Reklama

.

.

úterý 21. listopadu 2017

Kdybychom skutečně byli demokratickou zemí...

Lubomír Man
21. 11. 2017
Stále sním o tom, jak by to u nás vypadalo, kdybychom byli skutečnou demokracií, takovou, jaké nás učil a jakou u nás též kdysi prosadil T.G. Masaryk, jak je zřejmo i z jeho slavného výroku: „“Takže demokracii už bychom měli, teď už jen nějaké ty demokraty“. Tehdy, za první republiky aspoň ta demokracie zde tedy přece jen byla, všechny ty instituce, které k ní patří, byly vybudovány, nejpřednostněji pak svobodný tisk, sloužící všem politickým proudům, které u nás v té době existovaly. Tisk, který umožňoval svobodnou výměnu názorů a v život uváděl Masarykovu ideu, že demokracie je diskuze. 

 A že tedy: „O každé věci se má diskutovat, protože přece jen diskuzí lze dojít k dobrým závěrům. A že k nim nikdy nedospějete, když názor, který se vám nelíbí, z debaty vyloučíte. Že vy jeden každý, musíte unést mínění druhého. Ať tedy jsou spory, ale ať se bojuje poctivě a s rozumem“.

Tolik tedy z citací našeho prvního prezidenta jako ilustrace, jak daleko jsme v pojímání demokracie a svobody už před téměř sto lety byli - a kam jsme dospěli, resp. do jakých hlubin jsme dodneška upadli. Protože svobodný tisk u nás – dobou pochován - už není, zanikl. Všechny deníky zpívají unisono a to od Práva přes MFDnes, Deník, Lidové noviny, Hospodářské noviny až k Blesku a AHA, jednotně k tomu hudou i časopisy Respekt a Reflex, a celou tu unifikovanou muziku tvrdí Český rozhlas i naše největší televizní společnosti ČT, Nova a Prima. A jakže všechna tato ideově sjednocená média dnes zpívají a hudou? Ale to přece všichni víme: USA je ideální země demokracie a svobody a Rusko je ničemná diktatura. Musíme NATO přispívat víc na zbrojení, protože je zde akutní ruská hrozba, Putin je válečný intrikán mimořádného formátu atd. atd.

Uniformita těchto sdělení je tak dokonala a jednolitá, že z ní až mrazí. A to tím víc když víte, že jsou pravým opakem pravdy. A hned vás napadne: probohaživého, vždyť takto jednotnou lží ovládal média snad už jen Goebbels v Německu a možná též stalinský režim v Sovětském svazu. Ale tyhle země si přece nehrály na demokracie, jak si na ně s celým současným tzv. svobodným světem hrajeme my? Jaká zákeřná a pokrytecká hra se to zde s námi hraje? A kdo je jejím autorem a režisérem? Jaký darebák to za scénou tahá za nitky, aby nás přesvědčil, že totalita názorů je vlastně svobodou názorů a že pravá demokracie je ta, ve které zní jen jeden jediný hlas? Snad Soros, nebo Rotshildové či neokonzervativci USA? Či někdo úplně jiný a očím světa navždycky skrytý?

Zatím má ten hlas ještě konkurenci ve zkušenosti nás starších, kteří jsme podobné jednotné hlasy už dvakrát či aspoň jednou v životě slyšeli, a pak zjistili, jakou váhu mají. Ale co bude, až my odejdeme, a tomu jedinému a lživému hlasu budou denně vystaveny naše nezkušené děti a vnuci?

To pak Lež pohltí celou Zemi a stane se Pravdou? To je konečný a definitivní cíl téhle hry? Pro který musí být největší mozky našeho současného světa, jakou jsou např. americký jazykovědec a politik Noam Chomsky, ekonom P.C.Roberts či režisér Oliver Stone a stovky dalších uzavřeny pod poklop internetu? (Do jehož podezřelých síní se už konečně též chystá likvidační vpád?)

To v obavě, že by pár slov těchto lidí dokázalo nenapravitelně zbortit konstrukci o spravedlivých Spojených státech, nesmí náš zpravodaj ČT ve Washingtonu zajít za žádným z těchto jmenovaných velikánů s prosbou o interview, i když bydlí pár metrů od nich? (Má někdo představu, jak svěží vítr by provál celou zemí, kdyby se jednoho dne cosi takového skutečně událo? Ale neudá – a to z důvodu shora uvedeného.)
Ze stejného důvodu nemohou být ani u nás pozváni do politických diskuzí pozváni ti nejerudovanější z nás, jako jsou např. Jan Keller, Petr Žantovský, Lenka Procházková, Jan Petránek. Zdeněk Zbořil, Karel Sýs, Ivan David, Mojmír Grygar, Václav Umlauf, Zdeněk Jemelík, Radim Valenčík, Zbyněk Fiala, Stanislav Novotný Václav Dvořák a desítky dalších a dalších? Dovedeme si představit, s jakým napjatým očekáním i radostí bychom za takovéhoto obsazení diskuzních stolů usedali k televizorům, protože bychom věděli, že tentokrát o cosi skutečně půjde, a že po letech půstu uslyšíme konečně i rozumnou řeč? A že snad tedy dojde i k naplnění Masarykovy vize, že to bude diskuze – a jen diskuze – kterou dojdeme k dobrým závěrům.

Ale nedělejme si s luznými představami i marné chutě, nic takového se nesmí stát, protože stavba světové lži je i v rámci jednotlivých států příliš drahocená na to, aby se při její stavbě mohlo zbytečně riskovat.

Takže vše zůstane při starém, při Kalouskovi, Hermanovi, Štětinovi, Klvaňovi, Bursíkovi, Stropnickém, Langšádlové, Němcové, Gazdíkovi, Zaorálkovi, Gabalovi, Halíkovi, Bělobrádkovi a vůbec při všech našich známých, kteří se i ve dnech příštích budou předhánět, aby svými lžemi národními co nejbohatěji přispěli i do právě budované lži celosvětové. A z pohledu jejího tvůrce, či jejích tvůrců, i do lži věčné, jež se v plánovaném lživém světě stane ovšem už pravdou.

39 komentářů :

  1. Souhlas já už ale lži posledně jmenovaných dávno nečtu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za 1. čs. republiky tatíčka Masaryka se také na povel zvesela střílelo do stávkujícího proletariátu - horníků, dělníků, zemědělských chudáků... Pojem demokracie byla jenom taková slovní hříčka socdemokratů na oblbnutí pospolitého vykořisťovaného lidu!

      Vymazat
    2. 4:11 Přesně tak souhlas.

      Vymazat
  2. Mluvíte mi z duše. Je to rezignace, výkřik do tmy, ale není síly která by vedla alespoň k naději.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta síla je, kolego, jmenuje se osobní statečnost. Ovšem proti ní stojí pud sebezáchovy.

      Vymazat
  3. Pořád nechápu význam slova demokracie. Jak může nevzdělaný lid obelhaný novinami vládnout? Demokracie se mně jeví s odstupem, jako totální nesmysl. Co přišlo s Masarykem? Lidi vzpamatujte se, nemá cenu popisovat, co s Masarykem přišlo! Demokracie se mně jeví jako vláda lhářů, gaunerů a zlodějů, ale třeba se mýlím. Samotný význam slova demokracie mně připomíná Járu Cimrmana, který vytvořil teorii, kterou zároveň vyvrací.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak navrhni něco lepšího, když se ti současný model demokracie nelíbí.

      Vymazat
    2. Demokracie je a vzdy byla jen taky ideologie proti nam..Ale nektery se toho drzej jako h...no kosile..Vic na zvedavci..

      Vymazat
    3. Západní demokracie (demokratura)22. listopadu 2017 4:15

      0:07 - Na Západě nelze prostřednictvím voleb měnit základní politické uspořádání, protože vládnoucí elity řídí a kontrolují každého, kdo je zvolen. Volby vyvolávají představu demokracie, ale nemění nic na převládající politice, favorizující válku a elity. Z tohoto důvodu se vůle lidu stává impotentní. Lidé se přesvědčují o tom, že oni a jejich hlasy nemají na běh věcí žádný vliv, což v nich budí obavy, stress i zlost, čili kombinaci pro vládnoucí elitu nebezpečnou. A tak, jako odpověď na tuto hrozbu, upevňuje elita proti vlastním lidem sílu a moc státu i s využitím propagandy o hrozbách války.

      Vymazat
    4. Totalita !
      Totalita pravdy vycházející z přírodních zákonů a dějinných událostí.
      Postavit lež na úroveň obecného ohrožení.
      Ústavu jakož to nejvyšší zákon ochraňující zájmy lidu a téhle země.*

      Vymazat
    5. S Masarykem prisla 1 republika a to bylo rozhodnuto v Americe a v dohodach ve Versailles kde Nemecko zidomafia znicila ekonomicky a tim se dostal k moci NSDAP s Vudcem Hitlerem ktereho nemci za to co udelal pro svou zemi milovali .To ostatni jsou jen lzi lzidolzi a zvasty . Vse bylo samozrejme jinak ,nemel nikdy v umyslu Anglii napadnout ,povazoval ty konske ksichty za nadrazenou arijskou rasu stejne jako Nemeckou . S temi zidy a plynovanim to bylo taky jinak vzdyt vsechna jednani s Amerikou a Anglii o vystehovani zidu ztriskotala a jelikkoz byli ono pricinou zdevastovani zeme ,nechtel je tam mit.Za taticka ktery zidy chranil a byl asi sam zid se toho moc slavneho nestalo ta kratka doba 20 ti let mnoho nenapovida . A navic jak znamo legionari privezli zlaty poklad z Ruska a tak se lehce zacinalo v dobe kdy jeste neco melo hodnotu ne jako dnes kdy si EU a USA tisknou penize jak potrebuji ,opet pod taktovkkou zida -prcackare

      Vymazat
    6. Demokracie je systém, kdy si lid mezi lumpy zvolí ty nejlepší. Toliko jeden vtip. Demokracie je skutečně jen konstrukt. Naprosto by stačilo dodržovat zákony, psané i nepsané a rázem žádnou demokracii nepotřebujete. Demokracii potřebují ti, kteří potřebují zákony politicky obejít a zneužít.

      Vymazat
    7. Tu demokracii jsme si tehdá museli koupit i s tou republikou,stálo to hodně peněz,móóóc peněz.....vysvětli mudrlante,kde je Masaryk vzal a proč naše légie,aby se dostaly domů,musely obeplout americkou lodí z Vladivostoku celý svět ?,..teď mudruj,chytrolíne........

      Vymazat
    8. Slovo demokracie jsme převzali ze slovníku starobylého Řecka, tvrdíme, že je to ideální stav společnosti. Kdo se někdy zabýval dějinami tak asi tuší jak to ve skutečnosti s tou demokracii v tom Řecku. Demokracie nebyla pro každého, spíše pro elity a bohaté, nebyla pro otroky a chudé. Ono se zase až tak moc od té doby nezměnilo, jen lidé si bláhově namlouvají, že to bylo a je jinak. Demokracie jak si ji lidé představují je utopie, stejně jako komunismus.V malé uzavřené společnosti to může fungovat viz kibucy v Izraeli, ale i tam existují přísná pravidla a kdo je nedodržuje musí z kola ven.Lidé si většinou demokracii pletou s chaosem a bezbřehou svobodou. Krásný příklad máme tady doma. Nefungující komunismus, ale nefungující demokracie tak jak si ji lidé idealizují a představují.Kdyby lidé znali dějiny a trochu přemýšleli nikdy by slovo demokracie neglorifikovali.

      Vymazat
    9. 00.07 Jak to, nevzdělaný lid? Lid vlastní prací vytváří vše, co jíte a užíváte. Co vytváříte vy?

      Podle vás se kupř. na medicíně, na právnické fakultě, na pedagogické nebo na technice vyučuje "vládnutí"?

      Jsou ovšem obory nepraktické jako např. romistika, genderstudia, chiromantie, astrologie, politologie, theologie... jejichž absolventi jsou pracovně nepoužitelní, tak jsou ukládáni do hamižných cizákofilních "neziskovek", do různých "blaftanků" (bohužel ne do železných), na fary a do různých pavědeckých ústavů bádajících jak zničit švába ééé, pardon, Rusa, bádajících kolik andělů může tančit na špičce jehly a proč informovaní nežidě nemusí Židy, proslulé poctivostí, dobrotou, pravdomluvností a bezbřehým humanismem... že za všechno může bílý rasista odmítající na své náklady živit potřebné práce se štítící ...

      Vymazat
  4. Jenom nevím, proč se pan Baťa také připojuje k tomu lhaní opakováním nepravdy, že nám v minulém režimu lhali. Copak se ještě nepřesvědčil, že říkali naprostou pravdu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Za tamtoho režimu mluvili jenom pravdu. Pamatuju se, jak jednou šéf přišel a řekl, že letos musíme mít poruchovost pod 3 procenta. A nelhal, měli jsme 2,97. Ale jak on to tenkrát dělal, ví bůh.

      Vymazat
    2. 0:57 Tak tohle tedy byly ty "lži minulého režimu"? Tím vyvažujete dnešní lhaní? Buď si děláte legraci nebo jen nechápete, o čem je řeč.

      Vymazat
    3. 0:57 - Proto byl také šéf. Ty ne!

      Vymazat
  5. Prave sam Masaryk byl typickej ANTIDEMOKRAT..
    Poridil nam germany , kteri nas nenavidi jiz tisice let, poridil nam zidovsky korporace , ktery vladly a senilove aby vo tom zvanili a zatajili pravdu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi na hlavu a o historii nevíš nic. Raději už nic nepiš, abys nebyl za vola ještě většího.

      Vymazat
  6. I tatíček Masaryk měl od prvopočátku zdatnou opozici nepřející samostatnost Čechům.
    Tato opozice není žádný tajný spolek,
    církevní pohůnci se šlechtickými tituly a ani Vatikán nikdy naší zemi nic dobrého nedopřejí.
    Na nutnosti komunikace by bylo nejen dobré upozorňovat,
    jako autor článku máte možnost jít příkladem a vstupovat do veřejné diskuze.
    Tak se těším až se autoři budou vyjadřovat k tomu co tady lidé komentují*

    OdpovědětVymazat
  7. Unknown 2:54 Vašemu "...jako autor článku máte možnost jít příkladem a vstupovat do veřejné diskuze...". Mám tomu rozumět tak, že autoři článků budou reagovat na diskuzi, která se k nim tady odehrává? Třeba P. C. Roberts? Pokud jde o autorské články pro NR, tak někde u konce diskuze třeba ano. Povšimněte si ovšem převládající úrovně. Na závěr lze často leda zaplakat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sám tomu moc dobře nerozumím,
      zřejmě plané řeči o diskusi, kde jinde je jedinečná možnost obhájit své tvrzení a kde jinde je taková možnost co by intelektuál některé zvrácené diskuse ukáznit...
      Je nade slunce jasnější, že autoři lží a polopravd nikdy do diskuze nemohou vstoupit, nemají argumenty pro své pravdy*

      Vymazat
  8. Autor za Masaryka žil,tak to zřejmě móc dobře všechno ví a zná....to jak demokraticky nechal náš milovaný Humusaryk střílet do hladových dělníků,to bylo jen takové malé nedopatření,že ????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:48 poněkud primitivní úsudek člověka, který se domnívá, že ten nebo onen jedinec, třeba i v té nejvyšší funkci, může být geniální, vševědoucí, je všemocný a ničím neomezený. Jen s takovou domněnkou je možné napsat "...nechal náš milovaný Humusaryk střílet do hladových dělníků...". Jestlipak například jako hlava rodiny zvládnul všechny momenty jejího života, že nedošlo k jedinému zakolísání ani rodiny, ani žádného jejího člena, že nebylo čeho litovat a nic napravovat? Jasně, že První republika nebyla rájem na zemi pro většinu, pokud by byla, těžko by došlo na „Vítězství pracujícího lidu v únoru 1948“. I dnešní situace cosi naznačuje.

      Vymazat
  9. SKUTEČNÁ DEMOKRACIE! Demokracii věnčíme spoustou přívlastků. Termín "SKUTEČNÁ" naznačuje, že je vlastně neskutečná a v praxi neexistující a že můžeme mít jen snažení o jednou reálné přibližování se společnosti k sociální spravedlnosti, právu a pravdě či jindy naopak jiné síly se snaží o raketové vzdálení se těmto lidským nadějím. Dnes jsme ve fázi raketového vzdalování se od demokracie a nastolení jen nového typu otroctví světové oligarchie, zprostředkované politiky, soudy, policií, žoldnéry, církví se dvěma vůdčími hesly: "rozděl a panuj" a "karabáč, chléb a hry".
    No a pak to vypadá tak, že pokud se nějaký oligarcha zblázní a chtěl by dát lidem více, než otroctví, tak se na něj hned sápou kapitalističtí drábové a jejich soudy, aby ho "umravnily". Pane Babiši, vy o tom víte své!

    OdpovědětVymazat
  10. Není demokracie jako Demokracie. Jako není hovno čokoláda.
    Buržujská "demokracie" je jen hra peněz proti holým řitím.
    Ano, jak peníze tak holá řiť mají jeden hlas.
    Jenže jak se těch hlasů zmocnit, je nepřeberná možnost.
    Nejdůležitější je nákup "předsedů" pro minimálně třicet "stran", většinou podobného zabarvení.
    Pak nastanou sliby, cukrátka, koblihy, lízátka. A kdo má víc peněz, ten má víc slibů, cukrátek, koblih a lízátek.
    Důležitou roli pak hraje účast. Každý jistě chápe, že když tady už skoro třicet let žiju jako socka, bezdomák, nezaměstnaný, tak mě nějaké volby vůbec nezajímají.
    Zato buržuj, lichvář, zloděj, kurva a pasák se určitě zůčastní, aby nepřišel o byznys.
    No a pak se stvoří koalice podobně zbarvených a duševně a finančně spřízněných, a je vymalováno, nejmíň na čtyři roky.

    OdpovědětVymazat
  11. Nejhorší na tom je, že pod pláštikem demokracie se dostane k moci neschopné i všehoschopné individuum.

    OdpovědětVymazat
  12. Tohle miluju, kdyz se kdejakej bolsevik ohani Masarykem. Za vas huba neboli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nech Masaryka spát nebo ti přišiju ty zavražděný dělníky, který nachal postřílet pro větší slávu demokracie.

      Vymazat
  13. Jarine 12:40 od kdy se nemůže třeba i bolševik nebo komunista kteréhokoli odstínu ohánět jakýmkoli platným argumentem? Co jste zač co do způsobu myšlení? Proč vstupujete do diskuze, když předem někoho z diskuze vylučujete? Nejste Vy tupec?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen konstatuju, ze to, co tu predvadi autor vyznavajici ideologii, ktera stoji proti vsemu co Masaryk reprezentuje, je dost nevkusne. Niceho z diskuse nevylucuju, to delali prave komunisti. Howgh

      Vymazat
    2. Jarin 21:40 máte odzbrojující logiku předpojatého omezence. Autora článku známkujete ideologií, o té, z prstu vycucané, svévolně tvrdíte, že stojí proti všemu co TGM reprezentuje, potom, že nikoho z diskuze nevylučujete, zatímco jiným, podle vás komunistům, zakazujete argumentovat Masarykem. Věcný argument žádný, podsouvání, prázdné floskule, navíc bez zvládnuté diakritiky. Dětinsky machrujete.

      Vymazat
  14. Máme možnost vylepšit demokracii, není nic jednoduššího. Není třeba žádné revoluce, žádné násilí.Začít každý sám u sebe, nelhat, nazývat věci pravými jmény, nebát se říct svůj názor, nebát se vyslovit svůj nesouhlas. Nelíbí se mi, co píší v novinách? Že lžou, jak když tiskne? Nekupovat. Nelíbí se mi, co říkají v televizi, v rozhlasu, že lžou,
    jak když tiskne? Televizi i rádio prodat, odhlásit.
    K tomu všemu není třeba žádné zvláštní odvahy. Stačí pasívní resistence.
    Informace se dají dnes získat z internetu, z mnoha zdrojů, a člověk si tak může udělat svůj vlastní názor.
    Nikdo mě přece nemůže donutit kupovat a konzumovat něco, co mi nechutná, a o čem vím, že mi vysloveně škodí.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I ty naivko. Dokud je nepověsíš, budou lhát dál. On je totiž platí SSkongres a jmenovitě soudr. Sereš.

      Vymazat
    2. Já noviny nekupuji, televizi a rozhlas nemám.
      Co ty?
      Kupuješ tisk?
      Máš rádio a televizi?
      Bodejť by nelhali, když jim za to ještě zaplatíš.

      Vymazat
  15. Demokracie není diskuze, demokracie je vláda a to všech všem. Můžeme diskutovat do omrzení, pokud nevládneme je diskuze jen prázdným žvaněním. Jo a že tu byla demokracie za tatíčka Masaryka, nesmysl!!! Demokracie tu nikdy nebyla a není.

    Štefan

    OdpovědětVymazat
  16. kdybychom skutečně byli demokratickou zemí, byly by nároží všech měst zdobeny oběšenci z řad naší politické a podnikatelské VIP smetánky.
    Ulice by dláždili předsedové vlád společně s ministry, se svými dětičkami a vnoučaty, a to všechno do konce jejich života. Každý den deset hodin práce na čerstvém vzduchu za osm tisíc hrubého. A ani o vorla víc.
    Nádherná představa.

    Jinak chlapi, dnes u nás slavíme, Suchá Loze bude mít nového starostu. Ten vynašeč knížecích nočních váz, co si ještě říká starosta Suché Loze dostal opět nakopáno do řitě.

    OdpovědětVymazat