblasti. Čekalo se jen na potvrzení dobrého počasí.



Mostní oblouk pro automobilovou dopravu tedy jede. Je o maličko lehčí, než železniční, váží "pouhých" 5 000 tun. Délka 227 m, výška 45 m, šířka 30 m. Zajistí jízdu 4 jízdními pruhy + bezpečnostní pruhy. Pod oběma oblouky budou proplouvat lodě z Azovského do Černého moře.

Zbývá vytáhnout most na pilíře, o 35 m výše. Ať se dílo podaří!

Info od Kapitána Krymu:

a info od Kirilla Mazilova:
a ještě třeba RT:
ještě jedno video od Kirilla Maazilova, pěkné záběry, v závěru vizualizace přepravy druhé arky:

12 komentářů :

  1. Heslo Císaře Františka Josefa I. bylo VIRIBUS UNITIS = SPOJENÝMI SILAMI. I v naší staré hymně znělo ... "KDYŽ SE RUKA K RUCE VINE, TAK SE DÍLO PODAŘÍ"...

    NAVZDORY NEPŘÁTEL BEZMEZNÉMU VZTEKU. Porošenko se může podroušit; Havel by už byl...

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně tak ať se dílo podaří.

    OdpovědětVymazat
  3. V Radě Evropy fašista Porošenko hřímal o tom jak celá Evropa stojí za pučisty na Ukrajině, což ostuda Evropy která plní program USA z cílem zadržovat Rusko. Jak je vidět sankce Rusku svědčí a Rusko pod sankcemi jenom vzkvétá. Co se Putin namluvil při svém nástupu, že Rusko by nmělo jenom prodávat plyn a ropu ale samo rozvíjet své hospodářství a to ve všech odvětvích. Nebylo to nic platné, protože prodejem plynu a ropy se z velké části pokrývaly potřeby Ruska včetně zemědělských produktů dovážených převážně z Evropy. No a vidíte. Sankce Putinovi pomohli a hlavně pomohli celému Ruskému hospodářství. Zemědělství pod sankcemi se rozjelo takovým způsobem, že dnes je Rusko největším exportérem pšenice na světě a je úponě soběstačné ve výrobě veškerých potravin. Zemědělci a zpracovatelé v potravinářském průmyslu nemůžou být dost vděční sankcím, které jim pomohli k takovému rozvoji, To samé se týká i dalších odvětví hospodářství. Navíc Rusko se ve vzájemném obchodu přeorientovalo na ostatní státy světa a vzájemný obchod jenom kvete. Dokonce se vzájemný obchod zvětšil i mezi USA a Ruskem. A Evropa? I USA se Evropě směje, jak je Evropa blbá a skočila USA na vějičku o sankcích. Kdo ztrácí je jenom Evropa. Ostatní ne blbosti Evropy jenom vydělávají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak, tak.
      Rusko je zcela soběstačné ve výrobě potravin, zejména kokosových ořechů.
      P.S. Ne že by to nešlo.

      Vymazat
    2. Především chci říci, že je to od Petra Ďoubalíka milé, že nás seznamuje i s tím, o čem se u nás většinou mlčí. Snad jen připomínka k terminologii - není třeba požívat slovo "arka", když ČSN 73 6200 jasně v čl.7.2.1 říká, že jde o "hlavní mostní nosnou konstrukci obloukovou" a tím by se měli v technickém i ve veřejném projevu všichni řídit.

      Vymazat
    3. Ďoubalík nejspíše není od fochu, ale aspoň nějaká informace - ten projekt je zajímavý jak technicky, tak i politicky.

      Vymazat
    4. Anonymní11. října 2017 17:12
      Řeč úřední, to je poezie, pan Ďoubalík se vyjadřuje v próze.
      P.K.

      Vymazat
  4. Možná změna pořadí - zajímavost politická rozhodně na prvním místě. Technicky to asi není nic převratného, až na obrovskou nákladnost projektu.
    No co, století se mudrovalo o spojení Tamanu - Kerče.
    Nastal ukrajinský převrat, připojení Krymu k Rusku, a jde to. Astronomické náklady na realizaci stavby ustoupily do pozadí, důležitý je výsledek - Ukrajina out, Rusko spojené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:31 Ty náklady nejsou nijak "astronomické". Když si uvědomíte, že rozpočtovaných asi 250 mld.rublů je něco přes 3 mld dolarů tak vás musí napadnout, co by si za těch 5 mld dolarů od Nulandové mohli místo Majdanu pořídit Ukrajinci.
      Technicky to také není až tak běžná stavba. Celý most je na pilotech, které jsou místy až 90m dlouhé. Stojí na naplaveninách v seismicky neklidné oblasti. Také nejsou zcela běžné 4 úseky, kde je mostovka montována na jednom místě a celé několikakilometrové úseky jsou nasouvány nad mořem na pilíře. A jde vlastně o 4 mosty, každý o délce 19km, plus jedn stejně dlouhý, montážní. Neuvěřitelná je rychlost výstavby. Před dvěma roky tam nebylo vůbec nic a jak to vypadá, tak dálniční most otevřou už v polovině příštího roku. To je o půl roku dříve, než stanoví projekt. Stejně rychle budují i další objekty na Krymu, jako je nové letiště v Simferopolu, dvě elektrárny a páteřní dálniční síť Tavrida. To jsou jen ty větší projekty. Kromě toho se všude opravuje infrastruktura, na kterou Ukrajinci od dob SSSR ani nesáhli.

      Vymazat
    2. 17:31
      Tvé závistivé shazování technického umu Rusů a vyzdvihování astronomických nákladů nic nezmění na tom, že Krymský most je stavbou tisíciletí. Nikde na světě není nic, co by se trochu podobalo. Jak vidíš, Rusko není chudé a zaostalé, jak se nám snaží, tobě podobní, namluvit. Ať žije Rusko, záruka míru ve světě.

      Vymazat
  5. Všichni - tedy my starší - držíme palce Rusku, je to jediná bašta míru ve světě a vůbec nejsme fanatici do války, mnozí z nás jsou "srabové" a již nejsou ve věku Hitlerjugend, aby zoufale pro své ukojení potřebovali mrtvé. Někteří jsou z nás ve věku, že je pronásledují vzpomínky na "radovánky" nacistů v koncentrácích i "blahobyt" v rozvalinách vybombardovaných měst. Asi jsme závistiví kazisvěti, že takové potěšení nechceme dopřát naší omladině, která dává své síly do rozpoutání 3. světové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepokládám se ještě za staršího, přesto také držím palce Rusku. Je to pro nás naděje. V ruském národě se uchovalo mnoho moudra pocházejícího z dob našich dávných slovanských předků....

      Vymazat