Reklama

.

.

čtvrtek 12. října 2017

Tereza Spencerová: Co vám neřekli na téma „vystoupení prezidenta Zemana v Radě Evropy“ a co se u nás nepíše o Ukrajině

12.10. 2017  PL, rozhovor
 Úřadující předseda Parlamentního shromáždění Rady Evropy Roger Gale Zemanova slova dokonce označil za „moudrá“
A Rada Evropy většinou hlasů odhlasovala rezoluci, která otevírá cestu ke zrušení politických sankcí proti Rusku, přičemž prý odmítla většinu připomínek ukrajinské delegace. Pokud se na celý ten projev podíváte trochu z nadhledu, tak zjistíte, že v samotné Radě Evropy proti němu nebo o anexi Krymu nikdo ani nemukl, a to po Zemanovi vystoupili ještě zástupci Francie, Británie nebo Srbska.  A šéf Rady Evropy Thorbjørn Jagland se nedávno vyslovil pro návrat Ruska do jeho organizace, protože je prý třeba „hlasovat o vedoucích postech“, jako kdyby to bez Rusů nešlo. Možná i šlo, ale dře to, protože Rusko před svým „krymským“ vyloučením z organizace platilo celou desetinu jejího provozu….
To je zase křiku. Prezident Zeman na Parlamentním shromáždění Rady Evropy řekl, že Ukrajina by se měla smířit se ztrátou Krymu jako s hotovou věcí a maximum, co by měla žádat, je materiální kompenzace ze strany Ruska. Ukrajinská vláda návrh divoce odmítla a lídr krymských Tatarů navíc řekl, že oni „nejsou levné děvky“. Padají též příměry k Mnichovské dohodě a k roku 1968, Jakub Janda Zemanův projev označil za akt politické kolaborace. Co tomu všemu říkáte? Jste také pohoršena?
Mám dojem, že jsme o tom spolu už párkrát mluvili. Krym, Kosovo, Palestina, Tibet… To jsou „hotovky“, s nimiž už nikdo nehne, i kdyby se stavěl na hlavu. Novinkou, s níž prezident Zeman přišel, je tedy jen ta „kompenzace“ Ukrajině za Krym. Mimochodem, má něco podobného schovaného i pro Srby za Kosovo, pro Palestince za jejich území nebo pro dalajlamu? Jasně, vím, že je přítelem Izraele i Číny, takže žádné kompenzace nebudou, ale to Srbsko?

No dobře, teď vážně, zajímalo by mně, jestli je to čistě jeho osobní iniciativa, nebo jestli celý ten projev nebyl ve skutečnosti jakýmsi „pokusným balonkem“. A pokud to balónek byl, tak kdo si ho u našeho prezidenta asi tak objednal? Rusko sotva. Komentáře čtenářů v ruských médiích, která o Zemanově projevu informovala, ukázaly, že drtivá většina by Ukrajině nedala ani zlámanou grešli.
Ale když se podíváte na aktivitu, s níž nyní státy EU brojí proti Trumpově snaze zrušit jadernou smlouvu s Íránem, je až tak od věci si představit, že je někde v Evropě relevantní síla, která zkouší vyjednat jakýs takýs smír kolem Krymu a vše to ukončit dřív, než tam Američané začnou lifrovat skutečné tuny nebezpečných zbraní a na zadním dvorku Evropy pak péčí různých banderovských fanatiků vznikne reálná hrozba války?

Nicméně když to shrnu: Zeman svým projevem naštval hysterizující ukrajinské nacionalisty, hysterizující český politický a mediální mainstream (plus Jandu), a k tomu i část hysterizující ruské veřejnosti. Dostat tyhle všechny do jednoho naštvaného pytle je svým způsobem frajeřina…

A teď zase vážně. Pokud se na celý ten projev podíváte trochu z nadhledu, tak zjistíte, že v samotné Radě Evropy proti němu nebo o anexi Krymu nikdo ani nemukl, a to po Zemanovi vystoupili ještě zástupci Francie, Británie nebo Srbska. Úřadující předseda Parlamentního shromáždění Rady Evropy Roger Gale Zemanova slova dokonce označil za „moudrá“. A šéf Rady Evropy Thorbjørn Jagland se nedávno vyslovil pro návrat Ruska do jeho organizace, protože je prý třeba „hlasovat o vedoucích postech“, jako kdyby to bez Rusů nešlo. Možná i šlo, ale dře to, protože Rusko před svým „krymským“ vyloučením z organizace platilo celou desetinu jejího provozu… A možná i proto včera večer ukrajinská agentura UNIAN oznámila, že Rada Evropy většinou hlasů – a jen pár hodin poté, co před ní ukrajinský prezident Porošenko kolovrátkově oddeklamoval zase cosi o „ruské agresi“ – odhlasovala rezoluci, která otevírá cestu ke zrušení politických sankcí proti Rusku, přičemž prý odmítla většinu připomínek ukrajinské delegace. A ty se týkaly „osvobození“ Donbasu a „návratu“ Krymu. Sankce by prý mohly skončit už v lednu. Jistě, tahle Rada není z nejvýznamnějších skupin, co v Evropě máme, ale její postup cosi významného naznačuje. Pustí se nyní „naši“ antizemanovci i do Rady Evropy? Chtělo by to, ne? Aspoň kvůli udržení image, ne?

Chci říci, že Západ už se nejspíš v celé kauze posunul dál a stále častěji (třeba i z Berlína) „doporučuje“ Kyjevu, aby se se ztrátou Krymu smířil, zatímco tady u nás dál přežívá svého druhu myšlenkový skanzen, který vědomě odmítá současnost. A ta se za tři roky přece jen kamsi posunula. Té kritiky, která se tady u nás snesla na Zemanovu hlavu, bych si proto až tolik nevšímala; ti politici a média už investovali do „ukrajinské demokratizace“ a „boje proti Rusku“ tolik, že prostě mlčet nemohli, a co víc, mlčeli k nedávným „referendovým“ masakrům v Barceloně, takže si nyní někde tu nahromaděnou energii vybít museli. Je přitom jasné, že by ze setrvačnosti Zemana beztak kritizovali, i kdyby neřekl vůbec nic. Máme před volbami, tak je ona kritika ještě pochopitelnější, i když si vůbec nejsem jistá, že zrovna otázka Krymu je téma, které by tady u nás v hlasování opravdu nějak rezonovalo.

No, a jestli lídr Krymských Tatarů tvrdí, že „nejsou levné děvky“, tak samozřejmě souhlasím – na Ukrajině se správný úplatek počítá od milionu dolarů cash nahoru, takže levní fakt nejsou. Mimochodem, neumím si představit, že na kleptokratické Ukrajině není někdo vlivný, kdo by si na případnou „Zemanovu kompenzaci“ za Krym už nedělal zálusk… Vždyť představa, že o Krym přišli jen tak, „zadarmo“, je mnohem horší, než si ukrást kus nějaké kompenzace, ne?

Na druhou stranu, zase se o Ukrajině začalo mluvit v našich médiích. Co tam v tomto směru chybí a stálo by za to o tom vědět?

Mě osobně zaujal nový ukrajinský zákon o boji proti korupci, který omezuje policejní vyšetřování na pouhého půl roku. Národní protikorupční centrála už vyzvala prezidenta Porošenka, ať si celý ten svůj zákon zmuchlá a hodí do koše, protože je to jen výsměch jakýmkoli jejich snahám. V tamních dokonalých – po čtvrt století a vlastně ještě ze sovětských časů zdokonalovaných – korupčních schématech nerozmotá za šest měsíců nikdo nic. Ale díky „zákonu“ nyní může Porošenko svým západním loutkovodičům alespoň vykázat „snahu“. A loutkovodiči na veřejnosti sice zaskřípají zuby v rádoby šťastném úsměvu, jak že se to na té Ukrajině krásně „reformuje“, ale za rohem se vzápětí schoulí do klubíčka a tiše sténají něco jako „za co, soudruzi, za co…?“

Nezapomínejme, že je to od vyhlášení ukrajinské nezávislosti už podruhé, co tam Západ provedl „barevnou revoluci“. Podle Victorie Nulandové na „demokratizaci“ – v překladu „ovládnutí“ – této země jen USA vynaložily přes pět miliard dolarů, a přesto to dopadlo znovu stejně – jen jedny korupčníky neustále střídají v čele státu jiní. Všimněte si přitom, že podobně dopadají veškeré snahy Západu indoktrinovat „západní hodnoty“ (jako kdyby na Západě korupce nebyla) i do dalších postsovětských a tak zvaně prozápadních republik, ať už bude řeč o Moldově nebo o Gruzii, tedy „terčích“ tzv. Východního partnerství EU. V tomto regionu „nám“ to prostě „nějak nefunguje“.

A svého druhu naprosto výmluvnou byla i cesta maďarského ministra zahraničí Pétera Szijjártó do zakarpatského Mukačeva, kde ujišťoval etnické Maďary, že je Budapešť nenechá na holičkách tváří v tvář novému školskému „ukrajinizačnímu“ zákonu. Zajímavá na tom byla ale především skutečnost, že za hlavním maďarským diplomatem do „svého“, tedy formálně stále ještě ukrajinského Mukačeva, chtěl zajet žehlit problémy ukrajinský šéf diplomacie Pavlo Klimkin, ale Szijjártó se s ním demonstrativně odmítl setkat! Na ukrajinském území poslal ukrajinského ministra kamsi! A co víc, Budapešť nutí Brusel, aby kvůli jazykovému zákonu diskriminujícímu menšiny „přehodnotil“ své vztahy s Kyjevem. Přičteme-li k tomu Poláky, kteří „Kyjev s Banderou do Evropy nepustí“, a Západ, který má svých starostí až nad hlavu, tak…

Prostě, Zeman není zdaleka jediný, kdo „kyjevským“ jaksi „ubližuje“. A o to víc pokrytecky, ale hlavně až bizarně, vyznívají jeho zdejší kritici. Přitom je přece zcela očividné, že když se celý ten majdanovský převrat odehrál v důsledku vnějších vlivů a zasahování do vnitřních záležitostí Ukrajiny, tak se i problémy, které v jeho důsledku vznikly, musejí řešit rovněž zvnějšku. Vždyť ti „kyjevští“, kteří dnes tak bojují s „ruskou agresí“ a proti „okupaci Krymu“, jsou ve funkcích jen proto, že je tam vyneslo nějaké rozhodnutí typu Nulandovic legendárního „Fuck the EU, premiérem bude Jaceňuk“.
Trochu jako princezna Koloběžka I. se zachovalo Katalánsko, které sice vyhlásilo nezávislost na Španělsku, ale s jakýmsi odkladem. Co z toho lze číst, k čemu to směřuje?

Neshazovala bych postup katalánského vedení přirovnáváním k princezně Koloběžce. V podstatě došli na samu hranu možného, po čemž by následovala jen cesta do neznáma. Nebo lépe řečeno, do možné noční můry, protože 900 lidí, které španělská policie a Národní garda stihly zranit v den referenda, bylo podle všeho zatím jen „nevinnou ochutnávkou“ věcí příštích. V případě vyhlášení nezávislosti Madrid už hrozil rovnou armádou a záběry na tanky, které se přesouvají po železnici blíž k Barceloně, musely náležitě zapůsobit. Nesmíte zapomínat, že už od referendového masakru víme, že by se EU dívala stranou, kdyby v Katalánsku začala téct krev ve velkém. Podporu nenašli Katalánci ani v USA, ani v tom Rusku, které celou tu kauzu nezávislosti podle Madridu rozpoutalo. Vlastně nikde. A co víc, proti nezávislosti se na poslední chvíli postavily i levicové strany, které ještě před pár dny byly pro. Čili, došli na hranu a nabídli Madridu vyjednávání. Uvidíme, jak španělská pravicová vláda zareaguje. Míč je v každém případě na její straně. Až dosud se tvářila, že jednat ani neumí, protože síla je lepší.

V každém případě platí, že si Katalánci podle mého nyní vzali jen jakýsi oddechový čas a že každá další represe z Madridu jejich touhy po sebeurčení jen dál posílí. Nic nekončí. Naopak. A k tomu nabírají na významu zásadní otázky, které se zdály být v Evropě už dávno vyřešené: Co je to vlastně demokracie? Spočívá snad v obraně ústavně určené nedělitelnosti Španělska, o níž rozhodl ještě fašistický diktátor Franco, nebo v právu národa na sebeurčení?

Jedno referendum se nám trochu ztratilo v pěně dní, a sice to v iráckém Kurdistánu. Budou mít jeho výsledky nějakou váhu?
Existuje vlastně ještě Irák?

Jistě, Irák existuje, proč by neexistoval? A společně s Tureckem a Íránem utahuje iráckému Kurdistánu všechny možné opasky a kohoutky, aby ho všichni svorně a rukou společnou za vyhlášení nezávislosti ztrestaly. Přebírají pohraniční přechody, blokují mezinárodní leteckou dopravu, což Kurdistán prakticky izoluje, pomalu obsazují ropná pole u Kirkúku, pomalu uzavírají ropovody, které jsou hlavním a jediným zdrojem peněz pro Kurdistán, různé kurdské partaje se mezi sebou už začínají hádat, kdo za to všechno vlastně může… Iráčtí Kurdové vyhlásili nezávislost pár dní před katalánským „datem“ a možná tak mimoděk posloužili Barceloně i jako varovný signál.  Pokračování zde

28 komentářů :

  1. Můžete stále ustupovat velmocem a budou si dělat co chtějí až do okamžiku, kdy už nebudou na světě žádné jiné státy než právě jen ty velmoci. To ale znamená naprostý zánik ostatních států a to jen ve prospěch těchto silnějších, které je pohltí.

    Nebo se můžete, vy ostatní, vy slabší a třeba i naprosto nevýznamné státy, snažit se "seč můžete" právě odvoláváním se na platné mezinárodní právo, po boku velmoci, která ho uznává, PŘETRVAT ve vaší vlastní existenci.

    Nebo se za vás slabé postaví některé vesmírné civilizace, pokud existují, samozřejmě, a pokud jsou válečně nejsilnější,... což se ale dá logicky předpokládat. To ale znamená především skutečnost spojenectví, které lze z jejich strany uzavřít jen s národem, jako se základní jednotkou planety,... to podle platného Vesmírného práva.

    Ve všech těchto možnostech jde ale o buď kapitulaci a ztrátu svobody a svébytnosti a nebo o válku. Míru tím trvale nedosáhnete. Omlouvám se, ale prostou logikou musím tedy prezidenta Česka považovat za hloupého a nebo za zrádce, který ze své funkce paradoxně brání pozici té mezinárodní právo nerespektující velmoci. Já osobně myslím, že nejlepším pro mír by bylo toto platné mezinárodní právo vyžadovat a neporušovat ho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsi nám přednesl svůj výlev a a hajdy zpět na Bohnické oddělení.
      Václav

      Vymazat
    2. 14:55 Měl byste mít respekt k názoru jiných a především jim jejich názory nezakazovat. Jste schopen respektovat ty, kteří s Vámi nesouhlasí?

      Vymazat
    3. 15:07 jestli někdo prezentuje jakás pravidla stanovená vesmírnými civilizacemi, je podobný pitomec jako ti, kdo popisují Pána Boha co trojjedinou bytost či Alláha a já nevím jaké další nadmyslné bytosti. Souhlasím s tím, že tací prakticky patří se svými personifikacemi do Bohnic, jestli ne někteří do kriminálu.

      Vymazat
    4. 16:10 A nebo je civilizace Země vesmírnou civilizací stejně jako nějací jiní třeba lidé někde na jiné planetě někde ve vesmíru a fakt nevím, v čem by měl být logicky ten Váš problém,... možná ve slaboduchosti. Ten vesmír je opravdu nesmírně velký.

      Vymazat
    5. A 14:48 respektuje názor prezidenta Zemana?
      Vydává se za slušňáka, ale uráží prezidenta, když ho označí za hlupáka
      a zrádce. Mezinárodní právo nerespektuje žádná velmoc, právě proto, že je velmocí.
      V,J,Horák

      Vymazat
    6. 16:20 Já přece ale neurážím prezidenta Česka a neoznačil jsem ho za hlupáka a zrádce, dospěl jsem k těm možnostem prostou logikou, kterou jsem i detailně vysvětlil. Mým názorem je, že je to prostou logikou možná tak.

      Vymazat
    7. 16:20 A jestli respektuji názor prezidenta Zemana? No, já respektuji to jeho právo ho mít a sdělit ho,... nicméně, asi by měl více respektovat Ústavu, která přiznává právo určovat mezinárodní politiku Česka Vládě Česka.

      Vymazat
    8. Diskuze o ústavě je hloupá. Ústava nám už drahně let slibuje referendum a kde nic, tu nic, že?! Úsatva konstatuje, že všechna moc pochází z lidu a hle, vládnou oligarchové a jejich sluhové a služebníčci. Lidovým hlasováním zvolený prezident by měl mít, podle logiky věci a podle srovnání se zahraničním, podstatně větší pravomoci,než má dnes Zeman. Tak ho nemustrujte a raději se postarejtre o to, aby byly zvoleny strany, které to s referendem myslí vážně (SPD, ANS, KSČM, SPO) a nenalétněte překabátěné ODS, což jsou Piráti, Svobodní a pod. nebo překabátěné Topce viz Zelení!

      Vymazat
    9. Ptal se nás někdo, když se dělilo Československo?Byla porušena ústava? Kosovo se oddělilo proti názorům Srbska- Evropa přijala. Vzniklo Československo na základě práva národů na sebeurčení? Ano-a proč to nemůžou udělat na Krymu a v Katalánsku? Proč ten malý bezvýznamný Diensbier se může po...t když Zeman vysloví svůj názor na sankce a Krym.Naštěsti jsou to poslední křeče socanů než půjdou někam.Holt selektivní vidění světa. Co USA to + , co Rusko to - .

      Vymazat
    10. To by se všem muselo měřit stejným metrem, že? Kosovo a rozvrácená Jugoslávie je v pořádku, Irák, Lýbie, Sýrie a 16-ti letá válka v Afgeanistánu - toť ukázka západní demokracie a nevměšování se do záležitostí cizích států.

      Vymazat
    11. Paraziti bohate odmeneni se zase sesli aby ukazali nejake aktivity za obdrzene miliony ..
      Zvanivosti bez vyznamu velky hromady. Vetsi nez hnoje pred chlivem. A ted zase budou sedet dulezite v kancelarich a notovat si jak jsou chytry..A jak nas zase poucili..

      Vymazat
    12. Hromady blabolu od autorky bez vyznamnych detajlu, bez vlastniho postrehu , bez neceho co by zavanelo myslenkou jenom distribuce nejakych pramalo dulezitych malickosti...sebranych pracne a v potu tvare pres internet a jine dalsi samozrejmosti , ktere dle autorky nejsme schopni pochopit a proto nas musi o nich Poucovaaat !!
      Take protoze nejsou pro nas podstatne !!

      Vymazat
  2. Vím ale, co na to řekli někteří senátoři. Může být prosím publikován seznam senátorů, kteří hlasovali pro protizemanovskou "rezoluci"? Prokázali své nevědomí, snad i debilitu na straně jedné a na straně druhé vyjádřili podporu ukrajinské nacistiské a pučistické vládě v Kyjevě. Vyjádřili i souhlas s genocidou Rusů na Donbase či Oděse, také s úděsným upalováním této menšiny a jinými nacistickými metodami masového útlaku a vraždění.Myslím, že občané si zaslouží znát jména těch, kteří jsou kolaboranti nacismu a těch, co kdyby žili v době druhé světové války, by byli věrnými sluhy Hitlera, by byli věrnými kopiemi Emanuela Moravce! Pokud tak učinili z nevědomí, pak rovněž nepatří do senátu, kde by měli zasedat občané vzdělaní a s IQ nejméně 80.
    Pobavil mne i soudruh pán Dienstbier mladší svojí meditací nad odvoláním prezidenta. Doufám, že je zajištěno, aby tak, jak je prezident u nás volen občany, tak je také jedině občany odvolatelný - škoda, že to není u senátorů a poslanců. V každém případě ale víme, že jen idiot může v příštích volbách do senátu dát hlas Dienstbierovi - tedy v překladu pivnímu pinklovi.
    Bože, dej zdraví Zemanovi, nedovedu si představit, že by se stal třeba našim prezidentem některý z těch protizemanovských zkorumpovaných idiotů ze senátu a okolí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strčit ruku do úlu a loupit med a pak se rozčilovat a stěžovat si, že ho včely bodají, je chucpe.

      Vymazat
    2. Asi budu za hlupáka, ale nepochopil jsem koho tz včely vlastně pobodaly? V.J.Horák

      Vymazat
    3. 16:24 Souhlasím.

      Vymazat
  3. Prezident Zeman je jediný kdo řekne svůj názor nahlas a média to musí uveřejnit!!Lidé kteří s ním souhlasí si prostě počkají na volby...

    OdpovědětVymazat
  4. Někdo by chtěl vůbec zrušit institut prezidenta.
    Měli by také říci,že připojením k Německu,prezident by překážel.Tito jsou vlastizrádci,co buší do Zemana,odvolat ho,zrušit některé pravomoci prezidenta,změnit ústavu.Je fakt,že pražskou kavárnu rozpálil do běla,ale své příznivce potěšil,že se neklaní v Bruselu jak Sobotka.

    OdpovědětVymazat
  5. Miloš vyčaroval obří špejli cukrové kompenzační vaty.

    OdpovědětVymazat
  6. Крым — выгодная сделка? Время покажет

    http://www.ovkscmfm.estranky.cz/clanky/---------------------------------------------------------------------.html

    OdpovědětVymazat
  7. 17:45
    Kolotočář se snaží bejt vtipnej???
    Marně!!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Miloš vypustil kompenzačního krakena.

    OdpovědětVymazat
  9. Prezident by si zkrátka měl vzít příklad z premiéra a možná i většiny ministrů. Ti nemluví nebo jen líbivá slova na všechny světové strany. Premiér v Praze řekne muslimy ne, v Berlíně zas muslimy ano atd., atd. A při podpisu smlouvy s Bakalou, jako hrob a s Australskou fi, taktéž. A nikoho to vlastně ani moc nezajímá a nezajímalo. Ticho po pěšině a pražská kavárna jen pije kávu a mlčí. Kdyby ovšem řekl něco s čím by nesouhlasili soudruzi v Eurosvazu nebo dokonce za mořem, potom by pražská kavárna ihned vyslala svoji svazačku divou Báru na barikády za záchranu cti našeho státu. Naše čest je dle nich totiž jen v obraně zájmů našich pánů, t.č. v Bruselu či ve W. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čest bojovat za svého pána bez ohledu na sebe, je formou feudalismu, důkazem úpadku Česka.

      Vymazat
  10. Tady asi nikoho z diskutujících nesere, že když byly na novinkách články o tragické smrti Jana Třísky, diskuze k tomu byla zablokována - redakce Novinek nemohla připustit sprosté nadávky tomuto herci? K žádnému článku o našem prezidentovi diskuze ještě nikdy zablokována nebyla, a to, co probíhá mediální žumpou teď, je odporný hnus, pro normálního slušného člověka na blití. Takže jaká je morálka - herci se nadávat nesmí, a ke sprostým, odporným, úchylným, perverzním a skrz naskrz hnusným nadávkám prezidentovi, media naopak vybízí. Tak a teď přijde otázka - vám tady to připadá normální? Že se tady povzbuzuje sprostý dav, aby prezidenta lynčoval? Že se nenašel nikdo, kdo by na ty odporné lotry z redakce Novinky ( paradoxně dříve Rudé právo) podal trestní oznámení pro vyvolávání a povzbuzování nenávisti proti prezidentovi země? A druhá - ti odporní, prskající, plivající a urážející diskuzní šmejdi se ani trochu nestydí? Nezdá se jim to být odporné, že herci se nadávat nesmí, a prezidentovi naopak -musí? Proč na takové hnusné články vůbec kdo reaguje? Ukrajinci se můžou posrat s urážkama naší hlavy státu - nadáváme my té svini Porošenkovi? Všichni Ukrajinci, co jich je tady i se svejma ženštinama, všechno Ukrajinské by se okamžitě muselo spakovat a táhnout domů!!! Ihned!! -kdybych já byl předseda vlády. Ihned bych z toho vyvodil důsledky!To svět neviděl, nalezlo to sem, žerou tady, a dovolí si urážet hlavu našeho státu? To je vrchol drzosti!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:09 Co chcete po havloidním seznamu tříska byl jejich člověk. Pan president je jejich nepřítel.

      Vymazat
  11. Neviem prečo niektorých ľudí rozčuľuje, keď počujú iný názor ako ten svoj, hoci hlúpy,a tendenčný! M. Zeman, nie je politik tajtrlík, bez znalosti histórie a možností politiky. Škoda, že takého nemáme tu na Slovensku! Až na to "odškodné" s názormi M.Z., úplne súhlasím. Krym bol, je a ostane ruským, čo sa proti tomu postavia všetci banderovci a ich mocipáni na Ukrajine aj v zahraničí!

    OdpovědětVymazat