Reklama

.

.

středa 29. listopadu 2017

Pocit nespravedlnosti

Ivan David
29. 11. 2017    Parlamentní listy
Přihlížení k politické objednávce prostě udělalo ze soutěže Český slavík politickou záležitost. To nijak nepřeháním, a přesně v tom duchu jsem o tom už napsal článek, přede dvěma dny ZDE s názvem "Co do budoucna s hlasem lidu?". Příčina je jednoduchá. Normálně vychovaný jedinec potřebuje kromě jídla, pití, střechy nad hlavou a dalších materiálních věcí také "věci" nemateriální, jako je pocit bezpečí, pocit uplatnění atd., mezi nimi také pocit spravedlnosti. Nespravedlnost nejen lidé, ale i primáti špatně snášejí, a to i když je v jejich prospěch, když jsou nezaslouženě odměněni. 


Buď takovou odměnu odmítnou, nebo musejí nespravedlnost tzv. racionalizovat, tedy dodatečné vymýšlet důvody, proč si odměnu zaslouží, aby ji mohli "přijmout". To platí pro normální slušné lidi. Například skupinu Kabát a Karla Gotta (mezitím přibyl i Michal David - pozn.red. NR). No a "Musica bohemica" svým rozhodnutím vyvolala značnou nevoli. To je přesně to, co jsem včera, když jste mi původní otázky zaslala, mínil odpovědí: "Z mého pohledu vše dopadlo dobře". Předpokládal jsem, že část veřejnosti a doufal jsem, že i někteří ocenění, budou mít pocit "nespravedlnosti". Takových a podobných nespravedlností je v této společnosti a za tohoto režimu mnoho. Nespravedlnosti se budou nevyhnutelně stupňovat, dokud tomu lidé vedení charismatickým vůdcem neučiní přítrž. Ti, kteří nám organizují věci veřejné se totiž chovají jako Musica bohemica v této soutěži. Lidé to cítí, jsou znechuceni, znepokojeni a zatím bezradní.

Musica Bohemica se dostala do situace nejhoršího druhu dilematu a sice nutnosti volit mezi dvěma zly. Buď uplatnit svůj nanejvýš pochybný řád soutěže, kdy podle vlastního uvážení rozhodují, zda se fanoušci nespikli ve prospěch některého ze soutěžících, anebo ho neuplatnit a nechat vyhrát Ortela a Ortel, což by znepokojilo fanoušky Karla Gotta, a co je horší, sponzory soutěže. Zvolili tedy první variantu ze dvou nepříznivých. Přestože mám hudební hluch, soudím, že Karel Gott je nejlepší. V této soutěži ale nehlasují odborníci, ale fanoušci, takže mít sympatie je víc, než mít nadání. Dobře to dopadlo proto, že výsledek vedl k velmi vypjatým sporům, zda se vedle sympatií má hodnotit ještě politická korektnost či nikoli. Ty spory jsou velmi užitečné. Pravidlo podle něhož se hlasy počítají je děsivé. Je tu někdo nad hlasujícím lidem a když lid nehlasuje správně, volební výsledky se upravují. Každého musí napadnout, že hrozí přenesení této praxe do politických voleb. Lid musí zůstat suverénem. Je drzost tvrdit, že lid volí spatně a proto rozhodovat nesmí. Například v referendu o účasti v EU…

Podle bývalé diplomatky Magdy Vášáryové mají čeští voliči v hlavách zmatek, protože si pustili do Sněmovny fašisty, xenofoby, hulváty, rasisty atd. Češi prý volili jinak, než bylo zvykem ale „naše společnost si musí poradit i s extrémními názory,“ uvedla Vášáryová pro časopis Finmag. Jedno z řešení tohoto stavu vidí bývalý poslanec Ivan Gabal v prezidentské volbě. Můžeme jí prý korigovat, že jsme si pustili neonacisty do Sněmovny, zmínil Gabal pro DVTV. Poučení bychom si měli prý vzít ze Slovenka, kde klima k porozumění nasměroval Andrej Kiska. Do jaké míry je Česká republika skutečně ohrožena xenofobními tendencemi? 

Magda Vášáriová je úžasně arogantní. Jsme zpět u předchozí otázky. Lidé mají ze zákona právo volit koho chtějí. Už dnes je to právo velmi omezené. Kdepak je to napsáno, že „všechna moc pochází z lidu“? Lid má právo se i mýlit a toto právo stále uplatňuje. Nedostává se mu totiž dostatku informací, aby se mohl správně rozhodnout. Naše společnost si s extrémními názory, jako jsou názory paní Vášáryové poradí, a to tak, že je bude ignorovat. Ivan Gabal je další pomatenec, který nezaslouží větší pozornosti. Lidé nebudou volit podle přání Gabala nebo Vášáryové. Tedy někteří ano. Ti, jejichž názory jsou extrémní, tedy, jak víme z latiny nejvzdálenější od nějakého těžiště, tedy nejodlehlejší. Myslím, že právě poučení ze Slovenska nás odradí od volby vždy konformních a ohebných tvorů. Nevím, jak „Česká republika“, za kterou mluví kde kdo, ale lid se rozumně obává cizího, neznámého a to tím více, čím více má nepříznivých informací.

O tématu ještě do třetice - tajemník klubu SPD Jaroslav Staník měl ve Sněmovně říci, že „Židi a buzeranti patří do plynu“. V Praze byl zmlácen a ponížen černoch. A děti v Teplicích čelily nenávistným výlevům za to, že na jejich školním fotu byly arabské a romské tváře. Jde o projevy „nemocné společnosti“? Do jaké míry tyto tendence posílily uplynulé volby? Má se kvůli nim přistoupit k nějaké regulaci sociálních sítí nebo zpřísnit pravidla toho, co se smí a nesmí říkat v této zemi?

Otázka je návodná. Volby neposilují tendence, ale tendence mohou posilovat kandidující subjekty. Někteří lidé nedokázali víc, než to, že jsou „přímo odněkud“, je to jediná jejich identita. Vše odjinud jistotu jejich identity ohrožuje. Tak to bylo, jest a bude. Zkreslený dojem o těchto jevech se tvoří tím, jak se tématu chápou média – tím, že ho zdůrazňují nebo zamlčují. Pokud nám někdo říká, že máme mít rádi ty, kteří nemají rádi nás a nerespektují naše pravidla, xenofobii to posiluje, taková doporučení nemají šanci být přijata. Pokud útoků přibývá, mohou za to ti, kteří stupňují pocit ohrožení, zvláště když je odůvodněný. Je-li nějaký Staněk idiot, ať si to s ním vyřídí, pokud někdo mlátí černocha jen proto, že je černoch musí být přísně potrestán, že někdo negativně reaguje na děti, které jsou víc než přespolní, to je ubohost. Ale obávám se, že zdůrazňování této ubohosti má naučit veřejnost mlčet ve všem  co se týká odlišnosti, včetně pro nás místní nepřijatelného chování osob, které nás respektovat nechtějí.

Prezident Miloš Zeman v Rusku čelil aféře, kdy web ruské armádní televize Zvezda napsal, že Československo by mělo být vděčné za sovětskou invazi v roce 1968. Zeman k tomu prohlásil, že jde o urážku českého národa. Tvrdí se ale, že vše Rusové zaranžovali. Šlo o provokaci a odkud? Do jaké míry bychom se měli chovat k Rusům s respektem a přátelstvím? A jak vnímáte přístup současného prezidenta k Rusku, k obchodování s Ruskem, které je ale podle mnohých ekonomů pro naši zemi "marginální záležitostí"?

Rusové to jistě zaranžovali. Někteří Rusové – proti zájmům jiných Rusů ve prospěch neporuzumění a nespolupráce mezi národy. Zde je mainstreamem nenávist propagována, nikoli potlačována. Odkud? Odpovím otázkou. Komu to slouží? Měli bychom s respektem a přátelstvím přistupovat ke každému, kdo se tak chová k nám, dokonce i před tím, než nám začne škodit. Pak už si respekt a přátelství nezaslouží. Rusko je obrovská obchodní příležitost. Proti jsou ti, kteří by v Rusku rádi válčili a potom kradli, jak to už ukázali jinde. A u nás jejich nohsledi. Je lepší naše zboží nabízet na nenasyceném trhu, nebo se otevírat dokořán obchodní expanzi, která vytlačuje naše výrobce? Že je obchod s Ruskem marginální je špatně, je to nevyužitá příležitost.

Miloš Zeman v Rusku opětovně zpochybnil efekt a smysl protiruských sankcí. S tím sice mnozí nesouhlasí, oproti tomu bývalý německý kancléř Gerhard Schröder dal Zemanovi za pravdu. „Já se s ním shoduji. Sankce jsou podle mého názoru neúčelné a nevhodné, domnívám se, že by se měly postupně uvolňovat a následně zrušit,“ řekl Schröder v rozhovoru pro pořad TV Barrandov Duel Jaromíra Soukupa. Dá se k tomu něco dodat?

Pokud je cílem sankcí zabránit evropským zemím v obchodu s Ruskem, pak jsou částečně efektivní, pokud mají vést k "navrácení" Krymu Ukrajině, tak jsou samozřejmě neefektivní, protože Krym je strategicky příliš významný. Pokud mají poškodit ruské hospodářství, pak jsou částečně efektivní, ovšem přispívají k hledání nových příležitostí pro Rusko a rozvoji vlastního hospodářství směrem k soběstačnosti. Schröder a Zeman mají prostě pravdu.

Prý se chystá zásadní revize dosavadních dublinských pravidel, podle kterých musí příchozí do Evropy požádat o ochranu v první členské zemi EU, do které vstoupil. Současný systém by byl nahrazen trvalým a povinným přerozdělováním migrantů, bez jakékoliv horní hranice. Někteří politici ale tvrdí, že jsme již od Bruselu dostali tolik, že bychom měli mlčet a pro EU solidárně něco udělat… Jaký přístup k tomu zaujmout?

To nelze než odmítnout. To si vlády jednotlivých zemí nemohou dovolit v zájmu zachování jisté vnitřní stability a současně je to důkaz, že "Brusel" není schopen realisticky vnímat dopad takových pravidel a předvídat odezvu.

Pozorujeme tahanice ve Sněmovně pokud jde o sestavování vlády a o zabírání si „lukrativních funkcí“. Zatím činnost Andreje Babiše spočívá v tom, že tvoří menšinovou vládu a ve Sněmovně se projevila podpora pro ANO od KSČM a SPD. Pravice tvrdí, že koalice už v podstatě vznikla a že je ohrožena demokracie. Jak se na to díváte nezávislým pohledem? Nemohou vládu Andreje Babiše brzy „rozklížit“ dohady o jeho policejním obvinění v případě Čapího hnízda?

Takzvaný demokratický blok má velikášské představy o svém vlivu. ANO drží pohromadě peníze, očekávané peníze a vlivné pozice a vyhlídky na vlivné pozice přinášející moc a peníze. To je hodně pevné pojivo. Co by odštěpenci mohli získat? Co je jim někdo schopen nabídnout?  Velmi důležitým činitelem je strach z předčasných voleb. Nikdo snad vážně nevěří, že bude Andrej Babiš usvědčen, obviněn a odsouzen.

Nakonec takový "šlágr" české politiky. Stále dokola se hovoří o škodlivé orientaci naší země „na Východ“ a v souvislosti s tím se příznivci EU děsí referenda, které by dle ANO nemělo postihnout otázku setrvání v EU. Ovšem nemusí to být konečný postoj, jelikož se tomu ani SPD Tomia Okamury, ale ani KSČM nebrání. Okamurova strana teď dokonce obsadila funkci šéfa bezpečnostního výboru Sněmovny, což podle mnohých znamená oživení těchto témat. Jak se na to díváte? 

Chápu strach těch, jejichž kariéra je navázána na úspěch projektu EU. V době, kdy jsem byl členem vlády, ministr zahraničí Jan Kavan používal výrazu "politika všech azimutů". To pokládám za správné. Bezpečnostní výbor nemá žádný vliv na přijetí či nepřijetí zákona o obecném referendu a to ani v případě, že by byl garančním výborem. Nevykleštěný zákon o obecném referendu nemá v této sněmovně naději na přijetí, Lze však zvyšovat zájem o toto téma. Nelze odklonit diskusi o prospěšnosti či škodlivosti Evropské unie, ta bude nabývat na intenzitě a referendum o setrvání v EU může být reálné už v příští sněmovně.

 - - -

52 komentářů :

  1. Dobře, čachrovalo se z hlasy pro Ortel aby nevyhráli. Ale na druhou stranu, nebyly tyto hlasy spíše trucpodnikem za minulého Slavíka? Nechtějí lidé tímto činem něco vzkázat panu Bangovi a jeho obdivovatelům? Slavíku, měl jsem tě rád...M.R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K čemu ty přitroublé spekulace? Prostě má Ortel sympatie fanoušků a tečka. To by vám nestačilo? Je třeba zase do toho tahat Bangu, apod.? Typický čecháček. Pro nás je tohle naprosto typické. O všem spekulovat, za vším hledat něco jiného, na všem hledat mouchy - to jediné nás doba po devadesátém naučila, dřív to tak nebylo, nebo vlastně nevím, protože žádné kraviny jako jsou diskuze nikdo nepsal. Dřív se makalo, a po práci by jistě nikdo netoužil dřepět u počítače a psát blívaniny. Asi jsou na diskuzích všude jen důchodci?

      Vymazat
    2. Trucpodnik to určitě byl. Ale vidím to spíš, jako protest proti české televizi a kavárně obecně. Lidi mají samozvaných elit plné zuby. Dnes a denně posloucháme, koho volit, koho nevolit, ten je fašista, další zase zloděj, třetí hulvát a tak dále. Lidi nevěří politikům, proto jich téměř polovina nechodí volit a tak si vybíjejí svou frustraci tímhle způsobem. Navíc se začíná rozšiřovat "blbá nálada". Podle statistik je prý u nás jenom 13 procent ohroženo chudobou. Chudoba je prý definována nějakou částkou na hlavu a měsíc. Jenom že existuje spousta lidí, kteří tuto částku převyšují jenom o pár stovek. V době konjunktury dost žalostná bilance. Až přijde krize, tak to pro tyto skupiny bude asi hodně drsné. Zkrátka, kapitalistický blahobyt není pro každého a ani zdaleka v Čechách neplatí, že hodně poctivé práce znamená hodně peněz.

      Vymazat
    3. 18:22
      Tak mazej makat a nepindej tady o nesmrtelnosti svýho nicmozkuu��

      Vymazat
    4. 18.22 Nespekulujme nad tím, že to blbě spočítali. Prostě to tak je a tím to hasne! Ortel má smůlu a už v tom nešťourejme.

      Vymazat
    5. 18:45
      Nic nejasné!!!
      Zhasne jediné, ta velká lhanice se Slavikem a jejich fixlovanim��

      Vymazat
    6. Ortel vůbec nemá smůlu! Naopak, ještě to neskončilo. Jak se to profláklo do medií, hned tak to ukončit nelze. Ortel je zkrátka vítěz soutěže a to zásluhou diváků - žádná porota to nerozhoduje, jen se sečtou hlasy. Stejně jako u voleb. Nikdo nemá právo s hlasy diváků manipulovat, za žádnou cenu a s žádným drzým, a stupidním odůvodňováním. Kdyby byl Ortel můj favorit, podal bych trestní oznámení,a chtěl bych vyšetřit přesně, kolik hlasů tato skupina získala, a pokud získala hlasů nejvíc, tak zda bylo oprávněné od pořádající agentury, aby hlasy diváků škrtala. Jsem si jist, že ne. A že by museli Ortelovi dát cenu. Konečně - Kabáti ji vrátili - tak co s ní udělají? Agentura to celý totálně podělala, bohužel podělala to celý naší politice tím pádem - ukazuje, že se podvádí už i veřejně asi ve všem, a politici to trpí. Zakazovat v hospodách poslední kategorie kouření, to by jim šlo, ale veřejné a mediální podvody jim unikají? A veřejnost a občané si to mají nechat líbit? To, co se provozuje prostřednictvím televize veřejnosti, musí být prosté podobných šmejdích způsobů. Naopak, šťourejme se v tom až do úplnýho ušťourání. Mějme na zřeteli, že pitomý tykadla na ksichtě politika vedly do vězení - taková blbost, o které by nikdo jinak nevěděl, a jak se to mediálně rozmatlávalo! Tohle je mnohem závažnější společenské provinění.

      Vymazat
    7. 18.32 - makám rozhodně víc než ty, počítačovej dřepáku, tak si ty svý sračky schovej pro svojí bábu. O mým mozku a jeho nessmrtelnosti nikde není řeč - proč o tom žvatláš? Vyser se na mně, jako já seru na tebe. Dík.

      Vymazat
    8. 18:32
      Ty seš stejný pracující hovnota jako udavac a kolaborant Havel,takže si naser!!!!
      Dík:-)

      Vymazat
    9. No blb - co jinýho než dementní blb 20.15 - mám pravdu? Mám. Ovšem že mám, a ty to víš nejlíp ty zakomplexovanej exkremente. Co já mám společného s vaším Havlem, to nechápu, no ale blbové co diskutujou, aby se nějak zabavili, to všechno vědí nejlíp. Jsi blbej jak daleko vidíš, a ještě za roh, ale když s tím dokážeš žít, jsi na druhé straně kabrňák. Vyser si voko.

      Vymazat
    10. 21:29
      Jsi stejný hovnotny netahlo jako udavac,ožrala a uASSackej kripl Venzl flaška Havel,tak už ty sracky nechlastej ani redenty lejnosrku pomatenej!!!!!

      Vymazat
    11. Nějak se opakuješ 21.39 - a jak se jmenuješ ty, ty lemple? Ty jsi taky často vožralej, podle toho, jak na diskuze píšeš pořád stejný, vulgární sračky, a pořád někoho urážlivě napadáš - žádnej názor jsi tady zatím ještě nikdy nepředved. Škoda že nevím jak se jmenuješ, takže bez jména jsi diskuzní flaška sráč anonym. Co je to redenta - z toho tvýho žvástu vůbec netuším, no ale vožralým lemplům většinou není rozumět. Nadávku "netáhlo" sis nějak zamiloval, nadáváš tak kdekomu, zato ty jsi "táhlo" jak tak dřepíš celý dny u počítače, čekáš na sociální dávky, a aby ses neunudil k smrti,masturbuješ nad těma sprostejma nadávkama na diskuzích ty "lejnosrku" - co to je? To se tak říká v base mezi muklama? Jsi holt zkušenej, to se hned pozná.

      Vymazat
    12. A co děláš od rána do večera ty,zhovadilej trotle bez vzdělání,práce a vlastního názoru???
      Hovno!!!!
      Jen krades a chlastas,cikorko Rumunska zbytečná!!!!!

      Vymazat
    13. 21:39 Je to tak! Pomatený z pití otrávený pěny do koupelny užgryndaný ruϟϟácký burláci už dnes vůbec netušej, co to "táhnout" je! Páč jak byli vožralí, tak jm lodě vzala voda :D:D:D

      P. S.: Jo a sprav si to "R"!

      Vymazat
  2. Pani Vasariova, odesla nam slava ! Ja jsem zdedkovatel a vy jste strasidelna babka , a krome toho, jste se rozplivala nadsenim , kdyz se Slovensko osamostatnilo !

    Ja NECHCI byt presidente Ceske republiky ! Ja jsem presidentem duchodcu na Floride a vy mate kvalifikaci na elitni postaveni v Cachticich .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nauč se pořádně česky, než začneš psát svoje kraviny, ( rozplÝvala!!) hleď si poměrů na Floridě, a nenadávej blbě a vulgárně českým starším ženám. Rozhodně nesouhlasím s paní Vašáryovou, ačkoliv jako herečku jsem ji uznával, a taky vím proč s ní nesouhlasím - ale abych ji urážel proto, že zestárla? Jsi zkrátka exulantskej blb - zalez někam do díry, a nelez na české diskuze. I když vynecháváš svůj pitomý podpis Honolulu, jsi rozeznatelnej.

      Vymazat
    2. No ani to její herectví nebylo nic moc. Jinak v roli Radůze a Mahuleny s Třískou to bylo až odstrašující.

      Vymazat
    3. Ano? A co jsi ty 21.58? Ty jsi odstrašující celej. A pořád. Herec hraje roli podle role, a ne podle toho, jak by chtěl sám hrát, ale to ty asi nevíš. A jinak zahrála Markétu Lazarovou úžasně, a další desítky rolí. Jestli znáš jenom to, co uvádíš, tak to je hodně ubohý, to toho o této herečce víš hodně. Ani tu pohádku Princ Bajaja jsi neviděl? No - neříkám že to bylo herecky moc náročný, ale ve srovnání s tím, jak a co hrajou dnešní pitomé vyplastikované nány za obrovské honoráře???Rozhodně si nemyslím, že by se měl herec plést do politiky, naopak, herec by měl být úplně apolitický. Když je někdo kumštýř, nic víc nepotřebuje. Hrát divadlo -točit filmy - ne žvatlat s nějakými novináři, nota bene co si myslí o politice. Každý o ní ví, že je to největší svinstvo ze všech svinstev, ví to i novináři. Proč se s nimi herci zahazujou? Pak to takhle vypadá. Bůhví, jak to Magda řekla, a co řekla, protože mediální kurvy překroutí všechno, jak se jim hodí - je to bulvár - brak -nic víc. Všechny ty sračky píšou pro diskuze, ne pro informovanost občanů, ale blbci, co se v tom denně rochní na internetu, to prostě odmítají vzít na vědomí. Rozhodně si nenechají vzít svoje pavlače a schodiště - drby, drby, a zase drby - a úplně nejhorší je, že na diskuzích a v drbárnách dnes převládají chlapi. Co se to s nima stalo? Žvaní a drbou jak impotentní kastráti, a to ke všemu - k nehodám, k tragediím, k znásilnění, i k ženskýmu orgazmu. Je to všude - směšná smečka pitomců s poklopcem. Dřepí to u počítače celý dny a dychtivě to hledá svoje drby. Zženštilí chlapi - co se to stalo?

      Vymazat
  3. V případě Slavíka nejde celkem o nic. Naši kuturní frontu minimálně dvacet let nevnímám a doslova nesnáším. Nabízí se ale otázka, co se asi děje při volbách, kdy jde o pořádné koryto ??? Raději ani nedomýšlet, nebo se snad najde blb, který si myslí, že je vše , dle platných regulí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne. Jde o trapnou takzvanou soutěž, která úplně ztratila úroveň. Chopila se toho zase nějaká "agentůůůra" a stojí to za hovno. Nikdy nezapomenu, jak se nadávalo na minulé ( totalitní?) soutěže a prestižní ceny, jimiž byli oceňováni "národní umělci" nebo zasloužilí umělci" případně "laureát státní ceny" apod. a některé přiblblé a servilní popřevratové celebrity tyto ceny dokonce vracely, a uráželi stát i sami sebe. Dnes je úplně všechno zvrhlé, soutěží a všelijakých cen se vynořily stovky, organizují to agentůůůry za dobré peníze z reklam, a podle toho to vypadá. Já neříkám, že K.Gott zpívá špatně, ale aby zpíval nejlépe už padesát let? Stejně dobře zpíval Pavel Bartoň, Karel Černoch, Jaromír Mayer, Jiří Štědroň, všichni měli zajímavě modulovaný hlas. I teď je řada zpěváků, kteří zpívají dobře, a objevili se i takoví, kteří Gottův hlasový projev napodobí tak zdařile, že to není ani rozeznat. Tak k čemu ta maškaráda? Čeká se, až Karel zesne, a do té doby si žádná agentůůůůra netroufne soutěž uspořádat jinak, nebo je o to tak málo zájmu, že těch pár skalních zoufalců vždycky hodí sympatie Gottovi? Pak to jako soutěž vůbec nemá cenu - k čemu jsou všechny tyhle předražené maškarády? A ukázky těch celebrit kraviček s jejich róbama a šperkama za miliony -čím si to zasloužily? Že jsou manželky nějakého slavotrubce, nebo zahájily včas roztahování nohou na správných místech? Hnusné modelky, a podobně - proč nám to pořád media předvádí a vnucují? Proč tam není naše pošťačka, pokladní z Alberta, sestřička ze zdravotního střediska nebo paní učitelka? Protože media nám ukazují soustředěně a jedině tu navoněnou bídu, to odporné pozlátko, a pošklebují se, že MY HOLT NEMÁME na šperky a šaty za miliony - co to znamená - nějaká novodobá šlechta? Spíš šlichta. A celé a všechno už je to jen hnus.

      Vymazat
  4. V článku v jedné otázek bylo napsáno jak bychom my v ČR měli být vděční západu za dotace, které nám sem EU dává. Pro vysvětlení je třeba věc uvést na pravou míru. Roční dotace z EU jsou ve výši 100 miliard s tím, že jsou přesně vymezené za co je můžeme utratit co ž jsou většinou cyklostezky, rozhledny, opravy náměstí a podobně. A nyní kolik západní firmy, které v ČR vlastní 80% firem vyvezou z ČR zisku a divident. Ta suma je víc než trojnásobná tedy je to 350 miliard. Je nutné připomenout, že naše korporátní daně, tedy daně které musí odvádět firmy jsou tak nízké, že zahraniční firmy tady neodvádějí nic a ještě mají různé pobídky od ČR. Tedy dostaneme 100 miliard a odevzdáme 350 miliard. Tady vidíte jak funguje Evropská unie. Naskýtá se otázka zda malé Česko může uživit západní Evropu? Samozřejmě, že ne, ale to nikoho nezajímá. Zisky jsou zisky a západu se podařilo k nám do vlády a parlamentu dosadit své lidi, kteří nás tady vysávají až do morku kostí. Západní státy které si říkají demokratické a neustále nás poučují o naší zaostalosti, jsou zločinecké státy, které neváhají humanitárně bombardovat kohokoliv, kdo se jim postaví a nedá se okrádat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zisky nejsou nic jiného, než uloupená práce těch, kdo skutečně tvoří hodnoty. To platí jak pro nadnárodní, tak pro národní kapitál. V takto deformované společnosti nemůže existovat ani svoboda, ani demokracie, ani spravedlnost. T

      Vymazat
    2. A jak vaše žvásty anonyme 16.28 souvisí se soutěží "Zlatý slavík?" Chápu, že se potřebujete vyžvatlat, ale měl byste se držet textu článku - nebo k tomu nemáte nic, o čem byste žvatlal? Zase odvádíte diskuze jinam -ostatně zde a na novinkách je to zcela běžná věc. Trapáci.

      Vymazat
  5. Pane doktore, naznačil jste některé důležité témata nad kterými by lidé měli přemýšlet a používat přitom selský rozum, nikoliv kalkul jak bývá zvykem.Jsem zvědav na diskuzí i když těch pár pomatených co jsou tu přede mnou se snaží a snaží....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A o co se budete snažit vy - nebo vy nejste pomatenej? Tak se diskuzně předveďte - no, co soudíte o soutěži Zlatý slavík 2017?

      Vymazat
  6. však už měl slavík po těch letech načase. Doufám že tuhle aféru nepřežije a božský Kája už bude moct v klidu skonat. Amen

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak - o Káju nemám strach. Ten jistě skoná v klidu, to s náma ostatníma to bude mnohem horší.Kdo ví, kde a za jakých okolností skonáme my?

      Vymazat
  7. Těšínského jablíčka jsou pěkně kyselá...
    Záchrana soutěže (i hlavního sponzora) = vymést vedení "Musica bohemica", dát slavíky dle hlasů, jasně upravit pravidla soutěže, počítat s tím, že lidé nežijí v minulém tisíciletí a dovedou používat současné informační technologie.

    OdpovědětVymazat
  8. Počkám si jak o celé aféře kolem slavíka bude jistě objektivně informovat ČT...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, že Čt nesleduji, ale asi budou plakat a tvářit se rozpačitě nebo tam hodí báru š.a ta nám vysvětlí, že i krást a horší věci lze, pokud to přispěje k její zvrácené představě o její tzv.demokracii. Karel z Plzně

      Vymazat
  9. K článku snad jediné- I.Gabal není pomatenec. Mám tu pochybnou čest znát jeho rodinu desítky let. Otec byl důstojník /guma, lampasák.../ Československé lidové armády, tudíž demokrat a nepochybně taky disident. Samotný Ivan Gabal je odporná opilecká kreatura podlézající komukoli a blábolící nesmysly pokud za ně dostane zaplaceno Jeho sestra léta pracovala v Tuzexu- po listopadu 89 se odstěhovala z Prahy na jih. Ke cti jí slouží, že bratra "nemusí". Tak to jen tak na okraj o bojovníku proti Rusku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak s. I. G. je taková sv. ně, protože od malička dostával přes dr..ku za každou lumpárnu. Proto se tak mstí komunistům. To se dalo čekat. díky

      Vymazat
  10. Vašáryová- to je ta, co dávala na odiv své orgáče při vyhlášení Slovenska? Ta, co se na tehdejší poměry nechutně napakovala účinkováním v českých filmech a televizi? Jo, tak ta je to poslední individuum, které má oprávnění někomu radit. Lidský odpad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podívej ty demokratickej odpade, 17.53- pokud se tady vřeští o svobodě a demokracii, tak i paní Vašáryová má nárok říci svůj názor. Řídit se tím nemusíš, ale abys jí sprostě nadával do odpadu ty pitomá nulo? Ona byla mladá, krásná a dobrá herečka, a tys byl vždycky jen malý hovno ve vysoký trávě, a teď jsi pořád jen to malý hovno u počítače, a sprostě urážíš a nadáváš - to je ta tvoje svoboda ty ubožáku? Na čem že se "nechutně" napakovala ty demente praštěnej - byla dobrá herečka, a jako taková byla obsazována, a rozhodně to nebylo žádné pakování se. Dnes stojí všechny celebrity za hovno, jsou to všechno protekční sračky, ukazujou jenom ty orgáče a nic jinýho, protože nic jinýho k ukazování nemají. Ptá se jich někdo uprostřed jejich křtů knih, before a afterparty sebestředných blbců a trubců, a jejich slejzačkách v hadrech za miliony, co si myslí o současné politice? Neptá, protože jsou blbé jak jelita - co by asi tak žvatlaly? Asi to, co by jim někdo předepsal. Ti a právě jen ti, a celá naše celebrit bída je lidskej odpad, otravujou zábavu v televizi, a berou za to milionový honoráře. Tak zalez a drž hubu. Paní Vašáryová tě vůbec nezná, a nikdy znát nebude - co by ti radila? Mám jiné názory než ona, ale to mně opravňuje k tomu, abych ji urážel, a nadával jí? Urážej svojí mámu, nebo svojí bábu, co ti doma dělá cezený nudle ( jestli je umí) a nech si to ty demokrate.

      Vymazat
    2. 18:57
      Máš keců jako vopice chcanek ty národní pa-umělce!

      Vymazat
    3. Vyliž si - demente blbej. O co jde tobě - nebo jsem nenapsal pravdu? Ale to se vašnostovi posranýmu demokratovi nelíbí - co? Tak proč jsi zvonil za svobodu a demokracii, když demokratický vidíš jenom to, co máš ve svý zasraný palici? Nikdo jinej demokracii a svoje názory mít nesmí? Opakuju - vy jste ti praví. Posraný zvoniči, kteří jste tady vyzvonili tenhle bordel! Zvonil jsi za demokracii, tak jí laskavě respektuj ty sráči sprostej - na víc než na sprostý nadávky a urážky nemáš, ty demente primitivní. Proč lezeš na diskuze?

      Vymazat
    4. Klíčem zvolnil leda havlobanderovskej ksindl,normální lidi by to nenapadlo!!!!

      Vymazat
    5. 19:23 To je fakt! Normální lidi zvoněj železnýma páčidlama o makovice komoušských xindlů a jejich ruϟϟáckých pomahačů ....

      Vymazat
  11. Slavík? Nejde o volbu, ale hlasování. Viděli jsme jak jsou manipulovatelné volby a natož pak hlasování - a to jak hlasujícími, tak sčítajícími a nakonec i vyhlašujícími "vítěze". Slavík je hlasování, vyjadřující oblibu, nikoliv kvalitu, hodnotu zpěvu či hudební produkce, zpívaného textu. Chyba je v tom, jaká cena je dávána ceně, udělované náladovým publikem pod vlivem propagandy i organizovaných a třeba i zaplacených navedených/podvedených.
    Gabal - vekslák víry i partají, čistý destilát karierismu, jenže takových "gabalů" máme ve veřejném prostoru přemíru. Ještě že v posledních volbách aspoň část těchto kobylek klekla.
    Dotace z EU: ano, každý rok k nám doputuje pár euro, ale 5 x tolik euro republiku opouští a dává vale našim občanům. Až to bude opačně, pak budeme na tom teprve dobře. Ale rozdíl mezi tím co dala EU ČR a naopak co dala ČR EU skokem každoročně roste. To je tzv. plundrování naší země.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jo, nicméně slavík naši zem neplundruje, tak se laskavě držte námětu článku. Spíš by stálo za napsání do diskuze, že Kabáti jsou frajeři, kterým nejde o přitroublé ceny ani o prachy, ani o umístění v soutěži, a zdravě je to nasralo, protože dnes je to Ortel, zítra to budou oni, pozítří někdo jiný - co si nějaká agentůůůra dovoluje někoho usměrňovat a odpočítávat hlasy, které dalo komukoliv ze soutěžících jejich publikum a diváci a o tom to je, a nikdo nemůže mít tu drzost s tím manipulovat, i kdyby se jim vítěz stokrát nelíbil. A co soutěže "miss"? Tam je nejkrásnější ta, za kterou kamsi její fotr vloží nejvíc money? A nejlepší malíř a nejlepší spisovatel a nejlepší sportovec - ve stejném duchu? Mají vůbec cenu takové soutěže? Je to nedůstojné a podvodné panoptikum, ať si oceňujou někde koho chtí, ale ať potom do toho netahají občany, a ať s tím neotravujou v TV.Je tam dost odporných reality šou, napodobujících skutečnost - všechno pokleslé sračky. Alespoň ty soutěže snad mohly být nepodvodné?? A co potom volby - ona není pravda, že spousta lidí - viz třeba zrovna tady ty trapácké diskuze - ony tady nebyly neustálé příspěvky "volte SPD"? A různé další hecování a přesvědčování? Teď by měli anulovat výsledky voleb - ne? Jsou to šaškárny. A plundrování naší země si nech, až přijde řada na článek o plundrování. Čus.

      Vymazat
    2. Máte pravdu (18.27), nenechte se odradit hlupáky. Karel z Plzně

      Vymazat
    3. Nejspíš máte v něčem pravdu, 18.27 nicméně na diskuze k tomuto článku patří jen názory k tomuto článku - to je bez debat. Rozhodně se nenechte odradit hlupáky například Karlem z Plzně, který velice rád plká o něčem jiném než je článek -a co -článek! Něco takového on vůbec nečte! Otevře diskuze a žvaní a plká furt totéž a o sto péro.

      Vymazat
    4. Anonymní29. listopadu 2017 19:07
      „.. nebyly neustálé příspěvky "volte SPD"?“
      Také byla SPD nejspíš ztrestána, podobně jako Ortel na Slavíku. To je třeba zastavit. P.K.

      Vymazat
    5. 14:17
      To Vám těch troubů, co volili Okamuru, připadá ještě málo?! Co by pak měl říkat pan Tichý se svou ANS? Toho podvedli nejmíň o milión hlasů.

      Vymazat
    6. Anonymní30. listopadu 2017 14:37
      To by dělalo na volebním výsledku cca 20%, to se neutají. To ten Váš pan Tichý je taková ovce, že přešel? P.K.

      Vymazat
  12. Já bych v tom nehledal nějaké složité konspirační teorie. Vzpomeňte na star dance. ČT tam vrazila šaška pro pobavení a lidi z trucu zvolili za hvězdu toho šaška. Lidi podvědomě cítí, demokracie je velký podvod. Ke žlabu dostane pouze ten, kdo má vatu na reklamu, nebo mecenáše, který mu tu reklamu zaplatí. Bez prostoru v médiích jako by ani neexistoval. Většina lidí maká, ale žádný blahobyt na obzoru. Systém spolehlivě podojí každého. Čím víc makáš, tím víc platíš. Nakonec začíná i těm největším optimistům docházet, že žádné světlé zítřky se konat nebudou. Čtvrt století zkoušeli střídat partaje při volbách a výsledkem je stále větší chlívek.Tak upouštějí páru, jak to jde. Třeba tím, že se domluví na sociálních sítích a vyberou za hvězdu rebela, který sice neumí moc zpívat, ale jde proti systému. A to jim stačí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně pane Hricáku. Napsal jste pravdu, tak to je. A Kabáti jsou frajeři. Víc by mělo být takových. Hnusný samet hodně poznamenali celebrity, se svými chartami a stovkami slov - i teď by se měli za celou společnost postavit zase celebrity, které to všechno taky už sere, ale bez pathosu, bez podlézání politikům( zase jiným, než které lidi nesnáší a nenávidí) prostě chovat se jako obyčejný člověk, ne pitomec v saku za půl mega. Obyčejní trubci tady nic nezmůžou -a nikdy nic nezmohli. Musí se za to postavit lidi, kteří jsou viditelní a mediálně známí. Pak snad může být nějaká naděje, že se novodobá šlechta, elity a nadlidi chytnou za rypák. A třeba se i zastydí, za to, jak smýšlí o obyčejných lidech a jak arogantně se chovají. Mohlo by to být to malé světýlko na konci tunelu - malé, ale přece. I z malé jiskry velký požár bývá. Opakuji - Kabáti jsou pašáci, i Míša David u mně zabodoval, i když jsem ho nemusel.

      Vymazat
  13. Hurvinci ! Vy jste se moc rozcilili, kvuli nejakym pisnickam. Chtel bych se vam odmenit za to, ze jste me pobavili. Vybral jsem pisen o vas.
    RAMAJA Gleny Lynne, (na YouTube)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No - alespoň něčím že se pobavíš exulante. A nebude to jednoduchý ani do budoucna - roste občanskej odpor, a to je velice potěšující. Je třeba, aby celebrity šly v první linii, jinak si nás nikdo nevšimne, ale ta první jiskřička už je tady. Jo a dík za píseň.

      Vymazat
  14. Všechno co přišlo z jusej je manipulace a zvrhlý parazitizmus. Ať žije a bohatne náš spasitel Tramp.

    OdpovědětVymazat
  15. Ten slouhovský blok čeká na volby presidenta. A naivně doufají že zvolíme drahoše nebo horáčka a tyto západní loutky pověří fialu sestavit vládu.

    OdpovědětVymazat
  16. Kolego jste borec.

    OdpovědětVymazat