Reklama

.

.

úterý 3. října 2017

Trocha pozitivní pitváže (od slova pitvat) neuškodí


Jiří Baťa
3. 10. 2017
Donald Trump při svém projevu na Valném shromáždění OSN mj. také řekl: „Voláme po velkém probuzení národů, oživení jejich ideálů, jejich hrdosti a vlastenectví, národní stát je stále tím nejlepším prostředkem pro pokrok...My v Americe se nehodláme snažit vnucovat komukoliv náš styl života, spíše chceme vytvářet zářný příklad pro každého,“ řekl Trump doslova a dodal: „V zahraniční politice obnovujeme princip suverenity.“

Trumpova slova bychom měli brát vážně, neboť v nich je, zcela výjimečně a pro některé naše politiky, kus nechtěné pravdy, ale také pokrytectví. Měli bychom je nejen brát vážně, ale také z nich reálně vycházet, protože jeho slova jsou výzvou k tomu, jak bychom se měli stavět k problematice našeho členství v EU, resp. snahám z EU odejít. Zkusme si slova D. Trumpa poněkud blíže rozebrat (rozpitvat). „Voláme po velkém probuzení národů, oživení jejich ideálů, jejich hrdosti a vlastenectví“, resp. „Národní stát je stále tím nejlepším prostředkem pro pokrok,“ říká Trump. Co to znamená pro nás, vezmeme-li jeho slova doslovně?

Hodně toho již bylo řečeno k našemu členství v EU, eventuálně v NATO, z úst politiků však vždy vyznělo, že naše „šťastná“ budoucnost je členství v EU a nikdy jinak. Není důležité opakovat vše, co se od členství po našem vstupu do EU očekávalo, stačí si jen připomenout, co od EU dostáváme, resp. co po nás EU „na oplátku“ požaduje. V první řadě nelze nepřiznat, že od EU dostáváme dotace které, dle názorů některých prozápadně orientovaných politiků-eurohujerů, bychom měli chápat jek velkorysost EU, ne-li dokonce jako milodary, za které bychom měli být Bruselu vděčni a bez kterých se prý neobejdeme. Navíc nám ještě diktují, ne-li zrovna přikazují, co či jak s nimi nakládat. Že neříkají pravdu, není všem našim občanům úplně jasné, ale faktem zůstává, že dotace jsou jen z části vrácené peníze, které do EU náš stát povinně odvádí, či odvedl. Ten poměr lze vyjádřit cca 3:1, tedy tři díly odvedených peněz do EU a jeden díl formou dotací vrácených peněz. Takže mluvit o našem odchodu z EU jako o naší záhubě, našem konci je pustá lež, zastoupena osobními zájmy eurohujerů.

Naše členství v EU je čím dál více zneužíváno jako součást evropské kolonie, která je tlačena pouze k plnění příkazů EU a Bruselských úředníků. Merkelová s Macronem si činí právo rozhodovat o tom, co která postkomunistická země má či musí dělat, náš stát je v zájmu EU, potažmo Německa a Francie vážně ohrožen plánovanou invazí takřka barbarských imigrantů, hrozí nám násilná implementace multikulturalismu a jiné „výdobytky“ proradného vedení EU. Pozitivní a (výjimečně ) pravdivá Trumpova slova o tom, že národní stát je stále tím nejlepším prostředkem pro pokrok, mají rovněž ohromný význam v tom, že snaha a úsilí velké části uvědomělých a vlastenecky cítících občanů, prosazujících nezbytný odchod Česka z EU je přesně to „volání po velkém probuzení národa, oživení jeho ideálů, jeho hrdosti a vlastenectví“, tím nejúčinnějším krokem, jak zachovat národ, národní identitu, samostatnost, českou státnost a také zajistit pokrok a další existenci České republiky.

Všechny ty kecy a žvásty politiků z TOP 09, ODS, KDU-ČSL, ale bohužel i některých významných politiků z ČSSD o potřebě zůstat a posilovat naši účast EU, podílet se na upevňování vzájemné součinnosti, potřebu zavést euro a podobné, nám neprospěšné až škodlivé zájmy, je potřeba je zcela eliminovat. Politici těchto stran sice na oko odmítají přijímání imigrantů, ale v rámci zmíněné evropské součinnosti a na nátlak Merkelové a Bruselu tomu (ochotně) nezabrání, nehájí zájmy občanů, ani zájmy národní či státní, ale pouze své zájmy, které jim přináší jidášské peníze, neboť jejich podlé a falešné činy nejsou službou národu a vlasti, ale činností, kterou nelze nazvat jinak než vlastizrádnou. Tito a další jim podobní prozápadně orientovaní eurohujeři by v zájmu státu, národa a jeho občanů už neměli mít šanci uspět ve volbách. Neměli, leč volby nejsou nikdy spravedlivé a proto nelze ani doufat, že se tito lidé v nejvyšší politice znovu objeví (snad až na výjimky).

Pro úplnost je nutné dodat, že zbývající věty Trumpova proslovu již nejsou vůbec pozitivní, neřku-li pro nás přijatelné zvláště když říká, že prý Američané nehodlají vnucovat komukoliv svůj styl života, ale že spíše chtějí vytvářet zářný příklad pro každého. Bohužel, jejich „zářný příklad“ je až příliš známý v celém světě, o čemž svědčí např. nedávný zájem o Sýrii, nebo současný zájem USA o KLDR, kterým jakkoli nechce vnucovat svůj styl života, jen chce, aby dělali to, co si přejí USA. Pokud ne, dají jim najevo ten zářný příklad. Trumpova slova o tom, že v zahraniční politice hodlají obnovovat tzv. princip suverenity není rovněž nic překvapivého, což potvrzují zájmy a činy USA např. ve vztahu k Rusku, kde si i nadále uzurpují právo na pozici suveréna oním známým sloganem „America first“ a s pomocí NATO (jehož jsme také bohužel součástí) se připravují k podmanění Ruska vojenskou silou. Jen by si měli uvědomit, že USA sice mohou být America first, ale také Rusko není žádné ořezávatko, ale Россия-герой!

25 komentářů :

  1. Je každopádně trochu problematické odvolávat se v našich končinách na Trumpův projev, mj. vzhledem k tomu, že "nation" znamená v angličtině - a tuplem v USA - něco jiného než "národ" u nás či jiných evropských zemích.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Kopecký, co "nation" tedy znamená, není pro trollení již důležité viďte?

      Vymazat
    2. Ano, máte pravdu v tom, pane Kopecký, že ti západní pod tím "nation/nationality" rozumějí i státní příslušnost. Hovořit v případě USA o národním státě evropského (či dalšího) typu, by bylo jistě absurdní.
      Co ten obojaký výklad onoho pojmu v kontextu Trumpova projevu změní?
      Vždyť on jen jinými slovy neustále vyzvedává US státní/národní zájmy (nad jiné), a jako zářné je předhazuje celému světu.
      Nikoliv se slovy: pojďme se spolu rozvíjet při vzájemném respektu k oprávněným zájmům vás všech druhých. Nic takového, jen: my jsme ten ideál ..., z čehož mj. vyvozujeme princip naší suverenity. Ale ani ta suverenita přece není bezbřehou! Má omezení v mezinár. právu! ...
      Tím se i tento Trump dostává na tenký led US ýbrmenčovství.

      Vymazat
    3. Spravny postreh pane Kopecky pro Trumpa narod je neco jako Ruska Federace, v Evrope narod je skupina lidi majici stejny jazyk a dlouhodobe spolecne dejiny a promichane DNA. 1/3 DNA Cechu je od Nemcu, mozna ze jsme narod.
      Brtnik

      Vymazat
    4. Brtníku, Brtníku, "zazimuj se"! Na jaře možná zjistíš, že máš společné geny s Kopeckým.

      Vymazat
    5. Btw:
      "Zrození národa" se jmenoval film D.W.Griffitha, který jsme mívali čas od času možnost vidět v programu kina Ponrepo.
      Je strhující, velkolepý (a o všem i dobově laděný - srv. https://xman.idnes.cz/rasisticky-velkofilm-zrozeni-naroda-dsr-/xman-styl.aspx?c=A150224_122205_xman-styl_fro)

      Vymazat
  2. A zde vidite proc mame my, radovi Americane presidenta Trumpa radi.
    Zde take vidite proc globaliste Trumpa radi nemaji !

    Jejich predstava o svete je uplne jina, nez je nase !

    Vy Cesi delate velkou chybu, kdyz vse zahrnujete - co se deje pod jednu skupinu.
    Mezi nekolika skupinami specialnich zajmu se v Americe vede vnitrni boj, a tak to bylo vzdy.
    honolulu


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby v USA bylo skupin 10, 20, 100,a ještě víc, tak svět rozmlátila ta jediná, která vládne. Filozofujte si,jak chcete. Prázdné tlachy...

      Vymazat
  3. No, národ může být buď etnický, nebo politický. Bylo by samozřejmě krásné, kdyby celá Evropa byla jedním politickým národem. Jenže k tomu současná EU zřejmě nespěje a reformovat ji je prakticky nemožné. Takže jedině dát jí ránu z milosti a začít znova a líp.
    J. Hruška

    OdpovědětVymazat
  4. Nie, slová Trumpa práve že NESMIEME brať vážne, presne ako sa nesmú brať vážne slová zlodeja o nemorálnosti kradnutia, či v hypotetickom prípade slová Hitlera o dôležitosti dodržiavania ľudských práv, - jednoducho a v krátkosti: slová demagógov sa nesmú brať vážne! Skutky, nie slová, treba brať vážne.

    OdpovědětVymazat
  5. Kdyz se Arabove na Middle East nebudou fackovat vzajeme, tak pujdou dobyvacne na Evropu !
    Kdyz jsem o tom napsal strucnou statistiku, tak vas dusevni "velikan" me smazal.

    Korea ? Tam je hlad ! Kim dostaval potraviny zdarma a Trump rekl, ze kdyz neposloucha a vyrabi rakety, tak nedostane nic !
    honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To 12:41
      Kim dostával potraviny zdarma? Tož neříkejte! Který kapitalista něco dává zadarmo ? To jste si popletl, ani katolická církev nedává nic zadarmo, chce alespoň aby jste poděkoval slovem Pánbůh zaplať.

      Vymazat
    2. Honolula moc nečtu, ale místy málo jo, je mnohdy úsměvný, on co si tady píše tak tomu asi snad taky věří.Jeho věc.

      Vymazat
  6. President Trump v jeho snazeni - jeho agende, je silne sabotovan nekterymi cleny Kongresu, kteri jsou na vyplatni listine globalistu (Sorose.)
    Jeho hlavni usili je vsak definitivne venovano vnitrnim problemum zeme. Danova reforma, zdravotni reforma, zesileni ochrany jizni hranice, socialni reforma (food stamps, veterani) ! To je hlavni naplni jeho cinnosti.
    Tento president vztoupi do dejin Ameriky jako nejvetsi president.
    honolulu

    (Uz se tesim na ten protestni jekot globalistu mezi vami. Ja jim zde velmi zavazim. Oh, t.j. radosti !)

    OdpovědětVymazat
  7. Ano pěkný článek souhlas pryč z eu než naši zem zničí.

    OdpovědětVymazat
  8. 12:37 Slin,
    Ktere skutky mas na mysli ? Ktere skutky presidenta Trumpa te tizi ? Pouc nas !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krysi hlas do nebe nevola... Ruske prislovi..

      Vymazat
  9. Pan autor se patrně dopouští (nechtěného) zkreslení, když porovnává finance, které z republiky odcházejí, s dotacemi EU (tj. v tom poměru 3 ku 1).
    Odcházejí od nás však (ve velké většině nezdaněné) zisky dosahované zahraničními firmami, jež u nás s podporou (a invest. pobídkami) předchozích vlád zainvestovaly.
    Takto vyváděné peníze budou odcházet i dál a bez ohledu na to, zda-li budeme či nebudeme v Unii.
    Cosi jako účet za "neschopnost"/nemožnost? předchozích polit. garnitur nastartovat domácí kapitál, kterou alespoň proměnily ve snahu o vytvoření pracovních míst v podnicích zahr. firem. Těch, které si své trhy udržely a ty naše dřívější pak obsadily samy. I v tom je to "kouzlo" kapitalistické soutěže.

    OdpovědětVymazat
  10. reči sú reči - ale chlieb sa je - alebo aj veľa rečí chudoba ducha - to na Trumpa sedí

    OdpovědětVymazat
  11. Spise to pada na tebe, myslim o te chudobe ducha!!
    Musis precist celou jeho rec a pochopit ke komu Trump mluvi, kde je jeho politicka zakladna!! Jeho zakladna je slozena asi z lidi jako Zemanova a Zeman v podstate pouziva stejny jazyk jako Trump.
    Jeho slavne "Kunda sem kunda tam"

    BroukPytlik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brouku, doufám, že nemáte nic proti "přímé řeči" Trumpa a Zemana i když té Zemanovy rozumím více.

      Vymazat
    2. Panáčci, kloužete po povrchu. Trumpa už zpacifikovali opradoví vládci Ameriky a on hezky otočil a ještě se otáčet a vrtět bude, a Zeman musí pronášet hrubé protipalestincké výroky, aby mu záda kryli vlivní sionisté a udržel se na volitelném místě. Lidé při volbách rozhodují opravdu málo, ale k volbám bychom měli jít v co nejpočetnější sestavě, abychom jim alespoň život znepříjemnili!

      Vymazat
  12. Zavidite Trumpa
    Zatimco cesko je ve vezeni narodu Brusli a nemuze se vymanit

    OdpovědětVymazat
  13. 6:56
    Tobě tu vzduchpraznou palici musí závidět celý USSA!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  14. Počínaje prvním "prezidentem" USA, jsou i ti další jen kašpaři na provázku.
    Přece se nějací "rokefeleři", co by skuteční vládci, nebudou obtěžovat. Mají lidi na všechno, od mýčů svých prdelí až po prezidenta.

    OdpovědětVymazat