Reklama

.

.

neděle 29. října 2017

Ústavní právníci by uměli vyvolat daleko kvalitnější krizi než prezident Zeman, ale dospěli by k ní "standardními procedurami" a podle "zvyklostí"

Ivan David
28. 10. 2017
Novinář: Nežil jsem nadarmo, jen co nenávisti se mi podařilo vyvolat! (Karel Čapek, Bajky a podpovídky)
Masy mudrujících politologů a novinářů nás zahrnují úvahami o politické situaci, ačkoli je celkem přehledná: Babiš a 8 trpaslíků. Ing. Babiš ovšem volby vyhrál jen potud, že získal nejvíc hlasů. Nemá ovšem většinu. A ostatní se shodnou jen na jediném, s Babišem ne, ani tolerovat jeho vládu nebudou. Je samozřejmé, že prezident Zeman pověří majitele hnutí ANO sestavením vlády, a v tuto chvíli se zdá být nepochybné, že ji sestaví. Slibuje, že také z odborníků nejen takových, jako je vojenský expert Stropnický. Je také vysoce pravděpodobné, že prezident Zeman vládu jmenuje a ta v Poslanecké sněmovně nezíská důvěru.


Server ECHO 24, publikoval článek "Babišova vláda bez důvěry? Zeman by vyvolal ústavní krizi, míní právníci" ZDE. Už z nadpisu je evidentní, že článek má hlavně popouzet proti prezidentovi. Takové články píší profesionální novináři, tedy ti, kteří jsou za naplnění očekávání zaměstnavatele placeni. Proto se dozvídáme, že náš prezident je hrozbou, pokud "by umožnil menšinové vládě Andreje Babiše vládnout, aniž by i po třetím pokusu získala důvěru". Způsobil by totiž ústavní krizi. Dozvídáme se, že prezident "prakticky řekl", že není Babišova vina, že s ním nikdo jiný nechce vládnout. Podle "některých scénářů" Babiš důvěru nebude potřebovat, protože jakýsi "Zeman" bude jeho vládu v demisi stejně podporovat.

Ústavní právníci vědí jak na to, podle nich je třeba postupovat nejen podle Ústavy ČR, ale také podle zvyklostí a "obvyklostí". Například odborník na ústavní právo Jan Kysela soudí, že v ústavě je sice napsáno, že prezident vládu po neúspěšném sestavení rozpustit "může" a nikoli musí, ale kdyby to neudělal, způsobil by ústavní krizi. "Nemá jiné východisko, než sněmovnu rozpustit." Pokud by přece jen "Zeman" ani po třech neúspěšných pokusech sněmovnu nerozpustil, "mohla by přijít žaloba na hrubé porušení ústavního pořádku". Prostě jakýsi blíže nespecifikovaný "Zeman" je zločinec, který ohrožuje ústavní pořádek.

Ústavní právník Jan Kudrna podle ECHO24 soudí, že "kdyby to mělo směřovat k tomu, že by tu čtyři roky byla vláda bez důvěry, nebo by někdo dělal kroky, které k tomu směřují, tak by to bylo velmi protiústavní". Nevěděl jsem, že něco může být malinko protiústavní a něco "velmi". "A když všechny přestanou dodržovat zákony, tak nastane anarchie." Asi něco jako Švejkova představa Karlova náměstí a na každém stromě jeden voják bez disciplíny." Velmi mě uklidňuje, že tady anarchie není, protože aspoň někdo dodržuje zákony. Zřejmě to jsou ústavní právníci. Je jistě příjemné zjištění, že ten bordel, který nás zde obklopuje je v mezích zákona, jelikož jsme právním státem, nebo alespoň právnickým.

Pod mezititulkem "Babiš bude hledat podporu těžko" jsem se dočetl, že Babiš bude hledat podporu těžko. Ale to nevadí, ústavní právník Aleš Gerloch ví jak na to: "Někdo, kdo ji aktivně nepodporuje, ji může podpořit pasivně. Ať už třeba celý poslanecký klub, nebo jednotliví poslanci." Praktická rada. Ústavní právník by zachránil situaci.

Paní redaktorka ovšem ví, že: "Zeman je připravený hrát politickou hru v Babišův prospěch". Vidí tomu Zemanovi do hlavy. To musí být ale hodně jednoduchý člověk!

Nahlížím to trochu odlišně od ústavních právníků, kteří nesou odpovědnost jen za svoji odbornou kariéru a odlišně od paní redaktorky, která je placena za to, aby už s předstihem dokázala, jak "Zeman" selže.

Voliči i nevolící občané s volebním právem rozdali karty. Většinovou vládu s takovými kartami nesestaví nikdo. Stojí za to si karty pečlivě prohlédnout, jestli by s nimi nešlo hrát betla. Pan prazident to jistě udělal. Nové volby si v krátké době nemůže přát nikdo jiný než Andrej Babiš, protože jediný má peníze na další volby. Navíc by zřejmě znovu vyhrál a pravděpodobně s větším náskokem. Je možné, že přesto nikdo Andreje Babiše nepodpoří. Jako poslanec jsem opakovaně zažil situaci, kdy si poslanci přáli, aby návrh prošel, ale nikdo pro něj nechtěl hlasovat - a on neprošel... Poslaneckou sněmovnu pak zachvátí zvláštní hrůza z bezradnosti a čeká se, kdo se obětuje a v tomto případě zabrání opakování voleb.

"Vládnout" s menšinovou vládou lze jen tak, že vláda činí jen to, co si přejí také opoziční strany. Za podporu se platí ústupky a vymahatelným příslibem jiné podpory. Za neprosazení programu se platí ztrátou voličské podpory. Díky vzájemnému vydírání mohou "neprojít" skutečně zásadní věci a může vzniknout krize skutečná, nejen ústavní.

Za sebe dodávám, že společnost v krizi je a směřuje k jejímu prohlubování. Vyhrocení krize v horizontu měsíců si nepřeji, protože nikdo není připraven k jejímu řešení. Vleklá krize s sebou nese naději, že vygeneruje řešení, které by tentokrát nebylo jen ku prospěchu oligarchů, zahraniční mocnosti a jejich loutek. A to tím spíše, že ke krizi směřuje vývoj i jinde v Evropě i mimo ni.

 - - -

88 komentářů :

  1. Jestli jmenuje vládu, která nebude mít příslib důvěry, tak je to Prezident na hovno a na vyliž prdel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 2:27 "Chytrák" promluvil, zřejmě to "zvládne" levou rukou ...
      A že u nás takových je !

      Vymazat
    2. 2:27 Noční hlídač z vrátnice iDnes hovno. Aby neusnul, tak blábolí.

      Vymazat
    3. No a ještě jeden pokus.....a budeme tu mít nové volby,....a jesti ani ty se nevydaří,tak zase nové volby,aby se to občané naučili,....no a když né,tak bude vše úřední i parlament,to konečně přestanou ty opičácké strany a ušetří se i na volbách,nebudeme muset poslouchat ty opičáky Kalouska a Fijalového......

      Vymazat
    4. 2,27 je s prominutím idiot. Není vina ANO, že ti trpaslíci ve sněmovně mají plnou hubu řečí, ale do vlády jí nechtějí, demokrati - když to nedopadlo po našem, tak budeme trucovat, zdržovat, dělat drahoty a obstrukce, a občani ať si trhnou nohou. Teď nádherně ukazují, jak jsou státotvorní, jak jim záleží na naší zemi a našich občanech. Místo aby pro lidi něco dělali a plnili své sliby, tak budou řvát, jak jim bylo sebrána hračka, jací jsou chudáci a že když nemohou vládnout oni, tak nikdo a basta fidli! POkud prezident jmenuje vládu ANO a ona nezíská důvěru, není to vina ani ANO? ani prezidenta, ale těch odporných zaprděných uražených ješitných pitomců, kterých je plný zbytek Parlamentu. Z těchto pseudopolitiků je mi na blití.
      HANBA! OSTUDA! STYĎTE SE, GRÁZLOVÉ!

      Vymazat
    5. A o tom jsou přeci ty absurdní naschvály. Ne?

      Vymazat
    6. To je právě to, co vám chtějí vnutit, že nemáte jinou volbu. Zeman už té iluzi a vábničce podlehl, teď se snaží přivést pod vládu jednoho ANA i ostatní.

      Vymazat
    7. Myslím, že takové příspěvky, jako 2:27 by se měly mazat. Strany by neměly před volbami vyhlašovat, kdo s kým zásadně nepůjde do koalic. Pak to dopadá jako dnes. Je to podivné, ale kromě Babiše nechce téměř nikdo vládnout. Piráti mají z Babiše strach, ale to není nejlepší rádce. Někdo však vládnout musí, takže to vidím jako kombinaci z ANO, SPD a nějakého koupeného poslance. Pro ty, co si moc nepamatují připomínám, že taková vláda tu už byla. Když není jiné řešení, musí se jít i na kompromis.

      Vymazat
    8. Takže českému národu bude vládnout (snad jen dočasně) slovenský oligarcha s temnou minulostí podivného nabytí části českého národního majetku, prominentní komunista a agent StB. Za působení v politice zvětšil svůj majetek na více než dvojnásobek na 86 miliard, bude-li premiérem, tak ho bude chtít ztrojnásobit, pak teprve by odešel, i když věřit se tomu moc nedá.Ale je tu to trestní stíhání za dva závažné trestné činy se škodou značného rozsahu, kde doufá, že státní zástupce pod enormním tlakem jej zastaví, nebo že sněmovna jej znovu nevydá, i když o to sám žádal, pak OLAF bude chtít vrátit těch 50 milionů které si investoval do svého soukromého sídla a do Bruselu aby raději nejezdil.Těch 70% voličů kteří ho nevolili si potvrdí svoje mínění o něm a jeho vlastní voliči budou ztrácet iluze jak ten básník.

      Vymazat
    9. ty blbečku 17,23 víš proč "českému národu bude vládnout (snad jen dočasně) slovenský oligarcha s..."??? ....no protože vyhrál volby, a to tak, že má víc jak 3x víc poslanců, než druhý po něm ...a bez něj nikdo jiný vládu nesestaví. Ta demokracie je v tomto poměrně jednoduchá. Ostatní tvoje výkřiky možná pravda jsou a možná ne, ale jsou zcela irelevantní (ve věci pravidel, podle kterých se sestavuje vláda)...

      Vymazat
    10. Je mi jedno kolik mld získal AB na dotacích. Pro voliče bylo také podstatné to, že jako první ministr fin. začal splácet to co jiní projebali.

      Vymazat
    11. Pro 7:50 a další koblihy-neználky: AB sice snížil dluh ale zároveň vyprázdnil rezervní fond v odpovídající víši. Takže 0 od 0 pošla.

      Vymazat
    12. Budeme volit tak dlouho, dokud nevyhraje Kalousek. Toho poté znovuzvolený Zeman odmítne pověřit sestavením vlády a tak nám volby raději úplně zruší... Švejk měl ještě houby fantazii..

      Vymazat
    13. ne žebych miloval modrou milku mirku ale tu vyhnal protože neměla stojedna ale na koblihu si netroufne protože kobliha vi a když vi kobliha tak vi i vovar a proto tem kameraden zakryty vovarem že pry partaje nebudou mit penize na nove volby což jsou keci z blaznovi kleci hahaha

      Vymazat
  2. 2:27 zajisté, primitive. Opravdu reprezentativní reakce na článek autora, který je ze zdejších snad jediný schopen, tak zasvěceně ilustrovat současnou situaci. Kolik se ale ukáže reakcí s pochopením obsahu článku a celé té politické situace? Kolika čtenářům to vůbec dojde? Co potom můžeme čekat od teoreticky možných předčasných voleb?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chcete se mnou souhlasit a nazývat mě primitivem? Asi trochu schizofrenie, ne?

      Vymazat
    2. Že si namastí kapsy všichni ti poradci marketéři a organizátoři voleb. To je pro Vás málo?

      Vymazat
    3. 2:27 podívej se do zrcadla a dej si do držky.
      Z takových "diskutérů" su opravdu Janek.

      Vymazat
    4. 5.05
      nejen markéři a organizátoři. O so vlasně těm zvoleným posrancům jde. Odcházející dostanou zlatého padaka a příchozí tučnou rentu. No proč by se zlobili. Představte si, že přijedete do práce a řeknou vám že budete dostávat peníze za nicnedělání. Neberte to.

      Vymazat
  3. Všechno je to o tom samém. O dobrých flecích i na právnické fakultě. Vzhledem k tomu, že na ně nikdo zvenku nemůže, plíseň roste a roste. Pokud něco nemá zpětnou vazbu na běžný život, nabobtná to do ohromných rozměrů, dokud to nepraskne.

    OdpovědětVymazat
  4. Zeman rád dělá věci natruc, a poslanecké Sněmovně nezbude, než odpálkovat Milošovy pokusy o diktát opakovaným vyslovováním nedůvěry jím protěžované vlády hnutí ANO. Prezident jedná proti zájmu všeho lidu, když ignoruje stav, který panuje v Poslanecké sněmovně, tj. stav, kdy se všech osm politických stran odmítá účastnit na vládě sestavované Andrejem Babišem, potažmo hnutím ANO v širším smyslu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale prosimte
      Ceska vlada nema uz od Havla duveru
      Co cekas od mrdniku ceska

      Vymazat
    2. Co čekám od mrdníku česka?
      Zero, nic, nada, nula, niks.

      Vymazat
    3. 4,12
      Nic ve zlém, ale vy si dokážete představit společnou vládu oněch osmi trpaslíků proti Babišovi? To by mne zajímalo, jak to potom vysvětlí svým voličům. Jak se drží společně kolem ramen Fiala s Filipem, Okamura s Hermanem,...

      Vymazat
    4. 29. října 2017 4:12
      Co to mektáš o jednání proti vůli lidu. Vůle lidu se snad projevila i v těchto volbách. Kdy igoranti volii bukanýry a zloděje ODS.
      Václav

      Vymazat
    5. To jsi ty to všeho lidu????

      Vymazat
    6. všeho lidu je většina poslaneckých hlasů, které jsou pro Zemana patrně zcela nedůležité

      Zeman hájí Babiše, který se chystá sestavit menšinovou vládu navzdory všem, kteří se mu otevřeně chystají vyslovit nedůvěru. Takový postup je v přímém rozporu se zájmy společnosti. Zeman ignoruje většinovou demokratickou vůli, a není nestranný. Tj. nejedná v zájmu lidu, nýbrž v zájmu jednoho konkrétního politického subjektu.

      Vymazat
    7. 11:43

      Ale co je to ta "většinová demokratická vůle" - Babiš a osm trpaslíků?
      Co jsou zájmy společnosti?
      Co je zájem lidu?
      Mluvíte tak, jakobyste to přesně věděl - tož to ostatním vysvětlete -

      Vymazat
    8. 4:12 „Zeman rád dělá věci natruc (...) Prezident jedná proti zájmu všeho lidu“ závidím vám, jakým jste znalcem psychiky Miloše Zemana, jak předem znáte jeho rozhodnutí a jak jste si jist jeho důsledky. Pouze jste opominul sdělit, které z možných rozhodnutí k situaci, jakou s takovou jistotou předvídáte, by bylo v „zájmu všeho lidu“. Nabubřelý, předpojatý, nemyslící (dosaďte prosím dle uvážení....).

      Vymazat
    9. Objektivně není v zájmu lidu jmenovat vládu, která je předem odsouzená k vyslovení nedůvěry. To je dětinský truc a naschvál. Taková vláda by vůbec neměla být jmenována, je to ztráta času a zneužití pravomoci veřejného činitele, který by měl dbát obecného zájmu, kterým je stabilní vláda s důvěrou Poslanecké sněmovny.

      Vymazat
    10. Matematika není "dětinský truc a naschvál". Vůdce nejsilnější strany má právo na sestavení vlády! Kapiš?!

      Vymazat
    11. To: Anonymní29. října 2017 12:33
      Tak jo, příteli. Tak mi tedy prozraďte nějaké řešení. Okamura s SPD do vlády chce. Dohromady s ANO dají 100 poslanců. Zbývá 101 z ostatních partají. Jenže s Komunisty NIKDO do vlády nechce a ti mají 15 poslanců. Takže 101-15= 86. Jak tedy chtějí ostatní strany postavit vládu s většinou, když dají dohromady 86 poslanců? Tedy jediné řešení - nové volby. Jenomže osobně si myslím, že u nových voleb by Babiš získal ne 78 poslanců, ale možná i těch potřebných 101. Prachy na nové volby kromě ANO nikdo nemá. Tak co navrhujete?

      Vymazat
  5. Klecove luzko promluvilo
    A co cekat od bananova

    OdpovědětVymazat
  6. Zeman je špatnej na nohy, jeho oponenti na hlavu. On si může koupit invalidní vozejk, oni mozek nekoupí. Blbci celého Česka spojte se. Jak to asi může dopadnout?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych to neviděl tak černě. Oni se nakonec nějak domluví ...
      Navíc, Zeman je mistr v neočekávaném. Vůbec bych se nedivil, kdyby měl v patrontašce schovanou nějakou vládu úředníků. A tím by vypálil rybník všem. I Babišovi.

      Vymazat
  7. Ivan David píše:

    "Vleklá krize s sebou nese naději, že vygeneruje řešení, které by tentokrát nebylo jen ku prospěchu oligarchů, zahraniční mocnosti a jejich loutek. A to tím spíše, že ke krizi směřuje vývoj i jinde v Evropě i mimo ni."

    Jenže "... společnost ... směřuje k nové formě útlaku, která bude mnohem nenápadnější, o to však účinnější. Oproti klasické totalitě by takový systém povzbuzoval své obyvatele spíš k politické apatii než k masové mobilizaci, což můžeme opakovaně ilustrovat na zvyšujícím se nezájmu o veřejné dění stejně jako na nízkých volebních účastech."

    (http://a2larm.cz/2017/10/kapitalismus-podle-wolina-kdyz-ho-nesvazes-sezere-te/)

    - A předzvěstí té apatie je i odevzdávání hlasů spasitelům, kteří to "zařídí".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Politicky aktivní je tak jedno nebo dvě procenta občanů, 60% chodí volit. Nevím, jak bude pan Kopecný reagovat na povzbuzování k apatii, já ho ignoruji. Jakmile jsou lidé nespokojení, povzbuzování k apatii nefunguje.

      Vymazat
    2. Na vysvětlenou, neignoruji pana Kopeckého, ale povzbuzování k apatii. Apatie je stav, kdy jedinec v bdělém stavu nereaguje na relevantní podněty a neprojevuje žádnou iniciativu. Povzbuzování k takovému stavu si neumím dobře představit, snad jen při vítězství Pirátů s jejich propagací hulení. Ale i to funguje jen na část populace...

      Vymazat
    3. Re (08:06):
      Pane Kopecký!, nemyslím, že odevzdávání hlasů oněm "spasitelům" je projevem apatie lidí. Apatií by byla jejich volební neúčast. Toto je spíš projevem neznalého tápání či naivity, kdy neznalý "tonoucí" se i stébla (své naděje) chytá.
      Autor David vyjadřuje spíš své osobní přání a snad i přání svých blízkých levicových přátel, že delší čas dá levici šanci na to, aby vytvořila smysluplný a komplexněji pojatý politický program. Kterým by mohla zaujmout širší veřejnost. A kterým by (v lepším případě) mohla i tu roztříštěnou levici volebně sjednotit. To když už v tom tak (trestuhodně) zaspala před nedávnými volbami.

      Vymazat
    4. Myslíte, že se dá klinická terminologie tak jednoduše přenášet na společnost?
      Politická apatie a autoritářství jsou spojité nádoby; v tom smyslu Vaše preference Orbána má svou logiku.

      (Jinak, co autor mnou citovaného textu má opravdu na mysli, to si můžete přečíst sám.)

      Vymazat
    5. František Opluštil 2017 11:07

      Všimněte si laskavě, že nepíšu "projevem", ale "předzvěstí". Podstatná je ochota nechat za sebe myslet, rozhodovat a konat někoho jiného: technokrata nebo populistu nebo "osvíceného" mocnáře, t.j. de facto neochota participovat na věcech veřejných víc než vhozením či nevhozením volebního lístku do urny.
      K tomuto bytostně nepolitickému postoji patří i naivní představa o samospasitelnosti (navíc špatně pochopené - je rozdíl mezi Tomio Okamurou a Milanem Valachem) přímé demokracie.

      Vymazat
    6. Apatie je slabé označení současného stavu. Já bych řekl, že vládne strach. Za komunistů by se nespokojenec nemohl stát vedoucím, což je docela pohodlná způsob přežívání. Za kapitalismu je hlasitý nespokojenec vykopnut a má potíž najít nějaké důstojné zaměstnání.

      Za komunistů se na pracovištích otevřeně diskutovalo téměř o všem, jen komunisté mlčeli a jen poslouchali, protože jim bylo blbé něco kritického vypustit z huby. Teď se o politice nebaví skoro nikdo. Jen hysteričtí odeesáci zrovna teď pokřikovali.

      Vymazat
    7. 11:07 nezralé tápání či naivita po 28mi letech budování toho jedině správného společenského uspořádání? A co těch 2.5 milionu důchodců? Koho proboha volili? Nebo že by senilita?

      Vymazat
    8. Na tu apatii se náhodou docela těším.

      Vymazat
  8. Líbí se mi, jak se tady pražskožumpní existence dovolávají "vůle lidu" . Asi se mají za její předvoj. Ať jsou rádi, že lid svou vůli nepoužije na ně. Dost by je to, nemehla hloupá uplacená bolelo. Jestli ZEMAN jedná proti vůli lidu nevím, jistě ale vím, že JE Z VŮLE LIDU PREZIDENTEM. Snad vox populi dá a bude jím i v dalším volebním období.

    OdpovědětVymazat
  9. Zeman je stratég, Babiš není hloupý. Pokud uznáváte Zemana a máte ho za autoritu, tak věřte, že Zeman podporující Babiše ví co dělá a není to ku neprospěchu nás všech. Babiš by mohl udělat "špinavou" práci a vyčistit ten náš hnůj a ukázat lidem, že věci se dají dělat i jinak. V dalších volbách my voliči buď uznáme že Babiš umí a pracoval pro nás, nebo bude vyměněn.Důležité je aby za ty čtyři roky zde vyrostla Babišovi konkurence, která by jej mohla vystřídat a to je náš úkol.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plný souhlas. Zeman o volbách nerozhodoval,to jenom pražská žumpa komentuje.A přesně jak říkáte jenom hnůj přemýšlí o předčasných volbách když je to na začátku.Hochštapleři a zloději děláte si předčasné iluze.

      Vymazat
    2. Babiš celý život z hnoje žije, čistit bude jen hnůj, který mu překáží v růstu. Myslím, že potřebujeme spíše Orbána (pravicového dříve funkcionáře maďarské komunistické mládeže) než Porošenka.

      Vymazat
    3. Pane Davide, myslím, že by jste neměl upřednostňovat své osobní antipatie (tak jak to dělá 99% lidí (nejen zde diskutující!), ale měl by jste posuzovat všechna fakta, která se nabízejí.
      Ani pan Zeman ani pan Babiš nejsou "dokonalí", tak jako my všichni.
      Zeman, stejně tak jako pan Klaus (či jim podobní) si nesou svojí velkou vinu z minula – oba byli na takových postech za socialismu, že měli dostatečné množství informací, ze kterých měli tušit (při své inteligenci!) co nás čeká! My ostatní jsme, bohužel, byli příliš neznalí a naivní.
      (Vynechávám teď úmyslně ty, kteří již před „podrazem“ = „pseudorevoluce“, a během „podrazu“, v čele s Havlem zrazovali a ještě dále po současnost, vědomě zrazují tuto zemi , v rámci „euroatlantických“ a „demokratických hodnot“,! )
      Oni dva, včetně nás (kteří jsme prohlédli a přiznali si své pochybení) se snažíme napravit, co se dá.
      Problém ale je, že v současnosti celý svět stojí na křižovatce, co bude dál?!
      Válka?.. Zotročení ve smyslu Matrixu?.. Nebo jiná nová „třetí cesta“?..
      Dnes již každý trochu rozumně uvažující člověk ví, že kapitalismus je horší než socialismus, protože je založen na přirozené lidské špatnosti.
      Historický socialismus, tak, jak mu bylo umožněno se projevit, také nefungoval, protože stejně tak, jako křesťanství, byl založení na tom, že jsme „poučitelní a dobří“..
      (To, v co se vyvinou současné verze socialismu se teprve uvidí..)
      Zpátky.
      Pan Babiš mohl věřit v socialismus, mohl v něj později nevěřit, může být pragmatický kapitalista, který chce jen mít řádně fungující „prostředí“, to nevíme.
      Doufám (dle jeho projevu), že je vlastenec ( ve smyslu má rodina, mí přátelé, má rodná hrouda tvoří mou vlast a jsme přirozeně jiní, než naši němečtí a jiní sousedé – co funguje u nás, nefunguje u nich..).
      Podstatný ale je fakt, že od chvíle, kdy vytvořil protestní hnutí ANO, jako alternativu zdejší hluboké POLITICKO-PODNIKATELSKÉ ŽUMPY, tak jako ministr financí dosáhl nepopiratelných úspěchů!
      A je v současnosti jediný, společně s panem Okamurou, kteří chtějí žumpu VYKYDAT!
      Jestli to mají v úmyslu jak oni, tak i důležití členové jejich stran se teprve uvidí!!!
      A my jim musíme umožnit, to zkusit!
      A TEPRVE PAK SOUDIT!
      Pokud se k nim přidá zreformovaná Komunistická strana (současná je jen prázdný obal pro vyžírky!), byly by tu již tři strany (správně jedna a dvě hnutí), kterým o něco jde. Jde-li jim o něco, rozhodnou se spolupracovat bez ohledu na možná zásadní rozdíly mezi sebou, protože jim půjde o vyčištění Audiášova chlívu! A v příštích volbách mohou proti sobě v klidu opět soupeřit.
      Piráti jsou bohužel jen nová líbivá rukavice „euroatlantických a demokratických hodnot“. Pěstovaná s předstihem pro takový případ nouze jaký nastal!
      (Stejně tak jako STAN, ze kterých to ale viditelně čouhá, přes Kalouska, Bělobrádka, Gazdíka a spol.)
      Takže, držme si palce ( i proto, protože volby ukázaly, že ne ještě většině lidí „se rozsvítilo..“).
      Srdečně Vás zdravím
      Pavel p

      Vymazat
    4. Nejspíš by byly řešením předčasné volby, při kterých by si i ti, co nešli k volbám, uvědomili, že bez nich to nepůjde a zúčastnili se. P.K.

      Vymazat
    5. Souhlas s panem Pavlem P.

      Vymazat
    6. Anonyme! To cos napsal tak dlouze, jsi mohl shrnout do jedineho, "Babise jsem volil, protoze mu verim". To ale spis ukazuje na tvoje podprumerne kognitivni schopnosti, nebo neochotu si pripustit nekonzistenci mezi osobami Babis Generalni Agrofertu a Babis predseda ANO. Tato "schizofrenie", u me vyvolava vetsinou vic otazek, nez smysluplnych odpovedi. Uznavam, ze se doba uz zlepsila, protoze driv, kdyz jsem poukazal na nejakou nesrovnalost ve tvrzenich jejich gurua, tak na me zacali hystericky kricet, ze jsem "Kalouskovec". Ale porad to neni jeste dost dobre.

      Vymazat
    7. Kapitalismus není horší než socialismus protože je založen na "přirozené lidské špatnosti". Je výsledkem zákonitého vývoje lidské společnosti a nese v sobě rozpory, které musí byt vyřešeny, pokud nechce společnost zaniknout. Socialismus byl a je řešením tohoto rozporu. Jakékoli jiné řešení je odsouzeno k nezdaru, jedině změnou společenského systému lze posunout vývoj ke skutečnému lidství.

      Vymazat
  10. Nechci být tak vulgární a jen tvrdit, jo bez pražáků to by bylo hej a vláda už nyní na stole. Prážáky tu máme a ti silou vůle protlačili do sněmovny,například mně odporné strany Stan a Top a vylepšili volební výsledek Pirátů, kteří ani netuší, že stát není jen dojná kráva, co nemusí žrát a nechcípne, jak by vhodně řekl pan předseda Bělobrádek. Zatímco s pražáky je národ rozdělen, na dobře živené se všemožnou zábavou a kulturou za rohem a na ty ostatní! To tvrdit nechci, ale je fakt, že lidé z různého prostředí a různě velkou peněženkou mají rozdílné názory i na politická hnutí či strany. Navíc lidi,kteří jsou takříkajíc v teple si kolikrát ani nevšímají blížící se bouří a krupobití, někdy je i coby zajímavou změnu ve své jisté nudě vítají! Takže společnost je rozdělená všude na světě a nejen u nás, s tím se nedá nic dělat. Když tedy ve volbách nezvítězí jasně jenom jeden proud, což není většinou nikde na světě, pokud tam před volbami nebyla například zničující válka nebo něco podobného, pak musí docházet ke kompromisům a s tím nic neudělá ani suverénní vítěz voleb a musí tak "holt" i dát na radu starší a moudřejší hlavy státu! Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To, že je společnost rozdělená všude ve světě není důvod pro to, že by se stí nedalo nic dělat.

      Vymazat
  11. „Vleklá krize s sebou nese naději, že vygeneruje řešení, které by tentokrát nebylo jen ku prospěchu oligarchů, zahraniční mocnosti a jejich loutek. A to tím spíše, že ke krizi směřuje vývoj i jinde v Evropě i mimo ni.“
    Zde bude asi problém v tom, co je ve článku, ve zkratce nazýváno krizí. Domnívám se, že krize nepřicházejí, jako přírodní katastrofy, ale že jsou vyvolávány. Např. snížením objemu peněz v oběhu, zvýšením úrokové míry a tím zdražením peněz pro mnohé firmy, a další metody, dle situace. Ten kdo ji vyvolává, nejspíš má již připravené nějaké řešení. Nejpravděpodobněji, v posílení své moci.
    To co je v citátu nazváno krizí, bude zřejmě naopak vzrůstající odpor veřejnosti vůči těm, kteří krize vyvolávají a jejich poskokům. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. P.K. 9:31

      Vaše domněnka, že krize jsou "vyvolávány" svědčí o tom, že podstatu kapitalismu moc nechápete. Finanční spekulace ke kapitalismu patří. A ten, kdo sní o kapitalismu s lidskou tváří, zaspal dobu. To se můžete njít rovnou modli do kostela...

      Kokotko

      Vymazat
    2. Anonymní29. října 2017 10:21
      „Finanční spekulace ke kapitalismu patří.“
      V tom to vězí. Právě že finančně silní „spekulanti“ vytvářejí ty „krize“. Spekulanti jsem dal do uvozovek, protože oni nespekulují, oni si upravují trh, dle svých potřeb, potřeb vydělat. A krize jsem dal do uvozovek, protože to není něco náhodného, ale vědomě přivozený stav, právě z důvodů žně pro tvůrce toho stavu.
      S tím zaspáním doby jste na špatné adrese. Dobu zaspala mainstreamová politická uskupení, takto dále pokračovat nelze. P.K.

      Vymazat
    3. Karle z plzne
      Souhlasim. Mnohokrat jsem citil v hlase prazaku litost pri komentovani muslimskych masakru, ze se tyto nedeji i u nas. Prazaci by je zrejme brali, jako novy adrenalin. Neco, jako ruskou ruletu. Znudeni zivotem, neznajic skutecnou praci, by uvitali kazdou zmenu.

      Vymazat
    4. Máte naprostou pravdu, aktuální krize byla spuštěna 17.11.1989

      Vymazat
    5. 12:00
      Jó, to bylo, jak tam k smrti umlátili studenta Šmída?

      Vymazat
  12. Tak trochu mne straší možnost, že naši ústavní právníci by mohli požádat o řešení situace potentáty z EU, kteří by se toho se svérázností jim vlastní a s gustem chopili.Kdo ví, zda by to nesedlo imigrantům i našemu Babišovi.


    OdpovědětVymazat
  13. Přišel čas přeběhlíků. Pohanka bude zase růst. Kobliha má dost prachů, nejen na své kuchen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepe se scena vycisti, kdyz se svine zacnou pozirat navzajem.

      Vymazat
    2. 11:22 https://www.youtube.com/watch?v=Vd-9Rb1fC0A&feature=youtu.be

      Vymazat
  14. Pokud se podaří babišovi+Zemanovi odstavit kavárnu bude to jen dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nelze, hloupost je věčná. ikdyž se natře na růžovo. Zvláště pak, když oni sami se o své "pravdě" neustále mezi sebou a jenom mezi sebou utvrzují. Chovají se opravdu jako kdysi senátoři ve starém Řecku nebo Římu, jejich pohled dohlédl tak maximálně na hradby jejich města, dál už je nic nazajímalo. Karel z Plzně

      Vymazat
  15. Nějak mi tady chybí diskuse o výpadku při volbách. Pokud vezme v potaz jak to při volbách bylo v USA a ve Francii, tak bych se móc divil kdyby to i u nás bylo cinklý. Jelikož se u nás všechno vykecá je to možná jenom otázka času a celkové konstelace politické scény. Tož možná uvidíme.

    OdpovědětVymazat
  16. Krizí je tu ale nazýváno něco, co vlastně vůbec krizí není. jde o to, že banda zkorumpovaných, zlodějinou a zákulisními kšeftíky a čachry prolezlé tzv zavedené strany nechtějí opustit svoje koryta a už před volbami (i minule před krajskými!!!) se dohodly, že budou táhnout za jeden provaz a prostě neuhnou, neudělají kompromis, nebudou pracovat pro lidi ale jen pro sebe, budou řvát, obstruovat, dělat drahoty, vše odmítat ... až co??? To nevědí samy, nejspíš až někomu rupnou nervy a nechá je to zkusit??? To ale občani nechtějí a být prezidentem, tak jim tu šanci také nedaám. Trpaslíci, co dostali 5 procent, nemají ve vládě co dělat. Kolik lidí zastupují???? Demokracie je o většině, ne o menšinách. Pokud tihle taky/politici nechtějí pracovat pro zem a pro občany, ať složí mandáty a táhnou, nejlíp do fabriky na směny, ať vědí konečně, že život je o práci a ne kecání a válení se v parlamentu za peníze daňových poplatníků, ne tajné dohody a kšeftíčky ve stylu něco za něco!!! vykopat je ze sněmovny všechny!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Vládu můžeme (a také zřejmě budeme mít takovou, jakou jsme si jako voliči zasloužili. Tím, jak jsme volili či k volbám nešli. Představa o tom, že prezident Zeman je pánbůh, který může všechno, a to i v rozporu s Ústavou, je nesmyslná a pouze ukazuje na základní mezery ve znalostech jejího autora. Jaké tedy v této situaci existují možné varianty řešení? Tak tedy: 1/ Babiš nakonec sestaví většinovou vládu nebo 2/ Babiš sestaví menšinovou vládu s její podporou další z politických stran ve Sněmovně; 3/ Babiš zůstane s ANO ve vládě sám, postaví ji na odbornících a bude se ucházet o ad hoc podporu k projednávaným záležitostem, zákonům atd. Tato varianta by byla nejobtížnější, nejvíce by zdržovala chod našeho státu, je ale v principu možná; 4/Babiš do menšinové vlády nepůjde a vrátí prezidentovi pověření k sestavení vlády. Prezident pak může (ale nemusí) pověřit sestavením vlády někoho jiného; Pokud ani na druhý pokus osoba pověřená prezidentem k sestavení vlády neuspěje, pak nastupuje další krok- viz dále; 5/ Právo k sestavení vlády pak získá (nový) předseda Sněmovny. (pokud budou vedení stran i nadále stejně "zabejčená", neuspěje logicky ani on); 6/ pak prezident vyhlásí nové volby. Ty by již mohly něco příp. řešit, neboť se v mezidobí obmění vedení politicky zkrachovalých stran u nás. O tom, jak moc se obmění a jak moc to pomůže je nyní předčasné spekulovat. 7/ na nové volby má peníze pouze Babiš (a možná že i sponzoři těch nových rádoby alternativních stran ve Sněmovně). Čekají nás nyní velmi složité časy, vláda by měla co nejdříve začít řešit problémy tohoto státu a jeho občanů a ne interpersonální problémy funkcionářů jednotlivých politických stran. Pravdou ovšem je, že žádná z nich nic o českých národních zájmech ve svém programu nemá. I tak byly zvoleny, tak proč by se měly o nějaké naše národní zájmy a zájmy našich občanů starat? Vždyť ani ti občani to nepožadují .......

    OdpovědětVymazat
  18. Rád bych si přečetl, co by se tady podle diskutérské elity národa stalo, kdyby Zeman pověřil sestavením vlády Fialu?
    Komunisté by pro důvěru nehlasovali a SPD nevím. Zeman nemusí být Zvolen a ti kašpaři, kteří se derou na Hrad mohou spáchat jakékolov svinstvo.

    OdpovědětVymazat
  19. Vraťme se k úrovni našeho většinou nebohatého voliče. Šéf ANO se nechal slyšet, že sníží daně, nechal se také slyšet, že bylo chybou rušit nemocniční poplatky. Lze tedy předpokládat, že poslanci ANO prosadí snížení daně z příjmu, řekněme o jedno procento. Aby byla vyrovnána ztráta příjmů rozpočtu prosadí, například, poplatek za pobyt v nemocnici Kč 100 za den. Nechme stranou důchodce a bilancujme: Poslanec nebo jiný s příjmem Kč 100 tisíc získá měsíčně snad Kč 1000. Běžný nebohatý s 35ti tisíci hrubého měsíčně získá asi tak Kč 350. Oba se sejdou, demokraticky, na 14 dnů v nemocnici. Každý zaplatí Kč 1400. Z pohledu měsíčního příjmů každého z těch pánů, pan poslanec tratí Kč 400, onen nebohatý Kč 1050. Není poněkud zvláštní, že aby páně Babiše ANO získalo svých 30 % volebních preferencí, muselo být voleno mnoha a mnoha nebohatými? Co si mám o našem nebohatém voliči myslet?

    OdpovědětVymazat
  20. Babišova menšinová vláda by mohla získat důvěru bude li pro ni hlasovat SPD a v úvahu přicházejí komunisté.KSČM by se měla pochlapit a konečně udělat co chce většina národa a to umožnit Babišovi ,aby ukázal co umí.V předčasných volbách strany ,které nyní sabotují vytvoření vlády na to těžce doplatí a ztratí hlasy voličů

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babiš má především nebetyčnou drzost vůbec uvažovat nad složením vlády bez důvěry. Snad to prezidentovi dojde, a vysmýkne se z téhle pasti, která vede jen k dalším marným pokusům o sestavení vlády.

      Vymazat
  21. Já si taky myslím, že by parlament měl Babišovi dovolit ukázat, co umí. Když už jsme to vydrželi osmadvacet let, určitě to ještě pár let vydržíme.
    Stejně tu jinou alternativu nevidím. Nějaký konglomerát ODS-KDUČSL-starostové-Piráti-TOP je jen iluze pro zasmání, kdyby tam ještě vstoupila ČSSD, tak by se mohla nechat rozpustit. Stejně zřejmě udělá bankrot jako bývalá ODA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, ať se ukážou, co umí a hlavně co opravdu chtějí. Sliby a plány jsou jedna věc, skutky druhá.
      Jinak konglomerát ODS-KDU-starostové-Piráti-TOP- socánci není ani tak iluze pro zasmání, jako těžká noční můra!!! Už dost bylo těchto stran, finito, adieu.

      Vymazat
  22. Pokud v Havlově ještě platí , že jsme demokracií , tak vládnout musí vítěz voleb , byť v menšinové vládě. Jenže tady v ČEZkystánu hrozí , že nalejlámové Kalousci , degeneráti Schlafenbergové , Sorosovy děti - Piráti a všechen popřevratový sajrajt , nenechají projít jediný zákon , byť by byl nejlepším. Od převratu jsou Západním diktátorem , parazitem a vrahem nainstalovaní HAVLOIDI ZVYKLÍ , ŽE JIM PROJDE VŠE , co jejich choré mozky vyplodí a nyní mají šanci na svých vlastizrádných postojích i nadále bezostyšně trvat , byť by tahle kolonie měla padnout! A to je zřejmě i důvod , proč to havloidní , levopravosatanistický sajrajt dělá . Havlův Zkurvystán ,Kalouskův Dokradestán a Lysohlávkův Zaprodestán musí padnout ! To je cílem pasáků havloidpovalečů a vlastizrádná špína u popřevratových koryt jim to 28 let plní !........Zaprodanci z "budoucí opozice", Babiš tu na rozdíl od Lysohlávkových kabalistů Bakalů platí daně , což se o vás , popřevratových zrůdách Zločineckých říci nedá !.......... Cínovec a Čapí hnízdo jsou natolik nesrovnatelné , že musíte být úplnými debily , abyste nevěděli , že tohle se vám stvůrám vrátí !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte na 100% pravdu!!!
      A zvláštní bod i za úžasné názvy a výrazy, co sedí jak víko na hrnec.

      Vymazat
  23. Komoří Lang:" Nenechte, Milosti, cloumati prchlivost svým majestátem!" Pekařův císař. I vy milí i nemilí, račte se chovati stejně. A i kdyby to zase nedopadlo, protože hladová svině se od koryta vyhání těžko,příští volby to vyřeší naprosto spolehlivě. Kdo se chce vsadit?

    OdpovědětVymazat
  24. Nechápu, proč ODS nechce do vlády. Oni se tváří, jako by to byl svazek nadosmrti a nikdy jinak. Přece kdyby Babiš začal dělat špatné kousky, tak by okamžitě z vlády odešli. Předčasné volby by s přehledem vyhráli, sestavili by svoji vládu a konečně by se rozklenula nad našima hlavami duha.Spíše to vypadá, že mají zoufalý nedostatek sebevědomých politiků, kteří by si troufli jít do vlády a požadovat svoje priority. To ne, protože Babiš, že.

    OdpovědětVymazat
  25. 10:36 Pane doktore, Orbána nemáme, jedná se tedy o pány Fialu, Bělobrádka, Okamuru, Gazdíka, Bartoše, Zaorálka, Filipa a Kalouska, kteří by mohli začít "čistit hnůj". Kterého byste tedy doporučoval, nikoho jiného nyní v PS nenajdete. Spoléhat na to, že se náš Orbán najde v event. příštích předčasných volbách je nereálné přání - nebo jsem až moc pesimistická?

    OdpovědětVymazat
  26. Souhlasím s Pavlem P. Když se neumožní vládnout Babišovi, nepoznáme, co je zač. Já ho sice nevolila, ale když vidí, jak se chovají ostatní, je mi to skoro líto, protože jsou jak malí haranti. A velmi mě mrzí, že k volbám nepřišlo víc lidí, pak by pan Kalousek a Stan, a možná i lidovci, byli mimo sněmovnu, což by bylo nanejvýš žádoucí. Já dokážu pochopit váhání Ivana Davida i jiných lidí, kteří Babiše nemusejí, a někteří jsou mi názorově velmi blízcí, a sama jsem zatím ve stavu ostražitého vyčkávání vůči panu Babišovi, ale když mu nedáme příležitost se "historicky znemožnit", tak nic říkat nemůžeme. Piráti se chovají jako fakani, teď myslím konkrétně reakci Ivana Bartoše na příznivá slova prezidenta Zemana, že by mohli pomoci s důležitými státními IT zakázkami - řekl na to něco v tom smyslu, že nějaký prezident ho nebude úkolovat - to mě tedy hodně zklamal. Piráti se chtějí zavděčit maistreamu a to mě na nich zklamalo. Okamura by do vlády rád, ale asi to tam nějak drhne. A s KSČM si nechce smočit ani Babiš, i když tam je spousta schopných lidí, a to je zase hloupost z jeho strany, protože normální lidi už primitivní antikomunizmus neoslovuje. Je to jak v té písničce: já mám devět kanárů, ty mi nejdou do páru. Když dám k tomu většímu toho menšího, ten větší mi trucuje, že chce většího....Když nic jiného, aspoň je sranda. Zdravím Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Perfektní shrnutí paní Pavlo, vidím to naprosto stejně. Mě napadla ještě jedna stará písnička, resp. její text, ..Není-li tu ta, kterou mám tak rád, pak má rád právě tu, která je tu..." nabo tak nějak to zní.
      Pokud bude Babiš alespoň "čistit hnůj, kerý mu překáží", tak splní alespoň něco. Pokud se svou případnou nenažraností historicky znemožní, tak je to také v pořádku, volič to patřičně vyhodnotí.
      A těm polemikám okolo (ne)důvěry nové vlády. Nějaká vláda vzniknout musí. Buď v Parlamentu nějaká projde, nebo neprojde. jen bych se zase já nerad díval, jak se Sobotka a spol. měsíce chechtá a naparuje jako předseda vlády v demisi. A čeká a čeká, že důvěra nepřichází a nepřichází. Docela by mě zajímalo, jak by tohle vyhodnotili ti "zvykově demokratičtí" ústavní právníci. J.B.

      Vymazat
    2. Zapomněla jste, že Babiš koaliční partnery zničí! Kde jste byla poslední 4 roky? Všechno co se povede, připočte sobě a neúspěchy partnerům. Má na to noviny a neomezené zdroje peněz. Nikdo nezaznamená, že vždycky protestoval proti zvýšení minimální mzdy. Když k tomu došlo, protože ho lidovci a socani přehlasovali, Marek Prchal (ten co ho Bureš líbal) mu poradil jak to prezentovat jako úspěch ANO... Případ lithium je také špice! Hodit povolení průzkumu vydané ministrem za ANO na socany kvůli nic neznamenajícímu memorandu byl Prchalův majstrštyk. Polibek si zasloužil....Jen sebevrah to bude zkoušet znovu...
      Na závěr otázka: vdala by jste se za člověka, který v předchozím manželství manželku podváděl, ulíval peníze a pomlouval ji že se spouští ona, i když to nebyla pravda????? S Křivákem do koalice nelze, národním zájmem likvidaci vlastní strany nezdůvodníte...

      Vymazat
  27. Sakramentska demokratura ,co ted obcanku s tim ?

    OdpovědětVymazat
  28. ....."Vládnout" s menšinovou vládou lze jen tak, že vláda činí jen to, co si přejí také opoziční strany. Za podporu se platí ústupky a vymahatelným příslibem jiné podpory. "
    A to vadí??? Většina věcí, které chce Babiš prosadit nic dobrého nepřinese. Nevím, že pan David, který rozumí zdravotnictví, nechápe, proč Babiš kupuje zdravotnická zařízení. Chce z něj dolovat peníze! Už několikrát řekl, že "zrušení poplatků byla chyba" Stabilní vláda s ODS by je znovu zavedla jako první opatření. Koalice ANO a ODS ve středočeském kraji jako první věc zrušila proplácení poplatků za pohotovost.....

    OdpovědětVymazat