Reklama

.

.

sobota 14. října 2017

Prodat Ukrajinu a vyhnout se válce: K návrhu českého prezidenta



Dmitrij Lekuch
14. 10. 2017     zdroj
Na první pohled samozřejmě návrhy českého prezidenta Miloše Zemana vyjádřené na Parlamentním shromáždění Rady Evropy o „kompenzaci za Krym,“ kterou by kvůli vyřešení konfliktu mohla Ruská federace vyplatit Ukrajině, vypadají poněkud podivně. Ne náhodou ministerstvo zahraničních věcí Ukrajiny přímo uvedlo, že Kyjev považuje Zemanovu variantu za nepřijatelnou, protože je projevem „otevřeného cynismu a jde za hranice politických mezí.“

Problém kyjevského ministerstva zahraničí, se kterým budeme těžko vést spor o cyničnosti „návrhu“, spočívá v jednom: pokud půjde řeč o „velké transakci,“ nebude se týkat pouze Krymu, ale i samotného Kyjeva, přičemž „samotného Kyjeva“ se nikdo nebude na nic ptát. Jsou mnohem „větší kluci“, jejichž myšlenky Zeman vyjádřil, či spíše předběžně odhalil, a tohle je jejich mínění o Ukrajině, která jim odevzdala subjektivitu a suverenitu, a už je dál celkově nezajímá.

Nicméně, vezměme to po pořádku.

Odpovídaje na otázky poslanců Parlamentního shromáždění Rady Evropy, prezident Zeman, na jehož „ostré soudy“ si již Evropa přivykla, řekl otevřeně: „Chcete jít do rizika evropské války?“ Načež předložil svou „cynickou“ variantu.

Bylo by naprosto naivní myslet si, že když pan Zeman, politik ne vždy po(západo)evropsku uhlazený, přitom však velmi zkušený a autoritativní, otevřel tohle téma, řekl prostě „to první, co ho napadlo.“ Vše je ještě cyničtější, než si myslí ukrajinského ministerstvo zahraničí.

Velká část západních „elit“ vážně uvažuje o podmínkách ukončení „Projektu Ukrajina,“ a činí tak velice pragmaticky.

Zaprvé, všem je už jasné, že bez velkého vnějšího podnětu je „projekt“ v dnešní podobě z dlouhodobého hlediska neživotaschopný. Prostá matematika: původní zdrojová centra v teritoriu jsou rozvrácená a nová nejsou v dohledu. Ukrajina může vydělávat jen jako „most“ mezi Východem a Západem, tuhle roli ale není schopná plnit. V dnešním stavu ji není možné orientovat na jejího východního souseda. A v geografické a geoekonomické pozici „pseudoevropského apendixu“ je neudržitelná. Zejména, když je zatížena množstvím břemen různého druhu, včetně 80 miliard dolarů státního dluhu.

Zadruhé, hlavní úkol „východoevropské“ politiky Západu na Ukrajině, mající za cíl totéž co v jiných východoevropských ekonomikách, byl splněn. Potenciální konkurent byl zničen, tak jako byla zničena konkurenceschopnost v jiných východoevropských zemích předtím.

Zatřetí, Ukrajina v sobě nedokázala najít sílu, aby se stala mučedníkem, který se vrhne pod Rusko jako voják pod tank. Navíc se jí nechce bojovat s Ruskem za západní zájmy a i dnešní kyjevská moc má odvahu usilovat o to, aby Západ bojoval s Ruskem na své náklady za jejich, kyjevské, ekonomické, politické a informační zájmy.

Shrňme to.

Část cílů západních elit v rámci „Projektu Ukrajina“ byla splněna a část – v mnoha ohledech díky ruskému odporu – se ukázala jako principiálně nerealizovatelná. Podtrženo a sečteno, Ukrajina je obrovské neohraničené území s obrovskými dluhy neschopné se při stávajícím trendu samo uživit.

Obecně platí, že toxických aktiv je třeba se nějak zbavit a podle západních obchodních zvyklostí je žádoucí  na tom ještě vydělat. Možností není mnoho. Především, a o tom už jsme psali, taková aktiva zlikvidovat prostřednictvím velké regionální války. Tato varianta se však v řadách západních elit nelíbí zdaleka všem, zejména když je důvod si myslet, že Ukrajina není příliš bojeschopná, bez ohledu na to, co tam kdo tvrdí o „nejsilnější evropské armádě.“ Proto je třeba uvažovat o pro západní politickou mentalitu naprosto typické variantě prodeje toxických aktiv, na což se už nejednou pokoušely tamní elity nahodit návnadu a český prezident se na toto téma pouze poprvé veřejně nahlas vyslovil.

Proto by jeho slova měla být brána vážně, i když ne doslovně. Rusko samozřejmě nebude Krym „kupovat“ a ani Ukrajina jej nebude „prodávat.“

Je to zkrátka signál představující pozvánku k uzavření obchodu.

Překlad: CROIX

21 komentářů :

  1. Je jasné že válka by to byla opravdu poslední president má pravdu je třeba se dohodnout.

    OdpovědětVymazat
  2. Velmi dobře promyšlený článek, každá věta je přesná, každé jedno slovo perfektně sedí.

    OdpovědětVymazat
  3. Dle mého názoru se jedná o jakýsi politologický rozbor situace, který někdo,nevím kdo, udělal na základě objednávky, nevím koho, aby tzv.ohledal terén, nevím proč. V dnešní situaci, kdy americký blonďák z bílé chýše jeden den něco slíbí, aby to druhý den odvolal a třetí den odvolává co odvolal a slíbil co sliboval, jsou veškeré prognózy, byť se tváří sebepolitologicky, hodnotné akorát v den, kdy si je přečtete. Prostě krátce řečeno, já osobně těmto blábolům moc nevěřím. František

    OdpovědětVymazat
  4. Ono jde skutečně o cynismus. Ale ne o Zemanův cynismus. Když se člověk jenom letmo ohlédne do historie a odhadne v kolika případech a kolik lidí se navzájem pozabíjelo, kvůli podobně cynickým kšeftům mocných.
    Ještě nevím, jestli je to dobře, nebo špatně, ale zatím se zdá, že jediná pojistka před zabíjením poloviny dvacátého století jsou atomové zbraně.

    OdpovědětVymazat
  5. komunista v radě evropy dava cisařske rady a demo kradi jsou z něj tak udělani že mu ještě tleskaji ato i přestože ma na vlastnim dvorku exkrementu a špiny že pro jednyexrementy nejsou ty druhe ani vyditelne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jste se špatně vyspal, dejte si panáka, někdy to pomůže, vy nekomunisto. V.J.Horák

      Vymazat
  6. Je to nesmysl, Mnichov válku také nezastavil, válka byla a byla krutá.
    Ani prodání Ukrajiny válku nezastaví.
    Válku zastaví likvidace elit, aspoň na chvíli, než nastoupí nové elity.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Účelem Mnichova bylo vytvořit Hitlerovi předmostí pro likvidaci bolševiků, dokud je čas. Nestihli to.

      Dnes sice nejde o likvisci bolševiků, zase jde o zachování statu quo, dnes jde o zachování přísunu zdrojů pro 500 let vládnoucí kořistníky.

      Bez tohoto kořistění se brzy zjistí, že tohle bylo to to jediné, co západu dávalo převahu.
      Všechna ostatní výjimečnost západu se pak rozsype jako domeček z karet.

      Vymazat
    2. Přesně tak, cíle i aktéři 2.sv.války byly stejní, jako ti dnešní a jde jen o dobytí Ruska.
      3.říše s Hitlerem v čele zkoncentrovala ánšlusy a okupacemi potenciál celé Evropy a vrhla jej pod vedením sionistů proti SSSR a to samé dělá a udělá i ta kráva Merklová a rothschildovský vejškrabek Macron...Jen Němci nemají dnes ten antagonistický vztah k "židobolševikovi",neb je v Rusku taky kapitálismus a zvykli si na dobré bidlo a proto budou nahrazeni všehoschopnými a poslušnými musulmany, aby ten Drang nach Ost vybojovali, proto se dohodli na tzv. "evropské federaci a evropské armádě", do které budou nabírat jinak zbytečné a v ekonomikách neupotřebitelné imigranty, voj.věku a proto taky už 5 let se lifruje ten americký obrněný šrot do Pobaltí a i s kanónFetrem ze zámoří i z evropských židokolonií...
      Takž to sledujte, pokud Putin nebude svržen do 18.března 2018 a vyhraje presidentské volby, může dojít na nejhorší...

      Vymazat
  7. S většinou názorů presidenta Zemana souhlasím. Nesouhlasím s jeho postojem ke Krymu a především jeho obdivu k Izraeli. Jen ať někdo zkusí zjistit, když Palestinec vystřelí v Izraeli či na okupovaném území, jak reagují tamní úřady. Zboří jim dům a vše co s ním mělo co společného.
    To jsou zločiny, které se zamlčují. Je to kolektivní trest. Jak se to po sametu odsuzovalo, ale rychle se na to zapomělo.
    Máme jen povolené strany aj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zeman je podpindosnický slouha a jeden z těch, kteří mají na triku tu přeměnu naší republiky v židokolonii a aby to dorazil úplně, tak dělá co dělá, volá po upevnění EU a přijmutí Eura a jen pokrytecky populisticky , zcela bezzubě odporující imigraci. Je to podvodník, ostuda a urážka národa, ale bohužel ti ostatní kandidáti jsou nejen, jako on podpindosníci, ale i pologramotní zkorumpovaní kreténi, nechápající realitu a plně také jdoucí na ruku "vyvoleným" i jejich evrounijním a americkým poskokům, jako je Soros & Comp...

      Stará se a kecá do posraný Ukrajiny, ale např. k líthiu se ani nevyjádřil...
      A té Ukrajiny si dobře všímejte, takhle dopadne i celá Evropa a k tomu se ještě zamíchá s těmi fanatickými musulmany a africkými neandrtálci, takže si toho svýho nynějšího českýho zaprděnýho štěstíčka moc neužijete...

      Vymazat
    2. Ad 9:58
      Zavíráte oči před realitou.
      Ruský Krym je bez války nevratný, je to definitivní. Tak to prostě je.

      A co se Arabáčů resp. Palestinců týče, až obklíčí tady nás, tak se ještě rádi budeme od Izraelců učit, jak to udělat, abychom se nebáli vyjít ven ze svého bytu na balkón, na ulici.
      Jestliže celé etnikum své teroristy kolektivně kryje, tak přesto to nějak řešit musíte. Ale individuální postih prostě není reálně možný. A když je tedy postihnou jen na majetku, je to v takovém případě ještě docela humánní postup.
      A to nejsou jen Palestinci. Takhle se tihle mentáli, tzn. obecně Arabové, chovají všude!
      Nebuďte naivní.

      Vymazat
    3. Ano, lezení Židům do trusníku, to je v podstatě jediná věc, která mi na Zemanovy vadí. Někdo tu zmínil lithium, že se k němu nevyjadřuje. A určitě by měl. Je vždy lépe informován. Kdyby si přečetl vysvětlování dacana Havlíčka, ty jeho různé vytáčky o memorandu, tak to je na převoz vlády , ihned, ze Strkovky na Bory. Havlíček tam mektá, že důvěryhodnost té firmy potvrdili velvyslanectví. Ovšem až na závěr přizná, že to bylo velvyslanectví Austrálie. Takže stát, který bude mít profit ze své firmy na daních, nám zjišťuje tu důvěryhodnost. S trocou nadsázky je to jako by ctěli po Alibabovi ověření, že těch jeho 40 loupežníků jsou spořádaní občané. Možná, ale v nějakým zlodějstáně!

      Vymazat
  8. základní otázkou statusu krymu je:bylo referendum legitimní?byla žádost o přijetí do svazku ruské federace legitimní?vše ostatní je jenom mlžení problému.u nás se jako mantra opakuje co komunista ukradl musí být vráceno a co jiného bzlo darování krymu ukrajině s.chruščovem?

    OdpovědětVymazat
  9. podľa ukrainskej ústavy bolo - a aj podľa medzinárodného práva - Krym nebol súčasťou Ukrainy, len spravovaným územím - s vlastným parlamentom - ako Katalánci

    OdpovědětVymazat
  10. Pokud se nepletu, Putin se k otázce "sporných" kurilských ostrovů nedávno vyjádřil tak, že Rusko se svým územím neobchoduje.
    Krym ruským byl i za ukr. "protektorátu", ruským je a bude. Ani s ním tudíž nikdo z Ruska obchodovat nebude.
    A pokud někdo i přesto všechno tu válku chce, bude ji mít. S tím však Zeman nic nenadělá, a Kurily ani Krym s tím nesouvisí. Snad jen jako roznětka pro ty, kteří válku chtějí a připravují. Tady je totiž ve hře Rusko. Celé ...

    OdpovědětVymazat
  11. Referendum na Krymu bylo legitimní a z toho plyne, že i připojení k RF bylo také legitimní. Nakonec, tento verdikt, pokud to sledujete, vydala skupina právníků v Bruselu. Dělají tam právní rozbory pro instituce EU. Výrok: Podle mezinárodního práva bylo referendum i připojení Krymu k RF legitimní i legální. Je s podivem, že tím neoperují žádní příznivci jmenovaného připojení. U odpůrců se to samozřejmě nedá čekat, jen se jim to musí stále otloukat o palici. Divím se, že tuto informaci Zemanovi nikdo nesehnal.

    OdpovědětVymazat
  12. v čích službách..http://www.nwoo.org/2014/07/14/ukrajinsky-mocensky-boj-kolomojskij-versus-porosenko/

    OdpovědětVymazat
  13. Na Ukrajině proběhl puč, to je neoddiskutovatelný fakt, který psychopati v EU a na pražské politrucké scéně neobelžou, i když se o to snaží sebevíc.
    Vůbec nelze mluvit o legitimních požadavcích kyjevské junty na cokoli.
    Kromě toho, Ukrajina vznikla jen díky Rusku, bez něj by ti vychlastaní kočovníci nikdy stát nebyli schopni vytvořit.
    Navíc je to slepenec mnoha oblastí, které spolu kulturně ani nesouvisí.
    Krym byla je a bude ruský, kyjevská verbež nemá právo vůbec na nic.
    Že s ní dosud nebylo zúčtováno, za to může poděkovat jen velkým vzdálenostem, které oddělují všechny tamní oblasti. Jinak by se tyto dávno spojily, jako to udělal Donbas, a vypálily Kyjev.
    Protože, kdyby nebyla veřejnost v jednotlivých oblastech země masírována kyjevskými médii, dávno by vyhlásila referenda ve svých oblastech. A kyjevská junta by se všude snažila posílat armádu.
    Ale Ukrajina skončila i tak už dávno.
    S rozpadem SSSR, začal rozpad tohoto slepence. Postupný, ale nezadržitelný.

    OdpovědětVymazat
  14. http://www.nwoo.org/2014/12/04/tajny-plan-na-druhy-izrael-na-ukrajine/

    OdpovědětVymazat