Reklama

.

.

středa 1. listopadu 2017

Jak je důležité míti Filipa, který nevyloučil toleranci vlády ANO?

1.11. 2017   První zprávy
V případě vážné situace v České republice nevyloučil předseda KSČM Vojtěch Filip toleranci menšinové vlády ANO, což řekl poslední říjnové pondělí v pořadu Interview ČT24 a jedním dechem popřel dřívější zprávy, že už nehodlá obhajovat svoji funkci.

Filip doslova řekl, že jestli bude kandidovat nebo nebude, rozhodnou na okresních a krajských konferencích členové strany. Pokud tedy získá dostatečný počet nominací, může pokračovat. Pokud je nezíská, bude prý muset uvažovat o tom, kdo ho nahradí.

Vojtěcha Filipa překvapilo, že na zasedání ústředního výboru KSČM, které se konalo poslední říjnový pátek, nezískal podporu návrh, aby komunisté nejednali o žádné koalici nebo podpoře vlády. Z toho pro něj vyplynulo, že vyjednávací tým strany má volné ruce.

S ANO se komunisté shodnou například v potírání korupce či v tažení proti zneužívání veřejných zakázek. Liší se třeba v daních. "Může se stát tak vážná situce v Česku, kdy dlouhodobé nevládnutí nebo neexistence státního rozpočtu by donutila politické síly napříč politickým spektrem, aby už tady konečně nějaká vláda vznikla," uvedl předseda Filip.

Upřesnil však, že nemluví o podpoře, ale o toleranci. Dovede si prý takovou situaci představit, protože nechce Českou republiku bez rozpočtu a bez vlády. Končící Sobotkova vláda v demisi podle Filipa už nemůže republice přinést nic nového ani nic dobrého.

Pochopení by měl předseda KSČM i pro vládu odborníků. Velkou prioritou je podle Filipa pro komunisty celostátní referendum. Pro jeho zavedení se budou snažit získat podporu u jakékoliv parlamentní strany.

Filip také zdůraznil, že návrh na zasedání ÚV KSČM, aby se vzdal předsedy, nebyl většinový. "Pro usnesení bylo ze 78 hlasů sedm lidí, tak to nevidím jako velkou sílu ve straně,“ má jasno Vojtěch Filip a proto tlak na jeho odstoupení považuje za akci několika jednotlivců.

KSČM podle něho nemůže připustit chaos ve straně, proto prý vyzval k jasné a velmi kritické analýze volebního výsledku. Uznal, že KSČM tak špatný volební výsledek nikdy neměla a je tedy třeba zhodnotit, jestli je to věcí vedení, kandidátů či volebních štábů.

Připomněl, že on sám získal ve volbách absolutně největší počet preferencí, v procentech i v hlasech, z celé strany.

Jinak profesí právník Vojtěch Filip stojí v čele komunistů 12 let. O funkci předsedy KSČM se hodlá ucházet, jak zaznělo minulý týden, jiný člen vedení strany, současný místopředseda Josef Skála. Podle něj se KSČM málo ucházela o protestní hlasy.

První zprávy, JiříKouda

49 komentářů :

  1. Kdyby KSČM dostala ve volbách 3%, tak pan Filip bude hrdě obhajovat post šéfa dál. Chyba bude asi ve voličích. Tomu se říká, láska k práci. Pokud zůstane u vesla staronové vedení, potom je pro mne tato strana v budoucnu naprosto nevolitelná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím,pan Filip vyčerpal svůj potenciál,měl by odejít.On je takový lepší sociální demokrat.Myslím,že pan Skála včele by volební výsledek v budoucnu zlepšil a trochu rozvířil tak zahnívající politický rybníček.

      Vymazat
    2. Bezpartajní komunista1. listopadu 2017 14:11

      Z minulosti si mnozí pamatuji komunistické volební heslo: "S lidem pro lidí". Já bych to už změnil na: "S poslaneckými funkcemi pro sebe".

      Vymazat
    3. Tak pasivní, jako před těmito volbami, komunistická strana ještě nikdy nebyla. Vedení je spokojeno, zasedá ve svých dobře vypolstrovaných parlamentních sedadlech a vozí se v drahých automobilech. Ve vládě nejsou a přesto se jim daří víc než dobře. Také proto voličům splynuli s vládnoucími stranami a pokud nebudou nic dělat, skončí mimo parlament. Když nejde ve sportu hra, mění se hráči i trenéři. Tak i v KSČM přišla doba na střídání. Filip splnil svou roli, ale podobně jako Sobotka měl odejít o jedno volební období dřív. Chápu, že se se svým postavením bude těžko loučit, ale pokud jen trochu uvažuje, vidí, že vede stranu do pekla. Skála má pravdu - je čas změnit vedení, ne jen jednoho Filipa. Bez okamžité změny to nepůjde.

      Vymazat
    4. Bezpartajný komunista2. listopadu 2017 7:11

      Měl jsem tři hlavní důvody, proč jsem vystoupil z KSČM. Ty důvody se jmenovaly: Filip, Dolejš, Kovačík!

      Vymazat
  2. S KSČM se ve Sněmovně každý chce kamarádit asi jako s malomocným.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nejen ve Sněmovně.

      Vymazat
    2. Je to moderní,ale možná to platí ve sněmovně,protože si to nechají líbit,ale všeho do času,nic netrvá věčně,tak jako láska k jedné slečně.

      Vymazat
    3. Hlavně že s KSČ jednal ochmelka Havel. Stejně tak se nechal zvolit s podporou KSČM Klaus.
      KSČM u mne ztratila úctu tím jak se zachovala k panu Ransdorfovi.
      Největším hajzlem je "pan" Dolejš.

      Vymazat
  3. Ále, čert je vem, bolševiky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:17 ..jak pravil jistý Adolf s knírkem a všichni, kdo pod tímto heslem získali moc rozkrádat naší zemi.

      Vymazat
    2. Byl bys snad radši, kdyby se v 89. roce nic nezměnilo a bolševik tady byl dodneška u vesla?

      Vymazat
    3. 15:13 Chceš říct, že se tady za těch dvacet sedm nic nezměnilo. A nebo od c.a k. rakouska k Mnichovu taky ? A nebo taky sereš furt od narození do plínek ? Hloupé děcko.

      Vymazat
    4. 14:17 Moje řeč. Taky jsem lichvář a dnes už na mně nikdo nemůže.

      Vymazat
    5. 15:13 "Bolševik u vesla" v Číně vytáhl od roku 89 z bídy milióny lidí. Tam, kde byl "bolševik od vesla" odstraněn jich milóny do bídy spadlo. Za libovolných 30 let vlády bolševika došlo rozhodně k většímu zlepšení kvality života lidí, než za posledních 30 let. Vy nejspíš předpokládáte, že u nás by vývoj zůstal stát. Což je samozřejmě nesmírná pitomost. Ale jinak, převrat v roce 89 byl dán změnou v SSSR a následně v celé Evropě. Nebylo myslitelné zůstat nějakým ostrůvkem. Stejně jako se dnes začíná od USA sypat Západ, nám se to také nevyhne. Jen to bude trvat déle, protože dnešní "politbyra" mají v rukou větší prachy a jsou bezohlednější.

      Vymazat
    6. 20:01 100% souhlas.

      Vymazat
  4. Lepší Filip nežli Skála, který je typ greníčkovce.Tato republika nepotřebuje zažrané revolucionáře, ale lidi konsenzu, kteří budou ochotni udělat něco pro zlepšení celkové situace, kteří mají mozek a ne palcát v ruce, aby mlátili druhé s jiným názorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:31 Kalousku, co tady chceš ?

      Vymazat
    2. Pane soudruhu Filipe. Nic proti vám, ale vaše rétorické schopnosti jsou na úrovni starého Bendy. O obsahu, raději nemluvě. To vaše zabouření k lithiu bylo sice hezké, ale už jako by po válce.

      Vymazat
    3. 15.31 Voliči PIRÁTŮ si s vámi dovolili nesouhlasit. Dnešní páni soudruzi, páni přátelé, páni bratří a sestry katolíci, jsou pro ně příliš ODSáčtí, příliš Kalouskovití... Příliš nudně stejní, jako švábi z jednoho kanálu...

      Vymazat
    4. Zajímavé, 15:31, vidím to troch jinak. Než byl odejit Grebeníček, mělo KSČM přes 18%, apak to šlo jako na tobogánu, až na dnešních 7,5%. Jako pouhý příznivec KSČM doufám, že nejste jejich členem.

      Vymazat
  5. Do převratu jsem patřil k opozici komoušů. Po převratě jsem patřil k voličům komoušů. Od současných voleb patřím k SPD a ANS. Správně jsem odhadl, že SPD s nechce moc vymezovat aby měla možnost s někým jít do koalice. Vše je jinak a přesně tak jak jsem pochopil na poslední chvíli. Babiš chce vládnout sám a na svinstva si najde podporu.

    OdpovědětVymazat
  6. Filip by už měl skončit , ale s podporou ANO má pravdu !!

    OdpovědětVymazat
  7. Je komické, že levicová socdemácká strana odmítla v Bohumíně jakou koliv spolupráci s další levicovou stranou ve státě! Obě dopadly tak jak dopadly. V jednotě je síla. A teď komunisté přemýšlí o toleranci k nejpravicicovější straně nebo hnutí nebo co to vlastně je, velkovykořisťovatele, kapitalisty a oligarchy Babiše? No, mám v tom nějaký bordel. Nebo je i mimo mne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžete mně vysvětlit, co je na ČSSD, mimo hesel, levicového? Nadělali tolik dluhů a sviňáren, že je málokdo překoná. Naopak Babiš udělal po dlouhé době solidní státní rozpočet, oproti expertům typu "zdroje jsou". Za "zdroje jsou", ze dávají vysoké funkce v EU.
      Co je na Babišovi nejpravicovějšího, že dává lidem práci a platí tady daně? Komunisti mají na výběr, Kalousek, nebo Babiš.

      Vymazat
    2. Jak autora 17:00 napadlo si myslet, že socani jsou levicová strana. Je to spolek antikomunistů, kteří by si rozuměli s nacisty.

      Vymazat
  8. Jenže: Kdo na Filipovo místo? Strana je v útlumu a nemá jasné, zda jsou důvody taktické, organizační, politické - že k aktivitě "nenazrála doba". Škoda, potřebovali bychom autentickou levicovou,tj. sociální spravedlnost mezi lidmi, státy a národy hájící partaj. Soc. dem. se doslova vyprodala do rukou kapitálu, se sociálním směřováním jen lavírovala - a také na to naštěstí dojela. Pokud by byly předčasné volby, je naděje, že tato strana renegátů, strana politických loutek v rukou kapitálu, ze sněmovny zcela vypadne. Jenže kde má hledat KSČM mladé, svěží, nedeklamující mozky? Intelektuálové, vysokoškoláci, vědci, konstruktéři, umělci, kteří byli za všech předchozích režimů avantgardou národa, jsou nyní kapitálem zkorumpovanou retrogardou. Osud národa i státu je jim fuk, pokud jejich bankovní konto prodělává růst růstu. Asi není jiná vrstva v národě, která by se tak kapitálu snadno prodávala, a pokud se podíváme na media tak jejich dodavatelé rozumu jsou mistry v prodeji podlostí, zákeřnosti, ale také závisti! Tak lze oprávněně soudit po posledních projevech Zemana: závistí se vztekají a vztekem pukají a jak pukají, tak jsou směšní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý pane, měl byste vstoupit do KSČM a udělat tam pořádek. Nechcete riskovat pronásledování, viďte. Netvrdím, že se mladí třesou nedočkavostí stát se komunistou. Dobře vědí, že by měli s kariérou utrum. Byli by předmětem posměchu, že se obětovali. K těmto poměrům přispěli značnou mírou také socani.

      Vymazat
    2. A jsme zase u toho dočasného "blahobytu", hlavně mladých lidí, kterým ten blahobyt jejich mnohdy chudí rodiče s takovou láskou a půjčkami dopřávají.
      Opravdu bude potřeba počkat, až se kapitál zase posere. Stejně jako to bylo za první republiky, kdy tisíce vzdělaných mladých lidí žilo jako hommeless a v bídě, protože pro ně nebyla práce.
      Nakonec je to i dnes, na jižním křídle EU-NATO.
      Ale nakonec na to čekání není zase potřeba moc čekat a začít s agitací a vysvětlováním všemi prostředky. A kdo jiný než ti co jsou nakonec za to zodpovědni a i placeni. Příležitost měli před volbami, ale bylo ticho po pěšině. Hlavně že Filip je v pohodě, protože má podporu, od filipů.

      Vymazat
  9. Protikomunistická debata zde jen dokazuje, jak není pochopená situace. Komunisti byli dodnes jen pranýřováni, odstrkáváni, nikdo s nimi spolupracovat nechtěl. Systém koalicí, vždy 51čkově většinový nedovolil KSČM nic ovlivnit. To budilo dojem, že nic nedělají. Ale situace se rázem změnila. Babiš bude mít menšinovou vládu a bude potřebovat podporu. A KSČM dostane příležitost ukázat se v jiném světle i bez toho, že by museli s někým navazovat koalici. A voliči uvidí, jak to kdo s naší zemí myslí vážně podle toho, jaké zákony KSČM podpoří. President Zeman dal šanci všem ukázat, jak to s naší zemí myslí. A komunisté ji určitě využijí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli se nepletu, tak hlasy komunistů Babišovi stačit nebudou.
      A už vůbec mě nenapadá, co by mohl Babiš komunistům za ty hlasy nabídnout.

      Vymazat
  10. Prasklo, proč kdysi odešel Grebeníček....." ÚV zamítl i Grebeníčkův návrh na rovnostářský model financování strany dle vzoru řeckých komunistů - všechny peníze z veřejných funkcí do společné pokladny a přerozdělit všem pracujícím pro stranu,"... .. http://www.parlamentnilisty.cz/profily/Milan-Rokytka-21272/clanek/%20Zlikviduji-Filip-a-Kovacik-Komunistickou-stranu-Cech-a-Moravy-77509 . dále se uvádí: "Kováčik a spol. na případné podpoře či participaci na očekávané Babišově vládě jistě neprodělají, ale KSČM bude následovat do parlamentního nebytí francouzské komunisty,"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skoro bych tomu i věřil. A mimo jiné, já jsem Grebeníčka kroužkoval, protože to byl z nich jediný, který to ve žvanírně říkal tak, jak to je.
      Taky mu za to hrozili kriminálem a předhazovali mu jeho otce, který nakonec jako starý komunista věděl, jak zacházeli s lidmi kapouši za první republiky a nacismu.
      A toho právě Filip neměl rád, protože narušoval pohodičku v nejvyšším patře partaje.

      Vymazat
    2. 18:17
      a Vy si myslíte milý pane/paní, že prvorepublikový členové KSČ to mněli lehké a že nebyli dehonestováni?
      Václav

      Vymazat
    3. "Soudruh" Filip a jeho parta (Dolejš, Kováčík) už pilně hledají a označují vnitřního nepřítele ve straně, který způsobil jejich volební debakl. Nepřítelem je každý, kdo nemá stejný názor jako "soudruh" předseda. Filip a jeho kamoši jenom litují, že už označené "nepřátele" nemohou pověsit, jako bylo dobrým zvykem kdysi.

      Vymazat
  11. Je potřeba, aby pan Filip a Zaorálek, zůstali ve svých funkcích, nic lepšího pro republiku nemohou udělat, jinak tyto strany z parlamentu nezmizí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zaorálka ne, ani náhodou, ven...

      Vymazat
  12. KSČM je v obtížné pozici: Filip nemohl jednat velkohubě jako Fiala z ODS, protože jeho strana nemá koaliční potenciál. Fialův klan se ozbrojil novými, pečlivě vybranými obroučkami a vypustil do světa ředu slibů, co ODS udělá ve vládě, s kým budou vládnout a s kým ne.

    Komunisté se ve Sněmovně stylizovali do uhlazovatelů konfliktů, ale to je málo.

    Před volbami udělali chybu, že se připojili se k antibabišovské frontě, kterou nelze považovat za nic jiného než za prasárnu. Mohli říct, že v tomhle s ostatními nejedou, protože není možné jednat na základě anonymů a kampaně, která zjevně přichází z medií kontrolovaných Bakalou.

    Volební výsledek KSČM dále ovlivnilo to, že v době, kdy se ekonomicky daří, apár korun se tu a tam některým skupinám přihodí, je těžké mluvit o chudobě a sociálních problémech. Ty zůstávají jako časovaná bomb, kdežto na palubě českého Titaniku se vesele vyhrává.

    KSČM nemá dostatečný přístup ke sdělovacím prostředkům. Haló noviny jsou prakticky neviditelné. Kvůli zákonu o protiprávnosti minulého režimu a propagandě vedené ÚSTR, nemůže obhájit to, co v minulosti udělala KSČ dobře.

    To vede k pasivitě. Neschopnost postavit se za Martu Semelovou, když byla napadána za výrok, že Gottwald byl významný československý politik je do nebe volající. Samozřejmě, že byl, protože od roku 1929 vedl velkou politickou stranu, po válce byl ministerským předsedou a presidentem. To, že moderátor, který se Semelovou snažil diskreditovat, neví, že adjektivum "významný" nevypovídá nic o tom, jak si ve své kariéře Gottwald vedl je jeho problém.

    KSČM nepotřebuje vyměnit Filipa Skálou. Potřebuje mladší politiky, kteří by byli schopni chápat hloubku sociálních problémů.

    V TOP 09 se objevil Feri. Najednou má v kapse poslanecký plat, náhrady a několik set tisíc korun ročně na asistenty. Bylo by dobré se mýlit, ale je nebezpečí, že ho stranická ideologie okamžitě pohltí. Bude mít odvahu ptát se, z čeho mají pracující chudí šetřit na bydlení, důchody a na zajištění rodiny? Ve Sněmovně to nedělají ani komunisté. Tak proč by to dělal právě on.

    KSČM se potřebuje vyhnout osobním sporům a věnovat se problémům, které česká společnost má.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zlatá slova. Jediný člověk ve vedení ksčm za kterým mohou lidé jít, je paní Kateřina Konečná.Jediná má charisma poctivé české mámy, které to pálí, a kterou má cenu volit, protože hájí zájmy českých lidí proti tomu všemu povlu a má rozhled jak je to v tom eu. Pánové Skála, Valenčík atd by ji měli dělat odborné stranické zázemí a uklízet z cesty klacky pod nohama. Je to moderní schopná osobnost a lidi za ní stopro půjdou. Ať je v Bruselu i jako předsedkyně ksčm do konce mandátu a uv ať si diriguje zlehka sama podle svého. Půjdou za ní i mladí ale hlavně ženy, co jejich rodiny mají hypotéky a nevědí jak dál a těch je setsakramensky hodně.Myslí si to někdo taky?

      Vymazat
    2. KSČM fakt nepotřebuje vyměnit Filipa. V něm a s ním problém není. Ovšem Dolejšího a Kováčika, tak to ano. Skálu Filip potřebuje, má schopnost navrhovat témata, kterými se KSČM musí zabývat a představovat a nabízet je lidem, veřejnosti.
      Tolerance AB, tedy ANO, dává šanci KSČM zůstat ve vrcholné politice.
      F

      Vymazat
    3. KSČM potřebuje vyměnit Filipa. Filip má ovšem i zásluhy. V dalším ale už nestačí. Skála tomu do budoucna rozumí asi líp.

      Vymazat
  13. Pane Jírovče, proč máte vždy pravdu? V.J.Horák

    OdpovědětVymazat
  14. Pane Jírovče, jestli můžu to takhle napsat, tak smekám.
    lada

    OdpovědětVymazat
  15. Na to, že mají ve svých řadách lidi jako je paní Semelová nebo pan Grebeníček, dopadli ještě až moc dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:55 Na to, že mají ve svých řadách lidi jako je paní Semelová nebo pan Grebeníček, dopadli až moc špatně.

      Vymazat
    2. 21:55
      též by bylo více takových Grebeníčků, kteří umi lež pojmenovat lží a pravdu pravdou.
      Václav

      Vymazat
  16. Pan Jírovec 19:11 podal korektní analýzu věci, kde ovšem chybí podotknout, že ta strana by měla vyměnit tváře, když nejméně pánové Filip a Dolejš jsou zobrazením toho, co voliče spíš odpuzuje, než přitahuje. Naproti tomu, byl Grebeníček svým vystupováním, jednáním i vedením strany dostatečně blízko názvu strany. Nebýt totiž toho názvu, tak ta strana tady už není, Dolejš, Filip atd. jsou prakticky jejím neštěstím. Jen si všimněte, jak dlouho trvalo, než se Filip vyvléknul ze stotisícového kvádra, jak dlouho trvalo, než potlačil v řeči to finančnicko - angloamerické ééé. Stálo by za zmínku, proč byli Filip s Dolejšem ve sporu s Mílou Ransdorfem. A to si dovolím připomenout, že za raného Grebeníčka nesl Ransdorf Dolejše k vrcholům KSČM.

    OdpovědětVymazat
  17. Pro mě je Skála přijatelný filip a dolejš ne.

    OdpovědětVymazat
  18. Josef Skála se mi jeví jako vhodný začátek.

    OdpovědětVymazat