Reklama

.

.

úterý 31. října 2017

Ladislav Žák: Šance pro levici…

Ladislav Žák
31.10.2017  VašeVěc


KSČM a ČSSD, které si po dlouhá léta zcela neoprávněně uzurpovaly atributy levicových stran v české politice ve volbách propadly. Navíc přijímaly spokojeně tuto „levicovou“ roli od lidí, kterým velmi záleželo na tom, aby levice byla v českém parlamentním životě reprezentována opravdu jen formálně.
Dokonalou parodií na levici pak byla oranžová frakce DOLEVA, která však tentokrát zřejmě neoklamala nikoho. K tomu je třeba připočítat i chování českých Zelených, kteří jsou tradiční ozdobou klubu nepřátel všeho levicového. I dnes jsme svědky komentářů na téma, že levice utrpěla debakl nebo Waterloo, ale to je jenom další manipulace. Levice v těchto volbách nic neprohrála, protože v nich vůbec nekandidovala. Čest několika výjimkám na kandidátkách celé řady stran a některé z nich se dokonce zuby nehty udržely i na kandidátkách KSČM a ČSSD…

Dění v obou stranách po volbách nenaznačuje, že by si v nich někdo uvědomoval programovou prázdnotu a je patrné, že se chystá opět pouze souboj o koryta. Korýtka to jsou podstatně mělčí a prázdnější než tomu bylo v minulosti. Pro menší nebo méně žravý brav toho je však ještě dost. Je zbytečné to nějak komentovat. Skutečností je, že bez dlouhodobé systematické práce se politickou sílu, která by dokázala čelit současnému dobře placenému politickému mainstreamu, tlačeného médii a nadaného neomylností, vytvořit nejde. Bude to o to těžší, protože už i Andrej Babiš a jeho ANO sní o solidaritě, tedy když náhodou spí… Psal jsem o tom už ve svém článku s názvem Vybydlená levice. Jen ho doplním v tom smyslu, že „vybydlená chatrná stavba levice“ v článku zmiňovaná, právě spadla.

Ani KSČM ani ČSSD nemají v současné době dost sil, aby bránily vzniku něčeho, co by dávalo lidem kromě zisku, individuálního prospěchu nebo tupého protestu ještě jiný smysl. KSČM je s vysokou jistotou na odchodu ze scény a ČSSD zůstane stranou bezzásadovosti a oportunismu do té doby, dokud se to bude poslednímu socanovi vyplácet. Je stále více patrné, že nemá dost lidských zdrojů, které by její chování mohli nějak změnit… Hlasy, které volají po změně, patří lidem, kteří jsou stejní, ne-li horší, než ti dosavadní. Kdo viděl závěr filmu „Vražda v hotelu Excelsior“ si umí dobře představit, jak bude personální obměna ČSSD vypadat. KSČM se naproti tomu změní a stane se nepřijatelnou…

Je načase něco zkusit… Je tu konečně šance pro skutečně jiné řešení… Padlé stromy ČSSD a KSČM mohou dát v politickém lese život a světlo něčemu novému.

- - -

83 komentářů :

  1. "Levice v těchto volbách nic neprohrála, protože v nich vůbec nekandidovala."
    = Zatím nejstřízlivější věta v povolebních komentářích.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A proč jsi nekandidoval? Proč nekandidoval Žák? Nebo David, Dvořák? Jste nesvéprávní, neschopní či blbí? O čem to tu melete?

      Vymazat
    2. Kandiduje strana nebo hnutí, jedinec nekandiduje, to sis spletl s volbou do senátu.

      Vymazat
    3. 10:36
      Stranu dělají lidé, proboha!

      Vymazat
    4. Ad Kopecký
      naprostý souhlas
      Ad 10:27
      je jasné že ani nevíte, o čem mluvíte.

      Vymazat
    5. Opakuji zde. Antikomunisté tvrdili, že komunistická strana je nereformovatelná. Spletli se, jsou zreformovaní a svojí servilností k pravici pro ně docela přijatelní. Bohužel tito je volit nebudou. Tato levicová strana kapitalistického typu je opravdu odsouzena k zániku. A ČSSD? Již naši dědové o ni vyprávěli co byla za I. republiky již tenkrát zač.M.R.

      Vymazat
    6. Nesmysly. KSČM má na politické scéně své místo. Musí však politiku dělat tak, že jí lidé budou rozumět. Hlavně nesmí její vedení sedět ve vyhřátých kancelářích a čekat, že se něco změní samo. Věřím, že by s tím mohl něco udělat Skála. Uvidíme.

      Vymazat
    7. Souhlasím,to vedení ztloustlo nejen v postavách, což se dá omluvit věkem,ale i na mozku,což se omluvit nedá.Dělat trvale 27 let ze sebe jen otloukánka, stále se za něco omlouvat,nechat se kritizovat lidmi kteří za socialismu ani třeba nežili, tak to by mělo snad už skončit.Každá doba a žádný pol. režim nemůže být spravedlivý ke všem musí být spravedlivý k většině a to tento není. H.

      Vymazat
    8. Panstvo komunisté sedí ve svých kancelářích a čekají na svoji dobu, kdy nasranost lidí dosáhne maximálního stupně. Potom komunisti zavelí a bude tady další rok 1948, ale podstatně horší a krutější.

      Vymazat
    9. 31. října 2017 22:35
      Probuď se, čas se nezastavil, ale KSČM se místo revoluční ideologie změnila na hadrového paňácu kterým pravicové strany straší voliče.

      Vymazat
    10. Anonymní 1. listopadu 2017 16:59 - to co jsi napsal nemyslíš vážně, že ano? Pokud ano, tak tím paňácem jsi ty, ale komunisti rozhodně ne. Lidi už dávno pochopili kdo pro ně co udělal a kdo jen krade.Oni komunisti taky kradli a kradou, ale není to tak okaté, tak že se o tom ani nemluví, natož aby se o tom psalo. JEJICH ĆAS JEŚTÉ PŔIJDE, UVIDÍŚ.

      Vymazat
    11. 19:07
      Asi jsi mne špatně pochopil. Myslím to smrtelně vážně. Protože tato strana není tou stranou která byla revoluční. Je to takový slepenec něco mezi prostě takový kočkopes. To že lide (tedy většina ) pochopili po zdařeném hadráku kdo je největším nepřítelem občanů v tom máš pravdu. A věřím, že skutečně příjde čas, ale ne těchto rádoby komunistů zrovna tak jako rádoby socialistů.

      Vymazat
  2. Jo také to žádná levice není jen poskoci pravičáků.

    OdpovědětVymazat
  3. Opět říkám, že budujeme ČSNS. Kdo se orietuje pouze podle médií a ví houbeles o skutečná situaci v politice a zejména v postojích lidí k ní, ten zcela zbytečně a prázdně žvaní. Žák a David opět vedou pouze akademické debaty, ale žádné reformy nepřipravují, nemají žádnou trajektorii změn k cíli, pokud vůbec mají cíl. Tito lidé nedokáží řídit politiku. Říkám to z plnou odpovědností toho, který neustále pracuje na potřebných reformách a má je již s kolegy prakticky připravené např. jako náplň předčasných voleb. Ty jsou díky přiznání všech paramentních partají kromě ANO a SPD o totální nevůli převzít vládní spoluodpovědnost, že na jedné straně nemají na lídry ANO a na druhé se bojí hněvu lidu, který v proběhlých volbách vyslal jasné varování, že bez reforem žádná "tradiční" partaj nemá jediný důvod být volena a mít důvěru voličů. O ČSSD to platí snad nejvíce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:42 Tvrdíte, že "neustále pracujete na potřebných reformách", o jejichž potřebnosti musíte, ať chcete nebo nechcete, přesvědčit většinu občanů.
      Nepochopím tak , proč jste začal trochu "nešťastně", zřejmě nepodloženými tvrzeními na adresu pánů Žáka a Davida, které bych s těchto "prohřešků" určitě nepodezíral, spíše naopak.
      To si opravdu myslíte, že tato cesta vede ke změně ?!
      L.S.

      Vymazat
    2. Ad Buffer, doufám, že ČSNS se konečně zase prosadí do parlamentu. Doba je na to příznivá. Ale určitě si vezměte k srdci příspěvek 11:03, neotírejte se zbytečně o lidi, kteří dělají práci jinou a jinak než vy, když vize máte přece možná podobné.

      Vaše zásluhy, Buffer, sice zatím moc neznám, ale jestli postupujet tak, jak píšete že postupujete, těším se na výsledky. Přeji Vám úspěch.

      Vymazat
  4. Proto se musí KSČM zbavit likvidačního tria Filip, Dolejš a Kováčik, jinak si v dalších volbách neškrtne ! Tyto "salonní komunisty" si zaplatila ČSSD a buržoazie, aby zlikvidovali jedinou proletářakou stranu v bývalé Východní Evropě !! Stačí se podívat na Halo noviny, aby každý poznal, že toto vedení se zcela ztotožnilo s panstvím buržoazie a proto z Filipa udělali místopředsedu sněmovny, což se Klementu Gottwaldovi nemohlo stát ani náhodou !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pouze kosmetická změna ala Robejšek. Pokud chce KSČM získat racionální, nikoli sptereotypní podporu voličů, musí se zbavit marxismu, veřejně se omluvit za všechna zvěrstva napáchaná pseudoelitami KSČ a jejich poskoky, za opovrhování vědomostně a osobnostně vynikajícími lidmi a za celkovou politiku degradace společnosti. Učte se KSB a DVTŘ, nikoli marxismus či pseudoelitářský a pseudolevičácký sociáldemokratismus. Kolaborace se západními elitami euroatlantického prostoru je hodná trestu pro kulturní, finanční a sociální destrukci naší země.

      Vymazat
    2. 10:52 - potřebuji vědět, kolikrát se komunisti musí omluvit a kdy se začnou omlouvat demokratičtí politici, třeba za skoro 100.000 bezdomovců.
      Nedávno jsem viděl asi manželé, odhaduji tak 45 let. Paní měla velice příjemný hlas, bylo znát, jak je zoufalá, seděli v chladnu v tričkách na lavičce a obydlí v igelitkách.

      Pro autora, jaké změny KSČM chystá a proč by byla nevolitelná? Nevolitelná je teď.

      Vymazat
    3. To myslíte vážně, máte málo buržoazních stran, dokonce ANOfert patří oligarchovi ??? Jedině socialismus může zachránit lidstvo, jinak jej zničí chamtivá, zlodějská a mafiánská lumpenburžoazie !!

      Vymazat
    4. Buffer 10:52 ono je od prvního vašeho vstupu rozpoznatelné, že snaživě trousíte prázdná moudra tak, že to ČSNS vůbec nesvědčí. Ovšem celé to korunovat takovým nesmyslem, jaký jste zplodil tentokrát, to se ani čekat nedalo. Vy něco víte o marxismu, vy něco tušíte o skutečných komunistech? Když už ztrapňujete sebe, nepište svoje nesmysly pod vlajkou ČSNS.

      Vymazat
    5. Osobně si myslím, že marxismus by měl spojovat komunisty a socialisty všeho druhu (ČSSD, ČSNS, a jakékoliv budoucí ČSDSD, ČSS, nsp apod.
      Protože strany, které se marxismu zříkají, musí zákonitě sklouzávat ke kvazisocialismu a kvazidemokracii, a k lokajskému maskování vykořisťovatelské a totalitní podstaty korporátnátního kapitálu.

      Jakkoliv marxismus není ani hotový, ani samospasitelný, je naprosto zcestné jej odmítat.

      Buffer by se teď měl na nějakou dobu odmlčet a přemýšlet, důkladně.

      Vymazat
    6. 10:52
      A čo Vy si pán Buffer predstavujetě pod takým slovom marxismus???

      Vymazat
    7. Vláďo z Brna, odmítáš rasismus? Nebo ti nevadí nenávist šířená Marxem a Engelsem vůči českému národu a nejen jemu?

      Vymazat
    8. Marx ani Engels neměli nechuť k českým národnostním a emancipačním snahám založenou na rasizmu!!! Tak s tím laskavě přestaňte a koukejte si ty pasáže z Marxe přečíst ještě jednou!

      Vymazat
    9. Režim, který tu panoval od roku 1948 do roku 1989 bylo diluvium sociálního státu. Ale že nezkušení a často i nevzdělaní "revolucionáři" vnutili tenhle typ režimu naší společnosti neznamená, že by Marx neměl pravdu a že by socialismus (chcete-li to nazvat jinak, třeba "poctivý sociální stát", budiž) nebyl perspektivou pro slušné pracující lidi. Čeká nás vytěsňování stovek tisíc lidí z výroby i služeb díky robotizaci a technologickým inovacím, takže máme před sebou další krizi, kterou jenom socializmus (a ne kapitalismus) může vyřešit ke spokojenosti lidí, společnosti, při zachování přírody a bez velkých ztrát!!!

      Vymazat
    10. 11:35 Vaše reakce mi ne málo připomíná reakce vašich soukmenovců před rokem 1989. Musím Vám připomenout, že žiji v 21.století a není problém pro nikoho si najít informace díky internetu. Ať si každý najde, co Marx s Engelsem publikovali v Neue Rheinische Zeitung (1948-1949) na adresu Čechů, Moravanů, Slováků a jiných národů = prachsprostá propagace genocidy pramenící z hluboké nenávisti vůči Slovanům.

      Vymazat
    11. Citát neznáte, neumíte ho najít, jen blábolíte překroucený, nesmyslný výklad. Jste prostě neschopný užvaněný ubožák.

      Vymazat
    12. Buržoaznímu elitáři z 15:03 Tohle tě sektáři na Filosofické fakultě UK neučili:
      Und diese geschichtlich gar nicht existierende "Nation" macht Ansprüche auf Unabhängigkeit?
      A tento historicky neexistující "národ" si nárokuje nezávislost?
      http://www.mlwerke.de/me/me06/me06_270.htm

      Vymazat
    13. A kde je ten tvůj rasizmus, vejre?

      Vymazat
    14. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  5. "...Ty jsou...nevyhnutelné..."

    OdpovědětVymazat
  6. Pokud jde o KSČM, tak to jsou asi v současnosti blaničtí rytíři. Nevím, zda je to taktika či jen stáří reprezentantů této strany. Jinak levice u nás je fiktivní - jak už bylo mnohokrát řečen, v mezích řídící taktovky oligarchie. Tak pak je nutné smeknout klobouk před ANO, protože to je dnes jediná partaj, která má program sociální spravedlnosti vedle programu rozvoje kapitalismu. Musíme jen držet palce, aby obojí dokázala skloubit a tím vnést do společnosti uklidnění pro život i práci a také potřebnou tvořivost. Musíme držet palce, aby se nedali poslanci ANO zkorumpovat oligarchií prostřednictvím jejich politických loutek v "systémových" partajích. To je 27letý mor české politické scény, arciť přenesený ze života klasického kapitalismu. Nafukující se ODS se svými 11% volebním debaklem je charakteristickým příkladem zastupitelské diktatury kapitálu. Mocně řve, zlovolně vyhrožuje a hlavně její program je vydírat, vydírat a vydírat. Ale co udělala její politika z našeho státu jediné? Dlouhý, velký, černý a prázdný tunel - pod jejími prsty uteklo státu a občanům 5 bilionů Kč do světa oligarchie. Proto se ta oligarchie - zase prostřednictvím dvou ramen spravedlnosti - s frčkami a v talárech - snaží dohnat Babiše, který se vysmekl z jejich chomoutu a opratí. A to je pro diktaturu kapitálu nebezpečné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Větší blábol jako jste vymyslel již nikdo nikdy nevymyslí ! Soukromou partaj oligarchy Babiše označujete za revoluční předvoj pracujících - na Babiše v jeho robotárnách ! Za větu varujících proti ostatním oligarchům by jste měl dostat metál retardéra !! Ten "strašný" tunel ostatních pravičáckých partají přispěl totiž ke zbohatnutí Babiše a ostatních privatizérů !

      Vymazat
    2. Nojo - Herout! Ten se z toho Babiše jednou posere!

      Vymazat
    3. 18:59 - jen nadávky, žádná fakta. Hlupák, který si nevidí na špičku nosu. Za pár měsíců se bude stydět za to, že Burešovi tleskal.

      Vymazat
  7. Co to plácáte, Buffere? Že se má KSČM zbavit toho vědeckého učení o pohybu a vývoji světa? Dialektického poznávání probíhajících procesů? No nazdar! T

    OdpovědětVymazat
  8. zasa všetci chcete, aby za vás ktosi orodoval a bojoval - vy pri pivečku - nič z toho nebude

    OdpovědětVymazat
  9. Z komunistů se stali jen salonní žvanilové. Parta stárnoucích páprdů. Je to trapná strana mírného pokroku v mezích zákona. Kde je ta komunistická bojovnost a sebeobětavost v boji za pokrok? Tahle strana pokud se razantně nezmění je na čase aby postupně zanikla. Co se týká socanů, tak z těch se stala zlodějská mafie už za Křišťálového Standy a kámošky Buzny spolu s přátelíčky jako Bakala. Jediný slušnější byl Paroubek a Rath a ty vlastní lidé podtrhli, protože jim viděli do velkozlodějin. Navíc blbé a křivé Bohůšu se zbavil všech slušnějších odpůrců. Tahle smečka nemá program a nemá co nabídnout!!! Navíc je nereformovatelná. No a grínhorni to je kapitola sama o sobě. Nikdy to v poměrech ČR nebyla levicová strana, ale doslova schnilý melouni. Na povrchu zelení, ale uvnitř schnilý hnědí fašisté v čele s ekofašistou a ekozločincem Brčálem a tupou Biomasou. Tihle zelení byli vlastně takovým odvarem podobným dnešním pirátům. Volili je eko najivové a smažky nebo pravicoví lumpové. Ta strana by měla naprosto zmizet v propadlišti dějin jako podobné placené exkrementy. Nakonec ani naši piráti nemají nic společného s pirátským hnutím na západ od nás a s hnutím Animous. Jsou to zase jen placené nezizkošské smažky bez programu, zato s notnou drzostí, křivostí a podlostí. Jen oblbovačka na najivní mladé zblblé idealizovanými piráty z Karibiku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Název Piráti se pravděpodobně odvozuje od serveru The Pirate Bay, Záliv/zátoka pirátů.

      Komunismus předpokládá vůli k celospolečenské solidaritě, kterou je ochoten i vynucovat. Tam je kámen úrazu. Celospolečenská solidarita dobrovolně nevzniká a vynucená se stává totalitou. Komunismus je druh kultu anebo sekty, která vytváří materialistickou obdobu náboženství. Cílem komunismu je komunistická utopie, ve které je vše zdarma, každý pracuje dle svých možností, dobrovolně, ve prospěch všech, protože společnost je víc než soubor jednotlivců. Vzdají-li se všichni soukromých statků ve prospěch společnosti, všichni z toho budou profitovat právě díky této nerovnosti. Komunisti jsou jako sekta, která vystřízlivěla z náboženského blouznění a dnes se horko těžko snaží skloubit svoji víru s realitou všedního kapitalismu. Nechtějí opustit naději na komunistickou utopii, která v teorii nemá chybu, a zároveň jsou dostatečně ponaučení distopickou historií.

      Vymazat
    2. K 13:52
      Liberalismus předpokládá vůli ke vzájemnému okrádání, kterou je ochoten i vynucovat. Tam je kámen úrazu. Bezbřehá individuální chamtivost je vlastní jen některým individuím a vynucená se stává totalitou. Liberalismus je druh kultu anebo sekty a vytváří zlodějské náboženství parazitů. Cílem liberalismu je zlodějsko banksterská utopie ve které je všechno kšeft a vzájemné okrádání,každý krade podle svých možností jen ve svůj prospěch, ani svátku nedrží, protože zlodějské individuum je víc než společnost a společný zájem. Budou-li všichni krást jen ve svůj prospěch všichni z toho budou profitovat právě díky této nerovnosti (bohatství bude kapat z 1% na ty dole). Neoliberálové jsou jako sekta, která nevystřízlivěla z náboženství o chamtivosti a světovládě jednoho procenta z jednoho centra a dnes se horko těžko snaží skloubit svojí víru s realitou krize euroatlantické společnosti. Nechtějí opustit naději na zlodějskou utopii, kde zištnost a chamtivost nemá chybu a zároveň jsou dostatečně poučení distopickou historií (ve které už několikrát dostali a zase dostanou na prdel)!

      Vymazat
    3. Lepší odpověď pro 13:52 bych nenapsal. +++T

      Vymazat
    4. Ad 16:18
      vtipné, výstižné, 100 bodů! :-D
      Vláďa z Brna

      Vymazat
  10. "...Musíme držet palce, aby se nedali poslanci ANO zkorumpovat..." - Jak že se to stal poslanec Faltýnek
    z člena ČSSD Babišovým nohsledem? Prachy v tom nehrály roli? To vykládejte tomu, co ženo serie! A takovejch tam je! Když řídíte stát jako podnik, tak se korupce mávnutím proutku (zlatého) rázem mění v ušlechtilost samu a poukazování na lež*) "je kampaň, je to kampaň, já to odmítám, sory jako!" sck - *)ono stačí zamlčovat skutečnost, jak to dělá čt

    OdpovědětVymazat
  11. Pane Žáku, napsal jste, že KSČM se změní a tím se stane nepřijatelnou... ALE ZATAJIL JSTE NÁM, JAK A V CO SE PODLE VÁS ZMĚNÍ... v levicovou stranu, nebo v další stranu pravého středu s levicovou předvolební rétorikou jako je ČSSD? Ale tohle krytí je stejně profláklé, jako krycí jméno Rom pro Cikány... od jeho přijetí na Londýnském světovém cikánském sjezdu počátkem 70. let. Výsledky posledních voleb to dokazují.

    Můžete prosím své tvrzení doplnit? Děkuje Medikolog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:19 Máš recht ! I já ze 14:39 to vidím stejně.
      Hrobaři levice už kopou hrob. Jen aby do něj sami nespadli.

      Vymazat
  12. Evropani už nepotřebují ani levici a ni pravici, ti se už dokonale vynulují sami sluníčkařením a nezájmem o fungující rodinu. Primitivní kmeny, které ví, kam patří muž a kam patří žena, vás brzy převálcují.

    OdpovědětVymazat
  13. Kdo je člen ČSSD nebo KSČ? Ten, co se nedostal na kandidátku pravicových stran. A když je u lízu, tak už nemůže být levicový ani trochu, protože se stane členem politické šlechty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:12 to pravděpodobně odpovídá vašemu charakteru. Být členem, natož reprezentovat KSČ, snad krom vrcholných úrovní, nebyla a od hadráku není žádná výhoda. Naopak.

      Vymazat
  14. Člověk žasne nad magory typu "bufer". To lkaní nad komunisty je velice dojemné. Pokud jste si vy bufeři nevšimli, tak žijeme, byť o mnohých se to říci nedá, v zatímním a relativním blahobytu. Tato doba nemůže přát nějakým revolucionářům s rudými prapory na plných náměstích, volajících - dejte nám práci, dejte nám chléb.
    Práce, byť většinou za babku je dostatek a v popelnicích nejen ten chléb. I šunka se najde.
    Komunisté jsou zde jako pozůstatek po první republice, t. zv. demokratické. Vytvořila je zrádná sociální demokracie, podplacena buržoustem a lichváři. Vytvořila je hlavně krize kapitalismu, nezaměstnanost, hlad a bída.
    Vzorky toho všeho tady máme i dnes.
    Ale nechat skutečnou levici zničit, by s ohledem na budoucnost nebylo dobré.
    Ale ne pseudolevici jako ČSSD, či dokonce pérkaře s kladívkem.
    Hlavním úkolem pro inteligenty se srdcem nalevo je, pracovat na spojenectví pro budoucí časy, kdy se opět nadvýroba zadusí ve vlastní šťávě.
    A k současným představitelům KSČM. Buržoust ví, jak eliminovat nějakou aktivitu a revolučnost. Zaplatí dobře i komunisty ve žvanírně, jak ji nazval Gott z lesa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak! Změna systému nepůjde přes hospodářské problémy, tam se většina nezíská. Šance levice je v získání "intelektu" mladých, který momentálně okupuje pravice s pseudolevicí pravdoláskařů. Problémem, úskalím, pro tuto levici bude vysvětlit, že "národní cítění" neomezuje "volnost pohybu". Naopak, Sorošovo pojetí světa, je v dohledné době sváže do beznadějné "kruhové obrany-pozdě honit bycha". Zatím levici mého typu nevidím, ani "Diem", který nevím, jak se píše.

      Vymazat
    2. Ad Povolný
      V pár větách jste zlehka nakousl ne jeden, jak píšete, ale hned několik úskalí, tzn. úhelných kamenů cesty k záchraně.

      Zde je ten centrální úhelný kámen a podstata:
      Pseudolevice pravdoláskařů je oným kritickým místem, oným frontem nejbližšího myšlenkového konfliktu.
      Jejich ideje jsou dokonale posilovány a promazávány všemi způsoby, které má propaganda k dispozici. A ta je dokonala načasovaná a rozfázovaná, novodobé svazáky mají výborně připravené ze škol, mediální agentury personálně vyčištěné, střední třída ještě nepadá úplně na hubu, takže není revolučně naladěná.

      Kapitálové korporace mají a získávají další čas a prostor v klidu a pokoji rozšiřovat svoje ovládnutí celé společnosti. Už zase většinu lidí zajímá všechno jiné, jenom ne to jediné důležité, vykořisťování velkokapitálem a jím také uzurpování veškeré moci.
      To je, oč tu jde!

      Vymazat
    3. Vláďo, mám velkou rodinu a v ní demokracii, proto vím, o čem mluvím.

      Vymazat
  15. Proč web Nová republika,který má blízko k SPD(ultrapravice) a zemanovcům(národní socialisté)
    publikuje výstižný článek proč propadla ve volbách stranická ,,levice" a jak na levici dál(...)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:26 Opravdu "pozoruhodný postřeh", že NR má blízko SPD a SPO. Dokážete jej zdůvodnit ?

      Vymazat
  16. 15:35
    Buď obsahy článků(včetně autorů atd) a většinově kladně komentáře čtenářů v diskuzi webu Nová republika málo čtete,nebo děláte záměrně blbého.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:47 Zřejmě jsem "méně chápavý". Skutečně mně "nenapadlo", že "v pozadí" NR je Okamura s Velebou ...
      Závidím vám vaše analytické schopnosti. Není nad to jim věřit ....

      Vymazat
    2. 16:42
      Ale vy vůbec nejste nechápavý.Nebuďte směšný!
      V pozadí NR žádný Okamura s Velebou nejsou.To víte dobře jako já.Nevím čemu zrovna věříte vy ? raději to vědět ani nechci.
      NR je čistě komerční zpravodajský web Davida a Dvořáka.Za pomoci reklamy mají weby typu NR z toho slušné příjmy.Proč ne.Dělají to chytře jiní,proč by nemohl taky David s Dvořákem.
      Na blbosti a neinformovanosti lidí se dá různým způsobem slušně vydělat.Toho si jsou vědomi.
      O žádný seriózní zpravodajství se ovšem nejedná.
      Že má mimo jiné politicky a názorově blízko k SPD a Zemanovi je nezpochybnitelný fakt.Jejich sympatizanti a voliči proto sdílí články na NR.
      Nikdy,ale žádný levicový zpravodajský web nebyl. To není kritika,ale holé konstatování faktu.
      Už rozumíte ?

      Vymazat
    3. 18:36 "Za pomoci reklamy mají weby typu NR z toho slušné příjmy".
      Když tomu věříte, doporučuji vám, zkusit si zřídit a vést podobný web sám ....

      Vymazat
    4. 18:49
      Díky za dobrý nápad.Budu o tom vážně uvažovat.Rád vás zaměstnám,ale bude to řehole.

      Vymazat
    5. Člověk často narazí na lidi neinformované nebo naivní, ale aby narazil na takového tupce jako je 18:36, to se jen tak nevidí. Pokud člověče nechápete "vo co go", tak sem nelezte. Běžte si vychutnat zpravodajství hlavní stoky, jak tu nedávno někdo vtipně prohlásil.

      Vymazat
    6. 19:31
      Já raději dám přednost Parlamentním listům.
      Tam jedině se píše pravda.

      Vymazat
  17. 12:57 - Takže korupce je v PS až od příchodu p. Babiše do politiky? Tak to "sory jako..!!
    15:26 - protože ponouká k přemýšlení.
    KSČM - to že se ve vrcholné politice udrželi tak dlouho se rovná zázraku. Neustálé útoky, omýlání starých zločinů, křivd, lhaní o neúspěších jejich politiky atd., atd.
    Jak jsme vlastně mohli tu zvůli tady přežít - tedy nás zbylých 15 milionů, ne těch 200 tisíc migrantů, kteří během 40 let odešli "za svobodou"? To nemluvím jen o všech sdělovacích prostředcích, výkřicích umělců všeho druhu, politicích, kteří se 50 let starými hříchy KSČ snaží zakrýt vlastní špinavosti. Daleko horší je působení škol všech stupňů, různých výstav, na které jsou žáci vláčeni, různé zájmové organizace atd. Jestli KSČM jako parlamentní strana nadále nebude existovat, pak je o působením těchto sil, ne tím že jsou málo udatní ( a to tedy fakt nejsou velcí hrdinové). Asi si víc netroufali, mohli by dopadnout jako p. M. Ransdorf. a ani ten nebyl žádný partyzán.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:44 Zřejmě to "působení škol všech stupňů, různých výstav, na které jsou žáci vláčeni, různé zájmové organizace atd." přeceňujete.
      Podobných "akcí" jsem zažil od roku 1950 do roku 1989 celou řadu a podstatný vliv na mně neměly.

      Vymazat
    2. 16:58
      No vidíte! A na mě zase nemají žádný vliv školení našich "veřejnoprávních" ČR a ČT. A přitom si tu "osvětu" ještě musím platit!

      Vymazat
    3. Pravicových svazáků je nyní více než dost. Jejich společnou vlastností je to, že jsou ohroženi někdy pro svou neschopnost nebo se na svou práci vůbec nehodí. Ochranu hledají v tom, že jsou papežštější než papež.

      Vymazat
    4. Paní Věro, máte pravdu. Na NR se shromažďuje dost ztroskotanců. Kdyby se jim v kapitalismu vedlo dobře, komunisty by nechali na pokoji. Od změny režimu očekávali, že se jim bude dařit dobře až se zbaví komunistů, ale nepovedlo se jim to. Kdesi udělali chybu jako soudruzi v NDR. Viní z toho zase komunisty. Mně všichni kritici komunistů připomínají jednu dámu, jejíž manžel záletník se nakazil pohlavní nemocí. U soudu pak jeho manželka utočila ne na vlastního manžela, ale na svou sokyni, která jejímu manželovi zatajila, že je nakažená.

      Kdyby komunisté nekandidovali, pak k volbám nechodím. Myslím, že jsem toho zažil dost, aby nebyl tak pitomý, aby volil žvanily, které tady vychvalují. Volby by se musely beze mne obejít. Už je tady takových 40% voličů, kteří už ničemu nevěří. Je to pěkná ostuda režimu, který touží vypadat co nejlépe.

      Vymazat
    5. Ad 23:08
      já se zastavím u jakéhosi pasivního odporu, který jste naznačil.
      Tento současný režim je nejdrsnější ze všech. Neváhá použít jajékoliv páky k prosazení nadvlády korporátního kapitálu. Hlavním prostředkem jeho moci je pefektní PR, díky tomu vytváří virtuální obrazy a celé světy, takže může svoji moc používat zdánlivě umírněně. Ale když je to výhodnější, jejich krutost je neomezená.

      Vážně si myslíte, že tento režim, který potřebuje jenom ty nejodolnější, nejpřizpůsobivější a nejvšehoschopnější z nás, že tento režim nějak ohrozíte pasivním odporem?

      Jestliže si to nemyslíte, což předpokládám, proč propagujete tuto beznadějnou cestu?

      Vymazat
    6. 7:26
      Naprosto souhlasím, vždyť těm co tady vládnou a před volbami vyřvávají že lidé by mněli jít volit by nejraději volby zrušili a nebo by se spokojili s tím, že by volili sami sebe.
      Václav
      PS: Vždyť je jedno zda volí 99,9% nebo 5%

      Vymazat
    7. Pánové 7:26 a 8:34, některé senátory volí 15% voličů. Řeči o demokracii a vládě většiny vypadají směšně a vedou k poblití. Inteligentním lidem to musí dojít. Ti, co vládnou si to musí jednou uvědomit. Buď ustoupí nebo použijí násilné jmenování zasloužilých gaunerů, což bude mít zpětnou vazbu na destabilizaci systému.

      Vymazat
  18. Jak jsem zaslechl jisté řeči o tom, že by komunisté mohli dát babišovi jistou podporu, byl by to jejich majstrštyk.
    Nakonec proč ne, všichni kromě nich jsou vlastně pravicové strany, žerou se mezi sebou, tak proč, byť se sebezapřením, nedát podporu tomu, kterému dalo tolik lidí hlas.
    Teď jde hlavně o to, jak eliminovat Kalouska a jeho "státnické" nápady. A nakonec, nepřítel mého nepřítele je momentálně "přítel".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kalousek dělá aspoň něco proti nerozlučnému tandemu Zeman-Babiš. Zeman vyhlásil válku všem, kdo se nepodvolí vůli ANO... To je faktický stav. Opozice pro Zemana přestala existovat. Za normálních okolností by prezident požadoval alespoň minimální záruky úspěšného sestavení vlády a to znamená, že taková vláda získá důvěru Sněmovny.

      Vymazat
    2. Žádný majstrštyk by to nebyl. Burešova strana je stejně prokorporátní strana jako všechny ostatní, snad kromě komunistů.
      Není jediný důvod je podpořit.
      Mnohem užitečnější bude, nechat všechny ty neofeudalistické lokaje, aby si vybrali jednu ze dvou možností:
      buď podpořit se vzájemně a tím vyjasnit, že to nejdůležitější, oč jde, je posilování moci korporátního kapitálu;
      nebo se dál mezi sebou žrát v rámci poměřování si síly a vymezování si teritorií a přitom možná občas trochu přestřelit tak, že něco unikne na veřejnost.

      Obě možnosti jsou pro skutečnou levici (ne kvazilevici prdolásek) neskonale výhodnější, než podpora jedné mafiánské strany.

      Vymazat
    3. Ad 19:53
      Jak to myslíte? Co je vlastně výsledkem té vaší skvostné úvahy, jejíž podstatou vlastně je, že tandem Zeman-Babiš je apriori špatný, přestože oba byli do svých funkcí naprosto nezpochybnitelně zvoleni lidem?
      Jste antidemokrat, víte o tom? Stejný jako Kalousek?

      Vymazat
    4. Oprava: Nedělá "aspoň něco", dělá to nejlepší, co jemu a celému opozičnímu bloku ustavovací procedury nabízí. Když se vám do bytu dobývají lupiči, tak vezmete, co je po ruce a zablokujete dveře. To je přesně, co Kalousek zamýšlí, zatarasit Sněmovnu procedurální překážkou.

      Vymazat
    5. 21.43 Kalousek naopak usiluje o zablokování starého zločineckého zapadáku, aby se tam nedostala policie a vyšetřovatel na jejich "službu zemi(které? jakou službu? na náš úkor!) a církvi a Ježíši Kristu... Vyšetřováni by mohli být další povelvetoví kmotři, a to nechce Capo di tuti Capo Calousio dopustit.

      Svolává proto všechny bojovníky, kteří mají máslo na hlavě a jednu nohu v kriminále, k jednotné bitvě napříč politickým spektrem. Pomocný biskup Malý mu sešikuje katolíky ku pomoci...

      Vymazat
    6. 19:59 Neuvažoval jsem, a snad ani oni ne,o plné podpoře, ale o zákonném způsobu, snížení kvora.
      Tento počin by asi nestačil ale proč ne "pohanka" iDnes.
      Miliardáři snad na to maj. V tom reji zlodějů a lichvářů je třeba štípat ty nejvíce zlodějské, kalousky a fialky.
      Ale ono to stejně dojde k předčasným volbám a tam by koblih určitě získal víc a komanči ztratili, protože fanclub koblihy by komanče obral o další pct.

      Vymazat
    7. 11:42
      KSČM může zaniknou vinnou svých vůdců. Ale idee komunismu jsou nezničitelné. Pokud se lidstvo nezlikviduje v celosvětovém konfliku tak čas znovunastolení idei komunismu se vrátí s ještě větší silou.

      Vymazat
  19. Vážení, pokud u nás neexistuje žádná protiparazitická strana, a žádná strana a nikdo nechce tuto ležící antisystémovou rukavici zvednout, pak nevím, proč by si lidé nemohli volit svého parazita přímo sami, bez zprostředkovatelské funkce těchto Jidášů! Proč by si nemohli zvolit svého parazita Babiše?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu. Část voličů tak skutečně uvažuje.

      Vymazat
  20. 13:52 se rozhodnul vypracovat a drze zveřejnil svoji definici komunismu, což si žádný ze zarytých marxistů, natož jeho klasici ani netroufli. Škoda tedy, že neuvádí svoje jméno a nevstupuje na kolbiště světových filosofů. Nejspíš vzděláním, znalostmi ani analytickou prací nevyniká, jen hloupě politizuje, mudruje a tak chce upevnit pravicí udržovaný a prosazovaný, z principu bezohledný, nemravný systém. Jisté je jedno, jak socialismus, tak komunismus předpokládali mravně vyspělého člověka. Pokud je takových menšina, jsou tyto představy nejspíš utopií, nebo se neobejdou bez násilí vůči kořistníkům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk je přirozeně individuální, kolektivní, sobecký, samaritánský a nezištný, prostě jednota protikladů v normální míře. Každý exces abnormální psychopatické sociopatie a sobeckosti či naopak sebezničující nezištnosti je v podstatě úchylka. takže průměrný člověk asi nikdy nebude mravně vyspělejší než jsou jeho individuální parametry.
      Rozhodně však je možné pro jeho život vytvořit vyspělý mravní systém vzájemného spolužití schopný mravní seberegulace a oprav, který je schopen excesy přijatelně eliminovat. Určitě není takovým systémem systém parazitní, kde parazit žije z práce druhých a ničí životy svých "hostitelů". I když okrádání považují zloději také za práci a je to jediná věc kterou dovedou.
      Takže odkládání změn společnosti na mravně vyspělý systém až na dobu mravní vyspělosti člověka považuji rovněž za proparazitní ideologii.

      Vymazat
  21. Žák nebo Žáček.

    OdpovědětVymazat