Reklama

.

.

čtvrtek 12. října 2017

Lithium I


- vlk -
12.10.2017 Kosa zostra čili vlkovobloguje.wordpress.com


Také sledujete ten fofr kolem lithia a také jste zaskočeni tím, kolik se najednou v celé zemi obecně a mezi českými politikáři speciálně, objevilo náhle odborníků na těžbu barevných kovů a zejména lithia a na jeho následné zpracování? Pokud vyjádřím svoje pocity, pak mohu konstatovat, že jsem z toho doslova štajf! A zírám na to jako příslovečný mladý skot (nikoli Skot) na nová vrata!

Sleduji cvrkot okolo krušnohorského lithia řádově od února, kdy na jeho objevená ložiska poprvé širokou veřejnost upozornil v Českém rozhlase 2 Václav Cílek a následně tuto problematiku dostal do povědomí národa o měsíc později, konkrétně 16.3.2017, kdy byl speciálním hostem v pořadu ČT -Otázky Václava Moravce a vysvětlil užaslému televiznímu národu, že sedíme na pokladu srovnatelným s naftovými šejky…. Do té doby lithium a problematika kolem něj, až na několik málo informovaných, nikoho nezajímalo…. O to více jde o horké téma v těchto dnech. Jak by ne , když do voleb v podstatě už ani nezbývají tak dny jako hodiny a na lithiu je tak snadné dělat politické body! V podstatě zdarma – s výkřikem lide, chtějí tě okrást a já tomu zabráním!!! Nejvyšší čas, podívat se na to, jak to vlastně je.

Jak už uvedeno – o téma jsem registroval, ale zdráhal jsem se k němu jakkoli vyslovit, protože se snažím psát o věcech, kterým alespoň trochu rozumím a kde si tedy mohu udělat nějaký názor, za kterým si mohu stát. Neb nejsem typický český politikář v dnešních dnů, který se rve o své budoucí čtyřleté koryto všemi prostředky, včetně účelové lži a demagogie, protože koryto je koryto. A přesně toho jsme dnes svědky. A nic to nedemonstruje lépe než kauza lithium!

Lithium se stalo doslova hitem pro takového Babiše, Okamuru, Filipa další podobné. Tihle hustí do voličstva horem dolem, takže volič je silně frustrován a hnán do pozice, že mu opět kdosi cosi doslova krade pod rukama., samozřejmě potajmu a pokoutně s cílem soukromě se napakovat a státní majetek zašantročit.

Protože nejde o okrajový jev, ale dnes v podstatě už o totální hysterii, v které je do role toho odporně úlisného čachráře stavěna zejména sociální demokracie a premiér Sobotka osobně, dovolím si odprezentovat fakta o českém lithiu, tak jak se mi je podařilo shromáždit přes víkend. A věřte, že to bude zajímavé čtení. Ovšem pouze za předpokladu, že patříte k té menšině v tuzemském voličském elektorátu, která preferuje tvrdá fakta a přemýšlení o nich, před líbivými jednoduchými a účelovými spikleneckými teoriemi pro masy, které chtějí vidět jako viníka kohokoli, koho zrovna nemají v lásce.

Abych navodil správnou atmosféru momentálně panujícího většinového názoru na kauzu, dovolím si ocitovat část dopisu, který zaslal 10.června 2017 jakýsi ing.Oldřich Lukáš z Plzně v této věci předsedovi vlády s kopií prezidentovi a Parlamentu ČR.

Ústřední pasáží dopisu je pro mne toto:

Vážený pane premiére,

v souvislosti s odhalením obrovských zásob lithia v Krušných horách dovoluji si zeptat se Vás, co je pravdy na tom, že zásoby už vlastní Karel Janeček a jen čeká na „strategického investora“ (údajně Albright Stonebridge Group patřící „balkánské řeznici“ Madeleine Albright, ev. miliardáře Elona Muska), aby zahájili drancování těchto zásob nepředstavitelné hodnoty. Nevím o tom, že bych já, nebo kdokoliv z tisíců mých přátel (my všichni – občané této země – jsme totiž výlučnými spolumajiteli těchto přírodních zdrojů) dal souhlas k tomu, aby stát v tichosti tento náš majetek odcizil a převedl ho do rukou židozednářských gangů nebo kohokoliv jiného. Nechce se mi věřit, že by se přesto našel někdo s takovou drzostí, že by si troufnul tak gigantický státní majetek (nejméně 3 tisíce miliard korun) lidu této země ukrást. Pokud se tak opravdu stalo, pak důrazně žádám jménem desítek sdružení, iniciativ, spolků, které zastupuji, jakož i milionů občanů z celé ČR, abyste mi po pravdě sdělil:
  • nakolik je výše uvedená informace pravdivá

  • pokud ano, kdy se tak stalo a za jakých podmínek
  • kdo to schválil a na základě jakého mandátu (prošlo to parlamentem?)

  • proč stát toto jedinečné bohatství netěží sám, když by tak mohl splatit celý svůj obrovský dluh (dokonce dvakrát) a zásadně zlepšit kvalitu života všech občanů
  • jelikož lid této země s realizací největšího ekonomického tunelu v naší historii zásadně nesouhlasí, žádám Vás o neprodlené vypsání celonárodního referenda o dalším osudu uvedených ložisek lithia (ideálně v rámci blížících se voleb)
  • co je obsahem příslušné smlouvy, pokud existuje, a kdo ji podepsal (dejte ji k dispozici veřejnosti)

Celý dopis si můžete přečíst zde.

Tenhle výňatek z dopisu Ing. Lukáše jsem sem nedal proto, abych se mu poškleboval, věřím, že jde o člověka, kterému jde o blaho země a že se rozhodl zabránit další megakrádeži, ačkoli, vzhledem ke stylu, by to nebyl žádný problém. Jednak stále věřím, že v to lepší v lidech a svou roli pro mne hraje i tak iracionální důvod, jako že jsme oba ze stejné věkové kategorie, ale především z jednoho města. A v Plzni přece žádný nekritický politický provokatér nebo člověk, co snadno naběhne na triviální demagogii aniž by si cokoli ověřil, bydlet nemůže! Plzeň je zkrátka Plzeň a tečka!

Nicméně to, co vyzařuje z dopisu, je dnes a denně už nějaký čas brutálně huštěno do hlav českého voličstva. Zatímco dodáváním faktů se naprosto nikdo neobtěžuje, ba co horšího, nikdo je nevyžaduje a pokud náhodou ano, nehodlá brát na vědomí.

Takže mi nezbylo, abych se do tohohle tématu ujal, ačkoli ještě minulý pátek jsem výzvu, abych se k lithiu vyjádřil buď na Kose či na Slobodném vysielači, adresovanou mi jedním ze čtenářů, odmítl se zdůvodněním, že se necítím být pro tohle téma vůbec kvalifikován. Nicméně, trochu jsem pohledal a ejhle – ono zas až tak není těžké složit si nějaký obrázek! Který vám nyní předložím.

O tom, že se v na rudy bohatém Krušnohoří lithium nachází se ví relativně hodně dlouho – určitě desítky, pokud ne stovky let! Nicméně lithium pro nikoho nebylo až do blízkého nedávna nebylo vůbec nijak zajímavé. A to hned z několika důvodů – jeho využitelnost v průmyslu byla relativně nízká až do masového použití ve výrobě všech možných druhů baterií, což je záležitost posledních několika málo let. Jak ostatně dokumentuje graf ceny lithiového koncentrátu jak jsem ho našel na internetu:



Dobře si jej prohlédněte, protože právě cena produktu hraje v našem příběhu zásadní roli! Tímhle upozorněním vás rozhodně nechci vyzývat k tomu, aby jste si všimli raketového nárůstu ceny od poloviny roku 2015, což každého trkne, nýbrž naopak – zaměřte svoji pozornost na cenový propad mezi roky 2008 a 2010. Protože právě rok 2010 hraje v příběhu českého lithia mimořádnou roli!

V roce 2010 ministerstvo životního prostředí, vedené ministrem Drobilem z ODS, vydává Australany ovládané firmě Geomet s.r.o. povolení k zahájení geologického průzkumu ohledně ložisek lithia v oblasti Cínovec – opakuji , nikoli v roce 2015, nýbrž 2010, kdy ceny byly naprosto nezajímavé!!!!




Tabulka pochází z webu soc dem, nicméně jsem si naprosto jistý tím, že vychází z nezpochybnitelných vládních zdrojů.

Vidíme z ní, že Drobilem vystavené povolení doběhlo v roce 2014 a o jeho prodloužení se nepostaral nikdo jiný, než Richard Brabec z ANOšéfe, takto další ministr životního prostředí. Nikoho to tehdy nezajímalo, ceny lithia ležely v pomyslném sklepě, navíc ani zdaleka nebylo jisté, že Australané vůbec něco najdou. Nicméně – nejméně dvě ze současných parlamentních stran o lithiu věděly a měly veškeré dostupné informace a věděly , co je s Australany podepsáno. Protože to vyjednali jejich ministři! A dnes dělají vlny.

Pan Ing. Lukáš tedy dostává tímto odpověď nejméně na první a třetí otázku, kterou v dopise položil premiérovi! Ano informace o lithiu je pravdivá – tedy o tom, že Australané zahájili prospekci ložisek a dnes navíc víme, že surovinu našli.A také kdo jim k tomu dal povolení. Zopakujme si to – zahájení průzkumu umožnil ministr za ODS a jeho pokračování jeho nástupce od Babiše.

Zdůraznil jsem to, abychom měli jasné povědomí o tom,kdo a kdy. A nyní se vrátím k onomu grafu cen lithiového koncentrátu. Nehodlám totiž ani exministra Drobila ani toho současného – Brabce, za udělení povolení či jeho prodloužení přibít na kříž. Ač bych to normálně s gustem učinil. Jenže pro mne jsou fakta králem. Nejsem psáč z Babišovek, který musí smolit, co mu nařízeno, protože mu i příští měsíc přijdou účty a bud e nutné je zaplatit. A dokonce ani nějaké osobní politické preference pro mne nejsou důležité, pokud prohrají s ověřitelnou skutečností.

Jestliže tedy Australané dostali povolení začít prospekci v roce 2010, troufnu si predikovat, že nejspíš museli zažádat někdy o rok dříve. Český úřední šiml rozhodně nehrabe nijak rychle. Jinými slovy – obrátili se se svou žádostí na český stát v době, kdy ceny byly na úplném dně a kdy investovat do průzkumu lithia mohl jen naprostý dobrodruh a hazardér nebo VIZIONÁŘ.

Zdá se, že v případě Autralanů šlo o ten druhý případ. Jako jediní totiž dokázali správně odhadnout trend a naskočit do vlaku, který jel správným směrem a neměl ještě žádné pasažéry! Osobně smekám před jejich přesným odhadem budoucího vývoje! Jde o čítankový příklad podnikatelského instinktu! Což ovšem mi nebrání být velmi opatrný ve zkoumání toho, jestli náhodou nejde o loupež českého národního pokladu, jak nám nyní před volbami chtějí nakukat Okamurové, Babišové /sic!!!, ale drzé čelo nikdy ANOšéfovi nechybělo/, Filipové, Fialové, Bartošové a další. Protože s jistotou sázejí na to, že obyčejný volič Novák fakta hledat nebude, a když na ně náhodou narazí, tak se jim obloukem vyhne, protože nemá rád ani čísla, ani grafy a už vůbec nebude marnit čas nějakými odkazy – ing. Lukáš by naopak mohl.

Ale zpět k věci - Australané šli do velkého rizika, průzkum není rozhodně zadarmo – mluví se o celkových nákladech přes 1 MILIARDU Kč o kteroužto investici by byli, v případě neúspěchu přišli. V dobách, kdy ovšem ani nález ložiska neznamenal následnou návratnost počáteční investice, protože tehdejší ceny by ekonomickou těžbu neumožnily!!! Jenže jak už konstatováno – jejich podnikatelský instinkt ohledně budoucí potřeby lithia je nezklamal a my dnes, díky jejich nálezu hovoříme o českém národním pokladu. Díky JEJICH miliardové investici a objevu ložiska!

Ten údaj o miliardovém nákladu na realizaci průzkumu jsem si nevycucal z prstu. Ing. Lukášovi jménem premiera na jeho dopis totiž odpověděl 18. srpna dopisem Vladimír Špidla, takto šéf poradců na předsednictvu vlády.

Dovolím si ze zmíněného dopisu ocitovat:



Miliarda je zmíněna, nicméně v té pasáži je ještě a řekl bych důležitější věc – konstatování, že v rámci PLATNÉ LEGISLATIVY!!!, má ten, kdo investuje do průzkumu ložisek PŘEDNOSTNÍ PRÁVO na to POŽÁDAT O POVOLENÍ K TĚŽBĚ!

Klíčové pojmy jsou platná legislativa a požádat o přednostní právo k těžbě.

Voličstvu je podsouváno, že Australané nás zneužívají jako kolonii a že jim svoje národní bohatství prodáváme jako kdysi v Africe tamní náčelníci naleziště zlata za ubohé cetky a korálky. Nemohu s absolutní jistotou vyloučit, že to tak není. Na to bych jednak potřeboval mít v českém překladu smlouvu mezi Českou republikou a Geometem s.r.o. o povolení průzkumu a doprovodných podmínkách, kterou se mi nepodařilo na internetu nalézt a vedle toho mít nějakou hmatatelnou zkušenost s podobnými smlouvami, například těmi, které uzavírá třeba taková Ruská federace s nadnárodními koncerny při prospekci nalezišť všeho možného na svém území. Jsem si naprosto jistý tím, že tam podobná ustanovení o přednostním právu na těžební licenci, pokud dojde k objevení ložiska, jsou také. Tohle je totiž známá a mezinárodně standardně aplikovaná usance a to už desítky let. Žádný zahraniční investor se nepustí do mimořádně pracné a nákladné činnosti, jakou geologický průzkum opravdu, aniž by neměl právně ošetřeno, že když nalezne, bude moci také následně těžit a nebude od svého nálezu brutálně odstaven a tím vlastně okraden, protože nalezené ložisko využije někdo jiný! Za tímhle závěrem si stojím.

Pozorný čtenář, jakými kosíři jsou v tomto momentu momentu může namítnout – když je všechno vlku špígl nýgl a běžné, jak tvrdíš, tak proč jsi tak opatrný ve formulaci, že nemůžeš s absolutní jistotou vyloučit, že ohledně lithia na tom nejsme jako ti afričtí náčelníci, co bílému muži kdysi udělovali koncese na těžbu zlata za pár zrcátek a hrst skleněných korálků?

Odpověď je velmi jednoduchá – kvůli vlastním nedostatečným znalostem! Vladimír Špidla v dopise uvádí, že si Česká republika v povolení k průzkumu zajistila příjem ve výši 10-ti %



Ani nějakou náhodou totiž netuším, jestli je 10% v těchto případech málo , hodně nebo dostatečně a už vůbec ne, jaká byla obvyklá výše tohoto poplatku za exploataci ložiska v době podepsání prospektorského kontraktu v roce 2010 za ministra Drobila!

Nicméně myslím, že je vyčerpávajícím způsobem zodpovězena otázka č.2 z dopisu p. Ing. Lukáše.

Čímž považuji plnou polovinu jím kladených a pro mne pochopitelných a naprosto relevantních dotazů za vyřízené.

Mimochodem, pro pochybovače, kteří nejsou ochotni skousnout tvrzení o tom, že usance o přednostním právu na využití nalezených ložisek jsou naprosto standardní součástí podobných mezinárodních smluv uvedu příklad, jak to funguje, když tam zřejmě taková ustanovení nejsou. Pamatujete ještě začátkem 90-tých let podobný humbuk kolem nálezu zlata v okolí Kašperských Hor? Myslím, že to tehdy byla jiná australská společnost, která objevila na Šumavě nějaká ložiska. Naštěstí zřejmě podobné ustanovení v prospekční smlouvě neměla. Sice našla – ale naštěstí – netěžila. Protože chtěla exploatovat pomocí loužení kyselinou. Na Šumavě! Žádný div, že se tihle Australané u lithia smluvně zabezpečili.

Tím pro dnešek skončím. Původně jsem si sice myslel, že lithium a dění kolem něj pojednám v jediném textu, ale vidím, že by to bylo neúměrně dlouhé. Takže si zítra dáme pokračování. Kde se budu podrobně zabývat tím memorandem o vzájemném porozumění, které v týdnu podepsal a s Australany ministr Havlíček a na kterém nyní tolik exhibuje každý politikář, který má do krku díru. Zejména Babiš, Okamura Filip,Fiala a Bartoš. A sám se na psaní toho pokračování velmi těším, protože si ho užiji. Vlastně ne moc, protože ukazuje současnou českou politiku v její krystalické podobě – jako špinavou a vylhanou demagogii a většinového českého voliče jako snadno manipulovatelnou marionetu….

Ještě dovětek -Ing. Lukáš se ve svém dopise zmiňuje i o prodeji bývalého těžebního odkaliště miliardáři Janečkovi, kde je také lithium. A vidí to rovněž jako krádež. Tohle bylo realizováno v roce 2016. A sám Janeček to komentoval tak, že odkaliště sice koupil záměrně, kvůli těžbě zbytkových nerostů z tzv. hlušiny, nicméně nikoli kvůli lithiu . o tom vůbec neuvažoval a nekalkuloval s ním. Šlo mu o cín, olovo atd. Raketový růst lithia byl pro něj překvapením a vítaným bonusem. A proč to prodával stát?

Aby se zbavil bez vlastní investice staré ekologické zátěže, kterou by jinak musel financovat ze svého rozpočtu. Špatný byznys? Pokud vím i vytěžování hnusných kalových lagun po Ostramu je finančně docela zajímavý byznys. To jen tak na okraj. V soukromé sféře se do podobných činností hrne jen ten, kdo ví, jak na celé věci vydělat, jinak problémy s ekologií rád ponechá státu. Podnikání není charita! Jak ví zejména Babiš, ale i Okamura, Filip, Fiala nebo Bartoš!

Dokončení zítra

53 komentářů :

  1. Vlk už zase blábolí. A to si přečtěte druhou část. Změknul mu mozek a sestoupil na úroveň Kalouska ve své zaslepené zášti vůči Babišovi a Zemanovi. Je to ubožák. Bude ty hnidy z ČSSD bránit i za cenu naprostého zesměšnění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro 22:46 - Nešlo by oponovat argumenty a ne dohady a emocemi? Vždyť čistě racionálně, Vlk má v mnohém pravdu.

      Vymazat
    2. Nemá. Přečti si názory skutečných právníků a ne toho všeuměla Vlka.

      Vymazat
    3. Snad i tento článek M. Kunšteka, uvedený zde před pár dny :
      http://www.novarepublika.cz/2017/10/havlickovo-memorandum-o-vypalnem-z.html
      Q.

      Vymazat
    4. Tušil jsem to od začátku, že Vlk kope za temnou stranu síly a stále se to potvrzuje.

      Za dobrou analýzu považuji toto:
      http://radimvalencik.pise.cz/5063-kunstekova-analyza-kauzy-lithium-nejlepsi.html

      Jde o výpalné nadnárodním organizacím (zde elitě USA - neokons)- to je běžná praxe, takhle USA tuneluje celý svět, jsme hold neokolonie, s tím nic rychle nenaděláme. Ozvučuje se to protože státní elity USA jsou na smetišti dějin a mocenské uskupení uspořádání se mění a pax-amerikana končí, ale stále jsme jejich kolonie, snad se časem vymaníme (být v područí totálních idiotů je velmi nepříjemné).

      Vymazat
    5. Nemyslím si, že by Vlk blábolil. Nicméně si dovolím poznamenat, že ani cena 4000 USD není k zahození. náklady mohou být okolo 60-70% na těžbu a zpracování. To není vůbec zlé. A to že cena stoupne, to by asi očekával kde kdo. Obzvláště, pokud je ze zemí, kde je elektromobilita více rozvinutá než u nás. Pro příklad bych uvedl, že v devadesátých letech si v USA udělali studii, že se mobilů prodá si tak milion.jenže ono se jich prodalo více jak sto milionů. Drobná chyba v odhadu. Ale určitě byli vizionáři, kteří viděli dál. A zde je to samé. A jako vizionáři se ukázali i někteří politici. Kladný hrdina v tomto příběhu není. Jako to bylo v Limonádovém Joe. Ať jsi padouch nebo hrdina, všichni jsme jedna rodina.

      Vymazat
    6. Děkuji redakci NR, že sem lčánek z Kosy zařadila. Jde o projev kritického myšlení, padni komu padni. To, že v důsledku vychází ministr Havlíček a jeho socdem lépe, než je obecná představa o "zrádné a nenáviděné" straně, přece není k zahození. Snad i ta socdem by se mohla díky racionálně uvažujícím lidem obrodit. Zaorálkové a další šíbři to přece nesvedou.

      Vymazat
  2. plete si pojmy a dojmy. lithium je ze skupiny alkalických kovů (ne tedy barevných kovů jak uvádí) ten nejlehčí. má atomové číslo 3 a je v tabulce hned za heliem. vLKA NEČTU lišíme se v názorech a je to pro mne ztráta času

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy se nelišíte v názorech, ale v uvažování o faktech. Vlk to řeší padni komu padni a vy jste citovka, která nereaguje racionálně.

      Vymazat
    2. Ale to přece není pravda. Vlk je nekritický fanoušek ČSSD a Viktorky Plzeň. Stejně jako zapřisáhlý odpůrce Babiše a Zemana. Fakta si vybírá a hodnotí způsobem, aby to vyšlo po jeho.

      Vymazat
    3. Anonymní12. října 2017 22:57
      „vLKA NEČTU lišíme se v názorech a …“
      Vidím to podobně, ale zde se zmocnil kritického tématu, tak jsem udělal výjimku a opět jsem zklamán. Ve článku uvedené tvrzení: „..navíc ani zdaleka nebylo jisté, že Australané vůbec něco najdou.“
      Průzkum prováděla v té době ještě česká firma Geomet, která se nejspíš soustředila na nastudování prací České geologické služby, která od šedesátých do osmdesátých let prováděla průzkum těch ložisek. Autorský vklad Geometu mohl být v tom, že přehodnotili, vzhledem ke změnám ceny, jak velkou část ložiska, bude ekonomicky výhodné vytěžit.
      Ta odhadovaná cena nákladů australské firmy ve výši 1mld Kč, nejspíš zahrnuje náklady za nákup Geometu, odměny manažerům a vyplacené dividendy. Takže se toho ujmuli australští žraloci:
      „.. obrátili se se svou žádostí na český stát v době, kdy ceny byly na úplném dně a kdy investovat do průzkumu lithia mohl jen naprostý dobrodruh a hazardér nebo VIZIONÁŘ.
      Zdá se, že v případě Autralanů šlo o ten druhý případ. Jako jediní totiž dokázali správně odhadnout trend a naskočit do vlaku, který jel správným směrem a neměl ještě žádné pasažéry! Osobně smekám před jejich přesným odhadem budoucího vývoje! Jde o čítankový příklad podnikatelského instinktu!“
      Dosti naivní, nebo vědomě zavádějící pohled. I cenu tak silně obchodované komodity, jako je ropa, je možno po dlouhé roky deformovat (samozřejmě, že to není v silách každého). Natož cenu komodity, jejíž obrat je mnohem menší. Také kdo sleduje technický vývoj, tak již mnoho let dopředu odhadne vývoj poptávky po komoditě (na rozdíl od nás, běžných konzumentů Zpráv a Novinek, na což Vlk nejspíš hřeší).
      V jiných případech však je Vlk opatrný:
      „Což ovšem mi nebrání být velmi opatrný ve zkoumání toho, jestli náhodou nejde o loupež českého národního pokladu, jak nám nyní před volbami chtějí nakukat Okamurové, Babišové /sic!!!,“
      Vlk si to nakukat nenechá, ale občané o suroviny a celé možné navazující průmyslové odvětví nejspíš přijdou, pokud to někdo nezarazí. Zde je patrná potřebnost opatření, které razí SPD – Tomio Okamura:
      „O všech, pro stát důležitých věcech, by měli rozhodovat občané v referendu.“ P.K.

      Vymazat
  3. Je zarážející, jak jeden pamflet sepsaný ministerstvem bez jakékoli kontroly Vládou a bez vědomí veřejnosti, dokáže ohrozit suverenitu republiky v rozhodování o surovině strategického významu. Hlava mi to nebere. Víte, možná se nakonec zjistí, že Blaničtí rytíři nejsou Blaničtí, ale Cínovští a až je tam probudí Australané, tak jim nebudou rozumět a strašlivě se rozzuří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už aby to bylo.

      Vymazat
    2. blaniční rytíři se neprobudí protože nebudou sanovat idiocii našich představitelů, které jsme si zvolili. A jenomtakový kokot jako ty se může dovolávat pomoci tak kde si může pomoci sám!
      s úctou tvé blbosti Václav


      Vymazat
    3. On problém není v tom, že ministerstvo sepsalo memorandum a podepsalo ho společně s australskou akciovkou s nejasnými vlastníky. V tom memorandu, je odvolání na smlouvu o ochraně investic z r.1993, podle níž by mohla na stat situace taková, že pokud stát, tzn.ČR nepůjde težařům na ruku, ta by mohli, aniž by kopli do země vyvolat arbitráž o zmaření investice a vymáhat výpalné, podobně, jako to Kalousek zařídil Šťávovi z Diag Human.
      K tomu riziku těžby: ti hoši, údajně z austrálie, měli asi lepší informace o nalezišti, než vláda, nebo možná infor,ace naše strana lidem jen zamlčovala, aby mohla s těžařskou firmou začít další kolo OKD, jen řádově vyšší.

      Vymazat
    4. Čtěte dál. Dnes vyšlo pokračování, které všem citovkářům nažene krev do hlav. Chudák vlk, ten to schytá. Jsme v Čechách a lidé, kteří vyrůstali na televizních pohádkách nesou těžce kritické myšlení.

      Vymazat
  4. Vlku ! Mas abnormalni schopnost mnoha slovy rict velmi malo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ne, řekl toho dost na to, abyste mohli uvažovat. je-li vám ovšem rozum nadělen.

      Vymazat
  5. a) EMH byla účelově založena za účelem těžby českého lithia
    b) ve všech informací o této firmě je uvedeno, že má aktivity v ČR snaží se podsouvat, že ji patří práva na 100% naleziště (stačí použít google), jinak jsem o jejich aktivitách nenašel vůbec nic
    c) Geomet který provádí průzkum byl účelově zakoupen EMH a tato jejich akvizice je jejich JEDINOU aktivitou, kromě sepisování referend a nesmyslů pro investory
    d) rostoucí cena lithia se dala předpokládat vzhledem rozvíjející se oblasti elektromobilů
    e) největší zásoby lithia v Evropě jsou v Srbsku, ale to si na těžbu najalo těžařský obr Rio Tinto a ne nějakou pochybnou firmu s 10-ti zaměstnanci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přečtěte si dnešní pokračování - nebudete za osla.

      Vymazat
    2. Samoyřejmě, když foirma vrazila miliardu (!) do průzkumu a má přednostní právo na ložisko, tak klidně může prohlásit, že to ložisko vlastní. Ostaně čtěte vlka pozorně, je tam všechno a co tam není je v dnešním pokračování.

      Vymazat
    3. Firma, která má celkový majetek cca 60 mil korun vrazila do průzkumu miliardu? Co vy hulíte v tom Lidovém domě?

      Vymazat
  6. Možná bych s autorem souhlasil, jak s tím jeho grafem, s tím jak to postupně probíhalo i s citacemi např Špidly i dalších. Ale zásedně nemohu souhlasit s jeho představou, že Australané jsou /dobří/ vizionáři. Když trochu zatápete v paměti, jistě si vzpomenete, že když USA /NATO je v podstatě jiný název USA/ napadli ať už Jugoslávii nebo Afghanistán, věděli dlouho dopředu, ze satelitního průzkumu, jaké se tam v horách nacházejí bohaté zásoby nerostných surovin. Proto jim také stačilo postavit základnu v "Uloupeném Kosovu". A v Afghanistánu má CIA ještě k dobru drogy, jejichž pěstování ta za dobu jejich přítomnosti stouplo snad o 5000%. Kolik myslíte,že od okupace těchto dvou území tam bylo otevřeno dolů? Ve kterých se zuřivě těží /správně rabuje/. A vždy spomocí místních gaunerů, ať UCK, nubo mulahů. U nás to jsou politici. Už jen to, že to rojela ODS a dokončuje to ČSSD, mluví za vše. U nás má prý zájem i fa. Krvavé Madly. Myslíte, že to je konkurence Australanů, no tak to jste pěkný dyliny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Kosovu žádný nový důl nebyl otevřen. Ten, který je zajímavý (Trepča) leží na území s převahou srbského etnika a amíci a gangteři z UČK jsou na něj zatím krátcí.

      Ohledně "rabování nerostného bohatství Afghánistánu" se tu správně ozval jeden nepřející čtenář, ale měl pravdu. Nic takového nelze na netu dohledat. Takže tak.

      Vymazat
  7. P.S.: A to se bavíme zatím hlavně o Lithiu. Mluví se i o jiných kovech. Ví vůbec vláda co tam průzkum vlastně objevil? Měli ti naši idioti vůbec v povolení průzkumu podmínku, že jim výsledky budou sděleny?

    OdpovědětVymazat
  8. Vlku, vlku, zase takový blábol, ty se jednou z těch "důkazů" pose.eš. Pro nás je směrodatné, co se dá zjistit o té australské firmě a o nastrčeném bílém koni co podepsal to memorandum pár dní před volbami a nakonec také na rozbor textu memoranda co udělali právníci a rozhodně jejich názor není potěšující. Takže příště lobuj za socany jinou formou, tohle je moc průhledné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale vždyť to všechno vlk popisuje. Vaše "zjištění" kulhá za pravdou. buďte trochu, aspoň trochu kritický a racionální!!! Blk vám nemusí sedět, ale srovnejte si fakta a pak stačí chvilku přemýšlet..

      Vymazat
  9. Nejlepší na tom je ovšem článek o zamezení dvojího zdanění, to je prostě perla. http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/ViewFile.aspx?type=c&id=2896 Článek II, to je prostě perla kterou mohl podepsat jen naprostý idiot. Stručně a jasně, když něco vykopete v Austrálii tak musíte zaplatit daň za přírodní zdroje, pronájem a příjmů, když u nás tak jen daň z příjmů. Takže podle té smlouvy nemáme nárok na NIC.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuhle "perlu" podepisoval kdysi Klaus. Jinak by sem investoři nešli.

      S tím vaším vývodem nemáte pravu. Český stát má přednostní právo vstoupit kapitálově do těžařské firmy a podle onoho memoranda má přednost při zpracování vytěženého až po finální prodkty (od baterií až po čisté lithium do vodíkové bomby).

      Vymazat
    2. Které těžařské firmy? Myslíte tu investiční společnost co ji vlastní 5 bank a žádný těžař? Takže náš stát, který si neustále musí půjčovat na běžné výdaje bude investovat do firmy, kterou vlastní 5 bank? No hlavně, že stát, který si neuhlídá ani vlastní vodu a úředník je buď zkorumpovaný nebo neschopný si vezme nějakého partnera, kterému bude říkat australský těžař a bude od něj brát něco přednostně? Děláte si srandu, jste naivní nebo věříte ve spravedlnost, která musí alespoň jednou zvítězit?

      Vymazat
    3. Anonymní13. října 2017 10:38
      „Český stát …. podle onoho memoranda má přednost při zpracování vytěženého až po finální prodkty (od baterií až po čisté lithium do vodíkové bomby).
      Tohle je přesná Sobotkova formulace. Bohužel z ní nevyplývá, v jakých cenových relacích, budou žraloci skrytí za „australskou firmou“, tomu prozíravému státu, vytěžené lithium prodávat. Jistě za „tržní“ ceny, jejichž výši dokáží spekulanti nastavit podle potřeby. P.K.

      Vymazat
  10. Vlk je prostě vlk. Dnešní názor ochránců : Patří do naší přírody.
    No nic, ale je to predátor. A náš vlk je takový zvláštní, už několikrát jsem inzeroval, že zastává opravdu zvláštní názory. Věřím mu jako vlkovi.
    Václav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. City. city city. Václave, kde jste zapomněl rozum? Srovnejte si fakta, která vlk shromáždil. Není daleko pro nás prospěšnější využít šanci, vzniklou v "memorandu" a věnovat se zpracování lithia až po finální produkt - autobaterie nové generace? Není lepší si proklepnout své "politické miláčky" a prověřit si je? Proč tolik lidí nesnáší kritické myšlení, když se to dotkne jejich "přesvědčení".

      Vymazat
    2. Anonymní13. října 2017 9:32
      Neuniklo Vašemu kritickému myšlení, že těžaři budou mít volnou ruku, za jakou cenu nám budou ochotni tu vytěženou surovinu prodat? A tím určovat, zda celé navazující odvětví, bude vůbec výdělečné, či světově konkurenceschopné? P.K.

      Vymazat
  11. Poslouchala jsem debatu senátorů, a mohu říci, že mne zarazily dvě věci- firma, která dělá průzkum, není tatáž, s kterou bylo sepsáno memorandum.
    V roce 2016!! se novelizoval ( teď to neřeknu správně) horní těžební zákon, kde je výnosnost pro český stát ponovu ne 10 % z objemu rody, ale max10 % z čistého kovu, což bude pro ČR v procentech asi 0,006 % z ceny na světových trzích.
    Má vlastní konspirace? Nejprve se udělá průzkum, pak se ČR zaváže tak, že s tím nepůjde hnout.
    Kdyby to ČSSD myslela vážně, místo memoranda by uzavřela s těžební společností smlouvu o společní firmě ( s DIAMO), kde by stát měl nadpoloviční vlastnická práva.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nechápu proč nečtete co vám píšu. Ve smlouvě o zabránění dvojího zdanění mezi Austrálií a ČR je jasně uvedeno, že australský subjekt je zbaven povinnosti platit daň za surovinu. Takže v zákoně může být cokoliv a jediné co budou platit je daň z příjmu. Takže zapomeňte na nějakých 0,006%. Vzhledem k tomu, že někoho napadlo, že je ten podíl malý, tak se ho snaží zvýšit, ale vzhledem k podepsaným dohodám nám to bude k ničemu. Odkaz tam je, takže si to zmáknete ověřit.

      Vymazat
    2. Dnes od Vlka dostanete ještě větší nářez, včetně vašich milovaných politiků! Bylo by dobré uvažovat o celé aféře s chladnou hlavou. je před volbami a hrají se s námi různé hry.

      Vymazat
  12. Dle mého Vlk je velmi mazaný provokatér a vůbec bych se nedivil, kdy se přišlo na to, že je zaměstnancem na MV u Jandy. Vlk je krtek, který má za úkol nikoliv prudit ale rozmělňovat názory a tak je posouvat do bezvýznamnosti. Ti blbouni, kteří tady se projevují jako zarytí antikomunisté, jsou jen užiteční idioti. Vlk je právě tou svoji "dvojitou hrou" nebezpečný, není hloupý a svoji práci pro Canarise dělá na jedničku (zdalipak jste si už na netu přečetli je Wilhem Canaris byl členem protinacistického odboje ? - poražený-vítěz začíná měnit i svoje dějiny)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí ho skoro nikdo nečte a tady dostává pravidelně svoji nakládačku a hodinku hanby. Jemu to ale nevadí, on si vystačí sám se zrcadlem.

      Vymazat
    2. Místo povrchních odsudků si prosím přečtete lčánek pozorně a srovnejte fakta. Jistě, pod nos vám nepůjdou, protože fandíte jiným politickým subjektům a soc.dem je zrádná strana. Ale přesto si prosím zachovejte soudnost a zdravý rozum.

      Vymazat
  13. Kosovlkovi dost hrabe!Ani jeho nemoc není na omluvu!Milý Kosovlku,to si opravdu myslíš,že v ČR není nikdo,kdo by neuměl provést geoprůzkum?Neblbni!Nebo jsi již zblbnul?Vše je tedy zcela jinak nž se snažíš podat v zájmu těch,co se pakují z každé zlodějny!Jen připomenu ,že Čech neumí spravovat hospodaření s pitnou vodou(vlastněš jen fakturaci)tak to museli korupčníci dát cizákům!A tak je to se vším!Jdi se léčit Kosovlku!

    Pavel Beran

    OdpovědětVymazat
  14. Volte ČSSD! Pouze čelní reprezentanti ČSSD vám zajistí lithiové akumulátory do vašich mobilů zcela zdarma.

    OdpovědětVymazat
  15. Tenhle vlk je takový malý čulík. Tak si je oba pořádně přečtěte, ať víte, na kom jste.

    OdpovědětVymazat
  16. Dle mého názoru který jsem již vícekrát po přečtení článků vlka vyjádřil musím znovu upozornit, že vlk je někdy více a jindy méně rafinovaný škůdce a hnidopich.
    Nějaká pochybná australská společnost je mi šuma fuk a její problémy kolik je státl průzkum o který nebyla žádána a dělala jej z vlastní iniciativy mne také nezajímá. Pokud někdo hodí peníze do kanálu a chce náhradu pak ho každý rozumný soud pošle na vyšetření do Bohnic. Takže shrnu Vlku ty tvé pohádky vyprávěj svým dětem máš-li jaké. Jednoho takového rozhodčího sooudce jsem už zažili byl to rektor Plzeňských práv pod si pamatuji mimo to že produkoval rychlopávníky za víkend a byl u počátku katastrofálního vyjednávání ohledně Šťávovi krevní kauzy. Dnes je právníkem tohoto bývalého českého občana jistý dr. Kalvoda podobný podvodník který za svého ministrování užival zcela bez skurpulí tiul JUDr. Abych dokončil Vlku jdi tam kam chodí i císř pěšky.
    Václav

    OdpovědětVymazat
  17. Jenom kolonie si nechá vyrabovat své přírodní zdroje ve prospěch cizího nadnárodního kapitálu. A my jsme kolonie protože jsme tak učinili prostřednictvím zkorumpovaných stran, které nějakými kanály obdrží malé všimné v milionech korun do stranické pokladny. Tak to je a nikdo to nezmění. Západní státy stejnou metodou vyrabovaly celou Afriku a Asii a ještě Jižní Ameriku. Pět bilionů korun které představovalo ložisko Lithia již nám nepatří a bohatnou z toho bude Australský a Americký kapitál.

    OdpovědětVymazat
  18. Jiří Jírovec13. října 2017 10:27

    Případ lithia jen vytáhl na povrch idiocii českých politiků, která se táhne od roku 1989.

    Vtip je v tom, že stačí dát průzkumná práva malé společnosti a už je daná komodita v hajzlu. Souvisí to s českou legislativou a potvrdil to Sobotka: "kdo má právo těžit, ten vytěženou surovinu vlastní a stát s tím nemůže nic dělat". Tečka.

    Československo mělo vynikající geology, průzkumné kapacity a státní podniky. To vše bylo po roce 1989 rozdrobeno privatizací a bylo zaděláno na současnou situaci.

    Geomet s.r.o. byla tak zvaná start up company. 4 čeští geologové měli nápad a potřebovali peníze. Nechali se koupit australskou společností, European Metals Holdings Limited. To není těžařská společnost. Je to skupina, která shání na akciovém trhu peníze pro projekt Cínovec. Podle jejího odhadu je návratnost investice 20% (https://www.europeanmet.com/wp-content/uploads/2017/09/20170912-EMH-Benchmark-Presentation-Sep17.pdf).

    5 hlavních akcionářů (podíl v %):
    1. Computershare Company Nominees Ltd 26.39
    2. HSBC Custody Nominees (Australia) Limited 20.58
    3. Armco Barriers Pty Ltd 9.74
    4. Inswinger Holdings Pty Ltd 6.47
    5. J P Morgan Nominees Australia Limited 6.17

    Ignorance českých politiků nikoho nepřekvapuje. Je úplně jedno, jestli jde o Brabce, Babiše, Sobotku nebo kohokoli jiného. Jejich předchůdci to zkurvili již na začatku a protože všichni vyznávají mantru o soukromém podnikání a škodlivosti vstupu státu do podnikání (všimněte si kolik z nich by rádo zprivatizovalo výdělečný Budvar) nemají v ruce žádné zbraně.

    Tak se stane, že vláda nezbystří pozornost, když čtyři geologové požádají kdesi v Ústí nad Labem o povolení k průzkumu ložiska. Nebyl to ministr Drobil, který tehdy měl starost jak "odklonit" majetek kvůli rozvodu?

    Memorandum je směšné, protože vytěžená hornina, obsahující lithium patří přes Geomet s.r.o. Australanům a nebo komukoli dalšímu, kdo celý kšeft nakonec ovládne. Sobotky se v Senátu nikdo nezeptal, co snaha vlády uloupnout část lithia vlastně znamená. Nikdo se nezabývá ani tím, proč Memorandum nezmiňuje držitele povolení, tedy Geomet s.r.o.

    Ještě dodatek: Kdyby vláda opravdu řídila stát jako firmu, tak by musely existovat analýzy, jak s přírodním bohatstvím naložit ve prospěch státu.

    OdpovědětVymazat
  19. Vedlejší bonus pro firmu bude v případě Cínovce a těžby lithia rubidium, které je rovněž obsažené a velice žádané a samozřejmě rovněž cín a olovo. I na tyhle produkty z těžby by měl stát pomyslet, protože i jejich využití a cena nejsou zanedbatelné. Proč se vůbec podepisovalo to memorandum jestli-že by nemělo jisté právní záruky a závazný charakter? Cár papíru to jistě nebude. Jinak nejde jen o to vytěžit, ale zpracovat do použitelného polotovaru a to může být teprve cenově zajímavé. Jinak jsme v situaci např. Tanzánie, která nechala zahraniční firmy těžit, bohatnout a sama má jen holou prdel a zůstanou jí ekologické škody.

    OdpovědětVymazat
  20. Vlkovi nelze upřít velkou snahu po vyargumentování, jen nelze souhlasit se všemi jeho závěry, které na základě argumentů podává. A tak třeba nesouhlasím s jeho závěrem, že průzkumník by měl mít přednostní právo těžby, protože je to ve světě běžné. U nás tolik surovin zase nemáme, abychom s nimi mohli takto plýtvat. Vlastníkem suroviny je stát a ten musí rozhodnout o těžbě v době a za podmínek, které jsou pro něj výhodné. A aby měl o čem rozhodovat, musí mít k dispozici výsledky průzkumu.
    Nemusím být vizionářem, abych věděl, že nakupovat se má, když je cena dole. A vzhledem k platným zákonům v ČR umožňujícím snadno drancovat naše přírodní bohatství kýmkoliv, je požádání o průzkum v podstatě nákupem suroviny za velmi levno. Právě s ohledem na přednostní právo požádat o povolení k těžbě. Logické by, podle mého, bylo, kdyby stát povolení k průzkumu jasně podmínil předáním jeho výsledků státu, na jejichž základě pak stát může v době, kdy je to pro něj výhodné vyhlásit výběrové řízení na těžbu za jím přesně stanovených a pro stát výhodných podmínek. To je to, o co tu jde. A ne o to, že pochválím někoho, že dokáže profesionálně využít i s pomocí donekonečna prodlužovaného a rozšiřovaného průzkumu. Samozřejmě, že průzkum něco stojí, proto motivace k jeho provedení se dá podpořit různými vhodnými ekonomickými prostředky, zaručené povolení k těžbě k nim ale rozhodně nepatří. A co se týče ceny lithia v roce 2010, ta nebyla ani v té době úplně zanedbatelná a určitě přispívala ke zvýšení rentability průzkumu, protože jednou s usancí povolení průzkumu je i to, že vytěžená surovina patří průzkumníkovi.
    Možná, že by to pro globální firmu nebylo až tak zajímavé, ale pro státní by to být mohlo.

    OdpovědětVymazat
  21. Hodně řečí prakticky o ničem. Hlavně si je třeba uvědomit, že žijeme v kapitalistickém systému a nějaké státní či národní je už sprosté slovo.
    Kdysi jsme měli všechny potřebné instrumenty a pod státní střechou. Kvalitní Geologický průzkum, uměli jsme dobývat všelijaké rudy až po uran, protože jsme na to měli lidi a to ne nějaké.
    Jenže všechno je už pryč a my musíme vše darovat nadnárodnímu kapitálu a to vodou počínaje. Kdy přijde na řadu vzduch ?
    Takže bych radil zklidnit nervy, protože budeme zase okradeni, ať chceme nebo ne.
    Naše ultrapravice, ODS a sTOP mlčí a to je vypovídající.

    OdpovědětVymazat
  22. Babišův dopis Havlíčkovi :

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Andrej-Babis-napsal-otevreny-dopis-ministrovi-prumyslu-Jirimu-Havlickovi-507963

    OdpovědětVymazat
  23. Pan Vlk si zakládá na faktech a logice. Přehlédl, že ložisko lithia v Krušných horách je evidováno od dob totality s tím, že není podobně zmapováno. Dál se odvolává na graf ceny l-koncentrátu a opěvuje pronikavost podnikatelského úsudku dotčené firmy, aniž by věděl, že l-ion baterie se do užití prosazují, se zřetelnou, technicky danou progresí, postupně od roku 1990. Takže ne geniální Australané, ale blbí, nebo uplacení čeští ministři. Křivka ceny opisuje poměr poptávky a nabídky, je tedy pouze ukazatelem okamžité tržní hodnoty. Bez ohledu na další možná užití lithia mohou jeho cenu dále ovlivnit nová řešení ukládání elektrické energie zrovna tak, jako jiná, než dosud převažující řešení elektromobility. To zvažují skuteční prognostici, tím je dána i otázka zda těžit, nebo konzervovat. Něco do úvahy, vážený pane Vlku.

    OdpovědětVymazat