Reklama

.

.

sobota 25. listopadu 2017

Hon na Babiše, aneb jak z hovénka uplést bičík.


Vladimír Balhar 25. 11. 2017
Se zájmem pozoruji podivnou kauzu údajného dotačního podvodu, který neexistuje, a ani existovat nemůže. Sleduji bláboly „odborníků“, štěkání novinářů, honicích psů naší výborné pseudodemokracie, a výroky podivných lidí živících se politikou a žumpou s ní související. Fakta žádná. Nikdo nic neví, jeden opisuje bláboly od druhého. Policie je pozoruhodně nečinná, obvinila mnoho lidí, ale zdá se, že hlavní kořistí je sám Babiš, policie čeká. Ohledně ostatních obviněných by měla být již dávno vyřízena jejich stížnost, kterou jistě podali. Není. Ale je to normální, jsme totiž v Česku, neprávním státě, středoevropské banánové republice. 

(Uvidíme. Možná... pozn.red. I.D.)

Nicméně existuje celkem pracovitý novinář pan Kmenta, šel jsem v jeho stopách a narazil jsem na znalecký posudek, který je přístupný na internetu. Což je velmi sympatické.

Posudek jsem si přečetl, a dovoluji si čtenářům předložit své postřehy a názory, k prosvětlení bludů temnoty. Posudek alespoň uvádí nějaká fakta, získaná z veřejných zdrojů.

(Posudek je zde: https://reportermagazin.cz/a/iFufs/plny-text-znaleckeho-posudku-v-pripadu-capi-hnizdo)

Posudek má formu jakési auditní zprávy, což nevím co je, a jmenuje se „Ověření přijatelnosti udělení dotace“. Podivné, ale jistě silně moderní. Audit je ovšem něco jiného. Myslím, že zpráva by se správně měla jmenovat, „Soukromý názor na veřejně přístupné informace ohledně firmy Čapí hnízdo a.s.“. Ale nešť, již samotná nabubřelost formy zprávy hovoří o úrovni obsahu.

Již cíl auditní zakázky je pochybný. Ověřit, zda žádost splňuje kritéria. Snad splnila, ne? Žádosti bylo vyhověno, jistě ji posoudil nestranný a odborný úředník, který byl správně vyškolen.

V kapitole 3 zprávy je popsána geneze, jak to začalo a probíhalo.

22.11.2007 se ZZN Pelhřimov s.r.o. změnilo na ZZN Pelhřimov a.s.

Již jenom výroba akciovky z sróčka je docela složitá věc, kterou nemohou udělat nevzdělanci a blbci, kteří se houfně vyskytují ve státních úřadech. Musí to udělat odborník, který za to nese odpovědnost, a zaručuje odbornost a správnost.

Věřme tedy, že to bylo uděláno dobře. Takže vznikla legitimní akciovka.

31.12.2007 prodalo ZZN Pelhřimov a.s. 20 akcií. To je prosím zcela legitimní způsob obživy akciovek, proto se akciovky jmenují akciovky, to aby byly akcie a šly prodat. Prodejem akcií akciovka získává kapitál. To tak funguje na celém světě, a k prodeji akcií slouží akciové trhy. To je prosím základ světového podnikání. Pro neznalé uvádím, že akcionář nemá žádná práva na řízení podniku a podnik nevlastní, ani nevlastní nějaký obchodní podíl v akciovce. Vlastní pouze akcie, a z toho mu plynou nějaké práva a povinnosti, ovšem, není veřejná informace, jaká práva akcie nesou. Může to být třeba hlasovací právo, ale nemusí. Může to být třeba nárok na dividendu, ale nemusí. V tom je právě velké kouzlo akcií.

28.2.2008 byla podána žádost o dotaci, 14.7.2008 byl pracovníky ROP projekt velmi dobře ohodnocen, a dne 22.10.2008 byla udělena dotace. Tímto pohádka vlastně končí.

Všimněte si podstatné věci, pan Babiš v tom vůbec nefiguruje. Prostě, nějaká akciovka z Pelhřimova si požádala o dotaci, a dostala ji.

Až teď, různí političtí blbečkové pletou z hovénka bičík.

K slavným auditorům bych měl několik výtek. Měli by si ujasnit, co je to vlastně akciovka a jak funguje. Pátrání autorů po obchodním podílu je veřejná inzerce jejich neznalosti. Akciovka nemá obchodní podíly. Akciovka, sama o sobě je majetek a právnická osoba se svými orgány. Na rozdíl od společnosti s.r.o. Všimněme si, že s.r.o. ZZN Pelhřimov vtipně zmizelo. No a to je ten fígl. Babiše nikdy poldové nedostanou, nejde to, on nemohl spáchat žádný podvod, to prostě nešlo. Společnost byla malá, přesně dle požadavků a žádost byla odborně posouzena a velmi dobře ohodnocena. Tak jaký trestný čin?

Malá společnost získala výhodný úvěr krytý velkou bonitní společností. To je legitimní a správné. Malá společnost měla své zdroje velmi kvalitně zabezpečeny. Autoři zprávy podivně hovoří o sponzorech, o jakémsi propojení, inu, přečtěte si to. Jsou to hlouposti.

Je velký rozdíl mezi sponzorem, ručitelem a věřitelem.

Takže máme dotaci 50 mil kč pro firmu ZZN, a ta je špatná, ale dotace dostal třeba pan Schwarzenberg, čestný předseda TOP. Jak zjistíte na webu ministerstva, dostal dotace 50 mil kč na školení stromků a jiné věci. Tato dotace je dobrá a bez pochybností. Smutné. Dotacemi Evropu nezachráníme. Je nemorální, když miliardáři si žádají o dotace, skrytě či otevřeně, podle zákonů, které si sami odhlasovali a kupodivu ty dotace dostanou. Ale vraťme se k ZZN.

Problém nastane s policií, příslušný vyšetřovatel tomu nemůže rozumět. Bez urážky, to je obchodní právo, nikoliv trestní. Měl to policajt odložit s tím, že trestný čin se nestal. Ale on patrně nesmí. Za policajtem je státní zastupitelství, a možná, že za státním zastupitelstvím je někdo, koho Babiš neposlouchá. Třeba. Myslet si můžeme cokoliv, ovšem to, že se v naší policii dějí divné věci vidíme všichni. Co jsme jen měli policajtů schopných a vzdělaných. A kde jsou hoši?

Banánová republika.

Jak to dopadne? On se pan Babiš s někým musí domluvit. Zdá se, že zatím k domluvě nedošlo. Policie čeká. Co je za tím, nevíme. Víme jenom jedno.

Z hovénka se dá uplést bičík, a za ten my všichni zaplatíme biliony.

46 komentářů :

  1. Buď si článek zaplatil Babiš, nebo z nás autor dělá hlupáky. Dotace určené pro MALÉ firmy by si takhle mohli rozebrat miliardáři a kolosy mezi firmami. Vyčlenit část firmy na nějakou dobu jako "malou firmu" jistě není problém. ... Nedávno začali stíhat dva občany za neoprávněné získání "kotlíkové dotace". Šlo o nějakých sto tisíc a hrozí jim prý 5 roků natvrdo.. Zřejmě ,malí podvádět nesmějí, velcí mohou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podobných programů bylo a je u nás řada, a tak "případˇ Čapí hnízdo" nebude u nás, v menší či větší míře, zřejmě vůbec ojedinělý.
      K jejich "zjištění a objasnění" musí být ale "vůle" ...
      Podobná té, co je vynakládána na "případ Čapí hnízdo".

      Vymazat
    2. 17:21 zřejmě nečetl onen článek, na který reaguje. Nebo je v oblasti logiky zanedbán. Akciovka z Pelhřimova je ta malá firma. Kde máte v procesu přidělování dotace malým firmám Babiše? Kde? Vše proběhlo hladce podle práva. Pořád opakujete onu hloupou konstrukci, která slouží jen k štvaní lidí proti ANO. Čapí hnízdo bylo zafinancováno podle českého i unijního práva. Babiš se objevil až později, když už malá akciovka z Pelhřimova Čapí hnízdo vybudovala.

      Vymazat
    3. Jenom čekám, jak dopadne Veolia v Plzni. Pevně doufám, že voda zůstane ve vlastnictví Města, jak je nyní. Snad jsou poučeni o tom, kdo má nárok na dotace. Karel z Plzně

      Vymazat
    4. 17:21-myslíte, že ti dva jsou jediní? Jen na ně náhodně přišli. S Babišem je to jiné, toho si vybrali. Víte, kolik se objasní podvodů? Víte, jak pluje kra ledu? Jako v kapitalismu.

      Vymazat
  2. Anonymní25. listopadu 2017 17:21:
    Dotace určené pro MALÉ firmy by si takhle mohli rozebrat miliardáři a kolosy mezi firmami.
    Je to tak. Dotace si rozebrali mocní a neporušily platné zákony. Pokud by měl být Babiš odsouzen, tak potom by musely být také stejně odsouzeni tisíce jiných podnikatelů, kteří před udělením evropské dotace postupovali stejným způsobem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, ale ještě by měli být odsouzeni ti, kteří navrhli přidělovat dotace podle nějakých pravidel a schválili je. Alka

      Vymazat
    2. Dotace soukromníkům na podporu podnikání měly být poskytovány jen jako půjčky. A ne jako dary. Protože i ze strany EU je to jen půjčka, kterou budou splácet ještě naše vnoučata.

      Vymazat
  3. Pane, kdybychom byli v banánové republice, to by nám bylo hej. Jenže my jsme v bruselském a NATO protektorátě, tak je nám ouvej. A to "nejskvělejší", co se u nás vypěstuje, se mění v kejdu, ať už ve vepřínech nebo bioplynkách či ve Wallensteinském paláci.
    Pokud jde o causu Čapí hnízdo, myslím, že jen IQ 70 si může myslet, že je v chystaném procesu proti Babišovi něco jiného, než politika. Samozřejmě že si oligarchie, která na odrodilce Babiše má vztek, přecházející v duševní běsy a noční můry, musela pořádně dupnout a ještě zaplatit, aby ten politický proces vykřesala. Vše je za peníze k mání a diktatura velkokapitálu, která nás občany a potažmo stát za 27 roků vlády demokreatůry přes "standardní" politické strany okradla o 10,5 bilionů Kč, nějaké ty korunky na korupné má.
    Souhlasím s pisatelem, že by měli být postiženi všichni, kdož se obohatili na náš úkor defraudací tisíciletí a víme, jak si ale zatím se smíchem pěkně vykračují ti největší zloději s hrdostí po našich hlavách. Kde se pisatel setkal u nás se spravedlností? Soudy přece jen vynášejí rozhodnutí, která jsou modelována přesně tak, jak si lze představit že činí ona slepá a hluchá děva s těmi váhami na droždí před budovami soudů.

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím si, že Babiš v kaze čapí hnízdo využil možnost, kterou daly naše špatné zákony a udělal to co před ním desítky jiných kde je všechno " OK".Problém nastal když Babiš začal činit kroky k uzavření penězovodu tradičním politickým stranám a začal získávat další voliče na svou stranu. To bylo pro Sobotku, Fialu, Bělobrádka smrtelně nebezpečné a proto konali. Nakonec na to všichni ve volbách doplatili, mohli však dopadnout ještě hůř. Co jim u voleb pomohlo se možná dozvíme někdy později, třeba za 50 let,jak je v demokraciích zvykem.

    OdpovědětVymazat
  5. Hon na Babiše je jen malá léčka v honu na pravdu.
    Včera byla honitba na prestižní část České policie,
    dnes je to Babiš a zítra ? Jako by pravda chytla vzteklinu a musí se vybít.*

    OdpovědětVymazat
  6. Já si myslím, že po roce 1989 se k moci dostala neskutečná banda vexláků a zelinářů, co vesele parazitovala za vlády komunistů. Ti naši slavní disidenti zaútočili na břicho, nikoliv na hlavu a nemůže to dopadnout jinak, než blbě, poděláme se z toho všichni. Babiš se chová úplně stejně jako všichni, co se napakovali. My volové se na to jen díváme a může nám to být jedno, protože ani policie není naše, je to jen výpotek tohoto režimu.

    OdpovědětVymazat
  7. Dotace nekdo schvaluje a prideluje .Ten by mel byt vysetrovan.Delaji z nas blbce

    OdpovědětVymazat
  8. To, jestli Babiš spáchal trestný čin, nám nevysvětlí autorovo školení o typech akcií. Aby nějaký čin mohl být označen za trestný, musí rozhodnout soud, jinak to je nactiutrhání. A to i v případě, že existují jasné důkazy o vině, ale byly získány zákonem nepovoleným způsobem. Takže všichni vědí, že zloděj je zloděj, ale nesmí to říkat (pokud nechtějí být zažalováni z nactiutrhání), neboť soud pro nedostatek důkazů, ten ortel nevynesl. Tak nějak to je s Čapím hnízdem a „ztrátou“ zápisů a prezenčních listin z valných hromad společnosti Čapí hnízdo.
    Nehledě na to, oligarcha Babiš, který žije z dotací, by neměl sedět ve vládě, která o těch dotacích rozhoduje. To je střet zájmů, neboli dosti velký deficit demokracie. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babiš nežije z dotací. Čapí hnízdo koupil, když už bylo postaveno. A mimochodem, při dnešním stavu našeho soudnictví, myslíte si, že by byl proces s Babišem spravedlivý? Babišovi dali v posledních volbách lidé důvěru větší, než ostatním. Proč asi? Ani bych se nedivil, kdyby imunitní výbor Sněmovny ten policejní pamflet proti Babišovi hodil pod stůl.

      Vymazat
    2. Anonymní26. listopadu 2017 3:17
      Mohl bych s Vámi polemizovat, ale nechme to soudům. Jeho vydání sněmovnou, by mělo být samozřejmostí, záležitost se netýká projevů ve sněmovně.
      Jelikož je Babiš jedním z největších čerpačů dotací u nás, tak je pro mě nejpodstatnější to, co jsem uvedl v posledním odstavci svého příspěvku v 21:22. P.K.

      Vymazat
    3. Anonymní26. listopadu 2017 3:17
      „Babišovi dali v posledních volbách lidé důvěru větší, než ostatním. Proč asi?“
      Špičkový americký marketing na výplach mozků? P.K.

      Vymazat
    4. P.K.-nezáviďte, bude vám to vadit při spolupráci, další šanci mít nemusíte.

      Vymazat
    5. Miroslav Povolny26. listopadu 2017 11:25
      Pane Povolný, nevím koho oslovujete, ale já píšu výhradně za sebe. P.K.

      Vymazat
    6. P.K.- mám Vás spojeného s aktivistou SPD ale možná se mýlím, pak se omlouvám.

      Vymazat
    7. Miroslav Povolny26. listopadu 2017 20:54
      Pane Povolný, v tom se nemýlíte, je to tak. Ale mýlíte se v tom, že moje závidění, bude vadit SPD při nějaké spolupráci (alespoň tak jsem rozuměl Vašemu textu v 11:25). Proto jsem Vás upozornil, že píšu výhradně za sebe. A když už jsme u toho mýlení se, tak se také mýlíte v tom, že závidím Babišovi hlasy. Já mu je nezávidím, já mu je nepřeju. Protože, jak už jsem vícekrát uvedl, Babišovo angažmá ve vládě, je deformace demokracie. Kdo pobírá miliardové dotace, nemůže sedět ve vládě. která o nich rozhoduje. P.K.

      Vymazat
    8. P.K.-ještě jednou se pokusím. Množiny lidí(stran) se pokouší domluvit vládu průnikem zájmů. Patrně nezastáváte většinové stanovisko SPD, jinak mi není jasné, proč jde vaše vedení do spolupráce s někým, kdo "nemůže sedět ve vládě".

      Vymazat
    9. Miroslav Povolny27. listopadu 2017 0:03
      Pane povolný, oceňuji Vaši trpělivost, kterou se mnou máte. Takže také ještě jednou zareaguji: Já nejsem SPD, či tvůrce politiky SPD. A podle mého názoru, v demokratické vládě nemůžou sedět oligarchové, kteří si tam rozhodují o dotacích pro své firmy. Neboť potom už ta vláda není demokratická. Již je to svazek moci a peněz. P.K.

      Vymazat
    10. Oprava: Pane Povolný,...

      Vymazat
  9. Dotace pobíral i kníže a našli by se další. Holt Babiš "vyvoleným" vadí. Proto ten hon na něj. Spravedlnost je slepá na jedno oko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:47 Evropské dotace na rekonstrukci soukromého parku dostali i restituenti zámku a panství Jemniště. To je také v souladu s pravidly pro podporu malého podnikání?

      Vymazat
    2. Anonymní25. listopadu 2017 22:19
      Ne všechny dotace jsou určeny na podporu malého podnikání. Proto je sviňárna, když někdo velký, právě tyto dotace odkloní k sobě. P.K.

      Vymazat
    3. Když to zákony dovolují ... byl by za vola, kdyby tak nečinil.

      Vymazat
    4. Babiš nic neodkláněl. Babiš k o u p i l hotové. Vy se jednou z těch odéesáckých bludů pominete.

      Vymazat
    5. Anonymní26. listopadu 2017 3:18
      Potom mi nejde mi do hlavy, proč se nedostaví k soudu a nevyřeší to. P.K.

      Vymazat
    6. 22:55 Ty dotace byly "odkloněny" na jiný účel, než na jaký byly schváleny? Nic takového netvrdí ani Kalousek, a to je nějaký demagog!! Dotace byly poskytnuty na malé podnikání, které jako malé nebylo příliš úspéšné. Takových případů jsou stovky. Typicky různé penzionáty, kde dotace ve skutečnosti byly použity pro budování vlastního superdomu. Že Babiš ztrátový podnik nenechal zkrachovat ale převzal ho v dobé, kdy to bylo možné, mu slouží jen ke cti.

      10:56 Kdyby soud trval týden, tak to jistě rád udělá. V tom je právě ten problém, že by byl "sprostým obžalovaným" řadu let, byť třeba nakonec bude očištěn. Máte málo příkladů?

      Vymazat
    7. Anonymní26. listopadu 2017 13:41
      „ Kdyby soud trval týden, tak to jistě rád udělá. V tom je právě ten problém, že by byl "sprostým obžalovaným" řadu let, byť třeba nakonec bude očištěn. Máte málo příkladů?“
      Dokud se to neprojedná u soudu, tak bude zase sprostým podezřelým a potáhne se to celé volební období. To nestojí před vládou důležitější úkoly, než se zabývat podezřelým Babišem? A jsme u toho, že takový člověk by vůbec neměl kandidovat.
      A pokud soudy nepracují tak, jak by měly, asi je zde také potřeba nějaká změna. Babiš si vydupe svoje, ale co běžní občané? P.K.

      Vymazat
    8. 13:56 Víte, tady se od převratu zásadně nerozlišuje, jestli je nějaký čin lumpárna nebo ne. Pouze, zda je v souladu se zákonem. Jinak by nemohla proběhnout ani loupež století pod názvem privatizace národního majetku. Proč se najednou v případě Čapího hnízda, kde nebyl porušen žádný zákon, najednou mluví o nemravnosti?

      Vymazat
    9. Anonymní26. listopadu 2017 22:56
      „Proč se najednou v případě Čapího hnízda, kde nebyl porušen žádný zákon, ..“
      Vy byste mohl dělat soudce na vedlejšák. Babiš by Vás dobře platil. P.K.

      Vymazat
  10. že je svět naruby vi jen par lidiček kterym doposud nikdo nezpracoval mozek totalitni propagandou ve ktere se nam vypravi pohadka že miliardař je většinou tak chudy že musi dostat milony i miliardy na to aby uživil svou rodinu od z chudle luzy z montoven ktera beztak většinu platu necha v pochybnych špelunkach za pochybne driaky

    OdpovědětVymazat
  11. Co jsou to dotace? Jak donutit lidi nepracovat!!!!!

    OdpovědětVymazat
  12. A co kníže pán, pardon pane první prezidente, a další stovky žadatelů a co ti co jim dotace schválili a podepsali, co ti ministři financí a pro místní rozvoj a co Sobotka a Urban v kauze OKD, kde se oficiálně jedná o více než 5 mld Kč, jinak se mluví o desítkách mld, a co mnozí další. Avšak naše soudy se specializují především na malé ryby. Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
  13. No, uvidíme, co na to řekne OLAF. Každopádně Evropský úřad proti podvodům (OLAF) požaduje vrácení dotace 375 000 eur (10,35 milionu Kč) od firmy AGPI, která provozovala vepřín v Letech, protože dospěl k závěru, že tuto dotaci získala firma v roce 2011 podvodem. Četl jsem, že stát vepřín od firmy koupil za cca 450 mil.Kč, ale nikde není zmínka, že by policie majitele firmy trestně stíhala za dotační podvod. A to, na rozdíl od roku 2008, kdy o dotaci žádala Farma Čapí hnízdo, v roce 2011 již trestný čin „dotační podvod“ v trestním zákoníku byl. Jen za období 2010-2013 požaduje EU vrácení 810 mil.Kč neoprávněně přidělených dotací zemědělským podnikům. Jsou viníci trestně stíhaní, či byli dokonce už souzeni? Ani o tom není nikde zmínka, tedy asi ne. Pouze jsem se dočetl, že stát to celé zaplatí ze státního rozpočtu, pokud to s EU nějak neusmlouvá alespoň na nižší částku.

    OdpovědětVymazat
  14. Mně nejde o Babišových padesát melounu. V tomto rozkradeném bananistánu jsou to jen drobné.
    Mně na Babišovi vádí jeho EET. A to nejsem žádný obchodník ani hospodský. Jen důchodce před koncem cesty.
    EET se totiž naprosto nehodí do kapitalismu a v socíku není potřeba.
    EET posloužila pouze šejdířům k tomu, aby přiráželi jako vdova po ročním půstu. Na jejím základě se zdražuje všechno a nebere to konce. Kompenzace, aspoň částečná, je ve stavu slibu a navíc v naprosto nedostatečné výši.
    Zatím jsem od Babiše neslyšel, že by se mělo uvažovat o automatické valorizaci důchodů a rodinných dávek pro rodiny s dětmi. Rozuměj rodiny pracujících s dětmi ve standartní české rodině. Ne pro pelechy s mnoha budoucími darmožrouty, kteří svou natalitou jsou srovnatelní s imigranty.
    Jenže to naši "darmožroutoprávní" orgánové nedovolí.
    Jinak to Babišovo naplňování státní kasy chápu taky tak, jak to chápe jeho ministr války, Stropnický. Prachy na zbrojení, k zalíbeni se EUNATO. Také ke spokojenosti jeho rádoby koaličních spojenců, ODSTOP. Zatím to jsou odpůrci. Až Babiš, nebo nějaká jeho ruka časem zredukuje či omezí EET, budou to už plně souzněnci. Jako prdel s hajzlprknem.

    OdpovědětVymazat
  15. 20:24
    Proč by měl český řemeslník nebo hospodský najednou platit DPH, že? Co to je za novoty! Stát je přece náš společný nepřítel ... a nikdy jinak.

    OdpovědětVymazat
  16. 20:30 Je to výtka nebo pochvala ? Jinak je samozřejmé, že by daně měl platit každý. Ovšem zmiňovat se v kapitalismu o státu je nepatřičné. "Stát" jsme "my" a kapitál "nás" má jen na úhradu toho co zpackal či ukradl.

    OdpovědětVymazat
  17. Pokud babise vydaji ke stihani tak at strhne vladu, at jsou nove volby a tim konec pidistran

    OdpovědětVymazat
  18. Babisi, strhni vladu, nove volby ti daji vic hlasu, a splachnou pidistrany topku, cernoprdelniky a gazdikovce

    OdpovědětVymazat