Reklama

.

.

úterý 3. října 2017

Ne a ne. Český stát prostě lithium těžit nebude

Geo
3.10.2017  Eurasia24

Média v pondělí 2. října přinesla zprávu ČTK, která slavnostně oznamuje, že lithium vytěžené v Krušných horách by se mělo zpracovávat v takzvaném „Česku“. Ve zprávě není ani slovo o tom, že by strategickou surovinu měl těžit český stát.


Eventualita, že by lithium těžil stát, není pro novináře absolutně žádné téma. Nezajímá je. Naopak, předhazují nám kost, za kterou máme být rádi a držet huby.„Naším hlavním cílem je, aby lithium bylo nejen získáváno, ale především dále zpracováváno a finalizováno v rámci ČR. Proto jsme s právoplatnými držiteli průzkumných licencí zahájili rozhovory nad tímto naším požadavkem již v předstihu,“ řekl ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček, embíej.

Co je „hlavním cílem“, je tedy jasné, a co je „v předstihu“, to si každý domyslí.

Ale ten kvap je už jenom pro jistotu, protože ani po volbách se nejspíš nic nezmění. Havlíček, vzorný člen ČSSD, podepsal memorandum o porozumění s australskými těžaři European Metals Holdings. A jak píše ČTK „australský investor má průzkumné licence od ministerstva životního prostředí a podle Havlíčka je pravděpodobné, že právě tato firma bude rudu těžit.“

Pokud někdo čte předvolební bláboly a má povolební iluze, nechť vezme v potaz tuto skutečnost: ministerstvo životního prostředí vede od ledna 2014 Richard Brabec – místopředseda hnutí… ano, ANO!

Osmadvacet let nestačilo, jede se dál. Na rozkradené a zbořené „nerentabilní“ podniky jsme už všichni zapomněli. Na lesy zplundrované „klimatickými změnami“ si pomalu zvykáme stejně jako na půdu zastavěnou sklady a montovnami. Ale pod povrchem, tam toho ještě je.

Tak proč to nepředhodit miliardáři Karlu Janečkovi a australským těžařům? Právě tito se mají o cínoveckou bonanzu podělit.

„Když bohatne země, musí bohatnout i lidé,“ hlásá Lubomír Zaorálek z předvolebních plakátů. Země už je asi bohatá dost, možná dokonce bohatší než „geniální matematik“ a parta Australanů.

Dluh „Česka“ je přece zanedbatelný, infrastruktura je v nejlepším pořádku a na důchody za čtvrt století – než se lithium vytěží – nebude potřeba ani koruna, protože už žádné důchody nebudou. Tak k čemu ty tři biliony?
 
- - -

62 komentářů :

  1. Cílem je se napakovat. Česko je úplně vytunelované včetně mozků. Tady už neumí nikdo nic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Univerzity chrlí nezaměstnatelné absolventy humanitárních věd a řemeslníky,abys lupou hledal.Mladí nechtějí do učebních oborů.Rodiče chtějí mít svá génia humanitních věd.

      Vymazat
    2. 21:32 Univerzity studují Dospělí jedinci, kteří studovat chtějí. Ze studenta humanitního oboru fakt řemeslníka neuděláš. Soudruzi to už kdysi zkoušeli a nefungovalo to.

      Vymazat
    3. 22:48 Řekněme, že jsem sobec a že mě zajímá, jak mi absolventi humanitního oboru vrátí náklady na studium, hrazené z mých daní. Dobré řemeslníky, techniky, lékaře a učitele jistě potřebujeme a proto se vyplatí, ale co ti ostatní "specialisté" na plané žvanění? A prosím neříkejte, že je budu platit i dál v nějaké neziskovce, zbytečném úřadu nebo jako nezaměstnané.

      Vymazat
    4. Bude tezit rudu ktera patri Cechum a nezaplati zadne dane , a vlada jim da vse a vybuduje pro ne vse zdarma !! Tak je to vsude..

      Vymazat
    5. 23:47 - jestli vláda/vlády bude/budou postupovat jako dosud, tak se komunisté vrátí, možná v jiné podobě, a bude režim jako řemen. Nadvýroba humanitně "vzdělaných" občánků a nedostatek řemesel, která společnost živí a poskytuje potřebné služby je jen odrazem všeobecného mylného nastavení české společnosti. Asi tak.

      Vymazat
    6. 22:48, ty jsi prostě hňup a nepomůže ti k tomu nic. Blbem jsi se narodil a jako blb i zemřeš.

      Vymazat
    7. Jsem upřímně rád, že nežiju v zemi, kde stát nařizuje studentům, co mají studovat. To už tady bylo a viděli jsme, že tohle sociální inženýrství vážně nefunguje.

      Vymazat
    8. 10:40 Říkáte hlouposti. Ať si každý studuje, co ho baví a stát to nepotřebuje, ale za svoje. Pokud jako občan na něco přispívám, mám právo mít z toho užitek. Je hloupost platit něčí hobby. Svoboda, jak si jí představujete vy, také nefunguje. Představte si krajní případ, že všichni by studovali třeba egyptologii. Všichni by byli vzdělaní, hrozně by je to bavilo, ale pomřeli by hladem.

      Vymazat
    9. 10:40-nevystudoval jste sociální inženýrství, které je ve "fóru" dnešní doby? Máte ale pravdu, "žádné soc. ingství nefunguje.

      Vymazat
  2. Opravdu jsme takoví idioti, že ani před volbami nedonutíme politiky, aby nám "vysvětlili" svůj postoj k budoucnosti těžby lithia? Pokud ano, pak si zasloužíme, aby nás ta domácí i mezinárodní hovada odrbávala až k hořkému konci...

    OdpovědětVymazat
  3. Horní zákon hovoří o tom, že v případě strategické suroviny nemusí dostat povolení ten, kdo to zkoumal. Bohužel ale bude rozhodovat EU. Otázkou je, zda se řekne je-li lithium strategickou surovinou.

    OdpovědětVymazat
  4. Prodali vodu, prodají lithium. Co je v kapsách politiků, to se počítá.

    OdpovědětVymazat
  5. Vážení toto je krádež za bílého dne. Jestli toto ještě projde politikům, tak už nevím co by se mělo stát, abychom si nedali všechno líbit. Tady se krade a krade a slušní lidi se na to mohou jen dívat. Justiční mafie kryje lumpárny a zloděje. Žádná morálka o které tady Vašek flaška snil není. Hodnoty morálky spadli jen na peníze a kariéra. Nic jiného už tu nemáme. Soudů stačí, že politik-zločinec prohlásí, že konal v souladu se zákony, ale bohužel konal v rozporu s morálkou, která zejména u těchto lidí chybí. V kulturním světě politik odstoupí a u nás si hraje na presumpci neviny. už aby byli volby. Doufám, že už se nenajde nikdo, kdo dá těm největším lumpům amnestii. To si mohl dovolit jen kvůli sobě, aby zakryl své zločiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. možno aj keby začali odoberať občanom orgány tak budú držať hubu, ľudia idú dobrovoľne na porážku

      Vymazat
  6. Naše vlast udělala na nás dlouhý nos. Paní Lenka Procházková píše nádherné slohové práce o vlastenectví a najednou bum a každému je jasné, že na nás naše vláda kašle. Na Outsidermedia Keller radí, aby vysokoškoláci volili sociální demokracii. Nepomátl se nám?

    OdpovědětVymazat
  7. Jako u církevních restitucí- vláda na odchodu rozhoduje o tom co ji už nepřísluší. Pamatujme si to jsou tam ANO SOC.DEM. a černoprdelníci.
    Václav
    Ps jednou ukradené se i po případném vítězství rozumu bude muset vykoupit za velké peníze daňových poplatníků. Ti kteří si namastí kapsu budou říkat: já nic já za to nemohu to ti druzí!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych to nechal Babišovi. Tam je jistota, že neplatí daně na Severním pólu a na Kajmanských ostrovech, ale v ČR.

      Vymazat
    2. Babiš je místopředsedou vlády, která tu zlodějskou lumpárnu schválila!!! Tak žádný hlas ani Babišovi! Leo

      Vymazat
  8. To co pronesl pan president Zeman na setkání s občany, že státní podnik nemá zájem na těžbě to je urážka rozumu českého občana. Státní podnik je povinny plnit zadání pokud to neplní není to státní podnik. Je to vlastizrádce. Možná, že "naše armáda a policie" nás také nemají zájem nás chránit?
    Václav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle toho, že nám dělá premiéra pan Sobotka, je nevhodné používat výraz "rozum českého ofčana".

      Vymazat
    2. To od Zemana smrdí výmluvou na to, že je mu lhostejné, kolik bohatství se odtud odveze. On si na své přijde. Ten humbuk, že Zeman je ten jediný správný prezident se postupně vyčerpává.

      Vymazat
    3. 20:48 - vrať se do kavárny za Kalouskem.

      Vymazat
    4. 20:54, to si máme nechat všechno líbit? Už jsem jednou naletěl s Dienstbierem. Ve druhém kole jsem volil Zemana a tím jsem mu dal příležitost napravit všechny (stačilo by některé) chyby, kterých se dopustil. Teď už si nenechám tlouci klíny do hlavy.

      Vymazat
    5. 20:23 Zeman si nad tím jen povzdechl. Ale máte naprostou pravdu, že o náplni práce každého podniku rozhoduje jeho vlastník, to jest u státního podniku stát. Přesněji ministerstvo, pod které spadá, ještě přesněji příslušný ministr a strana, ze které pochází. Pokud vím, tak jediné dvě strany, které prosazují těžbu a zpracování lithia českým státním podnikem, jsou KSČM a ANO. Ovšem Brabec z ANO dal licenci na průzkum Australanům. Takže pokud nechceme být zase okradeni tak je jasné, koho volit.

      Vymazat
  9. Armáda a policie je tady aby chránila parazity a ne otroky. PRADEDA.

    OdpovědětVymazat
  10. Paměť národa si musí zapsat, jména šmejdů co stvrdí
    podpisem tento tunel. Věřím, že časy se změní a oni
    stanou před nezkorumpovaným soudem pro řádnou odměnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se již šijí nové tepláky pro politické gaunery a budují nové cely.

      Vymazat
  11. DIAMO, ceska firma udajne nema zajem, to je divny, ze by jim ten nezajem nekdo naridil ? Je to pekna traparna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diamo ale není těžařská firma,, Diamo nic těžit neumí a ani na to nemá potřebnou technologii ani zkušenosti.

      Vymazat
    2. 22:53 Nemáte pravdu. Diamo je historicky těžařská firma a i z jejích dnešních činností cituji: "Hornické činnosti a činnosti prováděné hornickým způsobem, zejména úprava a zpracování radioaktivních nerostů. Provádění inženýrských a průmyslových staveb s technickou vybaveností, včetně prací prováděných hornickým způsobem."
      Jsou vybaveni i pro geologický průzkum. Těžba lithia se od uranové rudy nijak neliší. Technologie na zpracování se dají vyvinout nebo nakoupit. Když je to rentabilní pro Australany, proč ne pro Diamo? Je nesmysl říkat, že to neumíme a proto to nebudeme dělat. To by lidstvo pořád ještě lezlo po stromech

      Vymazat
    3. Lidé jsou stále otroky onoho bludu, že "stát je nejhorší hospodář". Místo aby dělali něco pro to, aby byl stát nejlepší hospodář.

      Budvar ukazuje, že stát může hospodařit dobře. Narozdíl od Bakalova a Schwarzenberova angažmá v Becherovce! Tak kdo je lepší hospodář?! MM

      Vymazat
    4. 4:39 Tato lež je vyvrácena stovkami privatizovaných podniků, ze kterých jsou dnes jenom ruiny. Přesto se najdou idioti, kteří tomu pořád věří.

      Vymazat
  12. Lithium česká firma např. Diamo, těžit nebude.O tuto surovinu v Krušných horách mají zájem zahraniční nadnárodní korporátní společnosti.Tipuji, že těžební licenci získá americká společnost TESLA či Albright company, TESLA slíbí Andrejkovi a Zadolárkovi, že postaví na našem rozvojovém území, zpracovatelskou část a další montovnu s levnou pracovní silou těchto elektronesmyslů, prezentujícími se nulovými emisemi.To je však lež, neboť elektromobil má několikasetkilogramové akumulátory, jejich výroba a likvidace, zatěžuje životní prostředí a dobíjení elekřinou převážně energií z uhelných elektráren.Český stát z tohoto podvodu na občanech a zničeném prostředí těžbou, nebude mít zhola nic!

    OdpovědětVymazat
  13. Co bych na to? Jediné. Volím SPD. Děda.
    A potom spravedlivě soudit současnou vládu.
    Děda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plný souhlas Dědo
      lada

      Vymazat
    2. Dědo přidám se souhlasím též.

      Vymazat
    3. Bez sibenic to nepujde

      Vymazat
    4. O tomhle by např. mělo být referendum, takže se připojuji, taky SPD.

      Vymazat
    5. Aha, budeme v referendu rozhodovat i o těžbě na Cínovci? No to nás teda potěš koště o čem všem bude referendum. To už tam nebude chodit vůbec nikdo.

      Vymazat
    6. 10,50
      Kdyby ti nějací cizáci dělali bordel pod nosem,tak bys k referendu přistupoval jinak!!!!!

      Vymazat
  14. O těžbě této strategické suroviny, zejména pro výrobce elektromobilů, které nemají pražádný smysl a jsou předražené, za nás budou zřejmě rozhodovat v zájmu integrované Evropy EU, USA a Austrálie.Těžební společnosti budou z těchto zemí ničit, plundrovat české bohatství, kterým by se zaplatily všechny vnitřní a vnější zadlužení.Proto nevolíme multikulturní parlamentní vlastizrádce, volíme jedině SPD!

    OdpovědětVymazat
  15. Jiří Jírovec3. října 2017 21:45

    V tomto případě jde o naprosté selhání medií. A opozice, samozřejmě, protože ta by měla vládu rozcupovat.

    Tady se můžeme rozčilovat, ale nic o celé věci víme velmi málo. Nicméně lze předpokládat, že ve hře jsou:

    1) technologie těžby a dalšího zpracování
    2) investice nutná pro zahájení a udržování těžby
    3) očekávaná/skutečná návratnost investice
    4) management
    5) pracovní síla

    Je velmi pravděpodobné, že na Česko zbyde jen bod 5, tedy dodání levné pracovní síly.

    Politici se nebudou abgébovat s nějakými analýzami. Místo toho předvádějí nesnesitelnou lehkost vládnutí. Třetí náhradník mezi ministry obchodu podepíše nějaké memorandum a je z obliga.

    Co když ale je ministr pablb, který neví, co dělá? Co to memorandum vlastně zajímá a jakou má právní váhu? K čemu Česko zavazuje? A mohlo by se pokračovat dál a dál... A třeba vzpomenout na Bakalu a na miliardy, které z uhlí vytěžil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Československu za vlády komunistů se zvládlo všechno. Investovali jsme ze svého a zisk zůstal u nás. Kromě politiků plundrují tuto zemi všichni, kdo ty u vlády volí.

      Vymazat
    2. 21:45 Jenže opozice (kromě KSČM) je za přenechání těžby cizím firmám. Tak, jako přispěla k rozkradení všeho ostatního.
      Kromě levné pracovní síly samozřejmě na nás zbyde odstranění ekologických následků těžby a zpracování. Přesně podle zásady, platné od převratu: "Zisky privatizovat, náklady socializovat".

      Vymazat
  16. Surovina .... komu vlastně patří? Kdo má nárok ji těžit? Někdo si ji tam uskladnil?
    Pokud připustíme, že se lithium nachází na území ČR a patří ČR, měl by si vytěžit stát. Nemá-li na to stát v tuto chvíli prostředky, či technologie, může jej tam ponechat. Zkazí se tam?
    Co vlastně může vlastnit soukromník? Celé území ČR včetně surovin? Kdy Ti naši kluci z parlamentu udělali rozhodnutí ve prospěch ČR?
    ABC

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:10
      a to jsem dnes koukal na debatu u Soukupa a tam všichni mluvili že bych jim (kdybych jim věřil dal i poslední pětku a volil je )
      Jediný kterému jsem mohl věřit byl pan Fiala ne ten profa z ODS , ale solidní člověk z SPD.
      Václav

      Vymazat
  17. To je ale hloupej a nefér článek. Když pominu to, že pan Janeček nemá zájem nic těžit, ale zpracovávat už vytěženou zeminu.Ale copak stát může něco těžit? Proč by to měl dělat stát?
    p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:42
      To bude asi proto, že stát si osobuje právo na vyvlastnění pozemku pod kterým jsou suroviny, protože rozhoduje o tom že mám platit vodu z vlastní stdudny na vlastním pozemku a že pokud koupím pozemek na na tomto naleznu poklad musím ho odevzdat a stát mne nejak odśkodní. Stačí vám to milý nebo milá p
      Václav

      Vymazat
    2. No Václave, to jste to moc nevysvětlil. Takže znovu, proč by měl stát něco těžit? Stát má nastavit podmínky těžby pro těžební firmy, ale proč by měl stát jako takový cokoliv těžit?
      p

      Vymazat
    3. 23:29, stát nastavil podmínky, abychom měli třetinové platy ve srovnání s Německem. Cha, cha, cha, ...

      Vymazat
    4. Jak s tím vším tady souvisí tvůj mizernej plat?

      Vymazat
    5. Tady mám plat jako každý jiný, spíše lepší než horší. V porovnání se svými západními kolegy jsme všichni chudáci, což mne uráží a sakra si rozmyslím, jestli budu někomu pomáhat ke korytu a on mi to nevrátí. Že na nás vydělávají jiní, to je sprostota od těch, kteří nás mají zastupovat v tzv. zastupitelské demokracii.

      Nechte se klidně 0:23 opíjet rohlíkem.

      Vymazat
    6. 22:42 Odpověď je prostá - protože státu zůstane celý zisk z té těžby. Jestli stále nechápete, tak si představte, že na vašem pozemku jste objevil něco zajímavého, třeba brambory. Také se budete ptát, "Proč bych si je měl sám vykopat? Nebude pro mě výhodnější nechat je vykopat sousedovi s tím, že mi z nich nechá jen malou část a ještě budu po něm uklízet rozvrtanou zahradu?"

      Vymazat
    7. Ještě jedna úvaha - nastupuje robotizace a elektrifikace automobilů. Budou jezdit s pomocí moderních výkonných akumulátorů. To je výroba s vyšší přidanou hodnotou. Náš průmysl je z velké, ale opravdu velké části orientován na výrobu automobilů. Naskýtá se naděje, že surovinu jako lithium můžeme v ČR zpracovávat až do finálního produktu a tím do značné míry eliminovat nastupující konkuranci v novém oboru. Ale to chce podnikavost a strategické plánování - což je českým malodušným a neschopným korytářům, kteří jsou momentálně u moci, naprosto cizí. Takže se vlastizrádnému rozhodnutí ČSSD vůbec nedivím - jsou jací jsou.

      Vymazat
  18. V době zlodějsky nastavené měnové politiky
    se z ČR nevyplatí vyvážet ani piliny. !!!*

    OdpovědětVymazat
  19. Pokud se bude lithium zpracovávat v ČR od vytěžení až po finální produkt, tak to bude super. Ale nemůže to dělat stát. Stát nemá co podnikat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ..jak vidno co se děje, ba naopak !
      V tak bohatém státě na atom by občané měli elektriku zdarma.
      Z uhlí a lesu by prosperovala celá země,
      a nic by nepatřilo cizincům,
      viz pivovary,průmysl, bankovnictví.
      V takové zemi by pak měna byla krytá zlatem.
      Dnes má euro hodnotu psychologické hranice, o nic větší*

      Vymazat
    2. 10.46
      Miluji tyto ODS zmrdy
      Václav

      Vymazat
    3. 14:51 - že stát nemá co podnikat, na tom si trvám.

      Vymazat
  20. Kdo nemá co podnikat je církev.
    Největší zaměstnavatel v ČR !!!*

    OdpovědětVymazat