Reklama

.

.

úterý 28. listopadu 2017

Elektrobusy v Číně a nekonečné diskuse jinde

Jaroslav Loudil
28. 11. 2017
V neliberální demokracii, jako je dnes ta čínská, jdou mnohé složité věci kupodivu snadno. Čínská vláda například přikázala velkoměstům použití elektrobusů v hromadné dopravě. Výsledek je z hlediska pokroku i technologií pro Evropu i Ameriku zničující. Čínští výrobci chrlí elektrobusy po desítkách tisíc ročně a čínská města je ihned po tisících uvádějí do provozu. Čína je tak už 10 až 20 let před námi. V Maďarsku čínská automobilka BYD právě uvedla do provozu fabriku na výrobu svých elektrobusů. 300 zaměstnanců tam ročně vyrobí 400 elektrobusů. Čínské tempo je ohromné. My jen přihlížíme. 
(Některé formulace jsou jistě kontroverzní, což by mohlo podpořit věcnou diskusi. Pozn.red. I:D)
Kdysi se v prvorepublikové ČSR jezdilo na cestách vlevo. Byl řešen návrh na změnu a jezdit vpravo. Poslanci, politici, ministři, právníci atd. atd. léta letoucí nekonečně diskutovali, žvanili, psali návrhy, přijímali usnesení, pili kávu, kouřili doutníky a zase znovu a znovu do úmoru diskutovali. Pak přijel do Prahy 15.března 1939 Wehrmacht a vyvěsil vyhlášku, že od zítřka se v ČR jezdí vpravo. Kupodivu, letitá nekonečná záležitost se vyřešila během 24 hodin a vpravo se zcela bez problémů ihned jezdilo.

Dnes stále hlouběji zabředáváme do neschopnosti vyřešit i malé věci. Obchvaty i průtahy měst, dálnice, ....atd. Stále přibývá záležitostí, které se nekonečně vlečou. Například stavba 100 km dálnice Praha - Hradec trvala celých 37 let. Železniční koridory se začaly budovat roku 1993 a měly být dokončeny 2000. Nyní se píše už 2017 a kdo jede občas rychlíkem z Prahy do Plzně, tak chvílemi - "pádí" - 30 km /hod. Důvod : Práce na koridoru. Koridory tedy budujeme "zatím" - jen ? - 24 let.

P.S. Nevím, nevím, ale naše nabubřelost , že jsme nejlepší už jaksi neplatí. A jsou to i státy bez liberální demokracie, které nás předhánějí svižným tempem. Studujme s pokorou zkušenosti jiných.

Loudil

https://www.youtube.com/watch?v=_0ef0K9eArQ

https://www.youtube.com/watch?v=sLo3Pn4KC3w

http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/6/18/nsk-elektrobusy-m-do-francie

http://www.hybrid.cz/nizozemsky-ostrov-vymenil-vsechny-autobusy-za-elektrobusy-z-ciny

http://www.hybrid.cz/izrael-ma-prvni-elektrobus-je-z-ciny-brazdi-ulice-tel-avivu

http://www.hybrid.cz/long-beach-nakoupi-cinske-elektrobusy-vyrabene-v-usa

43 komentářů :

  1. Na rozvoj a zavádění nových technologií, v Číně, a nejen v ní, bohužel, ani nepřihlížíme.
    V současnosti je pro mnohé naše občany senzací, když se v jejich městě nebo obci bourá továrna, cukrovar, cihelna, pila, drůbežárna, apod., která je dříve dlouhá léta "živila". To se to bourá ...
    L.S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Češi jsou prostě bouráci.

      Vymazat
    2. Češi jsou vykonavatelé cizí vůle. Bourají své bývalé továrny které jim dávno nepatří, aby bylo místo pro developery.

      Vymazat
    3. 17:56 Máte naprostou pravdu.

      Vymazat
  2. Evropa a taktéž USA se stále samolibě a sebevědomě ujišťují, že jsou pupek světa, nejlepší, nejúžasnější a nejchytřejší, a mezitím se ocitají na chvostu světa.
    Místo rozumné hospodářské politiky se chovají jak rozmazlení frackové, vrší sankce a hlouposti a vymýšlejí jednu pí.ovinu za druhou, na úkor svých občanů.
    Bohužel díky Havlovi a všem těm pravdoláskařům k tomu chvostu ČR patří s nimi - a nemusela by!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Toz to ste este ase nezazil Jana Antonina Bato ve tricátéch rokách ve Zline...toz to este sikmovoké sedele pod stromama pod klecama s kanárkama a nechávale fsecko na bodocé zivoty...toz kaková je pravda a najednó to chrlijó elektrobose na jedno poziti...kde sa ase stala chybe toz zeptéte sa teho globálného predátora jek to vlastne mesli vázené pane....a doplnte se vzdelání na oniverzite T. Bate...at vám neprasknó gate......slonce v srdci....howk

    OdpovědětVymazat
  4. Kdybyste hlupáčci kdysi nepodporovali Havla mohli jsme být také o 10 až 15 let dále.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Havla?? Snad Klause, ne?! Havel nikdy nebyl ministrem financí ani předsedou vlády, aby měl pravomoci rozhodovat o důležitých věcech.

      Vymazat
    2. 10:56 A kdo nám zrušil zbrojní průmysl? Svým idiotským projevem v Kongresu ho totálně zlikvidoval.

      Vymazat
    3. Pro "pomalejší" ještě jednou: Havel nikdy nebyl ministrem financí ani předsedou vlády, aby měl pravomoci rozhodovat o důležitých věcech.

      Povídat mohl co chtěl.

      Vymazat
    4. 18:32 Havel v Kongresu tím svým projevem se zavázal, že ČSFR zruší zbrojní průmysl. Vyzval k tomu i ostatní státy, nikdo další se nepřidal.
      Klaus zuřil protože počítal výhledově s útlumem zbrojního průmyslu a následnou restrukturalizaci. Na již uzavřených kontraktech republika hodně prodělala. Finance Klausovi potom chyběly na další rozvoj. Na Slovensku stoupla nezaměstnanost ze dne na den na 40% kvůli zrušeným zakázkam. On velký Havel se zavázal a pohřbil zbrojní průmysl a naše trhy hned obsadil západ a USA. S tímto závazkem již Klaus nemohl nic dělat. Tím spustil nevraživost mezi ním a Klausem, ale i rozpad republiky.

      Vymazat
  5. 21:06
    Udavace chrchlu flašku nám vnutili uASSacky zkuvenci....ty smejdi okupantsky ho celou dobu financovali a podporovali v chlastu,udávání a lhaní!!!!!

    OdpovědětVymazat
  6. No jo, komunisti. Kam se na ně hrabem.
    Ale vždyť už jste je tu 40 let u vesla měli!?
    No jo, jenže jsme je vyhnali..
    A proč?
    Abychom měli tu, no, demokracii a svobodu.
    A máte ji?
    No, prej jo.
    A je vám k něčemu?
    Tož, ani ne.
    Tak vidíte. Komunisty nemáte, svobodu nemáte, Čína je před vámi, tak co jste za těch 30 let dokázali?
    Tož, vrátili jsme se do ...

    OdpovědětVymazat
  7. Ty jsi genitalni basnik!

    OdpovědětVymazat
  8. To je sice všechno pravda, ale na to sere Bílý tesák!
    Hlavně že jsme o několik koňských délek před Čínou v multikulti, genderu, pozitivním zvýhodňování, LGBT, homosexuálních "manželstvích" a adopcích dětí buzeranty, inkluzích retardovaných děcek mezi normální děcka, harašmentu, a dalších mnoha pokrokových věcech.
    O tom se Číně ani nesní.
    Teď ještě zachraňujeme přemnožený genetický odpad z celého světa.
    Kam se na nás hrabe Čína. Čajíčci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vandal Jo přesně tak.

      Vymazat
    2. Ale hlavně jsme Západ a podle buzPospíšila My jsme Brusel.(to je ironie).Díky za prezidenta, který ať špiněn kavárnou otvírá dveře správným směrem.

      Vymazat
    3. 21:59 Kdyby tak chtěl těma dveřma projít a ze druhé strany je za sebou zavřít.

      Vymazat
    4. 22:04
      Kdyby misto tebe udělal fotr metrák dřeva....byl bys uzitecnej alespoň v kamnech!

      Vymazat
  9. To je divnej článek. Jestli čínské fabriky chrlí desítky tisíc elektrobusů ročně nevíme. Co to je za busy, za kolik se prodávají, kde berou všechna ta města na jejich nákup, jaký mají dojezd, jak se nabíjí, jaký mají dojezd a další a další parametry chybí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co tak jet se tam podívat? Oni jsou opravdu možná víc než 30let před námi. Tam nejezdí počmárané metro, ale po otevření skleněné stěny na nástupišti přijede velice čistý vlak a lidé jsou slušní. Žádné bitky na peroně nejsou.

      Vymazat
    2. kdybys nebyl tydýt, tak se podíváš , jaký má parametry :
      http://electric-cars.en.made-in-china.com/product/PvwnigauVUpA/China-New-Energy-10m-Pure-Electric-Bus-for-Sale.html

      co mně udivilo, je asi "tisková" chybka .. prej plně naložen váží 168 tun .. :)
      holt, baterky něco vážej,no ... a ujede 300km na jedno nabití ... tak to teda není moc .. čekal jsem víc ... 300 km to tak 6 hodin jezdí .. a nazdar bazar.
      Když baterku vymlátí 3x denně, tak za rok ji může měnit. A levná určitě není.
      Podle mně je tohle slepá ulička vývoje. Něco jako Tesla-auta.
      Koloděj

      Vymazat
    3. 11:26 Ta váha je samozřejmě překlep. Akumulátory má olověné. To není poslední hit, ale jsou levné a snesou velké proudy.
      300 km není málo. 5ekl bych, že vydrží na celou směnu, protože při vašich 6ti hodinách by musel celou tu dobu jet rychlostí 50km/h a to v městském provozu určitě není pravda.
      Je to zatím nákladná "ulička vývoje", ale určitě ne slepá. Všechno závisí na vývoji akumulátorů, kde jsou stále ještě velké perspektivy. Například česká firma HE3DA s jejímy lithiovými akumulátory. A oklikou jsme zase u ČSSD a její "velkorysosti" ohledně lithia.

      Vymazat
    4. Koloděj 11:26 produkuje úvahy k čínským městským elektrobusům s pochybnostmi o jejich parametrech, aniž by znal, nebo alespoň zvažoval rozhodující důvod státu k jejich zavedení a z toho plynoucí (reálné, optimální) technické zadání. Ten Koloděj, to je ale hlava! Že by to Koloděj znovu promyslel a vzal v úvahu možný podíl (komunistického) státu na řešení ekologické stránky městské dopravy?

      Vymazat
  10. To, že Čína "jede" na plný plyn a zbytek světa nechává stranou a někde hodně vzadu to je dílo těch "blbých a totalitních " komunistů.Kdyby tam měli demokracii jako u nás tak by se zmítali v politických šarvátkách a hrozila by jim zcela určitě občanská válka v důsledku rozdělení společnosti. Přestěhujte tam Kalouska a uvidíte, že za pár měsíců tam půjde vše do kytek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to tak dávno kdy Kocáb v ČT vykládal jak Čína je před ekonomickým krachem a zcela zadlužená. Až nyní jsem si uvědomil, že asi Kocáb mluvil o svém zkrachovalém a vytunelovaném fondu TREND a nikoliv o Číně.

      Vymazat
  11. Čekáme, čeká se až si žáby sednou na pramen aby se mohly chvástat že jsou zdroji čisté vody. Nic se nepohne dřív, než bude zajištěno aby si "tradiční" subjekty zajistily rentu.

    OdpovědětVymazat
  12. to 21:59
    Jo divněj, já tam byl, kdo neviděl tak nevěřícně kroutí hlavou. Kdo viděl, nevěřícně kroutí hlavou nad tím naším "kapitalistickým zázrakem".

    OdpovědětVymazat
  13. Šmejdi nemají šikmé oči a nemohou Číně škodit. Zvláštní, že nemají problémy s "přehříváním" ekonomiky"? To všechno je podvod, metoda jak zabrzdit státy, kterým se daří. Pomocí dluhů nás chtějí ovládnout.

    OdpovědětVymazat
  14. Mám osobní zkušenost z "díry" jménem HuiZhou (8mil.obyvatel). Ráno rozestavěný a přesto průjezdný! 4km úsek čtyřproudé silnice, večer hotový i s vysázenými stromy a chodníky s cyklostezkou. V Čechách akce na 2 roky. Při žvatlání "mluvících hlav" z ČT se člověk zasměje. Na druhou stranu mne mrazí z vyhlídek na budoucnost naší "líné" západní společnosti...

    OdpovědětVymazat
  15. Naší brzdou je, že díky různým dotacím a spekulacím, je možné bezpracně žít. A kdo pracuje, je za blbce. Musí se vrátit úcta k práci a spekulace být pod kontrolou.
    Ale kdo to prosadí, když ty možnosti bezpracných zisků, se používají také ke korumpování našich šéfíků? Ti korumpovaní šéfíkové? V Číně na to mají trest smrti. P.K.

    OdpovědětVymazat
  16. Ta lenost je bohužel pravdivá. Když se podíváte na osoby, která organizují některé akce, jako Zlatý slavík, zjistíte, že jsou dokonce líní si vydělat peníze. No a pokud tu přijde někdo s nějakým nápadem, přijde stávka ještě větších lenochů. Nabídněte taxikářům místo řidiče elektrobusů, vysmějou se vám. Raději dvě hodiny budou čučet na ritě, než klofnou nějakého chudáka nebo pitomce, kterého oškubou.
    Společnost je rozdělená. Na ty, kteří si pohodlně vydělají peníze a na ty, co by museli moc makat.
    Já řešení nevidím, zřejmě musí přijít něco horšího, co jsme doposud ještě nezažili.

    OdpovědětVymazat
  17. lenost- tak bych to nenazval. Kolega pracuje nějakou dobu v zahraničí, a to, co jsou zvyklí dělat dělníci v zemích západní evropy- nikoliv gasterbeiteři, je k pláči- kecy o české lenosti a pomalosti- my jsme mnohem flexibilnější výkonnější- zkušenost mámy- pracovníci v evropských hypermarketech- bedny co smykají v kaufu samotné ženské- a jiné nad nima stojí s bičem- dělají s úsměvem na rtech 2 muži v evropě. mimochodem, všimli jste si, jak rychle markují prodavači v obchodech? a jak zmenšili pultíky, takže pokud prodavačku neupozorníte ať zpomalí máte problém? A lenost ještě jednou- není to taky o pocitu, že jsme podhodnoceni? Manažeři a předsedové představenstev mají standard svých západních kolegů- dělníci zdaleka ne- a proč tedy ukazovat své limity.Kolega diskutér zmiňoval rychlost v Číně. Kdo tady zaměstná a zaplatí lidi na nočních směnách v obalovnách, aby se dalo z čeho stavět silnice? Kdo zaměstná řidiče, a zaplatí jim, za to, že budou dělat v noci?Oni jezdí jednou nohou v kriminále přes léto od nevidím do nevidím za 15 čistého, a po sezoně jim majitel řekne nazdar hlaste se mi v březnuu dubnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. efpe29. listopadu 2017 7:21
      Souhlasím s většinou Vašeho příspěvku, ale na ten závěr, mám jiný názor. Silnice se staví i v noci, v mnoha jiných zemích. Ale u nás vyjde cena za kilometr dálnice na více peněz, než na západě. Takže problém nevidím v ceně nočních příplatků, ale ve zkorumpovanosti úředníků, při přidělování těchto zakázek. To je jedna z možností, toho bezpracného zisku, o kterém jsem se výše zmiňoval. To je nutno odstranit. Nevím, jestli Dan Ťok bude na to ten pravý. Zatím za ohromné peníze, uváděl dálniční síť do havarijního stavu. P.K.

      Vymazat
    2. Dobrý den, nezmiňoval jsem lenost českou, ale lenost "západní" civilizace. Ty kecy o nedostatečné produktivitě jsou u nás pouhým trikem, jak nás udržet v nízkopříjmové hladině, jinak v Čechách umíme pracovat, ale problém bude spíše v těch "šmejdech" z betonářsko-silničářské lobby, kteří tyjí ze státních zakázek a jejich natahování a předražování. A pokud se Skanska přímo zabydlela ve vládě... ;-) Jedinou nadějí na konkurenceschopnost "západní" civilizace vidím paradoxně ve zlenivění té "východní", neboť s rostoucí životní úrovní roste i nárok na odměnu a i jistá forma lenosti z pohodlí. A v Číně roste životní úroveň raketově (relativně)...;-)

      Vymazat
  18. kdepak asi udělali soudruzi z čajny chybu že jim to soudruzi z volstritu nemužou přijit ukazat jak se to děla ani soudruch černopoprdelnik hermann by nebyl špatnym poradcem pro činske soudruhi ohledně dalajslami konečně ani kolaloka nestagnuje takovy trh s miliardou vovčanu kdoby to nechtěl tak proč koukat že je někdo komunista když jde předevšim a to naprvnim mistě o dolače když ani juan neni zanedbatelny přestože udajně bezcenny

    OdpovědětVymazat
  19. Elektrobus Škoda si můžete prohlédnout v Plzni. Jezdí po městě a vozí lidi.Ale nikdo si jej neobjedná, dokud kolem jeho nákupu nebude podobný penězovod jako v ten správný čas kolem fotovoltaické elektřiny. Najdete jej také na stránkách Škoda Transportation. Ale myslím, že my si je stejně nejraději zajistíme dovozem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dívám se na stránky Škoda a zaujal mě tam elektrobus Škoda Perun HE. Píše se tam například, že energie v baterii je 222 kWh. Dále se tam píše, že ta baterka se nabijí 6 - 8 hod. Já elektrice nerozumím. Vysvětlete mě někdo, kolik elektriky se spotřebuje na jedno nabití takové baterky. Mě hlavně zajímá v souvislosti a elektro autama, kdo tu elektriku nakonec bude platit ? A budeme mít dostatek továren na výrobu elektriky ? A kdo platí tu elektriku v Číně ?

      Vymazat
  20. ...asi čínský výrobce zvítězil ve výběrovém řízení na dodávku elektrobusu...☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní29. listopadu 2017 10:24
      Při u nás tak vyznávané presumpci neviny, se na to jinak dívat nemůžeme. P.K.

      Vymazat
  21. Je vidět, že i jinak velmi schopná čínská vláda naletí na dostatečně razantní propagandu. V tomto případě jsou ovšem kecy o výhodách elektromobility podpořeny zaplynováním čínských měst uhelnými elektrárnami a miliony osobních aut. Samozřejmě jsou elektromobily podstatně dražší, protože baterie příliš dlouho nevydrží a musí se vyměnit. Z hlediska spotřeby energie taky žádná sláva- ke ztrátám v samotném autě přibudou ztráty při výrobě elektřiny. A když se podíváme na čerpání surovin, tak místo spotřeby běžného železa a plastu naroste spotřeba mědi a nedostatkových kovů na baterii. U autobusů se snad výhody a nevýhody elektřiny mohou zčásti kompenzovat- doba odstavení busu a životnost baterie se může blížit, ale totéž u osobních vozů bude z hlediska financí i ekologie katastrofa. A to nemluvím o vytvoření nové špičky v odběru elektřiny.

    OdpovědětVymazat
  22. To jak to vypadá v Číně jsem tady psal před pěti lety a to že jejich způsob ovládání státu je efektivnější je prokázané jejich pokrokem za to dobu co budujeme demokracii. Myslí hodně dopředu a jsou obětavý.

    OdpovědětVymazat
  23. Právě zavedení tzv. !Demokracie " u nás a v Evropě se všemi těmi právy občanů zapadá do plánů globálního prediktora na likvidaci Evropy jako takové. My se stále bijeme v prsa, jak jsme světoví a naše faktické zaostávání za Asií a Ruskem nám zamlčuje naše propaganda , která hlavně mladým vymývá mozky neustálým lhaním, naši politici nám neustále zdů razňují jejich zásluhy o tom, jak se máme, jak jsme se nikdy neměli, ale jaksi už neuvádí, že technologické fajnovosti, které nám zpříjemňují život, nejsou zásluhou naší pseudodemokracie, ale dnes už především zásluhou prudce se rozvíjející Asie. Na amerických, dnes už upadajících univerzitách dnes studují především Asiaté a centra vzdělávání se pomalu, ale jistě přesunují do Asie. USA a Evropa vynikají především ve žvanění,vyhrožování,válčení, likvidaci nepohodlných, politických a ekonomických podrazech, zatímco zbytek světa roztáčí kola světové ekonomiky.

    OdpovědětVymazat