Reklama

.

.

úterý 7. listopadu 2017

"Porážka kapitalismu je nejen možná, ale i nutná"

7. 1. 2017     Regnum
Zhroucení SSSR postavilo před evropskou levicí spoustu otázek. Byly vyřešeny? Co leví mohou nabídnout obyvatelstvu, ponechanému kapitalismem na pospas osudu? Porážka kapitalismu je nejen možná, ale i nutná. V opačném případě lidstvo, v podobě, v jaké ho známe, nebude, prohlásil řecký politolog Dimitris Konstantakopulos 5.listopadu v interview s korespondentem IA Regnum na setkání představitelů levicových sil v Evropě a Rusku v klubu Sofie. Konstantakopulos vyjádřil obavy, že evropská levice již neexistuje. Je to způsobeno tím, že se od ní očekává zcela nová vize světa. A tu nyní stávající strany nemají.



Podle něj je sociální politika evropských států dávno pryč.

"Sociální politika nevzešela z blahých úmyslů vládnoucí třídy. Byla nutná, protože existoval SSSR, v Evropě bylo silné levicové hnutí. Evropské majetné třídy se jich bály a poskytovaly lidem sociální vymoženosti. V podmínkách nadnárodního finančního kapitalismu již nemají možnost provádět stejnou politiku.

V Evropě dnes vidíme útok na sociální a demokratická práva občanů, pokles životní úrovně obyvatelstva. Myslím, že to je první problém, který by měla levice zdůrazňovat".

Zároveň Konstantakopulos vyjádřil obavy, že evropská levice již neexistuje. Je to způsobeno tím, že se od ní očekává zcela nová vize světa. A tu není stávající strany nemají.

"Nemáme připravenou odpověď. Marxismus je důležitým nástrojem sociální analýzy, ale není to ideologické dogma. Podle zkušeností SSSR víme, že nestačí, aby byla majetná třída zbavena výrobních prostředků, a lidi se osvobodí. Potom před nimi vyvstanou tři problémy.

Za prvé, není možné v dlouhodobém horizontu rozvíjet zvláštní druh civilizace, pokud jste obklopeni silnými zastánci jiného modelu. Na tuto otázku také nemám odpověď.

Za druhé, to, co lze nazvat biologickým a sociálním břemenem lidí. Každý člověk si přináší zlomek 10 000 let historie lidstva, která nemůže zmizet za 5-10 let, jak si mysleli bolševici. Domnívali se že zruší náboženství, udělalají další kolosální změny, ale nechápali všechnu hloubku a sílu potřeb, které tyto věci uspokojují.

Za třetí, lidé jsou smrtelníci a potřebují smysl života. To může sloužit jako základ pro dobré věci, ale i pro špatné.

Obecně platí, že se setkáváme s mnoha dalšími otázkami, kromě jiného ekonomického uspořádání společnosti, i když i to je těžké".

Levice má před sebou z ekonomického hlediska problém přechodu od kapitalismu k socialismu, kdy trh a plán koexistují a navzájem si konkurují.

"Jsem přesvědčen, že budeme muset zavést společenské vlastnictví základních výrobních prostředků. Nemám na mysli každou továrnu, každý podnik, každý obchod. Jen základy: finanční sektor, velké banky, ropu a zemní plyn, nejdůležitější průmysl v zemi.

To vytváří další problém, problém státní správy. My jsme ve výsledku nedosáhli dohody o podobě společenského řízení. Měl by to být režim státní správy vlastnictví, nebo režim, kdy sama společnost řídí svou ekonomiku?

Můžeme definovat socialismus jako, v té nejobecnější rovině, samosprávu. Společnost, která řídí sama sebe. Ale nemáme přesný příklad tohoto modelu. Existují jen některé představy, založené na prvcích řízení v Jugoslávii, Alžírsku, ale to byly velmi omezené experimenty samosprávy.

Zato ale máme dostatek zkušeností právě se státní správou vlastnictví. Tento systém však ukázal, že to nefunguje. V Sovětském svazu se například všechno ocitlo v rukách nomenklatury. To není socialismus. I když to není kapitalismus. Socialismus musí vytvořit co nejvyšší formu lidské činnosti ve společnosti, která řídí sama sebe".

Připomeňme si, že 5. listopadu bylo v Moskvě zahájeno shromáždění klubu Sofie, kde se zástupci ruských a evropských levicových hnutí zamýšlejí nad tím, jaká by měla být "levá" alternativa v současném světě.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

43 komentářů :

  1. No, je na čase. Ale domníval jsem se, že program opravdové nové levice vznikne u nás, v Polsku, Maďarsku či mezi obyvateli bývalé NDR. Máme zkušenost s minulým režimem a můžeme porovnávat. A také jsme měli víc než 28 let na přemýšlení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Re (17:54):
      Ano, je načase!
      Problém, proč se tématu dnes málokdo věnuje, je zřejmě i v tom, že forma socialismu "sovětského" typu se ukázala jako méně efektivní.
      A nikdo zatím(?) nenalezl přesvědčivou cestu, jak ji zefektivnit. A proto taky vedla k porovnatelně nižší dynamice ekonomického rozvoje.
      Mám za to, že ti intelektuálové z klubu Sofie v Moskvě jsou na správné cestě, když se zabývají tématikou spojení společenského vlastnictví a vlastnické zainteresovanosti.
      Dotknul se toho i autor Stočes ve svém nedávném článku (Dějiny ztrestaly ČSSD i KSČM za zradu!) uveřejněném na tomto webu.

      Vymazat
    2. Pozapomněl si na ČÍNU!Komunistický režim s kapitalistickým hospodářství.A taky ty výsledky tomu už mnoho let odpovídají.

      Vymazat
    3. Oni by vizi mněli, ale není už co ukrást.
      lada

      Vymazat
    4. Re (20:36)":
      Ano, smíšená ekonomika i s čiročirým kapitalismem drženým "na uzdě" státní polit. mocí ... (dík za připomínku!).

      Vymazat
  2. Doufám, že porážka kapitalismu za mého života nenastane.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud je vám 70 a více, tak asi ne, ale pokud je vám 60 a méně, tak se musíte bát.

      Vymazat
    2. Je mi líto, přátelé, ale socialismus z principu nemůže trvale fungovat, o komunismu nemluvě.
      Dnes se na socialismus nostalgicky vzpomíná, ano, bylo tam spousta dobrých věcí, ale také špatných. Zásadní problém byl v izolaci socialistického tábora. To mělo svůj smysl, aby lidé neutíkali na Západ /oni stejně utíkali/.
      Ale izolace přináší zaostávání, to nemůže nikdo popřít.
      Takže, jak to dát dohromady, konkurenci, která žene vývoj a která vyřazuje slabé, se socialismem, který by chtěl pomoci všem slabým,
      na úkor vývoje?
      Bohužel, můžete mít buď jedno, nebo druhé.
      Obojí najednou nejde.

      Vymazat
    3. Už v podstatě zanikl - po Velké krizi, kdy začal vznikat stát sociální péče, lágry pro nezaměstnané, ba celé městečka - tzv. Hoovercity apod. A skončilo to tím, že stát dnes dotuje kapitalisty, aby udžel proletářovo pracovní místo! Leč všemarno. Kapitalismus zemře na rozvoj výrobních sil a bude nahrazen komunismem - http://www.e15.cz/budoucnost-byznysu/technologie-kapitalismus-drive-ci-pozdeji-zabiji-rika-futurolog-leonhard-1330953

      Vládnoucími silami komunismu budou v globálním superstátě - nestátě Piráti!

      Vymazat
    4. Vandal 18:31
      Motivem k izolaci socialistického tábora určitě nebylo, "aby lidé neutíkali na Západ". Tu izolaci jsme si nevymysleli my tady, ta nám byla vnucena Západem - jejich spuštěním "železné opony" a zahájením studené války. Studené ovšem až z dnešního pohledu, kdybychom nebyli schopni postavit proti Západu dostatečnou sílu, tak by byla pravděpodobně sakra horká. No, a jak už to tak ve válkách bývá, frontová linie nebývá zrovna růžovým parčíkem, po kterém se producíruje kdo chce a dělá si co se mu zamane.
      Západ, to byly většinou země bohaté, dokonce nejbohatší, zejména díky staletím kolonialismu a loupení po celém světě. Východ byl naopak tvořen většinou zeměmi, které teprve nedávno přestaly být koloniemi. Se všemi důsledky jaké z toho plynou, od nuzné materiální základny po zmrzačení lidských duší. Je až s podivem, že jsme v tomto tlaku obstáli a dokázali se dokonce i slušně rozvíjet. Ale za zásadní podmínku toho považuji vytvořenou vojenskou sílu. To je totiž jediný způsob komunikace, kterému Západ rozumí. Taková permanentní připravenost zlikvidovat agresi potenciálního útočníka, vyvažovat sílu jeho zbraní, ovšem stojí obrovské prostředky a úsilí, které pak pochopitelně chybí někde jinde. Je to na úkor rozvoje života společnosti.

      Jsem si jist, že socialistická společnost se dokáže velice dobře rozvíjet, ale stejně tak jsem si jist, že světový kapitál tomu nikdy nebude nečinně přihlížet. V tom vidím stěžejní problém.

      Vymazat
    5. Bača 18:15 je mi 50.

      Vymazat
    6. JK 20.42
      Dvě připomínky - tu železnou oponu spustily socialistické státy, nikoliv Západ. Socialistické státy se ohradily ploty, dráty, pohraničníky se psy, atd, což se po r.1989 likvidovalo. To jsou všeobecně známá fakta.
      xxxxxxxxxxxxxxxxxx
      Jsem si jist, že socialistická společnost se dokáže velice dobře rozvíjet -
      xxxxxxxxxxxxxxxxxx
      To vše zde už experimentálně proběhlo, a jak to dopadlo, je také všeobecně známo.
      Je také všeobecně známo, že komunisti chtěli zavést socialismus na celém světě, tedy konfrontace s kapitalismem byla nevyhnutelná.
      I v kapitalismu museli dávat peníze na zbrojení, a ty peníze pochopitelně chyběly jinde. Také to bylo na úkor rozvoje života společnosti.
      Opakuji, socialismus je utopie, protože lidská povaha, což je podmíněno geneticky, bude bažit po moci a majetku, a na to každá revoluce zatím dojela. S tím nic nenaděláte.

      Vymazat
    7. Vandal 21:58
      V Evropě byly na základě dohody vítězných mocností rozděleny sféry vlivu. To je skutečnost. Byl to však Churchill, kdo jako první už roku 1946 hovořil o spuštění "železné opony" (http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/1418424-churchill-poprve-verejne-pouzil-termin-zelezna-opona) Byl to Západ, kdo se záhy po skončení války a možná už během ní(nemluvě o její předehře) stavěl nepřátelsky ke vznikající zóně socialismu a začal kout plány agrese. Viz např. plán jaderného útoku na SSSR Operation Dropshot, nebo plán Churchilla zaútočit na SSSR už pár týdnů po porážce Německa a využít při tom i armádu Německa. Ostatně je značná pravděpodobnost, že atomové bomby na Hirošimu a Nagasaki nebyly ani tak důležité k porážce Japonska, jako k demonstraci síly Sovětskému svazu. Nevím jak vám, ale mně v tomto světle neskrývaného nepřátelství a hrozby agrese přijde normální, snažit se zabezpečit své hranice a území. Navíc, jsem ze západního pohraničí a vím narozdíl od vás, jak to tady vypadalo "po válce". Hranice a desítky kilometrů do vnitrozemí byla velice nebezpečná zóna, v níž se pohybovaly desítky vyzbrojených nepřátel(nejen Němců) a naše vznikající armáda absolutně nebyla schopná hranici uhlídat. Nikdo tady si nemohl být jistý, jestli se dožije rána a bylo třeba si dávat pozor, aby člověk nezkřížil cestu nějakému západnímu dobrodějovi, který se asi přišel podívat jestli se nám dobře daří a zda nám něco nechybí.

      Rád se nechám poučit vaším výkladem, "jak to zde dopadlo". Mně to asi "všeobecně známo" není, neboť nevím co jste těmi jinotaji chtěl sdělit.

      Opravdu už jste ztratil veškeré iluze o možnosti, aby si v kapitalismu lidé sami demokraticky rozhodli jaký společenský systém chtějí nastolit?

      Jistěže i u kapitalistických nepřátel socialistického bloku vydávali peníze na zbrojení, ovšem s tím rozdílem, že na to měli, protože nemuseli industrializovat a stavět hospodářství téměř od nuly. Navíc pro ně se stalo zbrojení mimo generování prostředků k loupení a ovládání zájmových oblastí i významným průmyslovým odvětvím a zdrojem zisků. Pro nás to byly téměř čisté vícenáklady.

      Jsem přesvědčen, že se mýlíte i v hodnocení člověka jako druhu. Popisujete úchyly, které Koukolík nazývá deprivanty. Ale já jsem si jist, že jsou pořád ještě ve výrazné menšině. Kdyby nebyli a nezřízená touha po moci a majetku se skutečně stala všeobecným rysem lidské povahy, tak by bylo jedno jaký společenský systém nastolíme, civilizace by zanikla. Jak předpověděla Rosa Lucemburgová a já se ztotožňuji: lidstvo čekají dvě možné cesty - socialismus nebo barbarství.

      Vymazat
  3. Ono se to všechno zprofanovalo, takže opakovat staré chyby je blbost. Když se chce tak jde všechno, ten klub Sofie určitě není špatný nápad. Pokud bude vše založeno na dobré vůli a na férových principech aby si lidi nezáviděli, neokrádali se nebyli vypočítaví, tak by to mohlo jít. Jenže k tomu je lidi potřeba nejdřív vychovat, nejlepší dobrým příkladem, ale i přísností a důsledností. Ale nejdřív se musí najít autorita, která by to dokázala. Možná se budeme divit jak to všechno půjde rychle...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže k tomu je lidi potřeba nejdřív vychovat, nejlepší dobrým příkladem, ale i přísností a důsledností.
      xxxxxxxxxxxxxx
      Lidi nevychováte, na to zapomeňte. Ať je jakýkoliv režim, ať je jakákoli výchova, vždy se najdou zločinci a psychopati. Vždy se najdou lidé,
      kteří jdou za mocí a majetkem přes mrtvoly, kteří jsou schopni zamordovat i svou vlastní matku.
      Musíte vycházet z reality.
      Maximum, co může fungovat, je dohled, kontrola, a
      tvrdé tresty.
      Takový je život.

      Vymazat
    2. Vandal 19:21
      Přesně tak, po zločinu MUSÍ následovat trest. O tom musí být naprosto přesvědčeni jak potenciální zločinci, tak i celá společnost. Jakákoli naděje na vyhnutí se následkům svého konání povzbuzuje růst zločinných ambicí. O dnešku, kdy rozhodujícím faktorem není zločin sám, ale kdo to bude soudit a kdo obhajovat, ani nemluvě. To je prostě líheň zločinnosti(té nejhorší organizované, peníze za jízdu načerno z vás exekutor nejspíš vypáčí).

      Vymazat
  4. Kapitalistická "demokracie" řídí svá panství v systému 50:50.
    Pokud jede výroba, kupuje se a zároveň zvětšují skládky, je to ok. První padesátka, t.j. kapitalisté, majitelé něčeho, podnikatelé či "podnikatelé", lichváři, dobře placené úřednictvo, kterého je stále více, politici a "politici", další a další darmožrouti a nakonec dobře placeni zaměstnanci, byť s půjčkami a dluhy, jsou zárukou volebních úspěchu pravicových stran či všelijakých šarlatánů typu Okamura, piráti či starostové o sebe.
    K tomu pak nevoliči, lumpenproletariát, kurvy, zloději a jiná verbež. Vše v konečném součtu součást první padesátky.
    Kolik asi zbude na tu druhou padesátku. Jedna strana se sedmnácti poslanci.
    Proto se v takových časech levice nemůže prosadit. A o tom, že poslední velká válka v Evropě která se nás dotkla, je už velmi vzdálenou historii, dnešní mladší a mladí jsou už náležitě zpracováni a ohlupeni.

    OdpovědětVymazat
  5. Co obnášel socialismus a tzv. "totalita"7. listopadu 2017 19:17

    VÝHODY
    • Všichni měli práci.
    • Zákony byly jednoduché, jasné a přísné, platily pro všechny.
    • Kdo pracoval, dostával pravidelně 2x do měsíce mzdu nebo plat.
    • Pojištění bylo skutečně pojištěním, smlouvy jednoduché, srozumitelné i laikovi.
    • Levné a všem dostupné úvěry.
    • Získání bytu s nízkým nájemným (v mnoha případech i získání podnikového bytu).
    • Všechny srážky šly automaticky ze mzdy nebo platu a byly vypočteny vždy tak, aby člověku zbylo na důstojné vyžití.
    • Skutečně bezplatná lékařská péče, značně preferovaná prevence a očkování.
    • Výdej léků a léčiv jen za symbolickou částku 1 Kč.
    • Podpora mladých rodin, matek na mateřské, jakož i péče o zdravotně postižené, seniory a těžce nemocné. Nebyla taková zvěrstva jako dnes, kdy hodně lidí a dokonce i dětí umírá jen proto, že rodiče neměli na jejich léčbu, případně nepatřili k těm šťastným, kterým se včas podařilo peníze sehnat za pomocí ponižujících zdlouhavých sbírek mezi lidmi.
    • Bezplatné preventivní prohlídky a očkování dět, mnohdy prováděné lékaři přímo ve školních zařízeních.
    • Rozsáhlá sociální síť se skutečnou pomocí, kde neexistovalo, že by někdo zůstal na ulici, bez domova, bez pomoci.
    • Byla přísně trestána šmelina a lichva, kupčení a spekulace. Tyto činy se vyskytovaly velmi vzácně, především ve velkých městech.
    • Bezplatné školství od jeslí, přes mateřské školky až po VŠ. Obrovská podpora učňovského školství, kdy již v průběhu učiliště učni získávali praxi a zkušenosti přímo v podnicích, do kterých pak po skončení učiliště a získání výučního listu nastupovali.
    • Lepší kulturní využití volného času, jak dětí, tak i dospělých.
    • Téměř neexistovaly drogy a narkomani a zcela žádné herny.
    • Učitelé ve školách, ale i mimo školy, měli přirozenou autoritu, respekt a úctu, měli větší možnosti v postihování přestupků žáků a rodiče s nimi skutečně spolupracovali.
    • Policisté (tehdy příslušníci veřejné bezpečnosti) byli respektováni, měli větší autoritu a velmi vysokou objasněnost trestných činů.
    • Soudy všech stupňů byly daleko pružnější a řešily každý případ kompletně, tj. pachatel byl odsouzen zcela automaticky k náhradě škody a ta mu byla ihned a samozřejmě srážena z platu kdekoliv, kam nastoupil do zaměstnání, dokud vše nezaplatil.
    • Velmi nízká kriminalita způsobená tím, že pachatel věděl dopředu, že bude dopaden a škodu bude muset splácet. Tehdejší věznice (nápravné ústavy) nebyly jako dnes, kdy mnoho rodin nebydlí v takovém luxusu jako současní vězni v nich dnes.
    • Nízká kriminalita byla způsobená také tím, že v záznamech pachatelů jejich trestné činy byly uvedeny stále, a ačkoliv nebyly počítače a internet, přece jen o každém zločinci a jeho skutcích věděli všichni zainteresování a tudíž nebylo úniku do anonymity.
    • Existovaly funkční odbory, podnikové rekreace, dětské rekreační prázdninové tábory, zájezdy...
    • Mládež byla maximálně zapojována do mimoškolních aktivit.
    • Velmi nízké zatížení lidí státní byrokracií, většinu pracovních věcí řešila mzdová účtárna.
    • Relativně větší soukromí a svoboda (možná někdo namítne, že to není pravda, ale třeba si uvědomit, že díky dnešnímu zneužívání techniky např. mobilní telefony, kamerové systémy, internet, kreditní karty, účty v bankách, velké množství duplicitně vedených registrů, se kterými pracuje velké množství lidí, a děravým zákonům na ochranu osobních údajů, je sledovaní soukromí tehdy proti současnému sledování zanedbatelné).
    NEVÝHODY
    • Nebyly denně banány, mandarinky, pomeranče...
    • Dováželo se jen to, na co byly finance, tj. za peníze, které se utržily za vyvezené zboží.
    • Omezené cestování do zahraničí mimo tzv. NSZ, které bylo regulováno převážně z důvodu nedostatku zahraničních měn, kdy bylo preferováno dovážení zboží, které jsme neuměli vyrobit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte recht, pane, nic proti ničemu.
      Ale řeknu vám jedno, takovou demonstraci, jakou jsem zažil v prosinci 1989 /tuším, že to bylo v prosinci/, generální stávku, to už nikdy neuvidím.
      Nechápal jsem, kde se ty davy lidí berou.
      A teď mě řeknite, proč ti lidé šli do ulic?
      Když se měli jak prasata v žitě?
      Proti čemu vlastně generálně stávkovali?

      Vymazat
    2. Vandal7. listopadu 2017 19:31
      Přeci kvůli těm mandarinkám. P.K.

      Vymazat
    3. Zpověď bezdomovce7. listopadu 2017 20:06

      Na Václaváku v XI/1989 jsem měl v rukou klíče od bytu, chaty, garáže a kanceláře. Měl jsem sytý žaludek! V teplém kožichu se mi zvesela cinkalo! A teď? Teď jsem hladný, nezaměstnaný, rozvedený, bez stálého příjmu a důchodu. Nemám z čeho platit výživné! Mám na krku exekuce! Mám prázdní ruce bez klíčů a nemám už čím cinkat. Jsem otrhaný, chodím v otřepaných sandálech a s holou prdelí! Občas přespávám u charity!
      Děkuji Ti, Havle, že jsi se o mně tak "hezky" postaral za mou blbost!!! "Děkuji" všem politickým politrukům a zrádcům národa z protilidových vlád po roce 1989!

      Vymazat
    4. Byrokratický režim nadiktovaných aparátčíků, naprosto odtržených od lidí, který sázel na pendreky a okupační armádu se prostě lidem nelíbil od začátku. A když už všechny okolní soc.státy se vymanili ze sevření aparátů jedné strany, tak lidi dostali odvahu i u nás. Také jsme zvonil a nelituji toho. Spíš mne sere, co jsme dopustili potom!!!

      Vymazat
    5. Vandal 19:31
      To dnes už asi neví pořádně nikdo. Co si pamatuji, tak většinou to byly s odstupem doby takové obecné a dětinsky naivní věci, jako "proti cenzuře", "proti propagandě", "proti vládě jedné strany", "za demokracii", "za svobodu slova", "za svobodu pro disidenty", "za to, aby bylo lépe",...

      Každopádně s plným žaludkem, právem na práci, právem na bydlení a bez dluhů se asi rebeluje snáze než po právě skončené noční šichtě mezi agenturními Rumuny a Ukrajinci, přežívajíc od výplaty k výplatě v tržně nájemním bytě a svázaný dluhy až do důchodového věku(i přes jeho trvalé zvyšování).

      Vymazat
    6. 19:17 Tyhle staré bláboly už asi ani tady nikdo nežere.

      Vymazat
    7. 21:24
      Zavří hubu havloidní zblblo!!!!!

      Vymazat
    8. 22:01 Tak pardon, ty jsi asi jedinej, kdo na tohle ještě skočí.

      Vymazat
    9. Možná se budete 19:31 divit /dělal jsem tehdy na Kladně a nešel jsem/, tak takových
      75-80% tam bylotenkrát jen na čumandě, a hodně si jich teď nadává do idiotů.

      Vymazat
  6. Deset velkých hříchů českého parlamentu7. listopadu 2017 19:20

    (zdroj: www.novarepublika.cz/2017/09/zprava-o-stavu-demokracie-v-cechach.html#more)
    1. Schválení církevních restitucí, navíc s pomocí (nepravomocně) odsouzeného „poslance“, v jejichž rámci dostaly majetek i náboženské společnosti, které v Československu před r. 1989 neexistovaly nebo nepůsobily..
    2. Solar baron Act (zákon) nadiktovaný poslancům přímo zainteresovanými „podnikateli“, který zavedl pravidelné státní dotace soukromým výrobcům elektřiny a pro stát vyšší výkupní ceny elektřiny ze solárních zdrojů než jsou prodejní ceny spotřebitelům.
    3. Protiústavní zákon o exekucích zavádějící vymáhání práva soukromými osobami s právem zisku a umožňující exekutorům zabavit při výkonu exekuce věci jiné osobě než dlužníkovi.
    4. Protiústavní zákon o vstupu úředníků do obydlí bez povolení soudu za účelem kontroly topenišť.
    5. Protiústavní zákon o vstupu do obydlí policíí bez příkazu soudu za účelem hledání legálně držených zbraní.
    6. Protiústavní zákon omezující zakládání politických stran a diskriminující činnost malých mimoparlamentních stran.
    7. Protiústavní zákon umožňující úředníkům (ČOI) vstup do uzavřených obchodních prostor (i násilím) bez povolení soudu a v nepřítomnosti majitele.
    8. Protiústavní zákon umožňující úředníkům (ČOI) vystupovat při kontrolách pod falešnou identitou.
    9. Protiústavní vysílání jednotek Armády České republiky do zahraničí na dobu delší než 60 dnů.
    10. Schválení dohody CETA (liberalizace obchodních vztahů EU a Kanady), která umožní nadnárodním korporacím žalovat státy i celou EU a nadřadí zájmy a zisk korporací nad zájmy i legislativu států (náhrada za odmítnutou TTIP).

    OdpovědětVymazat
  7. Komunisté marně hledají čím by mohli zaujmout své případné voliče.
    Přitom stačí zapnout televizi a náměty se jen hrnou. Buržoust a pravičák se s těmi stíny kapitalismu nerad chválí. Ale naštěstí je tu bulvár a snaha o ziskání pozornosti, kde se nabízí tolik potravy pro propagandu a následné srovnavání, zda to bylo možné v tom "zločinném komunismu". Protože dnes už je spousta lidí, kteří toho moc neví ale o to víc slintají pravičácké lži.

    OdpovědětVymazat
  8. Já bych doplnil, že porážka kapitalismu je nevyhnutelná !

    Kapitalismus není reformovatelný. Člověk člověku se stává vlkem. Je to systém vykořisťování člověka člověkem, a to, když nám za "totáče" vtloukali do hlavy na politických školeních, tak jsme se tomu všichni smáli, ale Marx tím řekl nejdůležitější svoji tezi, která je naprosto přesná, objektivní a nesmrtelná. Tohle nemůže nikdo spolehlivě vyvrátit.

    Socialismus, tak, jak jsme ho zažili, naopak reformovatelný je.
    Socialismus je vyšší společensko-ekonomický řád. Nejen podle Marxe, ale i podle některých lidí, kteří se vraceli z kapitalistického světa do Československa a toto mi tvrdili, protože zažili na vlastní kůži, co dokáže zvířecí honba za ziskem, bezbřehý individualismus, bezohlednost a ignorace veřejného zájmu.
    Například takové centrální plánování v tržním prostředí není vůbec na škodu. Naopak je to ohromná výhoda a téměř ekonomický zázrak, který vidíme dnes v Číně.
    Jakékoli funkční socialistické systémy - viz. Jugoslávie, byly okamžitě udušeny a zničeny. Proč asi ? Na Čínu si ale soudruzi kapitalisti netroufají, že ?
    Mrzí mne pouze jedna věc, že KSČM vůbec tržní socialismus neumí, ani nepropaguje a je totálně zkostnatělá, jako ten debilní Brežněv v minulosti.
    KSČM vyhovuje současný stav. KSČM je řízená opozice, která nemá vůli cokoli změnit. Je to zbytečná strana, podobně, jako soc.dem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně to někdo zmínil. Ano, v Číně vládnou komunisté, mají tam státní, družstevní i soukromé vlastnictví a KS Číny vše pevně drží v rukou. Lidé jsou motivováni - Čína first!, jsou hrdí na svou vlast a na to co dokázali. Podobné hrdinství panuje i v Rusku. U nás skončilo 22.8. 1968 a 31.12. 1992 (rozpadem Československa). Všem, kdo chtějí bojovat za zničení kapitalismu, doporučuji prostudovat závěry sjezdu čínských komunistů. Mají plán rozvoje až do r. 2049 ne jako naše partaje do příštích voleb, po kterých se odejdou vlet do opozice, místo aby něco pro lidi udělaly, jak slibovaly před volbami), kdy budou slavit 100 let vzniku ČLR. Co budeme slavit my 28.10 2018?

      Vymazat
    2. Anonymní7. listopadu 2017 19:53
      „Já bych doplnil, že porážka kapitalismu je nevyhnutelná ! …. Marx tím řekl nejdůležitější svoji tezi, která je naprosto přesná, objektivní a nesmrtelná. Tohle nemůže nikdo spolehlivě vyvrátit.“
      Ten Marxův kapitalismus, už byl nejspíš poražen. Současný systém, kdy určující silou není výroba, ale finančnictví odtržené od reálného byznysu, si asi ani ten Marx neuměl představit. P.K.

      Vymazat
  9. Chceme-li kapitalismus odstranit, musíme jej napřed ochromit jeho vlastní zbraní, demokracií, kterou vylepšíme ve svůj prospěch! Především pranýřováním nositelů kapitálu parazitické sekce(Soroš, banky, Bakala aj.) Mírnou podporu zachovat domácím(Babiš a dalším Baťovského stylu, začínajícím) Důležitá bude propagace kolektivních držitelů místních podniků, jejich zakládání, včetně "kampeliček" a hrubým nátlakem(i jmenným) diskreditovat nebankovní půjčky a jinou úrokovou "židárnu". Revoluci odmítám, neboť úspěšná bývá, když je národ na dně a tím je snadné naletět falešným vůdcům, viz VŘSR ale to je kapitola, kterou si tento měsíc ještě "užijeme".

    OdpovědětVymazat
  10. Podívejte se Komunisté, levičáci a dělnická třído.
    Mám pro vás dvě zprávy, jedna je skvělá a ta druhá je špatná.
    1. S největší pravděpodobností,komunismus opravdu zvítězí na celém světě.To je na základě ekonomických zákonů absolutní jistota. Jedinou překážkou by mohlo být, že si s námi jako s živočišným druhem vytře AI anální otvor/jak mimochodem varuje S.Hawking/. Takže jetli tohle ustojíme, tak vězte, že komunismus nastane ve chvíli, kdy stroje budou schopny samy vyrábět a opravovat stroje. Nebude to hned ,počítám ještě tak minimálně 1000 let.
    Nebude k tomu zapotřebí žádné revolta, žádné marxleninské poučky ani žádný proletariát.
    Žádný proletariát - už vám to dochází ? Nebude koho vykořisťovat, budete nadbyteční a nežádoucí. Myslíte že fantazíruji ? Máte na to abyste to domysleli ?
    Víc nenapovím, mohla by vás z toho bolet hlava a zítra byste nebyli schopni plnit náročné úkoly budování kapitalismu vzhůru ke komunismu.
    Čest.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, nějak mi tam ale chybí, pro koho ty stroje budou vyrábět. Že by na sklad? To asi ne, že? Takže asi pro lidstvo, které by se dál už jen učilo v dějepise, že kdysi museli domy stavět lidé, kterým se říkalo zedníci a rohlíky pekli také lidé, kterým se říkalo pekaři. Obecně se jednalo o proletariát, který už je jen historickým termínem, podobně jako lovec mamutů.
      Do značné míry by bylo možné převzít práci stroji nikoli za 1000 let, ale už dnes. Ovšem není vůle. Lidé osvobození od práce by najednou měli spoustu času přemýšlet a třeba by se začali zajímat o to, kdo tahá za ty nitky, které hýbou veškerým děním.

      Vymazat
    2. 22:58 Tak to se těšte až s vámi většina nezaměstnaných vyběhne kapitalismus ztratí veškerou podporu. A komu budete ty výrobky prodávat?

      Vymazat
    3. 22:58-potom budeme znovu rozbíjet stroje, aby nám nebraly práci, než najdeme "velim" a je jedno zda velim strojní nebo velitele "lidské", trastu.

      Vymazat
  11. JK7. listopadu 2017 23:56
    Anonymní8. listopadu 2017 0:17
    Miroslav Povolny8. listopadu 2017 0:37
    Člověk jim nastíní zářnou komunistickou budoucnost a soudruhům to není po chuti :-) kucí ve vás aby se jeden vyznal.
    "Hm, nějak mi tam ale chybí, pro koho ty stroje budou vyrábět. Že by na sklad? "
    A proč na sklad ? Máte tak malou představivost, že musíte pokládat tak dětinské otázky? Stroje budou produkovat jen tolik aby to stačilo na uspokojení potřeb a tužeb globálních elit, nebo chcete-li "elit" Nebojte globálně práce pro pár desítek milionú IT inženýrů,lékařů, kuchařů a snad i chův se asi najde ale to bude tak všechno. Proletariát ale i střední vrstvy nebudou potřeba, tak se nechají "zmizet". Já vám nenapíšu co si pod tím "zmizet" máte představit - zkuste zapojit mozek kolik je možností a to si pište, že už dnes elity na podobné téma vedou tajné diskuse.

    OdpovědětVymazat
  12. Miroslav Povolny8. listopadu 2017 0:37
    Tedy pane Povolný, při vší úctě, argumentujete jako 10-ti leté dítě. S manipulací lidí vašeho ražení to budou mít elity v budoucnu snadné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:12- Buď máte "dlouhé vedení" nebo vyměňte svíčku. Kupodivu to platí i pro 21:42.

      Vymazat
    2. "argumentujete jako 10-ti leté dítě." - To je
      na tom pan Povolný ještě skvěle! To když se dali soudruzi do kritiky vývoje polovodičů ("Počkáme si až na CELOVODIČE"). Ekonomické rozvahy o těžbě Lithia, jež na poslední schůzi sněmovny soudruzi předváděli, svou úrovní od oněch dřevních dob nijak nepokročily. sck

      Vymazat
  13. Anonymní8. listopadu 2017 0:17
    "Tak to se těšte až s vámi většina nezaměstnaných vyběhne kapitalismus ztratí veškerou podporu."
    Bude to probíhat postupně, žádné šoková terapie, jak se mylně domníváte. Lidé tomu budou zpočátku fandit a tleskat. Zdá se, že žijete v zajetí starých schémat s tím vaším neustálým omýláním kapitalismus vs socialismus.

    Zmizením smyslu peněz a hodnoty zmizí i smysl politiky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:25- nebojte, dost lidí tomu rozumí jako Vy a snaží se aspoň bránit scénáři.

      Vymazat