Reklama

.

.

pondělí 6. listopadu 2017

Bez VŘSR by Rusko neexistovalo

Ivan David
6. 11. 2017
Nemám příliš rád spekulace "co by kdyby". Ale v tomto případě je těžko představitelné, že by Rusko přežilo prohranou válku, morální a hospodářský rozvrat, zhroucení ústřední moci, vysokou negramotnost, hospodářskou zaostalost spojenou s nerovnoměrným vývojem regionů, obrovskou diferencí v příjmech, vlastní obrovskou rozlohu spojenou s nízkou hustotou osídlení a zejména obrovský potenciál bohatství země.


Bez centrální moci a při velkém bohatství oligarchů pohrdajících vlastním obyvatelstvem a obdivujících Němce, Francouze, Angličany a Američany by nepochybně došlo k rychlému výprodeji bohatství země a jejímu faktickému rozdělení do sfér zájmu tehdejších velmocí. Rusko by zaniklo a Rusové přežívali jako národ bez skutečného vlastního státu a slabého národního vědomí, jako národ otroků. Rusko by stihl osud Polska v druhé polovině 18. století kvůli slabé centrální vládě a přílišné moci oligarchů (šlechtě) a kvůli zájmům sousedních zemí ZDE. Nemohlo by přežít druhou světovou válku.

Jistě jste si všimli, že nepokládám za tak důležité, že říjnová revoluce byla "socialistická". Socialistická ideologie se podílela na "ruském zázraku", ale později také na hospodářské stagnaci, která vedla k pádu SSSR a výprodeji Ruska za Jelcina. Obnova centrální moci za Putina byla poněkud náhodným jevem. Oligarchové jsou stále připraveni Rusko prodat, tak jako oligarchové na Ukrajině prodávají zemi, která jim nepatří.

Mýlím se?

93 komentářů :

  1. My jsme oligarchy ani nepotřebovali, abychom přišli skoro o všechno.
    Pane doktore, vysvětlete nám jako odborník na chování lidského individua, že jsme si nechali všechno pod nosem prodat? Ještě nikdo nepopsal a nevysvětlil střídání lidí u moci v první polovině roku 1990. Kdo je autorem fámy, že potřebujeme strategického partnera v podnicích, které byly samo o sobě silnější než podniky v západní Evropě. Víte, co ta posedlost napáchala? Kdo šířil fámu o tom, že nic neumíme a musíme si pozvat zahraniční poradce?
    Zkuste se toho vysvětlení ujmout. Budete první!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dolejší to popsal v tisku už počátkem roku 1990, ale nikdo ho nechtěl slyšet!

      Vymazat
    2. Kdyby nebyla VRSR, Hitler by vymazal vse ruske az k Tichemu oceanu a ted, nekde za Bajkalem, by sedela ceska vlada, slouzici Nemcum (Japonskuu, USA, EU)ci jinym panum jako ted.

      Vymazat
  2. Možná, že je to řečeno implicite,
    ale onen "ruský zázrak" znamenal také vypětí několika generací všech národů SSSR za permanentního tlaku téměř celého vnějšího světa, že pak stačilo pár let vyznavače vodky Jelcina ke shroucení státního celku SSSR.
    Mohla to vydržet jiná ideologie než socialistická?
    U vědomí jejích pokřiveností?
    Tehdejší režim bych také nerad nazýval jako (krystalicky) socialistický,
    současný režim v Rusku a dalších postsověstských republikách bych bral jako jistou variantu kapitalismu.

    OdpovědětVymazat
  3. Možná jste dnes byli také svědky paskvilu o Říjnové socialistické revoluci vypocené na ČT 2?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdový děs a hrůza, co dovede tlouct do hlav "veřejnoprávní česká" tele, z péra cizích, západních ultrarusofobů a komunistobijců. Nevím ale jaký byl závěr této frašky. Přepnul jsem.

      Vymazat
    2. Já to znám toto! Cituju ze zdrojů ruských komunistů:

      "7.listopadu (25 října) 1917 se uskutečnila Velká říjnová socialistická revoluce. Naši ruskou revoluci již téměř sto let prudce nenávidí Západ, protože Říjnová revoluce nedovolila Západu zničit ruský národ a ruský stát.
      Po obnovení kapitalismu v Rusku je Velká ruská revoluce nazývána státním převratem. Mnozí věří, že revoluce byla zednářské dílo, zatímco ve skutečnosti nebyl mezi bolševiky ani jeden zednář. Všichni zednáři účinkovali v Únorové revoluci, po které abdikoval car Nikolaj v březnu 1917...Ruští bolševici vytrhli zemi ze smrtelného objetí Západu. To únorový převrat vedl k rozpadu země, ochrnutí všech energetických odvětví, hladu, zimě, infekčním chorobám a krvavé bratrovražedné válce. Mezi bolševiky bylo mnoho Židů, ale nebyli tam zednáři. Tito Židé snili o světové revoluci. Pro světovou revoluci bylo potřeba silné Rusko. Takže oni, stejně jako Rusové, se snažili sjednotit Rusko po masakru únoru a vybudovat silný ruský stát.
      Uskutečnit světovou revoluci ruskýma rukama by nepochybně mohlo vést k zahynutí ruského národa. Stalin odmítl světovou revoluci, když vydržel obrovský tlak žhavých revolucionářů.
      Na závěr ohlédnutí nad tím, kdo uskutečnil Říjnovou revoluci. Považuji za nutné poznamenat, že ten, kdo připisuje uskutečnění revoluce cizincům, cizorodým silám, ponižuje a uráží náš ruský lid a další národy Ruské říše.
      Státní převrat mohou zorganizovat cizí agenti, ale revoluci i se změnou sociálního systému uskutečňuje lid. Ruskou Říjnová revoluce uskutečnil ruský lid, a bránil ji v bojích s vetřelci ze západních zemí a západními zeměmi najatými Bílými armádami, které byly na Západě plně závislé.
      Je zřejmé, že během občanské války dokonce i důstojníci carské armády, a polovina důstojnického sboru z carského Ruska, sloužili v Rudé armádě, včetně poloviny důstojníků generálního štábu. Ze 100 důstojníků Rudé armády z let 1918 až 1922 bylo 82 z bývalých procarských generálů a důstojníků.
      V Rudé armádě byli i hrdinové jako General A. A. Brusilov, který v roce 1921 přešel z bílé armády generála Slaščova-Krymskovo. Celkem během občanské války přešlo z bílých armád do Rudé armády 14,390 důstojníků (jeden ze sedmi), protože nechtěli bojovat za zájmy Západu.
      Dnes v celém Rusku nemnoho lidí chápe to, co chápal ruský lid a co pochopilo mnoho carských důstojníků, a to: Bílé armády jsou žoldáky západních zemí, především Spojených států a válčí s Ruskem. Proto bílí prohráli občanskou válku. Ruská a západní média naočkovala občanům zcela odlišný výklad událostí.
      Revoluce 7. listopadu (25.října) 1917 byla provedena pod vedením Lenina. Revoluce byla nutná pro záchranu naší vlasti, protože po únorové revoluci si západní země rozdělovaly ruskou zemi mezi sebou.
      Revoluce byl nevyhnutelná, jako vyjádřená vůle ruské občiny rolníků, kteří tvořili drtivou většinu populace. Především občinoví rolníci byli proti soukromému vlastnictví půdy.
      Lenin a Stalin - dva géniové, kteří se objevili v naší zemi v nejtěžší době, odolali světovému spiknutí proti Rusku. Nedovolili Západu zničit Rusko v roce 1917 a v následujících letech. Ukázali světu, že bohatí nejsou nejinteligentnější, že žádná kapitalistická země se nevyvíjí úspěšněji. Dali milionům lidí naději na jiný společensko-politický systém, ve kterém nebudou bohatí a chudí, vyvrhelové a vyvolení, lidé obdaření neomezenými právy a bezprávní.
      Rusům Spojené státy připravily osud indiánů, ale nebyli schopni realizovat své plány, protože ruský lid pod vedením Lenina a Stalina získal obrovskou sílu.
      Bohužel, i mnoho členů dnešní ruské vlády nerozumí spásné hodnotě Velké říjnové socialistické revoluce pro Rusko a ruský lid."

      Vymazat
    3. Putinská režim na to má odlišný názor jao na novověkou "Smutu", viz světelná show k připomínce bolševického puče před 100. lety v Pitětu - opět cituju:

      "Něvský prospekt se proměnil v nekonečnou řeku lidí. Na chodnících je zácpa, dav se přelévá na vozovku, doprava kolabuje. Všichni míří k Zimnímu paláci. Sto let poté, co se zde bolševici chopili moci, se na Palácovém náměstí koná přehlídka videomappingu. Nejvýpravnější spektákl rekonstruuje revoluční rok 1917.
      Na stěnách Ermitáže se inscenuje válečné strádání, abdikace cara, Leninovy plamenné projevy. Panování Prozatímní vlády a její demokratické reformy se přeskočí s tím, že šlo o všeobecný rozvrat země. Rigu dobyli Němci, nad troskami impéria krouží krkavci. Rudý říjen! Tlupy rudogvardějců lezou na bránu Zimního paláce a dramatický hlas deklamuje, že nastává doba temna.
      „Rusku je souzeno projít utrpením, ponížením a rozpadem. Z těchto zkoušek však vyjde nové a veliké Rusko,“ prorokuje hlas z hlubin času. Vzápětí přichází happy end: zeměkoule se protočí, kalendář ukáže rok 2017 a stěna Ermitáže se rozzáří v barvách ruské vlajky. Doba temnoty je pryč. Zaplněné náměstí tleská a kontroluje mobily, jestli je všechno natočené.
      „Strašně se mi to líbilo. Byli tady staří lidé, kteří z toho měli slzy v očích,“ pochvaluje si šedesátnice Anna Ivanovna. Nad významem bolševického puče moc nepřemýšlí: „Co se stalo, to se stalo. Škrtnout to nemůžeme, dějiny nepředěláš ani nevrátíš.“ Spokojení jsou i další návštěvníci. „Revoluce, to byla naše národní katastrofa. Vrhla nás sto let zpátky. Díky bohu, dnes máme prezidenta Putina a ten nic takového nedopustí,“ říká žena v šedém kabátu, která se představila jako Jelena.
      Pětadvacetiletý Tigran má za to, že situace v dnešním Rusku se v mnohém podobá Rusku v posledních letech panování Mikuláše II. „Mocnáři si stavěli zámky a obyčejní lidé žili z ruky do huby. Rozdíl mezi horní a dolní třídou byl obrovský, střední třída neexistovala,“ říká mladík původem z Arménie, který se o víkendu přišel podívat na světelnou show u Zimního paláce.
      „Dneska je to úplně stejné. Střední třída tady není. Všichni to vědí, ale nikdo s tím nic nedělá. A dnešní car je úplně jiný než tehdy. Ten náš má všechno pevně v rukou a jen těžko s tím někdo něco udělá. Na ulici se nikomu bojovat nechce, protože to nemá smysl,“ dodává Tigran."

      Vymazat
    4. Je tu jedna zajímavost! Zatímco NR uvěřejnila uhlazený neomarxistický popis Ruské revoluce, který se soustřeďuje na aplikaci levičáckých dogmat na tyto 100 let staré události a přísně se vyhýbá zmínkách o jakémkoliv spiknutí tak ruští komunisté ve svém materiálu hovoří vcelku jasně: únorový puč byl dílem zednářů v žoldu Západu a VŘSR zas z valné části židovským dílem. V čem je ale rozdíl oproti nacionalistikému chápání: ruští komunisté píší, že tito Židé ve snaze vybudovat svět bez atnisemitismu, tedy ho ovládnout revolucí, chtěli mít silné Rusko jako svou základnu! A to by jeho zdroje vyčerpalo a zcela ho zničilo. A proto Stalin odmítl tuto cestu a prosadil tezi o "vybudování socialismu v jediné zemi"!
      Kdyby ruští komunisté psali sterilní kecy jaké se zveřejňují tu, lidé v Rusku obeznámení s okolnostmi těch událostí tak říkajíc "zevnitř" by se jim vysmáli ...

      Vymazat
    5. 19:06 - židobijče, to že dnes v Rusku píší někteří lidé podobné blbiny, jaké tu hlásáš ty, ještě neznamená, že píší pravdu. Ostatně, co to je neomarxismus, trubko. Zkus definovat, svedeš-li to. A druhá otázka: co má co pojem neomarxismus společného s Marxem. Jsme moc zvědav, jak se s tím popereš!

      Vymazat
    6. 2:05 Jenže ti "někteří" tam z Kremlu vládnou! "Revoluce byla jednou z největších tragédií ruské historie. Na začátku roku 1917 bylo Rusko jednou z největších mocností s velkými šancemi vyhrát během několika měsíců válku. A pak byla vláda zničena. Na konci roku Rusko nebylo mocností. Nebylo schopné ničeho," uvedl ruský politolog Vyacheslav Nikonov, poslanec za Putinovo Jednotné Rusko -
      http://tn.nova.cz/clanek/ohromna-prehlidka-v-moskve-nema-oslavovat-rijnovou-revoluci.html

      Vymazat
    7. Však i to byl důvod, proč se po Zjuganovi pustil do Putina i Grebeníček:D:D:D - cituju:

      „Nedávno Putin obvinil Lenina z rozpadu Sovětského svazu,“ smál se Grebeníček. „Protože Lenin přiznal, jak víte, sovětským republikám rovné postavení a prohlásil, že mají právo na vystoupení ze svazu. V roce 2012 Putin zase prohlásil, že bolševici se za první světové války dopustili vlastizrady, to vedlo k zuřivému sporu s předsedou komunistické strany Gennadiem Zjuganovem. Překvapivě tvrdá odpověď komunistů potvrdila fakt, že ruské elity jsou stejně jako ruská společnost rozděleny na dva nesmiřitelné tábory,“ dodal s tím, že jediné, na čem se obě strany shodnou, je, že sázka na pomoc zahraničních spojenců ve vnitropolitickém boji byla chybná." Konec citace.

      - http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Grebenicek-verejne-Putine-ty-dobytku-ty-lzes-jako-kdyz-tiskne-511350

      Vymazat
  4. Pane Davide, nemýlíte. A to vysvětlení? Osobně si myslím, že po zahájení Gorbiho zločinné perestrojky
    našpicovali všichni kolaboranti ve státech VS uši, u nás hlavně Havel a Klaus a jejich smečky. Po druhý sv. válce to bylo to samý a nevyhrát ve 48. Gotvald, byli by jsme do pěti let ve stejný řiti jako dneska, Rozbor od pana Davida si teká rád přečetl.

    OdpovědětVymazat
  5. Bez Ruska by žádní Slovani nebyly všechno by fašouni vyhladily první židy a pak Slovany.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevíš co plácáš. Pokud by nedej bože fašouni vyhráli válku, tak všichni Slované by skončili jako levná pracovní síla.

      Co se týká židů, tak ty systematicky likvidovali, ale ner z nenávisti, ale pro majetky. Chudých židů moc nebylo.

      Vymazat
    2. 23:06 Nečtete a víte prd tady jsi můžete přečíst co s Čechy plánoval heydrich:

      https://www.levneknihy.cz/petr-kettner/konec-cerneho-vraha/150209

      Vymazat
    3. 23:06- Vám se zdá 6 milionů Židů málo, co neměli na úplatky dostatek majetku(hotovosti)?

      Vymazat
    4. Vatikánsky sensus - Vatikán totiž má v portfóliu sčítanie Jevrejov - počet pred II. svet. nájdite si to je to k dohľadaniu - a počet - nnno - napr. pamätná doska na Birkenau - 4 mil, eee - veľa ... jevrejov - koniec si nájdite - ale už sa píše všetkých ...

      Vymazat
    5. Odvádění pozornosti o ústředního tématu článku je pro trolly typické. A opět nesmysly o židech.

      Jen pro úplnost - v Polsku stejně jako v SSSR nebyli židé žádní boháči. Celý ten kec "Chudých židů moc nebylo", je další z galerie anitisemitismu.

      Velkému jednotnému a silnému sovětskému Rusku náš národ vděčí za to, že v tomto cípu světa fyzicky a kulturně přežil nacistické genocidní běsnění. Ne Anglosasům, ale Rusům a dalším národům SSSR. Na to bychom neměli zapomínat.

      Stejně tak bychom měli mít na paměti, že pád naší ekonomiky do koloniální závislosti málo rozvinuté země mají na svědomí právě anglosaští politici a naše kolaborantská kamarila okolo Havla a Klause.

      Vymazat
    6. 9:14 100% souhlas.

      Vymazat
    7. 9:14 Naprostý souhlas, mladá generace je bohužel vygumovaná.

      Vymazat
    8. Ad 9:14
      velké díky za kompaktní pravdu podanou hezky na talíři :-).

      Vláďa z Brna

      Vymazat
    9. 0:26 Jééééé, to by jsme s vás zbavili!:)

      Vymazat
  6. Tak pane Davide, já si také zaspekuluji i když to také nemám rád.
    Nevím proč by Rusko mělo prohrát válku. když bylo na straně vítězů.
    Na nejvyšší úrovni neexistovalo něco jako ruská, německá nebo anglická šlechta., leč to vždy byla jedna různě sňatky provázaná a tím zdegenerovaná familie.
    Carské Rusko nebylo nijak vyjímečně zaostalé, podobně na tom bylo Polsko, Rumunsko,Bulharsko, Horní Uhry,nebo třeba Španělsko a Portugalsko.
    Rusové k revoluci přišli jako slepý k houslím, daleko lépe na socialistickou revoluci měli našlápnuto Němci.
    A nejlepší nakonec. Stalin po napadení Hitlerem se neodvážil vyzvat Rusy k obraně revoluce a socialismu, ale zahrál to na národoveckou notečku - za matičku Rus
    Proč asi ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O zaostalosti Ruska oproti Španělsku nic moc nevím, ale pochybuju, že by to bylo srovnatelné. Stejně tak Polsko po světové válce asi bylo na větší úrovni. A proč hrál Stalin na národoveckou notečku? Asi proto, že Hitler napadl Rusko. To jako naši vojáci měli bojovat za kapitalismus a ne za svoji vlast?

      Vymazat
    2. "A proč hrál Stalin na národoveckou notečku? Asi proto, že Hitler napadl Rusko."
      Hitler napadl CCCP, tak se sem nesnažte podsouvat ty vaše kraviny.

      Vymazat
    3. 9:43 podstata té otázky je v tom, čím se kdo cítil, v čem spočívala větší politická a mobilizující síla. V boji o přežití státu jdou formální otázky stranou. Že byl SSSR ve své podstatě imperiem ruského národa, ovšem na ústupu, není pochyb. Že národnostní politika SSSR nebyla v principu nijak špatná je také pravda.

      Vymazat
    4. On Stalin to za války hrál i na pravoslavnou "notečku". Bojové prapory nových pluků Rudé armádu světili popové! Hrál tu propagandu na "náboženskou notečku"? No nehrál, troubo. Ani s tou "národoveckou notečkou" to nebylo moc silné, protože Rudé armádě sloužilo mnoho příslušníků jiných národů Sov.svazu. Takže v těch urychlených soudech bych trochu přibrzdil a nenadával. To dělají jen primitivové a vyšinutci.

      Vymazat
  7. Toto musel napsat Milouš Jakeš, jinak to b
    nevidím.

    OdpovědětVymazat
  8. Toto musel napsat Milouš Jakeš, jinak to b
    nevidím.
    myslel jsem tohoto výtečníka Anonymní6. listopadu 2017 22:59

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:41 - Piš do vlákna pod příspěvkem, na který reaguješ, soudruhu Bilaku.

      Vymazat
  9. O tom, že Lenin ve své době velmi dobře chápal povahu i cíle imperialismu, se dá sotva pochybovat.

    Tezi, že jedním z nejdůležitějších výsledků VŘSR bylo udržení celistvosti země, tedy zabránění jejímu rozdrobení, zastával už v 60. letech historik Václav Veber.

    OdpovědětVymazat
  10. Málokdy nesouhlasím s panem Davidem, tentokrát musím. Co spekulovat, jaký by byl vývoj Ruska s carem bez revoluce? Jako v Německu, R-U. "Modrá krev" by ustoupila do pozadí, kapitalistické Rusko by bylo také "elektrifikováno" bez milionových obětí a připraveno(možná lépe) na WW2, další periodu krize kapitalizmu. Možná by si v 2.ww vybralo jiného spojence a Svět by byl jiný, kdo ví. Jedno je jisté, národy "východu" jsou decimovány pro svou "východní povahu"(blbost).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS.trochu to zmírním(pro důvěřivost)

      Vymazat
    2. "Vážený " pane Povolný. Spekulovat jaký by byl vývoj v Rusku můžete dle toho jak dopadli bohaté státy které byli kolonizovány demokratickým západem. Dodnes je tam vysoká míra negramotnosti. A o perle západu USA už vůbec nehovořím. Jejich školství je na úrovni našich experimentů s inkluzí. Je sice pravda že mají v US některé školy na vysoké úrovni, ale v souhrnu úroveň jejich školství je pod úrovní školství z naší první republiky. A nakonec Rusko praděpodobně aby zastavilo svůj růst tak dle Vás vyvolalo druhou světovou válku a největší chybou bylo, že se nepředalo zem Germánům.
      Zdravím Václav

      Vymazat
    3. Rusko by se rozpadlo na malé státy podobně jako Rakousko Uhersko. Ty by se staly koloniemi VB a USA. Rusko bez revoluce by nikdy takové úrovně jako za se stalinem nedosáhlo. Sice je to stálo miliony lidských životů, ale když se podíváte na sociální statistiky, tak to nebylo o nic horší než 20 - 30. léta v ostatních zemích.

      Vymazat
    4. Noční ptáku (asi modrý) Povolný. Nebylo by lepší jít souznit na iDnesHovno ?

      Vymazat
    5. 10:10 Lkaní nad "milion"y parazitů ?

      Vymazat
    6. 12:48-a víte, že bych tam asi také pár(dost) "zabedněných" provokoval k myšlení? Jsem ale spokojený zde, není tu tolik "práce".

      Vymazat
    7. 1:08 pane Povolný, jestli se samoděržaví v důsledku účasti na 1 WW rozpadalo, na rozdíl od USA, Britanie, Francie s koloniálním zázemím se ocítalo v krizích mnohem dřív, je nanejvýš pravděpodobné, že by jeho zhroucení, nebýt dostředivých sil bolševiků, ke kolonizaci využily mocnosti vítězné v 1. WW, tedy Britanie, USA, možná částečně i další. Nakonec se to do jisté míry i stalo, když územní ztráty a zisky v daném teritoriu jsou známy. Nebo se domníváte, že carské Rusko bylo schopno udržet frontu, že by Rakousko –Uhersko a císařské Německo díky tomu válku neprohrálo? Co logik, zklamal jste.

      Vymazat
    8. 23:49- pro výpadek v komunikaci na NR, si možná už odpověď nepřečtete, přesto se pokusím. I kdyby Rusko ztratilo polovinu území ale zůstalo na vítězné straně bez revoluce, by po válce územní zisky znásobilo. Od Němců byl Lenin "majstrštych", který zvrátila až 2.ww. Revoluce vystrašila celý "západ", včetně Německa, proto "vznikl" Hitler Nezdá se Vám to logické?.

      Vymazat
  11. Vy zde vsichni zavodite v natirani vseho, co se stalo starou officialni propagandou !
    Cela sovetska vlada, nebyla vubec SLOVANSKA a revoluce byla zmena degeneratu (aristokracie), za nejvetsi vrahy v dejinach sveta.
    Solzenicin nelze, kdyz mluvi o 40 millionech Slovanu - zabitych , ve jmenu utopie, ktera byla zasterkou na vyhlazovani Slovanu, pro benefit jineho kmene.

    T.j. zajimave, jak vy, bud prehlizite, nebo racionalizujete Gulak a milliony mrtvych.
    Vlada se ma menit volbami a ne vyvrazdenim cele stredni tridy !
    Vrazdeni Slovanu Nacisty vam vadi a vrazdeni Slovanu Bolseviky vam NEvadi. T.j. to dvojite meritko, ktere mate na vsechno a cim jste povestni po celem svete !

    Radeni Bolseviku v Rusku bylo porodni babou Nacismu v Nemecku. Dejiny je treba studovat a ne papouskovat !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honolulu, problémem je úhel pohledu! Na VŘSR je pohled i komunistů, něco jako názor dvou právníků-tři názory. I intelektuálové tápou. Sto let je asi krátká doba na objektivitu.

      Vymazat
    2. Solženicin tára - stačí si nájsť počty obetí a Rusko to zverejnilo - komplet tuším pred dvoma rokmi ... soLŽEnicin - podvodník a zbabelec

      Vymazat
    3. "světa zanalý" i Čingiskchán a komunismus byli břídili proti obětem zvrhlých kapitalistů.

      Vymazat
    4. Porodní bábou nacismu byly válečné reparace za 1. sv válku, následný kolaps německé politiky a nástup krize.
      Na přelomu 20-30 let se Stalin teprve těžce upevňoval svou pozici v SSSR.

      Vymazat
    5. Anonymní7. listopadu 2017 10:17
      Porobní bába je příměr a těžko s ním nějak polemizovat. Pravda je, že Západ měl z bolševiků strach. Vždyť oni se netajili tím, že chtějí revoluci rozšířit po celé Evropě. Proto také velký počet občanů západu vítal Hitlera, jako ochranu, před bolševickou revolucí v Německu.
      Že za Hitlerem stály nějaké jiné síly, to se ti občané nedozvěděli. A i kdyby dozvěděli, nejspíš by to na jejich strachu z bolševismu nic nezměnilo. P.K.

      Vymazat
  12. Pane Povolny 2:24,
    proto je dulezite cist vse, a to z kazde strany !
    Jsem rad , ze Rusko je znovu civilizovana zeme a ne zeme terroru a koncentraku, jako byla drive.

    V dnesni dobe je jiste, ze nas oblibeny president Trump a president Putin si rozumi, protoze jsou
    oba vlastenci !
    S drivejsimi aparatcniky se nedomluvil nikdo na svete !

    Ted jsou na smetisti dejin a je velka skoda vsech zivotu, ktere byli ztraceny , kvuli jejich nasilne prosazovane utopii.
    Podivejte se na film CHECKIST 1992 na youtube ! (Je to rusky film, ale ma anglicke titulky, tak je snadno k porozumeni !) To je realita !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte příliš zjednodušené vidění světa a historie. Nemyslím si, že by se dalo jednoduše říct, že Rusko bylo takové a dnes je zase makové.
      Historicky udržovali oligarchové před revolucí zemi v nevědomosti a na tom se snažili parazitovat.
      Zemi vyčerpaly války, plundrování jejího bohatství a v neposlední řadě tomu ani nepomohla obrovská negramotnost.
      To vše se snažila revoluce řešit. Jenže po generace budovanou závislost na alkoholu na jedné straně, oddanost autoritám a lehkou slovanskou naivitu (hloupost bych nepoužíval) na straně druhé nelze zlomit za pár let. Někdy ani generace nic nezmění na svém genetickém kódu.
      Revoluce dokázala mnoho. Ale na druhé straně také mnoho zničila. Vynesla do výšin lidi podivných vlastností a požírala i své děti. Jako ta francouzská.
      Nebýt té francouzské revoluce asi by vývoj šel také jinou cestou.
      Vždyť slovo komuna je jejím produktem.
      Na to navázali myslitelé, kteří hledali napřed Utopii. Tu bájnou formu spravedlivé společnosti a nádherného života.
      V tomto směru šli do předu hojně i lidé, co měli majetky. Buď zděděné nebo si je dokázali někteří vydobýt sami.
      A dokázali i přes zajištěný život vidět chudobu a zoufalství druhých.
      Pokud se vrátíme zpět v čase, tak nejcennější bylo z opačného pólu najít tu správnou cestu.
      U nás Jan Hus. Dokázal z své zajištěné pozice vnímat problémy chudé menšiny.
      A ten potenciál se po staletí sčítal.
      Jen my v naší době jsme uhnuli z cesty.
      I přes určité nedostatky jsme zpohodlněli a počali jsme pošilhávat po lepším.
      A jak to tak bývá více jsme ztratili než nalezli.
      Zapomněli jsme, co to je nerovnost, válka a přestali jsme si získaného vážit.
      Naši rodiče nám neuměli a možná ani nechtěli předat své negativní zkušenosti.
      A jak se říká: zkušenost je nepřenositelná. A to je problém každé vize lepší společnosti.
      První generace ví proč a jak. Druhá generace bez zkušenosti nemůže vědět o co přichází. V tu chvíli vítězí genetika a pocit, že se musíme v zájmu zachování rodu zmocnit všeho, co má nějakou cenu.
      A v neposlední řadě ztrácíme ostražitost. To je větší problém než cokoliv jiného.
      Vždyť jsme si (někteří z nás určitě), že nám západ jde pomoct. Zapomněli jsme všechny negativní zkušenosti, co nám rodiče a prarodiče sdělovali.
      Nebyly to totiž naše prožité vjemy. Nebyly proto v paměti nic jiného než naučené věty. Bez nějakého významu.
      Tam vidím problém každého pokusu o spravedlivější společnost.

      Vymazat
    2. Pěkně napsané. Vy jste doplnil slova do mozaiky, které jsem já marně hledal.

      Vymazat
    3. pane Petře Nováku kolobouk dolů . Velice dobře a objektivně napsáno.
      Václav

      Vymazat
    4. Já s vámi pane Nováku nemůžu souhlasit. V tak globálních věcech jako je světová válka a revoluce genetická individuální paměť jedinců ustupuje do pozadí a normální člověk nevolí ani filosofický směr nebo demokratickou stranu, ale cestu přežití sebe a svých potomků. A to jak se zdá jim v Rusku nabídli především bolševici. Z pamětí našich legionářů přece víme, že tam masově vraždili jak Němci, tak intervenční armády, bílí, rudí a dokonce i naši legionáři.
      Za to, že revoluce nakonec požrala většinu svých dětí pámbůh zaplať. Co by taky společnost s tolika hrdlořezy a zloději dělala. Taky za to byli Stalinovi vděční.
      A ještě jeden dotaz, jak jste přišel k závěru, že "U nás Jan Hus dokázal z své zajištěné pozice vnímat problémy chudé menšiny." To co JH hlásal přece nebyly sociální, ale teologická témata. On přece nehlásal zrušení poddanství ani nevolnictví. Naopak výsledky husitských válek vedly k posílení vysoké šlechty na úkor malé šlechty, svobodných sedláků i měšťanů.

      Vymazat
    5. Anonymní7. listopadu 2017 10:38
      „.. a normální člověk nevolí ani filosofický směr nebo demokratickou stranu, ale cestu přežití ..“
      To je docela přesné, alespoň minimálně v tom Rusku. Tam po prohrané Rusko-Japonské válce, zavládlo bezvládí. Po zemi se potloukaly stovky band, které loupily, rozvracely jakékoliv uspořádání a žily na úkor obyvatel. Byly to bandy carských vojáků, bandy bílých, bandy rudých i bandy bez vyznání.
      Mj. pohlavárem jedné takové bandy, byl i Stalin. Potom se dal dohromady s Leninem a pokračoval v zájmu lepšího příštího. Za tohoto stavu věcí občané vítali každého, kdo by byl schopen vrátit zemi nějaký řád. To byl také jeden z důvodů, proč ruská země bolševiky přijala. Všechno lepší, než stávající situace. P.K.

      Vymazat
    6. 10:38-trochu si to zjednodušujete a příliš směšujete. Teologická témata Husovy doby byla i sociální a politická. Dále je nutné v hodnocení revolucí a kontra oddělovat oběti vojenské a civilní včetně represí uvězněním. Vaše poslední věta je kouzelná. Jen bych vyměnil začátek: "Naopak, výsledek studené války vedl....".

      Vymazat
    7. PS. ˇHusité prohráli zradou, my vlastní blbostí a zradou.

      Vymazat
    8. P.K.-Situace v rusku,"všechno lepší, než stávající situace", mi evokovalo řešení v Německu Hitlerem.

      Vymazat
    9. panu Povolnému
      Interpretace Husova díla sloužila postupem času různým ideologiím (TGM, komunisti) které jí sociální a politické aspekty podsouvaly. Ve skutečnosti, kromě Dcerky, která jé morálním a náboženským poučením pro mladé ženy a dívky (mělo to tedy i sociální dopad na konkrétní rodiny), všechna ostatní díla jsou teologická. I když přiznávám, že jeho osobní osobní vklad teologii skutečně značně přesahoval.
      Té narážce na studenou válku nerozumím.
      Lukeš

      Vymazat
    10. 16:14-pane Lukeši, v době Husa byla církev něco jako politická strana s programem. Nebo si myslíte, že posluchači Husových kázání studovali teologii? Ne, Češi již tenkrát byli mezi "mlýnskými kameny". Tu větu Vám tedy "přeložím" celou. "Výsledkem konce studené války bylo posílení oligarchie a nadnárodních monopolů, na úkor národních podnikatelů a svobodných občanů".

      Vymazat
  13. Když se zamyslím nad faktem, že vládci v Anglii, Německu a Rusku byli před první světovou válkou vlastně jedna rodina, připadá mi ona VŘSR zcela zbytečná. Dnes by tu mohla být říše sahající od Irska až ke Kamčatce. Bohužel je tu lidský faktor, lidská blbost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O některých druzích lidské blbosti vůbec nepochybuji. Stejně můžete říci, dejme moc nejbohatším rodinám - už mají dost a nyní budou rozdávat.
      Váš úsudek je hodný pacieta lečebny pro duševně choré.
      Václav

      Vymazat
    2. 8:47 A tak to se sem k doktoru Davidovi dostal nakonec správně.

      Vymazat
    3. 04:30 A zase ten noční vrátný od iDnes Hovno. Mladý a už je v důchodu.
      Bohužel takové zvratky dovedou ze sebe dostat už mnozí mladí či staří blbci.

      Vymazat
    4. 4:30 Bolševickej puč byla už jen německá třešinka na chazaro-masonským dortu! Už vražda Starce rukou britského špiona bylo jasné Zlo! A porada plukovníka Mendela House s Wilsonem tu noc po proběhlé poradě štábů Antanty v Petrohradě na které bylo rozhodnuto že pan admirál Kolčak vyřadí provedením námořní invaze konečně Osmanskou říši z války a pak se spustí definitivně vítězná ofenzíva proti Centrálním mocnostem současně na všech frontách! Co na té poradě v Bílém domě House Wilsonovi řekl? Zhruba toto:

      "Pokud vstoupíme do války jak po nás požadují v Londýně a Paříži, tak se ocitneme v táboře s antisemitským Ruskem! Nebudeme moci našim lidem v Londýně pomoci s jejich projektem na vytvoření státu v Palestině. Navíc rusko se roztáhne nad kontinentem jako dominantní velmoc a spojí se s poraženým Německem do síly, které nebudeme moci čelit."

      To byla jasná slova! A tak byly ještě téže noci vydány příslušné pokyny ...

      Vymazat
  14. Včera jsem se osobně setkal s představitelkou vesmírné civilizace Anea, osobně, fyzicky, z očí do očí,... i když, jak se to vezme, protože se mi stalo něco, co ještě nikdy, pokud pominu mé setkání s jinou představitelkou jiné vesmírné civilizace, která měla pronikavě a svítivě rudě fialové oči. Nedokázal jsem "zaostřit" ty její natolik, aby došlo k psychickému kontaktu,... říká se, že oči jsou oknem do duše, u této z Anea, jsem to nedokázal. Byly modrošedé, byla špinavá blondýna vyšší postavy ale nižší než já a štíhlá a krásná v obličeji, nejen skvěle a moderně a naprosto vkusně oblečená. Omlouvám se, ale to je nutný úvod k tomu, co vám nyní potřebuji sdělit:

    Vy, například Češi, vy existujete samostatně, protože váš národ má právo na sebeurčení. Stejně tak existují i jiné národy státně. V chartě OSN, kterou jste přijali, v ní není stanoveno, že __národ má právo na sebeurčení a na sebeobranu pokud to Ústava státu, jehož je součástí, povoluje__. V mezinárodním právu ani neplatí, že by o právu národa na sebeurčení rozhodovalo __přání EU nemít místo dvaceti osmi členů třeba devadesát pět__. Porušujete-nerespektujete tedy to naprosto nejzákladnější právo, zrovna především u národa Katalánců ale i u Kurdů a "NENÍ už O ČEM S VÁMI MLUVIT". To je totiž konec zájmu jednat s vámi lidmi, ze strany vesmírných civilizací.

    Berte to tak, že jste absolutně a svévolně selhali a to vaší čistou nejčistší mezinárodně protiprávní zvůlí! Takže, vše pokračuje, ale pouze pro nás, nový lidský národ Čeňi (Czeni), tedy pro vybraných asi tak dva miliony vývojově nejvyspělejších lidí planety Země, vše, co se týká vývojově vyspělejších vesmírných civilizací a jejich kontaktu s lidstvem. Zároveň to ale i znamená, že tyto bytosti už nejsou vázány "vaším" státním-národním právem na vaši existenci, protože vy sami jste se ho vzdali. Tak, to jsem se vám pokusil sdělit, ačkoliv, při vaší absolutní zvůli,... nemyslím si, že by to spadlo na úrodnou půdu. Sami si budujete vaši budoucnost, vašimi činy především. To, co jste aktuálně učinili a činíte vůči národu Katalánců,... sorry, i podle mého názoru, se to NEDÁ OMLUVIT.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní7. listopadu 2017 5:21
      Škoda, že jste nedokázal „zaostřit“ tu špinavou blondýnu. Možná by Vám vyjevila, že neexistuje jenom právo na sebeurčení, ale také právo státu na územní celistvost.
      A zde je nutno jemně vážit, ne jenom omílat právo na sebeurčení. Jaké se děje Kataláncům příkoří? Navíc, komu slouží takový rozvrat evropských států? Bude samostatné Katalánsko schopné se ubránit před vnějšími zásahy? Bude nesoběstačné Katalánsko schopné ustát tlaky na jeho likvidaci, či rozkradení? Trochu přemýšlejte Čeni, také sami. P.K.

      Vymazat
    2. 11:59 - bla, bla, bla, bla, bla !!!!! Když tomu nerozumíš, tak nevypisuj blbosti.

      Vymazat
    3. Fakt, ten P.K. 11:59 je nesmysl.

      Vymazat
    4. Pro 11:59 - Katalánsko má , na rozdíl od jiných "regionů" Španělského království největší sílu být prosperující a samostatné. Když konzervativní lidovecká vláda v Madridu není schopná řešit problémy za katalánské daně, tak s je Katalánci za své vyřeší líp. Katalánci jsou tradičně republikány, království jim vnutili frankisti. Levicoví Podemost nyní vytvářejí s katalánskými vlasteneckými stranami volební blok. Ostatně, co by se stalo, kdyby na vlajce EU přibila další hvězdička? Nic. Tak vo co gou?!

      Vymazat
    5. Anonymní7. listopadu 2017 20:45
      „Ostatně, co by se stalo, kdyby na vlajce EU přibila další hvězdička? Nic. Tak vo co gou?!“
      Už se těším, až tam budou mít hvězdičku Chodové. P.K.

      Vymazat
    6. Chodové nejsou národ, troubo. Vo to gou!

      Vymazat
    7. Anonymní8. listopadu 2017 1:58
      Koho to zajímá? Jsou snad Kosované nějaký národ? P.K.

      Vymazat
    8. Katalánsko nechce nezávislost, požaduje jí pouze slabší polovina obyvatel a vláda v Madridu je povinna hájit jejich zájem. Proto vypsala ty volby, aby se vidělo jak to je! Není možný přeci aby polovina lidí která se považuje za "Španěly" (vím že je to neexistující národnost, stejně jako bývali tzv. Čechoslováci nebo Jugoslávci a dnes "Ukrajinci") byla náhle nucena přijmout občanství odtrženého Katalánska! To nejde ... a co se týká oněch odvodů, o těch se furt píše jako o příčině separatismu, ale už málo se píše o tom že Madrid spravuje nemalý katalánský dluh! A zodpovídá za něj bruselským obřezánkům! Tak jak může Barceloně neco odpouštět a slevovat, he?

      Vymazat
  15. S titulkem souhlasím! Rusko mělo po VŘSR jen něco málo přes dvacet let, aby se pokusilo překonat staletou zaostalost a opět se postavit tváří v tvář dobyvačnému Západu. A jak víme, tak důstojně obstálo.
    Stálo je to sice nezměrné úsilí, jistě i mnohé (zbytečné) lidské oběti, ale pozvedlo se až na úroveň jedné ze čtyř světových mocností!
    A dokázal, že myšlenka široké emancipace (třídní, národnostní, náboženské, genderové ..) je uskutečnitelná.
    To, co však vedoucí politická síla v sov. Rusku a SSSR ve své ideologii podcenila, byl vlastní hmotný zájem lidí. Jak píše Ha-Joon Chang, tento zájem je nepopiratelně silnou motivací. A komunistický systém nebyl v dlouhodobém horizontu životaschopný, protože tuto lidskou pohnutku ignoroval, nebo ji spíše chtěl popřít. To však nedokazuje, že vlastní hmotný zájem je náš jediný motiv.
    Zkušenosti SSSR by měly být pozorně a nezaujatě studovány, a to jak s ohledem na silné stránky jejich režimu, tak i ty slabé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Re (08:35):
      Ale no jasně!!
      A pokud odhlédnete i od toho, že si od SSSR všechnu svou válečnou pomoc nechal platit zlatem, tak ten Západ pomáhal dozcela nezištně! Aby SSSR pocuchal to peří i Hitlerovi. Tím nezištným pomocníkem se Západ stal jen poté, co byl sám napaden svým hitlerovským "děckem", které si až do té doby s takovou starostlivostí k útoku na SSSR piplal.

      Vymazat
    2. Ta zaostalost je legenda. Podobně jako údajný alkoholismus mužiků - carské Rusko patřilo na chvost ve spotřebě alkoholu na hlavu, daleko za Francii! Tam byl problém že si nechali zabít Stolypina! http://klub.slovniky.cz/clanek/pjotr-stolypin-druhy-nejvetsi-rus

      Vymazat
    3. Stolypin však byl skutečně mužem s mimořádnými schopnostmi, podařilo se mu přes všechny snahy svých nepřátel dosáhnout pronikavého ekonomického růstu již v letech 1906 až 1910, průmyslová výroba se více než zdvojnásobila, prudce rostl export obilí. Po celou dobu také Stolypin promyšleně budoval pozici Ruska v Evropě, intenzivně se scházel s evropskými panovníky a významnými politiky. Na začátku roku 1911 se konečně zdálo, že se Rusko opět získává ztracenou pozici evropské velmoci.

      Koncem srpna Stolypin odjel na několikadenní návštěvu Kyjeva. Přes opakovaná varování, že hrozí atentát na jeho osobu, odmítl změnit program. Varování se bohužel ukázala jako pravdivá, 1. září 1911 byl Stolypin v Kyjevském městkém divadle postřelen a o čtyři dny později zemřel. Atentátníkem byl Dmitrij Grigorjevič Bogrov, student práv, levicový anarchista a také informátor Ochranky. Zda jednal z vlastního či cizího popudu se již nedovíme. K vyšetřování nebyla politická vůle, Bogrov byl o několik dnů po atentátu popraven.

      A kdo byl Bogrov? Dám jen odkaz bez jmenování, aby zas někdo něco nepokřikoval - https://cs.wikipedia.org/wiki/Dmitrij_Bogrov

      Vymazat
  16. Je "pozoruhodné", že i když NR uveřejňuje na pokračování článek Martina Churáně "Ruská revoluce 1917, ve kterém je velmi dobře popsán vývoj situace v Rusku před VŘSR, většina diskutujících, dle jejich příspěvků, o něm nemá ani ponětí. Možná, kdyby se s ním seznámili, že by pochopili, že bez tohoto vývoje by VŘSR zřejmě nebyla ...
    L.S.

    OdpovědětVymazat
  17. Revoluce zdola je vždy obtížnější, než pravicové puče.
    Revoluce musí mít své vůdce z řad inteligence, která ví že nevolnictví, kapitalismus se svými projevy jako lichva, není dlouho udržitelný.
    Revoluci udělat s ušlápnutými lidmi je těžké. Rusko bylo hlavním adeptem na takovou revoluci, byť se to neshodovalo s Marxovou teorií. Nejdespotičejší carský režim, k tomu imperialistická válka která přinesla ještě větší bídu a strádání. I přes omezené komunikační možnosti se bolševikům podařilo přesvědčit lid a vojáky v Petrohradě a Moskvě, že jejich nabídku k řešení situace přijali.
    To označeni, bolševik, bylo ale nepřesné. Bolše bylo spíš "starých struktur", šlechty, bojarstva, úředníků, policajtů, vysokých oficírů, bankéřů, lichvářů, lumpenproletářů a jiných nemakčenku z řad maloburžoasie a taky nezbytných prostitutek a pasáků.
    No a jsme u toho nejčastěji zmíňovaného zdejšími ultrapravičáky, kteří patří vlastně k těm shora uvedeným.
    OBĚTI KOMUNISMU. Co s takovým lidským odpadem, který se navíc stavěl i na ozbrojený odpor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:39 Je "zajímavé", že tito lidé hovoří a píší většinou jen o "obětech komunismu", ale nic o obětech koloniálních válek, 1.a 2.světové války, v Korey, Vietnamu, Kambodži, Jugoslávii, Iráku, Afghanistánu, Lýbii, Sýrii, Jemenu, atd.atd. na kterých se podílel imperialismus. O "bílém teroru" na Rusi ani nemluvě ...

      Vymazat
    2. Kydy! Udržitelný je celá staletí, na rozdíl od různých "diktatúr chudiny" a že jich historie poznala požehnaně od Spartakova povstání přes Tábor, münsterskou komunu až po stát Tchaj-pchingů! Vše vždy skončilo v řádu 10-15-ti let! Nejdýl se udržel SSSR, ale jen dík Stalionskému thermidoru, který stvořil novou třídní společnost - vládu partajní nomenklatury jakožto nové elity. Bez ní nemůže stabilní stát existovat.

      Vymazat
  18. "Obnova centrální moci za Putina byla poněkud náhodným jevem."

    Nic není náhoda ! K pochopení je jen třeba si o tom jen něco přečíst :
    http://leva-net.webnode.cz/products/o-putinovi/

    OdpovědětVymazat
  19. Vážení , opomíjíte jeden fakt , pokus uvolnit torturu socialismu tzv. NEP plánem. Noví zbohatlíci rozložili během 2 let. tak ekonomiku , že vše se muselo zarazit , vrátit do starých kolejí. Proto souhlasím , že nebýt VŘSR by Rusko neexistovalo. Mužik by zůstal mužikem-otrokem. Co umí ze Slovany provádět Anglosasové O TOM SE PŘESVĚDČUJEME DNES A DENNĚ .

    OdpovědětVymazat
  20. Jenže,co bylo myšleno Leninem za židovské peníze,se neuskutečnilo nástupem Stalina.Musel to opravdu přehodnotit a uskutečnit něco jiného,proto Stalina neustále pomlouvají.Kdyby zvítězil Lenin,nestvořili Hitlera,nepřišla druhá světová válka.Takže je to jen neustálý boj židů,podrobit Rusko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:52 - Ty jsi ale trouba, ty nežide.

      Vymazat
  21. Tvrdit, že "Socialistická ideologie se podílela na "ruském zázraku", ale později také na hospodářské stagnaci, která vedla k pádu SSSR..." je zavádějící a nesmyslné.

    Otázkou spíše je, zda po smrti Stalina měl SSSR něco společného se s ideály socialismu. Podobnou otázku si lze ale položit u nás, mezníkem u nás bylo odstranění Antonína Novotného.

    OdpovědětVymazat
  22. V zásadě má pravdu a opakuje se to znova. Kdyby nepřišel Putin tak by Rusko roztrhali na kusy.
    Ale to jsou ta kdyby: Kdyby carský režim vydržel ještě rok možná i méně - tak byl Rusko bylo mezi vítězi Velké války a dostalo by Cařihrad a Polsko by vzniklo na úkor Německa ne na úkor Ruska, Finsko by nedostalo nezávislost,?!, ?!, takže kdyby nemá smysl

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:33- dá se ale z těchto úvah soudit, kdo stál za tím aby to dopadlo, jak to dopadlo. Zvolna vyvěrající dokumenty nevrátí historii do současnosti, jen ukáži, čemu se bránit!

      Vymazat
  23. VYSKUMNICI v dejinach ! Nejlepsi bude, kdyz si prectete seznam clenu sovetske vlady mezi lety 1918-1938 a prijdete k poznani, ze to nebylo nic jineho, nez pokracovani krutych Khazarskych valek proti Slovanum.
    -------------------------------------------------------
    Dale doporucuji si precist knihu ,
    STALIN'S WAR AGAINST THE JEWS - od prof. jeruzalemske university Louise Rapoporta.
    Mate tam stovky jmen , kdo byl kdo a jak se na ne Stalin vrhl !
    Je tam popis i Slanskeho afery v Praze a jmena ucastniku, kteri jsou vam znami daleko vice nez me, protoze zijete v Praze.
    -------------------------------------------------------
    Dejiny jsou krasne vec - pokud nejsou indoktrinaci !
    Ctete vsechno ze vsech stran !
    Potom se vyznate v tom, co se deje dnes.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také doporučuji porovnat s exponenty našeho hadráku.

      Vymazat
    2. Sveta znaly ! 7. listopadu 2017 14:31
      Miroslav Povolny 7. listopadu 2017 14:51

      -- Když se setkají takoví dva experti, kouká na to obyčejný smrtelník s otevřenou hubou! --

      Vymazat
    3. 8:23- nezapomeňte si ji zavřít.

      Vymazat
  24. Historie bývá složitá, tak jak jsou složití lidé, kteří ji provádějí. Rozpitvat zákulisní machinace, zakomponovat náhody i vliv prostředí .. práce hodná několika generací a nekončící.
    Z pohledu vycházejícího ze skutečnosti, že žijeme na jedné planetě, lze pochopit důvody ke globalizaci a vytvoření beztřídní společnosti. Lidé se o tu svoji planetu musí začít starat, společně a všude. Už víme, že pokud se někde něco zprasí, dostihnou negativní jevy nakonec velkou část planety.
    Jakmile jedna třída bude mít obrovskou moc a ostatní na ně budou konat, bude v rukách této třídy veliká energie, lehce zneužitelná a manipulovatelná. Tou energií je lid.
    Lid se nechává manipulovat. Hrstka nejvyšších vrstev společnosti rozhodne a mechanismy řízení začnou konat. Pak se pekař z Německa mydlí s pekařem z Ruska. Pokud dostanou čas si promluvit, zjistí že mají mnoho společného a i když mezi nimi jsou rozdíly v myšlení, nemají vlastně důvod se zabíjet. Davy lidí se vraždí a Ti co k tomu dali podnět počítají zisky, v moderní době už to jsou nestranní účastníci, spolupracující se všemi stranami konfliktu.
    Od VŘSR se podařilo dosáhnout pracujícím na vymoženosti. Bylo to vykoupeno spoustou nespravedlností. Ale společnost v zemích východního bloku se mohla posunout o krok dál. Rozbití a pošlapání všeho, čeho se dosáhlo, bez jakékoliv analýzy a zhodnocení vyhovovalo jen jedné straně ... militantnímu západu.
    A ten nyní vykračuje ráznými kroky ve stopách, kterými si prošli naši předci v uplynulém století ... k moci malé skupinky. V Evropě se dnes systematicky vytváří sociální napětí, chaos a názorově se štěpí společnost. Není to situace podobná období před oběma světovými válkami? Zejména před tou druhou?
    Stalin asi oproti Trockému usměrňovat Rusko směrem jiným, než bylo požadováno za zahraničí .... a Trocký, revolucionář skončil v Americe ....
    ABC

    OdpovědětVymazat
  25. Stručnou úvahu MuDr. Davida, ke které je diskutováno považuji za logickou, výstižnou a blízkou pravdě. Některé z komentářů mi připadají poplatné současné propagandě, když SSSR i současná Ruská Federace musí být nutně Říší zla, když se nehodlá podrobit „západním“ móresům. Pak se důvodně domnívám, že tou Říší zla je ta přezrálá západní civilizace, zprvu reprezentovaná především britským kolonialismem a naposled nepřehlédnutelným imperialismem USA i „americkým způsobem života“. Ten mi je odporný a přiznávám, že jsem ho za komunistů, jako pojem, považoval za propagandu. Byla to hloupá chyba.

    OdpovědětVymazat