Reklama

.

.

sobota 11. listopadu 2017

Drsný účet analytika Kotrby: Ukňouraní mluvčí. Sobotka a Filip dělají ostudu těm, kteří je volili. Měli by odejít, ne být dál poslanci!

úryvky z rozhovoru
11. 11. 2017 ParlamentníListy
 

Analytik Štěpán Kotrba se v páteční MF Dnes rozepsal o tom, co hrozí české levici. Pokud se nevzpamatuje, čeká ji prý polský osud. Co by sociální demokracie měla udělat? Vše může začít tím, že Bohuslav Sobotka zmizí ze Sněmovny, svým voličům prý stejně dělá ostudu.

...


Od voleb do Poslanecké sněmovny uplynuly tři týdny a česká levice se z nich stále ještě nevzpamatovala, prozatím jen bezradně přešlapuje na místě.


...

ČSSD musí vzít na vědomí, že mladí lidé ledacos sdílejí, aniž by to vlastnili. Pirátství už nelze kriminalizovat. Už proto, že internet nelze vypnout.

...

Současně levice musí pomoct potřebným. Musí pomoct seniorům i bezdomovcům i dětem z chudých rodin.

...



Právo na práci, jídlo a vodu, hygienu a lékařské ošetření či na bydlení jsou na stejné, ne-li vyšší úrovni než svoboda slova. Sociální práva jsou prvotní lidská práva. Svoboda slova je vám na nic, když spíte pod mostem.

...

Stát se musí vyrovnat i s explozí produktivity práce díky robotizaci. Řada méně vzdělaných a méně kvalifikovaných lidí se ocitne nejen bez práce, ale i bez možnosti nějakou získat.

...

Zaměstnavatelé si musí uvědomit, že jejich společenskou odpovědností je prospívat okolí, ne pouze dosahovat zisku a privatizovat jej za každou cenu. Jinak přijde dav frustrovaných nezaměstnaných a podřízne jim krk. Žádná policie ani armáda je nezachrání.

...

Každá strana dnes potřebuje silného lídra. Lídra, který nejen slibuje, ale své sliby také plní. ... Dnes je potřeba předvést činy.  ... Tyto činy pak musí ještě také dobře odprezentovat.

...


„Teď jsou k udržení přízně voličů třeba výsledky a jejich permanentní, atraktivní prezentace každý den. To neudělá ukňouraný mluvčí. Zaujmout musí politik. Sám. Proto Bohuslav Sobotka prohrál, i když vláda byla ekonomicky úspěšná.

...

Prohrál politik, alfa samec. V KSČM stejně prohrál Vojtěch Filip. Jejich chyby už jsou teď každému jedno. Neobstáli a měli odejít. Ne být nadále poslanci. Dělají ostudu těm, kteří je volili,“ doplnil Kotrba.

- - -

46 komentářů :

  1. Mám pocit a vlastně je to jistota, že se pouze vedou diskuze ( kecá se a kecá) a skutky nikde! Komunistická strana vzešla kdysi z Sociální demokracie proto, že socani jen kecali a mladé jádro se chtělo zviditelnit činy ! Je nutno konat a ne jen přešlapovat a diskutovat o tom , jak se dělá krok ! Argento

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěpán Kotrba vzešel od komunistů. Nebyla to cesta do minulosti?

      Ty jeho téze je radost číst. Už jsem je někdy slyšel. Kdepak to bylo? Už to vím. Ve VUML!

      Vymazat
    2. Kotrba úber alles. Ti lidé byli zvoleni v řádných volbách, dostali dokonce preferenční hlasy, tak co kdyby to autor respektovat

      Vymazat
    3. Ano, dostali preferenční hlasy, ti lidé, ale většina bývalých voličů od nich utekla, ti lidé pohřbili dvě původně levicové strany!

      Vymazat
    4. Pro 10:01 Pán studoval VUML? A ještě se tím veřejně chlubí! No Pánbů potěš. A nejen to, vy si i po tolika letech z toho učení, zdá se, ještě hodně pamatujete.

      Vymazat
    5. 0:13, neměl byste o sobě prozrazovat, že jste lenoch. Před převratem bylo povolení studovat vědeckou aspiranturu jen s podmínkou nástupu do VUML. Pan doktor David, CSc. to určitě ví. Jestli máte vyšší věk a nelenošil jste, tak dobře víte, že doktorandské studium je hodně práce a odříkání. Z toho mi vychází, že jste vůl, který studium jen tak tak prolezl s odřenýma ušima.

      Vymazat
  2. KSČM jsem volil asi čtyřikrát, ale pokud se do dalších voleb nezmění vedeni, tak to bylo určitě naposled.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bezpartajný komunista11. listopadu 2017 17:37

      Souhlas! Já mám pod vedením na mysli: Filipa, Dolejše, Kováčika. Výhradu mám vůči mladé holce Konečné. Tato příliš brzy bez životních zkušeností rovnou ze školských lavic naskočila do poslaneckého a eurobruselského vagónu.

      Vymazat
    2. Konečná je něco jako Marek Benda. Jenomže tahle to asi nebude mít na doživotí.

      Vymazat
  3. Tak Topolánek srovnává Dalíka se Svobodou, který byl za Zemana ministrem a pak skončil ve vězení, jako oběť akce čisté ruce. No, to se nám kandidát zviditelňuje jako naprostý prosťáček, pokud tyto dvě figury dává do rovnice. Svoboda nebyl muž Zemana, ale té druhé party, Grosse apod. Nikdy nebyl přítel a rádce Zemana a nešel do vězení proto, že by prováděl nějaká korupční jednání, spojená se Zemanem. Zdá se, že Topolánka bude mediální guru Horák krotit jako divokou šelmu. Ještě se pobavíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se za mediálního guru nepovažuji. Hi-hi-hi
      V.J.Horák

      Vymazat
  4. Filip (KSČM) je vnímavý a slušný člověk.
    A není jeho chybou, že mnozí z těch, kteří jej nyní s takovou vervou kritizují, se ani nenamáhají naslouchat tomu, co vlastně říká.
    Vždyť, narozdíl od svého spolupartajního Dolejše, vše co veřejně vysloví, má hlavu a patu. A člověk u něj nemusí pochybovat, jestli do noci neflámoval. Je tedy srozumitelným alespoň pro ty, kteří jeho vidění světa sdílejí. A ti, kteří je nesdílejí, by jej beztak neposlouchali, a to ani kdyby své myšlenky sděloval se stejnou urputností, s jakou to činí zdejší kalousci, když nás denně a mainstreamu "obdařují" svými floskulemi a "bonmoty".
    Ostatně, bylo by to s námi hodně špatné, pokud by se na polit. scéně měli uplatnit právě jen tito, co jsou křiklaví, mají drzá čela, ostré lokty a žádné skrupule.
    To, jestli Filip zůstane nebo odejde, si ostatně rozhodnou komunisté anebo on sám.
    Filipa bych rozhodně neházel do jednoho pytle se soc.-dem. Sobotkou. Ten je totiž jiným polit. vejlupkem, co se ocitl v rukou ještě těch větších. Ty větší už ale ani nejde nazvat vejlupky. Jen darebáky ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Volební propad u socanů a komunistů nelze srovnávat. Socani ztratili více než komunisté a mají hlavní vinu na vzrůstu nedůvěry k levici. Socany nelze za levici vůbec požadovat. Je to podvodná zrádná strana. Něco mne před 20 léty osvítilo, že jsem odmítl nabídku do této strany vstoupit. Nemusím řešit, jak z této strany utéci.
      I tady na NR píše hodně chytráků, kteří komunistům radí, aby byli jiní. Třeba to myslí tak, že jim radí, buďte jako my socani a své voliče zrazujte. Kdyby je poslechli, už by nebyli a standardem falešně levicové politiky by byli socani. Co jiného by si pravice přála? Aktuálně zde radí Kotrba komunistům. Dříve byl také komunista, ale přeběhl. Jak je zřejmé, že zesocanizováním šlápl do hovna. Chová se hystericky. Ať se s pokáním ke komunistům vrátí a radí jim zevnitř. To však neudělá, protože by si poškodil kariéru. V Praze by neubyl. Podobně Hošek na jiném vlákně tvrdí, že komunisté nevědí, co chtějí. On jako bývalý komunista, kterému bylo ublíženo, snad proto, že se cítil zneuznaným, budoval jako předseda hornických odborů kapitalismus. Každý na Ostravsku ví, že se to nepodařilo a po lidech, jako on, zůstal jen Bakalův smrad a neštěstí nájemníků bytů společnosti NWR.
      Právník Filip u komunistů zůstal. Pohodlně by v současném režimu vydělával tolik, jako v parlamentu. Bonusem by bylo to, že by si jeho majetku nikdo nevšímal. On se dal do služeb neprivilegovaných. Kdo z jeho kritiků udělal pro neprivilegovanou většinu více? Nedovedu si představit, že by moje zájmy v parlamentu reprezentovala jiná strana než komunisté. Státní převrat zorganizovat komunisté nemohou. Vidím kolem sebe lidi, kteří jsou na tom vyloženě špatně a přesto komunisty nevolí. S těmi solidaritu necítím. Je to jejich volba. Nedělám si sociologicky průzkum, ale domnívám se, že komunisty volí vzdělaní lide, kteří si velmi dobře uvědomují, že za to, čím jsou, vděčí politice komunistů před převratem. Kdo čeká milosrdnost od jiných stran, ten si zaslouží, co má.
      Před převratem jsem byl také ve straně. Po převratu jsem vrátil legitimaci. Nebylo pro koho se obětovat kariérou maloměstského politika, který je nešťastný z toho, že dělat to, co umí, nemůže.

      Vymazat
    2. Filipa osobně neznám, nemůžu o něm zodpovědně říct tak ani tak. Vím jen, že asi má dostatečně ostré lokty když je ve vrcholné politice, jeho projev je srozumitelný, má dobrý přehled a nikdy se nenamočil v žádném skandálu. Také mi proto přijde trošku aktivisticky křečovitý ten jednotný požadavek na jeho hlavu. Jistě, KSČM utrpěla ve volbách značný propad a je nutné pojmenovat příčiny a najít jejich řešení. Já si však nemyslím, že by příčina vězela v osobnosti Filipa, s jehož odstoupením by náhle zasvítilo sluníčko a lidé by začali volit komunisty. A kdo by vlastně měl být tím novým spasitelem?

      Volá se po tom, aby se KSČM změnila. Ale jak? Jakým směrem? Co by měli komunisté tedy dělat, když jejich hlasování a návrhy v parlamentu, souznící se zájmy pracujících, nestačí? Dělat přemety, naučit se tančit kozáčka, nebo snad se rozkřikovat ve Sněmovně, že se jezdí učit do KLDR jak zakroutit kapitalistům krky? To nevím jestli by k něčemu bylo. A nebo skoupit masmédia?

      Levice je obecně v defenzívě a ustupuje z pozic téměř všude, nejen u nás. Kapitál naproti tomu ovládl veškeré prostředky propagandy a podařilo se zbavit lidi jakékoli naděje na skutečnou změnu. Takže se často setkávám s názorem: "Já s těmi komunisty souhlasím, ale co je to platné, oni stejně nemají šanci nic z toho uskutečnit, protože všichni jdou proti nim. Volím Babiše." To je hlas člověka, který sám naplňuje svou prognózu a odsuzuje se k porážce. Ještě mě také dojímají názory, jak levičáci vytrestali komunisty za jejich "strnulost a systémovost". To je asi tak stejně inteligentní, jako vypustit u svého auta kola za to, že není z těch, které si policajti nedovolí zastavit. VOLiči svým příklonem k pravici(ať už té regulerní, nebo maskované za populistická hesla a image revolty), vytrestali především sebe.

      Takže shrnu svůj názor. S levicí to jde s kopce proto, že lidé živící se vlastní prací jsou opravdu hloupí a nepřetržitou, velice promyšlenou a intenzivní propagandou úspěšně zneschopnělí identifikovat své zájmy a přemýšlet o budoucnosti. Jako vězni ve vyhlazovacím táboře tuší, že budoucnost je temná, ale dnes ještě žijí a to je nesporný úspěch. Když budou poslušní, třeba to nakonec i nějak přežijí a komínem vylítnou jiní.

      Vymazat
    3. JK, má to hlavu a patu, co jste napsal. Souhlasím s vámi (11:42). Moje zájmy komunisté v parlamentu zastupují, mohu se spolehnout, že mne nepodvedou nebo neotočí jako jiné strany.

      Všichni, kdo komunisty kritizují, by měli otevřeně napsat, na koho spoléhají oni, že jejich zájmy zastoupí. K tomu ještě prosím připište, o co vám vůbec v životě jde. Chcete zbohatnout a komunisté vám překážejí, viďte!

      Vymazat
    4. Co řekne Filip, má hlavu a patu, to je pravda. Ale ono má hlavu a patu i to, co řekne Kalousek. Jde spíše o to,co kdo říká a ne, jestli tomu i úplný blb rozumí. A Filip jen rafinovaně lavíruje, aby se udržel u hlubokých koryt. Proč myslíš, JK, že si tam pěstuje Dolejše, toho pitomce, který u něj zastupuje zájmy havloidní kavárny a navíc vypadá, jako by vylezl z popelnice? Je to jasný záměr - škodit straně a nakonec ji potopit.

      Vymazat
    5. Anonymní1 20:08
      Opravdu vám připadá, že má hlavu a patu to, co řekne demagog Kalousek? To se tedy máte... A připadá vám to když je zrovna střízlivý, nebo spíše když je povzbuzený?
      Já si myslím, že by výrokům měl rozumět i ten blb a hlavně, že by měly být pravdivé a konzistentní.
      Nevím jestli si Filip "pěstuje" Dolejše(není to můj favorit, ani mi však nepřijde, že by zastupoval havloidy), ale každopádně Dolejš měl nejvíce preferenčních hlasů hned po Filipovi. Naproti tomu Semelovou, představující radikálnější část komunistů, voliči vykroužkovali a do sněmovny už bohužel nezasedne. TO je rozhodnutí voličů a nejsem přesvědčen, že by se měl Filip v této věci snažit ohýbat demokracii a vystrnadit Dolejše, aby vyhověl požadavku anonyma z NR. Pokud máte usvědčující materiály na Dolejše, seznamte s nimi voliče a přesvědčte je aby jej, nepodporovali.

      Vymazat
    6. Anonymní 19:53
      Otevřeně prohlašuji, že já nevěřím stoprocentně nikomu, kdo přesahuje batolecí věk. Ale taktéž mě poplyšoví komunisté zatím asi nepodvedli a dokážu většinou s úspěchem předpokládat jak se zachovají, že nebudou jednat v rozporu s mými preferencemi. Tedy preferencemi česky hovořící, pracující, bílé lopaty, heterosexuálního uspořádání hormonů, která netouží po ničem jiném, než prožít důstojný a plnohodnotný život bez zbytečných kompromisů v zemi, která se jí stala domovem.

      Vymazat
    7. JK, já jsem ten Anonymní 19:53. Vy nevěříte ani svým rodičům? V době puberty je jim dovoleno nevěřit. V dospělosti řekněme po 40 byste věřit rodičům věřit měl. Někdy mám příležitost rozdávat rady. Tvrdím, že nikdo nikomu zadarmo nic nedá s výjimkou rodičů.

      Uvažujete racionálně. Rád bych od kritiků komunistů slyšel, kdo je podle jejich názoru jejich zájmy v parlamentu zastupuje? Jestli by chtěli komunisty změnit, ať k nim nejdříve vstoupí a v této straně se prosadí. Dělat to zvenku, to je pošetilost.

      Vymazat
    8. Pro anonyma 23:21: Řekl bych, že hodně kritiků poměrů v KSČM, kteří zde vystupují, je právě z řad jejích členů a kritizují proto, poněvadž poměry uvnitř znají a kritizovat uvnitř mohou jen de jure podle stanov, nikoliv de facto.

      Vymazat
    9. Anonymní1 20:08
      Dokonce ani moji rodiče nejsou svatí. Přirozeně však mám vůči nim větší důvěru, než vůči lidem, které osobně neznám a které jsem v životě ani nepotkal.

      Anonymní 8:53
      I to je možné, rozhodně na to ale nelze spoléhat. Nicméně pokud by byli členy, bylo by asi rozumnější a hlavně efektivnější pracovat na odstranění nešvarů zevnitř strany, než vyléváním si srdíček na anonymních diskusích. Co podle vás hrozí kritikům uvnitř strany? Řekl bych, že procesy jako v 50 letech už rozhodně ne.

      Vymazat
    10. Pane JK, provaz zajisté ne, ale kdyby to bylo jen trochu možné, kdož ví? Říká vám něco jméno Miloslav Ransdorf? I takhle lze. Demokraticky.

      Vymazat
    11. Anonymní1 20:08
      Ale no tak, nedělejte z vedení KSČM takové démony, to už zavání konspirací. A co se Ransdorfa týče, na něm si smlsla masmédia vlastněná oligarchy, nikoli komunisty. Komunisté se pouze do věci nevměšovali a nepostavili se za něj. Což je ale v případě obvinění politika standardní postup.

      Vymazat
    12. Víte kulové, pane JK.

      Vymazat
    13. Anonymní 18:39
      Netvrdím že ne, ale vy jste mě nepřesvědčil ani o tom že byste na tom byl lépe, ani o upřímnosti vaší snahy zlepšit stav a fungování KSČM skrze kritiku na anonymních internetových fórech.

      Vymazat
  5. Všechny příspěvky přede mnou mi mluví z duše.
    Komunistům bych nechtěl křivdit, ale už začínají být příliš "systémoví" v tom nejhorším slova smyslu.
    Měli by se rychle probudit, stejně jako se rychle probouzejí jejich dosavadní voliči.

    OdpovědětVymazat
  6. Jak chce ČSSD dělat jinou politiku, když v poslanecké sněmovně zůstali všichni ti, kteří ČSSD dovedli na práh jejího hrobu.

    OdpovědětVymazat
  7. Hlavně by měly mít zájem na ČR a Českých lidech a ne sloužit eu a makrele.

    OdpovědětVymazat
  8. Volby 2006 Sobotka 24 tisíc přednostních hlasů, druhý Hašek 2 tisíce, volby 2010 Sobotka 23 tisíc přednostních hlasů, Hašek 25 tisíc hlasů, volby 2013 Sobotka 22 tisíc hlasů, Hašek 25 tisíc hlasů. 2017 Sobotka 7272 hlasů, druhý Onderka 3098 přednostních hlasů. Měl by to Sobotka vyhodnotit, ztratit za 10 let více než dvě třetiny příznivců, to je dost velký signál pro rezignaci. Od posledních voleb ztratili socdem v jihomoravském kraji 80 tisíc voličů

    OdpovědětVymazat
  9. No, přiznat si porážku a zamyslet se nad jejími příčinami? Politika není sport, ale jen byznys mezi vládnoucí oligarchií a "klasickými" stranami. No a když oligarchie potřebuje jejich vyzmizíkování, tak to zařídí, však do příštích voleb se založí nové partaje, se kterými se bude diktatuře kapitálu lépe mávat. Prosím vás, která partaj je u nás demokratická, která lidová či dokonce snad sociální. To je jen maskovací krytí posluhy kapitálu a spojovací modul mezi kapitálem a jeho poddanými - to aby se kapitál snad neušpinil od plebejců.

    OdpovědětVymazat
  10. Socani ani KSČM nemají co voličům nabídnout,proto tak dopadli a Okamura vyhrál.V dnešních PL je příspěvek od filosofa Jiřího Fuchse.Otevřel mi oči ,měl by ho číst každý kdo se zajímá o politiku.Porazit a zničit neomarxismus ,tohoto úkolu by se měla ujmout levice.Říkat lidem jakým je neomarxismus nebezpečím pro Evropu a lidskou společnost Propagovat národovectví a vlastenectví.Bojovat za Evropu suveréních národů a států Pak může levice získat voliče

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemají jim co nabídnout kromě perspektivy slušného života v zemi, která jim poskytne možnosti k rozvoji a nenechá je padnout na dno v případě nouze. Kdo by o něco takového stál...
      Takhle boj proti imigraci z Afriky, to je panečku jiné kafe, to přeci musí každodenně ležet na srdci i poslednímu Čechovi v nejzapadlejší Lhotě. Vždyť tady těch Afričanů máme že není kam plivnout( už jich tu je asi 12 ) a další miliardy molekul lidských těl se jistě hrnou za nimi, aby naplnily závazek přijmout jich celkem 50.

      Vymazat
    2. Ad 12:47 i 15:40
      Nevím jak komunisti, ti mi připadají nečitelní, ale možná jenom proto, že je dost nesleduji.

      Ale zato ČSSD, ta není ani česká aní sociální ani demokratická. A to je naprosto tragické.

      Přitom pravicové strany se dnes snaží přisvojit si témata svobody a spravedlnosti, ale ve skutečnosti jenom proto, aby je omezili na svobodu a spravedlnost jen pro někoho.
      A na to umírá i demokracie, protože opravdová demokracie je možná jedině při udržení všeobecné svobody, spravedlnosti i sociální jistoty. A tohle dnes nenabízí žádná z parlamentních stran.

      Náš stát a my potřebujeme úspěšnou stranu národní a sociální!

      Vymazat
  11. Diskuse věnuje hodně pozornosti politikům KSČM. Ta strana je ve velkém programovém útlumu a nevíme, zda je to taktika, aby nebyla pro své pokrokové myšlenky rozpuštěna MV. Přece jen by to chtělo trochu odvahy i za cenu, že budou štěkat proti ní zvlčilí pinčlové ze "systémových" stran. Ostatně trochu bojovnost by mohly mít i konzervativní strany, které vypadají jako po raportu u oligarchie pěkně zpráskaně a tak jen prskají humus a to dokonce někteří dosáhli na univerzitní tituly a jen někteří na pověstných plzeňských právech.
    Systémové partaje ale mají propracovaný jediný program: sršet pomluvy a sprosťárny na Babiše a Zemana. Myslím, tak jak razí Kalous pro tyto partaje zcela komický název "demokratické", tak by pro ně měl Masaryk název "hulvátské". Kéž by byly předčasné volby a "systémové" strany se rozplynuly jak sníh na jaře a přestaly škodit občanům a státu. Kéž by bylo ale zakázáno vekslování partají - a když, tak určitě bez poslaneckého mandátu. Ubylo by u našich "zastupitelů" zkorumpovanosti - nebo znáte některého z poslanců, že když změnil víru, že se vzdal svého mandátu, který získal ve své víře předchozí?

    OdpovědětVymazat
  12. Asi to připadá paradoxní, ale dnes jedinou stranou, která má znaky národní a sociální je strana oligarchy Babiše ANO. ANO má program nejen pro kapitál, ale také pro občany, nejeví nadšení pro nějaká válečná tažení a má slušný sociální program, dokonce se chce podívat na důchody starodůchodců, kterým třeba soc. dem. slibovala dorovnání se soudobou úpravou důchodů a nikdy nic pro to neudělala. Naopak stav dále byl prohlouben, když za někdy velmi početná léta dalšího zaměstnání a plateb důchodového pojištění nedostali ani korunu navíc! A tak si myslím, že by občané to měli 4 roky zkusit s ANO a když selže, hledat dál partaj, která nabídne lepší program. Zkoušeli jsme to 27 roků s partajní klasikou a byly to "systémové" strany v obelhávání, podvádění a okrádání občanů. S ANO to určitě nemůže být již horší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Horší to určitě může být vždy a když vidím Stropnického horlivé panáčkování dle povelů za oponou, jímá mě hrůza, co všechno může tento oddaný poskok natropit. Aspoň že ten blb na pozici ministra války nestačil zadělat na válku s Ruskem, když mu tolik času zabralo dostat české zbraně mezi teroristy ISIL. Každopádně celý Blízký východ nás bude milovat. A Babiš, ten si samozřejmě jede svou ryze prolidovou. Celý lid může jásat nad tím, jak za krátkou dobu otevřeného účinkování v politice zdvojnásobil své jmění a posunul se zase výše na žebříčku světových oligarchů. Inu kdo umí, ten umí, jak by řekli agenturní zaměstnanci v jeho firmách, kdyby vládli češtinou.

      Vymazat
    2. Paradoxní to nepřipadá, protože je to jen zástěrka pro voliče.
      Ve skutečnosti Babišova strana vždy bude podporovat podřízenost k EU a nejlepší podmínky pro korporace, protože to jediné důležité jsou jeho reálné zájmy.

      Programy stran začnou být důležité jedině až když strany zázračně začnou své pohádkové programy i plnit.

      Oligarcha Babiš bude národně a sociálně vždy jen žvanit.

      Vymazat
  13. ČSSD, jak už tu bylo řečeno, není ani česká, ani sociální, ani demokratická a pokud nenajde charismatického lídra, který jasně řekne, kam tahle partaj směřuje, tak brzy zmizí zcela ze scény. Podobný osud však čeká i KSČM, protože lidi už pochopili, že se ochotně a ráda stala vítanou kulisou ve hře establishmentu na demokracii. Zachránit by ji mohlo jen odstranění okoukaných tváří a obehraných desek (Filip, Dolejš, Kováčík a nástup lídra, který jasně řekne kam strana směřuje, zač se hodlá prát a nebude jen účelově a slizce bruslit, aby se udržel na výnosném postu. Zatím to však vypadá, že už je KSČM zřejmě docela rozhodnuta spáchat v dubnu sebevraždu v přímém přenosu. Poslední bitva vzplála..., ale zatím jen mezi soudruhy, kteří by měli zvednout prapor a dát se na pochod.

    OdpovědětVymazat
  14. Českou politiku ovládají jednoduchá hesla linoucí se z úst jednoduchých politiků. Daně a demokracie jsou jejich klíčová slova. Po volbách se sliby zapomenou. Demokracii narušují sami už teď.

    Pokud jde o komunisty, jsou v obtížné pozici, protože je proti nim namířen zákon o protiprávnosti jejich režimu, tuhá propaganda ÚSTR a nikdo s nimi nechce mluvit a vládnout, ledaže je nejhůře.

    KSČM udělala zásadní chybu tím, že nepokusila uzavřít minulost. Měla vysvětlit jednotlivé fáze vývoje před rokem 1989 z hlediska světové politické situace (embarga a nehorázné vměšování Západu do vnitropolitických záležitostí Československa zejména na začátku padesátých let).

    Současné vedení zvolilo nekonfliktní přístup, zejména ve Sněmovně. KSČM tím ale ztratila jakoukoli agresivitu. Nechají si znova a znova otloukat hlavu Horákovou a Gottwaldem. Obrazně řečeno, hodili Martu Semelovou davu, neschopni obhájit, že Gottwald byl významný československý politik (takové hodnocení neříká nic o tom, jak si ve své významnosti počínal).

    Nejsou ochotni říct, že má-li Gottwald na rukou krev Horákové, má ji i Eisenhower, která přes přímluvu stejných lidí neomilostnil Ethel Rosenbergovou.

    Nejsou schopni/ochotni mluvit o tom, že jejich systém odstranil strach o existenci, že lidé měli pocit hrdosti z toho, co Československo dosáhlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Jírovče, bingo!

      Vymazat
    2. Jiří Jírovec 11:41

      Tvrzení, že KSČM "hodila Semelovou davu" těžko obstojí. Na kandidátce v Praze totiž byla na 1. místě, a voliči před ní (2 052 preferenčních hlasů) oportunnímu nekomunistovi Dolejšovi (4 124 hlasů). Nemůžeme pochopitelně vědět, zda v Praze pro KSČM hlasovali i nečlenové strany. Celkový počet hlasů odevzdaných pro KSČM v Prahe byl 28 158.

      Jinak je symptomatické, že se KSČM nehlásí ke svým osobnostem z minulosti (namátkou: Šmeral, Šik, Kriegel, Šamalík).

      Jinak s Vámi souhlasím; řekl bych, že si tato strana zvolila mimikry "bezdějinné" šedé hmoty. Schopné lidi v roce 1989 ztratila a nové nemá schopnost (a v pohodlí daného stavu asi ani zájem?) si vychovat. O tom svědčí i to, že se do popředí mohl dosta typ jako Josef Skála.

      Vymazat
    3. ("...voliči před ní dali přednost...")

      Vymazat
    4. Jan Kopecký 12:17
      Pan Jírovec píše, že OBRAZNĚ Martu Semelovou hodili davu, tzn. nedokázali a ani se nepokusili obhájit její výroky, naopak říkali že je to její osobní názor a ponechali ji vláčet médii, jako kdyby to co říkala bylo něco odsouzeníhodného a lživého. Většina lidí nad věcmi moc nepřemýšlí a řekla si, když se od toho distancují i komunisté, tak ta Semelová je asi opravdu nějaký exot. Podobně se zachovala ČSSD, když ohlupovadla spustila štvanici na Paroubka.

      Ještě k názoru pana Jírovce, že KSČM se nepokusila uzavřít minulost. Mně nepřijde, že by komunisté mlčeli o minulosti. Nevím jestli mají nějaký ucelený dokument, kterým by ji mapovali, ale mnohokrát už vysvětlovali co bylo jak a proč a zaobírají se tím i na svých stránkách. Ale je jim to houby platné, když se nechce slyšet. Panuje embargo na jejich názory a je nastavený přísný filtr toho, co je od komunistů puštěno do médií. A když už něco z těch horkých témat, tak jen polovičatě a vytržené z kontextu, aby se to obratem použilo proti nim.

      Já nejsem jejich advokát, ostatně nejsem a nikdy jsem nebyl u komunistů ani v žádné jiné partaji. Ale to jsou pořád dokola ty stejné otázky a nařčení, které se opakují jako univerzální mantra kdykoli se něco nedaří. Přitom je lze snadno zodpovědět a vyvrátit. A hlavně to nikam nevede, je to jen běhání v kruhu. Možná by komunistům opravdu prospěla větší agresivita.

      Vymazat
    5. Také tady na NR je plný pytel knížecích rad komunistům. Je tady vůbec někdo, kdo je členem komunistické strany nebo je to jen sněm zákeřných kibiců? Kdo u nich chce něco změnit, měl by se stát komunistou a dělat politiku uvnitř. Oni nabízejí určitou politiku možného. Jsou si vědomi, že se pohybují na hraně možnosti zákazu činnosti. Prakticky nic svého neprosadí, jen manévrují. Kdo by chtěl od nich větší razanci, ten riskuje, že nebude mít koho volit. Zbudou mu zrádcovské a prolhané strany. Stane se členem strany nevoličů. Možná, že zde operuje internetová diverzní jednotka, jejímž cílem je zbavit se komunistů. Udělat to přímo se nedaří, zkoušejí zákeřně radit. Falešní přátele, vždyť můžete dát hlas někomu jinému a komunisty můžete ignorovat. Nikdo vás nenutí je volit. Na pracovišti byste se svou volbou chlubit nemohli. Společnost váš antikomunismus ocení. Zeman vás vyznamená.
      Ve straně jsem byl 10 let. Po revoluci jsem legitimaci v klidu vrátil. Přestal jsem dělat vedoucího oddělení. Hrozilo, že mne propustí mezi prvními. Do očí mi řekli, že v podniku nikdy nedosáhnu žádného lepšího postavení. Doporučili mi držet se stranou. Okrádali mne na mzdě. Kromě nás tří inženýrů, bývalých členů strany, všichni na komunisty na pracovišti nadávali včetně několika dělníků, také bývalých komunistů, kteří rychle obrátili kabát. Jen blbec by se pro takovou společnost obětoval.
      Změnil jsem zaměstnání mezi lidi, kteří měli shodný životopis jako já.

      Vymazat
    6. ČSSD je mi ukradená, nestojí za psí štěk. Levicová již není od r. 1921 a co si o ní lidi mysleli již tehdy, to vyjadřuje známá prvorepubliková rýmovačka - kudy chodil, tudy krad, sociální demokrad. Co se týče současné KSČM, tak ta by měla změnit název, např. na Stranu mírného pokroku v mezích zákona, protože stávajícím názvem jen mate voliče, naštěstí už jen některé.A svým nemastným neslaným vystupováním dělá ostudu všem poctivým komunistům. Za komunistu považuju člověka s vyhraněným smyslem pro spravedlnost, pevného a poctivého charakteru, který vůbec nemusí být členem KSČM. KSČM už před lety ztratila morální právo označovat se jako KOMUNISTICKÁ.

      Vymazat