Reklama

.

.

sobota 7. října 2017

Pomáhali nacistům

Monika Hoření
7. 10. 2017     zdroj
Zaznamenali jste informaci, že čeští badatelé získali data o »krajanech« internovaných v SSSR? Do jejího obsahu se mnohá média zamotala a ve svém boji proti všemu, co je sovětské a ruské, některé sdělovací prostředky, i renomované, vyprodukovaly paskvil. Zpráva ČTK 27. září sdělila, že »tisíce záznamů o Češích a Slovácích internovaných v táborech v někdejším Sovětském svazu dostali badatelé z Ústavu pro studium totalitních režimů. Záznamy symbolicky převzal ředitel ústavu Zdeněk Hazdra od ředitele Muzea SNP, které tyto informace získalo z Moskvy. Záznamy se týkají Čechů a Slováků, kteří prošli systémem Hlavní správy vojenských zajatců a internovaných. 


 

Označuje se zkratkou GUPVI a byl zaměřený na vojáky, podobně jako v Česku známější GULAG, který se týkal civilistů«. Zřejmě ona zmínka o gulagu, zde jako vedlejší poznámka, způsobila, že mnozí angažovaní novináři zkonstruovali z této události obludnost a význam pokroutili.

Nejedná se totiž o civilisty, kteří byli internováni v gulazích za sovětské vlády, nejedná se o situaci, kdy v »táborech skončily miliony lidí, hlavně ti, kteří nesouhlasili s tehdejším totalitním režimem« (jak má na svém webu ČRo Radiožurnál), nýbrž o vojenské zajatce z let 1941-1945, kteří prošli zajateckými tábory v SSSR! Šlo tedy o bývalé občany Československé republiky (podtrhuji bývalé), kteří se po Mnichovu a nuceném odstoupení čs. pohraničí stali občany fašistického Německa. Většina to tak chtěla, a tak muži narukovali do wehrmachtu. Tomuto osudu by se vyhnuli tím, kdyby jako odpůrci nacismu uprchli, například do vnitrozemí.

Záznamy mají pojednávat o 69 977 bývalých Čechoslovácích, mezi nimi byli dva generálové a 159 důstojníků, kteří jako sudetští Němci, slovenští Maďaři, Češi z Hlučínska aj. pomáhali nacistům realizovat jejich zrůdné plány. Bojovali ve wehrmachtu na té frontě, kam byli vysláni – v tomto případě na východě, kde za německými vojsky zůstávala spálená země, vypleněná a zbořená města, vypálené vesnice – i s živými lidmi, probíhalo masové vraždění apokalyptických rozměrů. Nelze několika slovy popsat, jaké brutalitě bylo vystaveno slovanské obyvatelstvo Sovětského svazu. Pokud Hitlerovi vojáci nepadli, byli zajati rudoarmějci a skončili v sovětských zajateckých táborech.

Člověk zírá, jak se dnes przní a obrací naruby historie. Je pravdou to, co slýcháme od pamětníků a soudných lidí, kteří již pamětníky nemohou být: zaměňují se pachatelé a oběti, příčiny a následky! Jak to říkal Edvard Beneš? »…Že začnou, o tom buďte přesvědčeni. A konečně přijdou opět, aby od očišťování přešli k útoku…«

Badatel ÚSTR Štěpán Černoušek sice v ČRo uvedl, o jaké zajatce se jednalo, ale koalici, v jejíchž řadách vojáci bojovali, označil za německou. Již nikoli hitlerovskou, fašistickou. Záměr?

Pověstný ÚSTR na svém webu zveřejnil odkazy na články, které média k události vydala. Jestli je tento ústav vědeckým pracovištěm, jak tvrdí, měl by novináře upozornit, že mnozí téma pojali účelově, ba v rozporu s historickou pravdou.

51 komentářů :

  1. A Vy nevíte že velká většina mainstreamových novinářů jsou zkorumpovaní pakážisté? Co od nich čekáte? Tachecí, Witovská, Tvarůžková, Borek , Dolanský , Takáč, Romancov, Fištejn, Holub, Drtinová, Veselovský atd. Fuj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V redakcích nesedí novináři, tam řádí šmokové.

      Vymazat
  2. V počátcích 2.sv. války byly zajaty miliony sovětských vojáků.Ti se většinou už domů nevrátili, o jejich osudu se nemluví , zřejmě ani nesmí. Je to opravdu už hrozné, co se s tím výkladem historie děje. Je to horší než za minulého režimu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:53 máš pravdu, jenže díky Stalinovi,který zavrhl už před válkou tu možnost,že bude voják Rudé armády zajat,tak stejně se zachoval i Hitler.Ty Ženevské konvence je výplod té ženštělé západní demokracie, protože když se neumírá za vlast,tak není koho slavit jako hrdinu

      Vymazat
    2. A vůbec už se nemluví o tom, že v nacistických zajateckých táborech zemřely 3 miliony rudoarmějců nemocemi, neléčenými zraněními a hladem.

      Vymazat
  3. Němci a všichni, kteří je za II. WW podporovali a bojovali po jejich boku zhanobili povolání vojáka. Hanba jim.

    OdpovědětVymazat
  4. Němci byli nacisté, ta hrstka německých protinacistických bojovníků jim čest nevrátila.

    OdpovědětVymazat
  5. Oni neslouzili pouze ve Wehrmachtu, ale byli i cleny
    31st - SS Volunteer GRENADIER DIVISION
    "Bohmen-Mahren", ale to se nesmi rikat !

    Tato divize mela 8 regimentu a cis. regimentu a jmena jsou znama..Ja bych Vam je rad vyslepicil, ale nepoznam, kdy budu , nebo nebudu mazan.
    Stejne, jako jeji oblast nasazeni je vseobecne znama.

    Velmi aktivni v ni byli Moravane ze severni Moravy, kteri utikali pred Polaky, nekde na Tesinsku, kdyz byla republika porcovana.

    Tak je to ! O svinarnach proti Slovanum , napred od "Sovetske" vlady a potom od Nacistu, se take neda psat, nebot neni znamo, kdo byl horsi a kdo zabil vice nevinnych lidi.
    -------------------------------------------------------
    Krasna pani Horeni ! Nechte si poradit a az se to v Evrope bude zase vsechno fackovat, UTECTE ! Tak jako ja, po srpnu 68. Je to velmi zdrave pro itelekt a dusi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sveta znaly 22:09 - tak nepodloženou pitomost, která se chytá jistého, dokonce nepřesně citovaného názvu, lze nablinkat během minuty. Ovšem za podmínky, že autor je neznalý, nezodpovědný, sebestředný, nebo uplacený kydoň. Takovému je zbytečné cokoli vyvracet nebo dokonce vysvětlovat. Takové nezbývá, než ignorovat.

      Vymazat
    2. 23:52 honoluline uz se taky nepodepisujes ze? a tak si byl na sebe hrdy!!! no prick zustane prick 4ever!!!
      hhh

      Vymazat
  6. No vida! Nejprve byla naší veřejnosti pro GULAGy (tj. nápravně-pracovní tábory) vštípena představa, že se jednalo o koncentráky či vyhlazovací tábory, a nyní jsou zas pěstovány konotace s GULAGy i pro jakákoliv jiná vězeňská zařízení.
    Hlavní je ovšem to, aby na býv. SSSR či dnešní Rusko byla mainstreamovou propagandou denně nakydána hromada hnoje. To proto, že jedno i druhé musí být lidu obecnému zhnuseno. Již při vyslovení či pomyšlení ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Opluštil, jen se opakuje situace před II.S.V., opakuje se historie goebbelsovského běsnění, opakuje se poválečné démonizování SSSR po fultonském projevu Churchila, to všechno už tady bylo, jen lidé zapomínají, nebo nevědí, nebo nechtějí vědět no a novináři stejně, jako tehdy, jsou prodejné kurvy.

      Vymazat
    2. Áno,je jasné že história sa opakuje,len by som chcel vedieť,koľkokrát to musí byť,aby to pochopili všetci.III.S.V.neprežije nikto.

      Vymazat
  7. Po roce 1918 byly v Nemecku vytvoreny tak NESNESITELNE zivotni podminky , ze zustaly pouze dve moznosti. Bud jit s Komunisty, nebo s Nacisty.
    Prectete si o tom ! A sudte ! Ja nevim jak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nacisti to předvedli v plné parádě, komunisti to předvedli taky. Tak se dá snadno říci, v jakém režimu by chtěl člověk žít raději.

      Vymazat
    2. 9:36
      Kolik ti je, že dáváš do rovnítka komunisty s nacisty?
      Já jsem polovinu svého života prožil v socialismu a polovinu žiji v této zkurvené době plné zločinu, bezpráví a násilí..., kdy zločinci jsou hrdinové a postižení plebs...
      Tak už se konečně vzpamatuj a neblij tady fekále!
      J.C.

      Vymazat
    3. 11:58 naprostý souhlas. T

      Vymazat
    4. 11:58 Taky souhlas.B

      Vymazat
  8. Nakonec bude Stalin nejhorší a Germáni sluníčka .

    OdpovědětVymazat
  9. Kdyby tam chcíply všichni ti Čeští fašouni tak by jim to patřilo za zvěrstva proti Ruskému lidu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ti dnešní ti, jak je vidno nevadí. A to jich máme plnou politickou scénu.

      Vymazat
    2. Draku, já myslím, že mu to také vadí, ale reagoval na určité časové období.

      Vymazat
    3. Šéf Pirátů se dneska na Primě lezením do ussackejch prdelí překonal.....!!!!!!

      Vymazat
  10. Nedivme se je těsně před volbami a tak to kydání špíny na Rusko či SSSR, nebo na komunisty patří k povinným předvolebním tanečkům. A to o čem by se psát mělo není v tanečním pořádku. Nic nového, stará věc.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tupej imbecil kopiruje a poucuje idioty ...A smeje te jako priblblej osel s ofinkou ze salonu krasy..
      Aby sme si vsimli jak je krasne ..

      Vymazat
  11. Vážená Moniko,normální lidé to všechno a těm nenormálním to nelze nijak vysvětlit. Osobně jsem tuto zprávu slyšel v několika různých mutacích na Českém rozhlase.Znovu se jen potvrzuje, že v našich médiích a některých úřadech pracují naprosto nekvalifikovaní lidé, kteří ale mají "správnou" stranickou knížku. Nic nového pod sluncem, to vše už tady bylo.

    OdpovědětVymazat
  12. Na ministerstvo obrany po převratu a cílených úpravách zákonů chodily žádosti o přiznání statusu odbojáře také od lidí, kteří byli 3 roky ve wehrmachtu a tři měsíce ve Svobodově armádě.

    Na Hlučínsku zvláště a v Sudetech se rukovalo do wehrmachtu zcela běžně. Tito lidé byli nešťastni, protože nebylo kde utéct. To netvrdím o všech. Sousedil jsem s rodinou, kde byl otec Němec a matka Češka. Otec zmizel u Stalingradu a nechal na matce tři syny.

    Kdyby Rusové byli předvídaví a znali český národ, pak by věděli, že máme mezi sebou kur.y, a proto by zajatcům z území Československa měli zajistit rekreační pobyty někde v okolí Soči a ne celoroční zimní dovolenou v Magadanu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přispěvatelům doporučuji přečíst Uškujnik- Kagan a jeho bek a zamyslet se nad tím, kdo vydělal na bitvě u Waterloo. Je dost materiálů o tom, kdo financoval a měl prospěch z první i druhé světové války, kdo podporoval Hitlera a na druhé straně Stalina a vydělal na druhé válce, na studené válce a vydělává dosud, kdo stojí za rozvratem Blízkého Východu a kdo proti sobě postavil křesťany Evropy a v poslední době rozvrátil arabský svět. Oběti válek na jedné i druhé strany jsou dle mého názoru jen nastrčené figury sloužící jiným zájmům..

      Vymazat
    2. 0:14
      komu není shůry dáno...
      Bože, cos to sem poslal za imbecila...

      Vymazat
    3. k 1:10..ja moc dobre vim,o kom pisete,kdo za tim je,znam jmeno ( dalo by se rict,ze jich je vic,ale jeden hlavni ) taky dost ctu...neni vam z toho soufne,ze jeden bastard toto vsechno zpusobil ??? me teda je...ale co ted s tim,jak ho zastavit ???

      Vymazat
  13. 23:52... Vsechno co reknu a co napisi, je od lidi, kteri popsali kazdy den teto 31-SS Divize !

    Tradicne jsem nejvice kritizovcan od omezenych nevzdelancu, kteri nemaji a nikdy nemeli pristup k informacim, ktere jsou v Americe v kazdem knihkupectvi.

    Na encyklopedii vsech Nacistickych divizi, pracovalo mnoho vedcu a my ted vime o kazde z nich.
    Me zname jmena regimentu a vetsiny dustojniku, od kazde nemecke divize.. Take kde a kdy vznikla.
    (Wehrkreis)

    Vy nemate pravo kritizovat praci techto vedcu, protoze ctete politicke indoktrinacni Materidousky.

    A tato zmanipulovana literatura se meni podle vasich potreb, kazdych nekolik mesicu.

    Encyklopedie vsech nacistickych divizi vysla pod garanci generala . Jmenoval se
    Samuel W. Mitcham, Jr. z U.S. Army Command and general staff College.

    Kdo jste vy ? ? - Ze si troufate kritizovat praci techto velicin. Mimo toho maji i tituly dr. a prof.
    -------------------------------------------------------

    Tak jeste jednou ! Nacisticke divize,
    Infantry, Panzer, Panzer grenadir, Mountain, Airborne, Jager, and light divisions, Waffen - SS, vse je zmapovano do detailu. Take Kozacke divize, ktere utekly od Sovetske strany.
    My co mame radi dejiny vime daleko vice zde, nez vy u vas.
    A nemame radi vrahy z zadne strany. Kdezto pro vas je to jako fandeni na fotbale.
    Amen


    OdpovědětVymazat
  14. 23;52 ... dnes rano jsem byl napaden (a smazan) za preklad od Johna Tolanda a Brigitte Hamann a ted zase za generala Mitchama.

    UVEDOMTE SI, ze ja knihy nepisi ! Ja je pouze ctu a nekdy prekladam.
    Kritiku za to, co veliciny napisi ODMITAM !
    Vy jste stejny jako ten trpaslik, ktereho rozcilila kniha od Tolanda, ve ktere psal, ze Hitlerova babicka mela rada Cecha ve Slavonicich.
    Posledni dobou , to je nejaka moda napadat dejiny .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blahopřeji k odvaze dát si do nicku "Světa znalý!" Je to cíl mnoha lidí, ale většinou se jim to nepoštěstí. Zdravě sebekritický člověk o sobě neřekne, že je světa znalý, životně kompetentní nebo dokonce moudrý. To musejí udělat druzí. A kdo sebekritický není, má snadný život. BK

      Vymazat
    2. to 20:36 svetaznaly je jen picus honolulin taky se uz radeji nepodepusuje dick nick honolulu zacina mu to dochazet ze je vymaz mozku

      Vymazat
  15. Byli to zkurvysyni. Ale naši zkurvysyni. A na ty nám žádný Stalin sahat nebude. Ať už se podíleli na čemkoliv , na zabíjení a ničení, nebo sami zabíjeli a ničili, nemáte právo je soudit a trestat, protože oni šířili západní kulturu a demokracii. Logika dobroserů.

    OdpovědětVymazat
  16. Zaslechl jsem to jenom jedním uchem a získal dojem, že to byli odvlečení čeští vlastenci, to určitě. Spíše mě zaujalo, jak se pořád prsil ten ústav, že to získal a že to získal, jakoby to vlastnoručně Putinovi vykroutil z pazouru a pak někde psali, že to získali Slováci a že to normálně (hodně draze) získali a zaplatili z tamních archívů. Tak doufám, že jsme jim to zaplatili celé, protože to tam evidentně byl samý český Němec.

    OdpovědětVymazat
  17. Teď jsme v koncentráku bez hranic a pokud nemáte parazitické geny nebo nejste génius tak se nemáte jak z toho moderního otroctví dostat. To co tady je je totálně zvrhlý parazitizmus a žádné volby to nezmění. Jediné co můžem udělat se na jejich konzum vysrat a tak je bojkotovat. Brzy se přesvědčíte že mám pravdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:43

      Koncentrák? Otroctví? Geny? Brzy...?

      1) Nejsi ty náhodou ten "pravý lid", proti kterému se spikly elity s parazity (bezdomovci a Cikány)?
      2) Jakou souvislost má ta tvoje pravda s článek nahoře?

      Vymazat
    2. Co tady hledáte? Co je to "pravý lid"? Určitě nejste elita ani parazit. Asi jste nedocneny umělec. Všechno souvisí se vším.

      Vymazat
  18. Nic nového. Politické školení dnes a denně, pro blbé, blbější a nejblbější.
    U blbých, blbějších a nejblbějších, hlavně mladých, zabírá.
    A mladí jsou naší budoucnosti.

    OdpovědětVymazat
  19. Děkuji paní Monice za uvedení věcí na pravou míru.

    Sám jsem měl po přečtení článku, který ona nyní oprávněně kritizuje, nějaký divný pocit, že tam něco nesedí nebo přímo smrdí.
    Takže teď to všichni máme černé na bílém, co to bylo vlastně za "Čechoslováky". !

    A rodiny těchto "Čechoslováků" dostávaly po válce od NSR ještě německé důchody ne přímo v markách, ale v bonech. Kdo by to nebral, jako takové krásné přilepšení,že ?
    A kecy, typu, že mnozí z nich nechtěli být odvedeni do wermachtu, neberu, protože bojovat možná se jim nechtělo, ale když už , tak na té správné straně, tzn. na straně strýčka Hitlera !
    Jen se přiznejte, Prajzáci, kolik z vás podepsalo Volkslistu ? Jen se přiznejte, kolik z vás má dnes také německý pas, se kterým se ještě chlubí !

    OdpovědětVymazat
  20. Nedávno jsem shlédl na BTV ( již asi potřetí ) rozhovor L.Xavera Veselého, se sočasnou novinářskou špičkou - Pavlem Novotným. Často to opakují, vřele všem doporučuji nenechat si toto dílo ujít. Zcela jsem pochopil srdeční potíže pana Novotného staršího. Oba chudáky rodiče bůh snad více potrestat nemohl.

    OdpovědětVymazat
  21. Americky pristup k analyzovani historickych udalosti, je SNAHA rozumet, tomu co se stalo !
    Je to snaha sezbirat co nejvice informaci z obou nepratelskych stran a znat pricinu udolosti.

    Cesky pristup k historickym udalostem je MORALIZOVANI a ignorovani pricin / duvodu toho, co se stalo.

    Weimarska republika byla tak odporna, ze Nemcum nezbyla jina moznost, nez se pridat ke Komunistum, nebo Nacistum.

    Mnozi z vas tradicne ignoruji zlehcuji zverstva sovetskych koncentraku a ja verim tomu, ze byly tak hrozne, jako ty nacisticke.
    Kdybych v te dobe zil, tak utecu do jizni Ameriky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:04 mr dick ty tak jedine do latrin v angole ty oblbovaku lidu ceskeho

      Vymazat
  22. Článek hezký.
    Jenže, hlučínští občané neměli na výběr, jinak by šli do německého koncentráku.
    Vztahovala se na ně branná povinnost, protože po záboru Sudet byli obyvateli Říše.
    Že Černoušek mluvil o "německé koalici", je samozřejmě jeho blábol. Na druhou stranu, je dobře, že alespoň použil termín "německá", protože dnes se v médiích nemluv o Němcích, jako vinících války, ale nacistech, což je neurčitý pojem, za který se německá vina skrývá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Očekával bych, že se Hlučiňáků ujme nějaký kvalifikovaný historik. Proboha, ať to není nějaký lhář z ÚSTR! Na Hlučínsku žijí lidé přičinliví a rozhodně nejsou z jednoho těsta. Pamatuji svářeče Waltra z Vítkovic. Když se slavilo, vyzvídal jsem od něho, jak to chodilo v Luftwaffe. Tenkrát v televizi dávali Kapitána Klose. Waltr jako navigátor bombardéru tvrdil, že žil v permanentním strachu. Četli mu dopisy domů a z domova. Ani už nevím, jestli vůbec mluvil plynně německy. Kdyby mluvil, tak by překládal pro knihovnu jako jiní odtamtud.

      Spolužák na vysoké škole dostával od babičky bony, protože děda padl kdesi v Rusku. Otec toho spolužáka byl havíř a komunista. Šusťák z Tuzexu byla jiná kvalita než se prodával u nás.

      Na Hlučínsku je také dost vyžírků. Dostávají německé občanství. Syn jednoho docenta měl v Hamburku větší dávky v nezaměstnanosti než byl plat jeho otce tady u nás.

      Hlučiňáci rádi jedou na sudetoněmecké dny i když neumí slova německy. Rádi se nechají pohostit.

      V Hlučíně vítali příchod Wehrmachtu. Když museli rukovat, protáhly se jim ksichty.

      Vymazat
    2. Ještě dodávám, že překvapeni jsou také mnozí cinkači klíči, když se dozvěděli, co je to nabytá demokracie a svoboda. Nemějte Hlučiňákům nic za zlé, také vás podvedli.

      Vymazat
  23. Pro vysvětlení, jak to bylo s 31.divizí SS https://www.valka.cz/11635-Zahada-jedne-divize-aneb-31-SS-dobrovolnicka-granatnicka-divize a ne ty blbosti od amerických rádoby vědců...

    OdpovědětVymazat
  24. Jistě se našli nějací poškození, ale v zásadě když jako Rusové přečkali bez úhon německou okupaci asi to nebyli tak čestní lidé a samozřejmně o nich mněla kontrarozvědka zprávy.
    Václav

    OdpovědětVymazat
  25. 17:38... V rychlosti jsem probehl vami doporucenym clankem !
    2nd - Das Reich existovala a podle Nacistu byla slavna.
    Seznam velicich dustojniku mame.
    Walenstein nikdy neexistovala.
    5-divize infantry, byla rozdelena na
    5th - Jager divizi a 21st Panzer Divizi.

    T.zn., ze neexistovala pod nazvem 5-ta Infantry
    T.j. zajimave, ze mate tak hluboky zajem o vojenskou minulost.
    Bez americke encyklopedie s tim vsak nepohnete.

    Pro zajimavost zadejte cislo, jake-koliv divize, podivame se, co se o ni rika v seznamu.

    Vymyslite neco sloziteho ! Waffen-SS neni slozity.
    Vsichni ho v Evrope znaji.
    Encyklopedii mam v knihovne.

    OdpovědětVymazat
  26. Kolik let je všem, co tady diskutují o této problematice, mým vnoučatům je to, bohužel u prd...
    V.J.Horák

    OdpovědětVymazat