Reklama

.

.

pondělí 23. října 2017

Mexičané mají zájem o ruský letoun MS-21

24. 10. 2017    zdroj
Mexická letecká společnost Interjet projevila zájem o koupi ruských letadel MS-21. Prezident společnosti Miguel Alemán Velasco to sdělil agentuře RIA Novosti.
"Máme velký zájem o MS-21, protože komponenty, z nichž se skládá, jej činí lehčím, spotřebovává méně paliva. Motory má americké, ale doufáme, že Rusko bude mít i svůj vlastní motor, lehčí", řekl Velasco.


První let MS-21 se uskutečnil 28. května 2017. Toto letadlo pro osobní dopravu je uváděno jako konkurent Boeingu 737 MAX a Airbusu A320neo. Nahradí T-154. V různých modifikacích je schopné vzít na palubu 150 až 210 cestujících. Jeho dolet je až pět tisíc kilometrů. V letadlech jsou zatím americké motory Pratt&Whitney PW1400G. Počítá se s tím, že v budoucnu bude vybaveno ruskými PD-14.

MS-21 je prvním strojem na světě v této třídě, který využívá tzv. "černé křídlo", vyrobené z kompozitních materiálů. Na přelomu let 2018-2019 let budou zahájeny dodávky nového letadla Aeroflotu. Podle odhadů hlavy Ministerstva průmyslu a obchodu RF Denise Manturova bude za 20 let vyrobeno asi tisíc letadel tohoto typu. V tomto okamžiku korporace Irkut oznámila, že má závazné objednávky na 175 strojů.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

4 komentáře :

  1. Jo skvěle Rusko jen tak dál sankce vaši zem jen posílily.

    OdpovědětVymazat
  2. Předevčírem jsem viděl na you tube dokument historie vzniku raketových motorů RD 180. Musel jsem smeknout před důvtipem a houževnatostí ruských techniků a konstruktérů. Dokázali vyřešit to, co američané považovali za neřešitelný problém. A za zlomek peněz, které američané utápí ve svých raketových programech.
    Jakékoliv pochybnosti o tom, že Rusové nějaké technické problémy při konstrukci svých reaktivních motorů nedokážou vyřešit, vidím po shlédnutí tohoto filmu, jako liché.

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle letoun se vyvíjí již moc let a zatím se zalétává jediný prototyp. Takže si Mexičané ještě nějaký pátek budou muset počkat. Případné první kusy budou bezpochyby létat v barvách Aeroflotu na vnitrostátních linkách, než letoun dostane příslušné homologace a certifikace pro provoz ve světě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letadlo právě prodělává ruskou certifikaci, příští rok se má certifikovat podle EASA, první seriové dodávky pro AFL nebo RedWings 2019. nějaký pátek to je, ale v leteckém byznyse se letadla objednávají několik let dopředu i u B a A.

      Vymazat