Reklama

.

.

sobota 16. prosince 2017

Adventní příběh o tom, jak nám Rus čtyřicet let kradl kola z kočárkárny

Stanislav Blaha
16.102.2017 E-republika

1977:
“Soudruzi, padají vám omítky.”
“To chcete zpátky ten odporný kapitalismus, v němž Masaryk střílel do dělníků?”

2017:
“Pánové, padají vám mosty.”
“To chcete zpátky ten hnusný komunismus, v němž nám Rus kradl uran?” 



“Dezinformace je zbraň v nové neviditelné válce. Jak funguje celý systém, kdo šíří fake news v Česku a jak se loví trollové?” zeptali se autoři tohoto dezinformačního materiálu, v němž web “Aktuálně.cz” z Bakalovy stáje Economia přesně popisuje metody, kterými je či bude český uživatel internetu v rámci nové studené války s Ruskem otevřeně či skrytě cenzurován, aby jej zakončili optimisticky: “Celý internetový ekosystém stále čelí pokračující výzvě a musí se pokusit přijít na nové formy, jak na internetu zajistit neutralitu, jak zajistit, že přístup k informacím bude po celém světě svobodný a otevřený.”


“Kdo žije z ruské reklamy, je otevřenější?”
, zeptal se mě jeden z diskutérů na mém twitterovém účtu, když jsem tento materiál kritizoval jako útok Bakalových médií v rámci konkurenčního boje s Parlamentními listy a alternativními weby o čtenáře a podíl na reklamě.

“Ruské reklamy je na českých webech jako šafránu, zato otevřené i skryté reklamy korporátek, NATO, EU, Izraele a Saúdské Arábie jsou plné, je jí tam dnes už mnohem víc než seriózního zpravodajství,” odpověděl jsem mu. “I kdyby to byla pravda, tak naše země za EU rozkvetla a je to vidět na cedulích na nádražích, mostech a divadlech rekonstruovaných z dotací EU,”napsal mi ten dobrý muž. Na moji námitku, že pro příjemce eurodotací a eurožvanily země sice rozkvetla, ale že milion lidí v exekuci a statisíce nezaměstnaných, zaměstnanců s žebráckými platy a bezdomovců mají o kvetoucí zemi jinou představu a že za komunistů sice padaly omítky, ale teď padají mosty, jsem se dozvěděl, že jsem demagog a že tu Rus jenom všechno rozkradl.

Tak mě napadla taková paralela:

1977:
“Soudruzi, padají vám omítky.”
“To chcete zpátky ten odporný kapitalismus, v němž Masaryk střílel do dělníků?”

2017:
“Pánové, padají vám mosty.”
“To chcete zpátky ten hnusný komunismus, v němž nám Rus kradl uran?”*****

Je to taková ta situace, jak těsně po “sametu” potkáte souseda na svém kole, které se vám v noci ztratilo ze společné kočárkárny, chystáte se mu to řádně vytmavit a pak nevěříte svým uším: “Není to tak, jak si myslíš, sousede. To Rus tě čtyřicet let okrádal. Já si tu naši kočárkárnu poctivě zprivatizoval.”

A teď, skoro třicet let po převratu, kdy už jsou všechny naše společné “kočárkárny” zprivatizovány a naše “bicykly” a “kočárky” posloužily jako počáteční kapitál pro novou třídu středních až gigantických zbohatlíků, začíná přituhovat. A pojmy jako “svoboda slova, “svobodné volby” a “lidská práva” začínají čím dál více šustit papírem.

- - -

Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 450 Kč. Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!

Související články:

149 komentářů :

  1. Mosty padají, protože jsou z doby bolševické kreatůry. Ohraná deska o střílení za l.REPUBLIKY je mimo dobu socialistické rovnosti, taková Čína ví jak se má střílet do lidí na náměstí Nebeského klidu a v CCCP bylo Tambovské povstání a u nás po měnové reformě Plzeň a v 1969 Brno atd. Jenom vím, že každý Rusák kradl hodinky i Čechům při osvobozování tehdejšího našeho státu, který už osvobodit dnes nejde, protože by se Češi museli osvobodit sami od sebe. Taková chátra, co i sem na NR píše je vizitka toho, co ten socialismus napáchal zla a škody jenž už nejde napravit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:16 Vážený, bez urážky, víte h....

      Vymazat
    2. Máte pravdu a souhlasím, občas sem píše opravdu chátra...

      Vymazat
    3. 12.44 Je to nejspíš jenom nějaký provokatér - TROLL... Nejspíš nemůže rozdýchat, že za socíku musel i on pracovat...

      Vymazat
    4. 12:16 Mosty padají protože to kapitalisté neopravují a pro Český národ nic nebudují. Jo máte pravdu kapitalisté a jejich poskoci to je chátra.

      Vymazat
    5. 13:00 ty čůráku,je mi 60 a za toho tvého socialismu jsem chodil do práce ve Škodovce stejně jako dnes. Tenkrát jsem měl tak cca 2,3 tis.a dnes 40000 kaček. Tenkrát jsem živořil a dnes jezdím kam chci na dovolenou. Není to dovolená s Andělem, tedy na hrazi rybníka ale i Thajsko, anebo Egypt,. Strč si toto svého komunistu do prdele a styď se zato, že jsi ve svém životě jen kradl a natahoval ruku jak nějakej cikán

      Vymazat
    6. Správně ty kreativní blbe z prvního místa 12.16. Správně jsi to napsal. Sám jdi důkazem, co ten socializmus napáchal za škody, když se tehdy měli dobře i takové roury a lopaty, jako jsi ty. Na starý kolena ses dohrabal k počítači, v nějakém kurzu ses vyučil ťukat do klávesnice, a svobody zneužíváš jen k tomu, abys oplzle urážel, a nadával. Když už fyzicky nejsi k ničemu, tak když se občan snaží být ještě společnosti prospěšný a užitečný, odpovídají tomu i jeho aktivity, ale jsou tací důchodci, kteří dřepí od rána do večera u počítače, a jen oplzle uráží, haní všechno, na čem pracovali jejich otcové ( i oni sami) - to jsou úplně bezcenní, sprostí magoři, ale jejich umístění někde v léčebně by bylo příliš drahé, a neúčinné, protože tenhle druh zapšklých psychopatů vyléčit stejně nejde. Ztráta času a škoda peněz. Správně tomu vnuci pořídili počítač ( aby vzteklý dědek neotravoval) a dědek dřepí a nadává. A zabaví se, ani do hospody nejde.Dědek s počítačem vyjde každé rodině levně. Tak - přesně ty jsi důkazem, že socializmus udělal velkou chybu, že měl lidi k zodpovědnosti a solidnímu životu. Měl jim dát denní dávku mediálních hrůz a oplzlostí, soutěže miss a různé kašparské ceny, hnusné televizní pořady nakupované v západní kulturně mrtvé stoce, jako jsou všechny ty žvatla šou a podobné sračky a seriály, které lze připisovat do nekonečna, a zaměstnat na tom tisíce protekčních parazitů ( rádoby umělců) s americkými jmény, a sypat do toho hromady peněz, dále měl dát všem rourám namísto práce bulvár, který by je uspokojoval vypadlými ňadry, rozkroky a prdelkami, a denně by je informoval, kde všude mají tyhle prdelky byt( Florida, Miami, a další destinace) a kde si bužírují a rozhazují těžce vydřené peníze - které neměl socializmus strkat na takové blbosti, jako byla výstavba sídlišť a statisíců bytů, ale jen na kraviny, jako se vyhazuje dnes. Tím se socializmus dopustil na občanech pochybení - měl se na ně totálně vysrat, sebrat jim práci, bydlení, a zkurvit jim kulturu, zdravotnictví a školství, Pak by byli chrochtali blahem mnohem dřív, než po roce 1990. Ano, máš pravdu.

      Vymazat
    7. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    8. 13.48 Ty úde, V roce 1989 byla Otčina nezadlužená, její zahraniční bilance byla aktivní. Dnes je to rozkradená, vykradená, zúmyslně beznadějně zadlužená země. Tenkrát jsi pře embarga byl spolumajitelem národního majetku, dnes zrádci vyrobeného dluhu u cizáků... tak si jezdi za kurvama do Thajska, dokud ti tvůj menší brácha ještě stojí a jásej nad neštěstím našeho národa a naší Otčiny. Doufám, že si dovezeš alespoň nějakou příjici. Jsem totiž přející. Znal jsem pár bolševiků tvého smýšlení - vesměs šlo o Slováky do Čech naplavené za Husáka, nebo z Moravska.

      Vymazat
    9. to 12:16
      Potvrzuji, že máte pravdu, píše tady opravdu chátra a vy to jako její představitel přece musíte dobře vědět.Rusáci, kradli hodinky čechům, ba ba, dnes už nemají co u nás ukrást
      a hodinky už vůbec ne protože hodinky, které dnes vyrábějí jsou na technologické špici a našinec ani na ně nemá kačky.

      Vymazat
    10. 13,48 - víš co, chytráku, odjeď si do toho Thajska nebo Egypta a už tam zůstaň ... takové dementy, co nechápou základní věci, fakt naše země nepotřebuje. Už jen tvé chlubení je z duše odporné, a způsob, kterým se vyjadřuješ, je ještě horší. Holt lopata zůstane lopatou za socíku i v kapitalizmu. Slušný morální člověk, i kdyby měl plat 50 tisíc a jezdil na dovolenou á 2 měsíce do exotických krajin, nemá potřebu to vyřvávat na internetu a nadýmat se a povyšovat. Je plno lidí, kteří mají vyšší platy a lepší dovolené, ale jsou slušní, pokorní a spravedliví. Ty k nim nepatříš a na 60 let projevuješ totální nezralost - je mi líto tvých dětí.

      Vymazat
    11. Ty ubožáku ve 12:16, vyčteš Rusum /voni to byli asi stejně UKáčka/ pár kol, nebo hodinek. Radši si zjisti, jak musela USArmy vyšetřovat rozkradení vlaku Maďarských židů, se kterým ujížděli náckové do Dojčlandu. V Rakousku je zhafli Patonovi "mlládenci" a vše uložili v Mnichově do skladů. A do půl roku to ti "mládenci" skoro všechno rozkradli! Možná si za "totáče" taky šmelil benzín a další zajímavé zboží, které se z kasáren dostalo na "trh". A pokud mluvíš o střílení, tak totéž, když USArmy prchala v Korei před Číňanama a hnali před sebou celý vesnice severokorejců, a z obavy, aby je číňani nerosvobodili, tak je postříleli z kulometů. Za pár roků budeš schopný vynášet Adolfa, jaký stavěl pěkný koncentráky a co lidí v nich našlo práci.

      Vymazat
    12. 18,04 - vskutku úžasné intelektuální veledílo, to jste vymyslel sám nebo vám radil pan Jakub Janda?

      Vymazat
    13. 13:48 Velmi zajímavé srovnání. Ještě by se slušelo uvést, jak si žili dělníci ve Škodovce o dalších 30 let zpátky. Abychom porovnali, jak se změnily existenční podmínky dělníků za 30 let socíku a za 30 let kapitalismu. Zvláště zajímavé by byly bytové podmínky, vybavení domácností, školy a školky, dostupnost zdravotní péče a rekreace, možnosti zaměstnání pro mladé, odchody do důchodu, kvalita potravin atd. Porovnávat vaší dnešní situaci s tehdejší je stejně debilní, jako porovnávat dnešní ajfouny s tehdejšími telefony s kolečkem a tvrdit, že jsou výdobytkem dnešního režimu.

      Vymazat
    14. Jestli si myslis, ze se ty dve rezimy srovnavaji podle Tebe,tak ja te srovnavam s mym sousedem, ktery za socialismu byl zamestnan jako technik v Ostrave a mel 9500 mesicne. Pri tom, ze inflace 10-tinasobne znehodnotila Kcs, nemas ani polovinu jeho platu. Meli bychom se skladat k tomu,abys mel aspon ten socialisticky prijem. Uz proto, jak cestujes, ja melani ne 1/3 jeho vydelku, jako jediny, kdo v r. 1966 vystoupil z KSC jsem byl az do konce socialisticke ery diskriminovan (a 58 dni ve vysetrovaci vazbe, 4 roky jsem nemohl pak cestovat) a presto jsem navstivil: Egypt, Recko, 5x Jugoslavii, Rakousko, NSR, Italii, Syrii, Libanon, soc.staty nepocitm a aspon 10x jsem byl a rekraci ROH. Posli mi svuj ucet, poslu Ti nejake penize, aby jsi se mohl podivat ted do sveta....aspon jako ja za socialismu.

      Vymazat
    15. Hele ty šedesátníku co pracuješ ve Škodovce, takovým lidem jako ty se říká pravicová lůza nebo chceš-li odpad. Píšeš, že děláš za 40.tis. Kč. To znamená, že jsi dělníkem. Tomu odpovídá ta výplata. Střední a vyšší management ve Škodovce bere podstatně více. Asi bydlíš v paneláku, který postavili tebou nenávidění komunisti. V lepším případě bydlíš v RD po rodičích. A lůza jsi proto, že do těch svých dnešních 60 let věku jsi vůbec nepochopil, že systém do roku 89 nejvíce chránil právě takové pitomce jako jsi ty. Chci však být maximálně objektivní, to znamená že na tvou jakoby omluvu musím konstatovat, že v KSČ bylo dělníků a obecně lidí s nižším vzděláním málo. Totéž se týkalo a týká jejich voličů. Do strany vstupovali hlavně vzdělaní lidé a vzdělaní lidé taky ty komunisty volili.

      Vymazat
    16. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    17. 13:48 tvoje úroveň je dána tím "čůrákem" na úvod. Žes' chodil do Škodovky za 2300 Kčs ve dvaatřiceti, tos' toho zrovna moc neuměl (ve dvaatřiceti jsem jako dělňas s D8 měl čistého 3400 Kčs). Co umíš dnes v šedesáti nevím, je možné, že Němci dobře platí i cvičené opice. Fakt je, že tolik a tak úspěšných podniků jako je Auto Škoda v republičce moc nemáme. Faktem taky je, že i totáč za jednu a půl generace zvýšil reálné mzdy, takže dnes bys' bral reálných tak 4000 Kčs a byl na tom stejně jako s dnešními 40 tisíci Kč. Možná ovšem, že by sis', kvůli západnímu embargu, do Thajska nevyjel. Pokud tam doopravdy vůbec jezdíš dnes.

      Vymazat
    18. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    19. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    20. A tady navzdory nadpisu článku, který je spíš nadsázkou, jsou i k dispozici interaktivní mapy s údaji o HDP na hlavu ve dvou obdobích tzv. první republiky! - https://byznys.ihned.cz/c1-65880470-cesi-nebyli-vzdy-chudaky-evropy-podivejte-se-do-dob-kdy-se-ekonomicky-vyrovnali-norum-rakusanum-a-valcovali-finy

      Vymazat
    21. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    22. Havloidchudáku , za novodobých překabátěných Estébáckých vlastizrádných sviní se totiž moc mostů nepostavilo , takže ty jejich nemůžou padat !!!! Ono všechno , co se tu v Havlově Zkurvystánu a Kalouskově Dokradestánu tváří jako jejich , tak bylo postaveno právě za těch "zlých" komunistů a od těhle se to dočkalo jen nových kabátů !!!! , na které jim vydřeli otroci západních diktátorů , parazitů a vrahů žijící v téhle kolonii.....ale to vy havloidsatanisti s vymydlenými mozky , nebo po jejich kastraci , fakt nemůžete vědět !!!Vám popřevraťákům už byly veškeré informace natolik selektovány , že údiv nad vaší debilitou by nebyl na místě !

      Vymazat
    23. 21:12 To je fakt! Švajc před krizí 8600 dlarů na hlavu, my maličko přes 3 litry, po krizi Švajc 8 360 doláčů na makůvku a my sotva 2,9 tisícovek na hlavu! Irsko a Finsko nás v roce 37 už předstihovaly taky! To teda bylo "premiantství" :D:D:D A to tu byli Němci! Jak je vyhnali, šli jsme tuplem do lejen! - https://interaktivni.rozhlas.cz/sudety/

      Vymazat
    24. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    25. Sjednocení nikoliv pod Kohlem, nýbrž pod Bismarckem pochopitelně:)

      Vymazat
    26. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    27. 21:29 To je přeci jasný! Za První republiky u nás tvořilo německy hovořící obyvatelstvo 1/4 z celkového počtu, ale tvořili téměř 2/3 HDP!! A to jsme nepatřili k žádným premiantům jak nám dlouhodobě lžou!! Cituju: "Mýtem je, že ČSR patřila mezi deset nejvyspělejších států světa. Nepatřila, v národním důchodu na hlavu byla na 17. místě, před ní byly všechny západoevropské vyjma Itálie a skandinávské státy kromě Finska, dokonce i poražené Německo a Rakousko." - http://nassmer.blogspot.cz/2014/03/jak-na-tom-byla-prvni-republika-ve.html
      Čili je logický, že když vyženeš tu 1/4 obyvatel, která se podílí na tvorbě 60% HDP, tak nemůžeš nespadnout mezi státy jako je Polsko, Pobaltí nebo Maďarsko! To dá rozum! Jen idioti v tom furt hledaj nějaký výmluvy a omluvy vlastního idiotismu!

      Vymazat
    28. Hermane, uveď zdroj svých blábolů. Je to Sudetendeutschepost?

      Vymazat
    29. 8:28 Požádej si svýho liliputího fýrera ať ti pořídí brejle:D:D:D

      Vymazat
    30. Vyspělost státu se posuzuje také podle neekonomických kritérií. Počet negramotných obyvatel klesl ze 7,39 % v roce 1921 na 4,06 % v roce 1930, v Podkarpatské Rusi za stejné období z 50,16 na 30,88 %. Kojenecká úmrtnost klesala, v roce 1936 činila 123,54 (počet úmrtí dětí do jednoho roku na tisíc narozených dětí), kdežto v sousedním Německu a Rakousku byla již o dva roky dříve 66, resp. 80. Horší byla v Evropě jen v Bulharsku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a Lotyšsku.

      V roce 1932 bylo v ČSR na tisíc obyvatel 25,1 posluchačů rozhlasu, v Rakousku 69,9, v Německu 61,6, v Maďarsku 37,2. V roce 1935 dosahovala průmyslová výroba jen 70,1 % své úrovně z roku 1929, obdobně se těžilo jen 68 % uhlí, vyrábělo se 44 % železa a 54 % oceli, vývoz celkově dosahoval jen 29 % objemu z roku 1929. Ostatní země se hospodářsky z následků světové hospodářské krize již vzpamatovaly.

      Jinak nevim co si toho blbe vůbec všímáš! Toto bylo původně odpovědí na kretenským cenzorem bezdůvdoně smáznutou hlášku jednoho vola tu, že prej jsme po válce byli na úrovni Západu! A že to tu zkurvili komanči s Rusákama! No zkurvili, no, ale žádný premianti jsme nebyli ani za tý "slavný" První republiky! Ba ani a Rakouska! Nás zasralo už to že jsme neměli to moře halt asi ...

      Vymazat
    31. Statistiku 8:48: Podle tvého měřítka jsou nejvyspělejšími státy takové Bruneje, Katary a Saudské, že?! No potěš noha. A co nmapř. státní a veřejný dluh? Patří také k "vyspělosti"?

      Vymazat
    32. 21:12 při srovnávání rozvinutosti států podle HDP je nutné vědět, z čeho tento ukazatel sestává. Patří tam např. i právní služby, poskytované dámám v USA, které nějaký, vesměs movitý chlap, plácnul přes prdel. Snad. Nevyjádřuje, při jaké pracovní době, za jakých sociálních a právních podmínek je dosahováno takového či jiného objemu produkce a služeb ... Ostatně, vy srovnávači, uniká vaší pozornosti, že od roku 1945 jsou USA doháněny a předháněny v kdejakém hospodářském parametru taky? Prostě, výhoda válkou nezasaženého území ztrácí na významu. Rozvoj Norska, jednoduché, narazilo ropu v pobřežním šelfu. Rozvoj Finska, Rakouska – těžili z postavení na rozhraní mocenských bloků. Výhody objektivní neutrality? Račte si ovšem povšimnout nejpodstatnějšího, totiž, jak se meziválečná ČSR ve svých z počátku skvělých hospodářských parametrech propadala po celou dobu své meziválečné existence. Víte proč? Důvody byly a jsou objektivní! Račte se dovzdělat, to co podle propagandy posuzujete, není popsatelné jediným, veskrze hrubě zjednodušeným ukazatelem, jakým je HDP.

      Vymazat
    33. 9:03 Tak je fakt že ten dluh tam neuváděj. Nikde. Je to škoda. Možná to nejde, kvůli umělým dluhům typu "válečné reparace", jako např. ty uvržené versaillskými nosatými gaunery na Německo a splatné až v roce 1966! Ty ovšem nacionální socialisté po uchopení moci škrtli. Nebo až po uši zadlužené Rusko! Jeho dluhy zase škrtli bolševici a tak bychom - fuj to je slovo!, radši klasicky hovorově - bysme mohli pokračovat. Mmch. i USA patřila k vysoce zadluženým státům do roku 1914! Po roce 1919 už to neplatilo:)
      Ale co se týká pojmu "veřejnej dluh" bůhví esi to existovalo. To je taky takovej terminus technicus, myslím spjatej až se zavedením nekrytých peněz někdy v 70. letech ... protže např. Hitler zrušil všecky dluhy a nechal spálit dlužní úpisy sedláků u banak a pod. a zavedl novou marku - http://svobodny-odpor.blogspot.cz/2014/08/jak-se-hitler-vzeprel-bankerum.html
      Jenže zas jiní autoři tvrdí že tím ten veřejný dluh jen dočasně zakryl a jediným jeho trvalým řešením mohla být vítězná válka, tak si vyber:D:D:D

      Vymazat
    34. 8:23 to dá rozum, říkáš. Kdyby ten tvůj byl na úrovni toho, k čemu se vyjadřuješ, neunikne ti, že ne čtvrtina obyvatelstva, ale 14,28 %, že netvořili 2/3 HDP, ale měli na jeho tvorbě pouze tento vlastnický podíl! Doplň si znalosti a procvičuj logiku. Nezbytný čas, raději mlč.

      Vymazat
    35. 9:38 Němců bylo 3 a 1/4 milionu. Celá ČSR měla 13,6 milionu obyvatel Činilo to přesně 23% obyvatel v roce 1920 - https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ceskoslovensko#Prvn%C3%AD_republika_1918%E2%80%931938

      Bych se nehádal vo to prostě, páč Čech nebyl na průmku připravenej, nebyl! Náš průmysl ať se nám to líbí nebo ne stvořili Němci s kapitálem německy hovořích nosatců http://g.cz/neni-vsechno-ceske-zlato-co-se-trpyti-protoze-co-povazujeme-za-ceske-je-ve-skutecnosti-nemecke/

      Vymazat
    36. Však tuna vo tom píše i Jeník Nerudů! Jak nosatec s našincem po tom převratu antifeudálním vydrbal! Kdo by taky s "hloupym českým Honzou" nevydrbal, že? - http://www.der-stuermer.org/slavic/Jan%20Neruda%20-%20Pro%20strach%20zidovsky.pdf

      Vymazat
    37. Odcituju ti tu pasáž z Nerudova díla!

      "Bylo velmi přirozené, že obchod dostal se u nás zcela do rukou Židů. Na vesnici má obchod
      menší rejdiště, v menších městech našich nedostavil se a nezačal zas právě v příznivou dobu.
      Jeden z krásných výsledků německé kultury byl, že přespříliš rozmnožilo se malých řemeslníků.
      Naše městečka jsou jich plna, kdyby neměl každý z nich alespoň korec pole, ani by se nenajedl.
      Rok 1848, jenž lid český vybavil takřka teprve z nevolnictví, dal Židům zároveň také
      emancipaci. Avšak, jak rozdílný byl u obou výsledek! Žid na tu dobu byl již připraven, náš lid teprve se začal rozhlížet po světě. Žid, který se řemeslem beztoho ani nezabýval, začal s
      řemeslnickým zbožím hned obchod, při dostatečných penězích, náš lid peněz neměl a byl tak "otcovsky" vychován, že o spolčování se, vůbec o panujícím směru novověkému, ani se mu nezdálo. Malý řemeslník byl a je často rád, jen když mu Žid, který, nakoupiv laciných surovin, laciněji než on prodává, za slušnou cenu práci jeho pro svůj sklad odkoupí. Z počátku také udržuje ceny skutečně slušné, pak pro neštěstí nebo lehkomyslnost zaplete se v ochotně mu poskytované zálohy, není pomoci, je v dluzích, je otrokem, musí pracovat za to, co se mu dá - tím pomáhá škodit sám, arci ne bezprostředně, zas jiným. Spolčování tu jedině pomáhá - "spolčujme se!" je heslo Sladkovského a to je heslo velmi pozitivní. "

      Vymazat
    38. A proč myslíš že Jenda Nerudů tak zdůrazňoval to "spolčování Čechů"? Tedy opak toho co se děje dnes, kdy je každý "vlastenčení" a srocování na "národním principu" nežádoucí? Páč už on věděl že Čech jakožto atomizovaný "občan" nemá proti kabale žádnou šanci!

      Vymazat
    39. 10:08 takže chceš tvrdit, že po 2. WW bylo odsunuto 3 a 1/4 milionu Němců? Cha, cha. Pravda, dost jich to zabalilo samo. Jsem totiž utečenec ze Sudet, který se "domů" vrátil 18. května 1945, takže o tom něco vím! Blábolile. Například - ti, kteří byli potřební pro chod hospodářství, odsunováni nebyli.

      Vymazat
    40. 22:45 Jo tys to a tobě podobný rudý mamlasi spasil, to úúúrčitě! Od nás odešlo gro schopných - echt Němců, proto jsem museli zákonitě spadnout do ru(sk)dých lejen ...

      Vymazat
    41. A tu je jasný důkaz! -
      https://interaktivni.rozhlas.cz/sudety/

      Vymazat
  2. Mosty padají, protože jsou z doby bolševické kreatůry - a ako to že sa nepostavili nové, lepšie, modernejšie, spoľahlivejšie, takže smelo - a hlavne to nezabudni pripomenúť obetiam stavbárom dnešných dní pri stavaní nových mostov - Studénka a pod.

    OdpovědětVymazat
  3. Sousruh Blaha těmi "padajícími mosty" zřejmě myslí Trojskou lávku postavenou v roce 1984, tedy za komoušů a která měla od počátku zřejmou konstrukční vadu.
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/trojska-lavka-mela-konstrukcni-vadu-nymburk-uzavrel-premosteni-stejne-konstrukce_1712131553_ako
    Je legrační, jakých hloupostí se musí zoufalí soudruzi chytat aby jimi mohli bít nenáviděnou svobodu a demokracii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Autor té trojské lávky působí v USA a ve světě touto technologií postavil zatím stojící a fungující mosty. Povodeň 2002 byla spolehlivě po převratu, demokraticky nikdo nedohlédl na ocelová lana lávky, a ta též DEMOKRATICKY KORODOVALA, JAK JIM PŘÍRODNÍ ZÁKONY KÁZALY.

      Ovšem podle trubkomyslí zřejmě přírodní zákony nespáchal všemohoucí JHVH (Alláh), ale Zeman s Putinem. Stalin s Gottwaldem dokonce zavinili, že voda teče s kopce a drží se v proláklinách - a ta lávka má lana v betonu v podobě zavěšených oblouků...

      Potom by ovšem bolševický magistrát měl stejné blbce jako protipól ve svobodném světě, nejenom za Velkou louží, ale i tam...

      Vymazat
    2. P.S. Jděte se podívat na Libeňský most v Praze, ten je "od Masaryka" a jeho rekonstrukci již roky pro soukromé sobecké zájmy brání lobby "demokratů" z okolí a od tzv. památkářů... zaručeně antikomunistů.

      Železniční most mezi Smíchovem a Vyšehradem také mohli demokraté demokraticky antikorozně ošetřit již před 27 lety, když tu ZODPOVĚDNOST PŘEVZALI I SE ZDROJI OD KOMANČŮ...

      To platí i pro Hlávkův most, pro Lanový most, pro Barandovský most, kde někdo demokraticky zanedbává 27 let řádnou údržbu... protože řádnou údržbou lze zabránit zhoršování stavu každé stavby... nebo naopak, nnedostatečnou či žádnou údržbou lze dovést do havarijního stavu a do stavu zřícení i tak důkladné stavby, jako byly hrady a pevnosti. To dokázali i jejich soukromí šlechtičtí majitelé již před staletími, a po celém světě.

      Vymazat
    3. Jestli se nemýlím tak Železniční most se pískoval a natíral naposledy v roce 1969.

      Vymazat
    4. To se dozvíme, že měla konstrukční vadu. Ale někdo zapomněl, že je třeba opravovat.
      Byla poškozena povodní, proč se s ní nic nedělalo? Nainstalovali hlásiče až bude padat. Stejně to nehlásily.
      Líp už bylo! Pic....

      Vymazat
    5. Vykládali nám, že za bolševika byl vnitřní dluh z neúdržby staveb cca. 50 MLd. Ale kolik je to dneska? Mosty poadají na rychlíky, lávky padají do vody a přizabíjejí lidi. No řekněte, pamětníci, bylo tohle za bolševika možný?

      Vymazat
  4. 12:21 už ses vzbudil? Ta lávka v Praze byla postavena v 1986, teda kdy ČSSR prodávalo do Russka uran. Já se taky neseru do slovenštiny, tak ty také trym pysk. Nechápeš psaný text?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:33 Mýlíte se, v roce 1986 ČSSR uran do
      Ruska neprodávala. Rusko, jako stát, tehdy neexistovalo ... Chápete ?!

      Vymazat
    2. 12:21 Co postavily tvoji kapitalisté? Tak nákupní centra nadnárodních vyžírků. A tvoje Slovensko dal do kupy Gustav Husák ty kisko.

      Vymazat
    3. 13.14 dovolím si vás doplnit o to, že Husák investoval do Slovenska zdroje odčerpávané z Čech. Choval se tedy jako "nadnárodní" orgán dnes.

      Vymazat
    4. 13:14 největší zlo po roce 1968 udělal ten tvůj Čobol kamarád Husák, teda v Čechách a plus Dubček díky tkzv. Pendekovému zákonu. Jen se divím, proč ty jako občan cizí země se sereš do těch tvejch zasranejch čehůnů.

      Vymazat
    5. 12,33 - jestli byla postavená v r.86, tak ji ti vaši milovaní kapitalisti demokrati měli už dávno opravit a udržovat funkční a v pořádku.
      Ono nejde o to, kdo to postavil, ale kdo a jak se o to pak stará, kapišto??? Trubko.

      Vymazat
    6. 14.09 Tzv, "pendrekový zákon" byl přijat na přání UKRAJINCE LEONIDA ILJIČE BREŽNĚVA... Ty bÍlé pendreky a bílé helmy byly pro Pohotovostní pluk dovezeny Z VELKÉ BRITÁNIE; KDE SE TĚMI PENDREKY DEMOKRATICKY OBTAHOVALI IRŠTÍ VLASTENCI A STÁVKUJÍCÍ DĚLNÍCI. Brežněvovou ALTERNATIVOU byli jeho vojáci v ocelových přílbách s NÁSADAMI NA KRUMPÁČE které sloužily stejně dobře, jako basebalové pálky americké Národní gardy. Srovnatelný účinek si vygooglujte laskavě sám.

      Současná kriminalizace například tzv. rasismu podle vás donucení "mírnějšími prostředky" nepředpokládá? Zatím vždy demokraticky dostali pendrekem slušní pracující, protestující proti kriminalitě povalečů...

      Vymazat
    7. 16.10 souhlas, oni totiž kapitalisti neumí opravovat a rozumně investovat, oni umí jen dobře krást

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je vidět, že ani ty svůj hurvínkovský původ nezapřeš, i kdyby jsi žil mimo svou rodnou zem, kterou neustále urážíš, sto let. Hochu a Amerika ti v ničem nepřidá. Ale ty tam zapadneš. Hlavně jim tam aspoň ukaž na mapě odkud pocházíš oni tam ti nevzdělanci o nějakém Česku vědí prd. A podle tvého výraziva se asi v nějaké akademické společnosti nepohybuješ.

      Vymazat
    2. Moudrý Brouk Pytlík17. prosince 2017 6:43

      12:34 - Hele HOVNOluláčku, ještě stále děláš svému páníčkovi Trumpetovi v té jeho kadibudce za pár šupů hajzldědka a hajzldekl (dva v jedním). Přiznej to, nemáš se za co stydět, ty vlezlý „emerický“ ksindl, opruzovač, pošup a záprdek!

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A hele - prase chycht opět na NR? Kdes byl prašivej zmetku? Máš z blázince opušťák na vánoce? A zase jenom dovedeš dřepnout k počítači a psát svoje sprostý oplzlý sračky. Nic jinýho nedovedeš. Škoda tě léčit a ubytovávat. Měl bys chcípnout někde pod mostem ty zavšivenej smraďochu sprostej.

      Vymazat
    2. 6:43, 0:20 Rudocancy užgrynadaných čechomužiků! S flaškou samohonky běž sám blábolit někde pod mostem jako každá podobná komoušská zdechlina neschopná života bez nafetování prdy svýho kreténskýho liliputního fýrera z Kremlu:)
      Vy mrdky rudé, co po vás zbude? Jen země zničené a národy chudé ...

      Vymazat
    3. A co zbyde.Po tobě hulibrku ???
      Nemyta uASSacka prdel a
      zvadlej vohon!!!!!:-)))

      Vymazat
    4. Ty si radši koukej spravit ten tvůj ruϟϟkej drek co mu řikáš klávesnice! Nedotahuje mu "R"! A pozor, u východních mongolců vypadá jinak než to naše civilizovaný! Hledej "P"! Jako Putler ...

      Vymazat
    5. Mně funguje R dobře ty prdelni uASSackej milovníků kokolady!!!!!!:-DDD

      Vymazat
    6. Ruϟϟáci už uměj dělat i koksládu, jo? Já měl zato že zamrzli u tý pěny do koupele a voni se tahle lepšej ... No je vidět že ji do sebe dereš i ušima :D:D:D

      Vymazat
    7. 17,11
      Kdyžtako KOKOLÁDU TY KOKOTE Z uASSackejch eurohovnot!!!!!
      Holt,jako AZZO BASSOU SES VYKYTNUL A JAKO KRIPL ZDECHNEŠ!!!!!!.-))))

      Vymazat
    8. 7:52 Necancej na slídu sračky, putleroffská zkurvenino negramotná z kremelský zengruny vysmrdávající ... jasný? Nebo tě tam spláchnu zpátky na totata! A velkejma písmenama ten svůj zjevnej svou bezcennost ru(ϟϟK)dýho zmrzlýho kravince nezakreješ :D:D:D

      Vymazat
    9. oprava: zjevnej kretenismus a svou bezcennost ...

      Vymazat
  7. Na příkladu dnešních "antibolševiků" se krásně ukazuje, jak fungují myšlenková a názorová schemata, která jsou jednou z příčin stupidního chování. Jsou si tak podobní s fanatickými štváči z let 50tých, až to zamrazí. Příčinou je jejich neochota samostatně přemýšlet, i když objektivních informací je dostatek. To by se jim totiž zhroutil hodnotový systém, který jim buď vyhovuje, nebo jim byl vnucen. A tak jsme svědky fenoménů jako je militantní, pravicově smýšlející nemajetný. Reálný socialismus selhal na základě neochoty spolupracovat, pokud to nepřináší soukromý zisk. Reálný kapitalismus zase selhává na základě neochoty se dělit. Je čas začít myslet jinak, nebo lidstvo zmizí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jenom nechápu, proč ten škodlivej socializmus všechny tyhle zmrdy a zmetky, kteří na něj nadávají, zaměstnával.Proč jim dával práci? Proč jim dopřál bezplatné školství, když jsou stejně blbí jak štoudev, navíc sprostí a nevychovaní? Proč jim dopřával bezplatnou lékařskou péči? Proč? Vždyť už mohli být dnes chcíplí a mohl být pokoj od takových sprostých ludrů. Proč je socializmus nenechal pochcípat někde pod mostem, jako to praktikuje dnešní režim elit -prasopes - a jak vidíte, všichni ti, kteří za socializmu pod mostem nechcípli a stejně na něj nadávají, si v tomhle prasopsu, zaměřeném ve všech oblastech proti občanům a k jejich škodě, rochní a velebí ho. Ano - socializmus se dopustil řady chyb - v první řadě té, že nechal žít v pohodě a při důstojné úrovni, a staral se a pečoval i takový evidentní občanský ksindl. Dnes to má důchod ( jen díky socializmu) protože dnes by ho třeba neměl, dnes jsou firmy, které zaměstnancům ani neplatí mzdy, natož pak sociální zabezpečení. To se to těm zmrdům radostně nadává na minulost, když je zabezpečila až nadosmrti, a už jim nehrozí, že někde chcípnou na ulici -co? To jsou kadeti - co?

      Vymazat
    2. Zbytečně dlouhý text.
      Jsou to zkrátka ZMRDI.

      Vymazat
    3. Supmane, ty idiote, uvědomuješ si, ty blbe, že jen MPSV rozdá důchodcům a sockám každý rok cca 600 miliard Kč? A další stovky miliard přerozdělí chudám na zdravotní péči? víš, že stát sebere a přerozdělí ccy 40% všecho vyprodukovaného v této zemi?
      O neochotě dělit se, může blekotat jen totální dement a mimoň jako jsi ty.

      Vymazat
    4. 17:40 Ty vole, nerozdá, na to si vyďáli kdyžs ještě tahal kačera, kerýho ti vyrobili včetně provázku a kšand co ti držely taktéž jima ušitý kaťata, voe :D:D:D To MPSV to je spravuje a ještě mizerně, že z toho půjčilo všelijakejm zlodějům modrej na záplatování jejich tunelů. Avíš čím to jet vole, že nemáme ty negry! Jako Briti - http://wertyzreport.cz/clanek/nove-vykradani-afriky

      Nebo jako Brusel - http://www.info.cz/svet/kolonizace-afriky-neskoncila-zapad-rocne-vyplundruje-bilion-korun-pomoc-je-k-nicemu-10193.html

      To se to pak žije panečku! Ale u nás museli modří zloději ty negry udělat z nás!

      Vymazat
    5. inž. ekonomie a mgr. práva17. prosince 2017 7:12

      17:40 - Hele jinochu, vzhledem na Tvůj pubertální věk chápu, že jsi z toho nějak zmatený. To je vidět z Tvých ničím nepodložených tvrzení. Pro náš další dialog bude stačit, aby jsi uvedl zdroje Tvého tvrzení: cituji:
      - rozdá důchodcům a sockám každý rok cca 600 miliard Kč (pozn. definuj cocky; jde zřejmě o Tvé rodiče nebo starorodiče),
      - další stovky miliard přerozdělí chudým na zdravotní péči,
      - stát sebere a přerozdělí 40% všechno vyprodukovaného v této zemi (pozn.: zřejmě máš na mysli dnešní kap. stát, kdy námi vyprodukované miliardy jdou do kap. ciziny).
      Čekám na Tvojí smysluplnou odpověď! Tak se předveď, mládenče!

      Vymazat
    6. inž. ekonomie a mgr. práva17. prosince 2017 7:31

      Doplnění k 7:12:
      Tak jsem přepočítal Tvé tvrzení o 600 miliard Kč ročně. A vyšla mi cifra: 600 miliard Kč : 10 mil. obyv. = 5.000 Kč měs. na 1 obyv. Ovšem pracující také platí daně).
      Takže mladej, řádně se vyspi a makej na odpovědi. Vždyť nic jiného nemáš na práci - maminka navaří a taťka přinese domu výplatu (jak to bývá u socek).

      Vymazat
    7. S retardovaným idiotem který si ve své zakomplexovanosti říká "inženýr ekonomie" a přitom si ani nedokáže rozkliknout takovou základní věc jako výdaje jednotlivých ministerstev, dialog vést rozhodně nehodlám.

      http://monitor.statnipokladna.cz/2017/statni-rozpocet/kapitola/313

      http://zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/ceske-danove-zatizeni-v-roce-2018-bude-nejvyssi-za-posledni-roky-vliv-ma-take-eet-1333736

      Vymazat
  8. Komunisté tady vybudovali všechno ... a bez hnusných dotací z EU.
    Tady ta slavná granitura "pravdy a lásky" to nedokáže ani udržovat v pořádku.
    To je tak asi v kostce celá pravda.

    OdpovědětVymazat
  9. 12:56- VOLE ! Ja si stezuji na sprostarny a ty me obvinis z urazek naroda ?
    Podivej se ty KRIVAKU na 12:37 !

    OdpovědětVymazat
  10. To se to povídá, ale o kapitalismu dnes již nemůžeme říci, že nám něco krade, protože si nás ukradl sakumpak už před 27 roky. Samozřejmě, že Masaryk to nebyl, kdo dal povel ke střelbě do stávkujících či demonstrujících dělníků, pokud vím, odpovědnost za to měl tehdejší zemský prezident Černý (?), kterému Masaryk od té doby již nikdy nepodal ruku! Myslíte si, že to byl Zeman , kdo nechal mlátičkami ztlouct, rdousit a lámat vaz na Staromáku onomu demonstrantovi? Tomu kterého chtěla zachránit ze spár Golemů ona křehká žena, která má stanout nyní před kapitalistickým soudem.
    Ani Rus, ani Gruzínec či Ukrajinec, nám nekradli uran. Nebyl to pro nás vůbec špatný obchod se SSSR, rozhodně podstatně lepší, než jedna každá rozkrádačka státních podniků a národního majetku soukromým kapitálem velebeného militaristického zabíjeníchtivého Západu po r. 1989. Ani trochu studu nemáme za ty miliony mrtvých civilistů od nástupu kapitalismu u nás, na kterých se válkami a okupacemi podílíme!
    V současnosti probíhá v Praze konference politiků, kteří nefandí válkám, které vyrábí uprchlíky, aby je kapitalisté pak transportovali do EU za dobrým kšeftem. A ejhle, pár fanatiků války a zabíjení najednou v sobě nachází "mravní sílu" k demonstracím proti této konferenci, pár najatých trubačů/trubců brání zubynehty novodobé otrokářství propletené s kapitalistickými šmejdy, podporuje rozvrat států EU.

    OdpovědětVymazat
  11. Pro anonym 12.24- jste skutečný blb.Trojská lávka byla postavena z předpjatého betonu, což je nejodolnější konstrukce, používaná pro situace, kdy je třeba přemostit značnou vzdálenost a most musí být vzdušný a lehký. Ke zpevnění se používají ve spodní části ocelová lana s revizními šachtami. V mostu tak vzniká pouze tlak, proto se most za provozu houpe. V provozu byl 33 let, výborná spojnice mezi Stromovkou a Trojí, často jsem ho využíval. Ostatně ony dvě oběti s těžkými zraněními jsou moji známí. Dost ho poničily povodně 2002, opravy však nikdo neprováděl. No a nakonec pro všechny havloidní blby: viníkem je pražský Magistrát a TSK, i kdyby presstituti psali jakékoliv bláboly o konstrukční vadě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komouští zmrdi jako jsi ty se neštítí cynicky použít jakéhokoli neštěstí k tomu aby je mohli trapnými oslími můstky použít jako palici k mlácení nenáviděného polistopadového demokratického režimu. Styď se, ty hajzle.

      Vymazat
    2. 17,54 - polistopadoví zmrdi jako jsi ty se neštítí cynicky použít jakéhokoli neštěstí k tomu aby je mohli trapnými oslími můstky použít jako palici k mlácení nenáviděného reálného vidění světa, vlastenectví a skutečné demokracie, která u nás ovšem není. Styď se, ty hajzle.

      Vymazat
    3. 18:08 Není to zvláštní, jak jsou zastánci "polistopadového demokratického režimu" slušní až noblesní a jak věcně argumentují? Nejspíš to souvisí s celkovou úrovní jejich myšlení. A vždy svou debilitu ochotně potvrdí, viz 18:23.

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    5. 19:07 Držme se faktů:
      1) Minulý režim postavil lávku pro zlepšení života lidí.
      2) Současný režim jí 30 neudržoval.
      Nadáváním na tom nic nezměníte. Pokud ovšem nemůžete uvést, kdy byla nosná lana revidována nebo vyměněna. Žádné nadávky ani spekulace o mé osobě nemohou nic na těch faktech změnit. Možná takový způsob běžně používáte a osvědčil se vám, ale tady to rozhodně neplatí. Tak to prosím zkuste jinak. Vyvraťte fakt 2, jinak jste jen za primitivního blba.

      Vymazat
    6. 19:45
      Ta lávka byla šmejd. Už minulý rok byla označena za neopravitelnou. Jen spadla dřív než se předpokládalo.
      Blb jsi ty a nepřej si abych vzpomněl jak vy jste se "starali" o infrastrukturu za minulého režimu.

      Vymazat
    7. No, demagogu 20:47 - komoušové se starali o bezpečnost staveb víc, než ti pánové dnes. Napiš nám tu laskavě, kdy a kde komoušům spadla lávka či most zastavil rychlík. Ty jsi tak blbý, že motáš propagandu a antikomunismus úplně do všeho. Nejsi ty náhodou redaktorskej z Televííííze?

      Vymazat
    8. 21:02
      Takto se ti tvoji milovaní zkurvení komouši starali o bezpečnost staveb:

      https://tachovsky.denik.cz/zpravy_region/tragicky-13-prosinec-1973-vybuch-ubytovny-v-tachove-si-vyzadal-padesat-obeti-201.html

      Tady vaše bezpečnost na železnici:
      https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_u_St%C3%A9blov%C3%A9

      A jak jste se starali o bezpečnost pracovníků?

      http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/1839014-dul-dukla-se-zmenil-na-ohnive-peklo-pred-55-lety-tam-zahynulo-108-haviru

      https://relax.lidovky.cz/vybuch-zabil-65-horniku-komunisti-viniky-nehledali-fwp-/zajimavosti.aspx?c=A110831_102233_ln-zajimavosti_ogo

      Navíc jste vy, komunističtí zmrdi, všechny tyhle události cenzurovali, o všem jste lhali.



      Vymazat
    9. 20:47 Pokud to byl "šmejd" a byla po povodni označena za neopravitelnou, proř nebyla nahrazena nějakou kvalitní? "Šmejd" vydržel 30 let a 2 povodně. Jak je možné, že dnes, když se režim podle vás na rozdíl od komunistů stará o infrastrukturu, tak spadla? Vaše tvrzení jsou poněkud slabomyslná a v rozporu se skutečností.

      Vymazat
    10. 12:26 - uvádíte heské zdroje o neštěstíc h a šlendriánu za minulého režimu. Když do toho namícháte ještě např. mrtvé při nadávném požáru věžáku v Londýně či oběti každoročních požárů v Řecku, Španělsku, Kalifornii a td. atp. tak zjistíte, že to s tématem článku nemá nic společného. Mimochodem - stavba mostů a jejich údržba je vědecký obor. To, že nám zatím neřeekli, proč lávka v Tróji spadla je výsledkem politických nátlaků a zakrývání skutečnosti. Několik let jsem sledoval náročnou opravu Žďákovského mostu. Stavitelský triumf a perla mezi evropskými mosty. A pak za tohoto režimu šlendrián, žádná údržba, tlak občanské veřejnosti měl pro dnešní věrchušku na kraji cenu toaletního papíru. Nakonec myl most na několik let vyřazen z provozu a opravy stály 3,7x tolik, než by stála pravidelná řádná údržba. Takhle hospodaří tebou obdivovaný kapitalismus! Leo

      Vymazat
  12. Úplně by bývalo stačilo, kdyby komunista nepostavil metro a byl by v Praze pokoj. Všichni by teď hodiny chodili do práce a neměli by čas posedávat v kavárně a vymýšlet blbiny. Nikdy by to teď nepostavili, protože by prostě nevykoupili pozemky v centru, nebo by se zadlužili na 10 generací dopředu. Tak je to jednoduché.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šmarjapano, na západě asi nemaj metro, viď, debile?

      Vymazat
    2. 18:51 Od vás to oslovení "debile" sedí, když ani nedokážete pochopit obsah několika vět. Tak se podívejte, jak se mělo pražské Metro budovat a porovnejte si to se skutečností v dnešním "efektivním" systému:

      Vývoj metra podle usnesení z roku 1987
      Úsek - Ve směru - Uvedení do provozu
      -------------------------------------
      V.B Zličín–Dukelská+Depo Zličín 1993
      A Druhý vestibul stanice Hradčanská 1992
      IV.B Zápotockého–Hloubětín 1995
      IV.C Bohnice–Fučíkova 1997
      VI.B Hloubětín–Černý Most 1998
      A Druhý vestibul stanice Staroměstská 1999
      V.C Ládví–Bohnice 1999
      I.D Krč–Vinohrady 2003
      II.D Krč–Libuš+Depo Písnice 2004
      I.E Smíchov–Pankrác 2008
      III.D Vinohrady–Žižkov 2009

      Vymazat
    3. 19:20

      Tobě zřejmě unikla "nepodstatná maličkost, a to, že komoušský systém v roce 1989 prostě krachl. nejen u nás, ale skoro na celém světě.

      Jinak řečeno, dnes bezdomovec Lojza, měl ještě ve 20 letech mnoho smělých plánů a představ o své krásné budoucnosti.

      Ještě ani po 30 letech jste stále nic nepochopili a žijete dál ve vašich bludech. Sice smutné, ale je to jen vaše svobodná volba. Budiž vám tedy přáno.

      Vymazat
    4. 19:27 Všechno co píšete nijak nevyvrací skutečnost, že se v minulém režimu stavělo rychleji a efektivněji, než dnes. A to jste svými řečmi o Lojzovi a o "nás" jaksi nevyvrátil. Protože to nelze popřít, tak křečovitě odkláníte diskuzi jinam.

      Vymazat
    5. 19:20 popisuje plán stavby metra vytvořený za minulého režimu. Na to se beszprostředně váže výkup pozemků a další potřebné úkony před zahájením stavby. Naštěstí se příprava a většina výkupů udělala za strašného minulého režimu. Ten dobrý dnešní režim by to nezvládl, a to z objektivních systémových důvodů.

      Vymazat
  13. Neuvěřitelné, jak se zde rozjela diskuze. A hned ten první pravicový blbeček provokatér tomu dal korunu. Zdatně mu sekunduje 18:23 a 17:54. Souhlasím s anonymem v 18:35 a jen k tomu dodám, že takoví jako ten první trouba, co tvrdí že je mu 60 let a dělá ve Škodovce, věřte nebo nevěřte chtěli po roce 1989 naprosto regulérně zasypat metro v Praze. Odůvodňovali to tím, že to je komunistická megalomanie a přežitek minulosti a pomník totality. Vážně nelžu. Já byl u toho. A moc nechybělo. Škoda. Dnes by tihle pravicoví idioti měli jen protaženou hubu až ke svému rozkroku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. 19,12 - příspěvek svědčí o vaší oslnivé inteligenci a zejména hulvátské nátuře, a je jedno, jestli jste rudý nebo zelený, prostě jste nepoužitelný do normální diskuze slušných lidí

      Vymazat
  14. Ještě tady nikdo nezmínil, že za socialismu nebyly mobilní telefony, počítače, tablety a intenet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ještě v 89, kdy PC bylo na západě již dávno běžnou věcí a zapojení telefonu bylo záležitostí jednoho dne, tak ve slavné čssr se chodilo telefonovat k sousedům a na přípojku se čekalo 5 let.
      Hlavně vy jste tady nezmínili, že vaši obligátní odrhovačku, že bez komoušských paneláků by statisíce zoufalých lidí mrzlo ve stanech :-D

      Vymazat
    2. 19,44 - tak to zas kecáte a doufáte, že lidi nemají paměť. V roce 89 jsme měli počítač normálně doma a telefonovat jsme k sousedům nechodili, protože jsme ho normálně měli od sedmdesátých let, na přípojku po přestěhování jsme čekali asi týden.
      Tak si trochu provětrej mozkové závity, probruselský vlezdoprdelisto!!!

      Vymazat
    3. 21:13

      Jako pokus o vtip dobrý. Pokud teda nejsi až tak blbý a nepleteš si počítadlo s počítačem.

      Co se týče telefonů:

      https://mobil.idnes.cz/volani-za-komunistu-0qw-/mob_tech.aspx?c=A141111_151526_mob_tech_jm

      Silvestr se blíží, s tím tvým blekotánim můžeš být bavič večera. Nezapomeň si nasadit červený nos.

      Vymazat
    4. Smůla, hňupíku, ale píšu pravdu.
      Chápu, že se to nehodí do Tvého vidění světa, ale to není můj problém.
      To cos napsal Ty, bylo někdy v 50.-60.-tých letech, tak nelži.
      Navíc si zkus zjistit, hlavo skopová, že na naši zem Západ tehdy uvaloval drastické hospodářské sankce, takže jsme se museli spoléhat sami na sebe, a holt tady všechen ten konzum jako na západě nebyl anebo ne tak rychle - ale co, taky jsme to přežili a dokonce jsme byli zdravější země i ekonomika než teď, a nenastala tady u nás ta degenerace a morální rozklad jako na Západě - hnijí zaživa a přestali se chovat racionálně - to je důsledek života v konzumu, přebytku a blahobytu, teď je čeká úpadek, protože za vše se platí a nic není zadarmo - léta se měli jak prasata v žitě, ovšem ne vlastní pilnou prací, ale na cizí úkor - a teď přijde pád.
      Nechci to absolvovat s nimi, proč my jako Češi musíme vždycky vlézt do něčí prdele na nabít si hubu? To nám nestačil Mnichov? Z8pad vždy zradil a nikdy nás nebral jako sobě rovné,tak se nad tím zamyslete a přestaňte je hájit.

      Vymazat
    5. 22:20

      Hele, rudý kašpárku, jenže lidi si vzpomínají na něco jiného než co se tu pokoušíš blekotat a o ten tvůj komoušský zázrak ani zbla nestojí. Viz, pouhých 7% hlasů pro KSČM v letošních volbách. Takže co s tím míníš dělat?

      A hospodářské sankce uvalené západem? Vždyť od vás tady neustále čtu jak jsme vyváželi špičkové výrobky do celého světa. Měli byste si vybrat jednu verzi vašich pohádek.

      Vymazat
    6. Pro 22:45 - moc se vám a vaší snaze směji. Svou omezeností a neschopností argumentovat potvrzujete tu legraci, kterou autor článku popisuje. Od věcné diskuze o naší skutečnosti a budoucnosti nás odvádějí placení šejdíři a zaslepení idioti, jako jste vy. LOL

      Vymazat
    7. 22:45 zjistěte si prosím rozsah západního embarga vůči "východnímu bloku", pak speciálně vůči ČSSR, rozdíl vůči NDR a Polsku, potom totéž, pokud jde o tehdejší dovozní cla do SRN, Francie a zejména Britaníe. Potom teprve diskutujte! Jak už je typické, zřejmě, pokud vůbec, věcně neodpovíte a i budoucí diskuzi budete tapetovat stejnými nesmysly. No nic, komu není shůry dáno ...

      Vymazat
    8. Takže jsme teda nevyváželi naše úžasné "stodvacítky" do Británie a jinde na západ, bižuterii z Jablonce, Liazky, Zetory, cukrovary, pivovary, elektrárny, pletací stroje do celého světa atd atd, jak tu pořád blouzníte?

      Vymazat
    9. Výhody:
      • Všichni měli práci.
      • Zákony byly jednoduché, jasné a přísné, platily pro všechny.
      • Kdo pracoval, dostával pravidelně 2x do měsíce mzdu nebo plat.
      • Pojištění bylo skutečně pojištěním, smlouvy jednoduché, srozumitelné i laikovi.
      • Levné a všem dostupné úvěry.
      • Získání bytu s nízkým nájemným (v mnoha případech i získání podnikového bytu).
      • Všechny srážky šly automaticky ze mzdy nebo platu a byly vypočteny vždy tak, aby člověku zbylo na důstojné vyžití.
      • Skutečně bezplatná lékařská péče, značně preferovaná prevence a očkování.
      • Výdej léků a léčiv jen za symbolickou částku 1 Kč.
      • Podpora mladých rodin, matek na mateřské, jakož i péče o zdravotně postižené, seniory a těžce nemocné. Nebyla taková zvěrstva jako dnes, kdy hodně lidí a dokonce i dětí umírá jen proto, že rodiče neměli na jejich léčbu, případně nepatřili k těm šťastným, kterým se včas podařilo peníze sehnat za pomocí ponižujících zdlouhavých sbírek mezi lidmi.
      • Bezplatné preventivní prohlídky a očkování dět, mnohdy prováděné lékaři přímo ve školních zařízeních.
      • Rozsáhlá sociální síť se skutečnou pomocí, kde neexistovalo, že by někdo zůstal na ulici, bez domova, bez pomoci.
      • Byla přísně trestána šmelina a lichva, kupčení a spekulace. Tyto činy se vyskytovaly velmi vzácně, především ve velkých městech.
      • Bezplatné školství od jeslí, přes mateřské školky až po VŠ. Obrovská podpora učňovského školství, kdy již v průběhu učiliště učni získávali praxi a zkušenosti přímo v podnicích, do kterých pak po skončení učiliště a získání výučního listu nastupovali.
      • Lepší kulturní využití volného času, jak dětí, tak i dospělých.
      • Téměř neexistovaly drogy a narkomani a zcela žádné herny.
      • Učitelé ve školách, ale i mimo školy, měli přirozenou autoritu, respekt a úctu, měli větší možnosti v postihování přestupků žáků a rodiče s nimi skutečně spolupracovali.
      • Policisté (tehdy příslušníci veřejné bezpečnosti) byli respektováni, měli větší autoritu a velmi vysokou objasněnost trestných činů.
      • Soudy všech stupňů byly daleko pružnější a řešily každý případ kompletně, tj. pachatel byl odsouzen zcela automaticky k náhradě škody a ta mu byla ihned a samozřejmě srážena z platu kdekoliv, kam nastoupil do zaměstnání, dokud vše nezaplatil.
      • Velmi nízká kriminalita způsobená tím, že pachatel věděl dopředu, že bude dopaden a škodu bude muset splácet. Tehdejší věznice (nápravné ústavy) nebyly jako dnes, kdy mnoho rodin nebydlí v takovém luxusu jako současní vězni v nich dnes.
      • Nízká kriminalita byla způsobená také tím, že v záznamech pachatelů jejich trestné činy byly uvedeny stále, a ačkoliv nebyly počítače a internet, přece jen o každém zločinci a jeho skutcích věděli všichni zainteresování a tudíž nebylo úniku do anonymity.
      • Existovaly funkční odbory, podnikové rekreace, dětské rekreační prázdninové tábory, zájezdy...
      • Mládež byla maximálně zapojována do mimoškolních aktivit.
      • Velmi nízké zatížení lidí státní byrokracií, většinu pracovních věcí řešila mzdová účtárna.
      • Relativně větší soukromí a svoboda (možná někdo namítne, že to není pravda, ale třeba si uvědomit, že díky dnešnímu zneužívání techniky např. mobilní telefony, kamerové systémy, internet, kreditní karty, účty v bankách, velké množství duplicitně vedených registrů, se kterými pracuje velké množství lidí, a děravým zákonům na ochranu osobních údajů, je sledovaní soukromí tehdy proti současnému sledování zanedbatelné).
      Nevýhody:
      • Nebyly denně banány, mandarinky, pomeranče...
      • Dováželo se jen to, na co byly finance, tj. za peníze, které se utržily za vyvezené zboží.
      • Omezené cestování do zahraničí mimo tzv. NSZ, které bylo regulováno převážně z důvodu nedostatku zahraničních měn, kdy bylo preferováno dovážení zboží, které jsme neuměli vyrobit.

      Vymazat
  15. https://magazin.aktualne.cz/veda/svetovy-fyzik-martin-recek-cena-neuron/r~4d413a3edff811e7afac0cc47ab5f122/?_ga=2.78492178.743732281.1513369619-1283517160.1468046993

    Další z milionu podobných střípků pro zdejší bolševické kokoty, jaké zoufalé činy dělali lidé aby se dostali z toho jejich opěvovaného bolševického koncentráku a o jak skvělé lidi jsme kvůli těm zrůdám přišli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, byli to zoufalci, místo aby o to řádně požádali a vyplnili papíry a chvilku počkali, tak vymýšleli blbiny. Nebo zdrhali před kriminálem za nějakou tu zlodějinu. Propagandistické vemínko, najdi příště něco onačejšího, ju!

      Vymazat
    2. 3:04 přiznám, že jsem na ony odkazy nešel. Vím ovšem, že nejpozději od roku 1975 bylo snadné emigrovat prostřednictvím devizového příslibu, na který byl nárok každý třetí, později druhý rok, víkendového zájezdu do Vídně s CKM ... Byl možný i vystěhovalecká pas, ten ovšem měl zásadní navýhodu v tom, že ona druhá strana neposkytovala žádný servis, zatímco nelegálům ano. Všichni ti, co tou dobou překračovali hranice "po partizánsku", byli idioti. Sám jsem s kamarádem měl připravenu emigraci v roce 1958 cestou "školní plavby" do Hamburku s Labsko -Odersku plavbou. Bratranec emigroval 1959 do SRN spolu se zásilkou kabelů z Kablo Kladno. Bez drátěných zátarasů.

      Vymazat
  16. pro toho joudu 19:44
    V roce 86 jsme čekali na telefonní linku 4 týdny,kvůli rozvodu linky po jiných bytech.Doma jsme první počítač Sharp MZ 800 tuším měli na začátku roku 87,už to nevím přesně ale byl k mání např v Praze na Václaváku nad Korunou za 7800 Kčs,k mání byly i Spectra a Atari.Prosím Vás,nedělejte ze sebe pablba který se schovává za anonymitu netu.Klidně to můžeme probrat osobně,mám dost písemností,třeba předávací protokol o bytě 3+1 v Ústí na Skalce za celkových 32 822 Kčs,podnikový.Atd,atd...a teď můžete začít to s těmi banány..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Píšu o osobních skutečných počítačích. 32 bitových, IBM PC kompatibilních s procesory Intel 386 a 486. Ne o těch 8 bitových hračkách pro děcka, ty hloupý blbe. A ani ty hračky nešly běžně dostat tak jak tady lžeš a vozily je známí ze západu. Stejně jako videorekordéry, videokamery, hudební věže, BTV s dálkovým ovládáním atd atd.
      A kde že se běžně rozdávaly ty byty za 32 tisíc? Proč si mí hloupí rodiče brali půjčku na dům 1/4 milionu?

      Vymazat
    2. 10:12
      zeptej se svých hloupých rodičů,jak jsi nadhodil...
      386 a 486 byly k mání někdy kolem roku 1994, ale to jsem již přece byly v tom kapitalismu, že..
      2+1 v PA se dalo sehnat ještě v 1993 za 30 000Kč. Jo, ale to člověk ještě nevěděl, jak to půjde do sraček.

      Vymazat
    3. 11:14
      286 od roku 1982
      386 od roku 1985
      486 od roku 1989
      V 1993 vyšel první Pentium.
      Raději přestaň mlít hovna, blbečku.

      Vymazat
    4. Chceš 10:12 tvrdit, že v 1988 byly na "západě" k dispozici IBM PC s procesory Intel 386 a 486? 286 u nás stála v roce 1990 ekvivalent 1200 US dolarů. 16ti bitové počítače ze západu byly pro ČSSR pod embargem, takže jsme byli nuceni spokojit se s 8 bitovými TNS a PP06 domácí provenience. Odborníče.
      Jestli se ovšem hodláš patnáctimilionově republičce pošklebovat, že neprodukovala 16 bit procesory, vezmi na vědomí, že na západě jsou to pouze dvě vedoucí firmy na úrovni – Intel a AMD, které jsou schopny proinvestovat vývoj této kategorie. Neználku.

      Vymazat
    5. Šmarjapano, už raději mlč, ty bajkaři.

      https://cs.wikipedia.org/wiki/Intel_80386

      Zaváděcí cena 386 v roce 1985 byla 299 dolarů, takže v roce 1988 mohl být tak za stovku.

      http://processortimeline.info/proc1980.htm

      Vymazat
    6. Anonymní děcko 10:12, 11:30; 12:16
      Bohužel vaše "vědomosti" vycházejí pouze z toho, co se vám podaří najít na webu, bez jakýchkoli souvislostí. Ty osmibitové a šestnáctibitové "hračky pro děti" se v tehdejší době používaly jak u nás, tak na západě a ani u nás, ani tam rozhodně nebyly tak běžnou věcí, jako je počítač dnes. A to ani náznakem. Známý si pořizoval počítač 386 počátkem devadesátých let a dal za něj tehdejších téměř 100 tisíc. Pochybuji, že by PC s tímto procesorem byly v době vydání dokonce ještě levnější a že by si je na západě lidé kupovali jako na běžícím pásu. Zvlášť, když pro něj ani nebyl 32-bitový operační systém, který by umožnil využít jejich výkon. To byly "hračky" tak pro výpočetní střediska, ani na západě určitě nebyli lidé tak hloupí, aby vyhazovali značné peníze za věci, které nemohou využít, jen aby je měli.
      Vaše legrační mudrování o cenách počítačů v 80 letech jen podtrhuje, jak jste se svými mladicky povrchními "vědomostmi" zcela mimo. Prý "když v roce 1985 byla cena 299 dolarů, takže v roce 1988 mohl být tak za stovku". Božínku, do čeho jsi to jen dal duši! Vy vůbec netušíte, jak odlišný byl vývoj HW v 80 letech oproti dnešku. Ani vývoj ani pokles ceny samozřejmě tak rychle ani zdaleka neprobíhaly. Navíc to je jen cena SAMOTNÉHO PROCESORU. Ale ten jaksi potřebuje spoustu dalšího HW, jehož cena nijak nezaostávala za procesory. Nemluvě o tom, že 300 dolarů v polovině 80 let mělo hodnotu téměř 700 dolarů dnes, tj. přes 15 tisíc korun. Jen samotný procesor!
      Už začíná aspoň trošku svítat v temnotě vaší nevědomosti?

      Vymazat
    7. 9:11
      Já jsem ti položil na stůl nezpochybnitelná fakta podložená odkazy, která jednoznačně vyvrací tvoje nesmysly že v roce 1988 nebyl k dispozici 386, že beznadějně zastaralý a výběhový 286, který se v roce 1990 přestal vyrábět stál v témže roce 1200 dolarů, že Atari, Sinclairy,... bylo možno běžně koupit v obchodě, atd atd.) Ty střílíš jen od pasu, vymýšlíš si žádnými fakty nepodložené pohádky.

      Vymazat
    8. Anonymní 10:00
      Jaká nezpochybnitelná fakta, mladíku? Co chcete popírat na tom, co jsem uvedl a co vy při svých velice omezených vědomostech a absenci zkušeností nedokážete dát do souvislostí, vy "beznadějná zastaralosti"? Opravdu se vám nepodaří ani na druhý pokus pochopit co jsem napsal? Zkuste to, není to vůbec těžké.
      Mimochodem, nejsem ten, s nímž jste se tady začala tak legračně dohadovat. Vlastně jsem nějak neporozuměl, co jste svými rozumy zatoužil světu sdělit a čemu chcete oponovat. Jen mě okamžitě praštilo do očí, jak se snažíte předstírat chytrého, při zjevné neznalosti tehdejších reálií. Jistě se nezpletu když vyjádřím názor, že v době, o jaké zde rozumujete, jste ještě ani nebyl na světě. Že je to tak? Přiznejte se.

      Vymazat
    9. To já si pamatuji, že už dávno před r. 1989 v Slušovicích vyráběli na tu dobu moderní konkurence schopný počítače.

      Vymazat
    10. 11:12

      Reálie jsou takové, že za komoušů prostě u nás nebyla výpočetní technika, PC, jakákoli konkurenceschopná elektronika, i blbý digitálky se vozily ze západu. Vše bylo zasteralé, jen jsme se snažili zpětně kopírovat západ který měl před námi nejmíň 10 let náskok.

      Vaše bláboly o 386 nedostupné v roce 1988, který se v té době vyráběl už 3 roky, jsem vám jednoznačně vyvrátil, kolik ta 386 stála jsem vám napsal a jednoznačně doložil. 286 v roce 1990 byla už úplně mimo, přestala se vyrábět, taky doloženo. Už proboha přestaňte žvanit a dále se ztrapňovat.

      S vaším názorem na můj věk jste stejně mimo jako se zbytkem vašich ničím nepodložených blábolů. A i kdyby mi bylo třeba 10 tak s vašim přiblblým názorem, že socík mají právo hodnotit jen pamětníci, geronti a senilové, byste vy nemohl hodnotit dobu nacismu, protektorátu, o dřívějších dobách ani nemluvě. A vsadím se, že ji s chutí hodnotíte.

      Vymazat
    11. Btw, jak vy víte, co bylo v 80. letech na západě běžné? Kolik lidí vlastnilo, PC, telefon, videokameru, auto,...? Vy jste tam žil, nebo máte nějaké přesné statistiky? Nebo zase jen hloupě žvaníte a vymýšlíte si, zaměňujete vaše přání za skutečnost jako obvykle?

      Vymazat
    12. Anonymní 11:40
      Za komunistů u nás nebyla nejen výpočetní technika(v takovém rozsahu, jako je dnes), ale dokonce ani mobilní telefony, spínané zdroje, nebo vstřikování common-rail nebyly tak rozšířené jako dnes. Jenomže ono to nebylo na západě o mnoho jiné. Neuvěřitelné, že?

      Opakuji, i když vám asi ještě chvilku potrá, než se podaří pochopit, že nejsem ten, s nímž jste se tady začala tak legračně dohadovat. Nicméně, samozřejmě jste nic nedoložil. Ale rád si nechám doložit, že PC386 bylo v roce 1988 na západě naprosto běžnou součástí domácností. Předem velice děkuji. Pojednání o ceně se vám opět nepodařilo pochopit, zkuste to tedy prosím znovu.
      Samozřejmě díky svému mládí píšete hlouposti i o počítačích starších. PC 286 se v roce 1990 pořád ještě distribuovala a nejen to. Stále ještě byly v nábídce i PC XT(honem honem na google, vy náš malý googlisto, abyste zjistil o čem je řeč). Za přecijen už přijatelnější cenu kolem 50 tisíc.

      Opět bych vás rád vyzval k doložení toho, že mnou uvedená fakta jsou "ničím nepodložené bláboly". Opět předem děkuji aspoň za snahu.

      Vymazat
    13. 12:00
      Šmarjapano, proboha vás už prosím, přestaňte už konečně žvanit. Na západě že to nebylo jiné než u nás? Komu ty vaše bláboly chcete věšet na nos? Dobře si vzpomínám, když jsme v roce 89 poprvé vyrazili do Vídně jak to "nebylo jiné", pravděpodobně rudý hlupáku! Co bylo běžně k dispozici v rakouských obchodech, při jejich platech lehce dosažitelné.

      Nic se mi nepodařilo doložit?
      "386 a 486 byly k mání někdy kolem roku 1994"
      Blábol. 386 od 1985, 486 od 1989, doloženo.

      Tady máte rozšíření PC v amerických domácnostech:

      https://www.statista.com/statistics/184685/percentage-of-households-with-computer-in-the-united-states-since-1984/

      https://www.bls.gov/opub/ted/1999/apr/wk1/art01.htm

      Tak co? Jaké bylo procento vlastníků počítačů v ČSSR? Takové zastoupení neměly v té době u nás ani telefonní linky nebo barevné televize.

      A co mi furt cpete kolik co U NÁS stálo v 90. letech??? V korunách? Ano, bylo to pro nás, postsocialistické chudáky z východu extrémně drahé. Ale o tom kua není vůbec řeč. Já se tu bavím o letech 80. kdy ty počítače (a jiné zboží) k mání u nás prostě nebyly vůbec ani pro firmy, o domácnostech nemluvě. Na rozdíl od západu.

      A už konečně běžte do prdele s tím mládím, hlupáku. Je mi 45, za revoluce mi bylo 18.

      Vymazat
    14. Anonymní 13:17
      Mohl byste prosím doložit, že počítače 386 a výše byly na západě v 80 letech běžnou výbavou domácnosti, stejně jako mobilní telefony a pod kapotou aut fungoval common-rail?
      Zatím se vám podařilo přednést pouze rok 1990 v USA, kde měla na počátku 90 let počítač statisticky jedna rodina z osmi, což navíc věřte tomu nebo ne, opravdu nepokrývá 80 léta a už vůbec nepředstavuje Západ, tedy také země jako Španělsko, Irsko, Itálie, Německo, Řecko, Portugalsko, Mexiko, Peru apod.
      Takže prosím znovu a lépe. Předem opět děkuji.

      Já nevím kolik lidí mělo počítač v ČSSR, vím jen, že mezi lidmi byly, ovšem spíše mezi nadšenci. Pro normálního člověka ostatně ani neměly smysl. Snad jedině z prestiže si naklepat do příkazového řádku pár příkazů a udivovat tím sousedy, jaký jsem vědec.
      Ovšem opět si rád od vás nechám ze zvědavosti přednést i to, kolik lidí tenkrát počítače zajímaly a měly je doma.

      Obávám se, že cena je dosti podstatná při rozhodování o pořízení věci, která nemá v domácnosti praktické využití. Nebo myslíte že ne? Tedy pokud aspoň občas myslíte.
      Jinak vás samozřejmě musím poučit, že počítače byly ve všech větších firmách(navzdory embargu i řady XT a AT), kde pro ně bylo uplatnění. Taktéž ve školách, základními počínaje v rámci dobrovolných kroužků. A u jednotlivců, jak jsem psal, mezi nadšenci. Jednalo se zejména o Atari, ZX Spectrum, PMD85, případně Didaktik aj.

      Je mi líto, pokud jsem vás na základě vašich mentálních výkonů odhal na juvenila. I to se může stát. Je pravda že také znám několik hlupáků, kteří na svou hloupost s ohledem na věk už nemají oprávněný nárok. Rozšířím tedy jejich řady ještě o vás, beztak jich moc není.

      Marná snaha, mě neumlčíte. Ani s marjápanou ani bez ní.

      Vymazat
  17. Přišli jsme cca o 1,5 mega nenarodivších se díky popřevratovému blahobytu, poplantaný neosvazáku ... A ani dovoz práci beroucích a její cenu snižujícčím banderovců i drogy distribuujících Indočíňanů, o snaživě dotovaných nepřizpůsobivých nemluvě tento propad nenahradí.
    Vím, je obtížné si připustit, že jsem někdo indoktrinované vemeno beroucí rozumy od presstitutů, kteří se domnívají, že vlaky u nás r.1977 běžně tahaly parní lokomotivy, jak jsem se dočetl nedávno v MF Heute ...
    Vaší agitace bude brzo více třeba za oceánem, tamní omladina má divné preference ...

    https://www.washingtontimes.com/news/2017/nov/4/majority-millennials-want-live-socialist-fascist-o/

    OdpovědětVymazat
  18. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty kokote z uASSacky prdele,jak je možný,že TROP09 O9 a ostatní slunickari a pricmrdavaci uASSackejch okupantů nemají 28 let po hadraku dohromady ani 20%????
      A že tam těch zrádců a zkurvenou je!!!!!

      Vymazat
    2. 10:34

      Demokratické strany mají celkem 93%. A i ti dnešní komouši tvrdí, že jsou demokrati. Zkus něco lepšího, zoufalý idiote.

      Vymazat
    3. 10:48 Možná tak židokratický! A když už tak 89,5%! 10,5% maj strany demo(žido)kratůru odmítající! A k nim řičti dalších 40% nevoících a je ta halb halb! A když to praskne, postřílíme vás jak králiky, páč my máme vojenskej výcvik, ty volečku, kdežto vy "demo(žido)kreatůrnici leda tak na ýCý :D:D:D

      Vymazat
    4. 10 velkých hříchů českého kap. parlamentu18. prosince 2017 11:52

      Hele, ty entita s prázdnou mozkovnou, nepouštěj se do debat, na které se svým IQ houpacího koně vůbec nemáš! Toto se nauč a neopruzuj:
      • www.novarepublika.cz/2017/09/zprava-o-stavu-demokracie-v-cechach.html#more
      1. Schválení církevních restitucí, navíc s pomocí (nepravomocně) odsouzeného „poslance“, v jejichž rámci dostaly majetek i náboženské společnosti, které v Československu před r. 1989 neexistovaly nebo nepůsobily..
      2. Zákon Solar baron Act nadiktovaný poslancům zainteresovanými „podnikateli“, který zavedl pravidelné státní dotace soukromým výrobcům elektřiny a pro stát vyšší výkupní ceny elektřiny ze solárních zdrojů než jsou prodejní ceny spotřebitelům.
      3. Protiústavní zákon o exekucích zavádějící vymáhání práva soukromými osobami s právem zisku a umožňující exekutorům zabavit při výkonu exekuce věci jiné osobě než dlužníkovi.
      4. Protiústavní zákon o vstupu úředníků do obydlí bez povolení soudu za účelem kontroly topenišť.
      5. Protiústavní zákon o vstupu do obydlí policíí bez příkazu soudu za účelem hledání legálně držených zbraní.
      6. Protiústavní zákon omezující zakládání politických stran a diskriminující činnost malých mimoparlamentních stran.
      7. Protiústavní zákon umožňující úředníkům (ČOI) vstup do uzavřených obchodních prostor (i násilím) bez povolení soudu a v nepřítomnosti majitele.
      8. Protiústavní zákon umožňující úředníkům (ČOI) vystupovat při kontrolách pod falešnou identitou.
      9. Protiústavní vysílání jednotek Armády České republiky do zahraničí na dobu delší než 60 dnů.
      10. Schválení dohody CETA (liberalizace obchodních vztahů EU a Kanady), která umožní nadnárodním korporacím žalovat státy i celou EU a nadřadí zájmy a zisk korporací nad zájmy i legislativu států (náhrada za odmítnutou TTIP).

      Vymazat
    5. 11:52 asi ve svém spravedlivém rozlícení nezaznamenal, že onen poslanec, který svým hlasem rozhodlo o krádeži veřejného majetku pod názvem tzv. "církevní restituce", byl v té době již pravomocně odsouzen a čekaL jen na nástup trestu!!!

      Vymazat
  19. Jaký demokraticky strany???!
    To """"myslíš"""" ten banderovskouASSacky untermensch??!!!!
    No ty ses vemeno z kachny!!!!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ptáci nejsou živorodí, pozor, ňoumo! Cos měl z biologie, přiznej se:) Jo ták, tys netušil že kachna je pták! Jo že tiskovej šotek! Aha, chápu ...

      Vymazat
  20. Za to ty toho víš o ptacich od PornoJandy hoooodne mooooc vid ty eurohovnotnych paskvile přírody!!!!!

    OdpovědětVymazat
  21. Takže miliony exekucí a 50k bezdomovců,k tomu už1,7 bilionu korun zadluženosti je výdobytek a vrchol demokracie?A k tomu výhled na čmoudyzaci..pane,vy jste blb.Vaši rodiče si vzali půjčku na dům,ne na byt.Asi taky kvůli tomu abyste dnes něco měl.A že by nějaká kalkulačka byla nezbytná k životu...Vaše priority jsou podivné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, Draku, drtivá většina obyvatel, jak se potvrzuje pravidelně ve svobodných volbách, si myslí něco jiného než ty, tu dobu hodnotí jinak než ty a o ten váš socialistický humus nemá nejmenší zájem. Mou prioritou je hlavně svoboda kterou vy jste lidem ukradli.
      Můžeš šermovat ručičkama, kopat nožičkama, prskat, lhát, vymýšlet si, ale to je tak vše co s tím můžeš dělat.
      Tvá milovaná diktatura se už naštěstí nikdy nevrátí. Po 30 letech by jsi se s tímto faktem mohl už smířit.

      Vymazat
    2. Tady jsou leda svobodné dolby....A to ještě pod dohledem uASSackejch okupantů ty nedouku z pomocný školy!!!!

      Vymazat
    3. Anonymní 12:22
      Máte na mysli tu drtivou většinu lidí, kteří na naše "demokratické volby", které evidentně nic nemohou změnit, buďto už rezignovali a neúčastní se jich, nebo se snaží volit všechno možné(většinou však dobře připravené návnady), jen aby nepodpořili ty, kteří to tady od listopadového majetkového převratu vedou?
      Asi ne, že? Protože kdyby vám toto docvaklo, tak byste takové hlouposti nemohl psát. Ale každý holt funguje na takové úrovni, jakou mu umožní výkon jeho mozku.

      Vymazat
    4. Hele anonyme z 12:22 v čem vidíš tu tvoji deklarovanou svobodu. Já vidím totalitu kapitalismu a vše co s tím souvisí, tedy totalitu hypoték, dluhů. Totalitu peněz a kapitálu, který určuje životy lidí od kolébky do hrobu a nedovolí žádnou alternativu. Kdyby si chtěla skupina lidí vytvořit v rámci kapitalismu komunitní společenství, tak bude systémem zlikvidována. Tak v čem vidíš svobodu ? V utrácení peněz ?

      Vymazat
    5. Anonymní 8:44
      Přeci svobodu neprivilegovaných žít bez jakýchkoli životních jistot, včetně jistot právních. Jako chovné zvíře určené k vytěžení a poté k porážce.

      Vymazat
  22. Všeho dočasu..ještě si budete užívat demokracie a tzv svobody až vám budou očička jiskřit.Což Vám sice nepřeju no ale co se dá dělat,sami si ty podvody vychvalujete.

    OdpovědětVymazat