Reklama

.

.

úterý 7. listopadu 2017

VŘSR (úhel pohledu konzervativního křesťana a demokrata, pozn. red. I.D.)


Stanislav Novotný
7. 11. 2017
Je jí 100 let - tzv. Velké říjnové socialistické revoluci. Desítky let jsme poslouchali kánonické nesmysly o osvobození proletariátu z jeho okovů. O položení základů ráje na zemi. Všechno se to mělo stát v zemi, kde byl proletariát marginální a kde jej bylo nutno vytvořit zbídačením rolníků a rudým terorem. V zemi, kde musel Lenin v Dubnových tezích přepsat marxismus, aby realizoval to, co se dle základního teoretika nového světa, nemělo v Rusku vůbec uskutečnit.



Ale proč takový obrat? Proč Lenin musel dojít k závěru, že v „v nejslabším článku imperialistického řetězu“ dojde ke změně. Protože byl zaplacen. A dobře. Byl zaplacen německou vládou a jeho financování, stejně jako financování celého revolučního cirkusu nedobrých klaunů, zařídil jistý I. L. Gelfand (krycí jméno Parvus). A nejenom on, byla zde celá plejáda lidí, u nichž je dosti patrné, že upřímné přesvědčení bylo pro ně méně důležité, než peníze. Však také obsadili posty rudých komisařů a zrazovali to nejdůležitější – lidi. Mezi nimi samozřejmě vysoko ční L. D.Trockij.

Rusko bylo revolučně vydrancováno. Mnoho z těch, kteří neměli ani ponětí o nutnosti jakési revoluce, bylo zavražděno. Do USA odjely lodě se zlatem, často importovaní revoluční funkcionáři platili obilím či kožešinami jenom proto, aby se to prokazatelně hmatatelně cenné dostalo do těch správných rukou. A hlavně koncese! Zaplatili jsme vám, tak předejte nemovitosti, infrastrukturu, suroviny. Jak prosté. Rozdělit si staré Rusko a oligarchicky bohatnout.

Ale svět není tak jednoduchý. Vznikl SSSR a udržel se. A do značné míry Západem vytvořený SSSR se zkonsolidoval jako supervelmoc, vyhrál válku a vyvezl revoluci, kterou vlastně zaplatil z naprosto zištných a mocenských důvodů úplně někdo jiný. Dovezl ji i k nám a bylo nám z toho dost smutno. Ale vyrostla také Amerika. Vyvažovala, soupeřila a nakonec vyhrála. Ale došla k závěru, že velká bere vše, a to také nebylo dobré.

Kde jsme vlastně na té šachovnici teď? Filosof Ivan Soloněvič říká, že revoluci dělala v Rusku druhořadá inteligence posledních 100 let, popř. advokáti 4. řádu jako byl Kerenskij. Nebyli to tedy géniové jako Dostojevskij či Mendělejev. Ty by to ani nenapadlo. A Soloněvič dokonce litoval, že vedle Mauzolea nestojí socha neznámého profesora. Chtěl tím v podstatě říci: pomník člověku, jenž nikam nedohlédl. Jak trefné. Dávejme, prosím, větší pozor na ty naše „myslitele“ a zkoumejme jejich finanční zdroje. Trockistů a jejich barevných revolucí už bylo opravdu dost.

A také si dávejme pozor na majdany všeho druhu. Na počátku zní věty opojně, někdy i múzicky. Ale pak zjistíte, že den demonstrace pro nezaměstnaného účastníka protestu na Majdanu stojí 100 USD. A že Angličané platili své hochy už v únoru 1917. No a náhle za vás někdo prodává lithium, vyváží černozem, zbavuje vás potravinové soběstačnosti či vlastní energetické politiky. Říká vám s kým smíte a s kým nesmíte obchodovat. A hlavně, že tu vládu za vás zařídí sám. A co ty naše zlaté ziskovky živené zvenčí? Chcete je? Revolucionářům také plynuly ze zahraničí značné sumy. A stačily na to, aby rozvrátily armádu a nakonec celý stát.

Tak bohužel vypadá normální svět. Všude nástrahy, protože mocenské skupiny bojují, státy bojují, jedinci bojují. Pravda, není na to hezký pohled, ale je to tak. Bezmezně věřit svým politickým spojencům, nechat se jimi zkorumpovat či vydírat a vydávat tak všanc ty, které představuji a mám i chránit, je trestuhodné. Jidášova agenda má vždy jen jedno vyústění.

Po východních převratech stála Ruská federace dlouho na hanbě, ale dala se opět dohromady. Není to už SSSR a nemůže mít dřívější ambice. VŘSR je v Rusku mementem a bojování ideologicky minulých válek nedává z naší strany žádný smysl. Buďme především na své straně. Jsme Češi a Středoevropané. Vrátili jsme se tak trochu do bismarckovských dob a musíme najít sami sebe. VŘSR je pryč a my máme vlastní zájmy.

VŘSR zvítězila mj. také proto, že car Mikuláš II. nebyl schopen jednat jako vůdce. Vydával se za hospodáře země, ale když bylo nutno řešit kopec sociálních a strukturálních problémů po roce 1905, nastrkoval jiné figury. Nebyl schopen čelit anarchistickému terorismu, řádění cizích tajných služeb a nebyl schopen postavit se za svého nejlepšího premiéra Petra Stolypina. Prakticky jej tak vydal atentátu napospas.

Co vám to připomíná? I my máme premiéra a ministry. Ale toho současného prvního z prvních nepošlete v noci samotného ani na suchý záchod v lese. Ale kde je ten, kdo ponese odpovědnost, kdo se popere za skutečné české zájmy, za dobré vztahy k velmocem i našim sousedům, kdo nebude bojovat cizí ani minulé války. Potřebujeme vládu, která zastaví další dehonestující kolonizaci ČR. Dámy a pánové v politice, myslete na občany a sestavte takovou vládu. Na nic se nevymlouvejte. Je to jednoduše vaše práce. V Rusku se hrálo mnoho her, Rusko dokonce vítězilo ve válce a náhle přišel rychlý konec. A Němci zase zaplatili revolucionáře proto, aby vyhráli I. světovou válkou, ale nakonec jí prohráli. Málokoho z tehdejších hlavních protagonistů napadlo, jak šílené následky ponesou za svou bohorovnost. A vy, kteří máte tu možnost, naznačte i bruselským, že žádný strom neroste do nebe.

16 komentářů :

  1. Články mají být provokativní, abychom se zamyslili nad vlastními jistotami a možná stereotypy. Rád bych byl objektivní, jenže slova mají svoji konotaci. A také tytéž věci z různého úhlu pohledu vypadají jinak. A věci stokrát ohmatané a důvěrné známé se jeví jinak nám a jinak někomu jinému. Každý ví jak je těžké cizímu stručně charakterizovat někoho nám dobře známého. Na minulosti se neshodnem, zkusme se shodnout na budoucnosti, ta je důležitější.

    OdpovědětVymazat
  2. Ale, ale pane Novotný, přece by jste sám sobě nevěřil. Víte jak žili lidé za cara ? Nemáte ani ponětí,VŘSR byla pro ty lidi vysvobozením, konečně se z nich stali lidé a přestali být majetkem cara a jiných blahorodí. V dalším životě by jste se měl vrátit do carského Ruska jako mužík.Pak by jste asi pochopil jak se tam ti lidé měli a co pro ně znamenal konec cara.Ono se to plácá u plného talíře vepřového a knedlíků.Nakonec by vám možná stačilo pobýt dva měsíce mezi našimi bezdomovci a užít si s nimi jejich svobody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s vámi!
      Autor Novotný zde - zřejmě z osobních (světonázorových) důvodů - podává zkreslující obraz.
      Ani únorová a ani říjnová revoluce nebyly postaveny jen na úsilí svých vůdců. Obě měly širokou podporu mezi lidem obecným, protože situace v Rusku byla po První světové otřesná. A právě tento marasmus, do kterého je zavedl i systém ruského samoděržaví je revolucionizoval. A to je ještě čekala občanská válka a intervence zahr. sil i domácích sil odporu.
      Hovořit proto o tom, že VŘSR přinesla zbídačení rolníků, aby z nich nadělali proletariát, je zcela mimo historický kontext, a skutečnost.
      Nesouhlasím ani s dr. Davidem v tom, že (takové) články mají být provokativní.
      Mají se především vyznačovat objektivitou a nezaujatým popisem událostí v dobovém vnitro- i mezinárodně-politickém kontextu.
      Jinak představují jen subjektivně podávaný narativ událostí, které pohnuly světem, a nejvíce Ruskem samotným.
      To aby se jako zaostalý obr "ve slaměných opáncích" vydalo na extrémně složitou a "trnitou" cestu. .. a po čase zaujalo pozici i mezi respektovanými mocnostmi.

      Vymazat
    2. 15:25 Ano to je pravda lidé v Rusku žily příšerně za cara.

      Vymazat
  3. Přečetl jsem jen úvod a hned mi bylo jasno. Spíš už předtím, jen jsem doufal, že mě ten panbičkář něčím překvapí. Nepřekvapil.

    OdpovědětVymazat
  4. Ať článek čtu od shora nebo ze spodku, nechápu vaše rozčilené reakce.

    OdpovědětVymazat
  5. Jak je starý pán Novotný? Viděl on film Ruský zázrak? Těšili jsme se na záběr, jak se carská rodina koupe v moři.

    V roce 1982 jsem byl na Ukrajině. Navštívili jsme dům jednoho horníka. Všemu, co měl, jsme se mohli zasmát. Ten horník byl svým majetkem nadšen. Bůh ví, jak se jeho rodině žilo za cara?

    Být na místě pana Novotného, tak bych mlčel dokud nevysvětlí, kde zmizelo 5 bilionů korun a proč každoročně umírá na ulici stovka zbídačených bezdomovců.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:40- Vy jste se smáli výdobytku horníka za socializmu? Ale jen tajně jistě, aby to nikdo neviděl. A ta úvaha o předcích za cara je také dobrá! Přežili revoluci, když měli potomka, ne každý se dočkal potomků a co když měl dědu "s modrou krví"? Otázku na 5 bilionů zodpověděl: např.platem 100dolarů majdanistům denně. Máme také lépe sledovat toky peněz a Vy pozorněji číst.

      Vymazat
  6. Velmi pěkný článek, děkuji panu Novotnému za shrnutí a panu Davidovi za převzetí.
    Jenom v titulku nemuselo být "konzervativní křesťan", čtenáři si zbytečně dělají předsudky.
    Zní to jako ten, kdo nás ohlupuje, okrádá a vraždí, viz. zítřejší české výročí.

    OdpovědětVymazat
  7. To je tak objektivní analýza , že se ani nedivím, že to levouni a bolševici nebudou schopni strávit.
    Vy kteří máte historii Ruska a CCCP naštudovanou z Rudého Práva, VUMLU a PŠM se ani nenamáhajte s reakcí. Mám v Rusku rodinu takže o tom vím asi 100x víc než vy.



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když toho tolik víte,tak proč to seriozně zde nepublikujete?

      Vymazat
    2. Anonymní7. listopadu 2017 21:56,
      A co bych z toho měl ? Myslíte jako dobrý pocit, že jsem přesvědčil jednoho nebo dva marxisty tady na NR ? /a to kdo ví jestli ?/ To mi za tu námahu opravdu nestojí.

      Vymazat
    3. 22:39 - Aha, zas jeden chytrej trouba, kterej nic neumí a jen se vytahuje. Mám v Rusku rodinu... 100x víc ... hahaha. Ostatně marxista není víra, marxisty nemusíš přesvědčovat, s marxisty se argumentuje a ty zjevně argumenty nemáš.

      Vymazat
    4. Anonymní7. listopadu 2017 22:49
      Moje jediná diskuse s marxistou za totáče skončila jeho ujištěním, že mě sice neudá, ale jestli nepřestanu tak mi rozbije držku.
      Ty mě marxistický troubo vykládej jak se s marxistou argumentuje

      Vymazat
  8. Pan Stanislav Novotný napsal tuto větu: "Všechno se to mělo stát v zemi, kde byl proletariát marginální a kde jej bylo nutno vytvořit zbídačením rolníků a rudým terorem." Takže se dozvídám, že ruský venkov žil v dostatku a že petrohradské i moskevské obyvatelstvo i dělnictvo na tom nebylo o nic hůř. Jistěže spolu s vojáky na frontách. Pan Novotný asi nepochopil, že revoluční situace vzešla z Petrohradu, tedy z centra a trvalo prakticky do podzimu, než se zrevolucionoval i venkov, že tohoto pohybu se nakonec ujali bolševici, tak získali a dále udrželi moc a k tomu žádný proletariát vytvářet nepotřebovali. Stačila válečná bída a nouze, kterou nakonec na sklonku poraženého Rakouska-Uherska do jisté míry zažili i naši předci. Pan Novotný je buď absolutní tupec, nebo čísi propagandista, když tvrdí, že bolševici potřebovali proletariát, zatímco jim naprosto stačila revoluční situace, zhroucení všech forem předchozí a následující moci. Nebo je intelektuálem, který nás zkouší, nebo jen žertuje?

    OdpovědětVymazat